abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:53:17 #101
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_115835239
Maar, als je al geen mini-celletjes kunt laten weghalen uit je baarmoeder, wat nog geen 'zelfbewustzijn'heeft, hóe kun je dan in godsnaam ooit omgaan met een ernstige ziekte van je kind, als het ooit ziek wordt?

Beetje rare vergelijking, maar ik snap echt niet dat sommige mensen er zo moeilijk over denken. Ik ben heel erg tegen abortus ná 16 weken, maar daarvoor zou ik er (zoals ik het nu zie) weinig moeite mee hebben. Je moet voor jezelf de juiste beslissing nemen, maar ook voor het toekomstige leven in je. Als je het financieel niet goed hebt, vind ik al dat je het niet eens zou moeten willen om aan kinderen te beginnen. Ik zie nu wat voor gevolgen dat kan hebben (tante), en ik zou nooit willen dat een kind dat mee zou moeten maken.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:11:39 #102
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_115835997
Aborteren die zooi.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:41:51 #103
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115837276
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:53 schreef Brannagh het volgende:
Maar, als je al geen mini-celletjes kunt laten weghalen uit je baarmoeder, wat nog geen 'zelfbewustzijn'heeft, hóe kun je dan in godsnaam ooit omgaan met een ernstige ziekte van je kind, als het ooit ziek wordt?

Beetje rare vergelijking, maar ik snap echt niet dat sommige mensen er zo moeilijk over denken. Ik ben heel erg tegen abortus ná 16 weken, maar daarvoor zou ik er (zoals ik het nu zie) weinig moeite mee hebben. Je moet voor jezelf de juiste beslissing nemen, maar ook voor het toekomstige leven in je. Als je het financieel niet goed hebt, vind ik al dat je het niet eens zou moeten willen om aan kinderen te beginnen. Ik zie nu wat voor gevolgen dat kan hebben (tante), en ik zou nooit willen dat een kind dat mee zou moeten maken.
Dat is toch anders, bij abortus ben je in principe verantwoordelijk voor de 'dood' van je ongeboren kind, ik snap het wel als men zich dan schuldig voelt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_115838313
Adopteren of Abortus. Met een lichte voorkeur voor Abortus. Ik ben zelf geadopteerd en vind het geen probleem. Maar ik zou bang zijn mezelf te gaan hechten aan het kind.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_115856201
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:41 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat is toch anders, bij abortus ben je in principe verantwoordelijk voor de 'dood' van je ongeboren kind, ik snap het wel als men zich dan schuldig voelt.
Nee, want er is geen kind.

Maar met zo'n gedachtegang kan ik me voorstellen dat mensen zich schuldig gaan voelen.

Wel vreemd dat de mensen die tegen het verwijderen van een levenloos hoopje cellen zijn, waarschijnlijk geen problemen hebben met het slachten van dieren voor vlees.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:19:58 #106
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115856357
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:12 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nee, want er is geen kind.

Maar met zo'n gedachtegang kan ik me voorstellen dat mensen zich schuldig gaan voelen.

Wel vreemd dat de mensen die tegen het verwijderen van een levenloos hoopje cellen zijn, waarschijnlijk geen problemen hebben met het slachten van dieren voor vlees.
Jij en ik vinden dat er geen kind is, maar andere mensen vinden van wel. Die beschouwen het klompje cellen als kind.

Tsja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar als je het leven van een dier gelijk wilt stellen aan dat van een mens, krijg je altijd een hoop commentaar. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_115856595
Ik hecht sowieso al minder waarde aan het ene leven dan het andere leven...

Als er iemand dood moest, of een gehandicapte of iemand die hetzelfde is zonder handicap, dan kies ik de gehandicapte. :')
Rustig aan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:44:11 #108
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115856839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef kingtoppie het volgende:
Ik hecht sowieso al minder waarde aan het ene leven dan het andere leven...

Als er iemand dood moest, of een gehandicapte of iemand die hetzelfde is zonder handicap, dan kies ik de gehandicapte. :')
Maar als de gene zonder handicap nou een klootzak is en de gene met een hartstikke leuk persoon?
pi_115857211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:19 schreef Fera het volgende:

[..]

Jij en ik vinden dat er geen kind is, maar andere mensen vinden van wel. Die beschouwen het klompje cellen als kind.
Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.

quote:
Tsja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar als je het leven van een dier gelijk wilt stellen aan dat van een mens, krijg je altijd een hoop commentaar. :')
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.

Overigens vind ik het leven van een tijger (waar er 3.000 van zijn) meer waard dan dat van een mens (waar er 7.000.000.000 van zijn). Maar dat terzijde.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:03:48 #110
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115857256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.

[..]

Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.

Overigens vind ik het leven van een tijger (waar er 3.000 van zijn) meer waard dan dat van een mens (waar er 7.000.000.000 van zijn). Maar dat terzijde.
Lieve schat, je mening is me heel duidelijk. Ik legde alleen uit waarom sommige mensen er anders over kunnen denken. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. ;)
pi_115857262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:03 schreef Fera het volgende:

[..]

Lieve schat, je mening is me heel duidelijk. Ik legde alleen uit waarom sommige mensen er anders over kunnen denken. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. ;)
:@ ik snap die mening gewoon niet :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Trommeldaris op 22-08-2012 13:22:11 ]
pi_115859993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
Precies. Als die man zo graag een kind wil moet 'ie weggaan, dan bezwangert 'ie maar een ander.
pi_115861384
Zie mijn signature :Y)
pi_115863816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

[..]

op zich kan ik me wel wat voorstellen bij de gedachte. Er is namelijk niet een kleine kans dat die embryo uitgroeit tot een mens, dat gebeurt bijna zeker. Ook zou je kunnen bedenken dat er mensen zijn die bijna niet bestaan hadden. Echt onzinnig vind ik het dus niet. Het is een beetje dubbel.
My salvation lies in your love..
pi_115868856
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Ziba het volgende:

[..]

Precies. Als die man zo graag een kind wil moet 'ie weggaan, dan bezwangert 'ie maar een ander.
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?
Rustig aan.
pi_115873282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zeker. Wat heeft het niet willen van een kind op je negentiende te maken met het vallen op mannen of het niet vallen op mannen?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:36:12 #117
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115873299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is realistisch, lijkt me vrij duidelijk.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_115880601
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:35 schreef Ziba het volgende:

[..]

Zeker. Wat heeft het niet willen van een kind op je negentiende te maken met het vallen op mannen of het niet vallen op mannen?
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.
Rustig aan.
pi_115880812
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.
Tja, als mijn (hypothetische) vriend er zoveel moeite mee heeft en een kind wil dan moet hij een ander zoeken om te bezwangeren want dan passen we op dit moment gewoon niet bij elkaar. :P Hoe koelbloedig ook, het is nou eenmaal zo.
pi_115880845
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:03 schreef Ziba het volgende:

[..]

Tja, als mijn (hypothetische) vriend er zoveel moeite mee heeft en een kind wil dan moet hij een ander zoeken om te bezwangeren want dan passen we op dit moment gewoon niet bij elkaar. :P Hoe koelbloedig ook, het is nou eenmaal zo.
Ja maar dat snap ik, maar ik zou er dan niet zo luchtig over praten :+

Wel jammer dat hier een stukje ongelijkheid zit tussen man en vrouw... Maar wel de enige oplossing.
Rustig aan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:07 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115880866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Want als je geen kinderen wil, kun je niet van mensen houden. Dat klopt ja.
pi_115880874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Want als je geen kinderen wil, kun je niet van mensen houden. Dat klopt ja.
:') Je snapt mijn punt niet, lees terug als je wilt of hou je er buiten.
Rustig aan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:58 #123
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115880905
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:') Je snapt mijn punt niet, lees terug als je wilt of hou je er buiten.
Ik ben degene die het niet snapt, en alweer heb je gelijk.
pi_115880927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik ben degene die het niet snapt, en alweer heb je gelijk.
Hou je er dan buiten ;)
Rustig aan.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:06:39 #125
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115880939
quote:
14s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hou je er dan buiten ;)
Mocht je willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')