Zoals ik al stelde kan dat eigenlijk alleen als de overheid fors gaat snijden in de eigen taken. het geld wat dan vrij komt terug geeft aan bedrijven en burgers. En dan moet je hopen dat die bedrijven en burgers dat geld weer gaan uitgeven in de echte economie. Dan creëer je reële economische waarde. Nog meer ambtenaren die iets doen wat de echte economie afremt zit helemaal niemand op te wachten, en dat is wel waar de SP naar neigt in mijn beleving.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat geld wel voor het bedrijfsleven maar niet voor de overheid. De overheid ONTTREKT aan de economie maar voegt niets toe. De overheid neemt waarde zonder er iets tegenover te stellen. Als de overheid het bedrijfsleven de vrije teugels laat komt de economie vanzelf weer op stoom maar als ze als een bloedzuiger bloed uit een zieke patiënt blijft zuigen wordt die nooit beter.
Ik vrees dat jouw conclusie de juiste is.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zoals ik al stelde kan dat eigenlijk alleen als de overheid fors gaat snijden in de eigen taken. het geld wat dan vrij komt terug geeft aan bedrijven en burgers. En dan moet je hopen dat die bedrijven en burgers dat geld weer gaan uitgeven in de echte economie. Dan creëer je reële economische waarde. Nog meer ambtenaren die iets doen wat de echte economie afremt zit helemaal niemand op te wachten, en dat is wel waar de SP naar neigt in mijn beleving.
Pure symboolpolitiek want het levert eigenlijk bijna niets op. hoeveel mensen verdienen nou 150K of meer. De middeninkomens is door de grote van de groep veel meer te halen met slechts enkele procenten. je komt bijna automatisch bij die groep uit als je via belastingen extra inkomsten wil genereren als overheid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:24 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
De VVD wil gewoon de inkomstenbelasting wat eerlijker maken. Het is gewoon idioot dat de SP een belastingschijf van 65% willen voor 150k per jaar.
De 10% met de hoogste inkomens verdient gemiddeld 153.000 euro per jaar.quote:hoeveel mensen verdienen nou 150K of meer
terwijl je bijna 40% hebt die tussen de 32 en de 55k verdient. En daar valt gewoon met enkele procenten veel te halen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
De 10% met de hoogste inkomens verdient gemiddeld 153.000 euro per jaar.
http://www.sp.nl/nieuws/spanning/201103/grafiek1-800.png
Dat doet de SP ook door de BTW-verhoging terug te draaien. Daarmee stimuleer je zeker de economie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar de belastingdruk is al vrij hoog in Nederland, dus belastingen zou je niet moeten willen verhogen. je zou ze juist over de hele lijn moeten verlagen (de lage inkomens wel meer verlagen als de hoge inkomens) om op die manier de economie te stimuleren en echte waarde te creëren.
Onzin. dan moet je de BTW juist extra verlagen, dan stimuleer je. Niet door iets wat onzin was weer terug te draaien.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat doet de SP ook door de BTW-verhoging terug te draaien. Daarmee stimuleer je zeker de economie.
Je kunt ook een vlaktaks invoeren zonder enige vorm van aftrekposten. Dan kun je een hele lading ambtenaren naar huis toe sturen. Lijkt mij een veel beter alternatief.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:11 schreef Joanne35 het volgende:
Overheidstaken zijn niet per definitie allemaal slecht. Er is bijvoorbeeld een groot tekort aan belastinginspecteurs, met als gevolg dat de overheid enorm veel belastinginkomsten misloopt. Dat is dus een overheidstaak die je juist uit moet breiden ipv verder af te breken.
vlaktaks , juistquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je kunt ook een vlaktaks invoeren zonder enige vorm van aftrekposten. Dan kun je een hele lading ambtenaren naar huis toe sturen. Lijkt mij een veel beter alternatief.
iedereen betaalt dan toch een vast percentage? dus 30 of 35%. Nu betaalt iemand op papier misschien 52% maar die huurt iemand in die alle uitzonderingen en regeltjes nagaat en betaalt dan zoveel minder dat het gebruik van een externe partij om dat na te rekenen nog lonend is ook. Dat vind ik veel triester en veel oneerlijker. Dan liever voor iedereen en alles 1 tarief zonder allerlei uitzonderingen. Dat scheelt ook nog eens een wereld aan onnodige ambtenaren.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:14 schreef Dunwich het volgende:
[..]
vlaktaks , juist
mensen allemaal hetzelfde laten betalen terwijl ze niet allemaal hetzelfde verdienen
dit is eerlijk
haha
En belastingschijven van 65% zijn wel eerlijk?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:14 schreef Dunwich het volgende:
[..]
vlaktaks , juist
mensen allemaal hetzelfde laten betalen terwijl ze niet allemaal hetzelfde verdienen
dit is eerlijk
haha
Naar mijn mening is het standpunt dat de verzorgingsstaat onbetaalbaar dreigt te worden niet zozeer een vaststaand gegeven, maar meer ingegeven uit een verlangen om de verzorgingsstaat toch al af te breken, en wordt de vergrijzing en stijgende zorgkosten aangegrepen om die liberale principes door te drukken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin. dan moet je de BTW juist extra verlagen, dan stimuleer je. Niet door iets wat onzin was weer terug te draaien.
Wat de overheid moet doen (en wat alle partijen continue roepen maar niemand schijnt het te kunnen) is de overheidstaken drastisch beperken en fors snijden in het eigen vlees. maar dat betekent minder zieligheidsindustrie, en dan gaat iedereen weer lopen huilen. Dus dat zie ik de eerste tijd niet gebeuren. Pas als het geld over 10-20 jaar echt op is achterhaalt de kille realiteit ons en moeten we echt gedwongen afscheid nemen van de verzorgingsstaat. jammer, want op zich hadden we hem door nu wel drastische maatregelen te nemen in ieder geval in beperkte mate kunnen behouden.
Dus mensen met een laag inkomen (fors) meer laten betalen, en mensen met een (veel) hoger inkomen fors minder laten betalen is eerlijk?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
iedereen betaalt dan toch een vast percentage? dus 30 of 35%. Nu betaalt iemand op papier misschien 52% maar die huurt iemand in die alle uitzonderingen en regeltjes nagaat en betaalt dan zoveel minder dat het gebruik van een externe partij om dat na te rekenen nog lonend is ook. Dat vind ik veel triester en veel oneerlijker. Dan liever voor iedereen en alles 1 tarief zonder allerlei uitzonderingen. Dat scheelt ook nog eens een wereld aan onnodige ambtenaren.
Die mening deel ik niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het standpunt dat de verzorgingsstaat onbetaalbaar dreigt te worden niet zozeer een vaststaand gegeven, maar meer ingegeven uit een verlangen om de verzorgingsstaat toch al af te breken, en wordt de vergrijzing en stijgende zorgkosten aangegrepen om die liberale principes door te drukken.
Hoeft niet, als de overheid over de hele lijn fors in eigen vlees snijdt zullen vaste lasten ook in prijs dalen. belastingen is ook daar een forse component.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus mensen met een laag inkomen (fors) meer laten betalen, en mensen met een (veel) hoger inkomen fors minder laten betalen is eerlijk?
Bovendien kan 35% van een minimuminkomen wellicht wel onbetaalbaar zijn voor betreffende personen, aangezien zij een groter deel van hun inkomen nodig hebben om alleen al in de basisbehoeften te voorzien.
Ja. Als mensen met een hoog inkomen veel moeten inleveren aan de belasting, zullen ze mogelijk niet de levenswijze leven die ze willen. En het argument dat ze al genoeg verdienen gaat niet op - iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen wanneer hij genoeg heeft.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus mensen met een laag inkomen (fors) meer laten betalen, en mensen met een (veel) hoger inkomen fors minder laten betalen is eerlijk?
Het laatste is beter. Nog beter is het om BTW te verlagen of helemaal af te schaffen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat doet de SP ook door de BTW-verhoging terug te draaien. Daarmee stimuleer je zeker de economie.
Edit: of eigenlijk moet ik zeggen: voorkom je dat deze nog verder wordt afgeremd, want die verhoging moet nog ingaan.
Een basisinkomenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:13 schreef Joanne35 het volgende:
Dan raise ik die door voor te stellen om dan maar meteen het basisinkomen in te voeren. Kunnen we ook meteen alle toeslagen afschaffen. Overigens geen SP standpunt
Hetzelfde %quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:14 schreef Dunwich het volgende:
[..]
vlaktaks , juist
dit is eerlijk
haha
want dit gaat zo geweldig op het moment ?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:44 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen wanneer hij genoeg heeft.
De overheden zijn de hoofdoorzaak van de huidige economische crisis. Dat en het boven hun stand leven van het grootste gedeelte van de westerse bevolking....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef Dunwich het volgende:
[..]
want dit gaat zo geweldig op het moment ?
bankiers die vinden dat 50 miljoen per jaar wel genoeg is lijkt jou wel eerlijk ?
hebberigheid is de oorzaak van de huidige economische crisis en jij vind 't allemaal wel best zo..
Ik heb niets tegen bonussen - zolang het maar niet van overheidsgeld betaald wordt. Als de bankiers gewoon goed hun werk doen, maakt het mij niet uit hoeveel ze verdienen. Ik ben niet snel jaloers.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef Dunwich het volgende:
[..]
want dit gaat zo geweldig op het moment ?
bankiers die vinden dat 50 miljoen per jaar wel genoeg is lijkt jou wel eerlijk ?
hebberigheid is de oorzaak van de huidige economische crisis en jij vind 't allemaal wel best zo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |