Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:19 schreef Fera het volgende:
[..]
Jij en ik vinden dat er geen kind is, maar andere mensen vinden van wel. Die beschouwen het klompje cellen als kind.
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.quote:Tsja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Maar als je het leven van een dier gelijk wilt stellen aan dat van een mens, krijg je altijd een hoop commentaar.
Lieve schat, je mening is me heel duidelijk. Ik legde alleen uit waarom sommige mensen er anders over kunnen denken. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.
[..]
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.
Overigens vind ik het leven van een tijger (waar er 3.000 van zijn) meer waard dan dat van een mens (waar er 7.000.000.000 van zijn). Maar dat terzijde.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:03 schreef Fera het volgende:
[..]
Lieve schat, je mening is me heel duidelijk. Ik legde alleen uit waarom sommige mensen er anders over kunnen denken. Ik ben het verder helemaal met je eens hoor.
Precies. Als die man zo graag een kind wil moet 'ie weggaan, dan bezwangert 'ie maar een ander.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:47 schreef Muisraket het volgende:
[..]
Dit. Misschien dat ik in de toekomst wel een goede moeder kan zijn, maar de komende jaren sowieso niet. Vraag me wel af of vrouwen zich snel over zouden halen als de man per se het kind wil houden. Voor mij zou er geen discussie mogelijk zijn en ik altijd voor abortus kiezen als ik het pas zo laat zou weten, ongeacht wat die jongen ervan vindt.
op zich kan ik me wel wat voorstellen bij de gedachte. Er is namelijk niet een kleine kans dat die embryo uitgroeit tot een mens, dat gebeurt bijna zeker. Ook zou je kunnen bedenken dat er mensen zijn die bijna niet bestaan hadden. Echt onzinnig vind ik het dus niet. Het is een beetje dubbel.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:01 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat kunnen mensen vinden, maar het is een embryo, geen kind. Het een kind noemen en jezelf tot moordenaar bestempelen slaat nergens op.
[..]
Je stelt niet eens een mensenleven gelijk aan een dierenleven, maar een niet-levensvatbare klomp cellen aan een daadwerkelijk levend beest.
Overigens vind ik het leven van een tijger (waar er 3.000 van zijn) meer waard dan dat van een mens (waar er 7.000.000.000 van zijn). Maar dat terzijde.
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Precies. Als die man zo graag een kind wil moet 'ie weggaan, dan bezwangert 'ie maar een ander.
Zeker. Wat heeft het niet willen van een kind op je negentiende te maken met het vallen op mannen of het niet vallen op mannen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?
Dat is realistisch, lijkt me vrij duidelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat praat je er leuk koelbloedig over... Val je uberhaupt wel op mannen?
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:35 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zeker. Wat heeft het niet willen van een kind op je negentiende te maken met het vallen op mannen of het niet vallen op mannen?
Tja, als mijn (hypothetische) vriend er zoveel moeite mee heeft en een kind wil dan moet hij een ander zoeken om te bezwangeren want dan passen we op dit moment gewoon niet bij elkaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.
Ja maar dat snap ik, maar ik zou er dan niet zo luchtig over pratenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Tja, als mijn (hypothetische) vriend er zoveel moeite mee heeft en een kind wil dan moet hij een ander zoeken om te bezwangeren want dan passen we op dit moment gewoon niet bij elkaar.Hoe koelbloedig ook, het is nou eenmaal zo.
Want als je geen kinderen wil, kun je niet van mensen houden. Dat klopt ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als de bevruchter van jouw eicel zogezegd... Tegen abortus is, en je geeft een klein beetje om hem (Lees het is je vriend oid), en jij praat er zo simpel over als: ''dan bezwangert hij een ander maar'' dan vind ik jou koelbloedig en twijfel ik inderdaad of jij wel op mannen valt.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Want als je geen kinderen wil, kun je niet van mensen houden. Dat klopt ja.
Ik ben degene die het niet snapt, en alweer heb je gelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef kingtoppie het volgende:
[..]Je snapt mijn punt niet, lees terug als je wilt of hou je er buiten.
Hou je er dan buitenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik ben degene die het niet snapt, en alweer heb je gelijk.
Mogen wel, maar doen blijft een probleem.quote:
Ik zou het vast verschrikkelijk vinden allemaal. Maar het is uiteindelijk dan wel mijn conclusie. Ik zou het persoonlijk eerder raar vinden om een kind te houden omdat je partner het wil. Het is wel mijn lichaam dat naar de klote gaat en je leven verandert compleet. En dat terwijl ik nog teveel wil doen om mijn leven (zwaar gezegd) op te geven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja maar dat snap ik, maar ik zou er dan niet zo luchtig over praten
Wel jammer dat hier een stukje ongelijkheid zit tussen man en vrouw... Maar wel de enige oplossing.
Adoptie is ook mogelijk... Het is inderdaad wel jouw lichaam dusja.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik zou het vast verschrikkelijk vinden allemaal. Maar het is uiteindelijk dan wel mijn conclusie. Ik zou het persoonlijk eerder raar vinden om een kind te houden omdat je partner het wil. Het is wel mijn lichaam dat naar de klote gaat en je leven verandert compleet. En dat terwijl ik nog teveel wil doen om mijn leven (zwaar gezegd) op te geven.
Bestaat, maar ja, mijn lichaam is mij te dierbaar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Adoptie is ook mogelijk... Het is inderdaad wel jouw lichaam dusja.
Genoeg knappe moeders in deze wereld hoor....quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Bestaat, maar ja, mijn lichaam is mij te dierbaar.
Ook al op je 15e?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:53 schreef igottagun het volgende:
Ik zou het kind houden want ik heb stiekem al een kinderwens
Je hebt helemaal gelijk1quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:41 schreef vera166 het volgende:
Ik ben voor abortus maar in sommige gevallen ook tegen. Ik vind bijvoorbeeld niet dat als een meisje verschillende keren door luiheid/domheid zwanger raakt je niet eindeloos maar abortus kan laten plegen.
In gevallen van verkrachting vind ik dat het altijd mag.
En ik vind ook dat het afhangt van het aantal weken ja, als een kind levensvatbaar is vind ik het te laat om het weg te laten halen.
Maar elk geval is apart en ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken
Maar om iemand die door luiheid en domheid constant zwanger raakt nou een kind op de wereld te laten zetten met alle consequenties van dien is ook zoiets.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:41 schreef vera166 het volgende:
Ik ben voor abortus maar in sommige gevallen ook tegen. Ik vind bijvoorbeeld niet dat als een meisje verschillende keren door luiheid/domheid zwanger raakt je niet eindeloos maar abortus kan laten plegen.
In gevallen van verkrachting vind ik dat het altijd mag.
En ik vind ook dat het afhangt van het aantal weken ja, als een kind levensvatbaar is vind ik het te laat om het weg te laten halen.
Maar elk geval is apart en ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken
Arme baby...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar om iemand die door luiheid en domheid constant zwanger raakt nou een kind op de wereld te laten zetten met alle consequenties van dien is ook zoiets.
Ja maar dat is in mijn ogen een moeilijkere kwestie, het liefst zie ik ook gewoon dat zulke mensen geen kinderen mogen krijgen maar wie bepaalt dan die grens van wanneer wel en wanneer niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:06 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar om iemand die door luiheid en domheid constant zwanger raakt nou een kind op de wereld te laten zetten met alle consequenties van dien is ook zoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |