Nogmaals, hoeveel mensen verdienen modaal in Nederland?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Eerste schijf is 33%, tenzij je 65 jaar of ouder bent.
Wat snap je niet aan : De eerste schijf in nederland is 33%. Maak gewoon alle 4 de schuiven 33%. Krijg je meer geld in de economie en niemand die er armer op word.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals, hoeveel mensen verdienen modaal in Nederland?
Ik denk dat een modaal persoon met HRA wel degelijk inlevert.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan : De eerste schijf in nederland is 33%. Maak gewoon alle 4 de schuiven 33%. Krijg je meer geld in de economie en niemand die er armer op word.
Hoeveel hypotheek? Werkende partner? Belastingvrije voet aanhouden van 20k?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat een modaal persoon met HRA wel degelijk inlevert.
Hoe kan iemand er op inleveren als je alle schijven gelijk maakt aan de eerste?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik denk dat een modaal persoon met HRA wel degelijk inlevert.
Je kan ook op de eerste schijf HRA aftrekkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe kan iemand er op inleveren als je alle schijven gelijk maakt aan de eerste?
oh wacht even, ik snap nu wat je bedoelt..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan ook op de eerste schijf HRA aftrekken.
4 keer je jaarsalaris, moet je niet meetellen, er zijn ook mensen alleen en dat aantal groeit alleen maar. Er zal inderdaad iets moeten gebeuren om dat verlies van mensen rond modaal te compenseren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel hypotheek? Werkende partner? Belastingvrije voet aanhouden van 20k?
Aha. Ik hou het even simpel en tel geen belastingvrije voet mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:17 schreef betyar het volgende:
[..]
4 keer je jaarsalaris, moet je niet meetellen, er zijn ook mensen alleen en dat aantal groeit alleen maar. Er zal inderdaad iets moeten gebeuren om dat verlies van mensen rond modaal te compenseren.
Hoe lang?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:10 schreef sjefdevries het volgende:
er is maar een partij die ons lang nog kan redden, en dat is de partij die met een P begint en met een V eindigd
Het lijkt me lastig uit te voeren. Ofwel verhoog je enorm de druk voor de lagere inkomens ofwel dalen de collectieve inkomsten sterk. Alleen al omdat het CDA een vlaktax wil invoeren (populisme omdat de partij bang is te krimpen?) zou ik niet op die partij stemmen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan : De eerste schijf in nederland is 33%. Maak gewoon alle 4 de schuiven 33%. Krijg je meer geld in de economie en niemand die er armer op word.
Inderdaad, de meeste doen niks...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gelukkig is deze persoon niet representatief voor uitkeringstrekkers.
Die zijn er inderdaad bij onder die groep van 300.000 bijstandsgerechtigden in Nederland.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Inderdaad, de meeste doen niks...
Onzin natuurlijk, maar de uitkeringstrekkers die ik ken zijn nou niet toonbeelden van die wel willen maar niet kunnen.
Vraag me altijd af hoeveel van die 300.000 sp'rs nou denken dat er in het sociale vangnet zitten,,quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad bij onder die groep van 300.000 bijstandsgerechtigden in Nederland.
De politiek heeft daar de laatste 30 jaar niet succesvol iets aan gedaan, ook de VVD niet.
Het aantal is onder de VVD zelfs weer iets toegenomen.
Misschien dat het met de SP aan de macht ook niet verandert, je kan het ze in iedergeval niet in de schoenen schuiven dat het er 300.000 zijn.
Overigens is de SP duidelijk: "Iedereen moet naar eigen vermogen meedoen in de samenleving".
Als je kan werken, zal je moeten gaan werken.
Het vangnet dat dan overblijft moet wel goed zijn, dat heet "sociaal".
Alleen als je uitkeringen verhoogd wordt de motivatie niet groter om aan het werk te gaan. Net als de gezinsbijstand waar de SP zo op tegen is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad bij onder die groep van 300.000 bijstandsgerechtigden in Nederland.
De politiek heeft daar de laatste 30 jaar niet succesvol iets aan gedaan, ook de VVD niet.
Het aantal is onder de VVD zelfs weer iets toegenomen.
Misschien dat het met de SP aan de macht ook niet verandert, je kan het ze in iedergeval niet in de schoenen schuiven dat het er 300.000 zijn.
Overigens is de SP duidelijk: "Iedereen moet naar eigen vermogen meedoen in de samenleving".
Als je kan werken, zal je moeten gaan werken.
Het vangnet dat dan overblijft moet wel goed zijn, dat heet "sociaal".
Je vergeet een klein detail.quote:
juist als je alleen bent lijkt het mij prima toeven..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je vergeet een klein detail.
Als je samenwoont/gehuwd bent en in de bijstand zit dan werkt géén van beide partners.
Als 1 partner gaat werken wordt dat loon, uiteraard, ingehouden op de uitkering.
Als je samenwoont/gehuwd bent en 1 partner werkt, kan de andere partner zonder problemen ook gaan werken en hierdoor het bruto-inkomen verdubbelen.
Daarnaast is in beide berekeningen het uiterste gekozen.
Klein detail.
Mocht je alleen zijn en in de bijstand zitten, is het overigens niet zo'n "vetpot" als je voorstelt.
Het is alleen beter in de bijstand onder de omstandigheden die je noemt in die berekening.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik stel niks voor. ik laat alleen zien dat de bijstand in vergelijk met werken een beter alternatief is. Staatje is overigens van 2008 dus de norm van nu zal iets hoger liggen.
Reken me dat eens voorquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
juist als je alleen bent lijkt het mij prima toeven..
Er zijn hele gezinnen die in de bijstand zitten. zo'n gek voorbeeld is het niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is alleen beter in de bijstand onder de omstandigheden die je noemt in die berekening.
Het voorbeeld dat je er naast zet, daar heb ik het over.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er zijn hele gezinnen die in de bijstand zitten. zo'n gek voorbeeld is het niet.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het voorbeeld dat je er naast zet, daar heb ik het over.
Hondenbelasting is een keuze.quote:
Alleenstaande in Zoetermeer krijgen 1054. Tel daarbij op de 124 euro huurtoeslag en 72 euro zorgtoeslag...quote:
Je kunt gaan muggenziften maar deze berekening laat zien dat de uitkering hoog zat is. De berekening gaat uit van 25 km woon/werk verkeer per dag.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hondenbelasting is een keuze.
Ver van je werk afwonen ook.
Dus die 106 + 950 kan je alvast schrappen.
En waar is de kinderopvang in deze berekening?
Hoe kom je er bij dat een alleenstaande in Zoetermeer 1054 Euro per maand krijgt in de bijstand?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleenstaande in Zoetermeer krijgen 1054. Tel daarbij op de 124 euro huurtoeslag en 72 euro zorgtoeslag...
Geen auto of andere rare dingen kopen, moet dat prima kunnen. Of moet ik het nog verder uittellen?
70% van het minimumloon is de norm. Geen hele bijzondere bedragen hoor, is vrijwel overal zo..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat een alleenstaande in Zoetermeer 1054 Euro per maand krijgt in de bijstand?
Die 70% geldt alleen voor alleenstaande ouders.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
70% van het minimumloon is de norm. Geen hele bijzondere bedragen hoor, is vrijwel overal zo..
als je er lang inzit komt er nog 100 euro bij !
De SP wil het minimumloon verhogen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
Laat de SP gewoon die uitkeringen verhogen dan werkt er geen mens meer.
Maar het is sowieso lastig een discussie te voeren met iemand die de overheid wil afschaffen aangezien we het fundamenteel al oneens zijn.quote:Om de armoede te bestrijden stelt de SP een structurele verhoging van het wettelijk minimumloon en daaraan gekoppelde uitkeringen voor van 5 procent voor de komende vier jaar. Door het invoeren van een werkbonus wordt werken lonender.
Mensen met een baan tegen het minimumloon krijgen van de overheid een werkbonus. De werkbonus wordt afgebouwd naarmate iemand meer gaat verdienen. Het geld dat bestemd is voor gemeentelijke armoedebestrijding moet daar ook daadwerkelijk voor worden gebruikt. Door de kinderbijslag en de zorgpremies inkomensafhankelijk te maken komt het geld daar terecht waar het het hardste nodig is. Gemeenten moeten meer mogelijkheden krijgen om armoede te bestrijden, schulden te saneren en te voorkomen dat kinderen opgroeien in armoede.
Ook als je woonkosten niet kan delen krijg je een toeslag van 20%, zowel die 70% als die 50%quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die 70% geldt alleen voor alleenstaande ouders.
50% is de norm voor een alleenstaande.
635,02 Euro + 33,42 Euro vakantiegeld.
En als je een kind hebt, heb je dat extra geld hard nodig.
Dan kom je nog steeds niet aan die 1054 Euro van jou.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook als je woonkosten niet kan delen krijg je een toeslag van 20%, zowel die 70% als die 50%
http://www.st-ab.nl/bijstandsnorm.htm klik nou gewoon even op deze link. daar staan alle bedragen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan kom je nog steeds niet aan die 1054 Euro van jou.
Belastingverlaging is zeker niet altijd goed maar in dit geval lijkt het mij verstandig, eventueel kan je dat elders (hogere inkomens?) compenseren voor zo ver dat nodig is. Het zou best kunnen dat je die verminderde belastinginkomsten terugkrijgt dankzij betere positie in de markt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
De SP wil het minimumloon minder belasten. Geen slecht voorstel. Belastingverlaging is altijd goed. Even een link naar de bijstandsnormen zodat we allemaal weten waar we over praten. http://www.st-ab.nl/bijstandsnorm.htm
Vrijwel iedere gemeente heeft zo'n toeslagsregeling. En als dat beleid is, krijg je hem.quote:Toeslag alleenstaanden;
Gemeenten mogen alleenstaanden en alleenstaande ouders een toeslag geven van maximaal 20% van het netto minimumloon. Deze toeslag ontvangen zij bovenop het normbedrag.
Dat zeg ik dus, je komt nog steeds niet op die 1054 Euro voor een alleenstaande zonder kinderen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
http://www.st-ab.nl/bijstandsnorm.htm klik nou gewoon even op deze link. daar staan alle bedragen.
Het probleem met het verhogen van het minimumloon is dat er dan nog meer mensen niet aan de slag komen omdat ze die verdiencapaciteit niet hebben. Niet doen dus. De kosten voor de werkgever omlaag brengen helpt natuurlijk weer wel. De uitkeringen kunnen niet omhoog omdat het niet te verkopen is dat iemand met een uitkering meer overhoud dan iemand die werkt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Belastingverlaging is zeker niet altijd goed maar in dit geval lijkt het mij verstandig, eventueel kan je dat elders (hogere inkomens?) compenseren voor zo ver dat nodig is. Het zou best kunnen dat je die verminderde belastinginkomsten terugkrijgt dankzij betere positie in de markt.
Er is een kloof tussen werken en niet werken maar als je die kloof groter wil maken dan is het vergroten van het inkomen door minder belasting te heffen beter dan de uitkering te verlagen.
Waarom zou een alleenstaande zonder kinderen (die geen MS heeft) niet gewoon gaan werken? Hoeven we ook niet over zijn uitkering te discussiëren...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, je komt nog steeds niet op die 1054 Euro voor een alleenstaande zonder kinderen.
Als het minimumloon omhoog gaat, zoals de SP wil (5%, verspreid over 4 jaar), dan stijgen de uitkeringen mee.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het probleem met het verhogen van het minimumloon is dat er dan nog meer mensen niet aan de slag komen omdat ze die verdiencapaciteit niet hebben. Niet doen dus. De kosten voor de werkgever omlaag brengen help natuurlijk weer wel. De uitkeringen kunnen niet omhoog omdat het niet te verkopen is dat iemand met een uitkering meer overhoud dan iemand die werkt.
Hoger minimumloon = meer werkeloosheid.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het minimumloon omhoog gaat, zoals de SP wil (5%, verspreid over 4 jaar), dan stijgen de uitkeringen mee.
In Euro's stijgt het minimumloon dan meer dan de uitkering.
Het verhaal dat "dit niet te verkopen is bla bla bla", vervalt daardoor.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoger minimumloon = meer werkeloosheid.
quote:Daarnaast kan je het minimumloon prima netto iets verhogen zonder dat de bruto-kosten voor de
werkgever omhoog gaan. Kwestie van belastingvrije voet (of soortgelijke regeling) verhogen. Dan is die verdiencapaciteit van jou holle retoriek.
Zoals Paper_Tiger zegt veroorzaakt het minimumloon werkloosheid.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het minimumloon omhoog gaat, zoals de SP wil (5%, verspreid over 4 jaar), dan stijgen de uitkeringen mee.
In Euro's stijgt het minimumloon dan meer dan de uitkering.
Het verhaal dat "dit niet te verkopen is bla bla bla", vervalt daardoor.
Daarnaast kan je het minimumloon prima netto iets verhogen zonder dat de bruto-kosten voor de werkgever omhoog gaan. Dan is die verdiencapaciteit van jou holle retoriek.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zoals Paper_Tiger zegt veroorzaakt het minimumloon werkloosheid.
Mensen die minder 'waard' zijn dan het minimumloon komen niet aan het werk. Verder worden veel baantjes ook sneller geautomatiseerd, omdat mensen steeds duurder worden.
Door het goed uit te voeren kost het de werkgever niets meer.quote:Daarnaast kan je het minimumloon prima netto iets verhogen zonder dat de bruto-kosten voor de
werkgever omhoog gaan. Kwestie van belastingvrije voet (of soortgelijke regeling) verhogen. Dan is die verdiencapaciteit van jou holle retoriek.
Ik heb geklikt.....quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef Yreal het volgende:
Gaat nou niemand op mijn link klikken..
Hmm, daar heb je wel een punt eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Door het goed uit te voeren kost het de werkgever niets meer.
Dat is de belastingverlaging die de SP voorstaat. Die 5% verhoging in 5 jaar is een sigaar uit eigen doos omdat de inflatie veel hoger ligt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, daar heb je wel een punt eigenlijk.
Ik heb 3x geklikt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef Yreal het volgende:
Gaat nou niemand op mijn link klikken..
Het praat de rest van het financiële beleid inderdaad niet goed.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is de belastingverlaging die de SP voorstaat. Die 5% verhoging in 5 jaar is een sigaar uit eigen doos omdat de inflatie veel hoger ligt.
Oh, maar dan gaat je andere argument niet meer op natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is de belastingverlaging die de SP voorstaat. Die 5% verhoging in 5 jaar is een sigaar uit eigen doos omdat de inflatie veel hoger ligt.
Lonen en prijzen stijgen altijd. Dat veroorzaakt immers de inflatie. Dat minimumloon zou toch wel gestegen zijn. Het stijgt ieder jaar.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh, maar dan gaat je andere argument niet meer op natuurlijk.
Het is het één of het ander: of het zorgt voor meer werkloosheid of het is inflatie-correctie.
Faalhaas.
Dat is juist waar de SP wat aan wil gaan doen, zoals je kon lezen in mijn eerder genoemde stukje uit het partij-programma.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
Blijft dat het verschil tussen werken en lijntrekken veel te klein is. Als je 130% van het minimumloon verdient, en dat zijn heel veel mensen, ben je in sommige situaties iets beter en in andere zelfs nog iets slechter uit.
Het minimumloon stijgt jaarlijks minder dan die 5% die de SP voorstelt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lonen en prijzen stijgen altijd. Dat veroorzaakt immers de inflatie. Dat minimumloon zou toch wel gestegen zijn. Het stijgt ieder jaar.
Per 01-07-2012 - ¤ 1.456,20quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het minimumloon stijgt jaarlijks minder dan die 5% die de SP voorstelt.
Bedankt voor de bevestiging, reken de stijgingen maar eens uit in %.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
er 01-07-2012 - ¤ 1.456,20
Per 01-01-2012 - ¤ 1.446,60
Per 01-07-2011 - ¤ 1.435,20
Per 01-01-2011 - ¤ 1.424,40
Per 01-07-2010 - ¤ 1.416,00
Per 01-01-2010 - ¤ 1.407,60
Per 01-07-2009 - ¤ 1.398,60
Per 01-01-2009 - ¤ 1.381,20
Per 01-07-2008 - ¤ 1.356,60
Per 01-01-2008 - ¤ 1.335,60
De SP wil dat helemaal niet, staat nergens in het verkiezingsprogramma. Je hebt waarschijnlijk het oude verkiezingsprogramma zitten lezen want daar stond het nog wel in.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In vier jaar 120 Euro erbij op een bedrag van 1335... net geen 9%quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging, reken de stijgingen maar eens uit in %.
Gaan jullie SPers nu ook al elkaar afvallen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De SP wil dat helemaal niet, staat nergens in het verkiezingsprogramma. Je hebt waarschijnlijk het oude verkiezingsprogramma zitten lezen want daar stond het nog wel in.
http://www.sp.nl/standpunten/cd_133/standpunt_over_armoede.htmlquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De SP wil dat helemaal niet, staat nergens in het verkiezingsprogramma. Je hebt waarschijnlijk het oude verkiezingsprogramma zitten lezen want daar stond het nog wel in.
Hoezo afvallen? We moeten toch wel bij de feiten blijven? En ik heb al eerder gezegd dat de SP heel goed begrijpt dat het crisistijd is en dat sommige wensen van het verlanglijstje even (hopelijk tijdelijk) op de plank moeten blijven liggen en daarom een voor hun doen veel behoudender verkiezingsprogramma heeft opgesteld dan de vorige keren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gaan jullie SPers nu ook al elkaar afvallen?
We staan open voor discussiequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gaan jullie SPers nu ook al elkaar afvallen?
Nogmaals, het staat er gewoon inquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:36 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Hoezo afvallen? We moeten toch wel bij de feiten blijven? En ik heb al eerder gezegd dat de SP heel goed begrijpt dat het crisistijd is en dat sommige wensen van het verlanglijstje even (hopelijk tijdelijk) op de plank moeten blijven liggen en daarom een voor hun doen veel behoudender verkiezingsprogramma heeft opgesteld dan de vorige keren.
Nu even terug naar de onze. Van 2008 tot nu is het minimumloon 9% gestegen.quote:
Je moet het verkiezingsprogramma aanhouden, dat is het beleid dat de SP de komende 4 jaar wil uitvoeren. De standpunten op de website zijn voor de lange termijn.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nogmaals, het staat er gewoon in
http://www.sp.nl/standpunten/cd_133/standpunt_over_armoede.html
Wel jammer als je dat als stemgerechtigde uitkeringstrekker zit te lezen. Is dat geen kiezersbedrog?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je moet het verkiezingsprogramma aanhouden, dat is het beleid dat de SP de komende 4 jaar wil uitvoeren. De standpunten op de website zijn voor de lange termijn.
Er staat toch duidelijk "voor de komende 4 jaar", bij de actuele standpunten op de website.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Je moet het verkiezingsprogramma aanhouden, dat is het beleid dat de SP de komende 4 jaar wil uitvoeren. De standpunten op de website zijn voor de lange termijn.
als zelfs een SP goeroe als MaGNet zich al gaat vergissen hoe moet het dan met de naïeve stemgerechtigde?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk "voor de komende 4 jaar", bij de actuele standpunten op de website.
Beste Paper_Tiger, de stemgerechtigde bijstandsgerechtigde is voor de SP amper van belang.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wel jammer als je dat als stemgerechtigde uitkeringstrekker zit te lezen. Is dat geen kiezersbedrog?
Hoezo vergissen, brulaap? Die "voor de komende 4 jaar" staat nog steeds op de website.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
als zelfs een SP goeroe als MaGNet zich al gaat vergissen hoe moet het dan met de naïeve stemgerechtigde?
Vergeet de BTW verlaging van 21 naar 19% niet!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik betaal nooit BTW.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vergeet de BTW verlaging van 21 naar 19% niet!
Straks ga je nog SP stemmen.
Ik denk stiekem dat jij hem bent...quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Roemer hier mee-leest.
Kiezersbedrog. Ik krijg er slaap van.... welterustenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoezo vergissen, brulaap? Die "voor de komende 4 jaar" staat nog steeds op de website.
http://www.sp.nl/standpunten/cd_133/standpunt_over_armoede.html
Staat gewoon onder de standpunten als je via de frontpage op "standpunten" klikt.
Dat het programma afwijkt kan ik ook niet helpen.
Dat kan alleen als je zelf winkels bezit waar je alles van kan krijgen wat je nodig hebt. Ik acht dat uiterst onwaarschijnlijk.quote:Ik betaal nooit BTW.
Dat wat ik quote komt van de site van DUO. Allemaal. Alles. Dat je het daar niet mee eens bent kan ik niets aan doen. Noem het onhandig formuleren, het is alleen simpelweg niet wat jij zegt wat daar letterlijk staat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Serieus, zoek eens de bedragen op op de website van de DUO want ik heb de indruk dat je die verkeerd inschat.
'Verplicht' (op de site van DUO gebruikt men het woord 'geacht' btw) ? Wat een grap - je ouders als je zelf uit huis / op kamers gaat verplichten om een onmogelijke bijdrage te doen, alleen omdat ze een tientje boven modaal verdienen? Ben echt benieuwd in welke wereld je leeft Bram - ouders zijn nog nooit verplicht geweest die bijdrage te schenken en doen dit (meestal omdat ze het niet eens kunnen) vaker niet dan wel. Maargoed, met een beetje inzet kun je best een 40-urige studie + bijbaan doen hoor (en op tijd cum laude afstuderen), neem dat voor de verandering maar wel een keer van me aan.quote:Jouw bedrag is trouwens niet de norm, in principe moet je uitgaan van de maximale stufi aangezien de ouders verplicht zijn om het verschil aan te vullen.
Uitgaven die op naam van het bedrijf komen te staan hoeft geen BTW over betaald te worden. Toch?quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je zelf winkels bezit waar je alles van kan krijgen wat je nodig hebt. Ik acht dat uiterst onwaarschijnlijk.
Maar er zijn 1,5 miljoen uitkeringsgerechtigden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Beste Paper_Tiger, de stemgerechtigde bijstandsgerechtigde is voor de SP amper van belang.
Er zijn maximaal 4 zetels te verdelen onder alle 300.000 bijstandsgerechtigden.
Maar dan moeten ze wel alle 300.000 gaan stemmen.
In de praktijk maakt het 1 zetel uit voor de SP op de 32-37 in de peilingen.
Dat wat ik quote komt van de site van DUO. Allemaal. [/quote]quote:
Ja. De overheid heeft nagelaten om het wettelijk te verplichten maar heel de motivatie van de aanvullende beurs is dat meer welvarende ouders dat verschil tussen maximale aanvullende beurs en de aanvullende beurs die je krijgt overbruggen. Helaas is dat in Nederland inderdaad de laatste tijd niet de cultuur. Misschien omdat de stufi in het verleden best wel riant was?quote:Verplicht' (op de site van DUO gebruikt men het woord 'geacht' btw) ?
Jongen, ik leg gewoon de filosofie van het stelsel uit. Daar moe jij helemaal geen persoonlijke meningen van mij achter zoeken, laat staan dat jij moet proberen voor mij te gaan denken. Dat kan jij toch niet.quote:Wat een grap - je ouders als je zelf uit huis / op kamers gaat verplichten om een onmogelijke bijdrage te doen, alleen omdat ze een tientje boven modaal verdienen? Ben echt benieuwd in welke wereld je leeft Bram - ouders zijn nog nooit verplicht geweest die bijdrage te schenken en doen dit (meestal omdat ze het niet eens kunnen) vaker niet dan wel.
Volg jij zelf een opleiding waarvoor de normstudent 40 uur per week nodig heeft? Zo ja, combineer je dat met een bijbaantje? Als beide antwoorden ja zijn dan weet je enkel dat het voor jou in dat specifieke geval mogelijk is. Als het eerste antwoord nee is dan weet je sowieso niet waar je over spreekt. Of dat een bijbaan wel of niet het met hoge cijfers slagen compromitteert hangt van de persoon af, voor veel personen kan dat zeker wel het verschil maken als je een van de weinige veeleisende opleidingen in Nederland volgt.quote:MMaargoed, met een beetje inzet kun je best een 40-urige studie + bijbaan doen hoor (en op tijd cum laude afstuderen)
Ik weet het niet. Als dat zo is moet ik in de toekomst maar eens een risicoloos bedrijfje oprichten waar ik weinig tijd aan hoef te besteden.quote:Uitgaven die op naam van het bedrijf komen te staan hoeft geen BTW over betaald te worden. Toch?
Nog even voor het hele overzicht:quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar er zijn 1,5 miljoen uitkeringsgerechtigden.
Dat schiet wel op, meteen 20 zetels te verdelen.
Je kan alle kindersubsidie afschaffen en de bijzondere bijstand die AOW heet omzetten in gewone bijstand. Mensen die voor zich zelf kunnen zorgen (de rijken zoals de SP dat noemt) zorgen voor zichzelf en de overige kunnen bijstand aanvragen. Direct de AOW premie schrappen voor de werkenden en de extra bijstandstrekkers die dan ontstaan financieren uit algemene middelen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 08:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog even voor het hele overzicht:
[ afbeelding ]
Vooral ouderen en afgekeurden in Nederland die het meeste kosten.
Idd een mooie groep voor zetels maar niet een groep waar je veel aan kan doen.
Herkeuringsronden zijn er al een paar keer geweest voor arbeidsongeschikten, ouderen worden niet meer jonger.
Je weet toch dat als kunstenaars kunstwerken moeten gaan maken die mensen daadwerkelijk willen hebben dit het einde van de beschaving betekend?quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:23 schreef Eem_Il het volgende:
Is de SP niet die ene partij die flink wat geld wil steken in zoiets onbelangrijks als kunst terwijl we een staatsschuld van ¤400 miljard hebben?
Maar goed, dat gaat voor elke partij op nietwaar? Overal zijn stokpaardjes van kunst tot de JSF en van OWS tot extra snelwegen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:28 schreef Eem_Il het volgende:
Dus de overheid moet geld lenen zodat kunstenaars iets maken wat mensen niet willen hebben?
Ach, het is vooral geroeptoeter vanaf de zijlijn. Mochten ze ooit eventueel aan regeren toekomen hebben ze zich ook te houden aan de internationale afspraken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:37 schreef Eem_Il het volgende:
Dat is waar, alleen de SP die overdrijft wel heel erg met (andermans) geld strooien.
Dit is natuurlijk wat kort door de bocht. Er is naar mijn idee niets mis met het subsidiëren van bijvoorbeeld podia in kleinere gemeenten, zodat ook daar een gevarieerd aanbod neergezet kan worden. Beginnende artiesten moeten zich eerst profileren in dergelijke kleinere accommodaties. Je staat immers niet gelijk in Carre. Draai je kleine podia de nek om, dan ontneem je jong talent de mogelijkheid om te groeien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:28 schreef Eem_Il het volgende:
Dus de overheid moet geld lenen zodat kunstenaars iets maken wat mensen niet willen hebben?
Waarom moet iemand uit Groningen of Limburg meebetalen aan de A4 Midden Delfland?quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:49 schreef Eem_Il het volgende:
Kunst is een hobby en het is ook niet van levensbelang. Waarom zou iemand die kunst niet interessant vindt, mee moeten betalen via de belasting? Als de podia te duur worden, moeten de kaartjes-prijzen maar omhoog gaan, zodat alleen degenen die er daadwerkelijk naar toe gaan er voor betalen.
Kunst is inderdaad niet van levensbelang, maar het is wel degelijk van belang. Het is absoluut zaak dat je als overheid niet zomaar cheques uitschrijft aan elke club die aan komt kloppen. Door de crisis zie je dat in veel gemeenten het cultureel ondernemerschap wordt omarmd. Dat is een goede zaak. Dat neemt niet weg dat ik pleitbezorger blijf van (beperkte) cultuursubsidies. Musea, poppodia. Dat zijn zaken die wat mij betreft op een bijdrage mogen rekenen van de overheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:49 schreef Eem_Il het volgende:
Kunst is een hobby en het is ook niet van levensbelang. Waarom zou iemand die kunst niet interessant vindt, mee moeten betalen via de belasting? Als de podia te duur worden, moeten de kaartjes-prijzen maar omhoog gaan, zodat alleen degenen die er daadwerkelijk naar toe gaan er voor betalen.
Rendement vind ik ook helemaal niet aan de orde in deze. Poppodia hebben dikwijls een exploitatietekort. Dat is vervelend, maar de waarde voor de gemeenschap is dan ook niet alleen uit te drukken in geld.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom moet iemand uit Groningen of Limburg meebetalen aan de A4 Midden Delfland?
Waarom moet een pacifist meebetalen aan de JSF?
Waarom moet een Twent meebetalen aan de Deltawerken?
Soms zijn er nu eenmaal uitgaven met een indirect rendement.
Maar de partij gaat de verkiezingen wel winnen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
De SP is verrot.
Cultuur of niet.
Onzin, kunst is veel meer dan dat en levert de maatschappij ook veel geld op, b.v. in de vorm van toerisme, horeca-omzet in de omgeving van theaters, etc. Steden met veel kunst & cultuur doen het over het algemeen ook beter wat betreft het aantrekken van hoog opgeleid personeel, veel mensen willen toch graag dat er wat te doen is in hun leef- en werkomgeving.quote:
Ik weet niet wat triester is, dat de linkse PVV straks mag gaan formeren of dat jij er blij mee bentquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de partij gaat de verkiezingen wel winnen.
Haha.
Je bent vast blij dat de kans op een coalitie tussen SP en VVD met de dag groter wordt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
De SP is verrot.
Cultuur of niet.
Prima, dan gaat de VVD wel een kabinet formeren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de partij gaat de verkiezingen wel winnen.
Haha.
Ik ben blij noch bedroefd als de SP wint. Waarom ik het ergens nog wel vermakelijk vindt dat de SP de grootste wordt, is omdat figuren zoals VS en, in mindere mate, jij in de stress schieten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet niet wat triester is, dat de linkse PVV straks mag gaan formeren of dat jij er blij mee bent.
Ik zou hier graag cijfers van willen zien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:04 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Onzin, kunst is veel meer dan dat en levert de maatschappij ook veel geld op, b.v. in de vorm van toerisme, horeca-omzet in de omgeving van theaters, etc. Steden met veel kunst & cultuur doen het over het algemeen ook beter wat betreft het aantrekken van hoog opgeleid personeel, veel mensen willen toch graag dat er wat te doen is in hun leef- en werkomgeving.
Nee, dat is de rest van de POL SC. Ik ben maar een eenvoudige loonslaaf.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef GSbrder het volgende:
Waarom zou jij niet meer belasting betalen? Je verdient toch 100k p/jaar, graaier?
Ik dacht dat de rest van POL een uitkering had.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat is de rest van de POL SC. Ik ben maar een eenvoudige loonslaaf.
Dat zijn remlofs woorden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik dacht dat de rest van POL een uitkering had.
Samen met premier Roemerquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, dan gaat de VVD wel een kabinet formeren.
Hoewel niet onomstreden zou ik het werk van Richard Florida hierover wel aan kunnen bevelen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ik zou hier graag cijfers van willen zien.
Ah, bekende literatuur.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoewel niet onomstreden zou ik het werk van Richard Florida hierover wel aan kunnen bevelen.
Oh, dat zeker. En hoewel er voldoende op af te dingen valt zijn bepaalde principes hieruit wel vrij logisch.quote:
Als mensen massaal op VVD en SP gaan stemmen ontkomen we daar bijna niet aan. Dat is het gevolg van de grotere populariteit van de flanken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:17 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Sinterklaas als premier? Nee dank je.
Tenzij de SP geen coalitie kan vormen. Ik acht de kans dat de VVD er in slaagt om dit te doen groter dan de SP.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als mensen massaal op VVD en SP gaan stemmen ontkomen we daar bijna niet aan. Dat is het gevolg van de grotere populariteit van de flanken.
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan er ook mensen emigreren als de SP de grootste wordt?
Die twee samen, dat moet kunnen. Het zijn beide conservatieve babyboombelangenclubs, dat gaat prima samen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:25 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Tenzij de SP geen coalitie kan vormen. Ik acht de kans dat de VVD er in slaagt om dit te doen groter dan de SP.
Qua begrotingsellende kan het niet veel beroerder dan Rutte 1 natuurlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.
Ik denk niet dat de achterban van beide partijen dat zal waarderen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die twee samen, dat moet kunnen. Het zijn beide conservatieve babyboombelangenclubs, dat gaat prima samen.
Probleem is hetzelfde als bedrijventerreinen; een soort prisoner’s dilemma waarbij elke gemeente het naief vindt zoals andere gemeenten zich laten verleiden tot culturele hotspots, maar zelf vrolijk doorgaan met het aanboren van deze nieuwe economische kans.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. En hoewel er voldoende op af te dingen valt zijn bepaalde principes hieruit wel vrij logisch.
Ik heb begrepen dat Roemer reeds contact heeft gelegd met de Russische regering om te checken of Nederland een stukje Siberië op kan kopen. Kunnen alle dissidenten straks heen worden gestuurd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.
Is er veel keuze?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de achterban van beide partijen dat zal waarderen.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Roemer reeds contact heeft gelegd met de Russische regering om te checken of Nederland een stukje Siberië op kan kopen. Kunnen alle dissidenten straks heen worden gestuurd.
Alleen fiscaal...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan er ook mensen emigreren als de SP de grootste wordt?
Zo maar een paar linkjes:quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ik zou hier graag cijfers van willen zien.
Toptentoonstellingen Holland Art Cities leveren ruim 1 miljard aan bestedingenquote:Zo presenteerde onderzoeksbureau Berenschot daar de conclusies van het onderzoek dat zij had gedaan naar de economische waarde van de culturele sector. Die bedraagt in ronde getallen 70 miljard euro per jaar. Niet slecht voor een linkse hobby, zullen veel mensen denken. Uit de opbouw van dit bedrag blijkt ook de internationale uitstraling van onze culturele sector. De helft is namelijk afkomstig van kunstminnende toeristen.
Provincie dankzij kunst ¤ 1 miljard meer waardquote:In totaal hebben zo’n 5 miljoen binnen- en buitenlandse bezoekers een of meerdere tentoonstellingen in de tien deelnemende musea bezocht. Gezamenlijk hebben deze bezoekers bijna 1,1 miljard euro besteed in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van Blauw Research.
Maar wat deed Rutte? Een slachting aanrichten in de cultuursector zonder naar de gevolgen te kijken (omdat het een nu eenmaal een belangrijk punt was dat Wilders wilde binnenhalen). Op zich is het prima om te kijken of je kunt bezuinigen op de kunst & cultuur sector, maar kijk dan wel naar de gevolgen, en dat is dus totaal niet gebeurd. Er is gewoon botweg het mes in gezet, en je kan dat rustig onverantwoordelijk bestuur noemen waar nog wel eens een flink prijskaartje aan kan blijken te hangen.quote:De kunstsector bezorgt de provincie Utrecht in geld uitgedrukt een meerwaarde van bijna ¤ 1 miljard. Die meerwaarde komt tot uiting in de huizenprijzen. Dat is de uitkomst van het onderzoek van Atlas voor Gemeenten naar het belang van het kunstenaanbod voor de regio Utrecht.
Het begrotingstekort moet weg en een deel daarvan is te halen uit kunst en cultuur maar uiteindelijk moet toch in de grote klappers gesneden gaan worden en daar is geen partij echt toe bereid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:45 schreef Eem_Il het volgende:
Ok, stel dat de overheid doorgaat met het subsidiëren van kunst & cultuur. Waar moet dat van betaald worden?
Heb je alleen gemeld wat ik per maand moet afdragen en dat dit sinds dag 1 dat ik werk niet is veranderd, ook al verdiende ik toen een instapsalarisje en nu een meervoud daar van. Blijkbaar is die lat qua draagvlakmeting die je blijft herhalen dus heel laag.quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt nog geen bedragen geciteerd. Jij leek hierboven te suggereren dat je op een houtje moet bijten om die studieschuld terug te betalen wanneer die studieschuld hoog is en je een normaal inkomen hebt, dat is verre van de waarheid.
Neu, omdat mijn 'welvarende' ouders toch niet zo welvarend blijken te zijn. Overigens was de vader van mijn vrouw zoek, krijg je ook geen aanvullende beurs, want tjah, geen aangifte = geen beurs. Maargoed, punt is meer dat ik nu studenten hoor klagen dat hun ongehoord onrecht wordt aangedaan, terwijl het systeem in essentie al meer dan een decennium onveranderd is.quote:Ja. De overheid heeft nagelaten om het wettelijk te verplichten maar heel de motivatie van de aanvullende beurs is dat meer welvarende ouders dat verschil tussen maximale aanvullende beurs en de aanvullende beurs die je krijgt overbruggen. Helaas is dat in Nederland inderdaad de laatste tijd niet de cultuur. Misschien omdat de stufi in het verleden best wel riant was?
Jouw interpretatie van een mogelijke filosofie achter het stelsel bedoel je. En nee, ik denk niet dat ik kan raden wat je denkt neequote:Jongen, ik leg gewoon de filosofie van het stelsel uit. Daar moe jij helemaal geen persoonlijke meningen van mij achter zoeken, laat staan dat jij moet proberen voor mij te gaan denken. Dat kan jij toch niet.
Njah, m'n meis heeft 5 jaar lang farmaceutische wetenschappen gestudeerd (5-jarige studie) met meestal 40-50 uur labdienst. Daarna labjournaal invullen en onderzoeksverslagen schrijven + bijbaan. Cum laude afgestudeerd, ook nog. Nog vragen?quote:Volg jij zelf een opleiding waarvoor de normstudent 40 uur per week nodig heeft? Zo ja, combineer je dat met een bijbaantje? Als beide antwoorden ja zijn dan weet je enkel dat het voor jou in dat specifieke geval mogelijk is. Als het eerste antwoord nee is dan weet je sowieso niet waar je over spreekt. Of dat een bijbaan wel of niet het met hoge cijfers slagen compromitteert hangt van de persoon af, voor veel personen kan dat zeker wel het verschil maken als je een van de weinige veeleisende opleidingen in Nederland volgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-08-2012 17:57:41 ]
Linkjes graag.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:30 schreef Joanne35 het volgende:
Je weet dat die curatele het gevolg is van een gemeentelijke herindeling en ambitieuze projecten die dateren van voor de tijd van Roemer? Je weet dat niemand indertijd Roemer er op aangesproken heeft dat het zijn schuld zou zijn, simpelweg omdat het zijn schuld ook niet was? Je weet ook dat het juist Roemer is geweest die samen met de rest van zijn coalitie de tekorten heeft aangepakt en uiteindelijk heeft opgelost?
Kom eerst zelf maar eens met een link die aantoont dat die curatele de schuld van Roemer is. Maar mocht je het toch na willen zoeken, de notulen van de Raad van Boxmeer zijn allemaal openbaar, veel leesplezierquote:
Maar als SP-ers zitten te jammeren dat het door de VVD/CDA is dat de staatsschuld is opgelopen, hoeven ze niet met linkjes te komen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Kom eerst zelf maar eens met een link die aantoont dat die curatele de schuld van Roemer is. Maar mocht je het toch na willen zoeken, de notulen van de Raad van Boxmeer zijn allemaal openbaar, veel leesplezier
Wel, 1 ding is zeker, de SP is daar niet schuldig aanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:46 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Maar als SP-ers zitten te jammeren dat het door de VVD/CDA is dat de staatsschuld is opgelopen, hoeven ze niet met linkjes te komen?
Dat klopt, het is de schuld van Joop den Uyl en Jan Pronk en hun beleid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:52 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wel, 1 ding is zeker, de SP is daar niet schuldig aan
Fucking notulen uit Boxmeer. Who gives a crap.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:43 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Kom eerst zelf maar eens met een link die aantoont dat die curatele de schuld van Roemer is. Maar mocht je het toch na willen zoeken, de notulen van de Raad van Boxmeer zijn allemaal openbaar, veel leesplezier
*zucht*quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Dat klopt, het is de schuld van Joop den Uyl en Jan Pronk en hun beleid.
Ach, die grafiek weer. Kun je goed zien wat de gevolgen zijn geweest van het beleid van die twee.quote:
Dat verhaal over die curatele die de schuld zou zijn van Roemer is door iemand al op 2 juli via twitter de wereld in geholpen. Dacht je nou werkelijk dat geen enkele krant er niet over geschreven zou hebben als er een kern van waarheid in zat? Reken maar dat de journalistiek heeft zitten graven, maar blijkbaar hebben ze niets gevonden. Met als gevolg dat GeenStijl er nu maar over begint, want die hoeven hun onzin nu eenmaal niet te onderbouwenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fucking notulen uit Boxmeer. Who gives a crap.
Ohja, dat staatje. Hoe lang denk je dat het duurt voordat beleid een sneeuwbaleffect geeft als het gaat om de kosten? Versoepeling van de WAO vond onder Den Uyl plaats, pas daarna ging het uit de hand lopen.quote:
Komt allemaal nog wel. Net als partijfinanciering uit China, invloeden uit dubieuze landen etc. Wordt een mooie shitstorm.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat verhaal over die curatele die de schuld zou zijn van Roemer is door iemand al op 2 juli via twitter de wereld in geholpen. Dacht je nou werkelijk dat geen enkele krant er niet over geschreven zou hebben als er een kern van waarheid in zat? Reken maar dat de journalistiek heeft zitten graven, maar blijkbaar hebben ze niets gevonden. Met als gevolg dat GeenStijl er nu maar over begint, want die hoeven hun onzin nu eenmaal niet te onderbouwen
En het duurde tot Kok tot ze het blijkbaar weer onder controle kregen. Kan ja nagaan hoe incompetent de VVD & het CDA wel niet zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohja, dat staatje. Hoe lang denk je dat het duurt voordat beleid een sneeuwbaleffect geeft als het gaat om de kosten? Versoepeling van de WAO vond onder Den Uyl plaats, pas daarna ging het uit de hand lopen.
Iets van een recessie. Je weet wel, een tijd waarin mensen van de SP menen dat je "de economie moet aanwakkeren". Dus waarom je dan niet blij bent met dat nietszeggende grafiekje en de vermeende prestaties van CDA en VVD is mij een raadsel.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:58 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En het duurde tot Kok tot ze het blijkbaar weer onder controle kregen. Kan ja nagaan hoe incompetent de VVD & het CDA wel niet zijn.
Journalisten die onderzoek doen, waarom heb ik daar nou sterke twijfelquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat verhaal over die curatele die de schuld zou zijn van Roemer is door iemand al op 2 juli via twitter de wereld in geholpen. Dacht je nou werkelijk dat geen enkele krant er niet over geschreven zou hebben als er een kern van waarheid in zat? Reken maar dat de journalistiek heeft zitten graven, maar blijkbaar hebben ze niets gevonden. Met als gevolg dat GeenStijl er nu maar over begint, want die hoeven hun onzin nu eenmaal niet te onderbouwen
Dat verhaal van die partijfinanciering uit China heeft ook al een baard van hier tot Tokio. Als iemand dat hard kon maken was het al lang gebeurd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt allemaal nog wel. Net als partijfinanciering uit China, invloeden uit dubieuze landen etc. Wordt een mooie shitstorm.
Of je ziet dat hun opvolgers blijkbaar totaal incapbel waren om daar iets aan te doen. ruim 30 jaar later nog de schuld aan Den Uyl geven is wat bijzonder...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:56 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ach, die grafiek weer. Kun je goed zien wat de gevolgen zijn geweest van het beleid van die twee.
Exact, er hangt een vreemd luchtje rond de SP en haar fanatieke achterban.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:00 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat verhaal van die partijfinanciering uit China heeft ook al een baard van hier tot Tokio. Als iemand dat hard kon maken was het al lang gebeurd.
En je vergeet trouwens te vermelden dat de BVD heeft meegeholpen aan de oprichting van de SP. Zo fout kan die partij dus ook weer niet zijn
Ja, links heeft het natuurlijk allemaal gedaan. Misschien moet ik ook dat staatje nog eens posten met het aantal jaren dat alle partijen aan de macht zijn geweest. VVD & CDA zijn lang genoeg aan de macht geweest en hebben het niet waar kunnen maken, het is tijd voor verandering, tijd voor de SPquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of je ziet dat hun opvolgers blijkbaar totaal incapbel waren om daar iets aan te doen. ruim 30 jaar later nog de schuld aan Den Uyl geven is wat bijzonder...
Oh, nee. De SP is nog een stuk beroerder.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:06 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, links heeft het natuurlijk allemaal gedaan. Misschien moet ik ook dat staatje nog eens posten met het aantal jaren dat alle partijen aan de macht zijn geweest. VVD & CDA zijn lang genoeg aan de macht geweest en hebben het niet waar kunnen maken, het is tijd voor verandering, tijd voor de SP
Jaquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:06 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, links heeft het natuurlijk allemaal gedaan
Is al honderdduizend keer uitgelegd in dit draadje, en veel topeconomen zijn het hierover met de SP eens. Als je te hard gaat bezuinigen bezuinig je de economie kapot, lopen de tekorten nog harder op en zal de staatsschuld nog harder oplopen en moeten we ook tegen een hogere rente lenen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:05 schreef Eem_Il het volgende:
Waarom denkt de SP eigenlijk dat de economie weer op gang komt als de overheid extra gaat 'investeren' in treintjes enzo? De staatsschuld zal dan gaan oplopen, met als gevolg dat we tegen een hogere rente moeten gaan lenen. Bovendien zullen we dan door Eurocommissaris Olli Rehn op het matje geroepen worden. Op de vraag wat de SP daar aan zou doen, zei Roemer: 'Doet ie niet, dat zou onverstandig zijn.'
Dat weten we pas als de SP aan de macht is geweest. Veel slechter dan Rutte kan bijna niet, dus laten we ze vooral die kans eens geven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, nee. De SP is nog een stuk beroerder.
Namen graag? En nog steeds geen antwoord op de vraag wat de SP aan de Europese Commisie gaat doen, die wil dat het tekort teruggedrongen wordt. (terecht overigens).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Is al honderdduizend keer uitgelegd in dit draadje, en veel topeconomen zijn het hierover met de SP eens. Als je te hard gaat bezuinigen bezuinig je de economie kapot, lopen de tekorten nog harder op en zal de staatsschuld nog harder oplopen en moeten we ook tegen een hogere rente lenen.
Blijf het een mooie gedachtegang vinden. Leen een godsvermogen, geef het uit, en dan hopen dat het goedkomt. Moeten we de mensen in de schuldsanering maar eens aanradenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Is al honderdduizend keer uitgelegd in dit draadje, en veel topeconomen zijn het hierover met de SP eens. Als je te hard gaat bezuinigen bezuinig je de economie kapot, lopen de tekorten nog harder op en zal de staatsschuld nog harder oplopen en moeten we ook tegen een hogere rente lenen.
Ja, en dan gaan ze vervolgens op de SP stemmen, omdat het de schuld van die graaiers is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Blijf het een mooie gedachtegang vinden. Leen een godsvermogen, geef het uit, en dan hopen dat het goedkomt. Moeten we de mensen in de schuldsanering maar eens aanraden
Echt, lees even terug in deze draad, dit is al zo vaak gepost. Ik heb wel wat beters te doen dan iedere keer alles te onderbouwen met linkjes terwijl je het gewoon terug kan lezen in dit draadje.quote:
Inderdaad. Consumeren als een kapitalist, maar betalen als een socialist.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:10 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ja, en dan gaan ze vervolgens op de SP stemmen, omdat het de schuld van die graaiers is.
Maar goed, omdat ik ook de kwaadste niet ben:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:10 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Echt, lees even terug in deze draad, dit is al zo vaak gepost. Ik heb wel wat beters te doen dan iedere keer alles te onderbouwen met linkjes terwijl je het gewoon terug kan lezen in dit draadje.
Neuh, de plannen zijn financieel-economisch gewoon zeer beroerd. De SP verdient die kans niet zoals Rutte de PVV die kans ook niet had moeten geven. Het zijn partijen die je niet serieus kan nemen in het landsbestuur.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:08 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat weten we pas als de SP aan de macht is geweest. Veel slechter dan Rutte kan bijna niet, dus laten we ze vooral die kans eens geven.
Ach aan de andere kant lieten Rutte c.s. het tekort ook oplopen tot dik 5% en klapte het kabinet toen het een beetje lastig begon te wordenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:09 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Namen graag? En nog steeds geen antwoord op de vraag wat de SP aan de Europese Commisie gaat doen, die wil dat het tekort teruggedrongen wordt. (terecht overigens).
Gelukkig denkt een groeiend aantal mensen daar anders overquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zijn partijen die je niet serieus kan nemen in het landsbestuur.
Bewijs dat democratie niet optimaal is. Domme mensen zijn tenslotte in de meerderheid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:13 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Gelukkig denkt een groeiend aantal mensen daar anders over
Waarschijnlijk zal alles van die drie 'gratis' gemaakt worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:14 schreef summer2bird het volgende:
Hoe staat de SP tegenover:
-wietgebruik en verkoop
- school (HBO opleidingen en de schuld die je krijgt voor een opleiding.
- geestelijke zorg
Iemand uitgebreide info hierover?
SP wil wiet legaliseren. Op het moment zijn coffeeshops druk aan het lobbyen voor de SP, zegt denk ik wel genoeg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:14 schreef summer2bird het volgende:
-wietgebruik en verkoop
Als een heroïnejunk een shot krijgt voelt hij zich daarna ook beter. Dat zegt nog niet dat het goed voor hem is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wiegel neem ik ongeveer net zo serieus als de SPquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:13 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Gelukkig denkt een groeiend aantal mensen daar anders over
Zelfs Wiegel ziet de SP wel zitten![]()
Waarom reageert hier niemand op?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:12 schreef Eem_Il het volgende:
Ik wordt ook een beetje moe van dat 'eerlijk delen' van hun. Ze kunnen het beter eerlijk nemen noemen, want volgens mij zit hun achterban vooral aan de ontvangende kant.
Als student kan je ook het beste SP stemmen: http://www.lkvv.nl/verkie(...)rzicht_webversie.pdfquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:14 schreef summer2bird het volgende:
- school (HBO opleidingen en de schuld die je krijgt voor een opleiding.
Iemand uitgebreide info hierover?
Mensen lezen niet verder dan 'ik wordt' en haken dan af. Terecht ook.quote:
De waarheid doet pijn.quote:
Het zijn anders wel de SP'ers die het meest aan zich zelf denken hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mensen lezen niet verder dan 'ik wordt' en haken dan af. Terecht ook.
Goed punt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mensen lezen niet verder dan 'ik wordt' en haken dan af. Terecht ook.
Dat zal mij een worst wezen, als je ouder bent dan zeven en nog steeds 'ik wordt' schrijft heb je afgedaan, al was je Beatrix zelf.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:19 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Het zijn anders wel de SP'ers die het meest aan zich zelf denken hoor.
Hoezo? Is de SP-achterban dan vooral van de gevende kant?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat het geleuter van de bovenste plank is.
Dat zou wat zijn. De SP die gefinancierd wordt door Chinese kapitalisten die de bevolking uitbuiten met de socialistische leugen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:
Komt allemaal nog wel. Net als partijfinanciering uit China, invloeden uit dubieuze landen etc. Wordt een mooie shitstorm.
Uiteraard, de rekening weten ze wel te presenteren. Aan anderen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:21 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Hoezo? Is de SP-achterban dan vooral van de gevende kant?
Want dat is sociaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard, de rekening weten ze wel te presenteren. Aan anderen.
dat komt omdat de huidige bezuinigingen niet terug komen bij de burger via belastingverlagingen die dan weer meer kan uitgeven en zo echte economie kan stimuleren.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij statistieken bij de hand hebt die bewijzen dat ze vooral aan de ontvangende kant zitten? Want volgens mij gaat dat in aantallen gewoon niet passen als we naar de huidige peilingen kijken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:21 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Hoezo? Is de SP-achterban dan vooral van de gevende kant?
Was het niet de Maurice de Hond die vertelde dat SP-ers vooral laag opgeleide mensen zijn / een laag inkomen hebben?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij statistieken bij de hand hebt die bewijzen dat ze vooral aan de ontvangende kant zitten? Want volgens mij gaat dat in aantallen gewoon niet passen als we naar de huidige peilingen kijken.
7/10quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die zijn allen netto-ontvangers?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Was het niet de Maurice de Hond die vertelde dat SP-ers vooral laag opgeleide mensen zijn / een laag inkomen hebben?
Als jij niet eens weet wat je bronnen zijn vermoed ik dat jij ook vaak absent geweest bent tijdens je schooldagen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Was het niet de Maurice de Hond die vertelde dat SP-ers vooral laag opgeleide mensen zijn / een laag inkomen hebben?
Het klopt dat de SP bij lage inkomens populair is (geen verrassing), maar ook bij de middeninkomens wordt de SP steeds populairder.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:25 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Dat krikt het niveau nog ietsje op.quote:
Nee hoor, ik was er altijd.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als jij niet eens weet wat je bronnen zijn vermoed ik dat jij ook vaak absent geweest bent tijdens je schooldagen.
Dat geld wel voor het bedrijfsleven maar niet voor de overheid. De overheid ONTTREKT aan de economie maar voegt niets toe. De overheid neemt waarde zonder er iets tegenover te stellen. Als de overheid het bedrijfsleven de vrije teugels laat komt de economie vanzelf weer op stoom maar als ze als een bloedzuiger bloed uit een zieke patiënt blijft zuigen wordt die nooit beter.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:07 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die hebben nu ook een laag inkomen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:41 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Het klopt dat de SP bij lage inkomens populair is (geen verrassing), maar ook bij de middeninkomens wordt de SP steeds populairder.
klinkt viesquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:50 schreef eriksd het volgende:
Hoe zou dat tomatenijs gesmaakt hebben?
Tja, dat krijg je met de VVD aan de macht, denk dat veel mensen nu pas doorkrijgen dat de VVD helemaal niet zo goed voor ze isquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:49 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Natuurlijk. Die hebben nu ook een laag inkomen.
Typisch SP dus.quote:
Ik maar denken dat dat kwam omdat zo'n beetje alles en iedereen zijn schuldenplafond heeft bereikt en dat we nu moeten ontschulden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:52 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met de VVD aan de macht, denk dat veel mensen nu pas doorkrijgen dat de VVD helemaal niet zo goed voor ze is
Naar tomaat?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:50 schreef eriksd het volgende:
Hoe zou dat tomatenijs gesmaakt hebben?
Ah, net als de gemiddelde VVDer dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Precies, maar Eriksd is geen gemiddelde VVD'er. Zijn BMI is bovengemiddeld.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah, net als de gemiddelde VVDer dus.
*trekt Excel open*quote:Ja, links heeft het natuurlijk allemaal gedaan. Misschien moet ik ook dat staatje nog eens posten met het aantal jaren dat alle partijen aan de macht zijn geweest. VVD & CDA zijn lang genoeg aan de macht geweest en hebben het niet waar kunnen maken
Ah, dus van het soort mensen waarvan het niets kan schelen hoe het met het land & andere mensen zal gaan, zolang ze zelf maar geld toegeschoven krijgen. Wat sociaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:52 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met de VVD aan de macht, denk dat veel mensen nu pas doorkrijgen dat de VVD helemaal niet zo goed voor ze is
Bovenstaande oneliner is net zo goed op de VVD toepasbaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:15 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ah, dus van het soort mensen waarvan het niets kan schelen hoe het met het land & andere mensen zal gaan, zolang ze zelf maar geld toegeschoven krijgen. Wat sociaal.
Met dat ene verschil dat VVD'ers hun geld proberen te beschermen, terwijl SP'ers het geld van een ander willen hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovenstaande oneliner is net zo goed op de VVD toepasbaar.
Niet per definitie. Dat is weer dat simplistische beredeneren, alsof alle SP-ers uitkeringstrekkers zouden zijn bijvoorbeeld. Mocht dat zo zijn overigens, dan gaat het ook om het proberen te beschermen van hun inkomen, net als wat de meeste VVD-ers willen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:17 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Met dat ene verschil dat VVD'ers hun geld proberen te beschermen, terwijl SP'ers het geld van een ander willen hebben.
De VVD wil gewoon de inkomstenbelasting wat eerlijker maken. Het is gewoon idioot dat de SP een belastingschijf van 65% willen voor 150k per jaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet per definitie. Dat is weer dat simplistische beredeneren, alsof alle SP-ers uitkeringstrekkers zouden zijn bijvoorbeeld. Mocht dat zo zijn overigens, dan gaat het ook om het proberen te beschermen van hun inkomen, net als wat de meeste VVD-ers willen.
Gelul, juist onder de het VVD-rechtse-vingerlik-kabinet is het tekort opgelopen tot meer dan 5%quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:17 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Met dat ene verschil dat VVD'ers hun geld proberen te beschermen, terwijl SP'ers het geld van een ander willen hebben.
Zoals ik al stelde kan dat eigenlijk alleen als de overheid fors gaat snijden in de eigen taken. het geld wat dan vrij komt terug geeft aan bedrijven en burgers. En dan moet je hopen dat die bedrijven en burgers dat geld weer gaan uitgeven in de echte economie. Dan creëer je reële economische waarde. Nog meer ambtenaren die iets doen wat de echte economie afremt zit helemaal niemand op te wachten, en dat is wel waar de SP naar neigt in mijn beleving.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat geld wel voor het bedrijfsleven maar niet voor de overheid. De overheid ONTTREKT aan de economie maar voegt niets toe. De overheid neemt waarde zonder er iets tegenover te stellen. Als de overheid het bedrijfsleven de vrije teugels laat komt de economie vanzelf weer op stoom maar als ze als een bloedzuiger bloed uit een zieke patiënt blijft zuigen wordt die nooit beter.
Ik vrees dat jouw conclusie de juiste is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zoals ik al stelde kan dat eigenlijk alleen als de overheid fors gaat snijden in de eigen taken. het geld wat dan vrij komt terug geeft aan bedrijven en burgers. En dan moet je hopen dat die bedrijven en burgers dat geld weer gaan uitgeven in de echte economie. Dan creëer je reële economische waarde. Nog meer ambtenaren die iets doen wat de echte economie afremt zit helemaal niemand op te wachten, en dat is wel waar de SP naar neigt in mijn beleving.
Pure symboolpolitiek want het levert eigenlijk bijna niets op. hoeveel mensen verdienen nou 150K of meer. De middeninkomens is door de grote van de groep veel meer te halen met slechts enkele procenten. je komt bijna automatisch bij die groep uit als je via belastingen extra inkomsten wil genereren als overheid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:24 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
De VVD wil gewoon de inkomstenbelasting wat eerlijker maken. Het is gewoon idioot dat de SP een belastingschijf van 65% willen voor 150k per jaar.
De 10% met de hoogste inkomens verdient gemiddeld 153.000 euro per jaar.quote:hoeveel mensen verdienen nou 150K of meer
terwijl je bijna 40% hebt die tussen de 32 en de 55k verdient. En daar valt gewoon met enkele procenten veel te halen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
De 10% met de hoogste inkomens verdient gemiddeld 153.000 euro per jaar.
http://www.sp.nl/nieuws/spanning/201103/grafiek1-800.png
Dat doet de SP ook door de BTW-verhoging terug te draaien. Daarmee stimuleer je zeker de economie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar de belastingdruk is al vrij hoog in Nederland, dus belastingen zou je niet moeten willen verhogen. je zou ze juist over de hele lijn moeten verlagen (de lage inkomens wel meer verlagen als de hoge inkomens) om op die manier de economie te stimuleren en echte waarde te creëren.
Onzin. dan moet je de BTW juist extra verlagen, dan stimuleer je. Niet door iets wat onzin was weer terug te draaien.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat doet de SP ook door de BTW-verhoging terug te draaien. Daarmee stimuleer je zeker de economie.
Je kunt ook een vlaktaks invoeren zonder enige vorm van aftrekposten. Dan kun je een hele lading ambtenaren naar huis toe sturen. Lijkt mij een veel beter alternatief.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:11 schreef Joanne35 het volgende:
Overheidstaken zijn niet per definitie allemaal slecht. Er is bijvoorbeeld een groot tekort aan belastinginspecteurs, met als gevolg dat de overheid enorm veel belastinginkomsten misloopt. Dat is dus een overheidstaak die je juist uit moet breiden ipv verder af te breken.
vlaktaks , juistquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je kunt ook een vlaktaks invoeren zonder enige vorm van aftrekposten. Dan kun je een hele lading ambtenaren naar huis toe sturen. Lijkt mij een veel beter alternatief.
iedereen betaalt dan toch een vast percentage? dus 30 of 35%. Nu betaalt iemand op papier misschien 52% maar die huurt iemand in die alle uitzonderingen en regeltjes nagaat en betaalt dan zoveel minder dat het gebruik van een externe partij om dat na te rekenen nog lonend is ook. Dat vind ik veel triester en veel oneerlijker. Dan liever voor iedereen en alles 1 tarief zonder allerlei uitzonderingen. Dat scheelt ook nog eens een wereld aan onnodige ambtenaren.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:14 schreef Dunwich het volgende:
[..]
vlaktaks , juist
mensen allemaal hetzelfde laten betalen terwijl ze niet allemaal hetzelfde verdienen
dit is eerlijk
haha
En belastingschijven van 65% zijn wel eerlijk?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:14 schreef Dunwich het volgende:
[..]
vlaktaks , juist
mensen allemaal hetzelfde laten betalen terwijl ze niet allemaal hetzelfde verdienen
dit is eerlijk
haha
Naar mijn mening is het standpunt dat de verzorgingsstaat onbetaalbaar dreigt te worden niet zozeer een vaststaand gegeven, maar meer ingegeven uit een verlangen om de verzorgingsstaat toch al af te breken, en wordt de vergrijzing en stijgende zorgkosten aangegrepen om die liberale principes door te drukken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin. dan moet je de BTW juist extra verlagen, dan stimuleer je. Niet door iets wat onzin was weer terug te draaien.
Wat de overheid moet doen (en wat alle partijen continue roepen maar niemand schijnt het te kunnen) is de overheidstaken drastisch beperken en fors snijden in het eigen vlees. maar dat betekent minder zieligheidsindustrie, en dan gaat iedereen weer lopen huilen. Dus dat zie ik de eerste tijd niet gebeuren. Pas als het geld over 10-20 jaar echt op is achterhaalt de kille realiteit ons en moeten we echt gedwongen afscheid nemen van de verzorgingsstaat. jammer, want op zich hadden we hem door nu wel drastische maatregelen te nemen in ieder geval in beperkte mate kunnen behouden.
Dus mensen met een laag inkomen (fors) meer laten betalen, en mensen met een (veel) hoger inkomen fors minder laten betalen is eerlijk?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
iedereen betaalt dan toch een vast percentage? dus 30 of 35%. Nu betaalt iemand op papier misschien 52% maar die huurt iemand in die alle uitzonderingen en regeltjes nagaat en betaalt dan zoveel minder dat het gebruik van een externe partij om dat na te rekenen nog lonend is ook. Dat vind ik veel triester en veel oneerlijker. Dan liever voor iedereen en alles 1 tarief zonder allerlei uitzonderingen. Dat scheelt ook nog eens een wereld aan onnodige ambtenaren.
Die mening deel ik niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het standpunt dat de verzorgingsstaat onbetaalbaar dreigt te worden niet zozeer een vaststaand gegeven, maar meer ingegeven uit een verlangen om de verzorgingsstaat toch al af te breken, en wordt de vergrijzing en stijgende zorgkosten aangegrepen om die liberale principes door te drukken.
Hoeft niet, als de overheid over de hele lijn fors in eigen vlees snijdt zullen vaste lasten ook in prijs dalen. belastingen is ook daar een forse component.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus mensen met een laag inkomen (fors) meer laten betalen, en mensen met een (veel) hoger inkomen fors minder laten betalen is eerlijk?
Bovendien kan 35% van een minimuminkomen wellicht wel onbetaalbaar zijn voor betreffende personen, aangezien zij een groter deel van hun inkomen nodig hebben om alleen al in de basisbehoeften te voorzien.
Ja. Als mensen met een hoog inkomen veel moeten inleveren aan de belasting, zullen ze mogelijk niet de levenswijze leven die ze willen. En het argument dat ze al genoeg verdienen gaat niet op - iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen wanneer hij genoeg heeft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus mensen met een laag inkomen (fors) meer laten betalen, en mensen met een (veel) hoger inkomen fors minder laten betalen is eerlijk?
Het laatste is beter. Nog beter is het om BTW te verlagen of helemaal af te schaffen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat doet de SP ook door de BTW-verhoging terug te draaien. Daarmee stimuleer je zeker de economie.
Edit: of eigenlijk moet ik zeggen: voorkom je dat deze nog verder wordt afgeremd, want die verhoging moet nog ingaan.
Een basisinkomenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:13 schreef Joanne35 het volgende:
Dan raise ik die door voor te stellen om dan maar meteen het basisinkomen in te voeren. Kunnen we ook meteen alle toeslagen afschaffen. Overigens geen SP standpunt
Hetzelfde %quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:14 schreef Dunwich het volgende:
[..]
vlaktaks , juist
dit is eerlijk
haha
want dit gaat zo geweldig op het moment ?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen wanneer hij genoeg heeft.
De overheden zijn de hoofdoorzaak van de huidige economische crisis. Dat en het boven hun stand leven van het grootste gedeelte van de westerse bevolking....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef Dunwich het volgende:
[..]
want dit gaat zo geweldig op het moment ?
bankiers die vinden dat 50 miljoen per jaar wel genoeg is lijkt jou wel eerlijk ?
hebberigheid is de oorzaak van de huidige economische crisis en jij vind 't allemaal wel best zo..
Ik heb niets tegen bonussen - zolang het maar niet van overheidsgeld betaald wordt. Als de bankiers gewoon goed hun werk doen, maakt het mij niet uit hoeveel ze verdienen. Ik ben niet snel jaloers.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef Dunwich het volgende:
[..]
bankiers die vinden dat 50 miljoen per jaar wel genoeg is lijkt jou wel eerlijk ?
hebberigheid is de oorzaak van de huidige economische crisis en jij vind 't allemaal wel best zo..
In een echte vrije markt waren deze bankiers al lang afgeschreven en waren de betrokken banken failliet geweest. Deze bankiers zouden dan waarschijnlijk gelyncht zijn geweest door een woedende menigte. Nu hebben we onder het mom van het redden van de maatschappij de bankiers en bail out gegeven en hebben ze dus helemaal niets geleerd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze gewoon doorgaan met waar ze goed in zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef Dunwich het volgende:
[..]
En wat ga jij voor extra's bijdragen? TV & Computer verkopen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat in economisch moeilijke tijden best wat meer verlang mag worden van hogere inkomens, aangezien ze in de economisch betere tijden ook het meest hebben geprofiteerd, en de belastingen destijds onverantwoord fors zijn verlaagd, waardoor de overheid nu met een inkomsten- en uitgaven probleem kampt.
Vanwaar deze vraag?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:57 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
En wat ga jij voor extra's bijdragen? TV & Computer verkopen?
Vast niet zoveel als de topinkomens.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vanwaar deze vraag?
Ik betaal ook belasting.
Nee duh.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:00 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Vast niet zoveel als de topinkomens.
Maar je kan nog wel overleven met minder geld?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee duh.
Moet dat dan? Is dat erg? Is dat wenselijk? Kom op zeg.
Wat is dit voor bullshit vergelijking.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:01 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Maar je kan nog wel overleven met minder geld?
Nou, ik zou het enorm asociaal vinden als jij nog meer kon afstaan maar dat niet doet, terwijl je wel vindt dat anderen dat wel moeten doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is dit voor bullshit vergelijking.
Moeilijk om de zaken in verhouding te zien hé?
Dus jij vindt dat modaal, en beneden modaal, ook meer belasting moeten afdragen, indien topinkomens dat ook moeten?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:02 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Nou, ik zou het enorm asociaal vinden als jij nog meer kon afstaan maar dat niet doet, terwijl je wel vindt dat anderen dat wel moeten doen.
Nee, ik vind dat de belastingdruk voor iedereen omlaag moet. Als ik een topinkomen had wil ik zelf bepalen waar ik het aan uitgeef. Als ik teveel overhoud, doneer ik dat zelf wel. Een ander zou dat niet voor mij moeten bepalen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat modaal, en beneden modaal, ook meer belasting moeten afdragen, indien topinkomens dat ook moeten?
Mensen met topinkomens zijn zo zielig.
De voorzieningen zullen toch ergens van betaald moeten worden. Dat kan niet op basis van vrijblijvendheid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:05 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat de belastingdruk voor iedereen omlaag moet. Als ik een topinkomen had wil ik zelf bepalen waar ik het aan uitgeef. Als ik teveel overhoud, doneer ik dat zelf wel. Een ander zou dat niet voor mij moeten bepalen.
Daarom moeten de voorzieningen een stuk minder. En verwende levensstijl is een kwestie van perspectief. De armsten in dit land hebben een heel stuk meer dan mensen in ontwikkelingslanden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De voorzieningen zullen toch ergens van betaald moeten worden. Dat kan niet op basis van vrijblijvendheid.
Verder is het belangrijk dat belastingen naar draagkracht wordt geheven, aangezien je er niets aan hebt als belastingen te hoog of te laag zijn. Maar voor topinkomens zijn belastingen niet gauw te hoog als je het hebt over draagkracht, wel te hoog voor wat ze met hun verwende levenstijl zouden wensen.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:05 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat de belastingdruk voor iedereen omlaag moet. Als ik een topinkomen had wil ik zelf bepalen waar ik het aan uitgeef. Als ik teveel overhoud, doneer ik dat zelf wel. Een ander zou dat niet voor mij moeten bepalen.
Bepaalde voorzieningen moeten inderdaad minder, en er kan zeker her en der bezuinigd worden. Maar niet ten koste van alles, en ten faveure van een paar duizend euro minder belasting afdracht voor een paar volgevreten patsers op hun 3 sterren jacht. Ik chargeer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:09 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Daarom moeten de voorzieningen een stuk minder. En verwende levensstijl is een kwestie van perspectief. De armsten in dit land hebben een heel stuk meer dan mensen in ontwikkelingslanden.
De overheidsdiensten worden elk jaar minder en er gaat steeds meer geld heen. Dus we doen iets niet goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:09 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Daarom moeten de voorzieningen een stuk minder. En verwende levensstijl is een kwestie van perspectief. De armsten in dit land hebben een heel stuk meer dan mensen in ontwikkelingslanden.
Wat mij betreft mogen die patsers zich lekker vol blijven vreten. Ik heb er geen last van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bepaalde voorzieningen moeten inderdaad minder, en er kan zeker her en der bezuinigd worden. Maar niet ten koste van alles, en ten faveure van een paar duizend euro minder belasting afdracht voor een paar volgevreten patsers op hun 3 sterren jacht. Ik chargeer.
Absoluut, maar ze hoeven van mij geen belastingvoordeel te verwachten zodat ze een 3e huis kunnen kopen of what ever, als daar naar mijn mening waardevolle voorzieningen voor moeten worden afgebroken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen die patsers zich lekker vol blijven vreten. Ik heb er geen last van.
Nee, het gaat mij vooral om een belastingverlaging van de midden inkomens die op die manier meer te besteden heb en echt de economie kunnen aanzwengelen. En ik vind het dan wel zo eerlijker om de belastingen voor IEDEREEN te verlagen, waarbij hij voor de lagere inkomens iets meer verlaagd wordt en voor de hogere inkomens iets minder. maar ik ga niet aan de een uitdelen om het ergens anders te roven. De meeste mensen werken hard voor hun geld. Waarom moeten mensen gestraft worden omdat ze net iets beter, net iets slimmer of net iets harder werken als een ander. Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk, get used to it.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bepaalde voorzieningen moeten inderdaad minder, en er kan zeker her en der bezuinigd worden. Maar niet ten koste van alles, en ten faveure van een paar duizend euro minder belasting afdracht voor een paar volgevreten patsers op hun 3 sterren jacht. Ik chargeer.
Voor die groep zou belastingverlaging inderdaad daadwerkelijk iets toevoegen, en effect hebben. Waarschijnlijk ook een direct (positief) effect op de economie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij vooral om een belastingverlaging van de midden inkomens die op die manier meer te besteden heb en echt de economie kunnen aanzwengelen. En ik vind het dan wel zo eerlijker om de belastingen voor IEDEREEN te verlagen, waarbij hij voor de lagere inkomens iets meer verlaagd wordt en voor de hogere inkomens iets minder. maar ik ga niet aan de een uitdelen om het ergens anders te roven. De meeste mensen werken hard voor hun geld. Waarom moeten mensen gestraft worden omdat ze net iets beter, net iets slimmer of net iets harder werken als een ander. Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk, get used to it.
Één peiling zegt niets. Het verschil in alle peilingen is bij alle partijen gerust een zetel of 8.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef venomsnake het volgende:
39 zeteltjes in de peiling van ÈènVandaag
Dat de VVD bij bezuinigingen automatisch bij de onderklasse terecht komt is misschien niet eens omdat ze dat graag willen, maar omdat daar een boel mensen zitten die afhankelijk gemaakt zijn van overheids geld. als je als overheid wil bezuinigen kom je automatisch uit bij de zaken waar je veel geld aan uitgeeft. En dat is op sociale voorzieningen en zorg. Die twee items kun je gewoon niet omheen als je wil snijden in de uitgaven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor die groep zou belastingverlaging inderdaad daadwerkelijk iets toevoegen, en effect hebben. Waarschijnlijk ook een direct (positief) effect op de economie.
Maar het in stand houden van bepaalde voorzieningen is net zo goed in het belang van veel mensen, ik denk dat daar toch te lichtzinnig over wordt gedacht door veel mensen.
Overigens vind ik het een onzin-riedeltje dat een progressief belastingtarief, hard werken of het benutten van je talenten zou afstraffen.
Natuurlijk is niet iedereen gelijk, en ik ben ook zeker niet tegen inkomensverschillen, dat is logisch, maar er is nog een verschil met bezuinigingen eenzijdig bij de onderklasse neerleggen (zoals de VVD gebruikelijk is te doen) of wat meer te vragen - met name in crisistijd - bij mensen die daar de middelen toe hebben, en er geen boterham minder door hoeven te eten. Zodat bepaalde voorzieningen die wij in Nederland zo belangrijk vinden (of vonden) in stand kunnen blijven.
Hoe wil je die mensen stimuleren? Ze krijgen geen werk want het is nogal dringen op de arbeidsmarkt tegenwoordig en ze hebben de middelen niet om iets op te starten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat de VVD bij bezuinigingen automatisch bij de onderklasse terecht komt is misschien niet eens omdat ze dat graag willen, maar omdat daar een boel mensen zitten die afhankelijk gemaakt zijn van overheids geld. als je als overheid wil bezuinigen kom je automatisch uit bij de zaken waar je veel geld aan uitgeeft. En dat is op sociale voorzieningen en zorg. Die twee items kun je gewoon niet omheen als je wil snijden in de uitgaven.
Waarom moet je mensen "stimuleren" om hun eigen eten te verdienen? Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn. In dat opzicht was het in de voorgaande 2,5 miljoen jaren veel simpeler, leverde je consequent geen bijdrage aan de kleine groep waarin je leefde dan werden ze het op een gegeven moment zat en zetten ze je uit de groep. Logisch gevolg was dat je over het algemeen een miserabele en ellendige hongersdood stierf. Nou ga ik niet zeggen dat we die situatie maar weer moeten nastreven. Maar we moeten ook niet naar een situatie toe dat we iedereen moeten "stimuleren"om te gaan werken, terwijl we ze wel afhankelijk houden van de overheids tiet. Werken zou iets vanzelfsprekend moeten zijn, daar zou je niet eens op deze manier over moeten nadenken. de mens heeft altijd moeten werken voor zijn vreten, alleen de laatste 50 jaar is er een steeds grotere groep die een free ride krijgt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe wil je die mensen stimuleren? Ze krijgen geen werk want het is nogal dringen op de arbeidsmarkt tegenwoordig en ze hebben de middelen niet om iets op te starten.
Natuurlijk is werken iets vanzelfsprekend, echter wat doe je als overheid als er geen banen zijn, mensen banger worden voor hun baan en wil je het land leefbaar houden? Je houdt de mensen die even in de put zitten tevreden met een uitkering, daarmee laat je ze niet meteen in de stront zakken en geef je de mensen ook nog wat hoop voor de toekomst, dat er uitvreters tussen zitten en van deze regelingen misbruik maken...Tja dat zul je altijd hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom moet je mensen "stimuleren" om hun eigen eten te verdienen? Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn. In dat opzicht was het in de voorgaande 2,5 miljoen jaren veel simpeler, leverde je consequent geen bijdrage aan de kleine groep waarin je leefde dan werden ze het op een gegeven moment zat en zetten ze je uit de groep. Logisch gevolg was dat je over het algemeen een miserabele en ellendige hongersdood stierf. Nou ga ik niet zeggen dat we die situatie maar weer moeten nastreven. Maar we moeten ook niet naar een situatie toe dat we iedereen moeten "stimuleren"om te gaan werken, terwijl we ze wel afhankelijk houden van de overheids tiet. Werken zou iets vanzelfsprekend moeten zijn, daar zou je niet eens op deze manier over moeten nadenken. de mens heeft altijd moeten werken voor zijn vreten, alleen de laatste 50 jaar is er een steeds grotere groep die een free ride krijgt.
Uiteraard moet werken iets vanzelfsprekends zijn, maar veel mensen (ik denk zelf de meerderheid) is niet vrijwillig werkloos, en het is ook niet zo dat alleen zij zelf verantwoordelijk zijn voor die werkloosheid. Ook werkgevers moet hen willen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom moet je mensen "stimuleren" om hun eigen eten te verdienen? Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn. In dat opzicht was het in de voorgaande 2,5 miljoen jaren veel simpeler, leverde je consequent geen bijdrage aan de kleine groep waarin je leefde dan werden ze het op een gegeven moment zat en zetten ze je uit de groep. Logisch gevolg was dat je over het algemeen een miserabele en ellendige hongersdood stierf. Nou ga ik niet zeggen dat we die situatie maar weer moeten nastreven. Maar we moeten ook niet naar een situatie toe dat we iedereen moeten "stimuleren"om te gaan werken, terwijl we ze wel afhankelijk houden van de overheids tiet. Werken zou iets vanzelfsprekend moeten zijn, daar zou je niet eens op deze manier over moeten nadenken. de mens heeft altijd moeten werken voor zijn vreten, alleen de laatste 50 jaar is er een steeds grotere groep die een free ride krijgt.
Dat is begrijpelijk, en ik zie het ook niet als een dogma. Er kan zeker nog bezuinigd worden op de zorg, en efficiënter met uitkeringen worden omgesprongen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat de VVD bij bezuinigingen automatisch bij de onderklasse terecht komt is misschien niet eens omdat ze dat graag willen, maar omdat daar een boel mensen zitten die afhankelijk gemaakt zijn van overheids geld. als je als overheid wil bezuinigen kom je automatisch uit bij de zaken waar je veel geld aan uitgeeft. En dat is op sociale voorzieningen en zorg. Die twee items kun je gewoon niet omheen als je wil snijden in de uitgaven.
De overheid is verantwoordelijk voor hun werkeloosheid. Als je een werknemer weg kan sturen als hij niet meer nodig is dan neem je er ook zo een aan als die wel nodig is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteraard moet werken iets vanzelfsprekends zijn, maar veel mensen (ik denk zelf de meerderheid) is niet vrijwillig werkloos, en het is ook niet zo dat alleen zij zelf verantwoordelijk zijn voor die werkloosheid. Ook werkgevers moet hen willen.
Wat ook gewoon kan... Ik zie het punt niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De overheid is verantwoordelijk voor hun werkeloosheid. Als je een werknemer weg kan sturen als hij niet meer nodig is dan neem je er ook zo een aan als die wel nodig is.
Dat kan als je hem een tas met geld meegeeft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat ook gewoon kan... Ik zie het punt niet.
En toch kost het ieder jaar weer meer...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is begrijpelijk, en ik zie het ook niet als een dogma. Er kan zeker nog bezuinigd worden op de zorg, en efficiënter met uitkeringen worden omgesprongen.
Maar mijn punt is ook een beetje dat dit probleem vaak redelijk eenzijdig wordt benaderd, iedereen over één kam wordt geschoren en dat er vaak naar de makkelijkste oplossing wordt gegrepen. Bovendien wordt er al meer dan 20 jaar gekapt in sociale zekerheid en in de koopkracht van uitkeringsgerechtigden.
Het probleem is?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat kan als je hem een tas met geld meegeeft.
Meneer wilt af van de ontslagvergoeding.quote:
Is natuurlijk vreemd als je prompt een nieuwe baan vindt. Kan echter geen beter alternatief bedenken. Vond het wel goed eigenlijk.quote:
Als je zelf weggaat is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is natuurlijk vreemd als je prompt een nieuwe baan vindt. Kan echter geen beter alternatief bedenken. Vond het wel goed eigenlijk.
Je houdt geen rekening met het fenomeen winstmaximalisatie. Als het bedrijf moeite heeft te overleven doordat het mensen moet blijven betalen waar geen werk meer voor is dan valt er iets voor dit argument te zeggen. De praktijk is echter dat:quote:De overheid is verantwoordelijk voor hun werkeloosheid. Als je een werknemer weg kan sturen als hij niet meer nodig is dan neem je er ook zo een aan als die wel nodig is.
Nee, ik bedoel dat de ontslagvergoeding een vergoeding is voor gemist loon in de toekomst. Als iemand echter meteen weer aan de slag kan gaan ergens anders, wordt daar geen rekening mee gehouden. Dat is dubbelop.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Als je zelf weggaat is het een ander verhaal.
Ontslagvergoeding moet ook los blijven voor gemist loon, daar heb je de WW voor. Een ontslagvergoeding is gewoon een bonus voor je bewezen diensten in de jaren dat je er hebt gewerkt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat de ontslagvergoeding een vergoeding is voor gemist loon in de toekomst. Als iemand echter meteen weer aan de slag kan gaan ergens anders, wordt daar geen rekening mee gehouden. Dat is dubbelop.
Waarom een bonus? Je hebt toch al loon gekregen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Ontslagvergoeding moet ook los blijven voor gemist loon, daar heb je de WW voor. Een ontslagvergoeding is gewoon een bonus voor je bewezen diensten in de jaren dat je er hebt gewerkt.
Voor je bewezen diensten, voor dat kwartiertje extra tijd die je niet declareerde, voor de loyaliteit aan het bedrijf.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom een bonus? Je hebt toch al loon gekregen?
Bankiers en andere managementfuncties krijgen toch ook een bonus?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom een bonus? Je hebt toch al loon gekregen?
Tuurlijk alles kan en mag. Het is alleen een beetje raar. Je krijgt gewoon loon voor werk en wanneer er geen werk meer is houdt het op. Lijkt me een logische gang van zaken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor je bewezen diensten, voor dat kwartiertje extra tijd die je niet declareerde, voor de loyaliteit aan het bedrijf.
Maar waarom niet? Als het in de top kan en mag dan kan en mag het ook op de werkvloer.
Iedereen krijgt een bonus, zelfs ambtenaren. Dus wat dat betreft. De topinkomens waar jij op doelt zijn geen dienstbetrekkingen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bankiers en andere managementfuncties krijgen toch ook een bonus?
Maar "de gewone man" mag geen bonus meekrijgen om het contract af te kopen?
Heb ik geen bal mee te maken. Je kan ook blij zijn dat je een aantal jaar ergens je geld hebt kunnen verdienen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bankiers en andere managementfuncties krijgen toch ook een bonus?
Maar "de gewone man" mag geen bonus meekrijgen om het contract af te kopen?
Eh? Kunnen CEO's en andere C*O's die ontslagen worden niet per definitie zeer gemakkelijk elders aan de slag gaan? Toch krijgen juist zij de meest riante ontslagvergoedingen, waar een gewone werknemer er bekaaid van af komt krijgen zij een ontslagvergoeding waarvan een normaal mens jarenlang zorgeloos (financiëel gezien in ieder geval) kan leven.quote:Als iemand echter meteen weer aan de slag kan gaan ergens anders, wordt daar geen rekening mee gehouden.
Wanneer er geen werk is valt dat onder bedrijfseconomische redenen en krijgt de werknemer geen ontslagvergoeding.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Tuurlijk alles kan en mag. Het is alleen een beetje raar. Je krijgt gewoon loon voor werk en wanneer er geen werk meer is houdt het op. Lijkt me een logische gang van zaken.
Een CEO is geen werknemer en wordt benoemd door de aandeelhouders. Dus dat is allemaal vooraf los vastgesteld op contractbasis. Niet vergelijkbaar met iemand in loondienst dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh? Kunnen CEO's en andere C*O's die ontslagen worden niet per definitie zeer gemakkelijk elders aan de slag gaan? Toch krijgen juist zij de meest riante ontslagvergoedingen, waar een gewone werknemer er bekaaid van af komt krijgen zij een ontslagvergoeding waarvan een normaal mens jarenlang zorgeloos (financiëel gezien in ieder geval) kan leven.
Blijkbaar gaat het er ook om of dat je direct een 'gelijkwaardige' baan kan vinden? Wat gelijkwaardig dan ook moge inhouden.
Meer dan logisch lijkt me.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Wanneer er geen werk is valt dat onder bedrijfseconomische redenen en krijgt de werknemer geen ontslagvergoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |