abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115914996
Hangt van het aantal weken af? Wth..? Na een bepaald aantal weken mág het niet meer. Dus die horrorverhalen van geklutste stukjes foetus waar amerikanen zo van houden zijn echt exteem overdreven. In nederland mag het in ied geval niet meer vanaf een bepaald aantal weken. Als het vruchtje zenuwen begint te krijgen dacht ik.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:52:27 #152
365231 Fera
Fire & Blood
pi_115945907
Ik ben zeker voor abortus, maar ik ben het ook wel eens met wat Erodome zegt. :)

Ongewenste kinderen allemaal maar ter wereld laten komen vind ik ook zielig, want de kans is groot dat zo'n kind een niet erg leuke jeugd tegemoet gaat als de ouders er eigenlijk geen zin in hadden.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_115951923
Verschilt per ouder. Voor sommigen komt zo'n kind gewoon wat vroeg, maar die houden wel van kinderen. Zij passen zich razendsnel aan.
Andere zijn gewoon egoistisch en daar passen nooit kinderen bij, ook niet als ze ouder zijn.

En al eerder gezegd, praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders over het algemeen naar de grootouders gaan. Die hebben meestal alle tijd en liefde en plenty ervaring, dus eigenlijk nog een beter tehuis dan bij verse ouders van welke leeftijd dan ook....
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:47:58 #154
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_115955002
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef pasopikbijt het volgende:
Hangt van het aantal weken af? Wth..? Na een bepaald aantal weken mág het niet meer. Dus die horrorverhalen van geklutste stukjes foetus waar amerikanen zo van houden zijn echt exteem overdreven. In nederland mag het in ied geval niet meer vanaf een bepaald aantal weken. Als het vruchtje zenuwen begint te krijgen dacht ik.
Tot 23 weken is abortus mogelijk in Nederland. En dan is het toch wel al een heel kindje hoor.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_115956931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:34 schreef Cavalinho het volgende:
Verschilt per ouder. Voor sommigen komt zo'n kind gewoon wat vroeg, maar die houden wel van kinderen. Zij passen zich razendsnel aan.
Andere zijn gewoon egoistisch en daar passen nooit kinderen bij, ook niet als ze ouder zijn.

En al eerder gezegd, praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders over het algemeen naar de grootouders gaan. Die hebben meestal alle tijd en liefde en plenty ervaring, dus eigenlijk nog een beter tehuis dan bij verse ouders van welke leeftijd dan ook....
Dat is waar.
Als ik dat zou worden zou ik het kind naar veel mensen kunnen brengen die daar veel liefde tijd aan besteden, zoals mijn opa's, oma's, ooms, tantes, goede vrienden (van mijn vader/moeder) of zelfs naar mijn achternichtjes/neven. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AppelCake op 24-08-2012 17:50:39 ]
pi_115959328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:47 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Tot 23 weken is abortus mogelijk in Nederland. En dan is het toch wel al een heel kindje hoor.
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:41:18 #157
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_115959353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.
Het kan gewoon tot 23 weken, niet alleen speciale gevallen. En ik hoop idd dat het maar zelden gebeurd, want ik vind dat wel echt heel erg. ;(
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
pi_115959493
Ja, met 23 weken is het echt wel een kindje.
Maar wat ik zeg, als het moet om medische redenen ofzo is het wat anders dan omdat het ongewenst is en ik denk dat als het ongewenst is, mensen wel eerder beslissen.

Ok vond trouwens dit:
quote:
Tot wanneer abortus
Een abortus kan uiterlijk plaatsvinden tot het moment dat de vrucht levensvatbaar is buiten het lichaam van de moeder. Volgens de Strafwet is dat tot 24 weken. Dit is dan ook de grens die is overgenomen in de Wet afbreking zwangerschap (Waz). In de praktijk houden artsen 22 weken aan.

De late abortussen – na 24 weken - vallen niet meer onder de Waz. Artsen moeten levensbeëindiging bij pasgeborenen officieel melden bij een toetsingscommissie.
Wanneer iets strafbaar wordt zegt natuurlijk niet zoveel over wanneer het werkelijk wordt gedaan.
pi_115962650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Cavalinho het volgende:

[..]

Speciale gevallen zoals verkrachting en dat de moeder dood kan gaan?
pi_115965425
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:41 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Het kan gewoon tot 23 weken, niet alleen speciale gevallen. En ik hoop idd dat het maar zelden gebeurd, want ik vind dat wel echt heel erg. ;(
Ik ben niet anti-abortus, maar als het al 23 weken is zou ik het denk ik niet meer kunnen. Gevoelsmatig bedoel ik. Al vraag ik me wel af hoe je zoiets als een zwangerschap zo lang niet hebt kunnen merken. (niet om de vrouwen die het is overkomen af te zeiken)
Maar goed ik ben al 21 jaar en zou dus geen tienermoeder meer zijn. Dus ik weet niet of mijn mening hier telt :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 24-08-2012 20:15:18 ]
pi_115965940
Nou ik denk ook dat het bij dergelijke gevallen meer gaat om afbreken om andere redenen. Om de moeder te redden bv.

Over niet merken, daar zijn programmas over op amerikaanse zenders (weet niet of het in Nederland ook te zien is) dat ze de hele zwangerschap niet gemerkt heben en plotseling bevallen...
Dus dat je het niet altijd hoeft te merken, of althans niet als zwangerschap hoeft te ervaren, kan.
pi_115966072
Ja, wij hebben ook "I didn't know i was pregnant" op TLC ;) Bizar programma ja, kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt. Die vrouwen krijgen niet eens een dikke zwangere buik oid, ze komen alleen een klein beetje aan. Dan begin ik te denken dat je alleen een zichtbare zwangere buik krijgt als je je er bewust van bent ofzo? Heel raar in ieder geval. Dat zijn dus niet alleen gevallen waarbij de vrouw gewoon zo dik was dat je het onmogelijk kon zien. Ook gewoon slanke vrouwen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:23:25 #163
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115966159
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:49 schreef Meloewa het volgende:
Overigens kreeg mijn nicht 45.000 euro, omdat de dokter een fout had gemaakt. En het dus te laat zou zijn voor abortus.

Ik heb altijd gezegd daar wil ik ook wel een baby voor :D ;(
Welke dokter was dat? :9~
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:30:08 #164
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_115966494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Welke dokter was dat? :9~
Dr. A. Bortus
pi_115966562
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:21 schreef pasopikbijt het volgende:
Ja, wij hebben ook "I didn't know i was pregnant" op TLC ;) Bizar programma ja, kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt. Die vrouwen krijgen niet eens een dikke zwangere buik oid, ze komen alleen een klein beetje aan. Dan begin ik te denken dat je alleen een zichtbare zwangere buik krijgt als je je er bewust van bent ofzo? Heel raar in ieder geval. Dat zijn dus niet alleen gevallen waarbij de vrouw gewoon zo dik was dat je het onmogelijk kon zien. Ook gewoon slanke vrouwen.
Lijkt me zo bizar als je op een dag ineens uit het niets weeën krijgt :{
Mijn moeder werd blijkbaar ook helemaal niet dik toen ze zwanger was van mij. Maar ze had volgens haar wel meteen door dat ze zwanger was.
pi_115966754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:21 schreef pasopikbijt het volgende:
Ze merken meestal wel een heleboel (vermoeidheid wordt veel genoemd) maar brengen het niet in verband met zwangerschap. Ze denken dat ze vocht vasthouden bv. Daar kun je ook een dikke buik van krijgen.
En uiteindelijk hoef je niet zo heel dik te worden.
Sommige vrouwen overdrijven he, die doen meteen niks meer en eten voor 2, dan kom je het meest aan, maar deze vrouwen denken dat ze te dik worden en eten minder, sporten veel, en dan heb je echt niet zoveel meer te dragen. Ik heb begrepen dat je iets van maar 9 kilo ofzo hoeft aan te komen, Wat is dat nou, 9 kilo?
Maar goed, ik heb er geen verstand van hoor, ben een jongen en dus nooit zwanger geweest. Maar dat is wat ik weet van wat ik gezien heb.
pi_115969116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:18 schreef Cavalinho het volgende:
Nou ik denk ook dat het bij dergelijke gevallen meer gaat om afbreken om andere redenen. Om de moeder te redden bv.

Over niet merken, daar zijn programmas over op amerikaanse zenders (weet niet of het in Nederland ook te zien is) dat ze de hele zwangerschap niet gemerkt heben en plotseling bevallen...
Dus dat je het niet altijd hoeft te merken, of althans niet als zwangerschap hoeft te ervaren, kan.
Op tlc, I didn't know i was pregnant.

Ik snap niet hoe iemand niet dik kan worden tijdens een zwangerschap. :?
pi_115969665
9 kilo is alles wat je werkelijk aan hoeft te komen en dat is niet veel. Daarbij, soms worden ze wel iets dikker, maar zien dat niet als zwangerschap. Als je veel gas in je buik hebt, of vocht vasthoud, of hongert, heb je ook een bolle buik.
Kerels hebben soms ook een pens, en die zijn zeker niet zwanger.
En als je al dik bent valt het niet zo op als je wat meer uitdijt.
pi_115973673
Kut, ik heb gisteren het programma tienermoeders gemist... ;(
pi_115986625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:22 schreef Cavalinho het volgende:
9 kilo is alles wat je werkelijk aan hoeft te komen en dat is niet veel. Daarbij, soms worden ze wel iets dikker, maar zien dat niet als zwangerschap. Als je veel gas in je buik hebt, of vocht vasthoud, of hongert, heb je ook een bolle buik.
Kerels hebben soms ook een pens, en die zijn zeker niet zwanger.
En als je al dik bent valt het niet zo op als je wat meer uitdijt.
Maar als je dun bent en niet dikker wordt? :{
pi_115989048
Ze krijgen wel een buikje, maar niet opvallend.
Ik heb zelf in elk geval geen gevallen gezien van echte planken, maar zie het verder niet zo vaak, geen speciale interesse...
7 maanden (van vrouw die het wel wist):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we dwalen zo wel erg af...
Het gaat er om dat het niet zo heel gek is dat je het laat ontdekt.
pi_115994058
Mag je trouwens eigenlijk abortus laten plegen zonder dat je ouders het weten als je jonger dan 16 bent? :{
pi_115994184
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef AppelCake het volgende:
Mag je trouwens eigenlijk abortus laten plegen zonder dat je ouders het weten als je jonger dan 16 bent? :{
Nee. Heb je toestemming voor nodig
pi_115994189
In principe wel.
Zie artikel over abortuswet:
quote:
Vrouwen onder de 16 jaar hebben voor een abortus toestemming nodig van 1 van hun ouders of de wettelijk voogd. Een meisje dat zonder toestemming van de ouder of wettelijk voogd een abortus wil, kan naar de huisarts gaan. De arts beoordeelt of zij in staat is om de gevolgen van haar keuze in te schatten. Een huisarts heeft een beroepsgeheim en is dus niet verplicht de ouders/voogd in te lichten.

Als een meisje niet naar de huisarts wil, kan zij contact opnemen met een abortuskliniek. De hulpverlener in de kliniek zet in een gesprek met haar de voordelen en nadelen van een abortus op een rijtje en helpt haar bij de beslissing.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/abortus-en-de-wet
pi_115994508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Cavalinho het volgende:
In principe wel.
Zie artikel over abortuswet:

[..]

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/abortus-en-de-wet
Toch wel dus...
Lijkt me alleen wel lastig te verbergen op die leeftijd omdat je dan vaak nog thuis woont. Bijvoorbeeld: Wat ga je zeggen als je naar die kliniek gaat in plaats van naar school? En hoe verberg je dat je van een abortus aan het herstellen bent? Oke, als je er vroeg bij bent zal herstellen wel snel gaan, maar toch
pi_115994570
Er zijn schoolvakanties en je kunt bij een vriendin logeren natuurlijk.

En ik denk dat mensen die het niet willen vertellen over het algemeen toch wel weglopers zijn enzo.
Ik kan me slecht voorstellen dat je zoiets niet wilt delen als je een goed eband hebt.
pi_115994700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:13 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Toch wel dus...
Lijkt me alleen wel lastig te verbergen op die leeftijd omdat je dan vaak nog thuis woont. Bijvoorbeeld: Wat ga je zeggen als je naar die kliniek gaat in plaats van naar school? En hoe verberg je dat je van een abortus aan het herstellen bent? Oke, als je er vroeg bij bent zal herstellen wel snel gaan, maar toch
Zeggen dat je bij iemand huiswerk gaat maken.
pi_115994714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:15 schreef Cavalinho het volgende:
Er zijn schoolvakanties en je kunt bij een vriendin logeren natuurlijk.

En ik denk dat mensen die het niet willen vertellen over het algemeen toch wel weglopers zijn enzo.
Ik kan me slecht voorstellen dat je zoiets niet wilt delen als je een goed eband hebt.
Dat zou wel kunnen inderdaad, maar dan weten mensen (in ieder geval de vriendin) er vanaf en is de kans groter dat je geheim uitkomt.
En meestal zal er inderdaad wel meer aan de hand zijn. Als ik nu zou ontdekken dat ik zwanger ben is het eerste wat ik doe jankend m'n moeder bellen. En m'n vriend natuurlijk ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 25-08-2012 17:30:51 ]
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:20:47 #179
344797 CyberJesus
The final word.
pi_115994720
Ik gooi z'n moeder door de lucht
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
pi_115995060
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:20 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen inderdaad, maar dan weten mensen (in ieder geval de vriendin) er vanaf en is de kans groter dat je geheim uitkomt.
En meestal zal er inderdaad wel meer aan de hand zijn. Als ik nu zou ontdekken dat ik zwanger ben is het eerste wat ik doe jankend m'n moeder bellen. En m'n vriend natuurlijk ;)
eerst je vriend of je moeder? :o
pi_115995707
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:33 schreef AppelCake het volgende:

[..]

eerst je vriend of je moeder? :o
Eerst mijn vriend, maar de kans is ook groot dat ik puur uit blinde paniek eerst m'n moeder bel. Hoezo?
pi_115995766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:58 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Eerst mijn vriend, maar de kans is groot dat ik puur uit blinde paniek eerst m'n moeder bel. Hoezo?
Gewoon, eens kijken wie je het belangrijkste vindt om te vertellen. :P
pi_115996128
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:00 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet. Op je 21ste weet je je soms ook totaal geen raad hoor ;)
pi_115997609
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:00 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Alsof het een rol speelt wie wat eerst weet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cavalinho op 25-08-2012 20:55:24 ]
pi_116000555
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 19:10 schreef Cavalinho het volgende:
een panieksituatie is ook echt geen situatie waaraan je af kunt meten wie je het belangrijkst vindt, wnat da denk je he

[..]

Alsof het een rol speelt wie wat eerst weet.
Sorry dat ik geïnteresseerd ben ik anderen hoor.
pi_116001788
Het was geen aanval op jou.
Het leek mij alleen een beetje nutteloze vraag.
Ik denk nl dat iemand van te voren niet in kan schatten aan wie ze zoiets het eerst vertellen en waarom. Dus een antwoord, welk dan ook, zegt verder niet zoveel.
Maar mensen die er wel op willen antwoorden zullen dat gewoon doen, ik heb niks te vertellen over wat men wil posten. ;)
Ik gaf alleen mijn mening daarover.
Zou jij er zelf waarde aan hechten? Zou je het erg vinden als een vriendin eerst naar haar moeder gaat met het nieuws dat ze zwanger is/abortus wil plegen?
pi_116003212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:03 schreef Cavalinho het volgende:
Het was geen aanval op jou.
Het leek mij alleen een beetje nutteloze vraag.
Ik denk nl dat iemand van te voren niet in kan schatten aan wie ze zoiets het eerst vertellen en waarom. Dus een antwoord, welk dan ook, zegt verder niet zoveel.
Maar mensen die er wel op willen antwoorden zullen dat gewoon doen, ik heb niks te vertellen over wat men wil posten. ;)
Ik gaf alleen mijn mening daarover.
Zou jij er zelf waarde aan hechten? Zou je het erg vinden als een vriendin eerst naar haar moeder gaat met het nieuws dat ze zwanger is/abortus wil plegen?
Abortus wel, zwangerschap niet. :)
pi_116005052
Vanwaar dat verschil?
pi_116007972
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:08 schreef Cavalinho het volgende:
Vanwaar dat verschil?
In paniek kan ze de moeder opbellen als ze ontdekt dat ze zwanger is.
Maar ik ben dan de vader, dus wat met het kind gebeurt vindt ik ook mijn beslissing.
pi_116009750
Maar als ze nu eerst haar moeder belt en zegt "ik ben zwanger maar ik denk dat ik abortus wil" is dat toch niet zo raar?
Daarbij, je kunt de vader wel zijn, maar uiteindelijk ligt de eind beslissing bij haar, het is haar lijf, het zijn haar risicos. Je hebt niet zo heel veel recht van spreken als "sperma donor". Vader ben je pas echt als het kind geboren is, vind ik. (Maar iedereen die anders denkt moet het maar uitspreken, hoor)
Uiteraard moet je wel op de hoogte worden gebracht van haar beslissing en niet achteraf. Maar ik denk niet dat het makkelijk is om iemand op andere gedachte te brengen, of je nu vader bent of niet.
En als ze nu bv maandagochtend moeder belt en maandagmiddag jou, dat maakt toch niet zoveel uit?
pi_116009984
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:01 schreef Cavalinho het volgende:
Maar als ze nu eerst haar moeder belt en zegt "ik ben zwanger maar ik denk dat ik abortus wil" is dat toch niet zo raar?
Daarbij, je kunt de vader wel zijn, maar uiteindelijk ligt de eind beslissing bij haar, het is haar lijf, het zijn haar risicos. Je hebt niet zo heel veel recht van spreken als "sperma donor". Vader ben je pas echt als het kind geboren is, vind ik. (Maar iedereen die anders denkt moet het maar uitspreken, hoor)
Uiteraard moet je wel op de hoogte worden gebracht van haar beslissing en niet achteraf. Maar ik denk niet dat het makkelijk is om iemand op andere gedachte te brengen, of je nu vader bent of niet.
En als ze nu bv maandagochtend moeder belt en maandagmiddag jou, dat maakt toch niet zoveel uit?
Dan niet, maar als er bv heel erg veel tijd tussen zit.
pi_116010137
Als je en goede band hebt met iemand, zal die zich veilig genoeg voelen om alles te vertellen, dus ok dat ze abortus wil, maar als je nauwelijks contact hebt, of helemaal geen contact meer, stel het is van een enkele keer, zal ze er misschien eerst een tijdje mee rondlopen. Daar moet je eigenlijk ook wel begrip voor hebben.
Ik denk dat omstandigheden bepalen hoe iemand er mee omgaat en wat ze wanneer aan wie zeggen.

En wat wil je dan eigenlijk doen als er wel veel tijd tussen zit? Het uitmaken, haar op haar donder geven?
pi_116021001
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:11 schreef Cavalinho het volgende:
Als je en goede band hebt met iemand, zal die zich veilig genoeg voelen om alles te vertellen, dus ok dat ze abortus wil, maar als je nauwelijks contact hebt, of helemaal geen contact meer, stel het is van een enkele keer, zal ze er misschien eerst een tijdje mee rondlopen. Daar moet je eigenlijk ook wel begrip voor hebben.
Ik denk dat omstandigheden bepalen hoe iemand er mee omgaat en wat ze wanneer aan wie zeggen.

En wat wil je dan eigenlijk doen als er wel veel tijd tussen zit? Het uitmaken, haar op haar donder geven?

Ik ga het dan zeker niet uitmaken, maar ik zou dan gewoon niet zo blij zijn. :{
pi_116028064
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 21:14 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Op tlc, I didn't know i was pregnant.

Ik snap niet hoe iemand niet dik kan worden tijdens een zwangerschap. :?
Hangt er vanaf hoe het kind ligt he, ligt die meer naar de rug toe, of naar de buik toe, dat maakt al een enorm verschil.
Ikzelf had een beste toeter, maar voor de zwangerschap woog ik 53 kilo, direct na de zwangerschap woog ik 59 kilo, ben verder dus niet echt heel erg aangekomen in die tijd.
Mijn schoonmoeder is in gewicht helemaal niet aangekomen toen ze zwanger was(eigen gewicht dan he), alhoewel dat een hele tengere vrouw is zag ze op de foto's eruit alsof ze netaan een zwangerschapsbuikje begon te krijgen, dat terwijl er toen toch echt een 9 ponder in haar zat op het punt om eruit te komen ;)

Maar zij voelde het kind veel achterin haar, tegen haar rug aan, die van mij voelde ik echt aan de buik kant, dat maakt een fiks verschil blijkbaar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_116028305
Gekke vrouwen :o
Rustig aan.
pi_116028991
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:24 schreef kingtoppie het volgende:
Gekke vrouwen :o
pi_116032787
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:12 schreef AppelCake het volgende:

[..]

In paniek kan ze de moeder opbellen als ze ontdekt dat ze zwanger is.
Maar ik ben dan de vader, dus wat met het kind gebeurt vindt ik ook mijn beslissing.
Ik heb helemaal niet gezegt dat ik mijn moeder zou bellen omdat de mening van mijn vriend niet telt.
(Mijn god, moet ik me hierover echt gaan verdedigen? :') )
pi_116032837
quote:
2s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:43 schreef AppelCake het volgende:
Ik zou het kind houden, want ik ben tegen abortus en adopteren vind ik zielig... ;(
Als je er voor 12 weken achterkomt (wat niet zo moeilijk is meestal) dan is het nog niet eens abortus, maar een overtijdsbehandeling.
pi_116033718
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:25 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet gezegt dat ik mijn moeder zou bellen omdat de mening van mijn vriend niet telt.
(Mijn god, moet ik me hierover echt gaan verdedigen? :') )
Nee, dat is gewoon mijn mening.
pi_116034012
Iedereen denkt dat mijn mening een aanval is. :')
pi_116034058
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is. :')
pi_116034087
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:58 schreef Chai het volgende:

[..]

Denken dat een mening per definitie niet aanvallend kan worden ervaren omdat het een mening is. :')
pi_116034125
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:59 schreef AppelCake het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is mijn mening maar, hoef je niet gelijk zo raar te kijken :) :) :)
pi_116034155
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:00 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat is mijn mening maar, hoef je niet gelijk zo raar te kijken :) :) :)
Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk. :6
pi_116034257
Ik zou abortus plegen, ik ben pas 17. Ik kan nu nog geen kind opvoeden en daarbij zullen m'n ouders er totaal niet blij mee zijn. M'n kind ter adoptie afstaan kan ik niet over m'n hart krijgen, je hebt het kind dan 9 maanden in je buik gedragen en er afscheid van nemen lijkt me echt verschrikkelijk. ;(
''The root of suffering is attachment''
pi_116034344
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Je kan niet eens zien hoe ik nu kijk. :6
Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.
pi_116034355
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef AppelCake het volgende:
Nee, ik vind dat je een voorbarige conclusie trekt. :)
pi_116034389
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat wordt toch verbeeld op dat plaatje dat je postte.
Nee, ik ben geen pauper met een vmbopetje.
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:16:30 #209
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_116052658
Ik zou die keuze aan mijn vriendin overlaten, maar als ik het was, zou ik abortus plegen.
pi_116054295
Ik had het gehouden waarschijnlijk. Sowieso was ik 'al' 17 toen ik voor het eerst seks had, en was de relatie al vrij snel heel serieus. Dat had de situatie iets stabieler gemaakt. Nog steeds kut en totaal niet ideaal, maar toch.
En dan nog het feit dat ik al vrij jong een kinderwens had, en niet met abortus/adoptie zou kunnen leven. Ik dacht zo verstandig te zijn om seks te kunnen hebben, dan moet ik ook de consequenties dragen.
pi_116056444
quote:
99s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik zou die keuze aan mijn vriendin overlaten
Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:39:12 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116071169
Ben nu 26 en ook nu zou ik het kind weg laten halen. Wat als de man het wil houden? Tja die heeft dan denk ik toch wel pech.

Als het uit een stabiele relatie komt tja geen idee wat dan. Maar als tiener zijnde zou die ook dan weg worden gehaald :)
pi_116071287
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 05:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat is mooi, want de man heeft ook geen kont te zeggen (helaas).
Bij wet misschien wel ja. Neemt niet weg dat niet alle vrouwen niet logisch na kunnen denken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_116076415
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:39 schreef Cue_ het volgende:
Ben nu 26 en ook nu zou ik het kind weg laten halen. Wat als de man het wil houden? Tja die heeft dan denk ik toch wel pech.

Als het uit een stabiele relatie komt tja geen idee wat dan. Maar als tiener zijnde zou die ook dan weg worden gehaald :)
Denk je dat je ooit wel kinderen wilt? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AppelCake op 27-08-2012 19:11:17 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:04:01 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116091977
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Denk je dat je ooit wel kinderen wilt? :)
Geen idee. Zeg nooit nooit, maar zie het niet snel gebeuren.

Zoals ik eigenlijk altijd zeg. De enige reden waarom ik denk dat ik straks ooit kinderen zal krijgen is omdat die hormonen ineens beginnen te tikken. En het dus niet echt eigen keus is ;)
pi_116092510
Ik vind het persoonlijk ergens raar....
Dat op het punt waar de man 100% afhankelijk is van de vrouw...
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....

Het komt een beetje harteloos over op mij eerlijk gezegd.
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:22:40 #217
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116092580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Er zo makkelijk over de man heengestapt lijkt te worden door sommige vrouwen van: ''ja dan heeft hij pech''....

Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_116092604
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:22 schreef Fera het volgende:

[..]

Baas in eigen buik, toch? Of moet ik een kind baren als jij dat graag zou willen? Natuurlijk praat en overleg je met elkaar, maar de vrouw draagt t kind uiteindelijk, 9 maanden lang. En dan nog de bevalling ...
Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''

Als ik zo een antwoord zou krijgen zou het gelijk over zijn met de relatie eerlijk gezegd...
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:28:26 #219
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116092735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:23 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja, ''dan heeft hij pech'' komt zielloos op mij over, alsof je geen flikker geeft om het persoon dat je bevrucht heeft zogezegd. In veel gevallen zal dat gaan over een man die al langere tijd in het leven van de vrouw verkeerd. Dan is het niet ''ja je hebt gewoon pech''

Als ik zo een antwoord zou krijgen zou het gelijk over zijn met de relatie eerlijk gezegd...
Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.
pi_116092778
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:28 schreef Fera het volgende:

[..]

Het gaat hier over tieners, dus juist niet. Mensen die elkaar nauwelijks kennen, hitsig zich uit hebben geleefd na n paar breezers ... You know.
Neuh, dont know :+
Rustig aan.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:34:05 #221
365231 Fera
Fire & Blood
pi_116092896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Neuh, dont know :+
Niet eigen ervaring he. Daar heb ik t ook niet over trouwens. :')
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:09:31 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116096425
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef kingtoppie het volgende:

Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.

Als ik moest kiezen tussen een kind krijgen en vent behouden of kind weg en vent weg. Wordt het wel het laatste hoor :)
pi_116096903
Ja, Fera heeft een punt he, het gaat over ongeplande, ongewenste tienerzwangerschappen. Ik denk dat in veel gevallen de vader niet eens een relatie heeft met het meisje, en ook niet altijd van de zwangerschap weet.
Dat is heel wat anders dan dat je in een relatie zit. Ik denk dat dan de overweging om het te houden ook eerder zich aandient.

Aan de ander kant denk ik dat meisjes wel van gedachten kunnen veranderen.
Ik bedoel je kunt nu wel zeggen van ik zou het niet willen, maar als het puntje bij paaltje komt en je hebt leven in je buikt, dan weet ik niet of iedereen wel zo makkelijk het laat beeindigen.
De een zal daar makkelijker over denken dan de ander. Ik denk dat hormonen ook echt wel op gaan spelen, je bent nu eenmaal feitelijk toch gemaakt voor voortplanting, dus het zit niet in de natuur om dan meteen aan afbreken te denken, ook al doe je dat nu wel.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:59:11 #224
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116096982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:53 schreef Cavalinho het volgende:
Aan de ander kant denk ik dat meisjes wel van gedachten kunnen veranderen.
Ik bedoel je kunt nu wel zeggen van ik zou het niet willen, maar als het puntje bij paaltje komt en je hebt leven in je buikt, dan weet ik niet of iedereen wel zo makkelijk het laat beeindigen.
De een zal daar makkelijker over denken dan de ander. Ik denk dat hormonen ook echt wel op gaan spelen, je bent nu eenmaal feitelijk toch gemaakt voor voortplanting, dus het zit niet in de natuur om dan meteen aan afbreken te denken, ook al doe je dat nu wel.
Absoluut. Dat leven daar heb ik zelf niet veel mee. Maar die hormonen die dan beginnen, daar heb je zo weinig over te zeggen :{
pi_116097482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan maar harteloos. Maar ik ga geen 9 maanden een kind dragen waar ik niet op zit te wachten, waar ik vervolgens de rest van mijn leven vast aan zit. En geen idee heb hoe of wat de vader daadwerkelijk zou reageren. Die iets te makkelijk de mogelijkheid heeft om hem ook gewoon weg te gaan.

Als ik moest kiezen tussen een kind krijgen en vent behouden of kind weg en vent weg. Wordt het wel het laatste hoor :)
Uiteraard, maar de manier waarop gaat allemaal wel wat zachtaardiger mag ik hopen. Waarom harteloos als je ook medelevend kan zijn ehh.. :+
De man kan te makkelijk weggaan.... Ja wat wil je anders, dat de man verplicht wordt te blijven?

Maar je kunt de man vaak laten opdraven voor het betalen van alimentatie, zelfs als het een dronken kroeg one night stand was.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')