HOE jong?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef Ziba het volgende:
Abortus. Ik wil nog teveel dingen ondernemen en behalen waarbij een kind alleen maar een last is. Bovendien weet ik ook van mezelf dat ik geen goede moeder kan zijn, laat staan dat ik echt goed voor mezelf kan zorgen. En ik ben jong.
te oudquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:46 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik ben 19. Op mijn negentiende een kind terwijl ik zelf nog niet eens echt volwassen ben.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:51 schreef LittleLady het volgende:
Ik liet het direct weghalen, vind studie en dergelijke veel belangrijker, eerst stabiel leven dan pas kinderen en niet als kind een kind opvoeden
Maar zo denkt jammer genoeg niet iedereen...quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:51 schreef JRRY het volgende:
Ik zou het kind houden. Lijkt me wel leuk om een kind op te voeden op m'n 15e.
Je hebt nog een ontzettend lange tijd om kinderen te verwekken. Zorg er eerst maar eens voor dat je zelf klaar bent voor het volwassen leven voordat je opeens een roze keutel in een wiegje hebt liggen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:52 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Maar zo denkt jammer genoeg niet iedereen...
dat moet je de moeder ook niet hebben geneuktquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:55 schreef kingtoppie het volgende:
Maar ehh, ik heb simpelweg niks te beslissen over het kind, tis niet mijn lichaam waar het in groeit.
Ik wens alleen niet met het kind verbonden te worden als ik mij niet verbonden voel met de moeder.
Steek 'm er dan niet in als je je toch niet verbonden voelt met de vrouw in kwestie. En al helemaal niet onveilig.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:55 schreef kingtoppie het volgende:
Ik wens alleen niet met het kind verbonden te worden als ik mij niet verbonden voel met de moeder.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Steek 'm er dan niet in als je je toch niet verbonden voelt met de vrouw in kwestie. En al helemaal niet onveilig.
Minstens veilig, inderdaad.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Steek 'm er dan niet in als je je toch niet verbonden voelt met de vrouw in kwestie. En al helemaal niet onveilig.
Mijn wens is mijn wens, daar kan iemand begrip voor hebben of niet... (of ze heeft simpelweg de financiele middelen niet) Dan veranderd mijn wens tevens ook wel weer... Verschilt aan de situatie allemaal.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:56 schreef Meloewa het volgende:
[..]
dat moet je de moeder ook niet hebben geneukt
Wie weet heb je het met een condoom gedaan en scheurt het en verteld zij jou dat ze een after morning pill neemt en slaat die niet aan? Weet jij veel? En wilt ze geen abortus.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:57 schreef Ziba het volgende:
[..]
Hangt van veel dingen af, maar ik zou het op het moment niet houden. En jij Ziba? Vertel het.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vertel het eens, wat zou jij in zo'n situatie doen, Id_do_her?![]()
Ok...quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:19 schreef klakkiemakkiesakkie het volgende:
abortus dat kind leeft of denkt dan nog geen eens.. of zij hem wil houden dan moet het maar
Och, genoeg vrouwen die door de hormonen ook weer andere dingen gaan denken hoorquote:Op zondag 19 augustus 2012 22:37 schreef AppelCake het volgende:
Oeioei!meer mannen willen het kind houden dan vrouwen! Dat had ik niet verwacht...
Denk niet dat dat meisje het met je eens zal zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:42 schreef Meloewa het volgende:
Ligt erook een beetje hoeveel je je best heb gedaan om niet zwanger te worden, als je roekeloos loopt te neuken dan moet je ook maar opdraaien voor het eventuele kind vind ik.
Weet ook niet of dat kind echt goed doet, indien die vrouwen die roekeloos neuken en zwanger worden meestal tokkies zijn. Dus dat kind als het een meisje wordt, wordt ook weer een tienermoeder, en als een jongen die vader wordt een sjonnie of zo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Denk niet dat dat meisje het met je eens zal zijn.
Het kost pijn...quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:46 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
It cost nothing to fall down the stairs
. ja tuurlijkquote:Op zondag 19 augustus 2012 22:22 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Ok...
Blijf je dan wel nog bij haar?
Dan kan je net zo goed zonder bescherming neuken...quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:47 schreef Meloewa het volgende:
[..]
is gewoon gratis
http://www.rijksoverheid.(...)telijk-geregeld.html
Adoptie een optie?quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:51 schreef BarrieButsers het volgende:
Ik zou als een gek naar de abortuskliniek rennen. Geen denken aan dat ik op dit moment in mijn leven voor een kind kan, en vooral wil zorgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijstand?quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:57 schreef klakkiemakkiesakkie het volgende:
een baby onderhouden kost al veel geld. Hoe wil je het betalen. Als vakkenvuller bij de jumbo?
Ouders betalen?quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:57 schreef klakkiemakkiesakkie het volgende:
een baby onderhouden kost al veel geld. Hoe wil je het betalen. Als vakkenvuller bij de jumbo?
quote:Op zondag 19 augustus 2012 22:55 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Adoptie een optie?Waarom adoptie ipv abortus? Alsof er niet genoeg mensen op deze aarde zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
Ook op je 14e?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:12 schreef TheAmazingSun het volgende:
Als ik die leeftijd had zou ik het houden.
Die verantwoording ben je gewoon verplicht aangezien je het risico ook neemt.
Ik wil geen kinderen want ik heb nu geen financiële zekerheid, en ik ben te jong om zo'n kind op te voeden.quote:
Hoe jong?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:46 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ik wil geen kinderen want ik heb nu geen financiële zekerheid, en ik ben te jong om zo'n kind op te voeden.
Er zijn genoeg instanties die je kunnen helpen.quote:
Laten adopteren zou ik sowieso niet kunnen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:39 schreef robin007bond het volgende:
Oei, dat is een lastige.
Sowieso zou ik het echt NOOIT zo ver laten komen, maar als het ooit zou gebeuren zou ik het ook in overleg met het meisje verder beslissen. Als ik zo stom ben geweest vind ik ook dat ik verantwoordelijkheid moet dragen. Maar goed, echt opvoeden zou ik nog niet kunnen.
Laten adopteren of abortus als de keuze volledig van mij zou afhangen.
Hmm, ik weet het niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Laten adopteren zou ik sowieso niet kunnen.
Wat een onzin. Tegenover wie ben je dat verplicht?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:12 schreef TheAmazingSun het volgende:
Tegenover je geweten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:48 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tegenover wie ben je dat verplicht?
Lol wat. Je geweten verplicht je om een hoop cellen zonder enig vorm van leven uit te laten groeien tot een volwaardige baby.quote:
Dat ben jij, maar wie ben jij om dat op te dringen aan andere mensen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:45 schreef TheAmazingSun het volgende:
Datzelfde geweten wat het risico neemt om eventueel zwanger te raken.
Datzelfde geweten dat alles voor het kind over wilt hebben.
Buiten dat om denk ik ook dat je als moeder of vader heel veel spijt zal krijgen van abortus/adoptie.
Ik dring niemand iets op, het is gewoon mijn mening dat ik vind dat iemand het moet houden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat ben jij, maar wie ben jij om dat op te dringen aan andere mensen?
Dus je bent wel blij dat mensen zelf mogen kiezen over abortus dus?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:48 schreef TheAmazingSun het volgende:
[..]
Ik dring niemand iets op, het is gewoon mijn mening dat ik vind dat iemand het moet houden.
Maar omdat ik dat vind is het nog niet zo dat iemand daar naar moet luisteren.
Het is nog altijd de beslissing van de verantwoordelijke.
Dat is inderdaad wat mijn idee is.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus je bent wel blij dat mensen zelf mogen kiezen over abortus dus?
Je bent dus ook niet voor verbieden? Maar zou liever zien dat mensen er vanaf zien?
Tofquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:50 schreef TheAmazingSun het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat mijn idee is.
In mijn mening vind ik maar 1 goede reden voor abortus, en dat is na een verkrachting.
Dan zeg ik groot gelijk.
Maar anders hoop ik gewoon dat de baby niet word weggehaald.
Mijn geweten heeft niet alles voor "dat kind" over, aangezien er geen "dat kind" is. Dat is een belangrijk verschil.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:45 schreef TheAmazingSun het volgende:
Datzelfde geweten wat het risico neemt om eventueel zwanger te raken.
Datzelfde geweten dat alles voor het kind over wilt hebben.
Buiten dat om denk ik ook dat je als moeder of vader heel veel spijt zal krijgen van abortus/adoptie.
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Mijn geweten heeft niet alles voor "dat kind" over, aangezien er geen "dat kind" is. Dat is een belangrijk verschil.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie?
Dat is een nee denk ik?quote:
Nee, want er is geen kind. Er is een ongewenst hoopje cellen wat in potentie een kind had kunnen zijn. Ik zou er geen seconde wakker van liggen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie?
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, want er is geen kind. Er is een ongewenst hoopje cellen wat in potentie een kind had kunnen zijn. Ik zou er geen seconde wakker van liggen.
Nee. Als je je schuldig denkt te gaan voelen moet je het niet doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:02 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen?
Oké.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:09 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee. Als je je schuldig denkt te gaan voelen moet je het niet doen.
Je lijkt het vreemd te vindenquote:
Ik snap het wel, ik denk dat ik wel iets zou voelen, emotioneel gezien. Het leeft toch in je lichaam (en is geen lintworm) en je gaat als mens al automatisch verder denken. Je gaat al denken aan hoe het is als het geboren wordt en alle tijd die daarop volgt. Dat wanneer je het weghaalt, je eigenlijk iemand het leven niet gunt en zijn toekomst afpakt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:02 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen?
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef Ziba het volgende:
Abortus. Ik wil nog teveel dingen ondernemen en behalen waarbij een kind alleen maar een last is. Bovendien weet ik ook van mezelf dat ik geen goede moeder kan zijn, laat staan dat ik echt goed voor mezelf kan zorgen. En ik ben jong.
Dat vraag ik me ook wel af, maar ik denk dat de meeste vrouwen het kind zouden laten weghalen ongeacht wat de man ervan vindt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
En als je 15 was?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:26 schreef Edensnator het volgende:
Ik zou 'm sowieso opvoeden. Met wat hulp zou dat me ook prima lukken. Ben 20 overigens.
En terecht toch? Het is hun eigen lichaam.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:19 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel af, maar ik denk dat de meeste vrouwen het kind zouden laten weghalen ongeacht wat de man ervan vindt.
Praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders meestal (mede/vooral) worden opgevoed door de ouders van die moeder, de grootouders van het kind dus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:54 schreef Mr.KnowNothing het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar vertel wat jij zou doen!![]()
Dat is toch anders, bij abortus ben je in principe verantwoordelijk voor de 'dood' van je ongeboren kind, ik snap het wel als men zich dan schuldig voelt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:53 schreef Brannagh het volgende:
Maar, als je al geen mini-celletjes kunt laten weghalen uit je baarmoeder, wat nog geen 'zelfbewustzijn'heeft, hóe kun je dan in godsnaam ooit omgaan met een ernstige ziekte van je kind, als het ooit ziek wordt?
Beetje rare vergelijking, maar ik snap echt niet dat sommige mensen er zo moeilijk over denken. Ik ben heel erg tegen abortus ná 16 weken, maar daarvoor zou ik er (zoals ik het nu zie) weinig moeite mee hebben. Je moet voor jezelf de juiste beslissing nemen, maar ook voor het toekomstige leven in je. Als je het financieel niet goed hebt, vind ik al dat je het niet eens zou moeten willen om aan kinderen te beginnen. Ik zie nu wat voor gevolgen dat kan hebben (tante), en ik zou nooit willen dat een kind dat mee zou moeten maken.
Nee, want er is geen kind.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:41 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat is toch anders, bij abortus ben je in principe verantwoordelijk voor de 'dood' van je ongeboren kind, ik snap het wel als men zich dan schuldig voelt.
Jij en ik vinden dat er geen kind is, maar andere mensen vinden van wel. Die beschouwen het klompje cellen als kind.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:12 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, want er is geen kind.
Maar met zo'n gedachtegang kan ik me voorstellen dat mensen zich schuldig gaan voelen.
Wel vreemd dat de mensen die tegen het verwijderen van een levenloos hoopje cellen zijn, waarschijnlijk geen problemen hebben met het slachten van dieren voor vlees.
Maar als de gene zonder handicap nou een klootzak is en de gene met een hartstikke leuk persoon?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef kingtoppie het volgende:
Ik hecht sowieso al minder waarde aan het ene leven dan het andere leven...
Als er iemand dood moest, of een gehandicapte of iemand die hetzelfde is zonder handicap, dan kies ik de gehandicapte.
Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:19 schreef Fera het volgende:
[..]
Jij en ik vinden dat er geen kind is, maar andere mensen vinden van wel. Die beschouwen het klompje cellen als kind.
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.quote:Tsja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar als je het leven van een dier gelijk wilt stellen aan dat van een mens, krijg je altijd een hoop commentaar.
Lieve schat, je mening is me heel duidelijk. Ik legde alleen uit waarom sommige mensen er anders over kunnen denken. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.
[..]
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.
Overigens vind ik het leven van een tijger (waar er 3.000 van zijn) meer waard dan dat van een mens (waar er 7.000.000.000 van zijn). Maar dat terzijde.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:03 schreef Fera het volgende:
[..]
Lieve schat, je mening is me heel duidelijk. Ik legde alleen uit waarom sommige mensen er anders over kunnen denken. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor.
Precies. Als die man zo graag een kind wil moet 'ie weggaan, dan bezwangert 'ie maar een ander.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
op zich kan ik me wel wat voorstellen bij de gedachte. Er is namelijk niet een kleine kans dat die embryo uitgroeit tot een mens, dat gebeurt bijna zeker. Ook zou je kunnen bedenken dat er mensen zijn die bijna niet bestaan hadden. Echt onzinnig vind ik het dus niet. Het is een beetje dubbel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.
[..]
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.
Overigens vind ik het leven van een tijger (waar er 3.000 van zijn) meer waard dan dat van een mens (waar er 7.000.000.000 van zijn). Maar dat terzijde.
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Precies. Als die man zo graag een kind wil moet 'ie weggaan, dan bezwangert 'ie maar een ander.
Zeker. Wat heeft het niet willen van een kind op je negentiende te maken met het vallen op mannen of het niet vallen op mannen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?
Dat is realistisch, lijkt me vrij duidelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zeker. Wat heeft het niet willen van een kind op je negentiende te maken met het vallen op mannen of het niet vallen op mannen?
Tja, als mijn (hypothetische) vriend er zoveel moeite mee heeft en een kind wil dan moet hij een ander zoeken om te bezwangeren want dan passen we op dit moment gewoon niet bij elkaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.
Ja maar dat snap ik, maar ik zou er dan niet zo luchtig over pratenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Tja, als mijn (hypothetische) vriend er zoveel moeite mee heeft en een kind wil dan moet hij een ander zoeken om te bezwangeren want dan passen we op dit moment gewoon niet bij elkaar.Hoe koelbloedig ook, het is nou eenmaal zo.
Want als je geen kinderen wil, kun je niet van mensen houden. Dat klopt ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Want als je geen kinderen wil, kun je niet van mensen houden. Dat klopt ja.
Ik ben degene die het niet snapt, en alweer heb je gelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]Je snapt mijn punt niet, lees terug als je wilt of hou je er buiten.
Hou je er dan buitenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben degene die het niet snapt, en alweer heb je gelijk.
Mogen wel, maar doen blijft een probleem.quote:
Ik zou het vast verschrikkelijk vinden allemaal. Maar het is uiteindelijk dan wel mijn conclusie. Ik zou het persoonlijk eerder raar vinden om een kind te houden omdat je partner het wil. Het is wel mijn lichaam dat naar de klote gaat en je leven verandert compleet. En dat terwijl ik nog teveel wil doen om mijn leven (zwaar gezegd) op te geven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar dat snap ik, maar ik zou er dan niet zo luchtig over praten
Wel jammer dat hier een stukje ongelijkheid zit tussen man en vrouw... Maar wel de enige oplossing.
Adoptie is ook mogelijk... Het is inderdaad wel jouw lichaam dusja.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik zou het vast verschrikkelijk vinden allemaal. Maar het is uiteindelijk dan wel mijn conclusie. Ik zou het persoonlijk eerder raar vinden om een kind te houden omdat je partner het wil. Het is wel mijn lichaam dat naar de klote gaat en je leven verandert compleet. En dat terwijl ik nog teveel wil doen om mijn leven (zwaar gezegd) op te geven.
Bestaat, maar ja, mijn lichaam is mij te dierbaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Adoptie is ook mogelijk... Het is inderdaad wel jouw lichaam dusja.
Genoeg knappe moeders in deze wereld hoor....quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Bestaat, maar ja, mijn lichaam is mij te dierbaar.
Ook al op je 15e?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:53 schreef igottagun het volgende:
Ik zou het kind houden want ik heb stiekem al een kinderwens
Je hebt helemaal gelijk1quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:41 schreef vera166 het volgende:
Ik ben voor abortus maar in sommige gevallen ook tegen. Ik vind bijvoorbeeld niet dat als een meisje verschillende keren door luiheid/domheid zwanger raakt je niet eindeloos maar abortus kan laten plegen.
In gevallen van verkrachting vind ik dat het altijd mag.
En ik vind ook dat het afhangt van het aantal weken ja, als een kind levensvatbaar is vind ik het te laat om het weg te laten halen.
Maar elk geval is apart en ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken
Maar om iemand die door luiheid en domheid constant zwanger raakt nou een kind op de wereld te laten zetten met alle consequenties van dien is ook zoiets.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:41 schreef vera166 het volgende:
Ik ben voor abortus maar in sommige gevallen ook tegen. Ik vind bijvoorbeeld niet dat als een meisje verschillende keren door luiheid/domheid zwanger raakt je niet eindeloos maar abortus kan laten plegen.
In gevallen van verkrachting vind ik dat het altijd mag.
En ik vind ook dat het afhangt van het aantal weken ja, als een kind levensvatbaar is vind ik het te laat om het weg te laten halen.
Maar elk geval is apart en ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken
Arme baby...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar om iemand die door luiheid en domheid constant zwanger raakt nou een kind op de wereld te laten zetten met alle consequenties van dien is ook zoiets.
Ja maar dat is in mijn ogen een moeilijkere kwestie, het liefst zie ik ook gewoon dat zulke mensen geen kinderen mogen krijgen maar wie bepaalt dan die grens van wanneer wel en wanneer niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar om iemand die door luiheid en domheid constant zwanger raakt nou een kind op de wereld te laten zetten met alle consequenties van dien is ook zoiets.
Nou ja.. letterlijk levensvatbaar ja, op welke manier dan ookquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:54 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk1alleen met levensvatbaar bedoel je na het aantal weken dat de hersenactiviteit begint of dat het echt al kan leven?
Je wilt dus nooit kinderen, waarom niet dan!?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:04 schreef HostiMeister het volgende:
Zelfs als ik nu iemand zwanger zou krijgen zou ik aansturen op abortus en ik ben al geen tijden een tiener meer.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:01 schreef AppleOcean het volgende:
Kinderen verpesten je leven, kijk naar mij.
Verder, hoi appel!
Voorlopig sowieso niet. Lijkt me het slimste om ze dan ook daadwerkelijk uit te laten broeden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:48 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Je wilt dus nooit kinderen, waarom niet dan!?
Tot 23 weken is abortus mogelijk in Nederland. En dan is het toch wel al een heel kindje hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef pasopikbijt het volgende:
Hangt van het aantal weken af? Wth..? Na een bepaald aantal weken mág het niet meer. Dus die horrorverhalen van geklutste stukjes foetus waar amerikanen zo van houden zijn echt exteem overdreven. In nederland mag het in ied geval niet meer vanaf een bepaald aantal weken. Als het vruchtje zenuwen begint te krijgen dacht ik.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:34 schreef Cavalinho het volgende:
Verschilt per ouder. Voor sommigen komt zo'n kind gewoon wat vroeg, maar die houden wel van kinderen. Zij passen zich razendsnel aan.
Andere zijn gewoon egoistisch en daar passen nooit kinderen bij, ook niet als ze ouder zijn.
En al eerder gezegd, praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders over het algemeen naar de grootouders gaan. Die hebben meestal alle tijd en liefde en plenty ervaring, dus eigenlijk nog een beter tehuis dan bij verse ouders van welke leeftijd dan ook....
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:47 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Tot 23 weken is abortus mogelijk in Nederland. En dan is het toch wel al een heel kindje hoor.
Het kan gewoon tot 23 weken, niet alleen speciale gevallen. En ik hoop idd dat het maar zelden gebeurd, want ik vind dat wel echt heel erg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.
Wanneer iets strafbaar wordt zegt natuurlijk niet zoveel over wanneer het werkelijk wordt gedaan.quote:Tot wanneer abortus
Een abortus kan uiterlijk plaatsvinden tot het moment dat de vrucht levensvatbaar is buiten het lichaam van de moeder. Volgens de Strafwet is dat tot 24 weken. Dit is dan ook de grens die is overgenomen in de Wet afbreking zwangerschap (Waz). In de praktijk houden artsen 22 weken aan.
De late abortussen – na 24 weken - vallen niet meer onder de Waz. Artsen moeten levensbeëindiging bij pasgeborenen officieel melden bij een toetsingscommissie.
Speciale gevallen zoals verkrachting en dat de moeder dood kan gaan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.
Ik ben niet anti-abortus, maar als het al 23 weken is zou ik het denk ik niet meer kunnen. Gevoelsmatig bedoel ik. Al vraag ik me wel af hoe je zoiets als een zwangerschap zo lang niet hebt kunnen merken. (niet om de vrouwen die het is overkomen af te zeiken)quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:41 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Het kan gewoon tot 23 weken, niet alleen speciale gevallen. En ik hoop idd dat het maar zelden gebeurd, want ik vind dat wel echt heel erg.
Welke dokter was dat?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:49 schreef Meloewa het volgende:
Overigens kreeg mijn nicht 45.000 euro, omdat de dokter een fout had gemaakt. En het dus te laat zou zijn voor abortus.
Ik heb altijd gezegd daar wil ik ook wel een baby voor![]()
Lijkt me zo bizar als je op een dag ineens uit het niets weeën krijgtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:21 schreef pasopikbijt het volgende:
Ja, wij hebben ook "I didn't know i was pregnant" op TLCBizar programma ja, kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt. Die vrouwen krijgen niet eens een dikke zwangere buik oid, ze komen alleen een klein beetje aan. Dan begin ik te denken dat je alleen een zichtbare zwangere buik krijgt als je je er bewust van bent ofzo? Heel raar in ieder geval. Dat zijn dus niet alleen gevallen waarbij de vrouw gewoon zo dik was dat je het onmogelijk kon zien. Ook gewoon slanke vrouwen.
Ze merken meestal wel een heleboel (vermoeidheid wordt veel genoemd) maar brengen het niet in verband met zwangerschap. Ze denken dat ze vocht vasthouden bv. Daar kun je ook een dikke buik van krijgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:21 schreef pasopikbijt het volgende:
Ja, wij hebben ook "I didn't know i was pregnant" op TLCBizar programma ja, kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt. Die vrouwen krijgen niet eens een dikke zwangere buik oid, ze komen alleen een klein beetje aan. Dan begin ik te denken dat je alleen een zichtbare zwangere buik krijgt als je je er bewust van bent ofzo? Heel raar in ieder geval. Dat zijn dus niet alleen gevallen waarbij de vrouw gewoon zo dik was dat je het onmogelijk kon zien. Ook gewoon slanke vrouwen.
Op tlc, I didn't know i was pregnant.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:18 schreef Cavalinho het volgende:
Nou ik denk ook dat het bij dergelijke gevallen meer gaat om afbreken om andere redenen. Om de moeder te redden bv.
Over niet merken, daar zijn programmas over op amerikaanse zenders (weet niet of het in Nederland ook te zien is) dat ze de hele zwangerschap niet gemerkt heben en plotseling bevallen...
Dus dat je het niet altijd hoeft te merken, of althans niet als zwangerschap hoeft te ervaren, kan.
Maar als je dun bent en niet dikker wordt?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:22 schreef Cavalinho het volgende:
9 kilo is alles wat je werkelijk aan hoeft te komen en dat is niet veel. Daarbij, soms worden ze wel iets dikker, maar zien dat niet als zwangerschap. Als je veel gas in je buik hebt, of vocht vasthoud, of hongert, heb je ook een bolle buik.
Kerels hebben soms ook een pens, en die zijn zeker niet zwanger.
En als je al dik bent valt het niet zo op als je wat meer uitdijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we dwalen zo wel erg af...
Het gaat er om dat het niet zo heel gek is dat je het laat ontdekt.“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
Nee. Heb je toestemming voor nodigquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef AppelCake het volgende:
Mag je trouwens eigenlijk abortus laten plegen zonder dat je ouders het weten als je jonger dan 16 bent?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/abortus-en-de-wetquote:Vrouwen onder de 16 jaar hebben voor een abortus toestemming nodig van 1 van hun ouders of de wettelijk voogd. Een meisje dat zonder toestemming van de ouder of wettelijk voogd een abortus wil, kan naar de huisarts gaan. De arts beoordeelt of zij in staat is om de gevolgen van haar keuze in te schatten. Een huisarts heeft een beroepsgeheim en is dus niet verplicht de ouders/voogd in te lichten.
Als een meisje niet naar de huisarts wil, kan zij contact opnemen met een abortuskliniek. De hulpverlener in de kliniek zet in een gesprek met haar de voordelen en nadelen van een abortus op een rijtje en helpt haar bij de beslissing.
Toch wel dus...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Cavalinho het volgende:
In principe wel.
Zie artikel over abortuswet:
[..]
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/abortus-en-de-wet
Zeggen dat je bij iemand huiswerk gaat maken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Toch wel dus...
Lijkt me alleen wel lastig te verbergen op die leeftijd omdat je dan vaak nog thuis woont. Bijvoorbeeld: Wat ga je zeggen als je naar die kliniek gaat in plaats van naar school? En hoe verberg je dat je van een abortus aan het herstellen bent? Oke, als je er vroeg bij bent zal herstellen wel snel gaan, maar toch
Dat zou wel kunnen inderdaad, maar dan weten mensen (in ieder geval de vriendin) er vanaf en is de kans groter dat je geheim uitkomt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:15 schreef Cavalinho het volgende:
Er zijn schoolvakanties en je kunt bij een vriendin logeren natuurlijk.
En ik denk dat mensen die het niet willen vertellen over het algemeen toch wel weglopers zijn enzo.
Ik kan me slecht voorstellen dat je zoiets niet wilt delen als je een goed eband hebt.
eerst je vriend of je moeder?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen inderdaad, maar dan weten mensen (in ieder geval de vriendin) er vanaf en is de kans groter dat je geheim uitkomt.
En meestal zal er inderdaad wel meer aan de hand zijn. Als ik nu zou ontdekken dat ik zwanger ben is het eerste wat ik doe jankend m'n moeder bellen. En m'n vriend natuurlijk![]()
Eerst mijn vriend, maar de kans is ook groot dat ik puur uit blinde paniek eerst m'n moeder bel. Hoezo?quote:
Gewoon, eens kijken wie je het belangrijkste vindt om te vertellen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:58 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Eerst mijn vriend, maar de kans is groot dat ik puur uit blinde paniek eerst m'n moeder bel. Hoezo?
Zo bedoel ik het niet. Op je 21ste weet je je soms ook totaal geen raad hoorquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:00 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Gewoon, eens kijken wie je het belangrijkste vindt om te vertellen.
Alsof het een rol speelt wie wat eerst weet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:00 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Gewoon, eens kijken wie je het belangrijkste vindt om te vertellen.
Sorry dat ik geïnteresseerd ben ik anderen hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:10 schreef Cavalinho het volgende:
een panieksituatie is ook echt geen situatie waaraan je af kunt meten wie je het belangrijkst vindt, wnat da denk je he
[..]
Alsof het een rol speelt wie wat eerst weet.
Abortus wel, zwangerschap niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:03 schreef Cavalinho het volgende:
Het was geen aanval op jou.
Het leek mij alleen een beetje nutteloze vraag.
Ik denk nl dat iemand van te voren niet in kan schatten aan wie ze zoiets het eerst vertellen en waarom. Dus een antwoord, welk dan ook, zegt verder niet zoveel.
Maar mensen die er wel op willen antwoorden zullen dat gewoon doen, ik heb niks te vertellen over wat men wil posten.![]()
Ik gaf alleen mijn mening daarover.
Zou jij er zelf waarde aan hechten? Zou je het erg vinden als een vriendin eerst naar haar moeder gaat met het nieuws dat ze zwanger is/abortus wil plegen?
In paniek kan ze de moeder opbellen als ze ontdekt dat ze zwanger is.quote:
Dan niet, maar als er bv heel erg veel tijd tussen zit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:01 schreef Cavalinho het volgende:
Maar als ze nu eerst haar moeder belt en zegt "ik ben zwanger maar ik denk dat ik abortus wil" is dat toch niet zo raar?
Daarbij, je kunt de vader wel zijn, maar uiteindelijk ligt de eind beslissing bij haar, het is haar lijf, het zijn haar risicos. Je hebt niet zo heel veel recht van spreken als "sperma donor". Vader ben je pas echt als het kind geboren is, vind ik. (Maar iedereen die anders denkt moet het maar uitspreken, hoor)
Uiteraard moet je wel op de hoogte worden gebracht van haar beslissing en niet achteraf. Maar ik denk niet dat het makkelijk is om iemand op andere gedachte te brengen, of je nu vader bent of niet.
En als ze nu bv maandagochtend moeder belt en maandagmiddag jou, dat maakt toch niet zoveel uit?
Ik ga het dan zeker niet uitmaken, maar ik zou dan gewoon niet zo blij zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:11 schreef Cavalinho het volgende:
Als je en goede band hebt met iemand, zal die zich veilig genoeg voelen om alles te vertellen, dus ok dat ze abortus wil, maar als je nauwelijks contact hebt, of helemaal geen contact meer, stel het is van een enkele keer, zal ze er misschien eerst een tijdje mee rondlopen. Daar moet je eigenlijk ook wel begrip voor hebben.
Ik denk dat omstandigheden bepalen hoe iemand er mee omgaat en wat ze wanneer aan wie zeggen.
En wat wil je dan eigenlijk doen als er wel veel tijd tussen zit? Het uitmaken, haar op haar donder geven?
Hangt er vanaf hoe het kind ligt he, ligt die meer naar de rug toe, of naar de buik toe, dat maakt al een enorm verschil.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:14 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Op tlc, I didn't know i was pregnant.
Ik snap niet hoe iemand niet dik kan worden tijdens een zwangerschap.
Ik heb helemaal niet gezegt dat ik mijn moeder zou bellen omdat de mening van mijn vriend niet telt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:12 schreef AppelCake het volgende:
[..]
In paniek kan ze de moeder opbellen als ze ontdekt dat ze zwanger is.
Maar ik ben dan de vader, dus wat met het kind gebeurt vindt ik ook mijn beslissing.
Als je er voor 12 weken achterkomt (wat niet zo moeilijk is meestal) dan is het nog niet eens abortus, maar een overtijdsbehandeling.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:43 schreef AppelCake het volgende:
Ik zou het kind houden, want ik ben tegen abortus en adopteren vind ik zielig...
Nee, dat is gewoon mijn mening.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:25 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegt dat ik mijn moeder zou bellen omdat de mening van mijn vriend niet telt.
(Mijn god, moet ik me hierover echt gaan verdedigen?)
Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is.
Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat is mijn mening maar, hoef je niet gelijk zo raar te kijken![]()
![]()
Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk.
Nee, ik vind dat je een voorbarige conclusie trekt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is.
Nee, ik ben geen pauper met een vmbopetje.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.
Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik zou die keuze aan mijn vriendin overlaten
Bij wet misschien wel ja. Neemt niet weg dat niet alle vrouwen niet logisch na kunnen denken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 05:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).
Denk je dat je ooit wel kinderen wilt?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Cue_ het volgende:
Ben nu 26 en ook nu zou ik het kind weg laten halen. Wat als de man het wil houden? Tja die heeft dan denk ik toch wel pech.
Als het uit een stabiele relatie komt tja geen idee wat dan. Maar als tiener zijnde zou die ook dan weg worden gehaald
Geen idee. Zeg nooit nooit, maar zie het niet snel gebeuren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Denk je dat je ooit wel kinderen wilt?
Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind het persoonlijk ergens raar....
Dat op het punt waar de man 100% afhankelijk is van de vrouw...
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....
Het komt een beetje harteloos over op mij eerlijk gezegd.
Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:22 schreef Fera het volgende:
[..]
Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...
Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''
Als ik zo een antwoord zou krijgen zou het gelijk over zijn met de relatie eerlijk gezegd...
Neuh, dont knowquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:28 schreef Fera het volgende:
[..]
Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.
Niet eigen ervaring he. Daar heb ik t ook niet over trouwens.quote:
Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....
Absoluut. Dat leven daar heb ik zelf niet veel mee. Maar die hormonen die dan beginnen, daar heb je zo weinig over te zeggenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:53 schreef Cavalinho het volgende:
Aan de ander kant denk ik dat meisjes wel van gedachten kunnen veranderen.
Ik bedoel je kunt nu wel zeggen van ik zou het niet willen, maar als het puntje bij paaltje komt en je hebt leven in je buikt, dan weet ik niet of iedereen wel zo makkelijk het laat beeindigen.
De een zal daar makkelijker over denken dan de ander. Ik denk dat hormonen ook echt wel op gaan spelen, je bent nu eenmaal feitelijk toch gemaakt voor voortplanting, dus het zit niet in de natuur om dan meteen aan afbreken te denken, ook al doe je dat nu wel.
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.
Als ik moest kiezen tussen een kind krijgen en vent behouden of kind weg en vent weg. Wordt het wel het laatste hoor
Wat ik meer bedoel is dat je geen kind neemt enkel omdat de vader het wil. De kans is te groot (zeker op jonge leeftijd) dat als het eenmaal zo ver is en de jonge vader wordt geconfronteerd met alles wat erbij komt kijken dat hij weggaat. En je als moeder, die daar totaal niet op zat te wachten, alsnog met het kind zit opgescheept.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:26 schreef kingtoppie het volgende:
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh..![]()
De man kan te makkelijk weggaan.... Ja wat wil je anders, dat de man verplicht wordt te blijven?
Maar je kunt de man vaak laten opdraven voor het betalen van alimentatie, zelfs als het een dronken kroeg one night stand was.
Nee, daar heb je ook totaal gelijk in, de beslissing moet volledig bij de vrouw liggen... Hoewel ze wel rekening moet houden met de vader naar mijn mening. (En dan niet door zijn wens in te willigen.. Maar meer om er rekening mee te houden dat de tegenpartij ook een mens is.)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel is dat je geen kind neemt enkel omdat de vader het wil. De kans is te groot (zeker op jonge leeftijd) dat als het eenmaal zo ver is en de jonge vader wordt geconfronteerd met alles wat erbij komt kijken dat hij weggaat. En je als moeder, die daar totaal niet op zat te wachten, alsnog met het kind zit opgescheept.
Dat je geld kan krijgen en alles, leuk en aardig, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat.
Ik zeg het misschien een beetje zwart/wit, maarja zo bedoel ik het denk ik ook wel
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:34 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, daar heb je ook totaal gelijk in, de beslissing moet volledig bij de vrouw liggen... Hoewel ze wel rekening moet houden met de vader naar mijn mening. (En dan niet door zijn wens in te willigen..)
Missie geslaagdquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.
Begrip tonen en luisteren kan natuurlijk altijd.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb het nooit tegen gesproken![]()
(denk ik)
Harteloos ook weer niet, maar wel bang voor wat komen gaat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Dat zei ik dus ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.
Begrip tonen en luisteren kan natuurlijk altijd.
Phoe!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook.
Aan de andere kant, als je er vroeg achter komt, het niet vertelt en het laat weghalen, hoeft hij er in principe nooit achter te komen. Misschien als het een ONS is, zou ik het voor mezelf houden (de info, niet de baby). Vooral als je elkaar eigenlijk sindsdien niet of nauwelijks meer gesproken hebt.
Ik heb het natuurlijk over een zwangerschap in een relatie hea?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:02 schreef Cavalinho het volgende:
Het gaat in die omstandigheden niet om je vriendin he, maar iemand die je een keer geneukt hebt en waar je misschien de naam niet eens meer van kunt herinneren.
Zodra er sprake is van een (goede) vaste relatie zal een meisje echt wel met haar problemen, dus ook zwangerschap en eventuele abortus wel bij haar vriend aankloppen, want steun, als je het soort vriend bent waar ze dat van kan verwachten, is natuurlijk wel prettig...
Ja heel logischquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:17 schreef Cavalinho het volgende:
Ja, dat snapte ik, daarom heb ik die OOK genoemd.
Maar degenen die het hebben over "hij hoeft niks te weten" hebben het over zwangerschappen buiten relaties.
Ik heb het even apart gezet zodat er overzicht blijft, anders zit jij je kwaad te maken over dat "niks zeggen" terwijl dat een vrij logish iets is als er geen sprake is van een relatie.
Dat jij graag wilt dat ze het wel zegt, komt omdat jij uitgaat van wel in een relatie.
Ik had het specifiek over niks zeggen over een abortus...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja heel logisch![]()
En 1 jaar na de bevalling komt ze niet rond en komt ze zeker vragen om alimentatie.
heb je comments niet gelezen, wat doe jij in dit topic?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:18 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over niks zeggen over een abortus...![]()
Zover ik weet komen die kinderen krijgen meteen wel bedelen bij de een of de ander...
En er zijn er die dan zelfs tegen wil en dank de vriend er persee bij willen.
Ik heb het ooit met een vriend daarover gehad. Ondanks dat het een ONS zou zijn, ondanks dat ik (of zij) het zeker weg zou laten halen, zou hij het toch willen weten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook.
Aan de andere kant, als je er vroeg achter komt, het niet vertelt en het laat weghalen, hoeft hij er in principe nooit achter te komen. Misschien als het een ONS is, zou ik het voor mezelf houden (de info, niet de baby). Vooral als je elkaar eigenlijk sindsdien niet of nauwelijks meer gesproken hebt.
Ach man, neem het nou eens met een knipoog, maakt het leven een stuk interessanter.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:59 schreef Cavalinho het volgende:
Omdat ik homo ben, mag ik geen mening hebben over abortus?
Als je vegetarier bent, mag je geen mening hebben over ritueel slachten?
Hmmm, dan zou ik het misschien alsnog doen. Mits ik contact op kan nemen met die persoon. Maar ja, aan de andere kant: wat niet weet, wat niet deert. Het veroorzaakt ook alleen paniek en een rotgevoel. Steun zou ik van hem niet echt nodig hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb het ooit met een vriend daarover gehad. Ondanks dat het een ONS zou zijn, ondanks dat ik (of zij) het zeker weg zou laten halen, zou hij het toch willen weten.
Dan kan hij er nog steeds een mening over hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:07 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ach man, neem het nou eens met een knipoog, maakt het leven een stuk interessanter.
Verder ging het in OT over wat jij zou doen als je din zwanger was, dat probleem heb jij toch niet?
Tuulk kan tie daar een mening over hebben. Ik zeg nergens dat tie dat niet mag. Sterker nog ik zeg dat tie mijn opmerking met een knipoog moet lezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef Fera het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou ik het misschien alsnog doen. Mits ik contact op kan nemen met die persoon. Maar ja, aan de andere kant: wat niet weet, wat niet deert. Het veroorzaakt ook alleen paniek en een rotgevoel. Steun zou ik van hem niet echt nodig hebben.
[..]
Dan kan hij er nog steeds een mening over hebben.Empathie is een mooi woord wat daar bij past.
Nee, okay. Maar die laatste zin kwam weer over als: "Jij hebt dat probleem toch niet? Dus waar bemoei jij je mee". Maar zal wel aan mij liggen denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Tuulk kan tie daar een mening over hebben. Ik zeg nergens dat tie dat niet mag. Sterker nog ik zeg dat tie mijn opmerking met een knipoog moet lezen.
Je doet het beide altijd...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef Cavalinho het volgende:
Misschien niet over al of niet abortus omdat ze dat tegen de wil in kan doen, maar zou je jouw deel verantwoording op je nemen als er wordt gekozen voor geboren laten worden? En waarom wel of waarom niet?
In het geval van een ONS en in het geval van bestaande relatie van, pak 'm beet, 1 jaar?
Ik vind dat als het van een ONS is of elke andere vorm van meer casual sex (fuckbuddy bv) dat de "fout" dat het meisje zwanger wordt voor een veel groter deel bij de man ligt, dan in een relatie, waar het meisje, als ze verstandig is immers aan de pil zou zijn en het dan gaat om een foutje van haar (vergeten pil) of falen van de pil op zich.
Maar vreemd genoeg vind ik wel weer dat in het eerste geval het meisje niet de jongen hoeft te betrekken als de keuze op abortus valt. Eigenlijk krom.
volgens mij hoef je het kind niet te erkennen toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef Cavalinho het volgende:
Misschien niet over al of niet abortus omdat ze dat tegen de wil in kan doen, maar zou je jouw deel verantwoording op je nemen als er wordt gekozen voor geboren laten worden? En waarom wel of waarom niet?
In het geval van een ONS en in het geval van bestaande relatie van, pak 'm beet, 1 jaar?
ik snap er geen hout van manquote:Ik vind dat als het van een ONS is of elke andere vorm van meer casual sex (fuckbuddy bv) dat de "fout" dat het meisje zwanger wordt voor een veel groter deel bij de man ligt, dan in een relatie, waar het meisje, als ze verstandig is immers aan de pil zou zijn en het dan gaat om een foutje van haar (vergeten pil) of falen van de pil op zich.
Maar vreemd genoeg vind ik wel weer dat in het eerste geval het meisje niet de jongen hoeft te betrekken als de keuze op abortus valt. Eigenlijk krom.
Als je de moeder was wel ja!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:57 schreef JRRY het volgende:
Ik zou het kindje gewoon lekker zelf opvoeden, lijkt me altijd al leuk om op 15 jaar een kind te hebben, stoer, en de docenten houden rekening met je.
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:49 schreef TripleP het volgende:
Ik kieeeeeeeeeeeeeeeeesadoptie
! Abortus is voor mij sowieso geen optie, en ik heb de middelen en levenservaring nog niet om een kind in een stabiele omgeving op te laten groeien.
Ik begrijp je volledig, maar het kind houden zou imho redelijk egoïstisch zijn. Ik kan het kind niet geven wat het verdient. Het is (vanuit mij) een daad van liefde.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.
Het kind, zou als het geboren is.... Altijd van mij blijven...
Maar dit is in de situatie dat het kind geboren wordt in een relatie..
Tmoet wel erg wanhopig gesteld zijn denk ik als je hier geen oplossingen voor kunt bedenken oid...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:21 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik begrijp je volledig, maar het kind houden zou imho redelijk egoïstisch zijn. Ik kan het kind niet geven wat het verdient. Het is (vanuit mij) een daad van liefde.
Ik ben een studente, school kost veel tijd, ik woon op 18m2, en mijn ouders gaan echt niet veel voor mij doen en wonen redelijk ver weg. Mijn vrienden zijn studenten/werkenden en wonen ook niet dicht bij mij. Hetzelfde geldt voor de vrienden/ouders van mijn vriend.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tmoet wel erg wanhopig gesteld zijn denk ik als je hier geen oplossingen voor kunt bedenken oid...
Ouders etc willen je vast allemaal wel bijstaan etc.
Boeien, mijn mening is ietwat bijgesteld ofzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Als je de moeder was wel ja!
& jij had toch al gereageerd in dit topic?
Ik wil niet iets weghalen wat potentie heeft en al "wat" is en organen aan het ontwikkelen is. Een MAP zorgt ervoor dat een (mogelijkerwijs) bevruchte eicel zich niet in kan nestelen. De kans is vrij klein dat dat überhaupt gebeurt en anders is het altijd nog een klein klompje cellen: niks.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:12 schreef Cavalinho het volgende:
Ik heb wel zoiets van geen abortus willen, maar afstaan is wel prima, hoe rijm je dat eigenlijk?
Een leven beeindigen voordat het begint vind je erger dan een leven bij voorbaat compliceren, want het kind gaat echt op zoek naar zijn roots, en maakt gegarandeerd een crisis door, zoals dat bij geadopteerde kinderen "normaal" is. Het zal ook onzekerheid hebben over erfelijke ziektes etc later in het leven als het geen kennis met je maakt.
Een kind "weggeven" lijkt allemaal heel nobel, maar ga het leven en denkwijze van zo'n kind eens na.
Leg me eens uit wat er zo slecht is aan abortus als je toch zeker weet dat je het kind niet wilt?
Zou je ook geen morning after pil gebruiken?
Het kan ook iets zijn dat zich ontwikkelt in een vreselijk gehandicapt kind, iets dat te vroeg geboren wordt en alsnog dood gaat etc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:02 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik wil niet iets weghalen wat potentie heeft en al "wat" is en organen aan het ontwikkelen is.
Eens. En als vrouw heb je het al 9 maanden bij je gedragen. Om het dan nog weg te geven ... Nee. Teveel moedergevoelens denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.
Het kind, zou als het geboren is.... Altijd van mij blijven...
Maar dit is in de situatie dat het kind geboren wordt in een relatie..
moedergevoelens , vadergevoelens... het kind moet in mijn ogen een fijne financiële gezonde toekomst krijgen. Als je dat het kind niet kunt geven dan ben je egoïstisch in mijn ogen ( maar als je van iedereen support kunt krijgen moet het wel lukken ). Maar toch de beslissingen die je moet nemen zijn onbeschrijfelijk : /quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Eens. En als vrouw heb je het al 9 maanden bij je gedragen. Om het dan nog weg te geven ... Nee. Teveel moedergevoelens denk ik.
Kun je mij uitelggen waarom een "fijne financiele toekomst" zo belangrijk is? Denk je dat kinderen daar mee bezig zijn (en als dat zo is hebben ze waardeloze ouders, laat ik dat voorop stellen)?quote:Op zaterdag 1 september 2012 02:35 schreef Damnyou het volgende:
[..]
moedergevoelens , vadergevoelens... het kind moet in mijn ogen een fijne financiële gezonde toekomst krijgen. Als je dat het kind niet kunt geven dan ben je egoïstisch in mijn ogen ( maar als je van iedereen support kunt krijgen moet het wel lukken ). Maar toch de beslissingen die je moet nemen zijn onbeschrijfelijk : /
Ik denk dat je een beetje naast mijn mening zit. IK zou totaal met jouw akkoord gaan als ik zomaar als er geen "financiële toekomst" is voor het kind, het kind dan weg geven uit eigen belang. Maar ik denk niet dat je beseft wat ik bedoel met geen financiële toekomst. Als ik bedoel geen geld, bedoel ik echt geen geld, amper rond kunnen komen voor gewoon eten, de woning, spreken we nog niet eens van gsm, electriciteit, water, enzquote:Op zaterdag 1 september 2012 08:56 schreef Cavalinho het volgende:
"Laten plegen" gaat om derden.... Kan dus zijn "ik zou het laten plegen bij de partner". Ze kunnen de wens hebben dat hun partner abortus pleegt.
[..]
Kun je mij uitelggen waarom een "fijne financiele toekomst" zo belangrijk is? Denk je dat kinderen daar mee bezig zijn (en als dat zo is hebben ze waardeloze ouders, laat ik dat voorop stellen)?
Kinderen die onvoorwaardelijke liefde krijgen en weten wat het is om te sparen of dingen gewoon niet te krijgen omdat het nu eeenmaal niet gaat, zijn betere mensen in de maatschappij dan verwende krengen en komen misschien ook wel verder, of net zo ver. Daarbij nemen kinderen de wereld zo als het komt, die zijn helemaal niet bezig met geld. Dat kinderen worden gepest omdat ze niet de "juiste" kleding en spullen hebben komt juist doordat het accent daarop gelegd wordt en niet op karakter building, eigenwaarde. Doordat ouders geen tijd hebben om met hun kinderen door te brengen.
Als je nou zegt dat je de grote afwezige zou zijn in het leven van je kind en het daarom liever aan iemand meegeeft die er wel meer tijd mee door kan brengen, heb ik alle begrip, maar om te komen met "het moet een financieel gezonde toekomst krijgen" en alle variaties daarop, maakt me echt boos. Alsof kinderen opvoeden zit in er vooral maar geld aan besteden.
Dat ligt voor mij heel gevoelig, want bij ons was er plenty geld maar ik was liever opgegroeid in een arm gezin waar liefde was.
Maar goed, misschien kun je prima onderbouwen waarom jij het belangrijk vind en me mijn mening laten bijstellen.
Dat laatste is absoluut een feit, maar het is ook een feit dat er kinderen worden geboren onder daklozen, in oorlogssituaties, etc en wat maken van hun leven. Een mens heeft feitelijk veel minder nodig dan men denkt. Als je vindingrijk bent, kun je ver komen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:08 schreef Damnyou het volgende:
Maar ik denk niet dat je beseft wat ik bedoel met geen financiële toekomst. Als ik bedoel geen geld, bedoel ik echt geen geld, amper rond kunnen komen voor gewoon eten, de woning, spreken we nog niet eens van gsm, electriciteit, water, enz
...
Ik denk dat niemand zich echt kan inbeelden hoe verscheurend de keuzes moeten zijn tot je er zelf in zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand in een rijtjeshuis in Nederland, met warm en koud stromend water en electriciteit zou zich moeten schamen om zich zielig te voelen. Alles is relatief....
En het is JUIST het feit dat de beslissingen zo hartverscheurend zijn dat ik pro abortus ben. Ook ingrijpend, maar dan hoef je in elk geval niet een kind te dragen en uiteindelijk af te staan. Lijkt me veel erger. Maar ik ben vooral pro keuze, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind dat men niet zo makkelijk moet denken over "als ik het geen toekomst kan bieden (zoals ik denk dat goed voor hem is) geef ik het wel weg". Al is dat beter dan aan zijn lot overlaten.
Ik ben trouwens ook heel erg hard voor jongens die denken dat ze geen condoom hoeven te gebruiken. Die zouden ook eens na moeten denken over zo'n "wat als" scenario.
Maar helaas, de meeste jongens halen gewoon hun schouders op.
[ Bericht 4% gewijzigd door Cavalinho op 01-09-2012 22:25:43 ]“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
Je vind je studie en geld dus belangrijker dan een kind. zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:46 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik ben een studente, school kost veel tijd, ik woon op 18m2, en mijn ouders gaan echt niet veel voor mij doen en wonen redelijk ver weg. Mijn vrienden zijn studenten/werkenden en wonen ook niet dicht bij mij. Hetzelfde geldt voor de vrienden/ouders van mijn vriend.
Ik zou kunnen verhuizen, om meer hulp van mijn vrienden/ouders te kunnen krijgen, maar dan moet ik weer 3 uur per dag naar school reizen. (Na deze hbo-studie wil ik doorstuderen in Duitsland.) Kinderdagverblijf zou dan een optie zijn, maar ik moet 's avonds studeren en ik ben iemand die veel slaap nodig heeft om goed te kunnen functioneren overdag.
Daarnaast: mijn vriend heeft geen diploma, maar gelukkig wel een goede full-time baan in de ICT.
Toch zou het heel onverstandig zijn om uiteindelijk mijn school er onder te laten lijden, en uiteindelijk te falen (studieschuld, kom er maar in). Dan zou mijn vriend wel part-time kunnen werken, om meer tijd aan de baby te besteden, maar dan missen we weer geld.
Het is gewoon ver van een ideale situatie. En dat is alleen maar van de praktische kant gezien.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:12 schreef TheAmazingSun het volgende:
"ik heb de middelen en levenservaring niet". Al gezegd in mijn eerste post, daar stond studie niet bij, maar zeg liever niets als je niet terugleest.quote:Op zondag 2 september 2012 11:18 schreef blek het volgende:
[..]
Je vind je studie en geld dus belangrijker dan een kind. zeg dat dan gewoon.
ok, neuk dan niet. als jij waarlijk en oprecht denkt dat jij de middelen en de levernservaring mist, dan moet je domweg geen enkel risico nemen en gewoon niet neuken. vingeren en beffen enzo is ook leukquote:Op maandag 3 september 2012 11:17 schreef TripleP het volgende:
[..]
"ik heb de middelen en levenservaring niet". Al gezegd in mijn eerste post, daar stond studie niet bij, maar zeg liever niets als je niet terugleest.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:40 schreef simmu het volgende:
[..]
ok, neuk dan niet. als jij waarlijk en oprecht denkt dat jij de middelen en de levernservaring mist, dan moet je domweg geen enkel risico nemen en gewoon niet neuken. vingeren en beffen enzo is ook leuk![]()
het ergert me al een tijdje. mensen lijken maar niet te begrijpen dat van seks nu eenmaal wel eens kinderen komen. seks komt met een verantwoordelijkheid.
ter informatie trouwens; ik ben niet voor of tegen abortus. ik denk dat een ander geen oordeel kan vellen in zulks. het is ieders goed recht om te kiezen. staat tegenover dat ik wel geregeld bovenstaande denk.
Reageer eens normaal... Ze zegt alleen dat met het hebben van seks verantwoordelijkheid komt kijken omdat er een mogelijkheid bestaat dat je zwanger raakt... Hoe goed je ook anti-conceptie gebruikt, en haar mening is daarbij is dus dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en als je het niet neemt je maar gewoon niet moet neuken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef TripleP het volgende:
[..]
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben?
ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed inquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef TripleP het volgende:
[..]
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben?
Ik zou niet onverantwoord gaan zitten neuken zogezegd... Maar als je dan toch de pech hebt... Zou ik allicht gewoon voor abortus stemmen. (kiezen voor abortus kan niet als man)quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed in
Ik besef me heel goed dat met seks risico's komen, en ik heb dus heel goed mijn manier uitgelegd hoe ik met eventuele complicaties (om het zo maar te noemen) om zou gaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed in
ik quotte jou omdat ik vandaag toevallig jouw post zagquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik besef me heel goed dat met seks risico's komen, en ik heb dus heel goed mijn manier uitgelegd hoe ik met eventuele complicaties (om het zo maar te noemen) om zou gaan.
Verder: wat jij zegt geldt voor iedereen. Iedereen die seks heeft neemt het risico. Of je nou voor abortus gaat, of voor het kind houden/laten adopteren. Waarom quote je mij specifiek?
Inderdaad, ouders helpen toch wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:29 schreef ZeeuwsMeisjex het volgende:
Zoiezo houden.. Je hoeft niet oud of jong te zijn om een kindje een goede opvoeding te kunnen geven.
maagdquote:Op zondag 16 september 2012 13:19 schreef MrAyeSir het volgende:
Abortus? Eigen schuld dat je een kind krijgt! Behalve als je bent verkracht. Er is altijd een risico. Dat "ik neem de pil dus ik kan niet zwanger worden" gedoe is onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |