abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115507205
quote:
17s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Samen met premier Roemer
Sinterklaas als premier? Nee dank je.
pi_115507294
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ah, bekende literatuur.
Oh, dat zeker. En hoewel er voldoende op af te dingen valt zijn bepaalde principes hieruit wel vrij logisch.
pi_115507307
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:17 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Sinterklaas als premier? Nee dank je.
Als mensen massaal op VVD en SP gaan stemmen ontkomen we daar bijna niet aan. Dat is het gevolg van de grotere populariteit van de flanken.
pi_115507309
Gaan er ook mensen emigreren als de SP de grootste wordt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115507426
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als mensen massaal op VVD en SP gaan stemmen ontkomen we daar bijna niet aan. Dat is het gevolg van de grotere populariteit van de flanken.
Tenzij de SP geen coalitie kan vormen. Ik acht de kans dat de VVD er in slaagt om dit te doen groter dan de SP.
pi_115507468
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.
pi_115507475
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:25 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Tenzij de SP geen coalitie kan vormen. Ik acht de kans dat de VVD er in slaagt om dit te doen groter dan de SP.
Die twee samen, dat moet kunnen. Het zijn beide conservatieve babyboombelangenclubs, dat gaat prima samen.
pi_115507491
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.
Qua begrotingsellende kan het niet veel beroerder dan Rutte 1 natuurlijk.
pi_115507497
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die twee samen, dat moet kunnen. Het zijn beide conservatieve babyboombelangenclubs, dat gaat prima samen.
Ik denk niet dat de achterban van beide partijen dat zal waarderen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:28:46 #135
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115507525
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, dat zeker. En hoewel er voldoende op af te dingen valt zijn bepaalde principes hieruit wel vrij logisch.
Probleem is hetzelfde als bedrijventerreinen; een soort prisoner’s dilemma waarbij elke gemeente het naief vindt zoals andere gemeenten zich laten verleiden tot culturele hotspots, maar zelf vrolijk doorgaan met het aanboren van deze nieuwe economische kans.

Grote gemeenten rond de A2-as komen er wel mee weg, maar de kansen die men erin ziet zijn wel wat overdreven.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_115507538
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat Roemer reeds contact heeft gelegd met de Russische regering om te checken of Nederland een stukje Siberië op kan kopen. Kunnen alle dissidenten straks heen worden gestuurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115507578
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de achterban van beide partijen dat zal waarderen.
Is er veel keuze?
En een coalitie van twee is altijd prettiger dan een coalitie van vijf partijen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:37:39 #138
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115507775
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat Roemer reeds contact heeft gelegd met de Russische regering om te checken of Nederland een stukje Siberië op kan kopen. Kunnen alle dissidenten straks heen worden gestuurd.
:{w De dissidenten moeten eerst de treinrail er naartoe aanleggen. Uiteraard met de hand.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:47:05 #139
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115508074
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Alleen fiscaal...
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:28:01 #140
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115511484
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Ik zou hier graag cijfers van willen zien.
Zo maar een paar linkjes:

Onderzoeksbureau Berenschot: economische waarde kunst en cultuur: 70 miljard per jaar
quote:
Zo presenteerde onderzoeksbureau Berenschot daar de conclusies van het onderzoek dat zij had gedaan naar de economische waarde van de culturele sector. Die bedraagt in ronde getallen 70 miljard euro per jaar. Niet slecht voor een linkse hobby, zullen veel mensen denken. Uit de opbouw van dit bedrag blijkt ook de internationale uitstraling van onze culturele sector. De helft is namelijk afkomstig van kunstminnende toeristen.
Toptentoonstellingen Holland Art Cities leveren ruim 1 miljard aan bestedingen
quote:
In totaal hebben zo’n 5 miljoen binnen- en buitenlandse bezoekers een of meerdere tentoonstellingen in de tien deelnemende musea bezocht. Gezamenlijk hebben deze bezoekers bijna 1,1 miljard euro besteed in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van Blauw Research.
Provincie dankzij kunst ¤ 1 miljard meer waard
quote:
De kunstsector bezorgt de provincie Utrecht in geld uitgedrukt een meerwaarde van bijna ¤ 1 miljard. Die meerwaarde komt tot uiting in de huizenprijzen. Dat is de uitkomst van het onderzoek van Atlas voor Gemeenten naar het belang van het kunstenaanbod voor de regio Utrecht.
Maar wat deed Rutte? Een slachting aanrichten in de cultuursector zonder naar de gevolgen te kijken (omdat het een nu eenmaal een belangrijk punt was dat Wilders wilde binnenhalen). Op zich is het prima om te kijken of je kunt bezuinigen op de kunst & cultuur sector, maar kijk dan wel naar de gevolgen, en dat is dus totaal niet gebeurd. Er is gewoon botweg het mes in gezet, en je kan dat rustig onverantwoordelijk bestuur noemen waar nog wel eens een flink prijskaartje aan kan blijken te hangen.

En dan noemen ze de SP populistisch. Als er iets populistisch is, dan is het wel die bezuinigingen op een "linkse hobby als kunst & cultuur".

[ Bericht 2% gewijzigd door Joanne35 op 13-08-2012 14:34:00 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115512193
Ok, stel dat de overheid doorgaat met het subsidiëren van kunst & cultuur. Waar moet dat van betaald worden?
pi_115512367
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:45 schreef Eem_Il het volgende:
Ok, stel dat de overheid doorgaat met het subsidiëren van kunst & cultuur. Waar moet dat van betaald worden?
Het begrotingstekort moet weg en een deel daarvan is te halen uit kunst en cultuur maar uiteindelijk moet toch in de grote klappers gesneden gaan worden en daar is geen partij echt toe bereid.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:04:00 #143
13368 NiGeLaToR
pi_115555105
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Jij hebt nog geen bedragen geciteerd. Jij leek hierboven te suggereren dat je op een houtje moet bijten om die studieschuld terug te betalen wanneer die studieschuld hoog is en je een normaal inkomen hebt, dat is verre van de waarheid.

Heb je alleen gemeld wat ik per maand moet afdragen en dat dit sinds dag 1 dat ik werk niet is veranderd, ook al verdiende ik toen een instapsalarisje en nu een meervoud daar van. Blijkbaar is die lat qua draagvlakmeting die je blijft herhalen dus heel laag.

quote:
Ja. De overheid heeft nagelaten om het wettelijk te verplichten maar heel de motivatie van de aanvullende beurs is dat meer welvarende ouders dat verschil tussen maximale aanvullende beurs en de aanvullende beurs die je krijgt overbruggen. Helaas is dat in Nederland inderdaad de laatste tijd niet de cultuur. Misschien omdat de stufi in het verleden best wel riant was?
Neu, omdat mijn 'welvarende' ouders toch niet zo welvarend blijken te zijn. Overigens was de vader van mijn vrouw zoek, krijg je ook geen aanvullende beurs, want tjah, geen aangifte = geen beurs. Maargoed, punt is meer dat ik nu studenten hoor klagen dat hun ongehoord onrecht wordt aangedaan, terwijl het systeem in essentie al meer dan een decennium onveranderd is.

quote:
Jongen, ik leg gewoon de filosofie van het stelsel uit. Daar moe jij helemaal geen persoonlijke meningen van mij achter zoeken, laat staan dat jij moet proberen voor mij te gaan denken. Dat kan jij toch niet.
Jouw interpretatie van een mogelijke filosofie achter het stelsel bedoel je. En nee, ik denk niet dat ik kan raden wat je denkt nee ;) Je sarcastische toon siert je niet btw.

quote:
Volg jij zelf een opleiding waarvoor de normstudent 40 uur per week nodig heeft? Zo ja, combineer je dat met een bijbaantje? Als beide antwoorden ja zijn dan weet je enkel dat het voor jou in dat specifieke geval mogelijk is. Als het eerste antwoord nee is dan weet je sowieso niet waar je over spreekt. Of dat een bijbaan wel of niet het met hoge cijfers slagen compromitteert hangt van de persoon af, voor veel personen kan dat zeker wel het verschil maken als je een van de weinige veeleisende opleidingen in Nederland volgt.
Njah, m'n meis heeft 5 jaar lang farmaceutische wetenschappen gestudeerd (5-jarige studie) met meestal 40-50 uur labdienst. Daarna labjournaal invullen en onderzoeksverslagen schrijven + bijbaan. Cum laude afgestudeerd, ook nog. Nog vragen? :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-08-2012 17:57:41 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:11:21 #144
13368 NiGeLaToR
pi_115555392
Not today..

[ Bericht 34% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-08-2012 17:57:05 (Not today..) ]
pi_115555837
Wat een geleuter.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:44:45 #146
13368 NiGeLaToR
pi_115556598
:6

[ Bericht 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-08-2012 17:58:22 (:')) ]
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:23:24 #147
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_115586075
Vermoeiend, die campagnes. Handenvol politici die amper van het bestaan van internet weten, duiken ineens massaal op de sosjaale mediaas op om iedere vingerwijzing van concullega's te weerleggen met 'argumenten' die beginnen met 'Ja maar jullie partij [vul willekeurige politieke faal in]...'. Op zulke momenten verlang je naar de houvast van een solide, doortimmerde Stemwijzer die je op basis van inhoudelijke argumenten kan helpen om te besluiten waar je op 12 september je stem aan geeft. Maar helaas. Die hebben we niet. Gelukkig is daar de GeenStijl om u uit de politieke schizofrenie te helpen. Met FEITEN, waarna u zelf kun besluiten wat u met twaalfseptembertechnisch met die informatie doet. Vandaag op het programma: SP-leider Emile Roemer, de gedoodverfde nieuwe premier van Nederland (volgens Maurice de Hoax althans). Feit 1: Emile Roemer was van april 2002 tot november 2006 wethouder in zijn hometown Boxmeer. Feit 2: De gemeente Boxmeer stond tussen 2004 en 2007 onder curatele van de provincie Noord-Brabant omdat de gemeentelijke financiën niet op orde waren. Feit 3: Verantwoordelijke voor die cashflowfaal was Emile Roemer, wethouder van Financiën. Feit 4: Het ging om 'structurele tekorten' (van 1.494.432,40 euro, om precies te zijn), lezen we in de notulen van een Boxmeerse raadsvergadering (hier de complete pdf http://www.geenstijl.nl/archives/images/raadspdfboxmeer2004.pdf). You do the math.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 15 augustus 2012 @ 09:30:11 #148
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115586940
Je weet dat Roemer toen samen met CDA & VVD in de coalitie zat? Je weet dat die curatele het gevolg is van een gemeentelijke herindeling en ambitieuze projecten die dateren van voor de tijd van Roemer? Je weet dat niemand indertijd Roemer er op aangesproken heeft dat het zijn schuld zou zijn, simpelweg omdat het zijn schuld ook niet was? Je weet ook dat het juist Roemer is geweest die samen met de rest van zijn coalitie de tekorten heeft aangepakt en uiteindelijk heeft opgelost?

Een non-story dus...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_115586994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:30 schreef Joanne35 het volgende:
Je weet dat die curatele het gevolg is van een gemeentelijke herindeling en ambitieuze projecten die dateren van voor de tijd van Roemer? Je weet dat niemand indertijd Roemer er op aangesproken heeft dat het zijn schuld zou zijn, simpelweg omdat het zijn schuld ook niet was? Je weet ook dat het juist Roemer is geweest die samen met de rest van zijn coalitie de tekorten heeft aangepakt en uiteindelijk heeft opgelost?
Linkjes graag.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 09:43:05 #150
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_115587225
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:32 schreef Eem_Il het volgende:

[..]

Linkjes graag.
Kom eerst zelf maar eens met een link die aantoont dat die curatele de schuld van Roemer is. Maar mocht je het toch na willen zoeken, de notulen van de Raad van Boxmeer zijn allemaal openbaar, veel leesplezier :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')