Je doet het beide altijd...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef Cavalinho het volgende:
Misschien niet over al of niet abortus omdat ze dat tegen de wil in kan doen, maar zou je jouw deel verantwoording op je nemen als er wordt gekozen voor geboren laten worden? En waarom wel of waarom niet?
In het geval van een ONS en in het geval van bestaande relatie van, pak 'm beet, 1 jaar?
Ik vind dat als het van een ONS is of elke andere vorm van meer casual sex (fuckbuddy bv) dat de "fout" dat het meisje zwanger wordt voor een veel groter deel bij de man ligt, dan in een relatie, waar het meisje, als ze verstandig is immers aan de pil zou zijn en het dan gaat om een foutje van haar (vergeten pil) of falen van de pil op zich.
Maar vreemd genoeg vind ik wel weer dat in het eerste geval het meisje niet de jongen hoeft te betrekken als de keuze op abortus valt. Eigenlijk krom.
volgens mij hoef je het kind niet te erkennen toch?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:53 schreef Cavalinho het volgende:
Misschien niet over al of niet abortus omdat ze dat tegen de wil in kan doen, maar zou je jouw deel verantwoording op je nemen als er wordt gekozen voor geboren laten worden? En waarom wel of waarom niet?
In het geval van een ONS en in het geval van bestaande relatie van, pak 'm beet, 1 jaar?
ik snap er geen hout van manquote:Ik vind dat als het van een ONS is of elke andere vorm van meer casual sex (fuckbuddy bv) dat de "fout" dat het meisje zwanger wordt voor een veel groter deel bij de man ligt, dan in een relatie, waar het meisje, als ze verstandig is immers aan de pil zou zijn en het dan gaat om een foutje van haar (vergeten pil) of falen van de pil op zich.
Maar vreemd genoeg vind ik wel weer dat in het eerste geval het meisje niet de jongen hoeft te betrekken als de keuze op abortus valt. Eigenlijk krom.
Als je de moeder was wel ja!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:57 schreef JRRY het volgende:
Ik zou het kindje gewoon lekker zelf opvoeden, lijkt me altijd al leuk om op 15 jaar een kind te hebben, stoer, en de docenten houden rekening met je.
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:49 schreef TripleP het volgende:
Ik kieeeeeeeeeeeeeeeeesadoptie
! Abortus is voor mij sowieso geen optie, en ik heb de middelen en levenservaring nog niet om een kind in een stabiele omgeving op te laten groeien.
Ik begrijp je volledig, maar het kind houden zou imho redelijk egoïstisch zijn. Ik kan het kind niet geven wat het verdient. Het is (vanuit mij) een daad van liefde.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.
Het kind, zou als het geboren is.... Altijd van mij blijven...
Maar dit is in de situatie dat het kind geboren wordt in een relatie..
Tmoet wel erg wanhopig gesteld zijn denk ik als je hier geen oplossingen voor kunt bedenken oid...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:21 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik begrijp je volledig, maar het kind houden zou imho redelijk egoïstisch zijn. Ik kan het kind niet geven wat het verdient. Het is (vanuit mij) een daad van liefde.
Ik ben een studente, school kost veel tijd, ik woon op 18m2, en mijn ouders gaan echt niet veel voor mij doen en wonen redelijk ver weg. Mijn vrienden zijn studenten/werkenden en wonen ook niet dicht bij mij. Hetzelfde geldt voor de vrienden/ouders van mijn vriend.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tmoet wel erg wanhopig gesteld zijn denk ik als je hier geen oplossingen voor kunt bedenken oid...
Ouders etc willen je vast allemaal wel bijstaan etc.
Boeien, mijn mening is ietwat bijgesteld ofzo.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Als je de moeder was wel ja!
& jij had toch al gereageerd in dit topic?
Ik wil niet iets weghalen wat potentie heeft en al "wat" is en organen aan het ontwikkelen is. Een MAP zorgt ervoor dat een (mogelijkerwijs) bevruchte eicel zich niet in kan nestelen. De kans is vrij klein dat dat überhaupt gebeurt en anders is het altijd nog een klein klompje cellen: niks.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:12 schreef Cavalinho het volgende:
Ik heb wel zoiets van geen abortus willen, maar afstaan is wel prima, hoe rijm je dat eigenlijk?
Een leven beeindigen voordat het begint vind je erger dan een leven bij voorbaat compliceren, want het kind gaat echt op zoek naar zijn roots, en maakt gegarandeerd een crisis door, zoals dat bij geadopteerde kinderen "normaal" is. Het zal ook onzekerheid hebben over erfelijke ziektes etc later in het leven als het geen kennis met je maakt.
Een kind "weggeven" lijkt allemaal heel nobel, maar ga het leven en denkwijze van zo'n kind eens na.
Leg me eens uit wat er zo slecht is aan abortus als je toch zeker weet dat je het kind niet wilt?
Zou je ook geen morning after pil gebruiken?
Het kan ook iets zijn dat zich ontwikkelt in een vreselijk gehandicapt kind, iets dat te vroeg geboren wordt en alsnog dood gaat etc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:02 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik wil niet iets weghalen wat potentie heeft en al "wat" is en organen aan het ontwikkelen is.
Eens. En als vrouw heb je het al 9 maanden bij je gedragen. Om het dan nog weg te geven ... Nee. Teveel moedergevoelens denk ik.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zou een kind niet af kunnen staan.... Aan iemand die het gaat zien als ''hun'' kind.
Het kind, zou als het geboren is.... Altijd van mij blijven...
Maar dit is in de situatie dat het kind geboren wordt in een relatie..
moedergevoelens , vadergevoelens... het kind moet in mijn ogen een fijne financiële gezonde toekomst krijgen. Als je dat het kind niet kunt geven dan ben je egoïstisch in mijn ogen ( maar als je van iedereen support kunt krijgen moet het wel lukken ). Maar toch de beslissingen die je moet nemen zijn onbeschrijfelijk : /quote:Op zaterdag 1 september 2012 01:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Eens. En als vrouw heb je het al 9 maanden bij je gedragen. Om het dan nog weg te geven ... Nee. Teveel moedergevoelens denk ik.
Kun je mij uitelggen waarom een "fijne financiele toekomst" zo belangrijk is? Denk je dat kinderen daar mee bezig zijn (en als dat zo is hebben ze waardeloze ouders, laat ik dat voorop stellen)?quote:Op zaterdag 1 september 2012 02:35 schreef Damnyou het volgende:
[..]
moedergevoelens , vadergevoelens... het kind moet in mijn ogen een fijne financiële gezonde toekomst krijgen. Als je dat het kind niet kunt geven dan ben je egoïstisch in mijn ogen ( maar als je van iedereen support kunt krijgen moet het wel lukken ). Maar toch de beslissingen die je moet nemen zijn onbeschrijfelijk : /
Ik denk dat je een beetje naast mijn mening zit. IK zou totaal met jouw akkoord gaan als ik zomaar als er geen "financiële toekomst" is voor het kind, het kind dan weg geven uit eigen belang. Maar ik denk niet dat je beseft wat ik bedoel met geen financiële toekomst. Als ik bedoel geen geld, bedoel ik echt geen geld, amper rond kunnen komen voor gewoon eten, de woning, spreken we nog niet eens van gsm, electriciteit, water, enzquote:Op zaterdag 1 september 2012 08:56 schreef Cavalinho het volgende:
"Laten plegen" gaat om derden.... Kan dus zijn "ik zou het laten plegen bij de partner". Ze kunnen de wens hebben dat hun partner abortus pleegt.
[..]
Kun je mij uitelggen waarom een "fijne financiele toekomst" zo belangrijk is? Denk je dat kinderen daar mee bezig zijn (en als dat zo is hebben ze waardeloze ouders, laat ik dat voorop stellen)?
Kinderen die onvoorwaardelijke liefde krijgen en weten wat het is om te sparen of dingen gewoon niet te krijgen omdat het nu eeenmaal niet gaat, zijn betere mensen in de maatschappij dan verwende krengen en komen misschien ook wel verder, of net zo ver. Daarbij nemen kinderen de wereld zo als het komt, die zijn helemaal niet bezig met geld. Dat kinderen worden gepest omdat ze niet de "juiste" kleding en spullen hebben komt juist doordat het accent daarop gelegd wordt en niet op karakter building, eigenwaarde. Doordat ouders geen tijd hebben om met hun kinderen door te brengen.
Als je nou zegt dat je de grote afwezige zou zijn in het leven van je kind en het daarom liever aan iemand meegeeft die er wel meer tijd mee door kan brengen, heb ik alle begrip, maar om te komen met "het moet een financieel gezonde toekomst krijgen" en alle variaties daarop, maakt me echt boos. Alsof kinderen opvoeden zit in er vooral maar geld aan besteden.
Dat ligt voor mij heel gevoelig, want bij ons was er plenty geld maar ik was liever opgegroeid in een arm gezin waar liefde was.
Maar goed, misschien kun je prima onderbouwen waarom jij het belangrijk vind en me mijn mening laten bijstellen.
Dat laatste is absoluut een feit, maar het is ook een feit dat er kinderen worden geboren onder daklozen, in oorlogssituaties, etc en wat maken van hun leven. Een mens heeft feitelijk veel minder nodig dan men denkt. Als je vindingrijk bent, kun je ver komen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:08 schreef Damnyou het volgende:
Maar ik denk niet dat je beseft wat ik bedoel met geen financiële toekomst. Als ik bedoel geen geld, bedoel ik echt geen geld, amper rond kunnen komen voor gewoon eten, de woning, spreken we nog niet eens van gsm, electriciteit, water, enz
...
Ik denk dat niemand zich echt kan inbeelden hoe verscheurend de keuzes moeten zijn tot je er zelf in zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand in een rijtjeshuis in Nederland, met warm en koud stromend water en electriciteit zou zich moeten schamen om zich zielig te voelen. Alles is relatief....
En het is JUIST het feit dat de beslissingen zo hartverscheurend zijn dat ik pro abortus ben. Ook ingrijpend, maar dan hoef je in elk geval niet een kind te dragen en uiteindelijk af te staan. Lijkt me veel erger. Maar ik ben vooral pro keuze, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vind dat men niet zo makkelijk moet denken over "als ik het geen toekomst kan bieden (zoals ik denk dat goed voor hem is) geef ik het wel weg". Al is dat beter dan aan zijn lot overlaten.
Ik ben trouwens ook heel erg hard voor jongens die denken dat ze geen condoom hoeven te gebruiken. Die zouden ook eens na moeten denken over zo'n "wat als" scenario.
Maar helaas, de meeste jongens halen gewoon hun schouders op.
[ Bericht 4% gewijzigd door Cavalinho op 01-09-2012 22:25:43 ]“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |