Tot 23 weken is abortus mogelijk in Nederland. En dan is het toch wel al een heel kindje hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef pasopikbijt het volgende:
Hangt van het aantal weken af? Wth..? Na een bepaald aantal weken mág het niet meer. Dus die horrorverhalen van geklutste stukjes foetus waar amerikanen zo van houden zijn echt exteem overdreven. In nederland mag het in ied geval niet meer vanaf een bepaald aantal weken. Als het vruchtje zenuwen begint te krijgen dacht ik.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:34 schreef Cavalinho het volgende:
Verschilt per ouder. Voor sommigen komt zo'n kind gewoon wat vroeg, maar die houden wel van kinderen. Zij passen zich razendsnel aan.
Andere zijn gewoon egoistisch en daar passen nooit kinderen bij, ook niet als ze ouder zijn.
En al eerder gezegd, praktijk wijst uit dat kinderen van jonge tienermoeders over het algemeen naar de grootouders gaan. Die hebben meestal alle tijd en liefde en plenty ervaring, dus eigenlijk nog een beter tehuis dan bij verse ouders van welke leeftijd dan ook....
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:47 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Tot 23 weken is abortus mogelijk in Nederland. En dan is het toch wel al een heel kindje hoor.
Het kan gewoon tot 23 weken, niet alleen speciale gevallen. En ik hoop idd dat het maar zelden gebeurd, want ik vind dat wel echt heel erg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.
Wanneer iets strafbaar wordt zegt natuurlijk niet zoveel over wanneer het werkelijk wordt gedaan.quote:Tot wanneer abortus
Een abortus kan uiterlijk plaatsvinden tot het moment dat de vrucht levensvatbaar is buiten het lichaam van de moeder. Volgens de Strafwet is dat tot 24 weken. Dit is dan ook de grens die is overgenomen in de Wet afbreking zwangerschap (Waz). In de praktijk houden artsen 22 weken aan.
De late abortussen – na 24 weken - vallen niet meer onder de Waz. Artsen moeten levensbeëindiging bij pasgeborenen officieel melden bij een toetsingscommissie.
Speciale gevallen zoals verkrachting en dat de moeder dood kan gaan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:40 schreef Cavalinho het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zoiets alleen in zeer speciale gevallen kan en ook dat niet veel moeders zolang wachten.
Ik ben niet anti-abortus, maar als het al 23 weken is zou ik het denk ik niet meer kunnen. Gevoelsmatig bedoel ik. Al vraag ik me wel af hoe je zoiets als een zwangerschap zo lang niet hebt kunnen merken. (niet om de vrouwen die het is overkomen af te zeiken)quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:41 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Het kan gewoon tot 23 weken, niet alleen speciale gevallen. En ik hoop idd dat het maar zelden gebeurd, want ik vind dat wel echt heel erg.
Welke dokter was dat?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:49 schreef Meloewa het volgende:
Overigens kreeg mijn nicht 45.000 euro, omdat de dokter een fout had gemaakt. En het dus te laat zou zijn voor abortus.
Ik heb altijd gezegd daar wil ik ook wel een baby voor![]()
Lijkt me zo bizar als je op een dag ineens uit het niets weeën krijgtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:21 schreef pasopikbijt het volgende:
Ja, wij hebben ook "I didn't know i was pregnant" op TLCBizar programma ja, kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt. Die vrouwen krijgen niet eens een dikke zwangere buik oid, ze komen alleen een klein beetje aan. Dan begin ik te denken dat je alleen een zichtbare zwangere buik krijgt als je je er bewust van bent ofzo? Heel raar in ieder geval. Dat zijn dus niet alleen gevallen waarbij de vrouw gewoon zo dik was dat je het onmogelijk kon zien. Ook gewoon slanke vrouwen.
Ze merken meestal wel een heleboel (vermoeidheid wordt veel genoemd) maar brengen het niet in verband met zwangerschap. Ze denken dat ze vocht vasthouden bv. Daar kun je ook een dikke buik van krijgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:21 schreef pasopikbijt het volgende:
Ja, wij hebben ook "I didn't know i was pregnant" op TLCBizar programma ja, kan me echt niet voorstellen dat je het niet merkt. Die vrouwen krijgen niet eens een dikke zwangere buik oid, ze komen alleen een klein beetje aan. Dan begin ik te denken dat je alleen een zichtbare zwangere buik krijgt als je je er bewust van bent ofzo? Heel raar in ieder geval. Dat zijn dus niet alleen gevallen waarbij de vrouw gewoon zo dik was dat je het onmogelijk kon zien. Ook gewoon slanke vrouwen.
Op tlc, I didn't know i was pregnant.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:18 schreef Cavalinho het volgende:
Nou ik denk ook dat het bij dergelijke gevallen meer gaat om afbreken om andere redenen. Om de moeder te redden bv.
Over niet merken, daar zijn programmas over op amerikaanse zenders (weet niet of het in Nederland ook te zien is) dat ze de hele zwangerschap niet gemerkt heben en plotseling bevallen...
Dus dat je het niet altijd hoeft te merken, of althans niet als zwangerschap hoeft te ervaren, kan.
Maar als je dun bent en niet dikker wordt?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:22 schreef Cavalinho het volgende:
9 kilo is alles wat je werkelijk aan hoeft te komen en dat is niet veel. Daarbij, soms worden ze wel iets dikker, maar zien dat niet als zwangerschap. Als je veel gas in je buik hebt, of vocht vasthoud, of hongert, heb je ook een bolle buik.
Kerels hebben soms ook een pens, en die zijn zeker niet zwanger.
En als je al dik bent valt het niet zo op als je wat meer uitdijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we dwalen zo wel erg af...
Het gaat er om dat het niet zo heel gek is dat je het laat ontdekt.“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
Nee. Heb je toestemming voor nodigquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef AppelCake het volgende:
Mag je trouwens eigenlijk abortus laten plegen zonder dat je ouders het weten als je jonger dan 16 bent?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/abortus-en-de-wetquote:Vrouwen onder de 16 jaar hebben voor een abortus toestemming nodig van 1 van hun ouders of de wettelijk voogd. Een meisje dat zonder toestemming van de ouder of wettelijk voogd een abortus wil, kan naar de huisarts gaan. De arts beoordeelt of zij in staat is om de gevolgen van haar keuze in te schatten. Een huisarts heeft een beroepsgeheim en is dus niet verplicht de ouders/voogd in te lichten.
Als een meisje niet naar de huisarts wil, kan zij contact opnemen met een abortuskliniek. De hulpverlener in de kliniek zet in een gesprek met haar de voordelen en nadelen van een abortus op een rijtje en helpt haar bij de beslissing.
Toch wel dus...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Cavalinho het volgende:
In principe wel.
Zie artikel over abortuswet:
[..]
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/abortus/abortus-en-de-wet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |