Tofquote:Op maandag 20 augustus 2012 19:50 schreef TheAmazingSun het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat mijn idee is.
In mijn mening vind ik maar 1 goede reden voor abortus, en dat is na een verkrachting.
Dan zeg ik groot gelijk.
Maar anders hoop ik gewoon dat de baby niet word weggehaald.
Mijn geweten heeft niet alles voor "dat kind" over, aangezien er geen "dat kind" is. Dat is een belangrijk verschil.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:45 schreef TheAmazingSun het volgende:
Datzelfde geweten wat het risico neemt om eventueel zwanger te raken.
Datzelfde geweten dat alles voor het kind over wilt hebben.
Buiten dat om denk ik ook dat je als moeder of vader heel veel spijt zal krijgen van abortus/adoptie.
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie?quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:32 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Mijn geweten heeft niet alles voor "dat kind" over, aangezien er geen "dat kind" is. Dat is een belangrijk verschil.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie?
Dat is een nee denk ik?quote:
Nee, want er is geen kind. Er is een ongewenst hoopje cellen wat in potentie een kind had kunnen zijn. Ik zou er geen seconde wakker van liggen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie?
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee, want er is geen kind. Er is een ongewenst hoopje cellen wat in potentie een kind had kunnen zijn. Ik zou er geen seconde wakker van liggen.
Nee. Als je je schuldig denkt te gaan voelen moet je het niet doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:02 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen?
Oké.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:09 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Nee. Als je je schuldig denkt te gaan voelen moet je het niet doen.
Je lijkt het vreemd te vindenquote:
Ik snap het wel, ik denk dat ik wel iets zou voelen, emotioneel gezien. Het leeft toch in je lichaam (en is geen lintworm) en je gaat als mens al automatisch verder denken. Je gaat al denken aan hoe het is als het geboren wordt en alle tijd die daarop volgt. Dat wanneer je het weghaalt, je eigenlijk iemand het leven niet gunt en zijn toekomst afpakt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:02 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen?
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef Ziba het volgende:
Abortus. Ik wil nog teveel dingen ondernemen en behalen waarbij een kind alleen maar een last is. Bovendien weet ik ook van mezelf dat ik geen goede moeder kan zijn, laat staan dat ik echt goed voor mezelf kan zorgen. En ik ben jong.
Dat vraag ik me ook wel af, maar ik denk dat de meeste vrouwen het kind zouden laten weghalen ongeacht wat de man ervan vindt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
En als je 15 was?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:26 schreef Edensnator het volgende:
Ik zou 'm sowieso opvoeden. Met wat hulp zou dat me ook prima lukken. Ben 20 overigens.
En terecht toch? Het is hun eigen lichaam.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:19 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel af, maar ik denk dat de meeste vrouwen het kind zouden laten weghalen ongeacht wat de man ervan vindt.
Praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders meestal (mede/vooral) worden opgevoed door de ouders van die moeder, de grootouders van het kind dus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:54 schreef Mr.KnowNothing het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar vertel wat jij zou doen!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |