Je vind je studie en geld dus belangrijker dan een kind. zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:46 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik ben een studente, school kost veel tijd, ik woon op 18m2, en mijn ouders gaan echt niet veel voor mij doen en wonen redelijk ver weg. Mijn vrienden zijn studenten/werkenden en wonen ook niet dicht bij mij. Hetzelfde geldt voor de vrienden/ouders van mijn vriend.
Ik zou kunnen verhuizen, om meer hulp van mijn vrienden/ouders te kunnen krijgen, maar dan moet ik weer 3 uur per dag naar school reizen. (Na deze hbo-studie wil ik doorstuderen in Duitsland.) Kinderdagverblijf zou dan een optie zijn, maar ik moet 's avonds studeren en ik ben iemand die veel slaap nodig heeft om goed te kunnen functioneren overdag.
Daarnaast: mijn vriend heeft geen diploma, maar gelukkig wel een goede full-time baan in de ICT.
Toch zou het heel onverstandig zijn om uiteindelijk mijn school er onder te laten lijden, en uiteindelijk te falen (studieschuld, kom er maar in). Dan zou mijn vriend wel part-time kunnen werken, om meer tijd aan de baby te besteden, maar dan missen we weer geld.
Het is gewoon ver van een ideale situatie. En dat is alleen maar van de praktische kant gezien.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:12 schreef TheAmazingSun het volgende:
Als ik die leeftijd had zou ik het houden.
Die verantwoording ben je gewoon verplicht aangezien je het risico ook neemt.
"ik heb de middelen en levenservaring niet". Al gezegd in mijn eerste post, daar stond studie niet bij, maar zeg liever niets als je niet terugleest.quote:Op zondag 2 september 2012 11:18 schreef blek het volgende:
[..]
Je vind je studie en geld dus belangrijker dan een kind. zeg dat dan gewoon.
ok, neuk dan niet. als jij waarlijk en oprecht denkt dat jij de middelen en de levernservaring mist, dan moet je domweg geen enkel risico nemen en gewoon niet neuken. vingeren en beffen enzo is ook leukquote:Op maandag 3 september 2012 11:17 schreef TripleP het volgende:
[..]
"ik heb de middelen en levenservaring niet". Al gezegd in mijn eerste post, daar stond studie niet bij, maar zeg liever niets als je niet terugleest.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:40 schreef simmu het volgende:
[..]
ok, neuk dan niet. als jij waarlijk en oprecht denkt dat jij de middelen en de levernservaring mist, dan moet je domweg geen enkel risico nemen en gewoon niet neuken. vingeren en beffen enzo is ook leuk![]()
het ergert me al een tijdje. mensen lijken maar niet te begrijpen dat van seks nu eenmaal wel eens kinderen komen. seks komt met een verantwoordelijkheid.
ter informatie trouwens; ik ben niet voor of tegen abortus. ik denk dat een ander geen oordeel kan vellen in zulks. het is ieders goed recht om te kiezen. staat tegenover dat ik wel geregeld bovenstaande denk.
Reageer eens normaal... Ze zegt alleen dat met het hebben van seks verantwoordelijkheid komt kijken omdat er een mogelijkheid bestaat dat je zwanger raakt... Hoe goed je ook anti-conceptie gebruikt, en haar mening is daarbij is dus dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en als je het niet neemt je maar gewoon niet moet neuken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef TripleP het volgende:
[..]
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben?
ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed inquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:16 schreef TripleP het volgende:
[..]
Dat slaat echt helemaal nergens op. Denk je soms dat ik alles onveilig doe en de risico's voor lief neem? En dan nog, waarom zou ik geen seks kunnen hebben? Denk je dat ik 12 ben?
Ik zou niet onverantwoord gaan zitten neuken zogezegd... Maar als je dan toch de pech hebt... Zou ik allicht gewoon voor abortus stemmen. (kiezen voor abortus kan niet als man)quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed in
Ik besef me heel goed dat met seks risico's komen, en ik heb dus heel goed mijn manier uitgelegd hoe ik met eventuele complicaties (om het zo maar te noemen) om zou gaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk niet dat je 12 bent, dan zou je nl helemaal geen seks moeten hebben. lees die post maar eens goed. er staat dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen maar niet lijken te begrijpen dat van seks nu eenmaal kinderen komt. ik denk echt dat als jij onder geen beding kinderen wilt, jij daar dan zelf verantwoordelijk voor bent. door te neuken neem je ergens toch altijd een klein beetje het risico en dat besef zit er bij veel te veel mensen niet goed in
ik quotte jou omdat ik vandaag toevallig jouw post zagquote:Op dinsdag 4 september 2012 20:29 schreef TripleP het volgende:
[..]
Ik besef me heel goed dat met seks risico's komen, en ik heb dus heel goed mijn manier uitgelegd hoe ik met eventuele complicaties (om het zo maar te noemen) om zou gaan.
Verder: wat jij zegt geldt voor iedereen. Iedereen die seks heeft neemt het risico. Of je nou voor abortus gaat, of voor het kind houden/laten adopteren. Waarom quote je mij specifiek?
Inderdaad, ouders helpen toch wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:29 schreef ZeeuwsMeisjex het volgende:
Zoiezo houden.. Je hoeft niet oud of jong te zijn om een kindje een goede opvoeding te kunnen geven.
maagdquote:Op zondag 16 september 2012 13:19 schreef MrAyeSir het volgende:
Abortus? Eigen schuld dat je een kind krijgt! Behalve als je bent verkracht. Er is altijd een risico. Dat "ik neem de pil dus ik kan niet zwanger worden" gedoe is onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |