Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is.
Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat is mijn mening maar, hoef je niet gelijk zo raar te kijken![]()
![]()
Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk.
Nee, ik vind dat je een voorbarige conclusie trekt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is.
Nee, ik ben geen pauper met een vmbopetje.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.
Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik zou die keuze aan mijn vriendin overlaten
Bij wet misschien wel ja. Neemt niet weg dat niet alle vrouwen niet logisch na kunnen denken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 05:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).
Denk je dat je ooit wel kinderen wilt?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Cue_ het volgende:
Ben nu 26 en ook nu zou ik het kind weg laten halen. Wat als de man het wil houden? Tja die heeft dan denk ik toch wel pech.
Als het uit een stabiele relatie komt tja geen idee wat dan. Maar als tiener zijnde zou die ook dan weg worden gehaald
Geen idee. Zeg nooit nooit, maar zie het niet snel gebeuren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Denk je dat je ooit wel kinderen wilt?
Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind het persoonlijk ergens raar....
Dat op het punt waar de man 100% afhankelijk is van de vrouw...
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....
Het komt een beetje harteloos over op mij eerlijk gezegd.
Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:22 schreef Fera het volgende:
[..]
Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...
Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''
Als ik zo een antwoord zou krijgen zou het gelijk over zijn met de relatie eerlijk gezegd...
Neuh, dont knowquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:28 schreef Fera het volgende:
[..]
Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.
Niet eigen ervaring he. Daar heb ik t ook niet over trouwens.quote:
Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....
Absoluut. Dat leven daar heb ik zelf niet veel mee. Maar die hormonen die dan beginnen, daar heb je zo weinig over te zeggenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:53 schreef Cavalinho het volgende:
Aan de ander kant denk ik dat meisjes wel van gedachten kunnen veranderen.
Ik bedoel je kunt nu wel zeggen van ik zou het niet willen, maar als het puntje bij paaltje komt en je hebt leven in je buikt, dan weet ik niet of iedereen wel zo makkelijk het laat beeindigen.
De een zal daar makkelijker over denken dan de ander. Ik denk dat hormonen ook echt wel op gaan spelen, je bent nu eenmaal feitelijk toch gemaakt voor voortplanting, dus het zit niet in de natuur om dan meteen aan afbreken te denken, ook al doe je dat nu wel.
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.
Als ik moest kiezen tussen een kind krijgen en vent behouden of kind weg en vent weg. Wordt het wel het laatste hoor
Wat ik meer bedoel is dat je geen kind neemt enkel omdat de vader het wil. De kans is te groot (zeker op jonge leeftijd) dat als het eenmaal zo ver is en de jonge vader wordt geconfronteerd met alles wat erbij komt kijken dat hij weggaat. En je als moeder, die daar totaal niet op zat te wachten, alsnog met het kind zit opgescheept.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:26 schreef kingtoppie het volgende:
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh..![]()
De man kan te makkelijk weggaan.... Ja wat wil je anders, dat de man verplicht wordt te blijven?
Maar je kunt de man vaak laten opdraven voor het betalen van alimentatie, zelfs als het een dronken kroeg one night stand was.
Nee, daar heb je ook totaal gelijk in, de beslissing moet volledig bij de vrouw liggen... Hoewel ze wel rekening moet houden met de vader naar mijn mening. (En dan niet door zijn wens in te willigen.. Maar meer om er rekening mee te houden dat de tegenpartij ook een mens is.)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel is dat je geen kind neemt enkel omdat de vader het wil. De kans is te groot (zeker op jonge leeftijd) dat als het eenmaal zo ver is en de jonge vader wordt geconfronteerd met alles wat erbij komt kijken dat hij weggaat. En je als moeder, die daar totaal niet op zat te wachten, alsnog met het kind zit opgescheept.
Dat je geld kan krijgen en alles, leuk en aardig, maar dat is natuurlijk niet waar het om gaat.
Ik zeg het misschien een beetje zwart/wit, maarja zo bedoel ik het denk ik ook wel
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:34 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, daar heb je ook totaal gelijk in, de beslissing moet volledig bij de vrouw liggen... Hoewel ze wel rekening moet houden met de vader naar mijn mening. (En dan niet door zijn wens in te willigen..)
Missie geslaagdquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.
Begrip tonen en luisteren kan natuurlijk altijd.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb het nooit tegen gesproken![]()
(denk ik)
Harteloos ook weer niet, maar wel bang voor wat komen gaat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Dat zei ik dus ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je kan altijd luisteren en er een gesprek over hebben en alles, het neemt alleen niet weg dat bij hem gewoon niet het besluit ligt.
Begrip tonen en luisteren kan natuurlijk altijd.
Phoe!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook.
Aan de andere kant, als je er vroeg achter komt, het niet vertelt en het laat weghalen, hoeft hij er in principe nooit achter te komen. Misschien als het een ONS is, zou ik het voor mezelf houden (de info, niet de baby). Vooral als je elkaar eigenlijk sindsdien niet of nauwelijks meer gesproken hebt.
Ik heb het natuurlijk over een zwangerschap in een relatie hea?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:02 schreef Cavalinho het volgende:
Het gaat in die omstandigheden niet om je vriendin he, maar iemand die je een keer geneukt hebt en waar je misschien de naam niet eens meer van kunt herinneren.
Zodra er sprake is van een (goede) vaste relatie zal een meisje echt wel met haar problemen, dus ook zwangerschap en eventuele abortus wel bij haar vriend aankloppen, want steun, als je het soort vriend bent waar ze dat van kan verwachten, is natuurlijk wel prettig...
Ja heel logischquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:17 schreef Cavalinho het volgende:
Ja, dat snapte ik, daarom heb ik die OOK genoemd.
Maar degenen die het hebben over "hij hoeft niks te weten" hebben het over zwangerschappen buiten relaties.
Ik heb het even apart gezet zodat er overzicht blijft, anders zit jij je kwaad te maken over dat "niks zeggen" terwijl dat een vrij logish iets is als er geen sprake is van een relatie.
Dat jij graag wilt dat ze het wel zegt, komt omdat jij uitgaat van wel in een relatie.
Ik had het specifiek over niks zeggen over een abortus...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja heel logisch![]()
En 1 jaar na de bevalling komt ze niet rond en komt ze zeker vragen om alimentatie.
heb je comments niet gelezen, wat doe jij in dit topic?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:18 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over niks zeggen over een abortus...![]()
Zover ik weet komen die kinderen krijgen meteen wel bedelen bij de een of de ander...
En er zijn er die dan zelfs tegen wil en dank de vriend er persee bij willen.
Ik heb het ooit met een vriend daarover gehad. Ondanks dat het een ONS zou zijn, ondanks dat ik (of zij) het zeker weg zou laten halen, zou hij het toch willen weten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:07 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook.
Aan de andere kant, als je er vroeg achter komt, het niet vertelt en het laat weghalen, hoeft hij er in principe nooit achter te komen. Misschien als het een ONS is, zou ik het voor mezelf houden (de info, niet de baby). Vooral als je elkaar eigenlijk sindsdien niet of nauwelijks meer gesproken hebt.
Ach man, neem het nou eens met een knipoog, maakt het leven een stuk interessanter.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:59 schreef Cavalinho het volgende:
Omdat ik homo ben, mag ik geen mening hebben over abortus?
Als je vegetarier bent, mag je geen mening hebben over ritueel slachten?
Hmmm, dan zou ik het misschien alsnog doen. Mits ik contact op kan nemen met die persoon. Maar ja, aan de andere kant: wat niet weet, wat niet deert. Het veroorzaakt ook alleen paniek en een rotgevoel. Steun zou ik van hem niet echt nodig hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb het ooit met een vriend daarover gehad. Ondanks dat het een ONS zou zijn, ondanks dat ik (of zij) het zeker weg zou laten halen, zou hij het toch willen weten.
Dan kan hij er nog steeds een mening over hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:07 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ach man, neem het nou eens met een knipoog, maakt het leven een stuk interessanter.
Verder ging het in OT over wat jij zou doen als je din zwanger was, dat probleem heb jij toch niet?
Tuulk kan tie daar een mening over hebben. Ik zeg nergens dat tie dat niet mag. Sterker nog ik zeg dat tie mijn opmerking met een knipoog moet lezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef Fera het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou ik het misschien alsnog doen. Mits ik contact op kan nemen met die persoon. Maar ja, aan de andere kant: wat niet weet, wat niet deert. Het veroorzaakt ook alleen paniek en een rotgevoel. Steun zou ik van hem niet echt nodig hebben.
[..]
Dan kan hij er nog steeds een mening over hebben.Empathie is een mooi woord wat daar bij past.
Nee, okay. Maar die laatste zin kwam weer over als: "Jij hebt dat probleem toch niet? Dus waar bemoei jij je mee". Maar zal wel aan mij liggen denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:02 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Tuulk kan tie daar een mening over hebben. Ik zeg nergens dat tie dat niet mag. Sterker nog ik zeg dat tie mijn opmerking met een knipoog moet lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |