abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116034058
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is. :')
Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is. :')
pi_116034087
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:58 schreef Chai het volgende:

[..]

Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is. :')
pi_116034125
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:59 schreef AppelCake het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is mijn mening maar, hoef je niet gelijk zo raar te kijken :) :) :)
pi_116034155
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat is mijn mening maar, hoef je niet gelijk zo raar te kijken :) :) :)
Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk. :6
pi_116034257
Ik zou abortus plegen, ik ben pas 17. Ik kan nu nog geen kind opvoeden en daarbij zullen m'n ouders er totaal niet blij mee zijn. M'n kind ter adoptie afstaan kan ik niet over m'n hart krijgen, je hebt het kind dan 9 maanden in je buik gedragen en er afscheid van nemen lijkt me echt verschrikkelijk. ;(
''The root of suffering is attachment''
pi_116034344
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk. :6
Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.
pi_116034355
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is. :')
Nee, ik vind dat je een voorbarige conclusie trekt. :)
pi_116034389
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.
Nee, ik ben geen pauper met een vmbopetje.
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:16:30 #209
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116052658
Ik zou die keuze aan mijn vriendin overlaten, maar als ik het was, zou ik abortus plegen.
pi_116054295
Ik had het gehouden waarschijnlijk. Sowieso was ik 'al' 17 toen ik voor het eerst seks had, en was de relatie al vrij snel heel serieus. Dat had de situatie iets stabieler gemaakt. Nog steeds kut en totaal niet ideaal, maar toch.
En dan nog het feit dat ik al vrij jong een kinderwens had, en niet met abortus/adoptie zou kunnen leven. Ik dacht zo verstandig te zijn om seks te kunnen hebben, dan moet ik ook de consequenties dragen.
pi_116056444
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik zou die keuze aan mijn vriendin overlaten
Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:39:12 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116071169
Ben nu 26 en ook nu zou ik het kind weg laten halen. Wat als de man het wil houden? Tja die heeft dan denk ik toch wel pech.

Als het uit een stabiele relatie komt tja geen idee wat dan. Maar als tiener zijnde zou die ook dan weg worden gehaald :)
pi_116071287
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 05:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).
Bij wet misschien wel ja. Neemt niet weg dat niet alle vrouwen niet logisch na kunnen denken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_116076415
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Cue_ het volgende:
Ben nu 26 en ook nu zou ik het kind weg laten halen. Wat als de man het wil houden? Tja die heeft dan denk ik toch wel pech.

Als het uit een stabiele relatie komt tja geen idee wat dan. Maar als tiener zijnde zou die ook dan weg worden gehaald :)
Denk je dat je ooit wel kinderen wilt? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AppelCake op 27-08-2012 19:11:17 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:04:01 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116091977
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Denk je dat je ooit wel kinderen wilt? :)
Geen idee. Zeg nooit nooit, maar zie het niet snel gebeuren.

Zoals ik eigenlijk altijd zeg. De enige reden waarom ik denk dat ik straks ooit kinderen zal krijgen is omdat die hormonen ineens beginnen te tikken. En het dus niet echt eigen keus is ;)
pi_116092510
Ik vind het persoonlijk ergens raar....
Dat op het punt waar de man 100% afhankelijk is van de vrouw...
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....

Het komt een beetje harteloos over op mij eerlijk gezegd.
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:22:40 #217
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116092580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....

Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_116092604
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:22 schreef Fera het volgende:

[..]

Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...
Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''

Als ik zo een antwoord zou krijgen zou het gelijk over zijn met de relatie eerlijk gezegd...
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:28:26 #219
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116092735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''

Als ik zo een antwoord zou krijgen zou het gelijk over zijn met de relatie eerlijk gezegd...
Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_116092778
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:28 schreef Fera het volgende:

[..]

Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.
Neuh, dont know :+
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:34:05 #221
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116092896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Neuh, dont know :+
Niet eigen ervaring he. Daar heb ik t ook niet over trouwens. :')
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:09:31 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116096425
quote:

Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.

Als ik moest kiezen tussen een kind krijgen en vent behouden of kind weg en vent weg. Wordt het wel het laatste hoor :)
pi_116096903
Ja, Fera heeft een punt he, het gaat over ongeplande, ongewenste tienerzwangerschappen. Ik denk dat in veel gevallen de vader niet eens een relatie heeft met het meisje, en ook niet altijd van de zwangerschap weet.
Dat is heel wat anders dan dat je in een relatie zit. Ik denk dat dan de overweging om het te houden ook eerder zich aandient.

Aan de ander kant denk ik dat meisjes wel van gedachten kunnen veranderen.
Ik bedoel je kunt nu wel zeggen van ik zou het niet willen, maar als het puntje bij paaltje komt en je hebt leven in je buikt, dan weet ik niet of iedereen wel zo makkelijk het laat beeindigen.
De een zal daar makkelijker over denken dan de ander. Ik denk dat hormonen ook echt wel op gaan spelen, je bent nu eenmaal feitelijk toch gemaakt voor voortplanting, dus het zit niet in de natuur om dan meteen aan afbreken te denken, ook al doe je dat nu wel.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:59:11 #224
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116096982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:53 schreef Cavalinho het volgende:
Aan de ander kant denk ik dat meisjes wel van gedachten kunnen veranderen.
Ik bedoel je kunt nu wel zeggen van ik zou het niet willen, maar als het puntje bij paaltje komt en je hebt leven in je buikt, dan weet ik niet of iedereen wel zo makkelijk het laat beeindigen.
De een zal daar makkelijker over denken dan de ander. Ik denk dat hormonen ook echt wel op gaan spelen, je bent nu eenmaal feitelijk toch gemaakt voor voortplanting, dus het zit niet in de natuur om dan meteen aan afbreken te denken, ook al doe je dat nu wel.
Absoluut. Dat leven daar heb ik zelf niet veel mee. Maar die hormonen die dan beginnen, daar heb je zo weinig over te zeggen :{
pi_116097482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.

Als ik moest kiezen tussen een kind krijgen en vent behouden of kind weg en vent weg. Wordt het wel het laatste hoor :)
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh.. :+
De man kan te makkelijk weggaan.... Ja wat wil je anders, dat de man verplicht wordt te blijven?

Maar je kunt de man vaak laten opdraven voor het betalen van alimentatie, zelfs als het een dronken kroeg one night stand was.
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:31:54 #226
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116097597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:26 schreef kingtoppie het volgende:
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh.. :+
De man kan te makkelijk weggaan.... Ja wat wil je anders, dat de man verplicht wordt te blijven?

Maar je kunt de man vaak laten opdraven voor het betalen van alimentatie, zelfs als het een dronken kroeg one night stand was.
Wat ik meer bedoel is dat je geen kind neemt enkel omdat de vader het wil. De kans is te groot (zeker op jonge leeftijd) dat als het eenmaal zo ver is en de jonge vader wordt geconfronteerd met alles wat erbij komt kijken dat hij weggaat. En je als moeder, die daar totaal niet op zat te wachten, alsnog met het kind zit opgescheept.

Dat je geld kan krijgen en alles, leuk en aardig, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat.

Ik zeg het misschien een beetje zwart/wit, maarja zo bedoel ik het denk ik ook wel :')
pi_116097644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoel is dat je geen kind neemt enkel omdat de vader het wil. De kans is te groot (zeker op jonge leeftijd) dat als het eenmaal zo ver is en de jonge vader wordt geconfronteerd met alles wat erbij komt kijken dat hij weggaat. En je als moeder, die daar totaal niet op zat te wachten, alsnog met het kind zit opgescheept.

Dat je geld kan krijgen en alles, leuk en aardig, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat.

Ik zeg het misschien een beetje zwart/wit, maarja zo bedoel ik het denk ik ook wel :')
Nee, daar heb je ook totaal gelijk in, de beslissing moet volledig bij de vrouw liggen... Hoewel ze wel rekening moet houden met de vader naar mijn mening. (En dan niet door zijn wens in te willigen.. Maar meer om er rekening mee te houden dat de tegenpartij ook een mens is.)
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:36:15 #228
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116097680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:34 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, daar heb je ook totaal gelijk in, de beslissing moet volledig bij de vrouw liggen... Hoewel ze wel rekening moet houden met de vader naar mijn mening. (En dan niet door zijn wens in te willigen..)
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.
Begrip tonen en luisteren kan natuurlijk altijd.
pi_116097694
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.
Missie geslaagd *O*
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:39:19 #230
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116097734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:37 schreef kingtoppie het volgende:

Missie geslaagd *O*
Heb het nooit tegen gesproken ;)
(denk ik :') )
pi_116109695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Heb het nooit tegen gesproken ;)
(denk ik :') )
_O- :*
pi_116151333
quote:

Harteloos ook weer niet, maar wel bang voor wat komen gaat.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:07:37 #233
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116152293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zei ik dus ook. ;)

Aan de andere kant, als je er vroeg achter komt, het niet vertelt en het laat weghalen, hoeft hij er in principe nooit achter te komen. Misschien als het een ONS is, zou ik het voor mezelf houden (de info, niet de baby). Vooral als je elkaar eigenlijk sindsdien niet of nauwelijks meer gesproken hebt.
pi_116153897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat zei ik dus ook. ;)

Aan de andere kant, als je er vroeg achter komt, het niet vertelt en het laat weghalen, hoeft hij er in principe nooit achter te komen. Misschien als het een ONS is, zou ik het voor mezelf houden (de info, niet de baby). Vooral als je elkaar eigenlijk sindsdien niet of nauwelijks meer gesproken hebt.
Phoe! :o voor jezelf houden...
Ik hoop dat mijn vriendin dat later nooit gaat doen! ;(
pi_116154366
Het gaat in die omstandigheden niet om je vriendin he, maar iemand die je een keer geneukt hebt en waar je misschien de naam niet eens meer van kunt herinneren.

Zodra er sprake is van een (goede) vaste relatie zal een meisje echt wel met haar problemen, dus ook zwangerschap en eventuele abortus wel bij haar vriend aankloppen, want steun, als je het soort vriend bent waar ze dat van kan verwachten, is natuurlijk wel prettig...
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_116207615
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 17:02 schreef Cavalinho het volgende:
Het gaat in die omstandigheden niet om je vriendin he, maar iemand die je een keer geneukt hebt en waar je misschien de naam niet eens meer van kunt herinneren.

Zodra er sprake is van een (goede) vaste relatie zal een meisje echt wel met haar problemen, dus ook zwangerschap en eventuele abortus wel bij haar vriend aankloppen, want steun, als je het soort vriend bent waar ze dat van kan verwachten, is natuurlijk wel prettig...
Ik heb het natuurlijk over een zwangerschap in een relatie hea? ;)
pi_116207903
Ja, dat snapte ik, daarom heb ik die OOK genoemd.
Maar degenen die het hebben over "hij hoeft niks te weten" hebben het over zwangerschappen buiten relaties.
Ik heb het even apart gezet zodat er overzicht blijft, anders zit jij je kwaad te maken over dat "niks zeggen" terwijl dat een vrij logish iets is als er geen sprake is van een relatie.
Dat jij graag wilt dat ze het wel zegt, komt omdat jij uitgaat van wel in een relatie.
pi_116211036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:17 schreef Cavalinho het volgende:
Ja, dat snapte ik, daarom heb ik die OOK genoemd.
Maar degenen die het hebben over "hij hoeft niks te weten" hebben het over zwangerschappen buiten relaties.
Ik heb het even apart gezet zodat er overzicht blijft, anders zit jij je kwaad te maken over dat "niks zeggen" terwijl dat een vrij logish iets is als er geen sprake is van een relatie.
Dat jij graag wilt dat ze het wel zegt, komt omdat jij uitgaat van wel in een relatie.
Ja heel logisch :')
En 1 jaar na de bevalling komt ze niet rond en komt ze zeker vragen om alimentatie.
Rustig aan.
pi_116211441
Enorm zware verantwoordelijkheid lijkt me ( als het onverwacht is ). Mister condoom is your best friend > _ > Maar als het puntje bij paaltje komt ( no pun intended ) zou ik hem opvoeden. ( natuurlijk proberen zoveel mogelijk bijstand te krijgen van moeder, familie etc ). Maar man als mensen nu is realiseerde hoe heavy dit is ( wat veel mensen niet doen : / )
pi_116211600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja heel logisch :')
En 1 jaar na de bevalling komt ze niet rond en komt ze zeker vragen om alimentatie.
Ik had het specifiek over niks zeggen over een abortus... ;)

Zover ik weet komen die kinderen krijgen meteen wel bedelen bij de een of de ander...
En er zijn er die dan zelfs tegen wil en dank de vriend er persee bij willen.
pi_116216896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:18 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over niks zeggen over een abortus... ;)

Zover ik weet komen die kinderen krijgen meteen wel bedelen bij de een of de ander...
En er zijn er die dan zelfs tegen wil en dank de vriend er persee bij willen.
heb je comments niet gelezen, wat doe jij in dit topic?
Degene die jij neukt die kunnen toch niet zwanger worden.

ik zelf heb trouwens anders gestemd, tis niet aan mij als man zijnde..
maar ben ook geen tiener meer.

ben ook niet zo zeer tegen abortus, wel tegen abortus als voorbehoedsmiddel.
pi_116221727
Omdat ik homo ben, mag ik geen mening hebben over abortus?
Als je vegetarier bent, mag je geen mening hebben over ritueel slachten?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:07:15 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116221875
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat zei ik dus ook. ;)

Ik heb het ooit met een vriend daarover gehad. Ondanks dat het een ONS zou zijn, ondanks dat ik (of zij) het zeker weg zou laten halen, zou hij het toch willen weten.
pi_116223357
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:59 schreef Cavalinho het volgende:
Omdat ik homo ben, mag ik geen mening hebben over abortus?
Als je vegetarier bent, mag je geen mening hebben over ritueel slachten?
Ach man, neem het nou eens met een knipoog, maakt het leven een stuk interessanter.

Verder ging het in OT over wat jij zou doen als je din zwanger was, dat probleem heb jij toch niet?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:32:52 #245
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116228509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb het ooit met een vriend daarover gehad. Ondanks dat het een ONS zou zijn, ondanks dat ik (of zij) het zeker weg zou laten halen, zou hij het toch willen weten.
Hmmm, dan zou ik het misschien alsnog doen. Mits ik contact op kan nemen met die persoon. Maar ja, aan de andere kant: wat niet weet, wat niet deert. Het veroorzaakt ook alleen paniek en een rotgevoel. Steun zou ik van hem niet echt nodig hebben.

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:07 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ach man, neem het nou eens met een knipoog, maakt het leven een stuk interessanter.

Verder ging het in OT over wat jij zou doen als je din zwanger was, dat probleem heb jij toch niet?
Dan kan hij er nog steeds een mening over hebben. ;) Empathie is een mooi woord wat daar bij past. :)
pi_116232065
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef Fera het volgende:

[..]

Hmmm, dan zou ik het misschien alsnog doen. Mits ik contact op kan nemen met die persoon. Maar ja, aan de andere kant: wat niet weet, wat niet deert. Het veroorzaakt ook alleen paniek en een rotgevoel. Steun zou ik van hem niet echt nodig hebben.

[..]

Dan kan hij er nog steeds een mening over hebben. ;) Empathie is een mooi woord wat daar bij past. :)
Tuulk kan tie daar een mening over hebben. Ik zeg nergens dat tie dat niet mag. Sterker nog ik zeg dat tie mijn opmerking met een knipoog moet lezen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:10:42 #247
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116232417
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:02 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Tuulk kan tie daar een mening over hebben. Ik zeg nergens dat tie dat niet mag. Sterker nog ik zeg dat tie mijn opmerking met een knipoog moet lezen.
Nee, okay. Maar die laatste zin kwam weer over als: "Jij hebt dat probleem toch niet? Dus waar bemoei jij je mee". Maar zal wel aan mij liggen denk ik. :@
pi_116233328
Spoorrails, je begon al met te melden dat jij mijn comments niet had gelezen (niet zo slim als je iemand persoonlijk gaat aanspreken ergens op). Dus ik zal je even op weg helpen: Op de OP heb ik ook geantwoord, nl dat het mij niet zou overkomen, maar in een hipothetisch geval zou ik het opvoeden. Daarna ontstond er een discussie over of je het de verwekker al of niet zou vertellen en dan heb je het gewoon over algemenere situaties waar iemand die er niet mee te maken heeft (dat hebben de meeste anderen hier immers ook niet) een mening over kan geven.

En nog eens wat, als er een topic is waar er specifiek een antwoord van een vrouw wordt gevraagd, reageren er eerst een rij mannen en over het hele topic zul je meer mannenmeningen zien dan die van vrouwen. Omdat je nu eenmaal een mening kunt hebben al overkomt het je niet.

En verder, als je geen emoticons gebruikt, lees ik gewoon alles letterlijk. Dat is zeker een handicap op Fok, maar maakt mijn posts niet minder waardevol dan die van een ander. Op alles kan immers worden ingehaakt.

Kunnen we nu weer gewoon verder?
pi_116233444
heb er als man niet zoveel over te zeggen
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116234314
Misschien niet over al of niet abortus omdat ze dat tegen de wil in kan doen, maar zou je jouw deel verantwoording op je nemen als er wordt gekozen voor geboren laten worden? En waarom wel of waarom niet?
In het geval van een ONS en in het geval van bestaande relatie van, pak 'm beet, 1 jaar?

Ik vind dat als het van een ONS is of elke andere vorm van meer casual sex (fuckbuddy bv) dat de "fout" dat het meisje zwanger wordt voor een veel groter deel bij de man ligt, dan in een relatie, waar het meisje, als ze verstandig is immers aan de pil zou zijn en het dan gaat om een foutje van haar (vergeten pil) of falen van de pil op zich.

Maar vreemd genoeg vind ik wel weer dat in het eerste geval het meisje niet de jongen hoeft te betrekken als de keuze op abortus valt. Eigenlijk krom.
pi_116234436
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef Cavalinho het volgende:
Misschien niet over al of niet abortus omdat ze dat tegen de wil in kan doen, maar zou je jouw deel verantwoording op je nemen als er wordt gekozen voor geboren laten worden? En waarom wel of waarom niet?
In het geval van een ONS en in het geval van bestaande relatie van, pak 'm beet, 1 jaar?

Ik vind dat als het van een ONS is of elke andere vorm van meer casual sex (fuckbuddy bv) dat de "fout" dat het meisje zwanger wordt voor een veel groter deel bij de man ligt, dan in een relatie, waar het meisje, als ze verstandig is immers aan de pil zou zijn en het dan gaat om een foutje van haar (vergeten pil) of falen van de pil op zich.

Maar vreemd genoeg vind ik wel weer dat in het eerste geval het meisje niet de jongen hoeft te betrekken als de keuze op abortus valt. Eigenlijk krom.
Je doet het beide altijd...
Uiteindelijk groeit de baby in de buik van de moeder dus de impact op het leven is bij de moeder groter... Als ik vrouw was zou ik mijn verantwoordelijkheid nog een stukje serieuzer nemen dan nu (hoewel ik er nu ook al serieus insta)
Rustig aan.
pi_116234946
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef Cavalinho het volgende:
volgens mij hoef je het kind niet te erkennen toch?

quote:

ik snap er geen hout van man :@
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116235373
Daar kan ik niks aan doen.
Waar het om gaat is dat als jij geen condooms gebruikt en er komt een zwangerschap van, vind ik dat het meer jouw schuld is als dat in een vluchtige gebeuren gebeurt, waar ik nl vind dat je altijd een condoom moet gebruiken, als wanneer je een relatie hebt en je aan kunt nemen dat je op ene gegeven moment geen condooms meer gebruikt. Kun je dat nog volgen?
Hoe je verder omgaat met die eventuele zwangerschap, kun je vrij antwoord op geven.

Omdat je het kind niet hoeft te erkennen, denk je dat je er verder niks mee te maken hebt als je een kwakkie in een vrouw deponeert? Ik hoop niet dat je maar in het rond neukt zonder condooms...

Als je geen mening hebt over het onderwerp, hoef je ook niet te reageren in een topic. Als je wel een mening geeft, is het wel zo handig om die te onderbouwen.
pi_116239790
Na twaalven wordt het weer druk in dit topic. :')
pi_116240974
Ik kieeeeeeeeeeeeeeeees *O* adoptie *O*! Abortus is voor mij sowieso geen optie, en ik heb de middelen en levenservaring nog niet om een kind in een stabiele omgeving op te laten groeien.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_116241275
Ik zou het kindje gewoon lekker zelf opvoeden, lijkt me altijd al leuk om op 15 jaar een kind te hebben, stoer, en de docenten houden rekening met je.
pi_116241520
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:57 schreef JRRY het volgende:
Ik zou het kindje gewoon lekker zelf opvoeden, lijkt me altijd al leuk om op 15 jaar een kind te hebben, stoer, en de docenten houden rekening met je.
Als je de moeder was wel ja! :@

& jij had toch al gereageerd in dit topic? :X
pi_116241544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:49 schreef TripleP het volgende:
Ik kieeeeeeeeeeeeeeeees *O* adoptie *O*! Abortus is voor mij sowieso geen optie, en ik heb de middelen en levenservaring nog niet om een kind in een stabiele omgeving op te laten groeien.
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.
Het kind, zou als het geboren is.... Altijd van mij blijven...

Maar dit is in de situatie dat het kind geboren wordt in een relatie..
Rustig aan.
pi_116242012
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.

Ik begrijp je volledig, maar het kind houden zou imho redelijk egoïstisch zijn. Ik kan het kind niet geven wat het verdient. Het is (vanuit mij) een daad van liefde.
She's in school paying
At least you working
pi_116242331
Wat het verdiend is liefde en begeleiding in het leven.

Kinderen eisen geen materiele zaken en hoeven niet vetgemest, maar dat is precies wat ouders lijken te denken als ik kijk naar de vette kinderen met hun iphones, laptops, TV op de kamer etc....

Een kind is gelukkiger met aandacht dan met spullen.
Een kind afstaan om het materieel er beter voor te laten staan is een slechte reden voor afstand.
Kind zal dat later ook net echt begrijpen. Die voelt zich gewoon in de steek gelaten en vind het weggeven een egoistische daad.
Als je nou verslaafd bent, of dakloos, is het een ander verhaal. Of als je niet van kinderen houdt en je bent bang dat je het wat aan zou doen.

Uiteindelijk maakt geld ook kinderen niet gelukkig....
pi_116242361
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:21 schreef TripleP het volgende:

[..]

Ik begrijp je volledig, maar het kind houden zou imho redelijk egoïstisch zijn. Ik kan het kind niet geven wat het verdient. Het is (vanuit mij) een daad van liefde.
Tmoet wel erg wanhopig gesteld zijn denk ik als je hier geen oplossingen voor kunt bedenken oid...
Ouders etc willen je vast allemaal wel bijstaan etc.
Rustig aan.
pi_116242844
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tmoet wel erg wanhopig gesteld zijn denk ik als je hier geen oplossingen voor kunt bedenken oid...
Ouders etc willen je vast allemaal wel bijstaan etc.
Ik ben een studente, school kost veel tijd, ik woon op 18m2, en mijn ouders gaan echt niet veel voor mij doen en wonen redelijk ver weg. Mijn vrienden zijn studenten/werkenden en wonen ook niet dicht bij mij. Hetzelfde geldt voor de vrienden/ouders van mijn vriend.

Ik zou kunnen verhuizen, om meer hulp van mijn vrienden/ouders te kunnen krijgen, maar dan moet ik weer 3 uur per dag naar school reizen. (Na deze hbo-studie wil ik doorstuderen in Duitsland.) Kinderdagverblijf zou dan een optie zijn, maar ik moet 's avonds studeren en ik ben iemand die veel slaap nodig heeft om goed te kunnen functioneren overdag.

Daarnaast: mijn vriend heeft geen diploma, maar gelukkig wel een goede full-time baan in de ICT.
Toch zou het heel onverstandig zijn om uiteindelijk mijn school er onder te laten lijden, en uiteindelijk te falen (studieschuld, kom er maar in). Dan zou mijn vriend wel part-time kunnen werken, om meer tijd aan de baby te besteden, maar dan missen we weer geld.

Het is gewoon ver van een ideale situatie. En dat is alleen maar van de praktische kant gezien. :P
She's in school paying
At least you working
pi_116243086
En inderdaad, een kind laten adopteren is ook een stuk "voor jezelf kiezen".

Ben verder niet zwanger hoor. :')
She's in school paying
At least you working
pi_116243656
Ik heb wel zoiets van geen abortus willen, maar afstaan is wel prima, hoe rijm je dat eigenlijk?
Een leven beeindigen voordat het begint vind je erger dan een leven bij voorbaat compliceren, want het kind gaat echt op zoek naar zijn roots, en maakt gegarandeerd een crisis door, zoals dat bij geadopteerde kinderen "normaal" is. Het zal ook onzekerheid hebben over erfelijke ziektes etc later in het leven als het geen kennis met je maakt.
Een kind "weggeven" lijkt allemaal heel nobel, maar ga het leven en denkwijze van zo'n kind eens na.
Leg me eens uit wat er zo slecht is aan abortus als je toch zeker weet dat je het kind niet wilt?

Zou je ook geen morning after pil gebruiken?
pi_116243784
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Als je de moeder was wel ja! :@

& jij had toch al gereageerd in dit topic? :X
Boeien, mijn mening is ietwat bijgesteld ofzo.
pi_116244719
Heb hier eens serieus over na moeten denken (althans, dat dacht ik. was weken over tijd, maar dat bleek later aan stress te liggen :') ), maar ik ging toen op dat moment voor een abortus. Nu, een jaar later, denk ik daar eigenlijk niet heel anders over, zou ik zwanger zijn.

Ten eerste wil ik gewoon geen kinderen. En ten tweede kan ik een kindje nu sowieso geen stabiel en fijn leventje bieden.
pi_116245615
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:12 schreef Cavalinho het volgende:
Ik heb wel zoiets van geen abortus willen, maar afstaan is wel prima, hoe rijm je dat eigenlijk?
Een leven beeindigen voordat het begint vind je erger dan een leven bij voorbaat compliceren, want het kind gaat echt op zoek naar zijn roots, en maakt gegarandeerd een crisis door, zoals dat bij geadopteerde kinderen "normaal" is. Het zal ook onzekerheid hebben over erfelijke ziektes etc later in het leven als het geen kennis met je maakt.
Een kind "weggeven" lijkt allemaal heel nobel, maar ga het leven en denkwijze van zo'n kind eens na.
Leg me eens uit wat er zo slecht is aan abortus als je toch zeker weet dat je het kind niet wilt?

Zou je ook geen morning after pil gebruiken?
Ik wil niet iets weghalen wat potentie heeft en al "wat" is en organen aan het ontwikkelen is. Een MAP zorgt ervoor dat een (mogelijkerwijs) bevruchte eicel zich niet in kan nestelen. De kans is vrij klein dat dat überhaupt gebeurt en anders is het altijd nog een klein klompje cellen: niks.

Natuurlijk snap ik dat het kind het wellicht moeilijk zal hebben, maar je kan tegenwoordig ook heel erg betrokken zijn bij de adoptie. Het niet niet zo dat direct na de afgifte van het kind het lijntje meteen dicht wordt gegooid. En toevallig heb ik drie vrienden die geadopteerd zijn, en gelukkig door het leven gaan. Daarnaast zijn de meeste adoptieouders zijn erg dankbaar voor het kind en geven het alle liefde.
Mijn deur zou ook altijd open staan.
She's in school paying
At least you working
pi_116247529
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:02 schreef TripleP het volgende:

[..]

Ik wil niet iets weghalen wat potentie heeft en al "wat" is en organen aan het ontwikkelen is.
Het kan ook iets zijn dat zich ontwikkelt in een vreselijk gehandicapt kind, iets dat te vroeg geboren wordt en alsnog dood gaat etc.
Het is natuurlijk niet zo dat elk leven dat ontstaat, een kind wordt met goede levenskansen.
Om maar even advokaat van de duivel te spelen.
Mensen gaan er te makkelijk van uit dat elke vrucht sowieso geboren wordt en dat elke geboorte een leuk gezond mensje oplevert, maar dat is natuurlijk niet zo.

Nou ja, het levert in elk geval discussie op en stof tot nadenken, ook voor mij.
Ik ben pro abortus.

Je kunt er natuurlijk ook nog over denken om het aan de vader mee te geven... ;)

(Ik zou nl, heb ik aangegeven, als ik via een wonder een meisje zwanger zou maken, dus wel het kind opvoeden met alle hulp die ik kan krijgen)
  zaterdag 1 september 2012 @ 01:30:08 #269
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116260013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Eens. En als vrouw heb je het al 9 maanden bij je gedragen. Om het dan nog weg te geven ... Nee. Teveel moedergevoelens denk ik.
pi_116261407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 01:30 schreef Fera het volgende:

[..]

Eens. En als vrouw heb je het al 9 maanden bij je gedragen. Om het dan nog weg te geven ... Nee. Teveel moedergevoelens denk ik.
moedergevoelens , vadergevoelens... het kind moet in mijn ogen een fijne financiële gezonde toekomst krijgen. Als je dat het kind niet kunt geven dan ben je egoïstisch in mijn ogen ( maar als je van iedereen support kunt krijgen moet het wel lukken ). Maar toch de beslissingen die je moet nemen zijn onbeschrijfelijk : /
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2012 @ 02:37:29 #271
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116261427
Mannen: Wat zou jij met het kind doen?
• Ik zou abortus laten plegen.

Sinds wanneer kunnen mannen kiezen voor abortus? Sinds ze zwanger kunnen worden zeker? :')
pi_116262853
"Laten plegen" gaat om derden.... Kan dus zijn "ik zou het laten plegen bij de partner". Ze kunnen de wens hebben dat hun partner abortus pleegt. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 02:35 schreef Damnyou het volgende:

[..]

moedergevoelens , vadergevoelens... het kind moet in mijn ogen een fijne financiële gezonde toekomst krijgen. Als je dat het kind niet kunt geven dan ben je egoïstisch in mijn ogen ( maar als je van iedereen support kunt krijgen moet het wel lukken ). Maar toch de beslissingen die je moet nemen zijn onbeschrijfelijk : /
Kun je mij uitelggen waarom een "fijne financiele toekomst" zo belangrijk is? Denk je dat kinderen daar mee bezig zijn (en als dat zo is hebben ze waardeloze ouders, laat ik dat voorop stellen)?

Kinderen die onvoorwaardelijke liefde krijgen en weten wat het is om te sparen of dingen gewoon niet te krijgen omdat het nu eeenmaal niet gaat, zijn betere mensen in de maatschappij dan verwende krengen en komen misschien ook wel verder, of net zo ver. Daarbij nemen kinderen de wereld zo als het komt, die zijn helemaal niet bezig met geld. Dat kinderen worden gepest omdat ze niet de "juiste" kleding en spullen hebben komt juist doordat het accent daarop gelegd wordt en niet op karakter building, eigenwaarde. Doordat ouders geen tijd hebben om met hun kinderen door te brengen.

Als je nou zegt dat je de grote afwezige zou zijn in het leven van je kind en het daarom liever aan iemand meegeeft die er wel meer tijd mee door kan brengen, heb ik alle begrip, maar om te komen met "het moet een financieel gezonde toekomst krijgen" en alle variaties daarop, maakt me echt boos. Alsof kinderen opvoeden zit in er vooral maar geld aan besteden.

Dat ligt voor mij heel gevoelig, want bij ons was er plenty geld maar ik was liever opgegroeid in een arm gezin waar liefde was.

Maar goed, misschien kun je prima onderbouwen waarom jij het belangrijk vind en me mijn mening laten bijstellen. :)
pi_116270671
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:56 schreef Cavalinho het volgende:
"Laten plegen" gaat om derden.... Kan dus zijn "ik zou het laten plegen bij de partner". Ze kunnen de wens hebben dat hun partner abortus pleegt. ;)

[..]

Kun je mij uitelggen waarom een "fijne financiele toekomst" zo belangrijk is? Denk je dat kinderen daar mee bezig zijn (en als dat zo is hebben ze waardeloze ouders, laat ik dat voorop stellen)?

Kinderen die onvoorwaardelijke liefde krijgen en weten wat het is om te sparen of dingen gewoon niet te krijgen omdat het nu eeenmaal niet gaat, zijn betere mensen in de maatschappij dan verwende krengen en komen misschien ook wel verder, of net zo ver. Daarbij nemen kinderen de wereld zo als het komt, die zijn helemaal niet bezig met geld. Dat kinderen worden gepest omdat ze niet de "juiste" kleding en spullen hebben komt juist doordat het accent daarop gelegd wordt en niet op karakter building, eigenwaarde. Doordat ouders geen tijd hebben om met hun kinderen door te brengen.

Als je nou zegt dat je de grote afwezige zou zijn in het leven van je kind en het daarom liever aan iemand meegeeft die er wel meer tijd mee door kan brengen, heb ik alle begrip, maar om te komen met "het moet een financieel gezonde toekomst krijgen" en alle variaties daarop, maakt me echt boos. Alsof kinderen opvoeden zit in er vooral maar geld aan besteden.

Dat ligt voor mij heel gevoelig, want bij ons was er plenty geld maar ik was liever opgegroeid in een arm gezin waar liefde was.

Maar goed, misschien kun je prima onderbouwen waarom jij het belangrijk vind en me mijn mening laten bijstellen. :)
Ik denk dat je een beetje naast mijn mening zit. IK zou totaal met jouw akkoord gaan als ik zomaar als er geen "financiële toekomst" is voor het kind, het kind dan weg geven uit eigen belang. Maar ik denk niet dat je beseft wat ik bedoel met geen financiële toekomst. Als ik bedoel geen geld, bedoel ik echt geen geld, amper rond kunnen komen voor gewoon eten, de woning, spreken we nog niet eens van gsm, electriciteit, water, enz
Wij hadden niet plenty geld, maar we konden net toekomen. Ik ken een paar alleenstaande vrouwen en mannen die erg moeilijk de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Sommige hebben abortus gepleegd of het kind afgestaan, dat is hart verscheurend, maar als je totaal geen steun krijgt, en je weet 100% zeker dat je het kind geen eten kunt geven ( of een toekomst kunt geven ) wat zou jij dan doen ?

Ik denk dat niemand zich echt kan inbeelden hoe verscheurend de keuzes moeten zijn tot je er zelf in zit.
pi_116275240
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 15:08 schreef Damnyou het volgende:
Maar ik denk niet dat je beseft wat ik bedoel met geen financiële toekomst. Als ik bedoel geen geld, bedoel ik echt geen geld, amper rond kunnen komen voor gewoon eten, de woning, spreken we nog niet eens van gsm, electriciteit, water, enz
...
Ik denk dat niemand zich echt kan inbeelden hoe verscheurend de keuzes moeten zijn tot je er zelf in zit.
Dat laatste is absoluut een feit, maar het is ook een feit dat er kinderen worden geboren onder daklozen, in oorlogssituaties, etc en wat maken van hun leven. Een mens heeft feitelijk veel minder nodig dan men denkt. Als je vindingrijk bent, kun je ver komen.
Ik geloof trouwens niet dat iemand in Nederland werkelijk zonder voedsel hoeft komen te zitten, maar ik ben al lang uit Nederland, daar kan ik niet goed over oordelen.

Dit gezegd, ben ik zelf van plan om iets te doen voor straatkinderen in Brazilie, kinderen die dus aan hun lot zijn overgelaten of weggelopen omdat er idd NIKS was thuis, behalve dronkenschap en geweld. En dan heb je het over schamele onderkomens die het woord huis niet eens verdienen.
Dan zou ik idd wel willen dat adoptieplannen die favelas en afgelegen huttendorpen bereikten.
Maar dan nog denk ik dat ouders meer hebben aan hulp waarbij het kind thuis kan blijven (en sterilisaties)dan de kinderen maar af te nemen (elk jaar weer).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand in een rijtjeshuis in Nederland, met warm en koud stromend water en electriciteit zou zich moeten schamen om zich zielig te voelen. Alles is relatief....

En het is JUIST het feit dat de beslissingen zo hartverscheurend zijn dat ik pro abortus ben. Ook ingrijpend, maar dan hoef je in elk geval niet een kind te dragen en uiteindelijk af te staan. Lijkt me veel erger. Maar ik ben vooral pro keuze, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind dat men niet zo makkelijk moet denken over "als ik het geen toekomst kan bieden (zoals ik denk dat goed voor hem is) geef ik het wel weg". Al is dat beter dan aan zijn lot overlaten.

Ik ben trouwens ook heel erg hard voor jongens die denken dat ze geen condoom hoeven te gebruiken. Die zouden ook eens na moeten denken over zo'n "wat als" scenario.
Maar helaas, de meeste jongens halen gewoon hun schouders op.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cavalinho op 01-09-2012 22:25:43 ]
pi_116279090
Natuurlijk is alles relatief, maar je vergelijkt je toch met je omgeving, en alles wat daarbuiten gebeurd is een ver-van-je-bed-show. Maar dat is een andere discussie :)
Verder vooral eens met je post, niet per se pro abortus maar meer pro keuze!
pi_116287190
Nouja, dat roep ik dus ook steeds, dat tieners er over het algemeen niet echt alleen voor staan, of er moet wel wat gebeurd zijn tussen ouders en kind.

Wat het ver van mijn bed betreft, dat snap ik wel, maar ik heb persoonlijk geen medelijden met mensen die nog een luxe dak boven hun hoofd hebben, ook al hebben ze moeite met de eindjes aan elkaar knopen, en, relevant in de discussie, ik zie geen reden om een kind af te staan alleen maar omdat het lastig(er) overleven is.
Ik ben een kind uit meerdere culturen en heb de mazzel dat er bij ons nooit geld gebrek was, maar ik heb ook met mijn neus op leed in Brazilie geleefd. Dat kleurt mijn mening over armoede en kinderen krijgen/opvoeden en abortus wel heel erg.
pi_116298029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:46 schreef TripleP het volgende:

[..]

Ik ben een studente, school kost veel tijd, ik woon op 18m2, en mijn ouders gaan echt niet veel voor mij doen en wonen redelijk ver weg. Mijn vrienden zijn studenten/werkenden en wonen ook niet dicht bij mij. Hetzelfde geldt voor de vrienden/ouders van mijn vriend.

Ik zou kunnen verhuizen, om meer hulp van mijn vrienden/ouders te kunnen krijgen, maar dan moet ik weer 3 uur per dag naar school reizen. (Na deze hbo-studie wil ik doorstuderen in Duitsland.) Kinderdagverblijf zou dan een optie zijn, maar ik moet 's avonds studeren en ik ben iemand die veel slaap nodig heeft om goed te kunnen functioneren overdag.

Daarnaast: mijn vriend heeft geen diploma, maar gelukkig wel een goede full-time baan in de ICT.
Toch zou het heel onverstandig zijn om uiteindelijk mijn school er onder te laten lijden, en uiteindelijk te falen (studieschuld, kom er maar in). Dan zou mijn vriend wel part-time kunnen werken, om meer tijd aan de baby te besteden, maar dan missen we weer geld.

Het is gewoon ver van een ideale situatie. En dat is alleen maar van de praktische kant gezien. :P
Je vind je studie en geld dus belangrijker dan een kind. zeg dat dan gewoon.
  zondag 2 september 2012 @ 11:58:22 #278
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_116298884
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:12 schreef TheAmazingSun het volgende:
Als ik die leeftijd had zou ik het houden.
Die verantwoording ben je gewoon verplicht aangezien je het risico ook neemt.
_O_
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 3 september 2012 @ 08:56:46 #279
371970 PrinsesPopje
Prinses voor jou.
pi_116336923
Ik ben 21 maar als ik zwanger zou worden zou ik het houden
Ik wens aangesproken te worden met Prinses.
pi_116339456
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:18 schreef blek het volgende:

[..]

Je vind je studie en geld dus belangrijker dan een kind. zeg dat dan gewoon.
"ik heb de middelen en levenservaring niet". Al gezegd in mijn eerste post, daar stond studie niet bij, maar zeg liever niets als je niet terugleest. :)
She's in school paying
At least you working
pi_116340693
gelukkig ben ik het stadium voorbij dat ik nog een tiener vader kan zijn, maar ik heb weleens in een situatie gezeten dat ik deze keuze moest maken toen ik 19 was.

Gelukkig was mijn vriendin het met mij eens dat abortus de enige redelijke optie was. Een kind op jonge leeftijd vergalt je vrijheid en je kansen in het leven.

Daarnaast vind ik dat als je ouder bent je ook op een zekere manier toegewijd moet zijn aan je taak en een goed voorbeeld moet stellen. Daarmee bedoel ik dingen als je volwassen gedragen, niet meer uitgaan of drugs/overmatig alcohol gebruiken en accepteren dat je jeugd voorbij is. En daar was ik (ben ik nog steeds) niet bereid toe.
pi_116371914
Waar zijn die condooms ? HIER ZIJN DIE CONDOOMS ! *O*

Grrrr konden we maar meer mensen bereiken, hoe ingrijpend het scenario kan zijn als je geen condoom gebruikt - _ - o|O
pi_116392634
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 11:17 schreef TripleP het volgende:

[..]

"ik heb de middelen en levenservaring niet". Al gezegd in mijn eerste post, daar stond studie niet bij, maar zeg liever niets als je niet terugleest. :)
ok, neuk dan niet. als jij waarlijk en oprecht denkt dat jij de middelen en de levernservaring mist, dan moet je domweg geen enkel risico nemen en gewoon niet neuken. vingeren en beffen enzo is ook leuk :+

het ergert me al een tijdje. mensen lijken maar niet te begrijpen dat van seks nu eenmaal wel eens kinderen komen. seks komt met een verantwoordelijkheid.

ter informatie trouwens; ik ben niet voor of tegen abortus. ik denk dat een ander geen oordeel kan vellen in zulks. het is ieders goed recht om te kiezen. staat tegenover dat ik wel geregeld bovenstaande denk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116394285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:40 schreef simmu het volgende:

[..]

ok, neuk dan niet. als jij waarlijk en oprecht denkt dat jij de middelen en de levernservaring mist, dan moet je domweg geen enkel risico nemen en gewoon niet neuken. vingeren en beffen enzo is ook leuk :+

het ergert me al een tijdje. mensen lijken maar niet te begrijpen dat van seks nu eenmaal wel eens kinderen komen. seks komt met een verantwoordelijkheid.

ter informatie trouwens; ik ben niet voor of tegen abortus. ik denk dat een ander geen oordeel kan vellen in zulks. het is ieders goed recht om te kiezen. staat tegenover dat ik wel geregeld bovenstaande denk.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben? :')
She's in school paying
At least you working
pi_116394447
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef TripleP het volgende:

[..]

Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben? :')
Reageer eens normaal... Ze zegt alleen dat met het hebben van seks verantwoordelijkheid komt kijken omdat er een mogelijkheid bestaat dat je zwanger raakt... Hoe goed je ook anti-conceptie gebruikt, en haar mening is daarbij is dus dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en als je het niet neemt je maar gewoon niet moet neuken.

En dat heeft verder geen reet met leeftijd te maken of al dan wel of niet kunnen neuken. Al dan niet of jij onveilig neukt en alle risico's voor lief neemt.
Rustig aan.
pi_116394471
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef TripleP het volgende:

[..]

ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed in :*
pi_116394778
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef simmu het volgende:

[..]

ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed in :*
Ik zou niet onverantwoord gaan zitten neuken zogezegd... Maar als je dan toch de pech hebt... Zou ik allicht gewoon voor abortus stemmen. (kiezen voor abortus kan niet als man)
Rustig aan.
pi_116394881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef simmu het volgende:

[..]

Ik besef me heel goed dat met seks risico's komen, en ik heb dus heel goed mijn manier uitgelegd hoe ik met eventuele complicaties (om het zo maar te noemen) om zou gaan.

Verder: wat jij zegt geldt voor iedereen. Iedereen die seks heeft neemt het risico. Of je nou voor abortus gaat, of voor het kind houden/laten adopteren. Waarom quote je mij specifiek?
She's in school paying
At least you working
pi_116396633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef TripleP het volgende:

[..]

Ik besef me heel goed dat met seks risico's komen, en ik heb dus heel goed mijn manier uitgelegd hoe ik met eventuele complicaties (om het zo maar te noemen) om zou gaan.

Verder: wat jij zegt geldt voor iedereen. Iedereen die seks heeft neemt het risico. Of je nou voor abortus gaat, of voor het kind houden/laten adopteren. Waarom quote je mij specifiek?
ik quotte jou omdat ik vandaag toevallig jouw post zag :+ niets meer en niets minder ;) ik ken jou niet tenslotte :)

en natuurlijk neemt iedereen wel eens risico's. ik ook, niet qua wel of niet zwanger worden, maar wel in het weigeren van prenatale diagnostiek. ik heb gewoon echt de indruk dat veel mensen niet beseffen dat niets behalve geen seks echt helemaal echt veilig is. en je kan zomaar die 1% zijn waar het wel misgaat.
pi_116396803
en zoals gezegd; ik ben niet tegen abortus hoor. ik vind het alleen wel een hele grote ingrijpende stap waar je maar beter goed over nagedacht kan hebben. idem met adoptie trouwens. wat is er verdorie mis mee om dat soort dingen vooraf te weten? ik ben altijd heel open geweest tegen vriendjes dat wanneer ik zwanger zou blijken te zijn, ik geen abortus zou willen. daarnaast nam ik mijn maatregelen (pil + condoom, hell no een spiraal btw, zekers geen hormoonding). maar ja; dan nog. en dan kan je beter maar vooraf helder zijn, niet dan? ;)
pi_116470928
Zoiezo houden.. Je hoeft niet oud of jong te zijn om een kindje een goede opvoeding te kunnen geven.
You are the reason, I believe in love..
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:13:42 #292
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_116530819
ik zou het houden :Y met of zonder pap, mensen genoeg die me zouden steunen, maar ik ben nu geen tiener meer, en ik zou het nu uiteraard nog altijd houden. graag zelfs
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_116843654
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:29 schreef ZeeuwsMeisjex het volgende:
Zoiezo houden.. Je hoeft niet oud of jong te zijn om een kindje een goede opvoeding te kunnen geven.
Inderdaad, ouders helpen toch wel. :Y
pi_116844224
in onderdelen verpatsen aan een chinees
  zondag 16 september 2012 @ 13:19:28 #295
384513 MrAyeSir
Kersenvlaai = the best!
pi_116844849
Abortus? Eigen schuld dat je een kind krijgt! Behalve als je bent verkracht. Er is altijd een risico. Dat "ik neem de pil dus ik kan niet zwanger worden" gedoe is onzin.
  zondag 16 september 2012 @ 18:20:14 #296
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116856687
kill it with fire
  zondag 16 september 2012 @ 18:20:34 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116856701
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:19 schreef MrAyeSir het volgende:
Abortus? Eigen schuld dat je een kind krijgt! Behalve als je bent verkracht. Er is altijd een risico. Dat "ik neem de pil dus ik kan niet zwanger worden" gedoe is onzin.
maagd :')
  zondag 16 september 2012 @ 18:53:44 #298
384513 MrAyeSir
Kersenvlaai = the best!
pi_116857909
Meneer Maagd voor jou.
pi_116868276
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 18:20 schreef Life2.0 het volgende:
kill it with fire
Wil jij een baby verbranden? :'(
  zondag 16 september 2012 @ 21:36:58 #300