abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115794441
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:50 schreef TheAmazingSun het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat mijn idee is.
In mijn mening vind ik maar 1 goede reden voor abortus, en dat is na een verkrachting.
Dan zeg ik groot gelijk.
Maar anders hoop ik gewoon dat de baby niet word weggehaald.
Tof :)

Maargoed ik hecht dus nog niet zoveel waarde aan ongeboren niet levensvatbare materie dat het koste wat kost niet dood mag gaan.. Het leven heeft zijn waarde nog niet ''bereikt'' in mijn ogen.

Daarnaast is de potentie op leven er wel, maar die potentie is in mijn ogen dus slechts ''potentie'' Als je echt een baby wilt is die potentie mij veel waard... Als ik het niet wil is het mij minder waard... Als ik het niet kan opvoeden en ik wil het niet, dan kies ik voor mezelf en voor het hoopje ''potentie'' en breek het af.

Dit alles natuurlijk met de eindconclusie van de vrouw.
Rustig aan.
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:54:30 #77
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115794598
Ik moet heel eerlijk zijn, ik zou nog geen antwoord durven geven. Bah, wat is dit moeilijk ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_115796548
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 19:45 schreef TheAmazingSun het volgende:
Datzelfde geweten wat het risico neemt om eventueel zwanger te raken.
Datzelfde geweten dat alles voor het kind over wilt hebben.

Buiten dat om denk ik ook dat je als moeder of vader heel veel spijt zal krijgen van abortus/adoptie.
Mijn geweten heeft niet alles voor "dat kind" over, aangezien er geen "dat kind" is. Dat is een belangrijk verschil.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_115800234
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:32 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Mijn geweten heeft niet alles voor "dat kind" over, aangezien er geen "dat kind" is. Dat is een belangrijk verschil.
Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie? ;(
pi_115800401
quote:
13s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Dus als het kind bij je vriendin wordt weggehaald voel jij geen enkele emotie? ;(
:') Tuurlijk wel, tis effe minder fijn -.- Nee heel leuk als iemand iets met levenspotentie uit je vriendin prikt...
Rustig aan.
pi_115800423
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:')
Dat is een nee denk ik? ;(
Met weghalen bedoel ik abortus dus niet mishandeling of zo als je het niet snapt.
pi_115801496
quote:
13s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:40 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Nee, want er is geen kind. Er is een ongewenst hoopje cellen wat in potentie een kind had kunnen zijn. Ik zou er geen seconde wakker van liggen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_115801567
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:01 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nee, want er is geen kind. Er is een ongewenst hoopje cellen wat in potentie een kind had kunnen zijn. Ik zou er geen seconde wakker van liggen.
Snap je wel waarom andere mensen zich wel schuldig voelen? ;(
pi_115802029
quote:
9s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:02 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Nee. Als je je schuldig denkt te gaan voelen moet je het niet doen.
pi_115802465
Ik zou me misschien nog wel schuldiger voelen als ik een kind ter wereld breng waar ik niet klaar voor ben en wat dus niet een stabiele kindertijd gaat krijgen.
pi_115804033
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:09 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Nee. Als je je schuldig denkt te gaan voelen moet je het niet doen.
Oké.
pi_115805225
quote:
15s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:51 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Oké.
Je lijkt het vreemd te vinden :P
pi_115813417
Abortus.
En dan wel zo snel mogelijk.
Ik ben in geen staat om een kind te krijgen, bovendien wil ik de last niet op mij hebben die een kind met zich meebrengt.
Ik zou het ook buitengewoon vervelend vinden om een kind te moeten krijgen.
Ten eerste ben ik jong, 19 jaar oud.
Ten tweede wil ik die last niet op mij dragen.
Ten derde wil ik dat kind het niet aandoen, mij als moeder.
Ten vierde zou ik de zwangerschap niet kunnen verdragen.
Twiddel
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:08:03 #89
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115815438
quote:
9s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:02 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Ik snap het wel, ik denk dat ik wel iets zou voelen, emotioneel gezien. Het leeft toch in je lichaam (en is geen lintworm) en je gaat als mens al automatisch verder denken. Je gaat al denken aan hoe het is als het geboren wordt en alle tijd die daarop volgt. Dat wanneer je het weghaalt, je eigenlijk iemand het leven niet gunt en zijn toekomst afpakt.

Als ik er zo over na denk, ga ik me vanzelf schuldig voelen. Je moet je wel realiseren dat het klompje cellen wat weggehaald wordt er helemaal niets van zal merken, het heeft dan nog geen bewustzijn.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:47:41 #90
353165 Muisraket
Yankee Hotel Foxtrot
pi_115816840
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:44 schreef Ziba het volgende:
Abortus. Ik wil nog teveel dingen ondernemen en behalen waarbij een kind alleen maar een last is. Bovendien weet ik ook van mezelf dat ik geen goede moeder kan zijn, laat staan dat ik echt goed voor mezelf kan zorgen. En ik ben jong.
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
Ik weet niet wat ik in jouw plaats zou doen, of wat je zegt als iemand weg wil gaan. Ik heb geen mening over motorcross, hollywood, poloshirts of hoe de winkel loopt, ik zeg: 'hé, ik wil alleen maar zwemmen'. - Spinvis
pi_115826998
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Muisraket het volgende:

[..]

Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
Dat vraag ik me ook wel af, maar ik denk dat de meeste vrouwen het kind zouden laten weghalen ongeacht wat de man ervan vindt. ;(
pi_115827224
Ik zou 'm sowieso opvoeden. Met wat hulp zou dat me ook prima lukken. Ben 20 overigens.
Edensnator over 'n out
pi_115827771
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:26 schreef Edensnator het volgende:
Ik zou 'm sowieso opvoeden. Met wat hulp zou dat me ook prima lukken. Ben 20 overigens.
En als je 15 was? :{
pi_115827868
Ik zou het kind zelf willen opvoeden, als mijn vriendin het ook wil houden. Zou overigens wel lastig worden, aangezien ik nog studeer.
pi_115827884
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:19 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel af, maar ik denk dat de meeste vrouwen het kind zouden laten weghalen ongeacht wat de man ervan vindt. ;(
En terecht toch? Het is hun eigen lichaam.
Daarom vind ik belachelijk dat mannen altijd mee moeten betalen met alimentatie. Hij heeft immers (terecht) geen recht om die keuze te maken.
pi_115828205
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:42 schreef AppelCake het volgende:

[..]

En als je 15 was? :{
Praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders meestal (mede/vooral) worden opgevoed door de ouders van die moeder, de grootouders van het kind dus.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_115828251

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115828481
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:54 schreef Mr.KnowNothing het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(
Maar vertel wat jij zou doen! :o
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:11:46 #99
359450 Hypocriet
is een schatje
pi_115828937
Sowieso laten weghalen. Een kind past nu gewoon niet in mijn leven.
Of liever voorkomen dat je zwanger raakt natuurlijk.
ok.
pi_115829888
Gewoon niet zwanger worden ;)
en anders zou k t wss wel houden.
Kan er ook nog wel bij ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')