Oh, dat zeker. En hoewel er voldoende op af te dingen valt zijn bepaalde principes hieruit wel vrij logisch.quote:
Als mensen massaal op VVD en SP gaan stemmen ontkomen we daar bijna niet aan. Dat is het gevolg van de grotere populariteit van de flanken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:17 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Sinterklaas als premier? Nee dank je.
Tenzij de SP geen coalitie kan vormen. Ik acht de kans dat de VVD er in slaagt om dit te doen groter dan de SP.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als mensen massaal op VVD en SP gaan stemmen ontkomen we daar bijna niet aan. Dat is het gevolg van de grotere populariteit van de flanken.
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan er ook mensen emigreren als de SP de grootste wordt?
Die twee samen, dat moet kunnen. Het zijn beide conservatieve babyboombelangenclubs, dat gaat prima samen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:25 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Tenzij de SP geen coalitie kan vormen. Ik acht de kans dat de VVD er in slaagt om dit te doen groter dan de SP.
Qua begrotingsellende kan het niet veel beroerder dan Rutte 1 natuurlijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.
Ik denk niet dat de achterban van beide partijen dat zal waarderen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die twee samen, dat moet kunnen. Het zijn beide conservatieve babyboombelangenclubs, dat gaat prima samen.
Probleem is hetzelfde als bedrijventerreinen; een soort prisoner’s dilemma waarbij elke gemeente het naief vindt zoals andere gemeenten zich laten verleiden tot culturele hotspots, maar zelf vrolijk doorgaan met het aanboren van deze nieuwe economische kans.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. En hoewel er voldoende op af te dingen valt zijn bepaalde principes hieruit wel vrij logisch.
Ik heb begrepen dat Roemer reeds contact heeft gelegd met de Russische regering om te checken of Nederland een stukje Siberië op kan kopen. Kunnen alle dissidenten straks heen worden gestuurd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen velen dat gaan doen zodra de Trojka op de stoep staan na het 1e jaar van een kabinet-Roemer.
Is er veel keuze?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de achterban van beide partijen dat zal waarderen.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Roemer reeds contact heeft gelegd met de Russische regering om te checken of Nederland een stukje Siberië op kan kopen. Kunnen alle dissidenten straks heen worden gestuurd.
Alleen fiscaal...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Gaan er ook mensen emigreren als de SP de grootste wordt?
Zo maar een paar linkjes:quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ik zou hier graag cijfers van willen zien.
Toptentoonstellingen Holland Art Cities leveren ruim 1 miljard aan bestedingenquote:Zo presenteerde onderzoeksbureau Berenschot daar de conclusies van het onderzoek dat zij had gedaan naar de economische waarde van de culturele sector. Die bedraagt in ronde getallen 70 miljard euro per jaar. Niet slecht voor een linkse hobby, zullen veel mensen denken. Uit de opbouw van dit bedrag blijkt ook de internationale uitstraling van onze culturele sector. De helft is namelijk afkomstig van kunstminnende toeristen.
Provincie dankzij kunst ¤ 1 miljard meer waardquote:In totaal hebben zo’n 5 miljoen binnen- en buitenlandse bezoekers een of meerdere tentoonstellingen in de tien deelnemende musea bezocht. Gezamenlijk hebben deze bezoekers bijna 1,1 miljard euro besteed in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van Blauw Research.
Maar wat deed Rutte? Een slachting aanrichten in de cultuursector zonder naar de gevolgen te kijken (omdat het een nu eenmaal een belangrijk punt was dat Wilders wilde binnenhalen). Op zich is het prima om te kijken of je kunt bezuinigen op de kunst & cultuur sector, maar kijk dan wel naar de gevolgen, en dat is dus totaal niet gebeurd. Er is gewoon botweg het mes in gezet, en je kan dat rustig onverantwoordelijk bestuur noemen waar nog wel eens een flink prijskaartje aan kan blijken te hangen.quote:De kunstsector bezorgt de provincie Utrecht in geld uitgedrukt een meerwaarde van bijna ¤ 1 miljard. Die meerwaarde komt tot uiting in de huizenprijzen. Dat is de uitkomst van het onderzoek van Atlas voor Gemeenten naar het belang van het kunstenaanbod voor de regio Utrecht.
Het begrotingstekort moet weg en een deel daarvan is te halen uit kunst en cultuur maar uiteindelijk moet toch in de grote klappers gesneden gaan worden en daar is geen partij echt toe bereid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:45 schreef Eem_Il het volgende:
Ok, stel dat de overheid doorgaat met het subsidiëren van kunst & cultuur. Waar moet dat van betaald worden?
Heb je alleen gemeld wat ik per maand moet afdragen en dat dit sinds dag 1 dat ik werk niet is veranderd, ook al verdiende ik toen een instapsalarisje en nu een meervoud daar van. Blijkbaar is die lat qua draagvlakmeting die je blijft herhalen dus heel laag.quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt nog geen bedragen geciteerd. Jij leek hierboven te suggereren dat je op een houtje moet bijten om die studieschuld terug te betalen wanneer die studieschuld hoog is en je een normaal inkomen hebt, dat is verre van de waarheid.
Neu, omdat mijn 'welvarende' ouders toch niet zo welvarend blijken te zijn. Overigens was de vader van mijn vrouw zoek, krijg je ook geen aanvullende beurs, want tjah, geen aangifte = geen beurs. Maargoed, punt is meer dat ik nu studenten hoor klagen dat hun ongehoord onrecht wordt aangedaan, terwijl het systeem in essentie al meer dan een decennium onveranderd is.quote:Ja. De overheid heeft nagelaten om het wettelijk te verplichten maar heel de motivatie van de aanvullende beurs is dat meer welvarende ouders dat verschil tussen maximale aanvullende beurs en de aanvullende beurs die je krijgt overbruggen. Helaas is dat in Nederland inderdaad de laatste tijd niet de cultuur. Misschien omdat de stufi in het verleden best wel riant was?
Jouw interpretatie van een mogelijke filosofie achter het stelsel bedoel je. En nee, ik denk niet dat ik kan raden wat je denkt neequote:Jongen, ik leg gewoon de filosofie van het stelsel uit. Daar moe jij helemaal geen persoonlijke meningen van mij achter zoeken, laat staan dat jij moet proberen voor mij te gaan denken. Dat kan jij toch niet.
Njah, m'n meis heeft 5 jaar lang farmaceutische wetenschappen gestudeerd (5-jarige studie) met meestal 40-50 uur labdienst. Daarna labjournaal invullen en onderzoeksverslagen schrijven + bijbaan. Cum laude afgestudeerd, ook nog. Nog vragen?quote:Volg jij zelf een opleiding waarvoor de normstudent 40 uur per week nodig heeft? Zo ja, combineer je dat met een bijbaantje? Als beide antwoorden ja zijn dan weet je enkel dat het voor jou in dat specifieke geval mogelijk is. Als het eerste antwoord nee is dan weet je sowieso niet waar je over spreekt. Of dat een bijbaan wel of niet het met hoge cijfers slagen compromitteert hangt van de persoon af, voor veel personen kan dat zeker wel het verschil maken als je een van de weinige veeleisende opleidingen in Nederland volgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-08-2012 17:57:41 ]
Linkjes graag.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:30 schreef Joanne35 het volgende:
Je weet dat die curatele het gevolg is van een gemeentelijke herindeling en ambitieuze projecten die dateren van voor de tijd van Roemer? Je weet dat niemand indertijd Roemer er op aangesproken heeft dat het zijn schuld zou zijn, simpelweg omdat het zijn schuld ook niet was? Je weet ook dat het juist Roemer is geweest die samen met de rest van zijn coalitie de tekorten heeft aangepakt en uiteindelijk heeft opgelost?
Kom eerst zelf maar eens met een link die aantoont dat die curatele de schuld van Roemer is. Maar mocht je het toch na willen zoeken, de notulen van de Raad van Boxmeer zijn allemaal openbaar, veel leesplezierquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |