In een echte vrije markt waren deze bankiers al lang afgeschreven en waren de betrokken banken failliet geweest. Deze bankiers zouden dan waarschijnlijk gelyncht zijn geweest door een woedende menigte. Nu hebben we onder het mom van het redden van de maatschappij de bankiers en bail out gegeven en hebben ze dus helemaal niets geleerd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze gewoon doorgaan met waar ze goed in zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:49 schreef Dunwich het volgende:
[..]
want dit gaat zo geweldig op het moment ?
bankiers die vinden dat 50 miljoen per jaar wel genoeg is lijkt jou wel eerlijk ?
hebberigheid is de oorzaak van de huidige economische crisis en jij vind 't allemaal wel best zo..
En wat ga jij voor extra's bijdragen? TV & Computer verkopen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat in economisch moeilijke tijden best wat meer verlang mag worden van hogere inkomens, aangezien ze in de economisch betere tijden ook het meest hebben geprofiteerd, en de belastingen destijds onverantwoord fors zijn verlaagd, waardoor de overheid nu met een inkomsten- en uitgaven probleem kampt.
Vanwaar deze vraag?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:57 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
En wat ga jij voor extra's bijdragen? TV & Computer verkopen?
Vast niet zoveel als de topinkomens.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vanwaar deze vraag?
Ik betaal ook belasting.
Nee duh.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:00 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Vast niet zoveel als de topinkomens.
Maar je kan nog wel overleven met minder geld?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee duh.
Moet dat dan? Is dat erg? Is dat wenselijk? Kom op zeg.
Wat is dit voor bullshit vergelijking.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:01 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Maar je kan nog wel overleven met minder geld?
Nou, ik zou het enorm asociaal vinden als jij nog meer kon afstaan maar dat niet doet, terwijl je wel vindt dat anderen dat wel moeten doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is dit voor bullshit vergelijking.
Moeilijk om de zaken in verhouding te zien hé?
Dus jij vindt dat modaal, en beneden modaal, ook meer belasting moeten afdragen, indien topinkomens dat ook moeten?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:02 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Nou, ik zou het enorm asociaal vinden als jij nog meer kon afstaan maar dat niet doet, terwijl je wel vindt dat anderen dat wel moeten doen.
Nee, ik vind dat de belastingdruk voor iedereen omlaag moet. Als ik een topinkomen had wil ik zelf bepalen waar ik het aan uitgeef. Als ik teveel overhoud, doneer ik dat zelf wel. Een ander zou dat niet voor mij moeten bepalen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat modaal, en beneden modaal, ook meer belasting moeten afdragen, indien topinkomens dat ook moeten?
Mensen met topinkomens zijn zo zielig.
De voorzieningen zullen toch ergens van betaald moeten worden. Dat kan niet op basis van vrijblijvendheid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:05 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat de belastingdruk voor iedereen omlaag moet. Als ik een topinkomen had wil ik zelf bepalen waar ik het aan uitgeef. Als ik teveel overhoud, doneer ik dat zelf wel. Een ander zou dat niet voor mij moeten bepalen.
Daarom moeten de voorzieningen een stuk minder. En verwende levensstijl is een kwestie van perspectief. De armsten in dit land hebben een heel stuk meer dan mensen in ontwikkelingslanden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De voorzieningen zullen toch ergens van betaald moeten worden. Dat kan niet op basis van vrijblijvendheid.
Verder is het belangrijk dat belastingen naar draagkracht wordt geheven, aangezien je er niets aan hebt als belastingen te hoog of te laag zijn. Maar voor topinkomens zijn belastingen niet gauw te hoog als je het hebt over draagkracht, wel te hoog voor wat ze met hun verwende levenstijl zouden wensen.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:05 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat de belastingdruk voor iedereen omlaag moet. Als ik een topinkomen had wil ik zelf bepalen waar ik het aan uitgeef. Als ik teveel overhoud, doneer ik dat zelf wel. Een ander zou dat niet voor mij moeten bepalen.
Bepaalde voorzieningen moeten inderdaad minder, en er kan zeker her en der bezuinigd worden. Maar niet ten koste van alles, en ten faveure van een paar duizend euro minder belasting afdracht voor een paar volgevreten patsers op hun 3 sterren jacht. Ik chargeer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:09 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Daarom moeten de voorzieningen een stuk minder. En verwende levensstijl is een kwestie van perspectief. De armsten in dit land hebben een heel stuk meer dan mensen in ontwikkelingslanden.
De overheidsdiensten worden elk jaar minder en er gaat steeds meer geld heen. Dus we doen iets niet goed.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:09 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Daarom moeten de voorzieningen een stuk minder. En verwende levensstijl is een kwestie van perspectief. De armsten in dit land hebben een heel stuk meer dan mensen in ontwikkelingslanden.
Wat mij betreft mogen die patsers zich lekker vol blijven vreten. Ik heb er geen last van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bepaalde voorzieningen moeten inderdaad minder, en er kan zeker her en der bezuinigd worden. Maar niet ten koste van alles, en ten faveure van een paar duizend euro minder belasting afdracht voor een paar volgevreten patsers op hun 3 sterren jacht. Ik chargeer.
Absoluut, maar ze hoeven van mij geen belastingvoordeel te verwachten zodat ze een 3e huis kunnen kopen of what ever, als daar naar mijn mening waardevolle voorzieningen voor moeten worden afgebroken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen die patsers zich lekker vol blijven vreten. Ik heb er geen last van.
Nee, het gaat mij vooral om een belastingverlaging van de midden inkomens die op die manier meer te besteden heb en echt de economie kunnen aanzwengelen. En ik vind het dan wel zo eerlijker om de belastingen voor IEDEREEN te verlagen, waarbij hij voor de lagere inkomens iets meer verlaagd wordt en voor de hogere inkomens iets minder. maar ik ga niet aan de een uitdelen om het ergens anders te roven. De meeste mensen werken hard voor hun geld. Waarom moeten mensen gestraft worden omdat ze net iets beter, net iets slimmer of net iets harder werken als een ander. Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk, get used to it.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bepaalde voorzieningen moeten inderdaad minder, en er kan zeker her en der bezuinigd worden. Maar niet ten koste van alles, en ten faveure van een paar duizend euro minder belasting afdracht voor een paar volgevreten patsers op hun 3 sterren jacht. Ik chargeer.
Voor die groep zou belastingverlaging inderdaad daadwerkelijk iets toevoegen, en effect hebben. Waarschijnlijk ook een direct (positief) effect op de economie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij vooral om een belastingverlaging van de midden inkomens die op die manier meer te besteden heb en echt de economie kunnen aanzwengelen. En ik vind het dan wel zo eerlijker om de belastingen voor IEDEREEN te verlagen, waarbij hij voor de lagere inkomens iets meer verlaagd wordt en voor de hogere inkomens iets minder. maar ik ga niet aan de een uitdelen om het ergens anders te roven. De meeste mensen werken hard voor hun geld. Waarom moeten mensen gestraft worden omdat ze net iets beter, net iets slimmer of net iets harder werken als een ander. Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk, get used to it.
Één peiling zegt niets. Het verschil in alle peilingen is bij alle partijen gerust een zetel of 8.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef venomsnake het volgende:
39 zeteltjes in de peiling van ÈènVandaag
Dat de VVD bij bezuinigingen automatisch bij de onderklasse terecht komt is misschien niet eens omdat ze dat graag willen, maar omdat daar een boel mensen zitten die afhankelijk gemaakt zijn van overheids geld. als je als overheid wil bezuinigen kom je automatisch uit bij de zaken waar je veel geld aan uitgeeft. En dat is op sociale voorzieningen en zorg. Die twee items kun je gewoon niet omheen als je wil snijden in de uitgaven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor die groep zou belastingverlaging inderdaad daadwerkelijk iets toevoegen, en effect hebben. Waarschijnlijk ook een direct (positief) effect op de economie.
Maar het in stand houden van bepaalde voorzieningen is net zo goed in het belang van veel mensen, ik denk dat daar toch te lichtzinnig over wordt gedacht door veel mensen.
Overigens vind ik het een onzin-riedeltje dat een progressief belastingtarief, hard werken of het benutten van je talenten zou afstraffen.
Natuurlijk is niet iedereen gelijk, en ik ben ook zeker niet tegen inkomensverschillen, dat is logisch, maar er is nog een verschil met bezuinigingen eenzijdig bij de onderklasse neerleggen (zoals de VVD gebruikelijk is te doen) of wat meer te vragen - met name in crisistijd - bij mensen die daar de middelen toe hebben, en er geen boterham minder door hoeven te eten. Zodat bepaalde voorzieningen die wij in Nederland zo belangrijk vinden (of vonden) in stand kunnen blijven.
Hoe wil je die mensen stimuleren? Ze krijgen geen werk want het is nogal dringen op de arbeidsmarkt tegenwoordig en ze hebben de middelen niet om iets op te starten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat de VVD bij bezuinigingen automatisch bij de onderklasse terecht komt is misschien niet eens omdat ze dat graag willen, maar omdat daar een boel mensen zitten die afhankelijk gemaakt zijn van overheids geld. als je als overheid wil bezuinigen kom je automatisch uit bij de zaken waar je veel geld aan uitgeeft. En dat is op sociale voorzieningen en zorg. Die twee items kun je gewoon niet omheen als je wil snijden in de uitgaven.
Waarom moet je mensen "stimuleren" om hun eigen eten te verdienen? Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn. In dat opzicht was het in de voorgaande 2,5 miljoen jaren veel simpeler, leverde je consequent geen bijdrage aan de kleine groep waarin je leefde dan werden ze het op een gegeven moment zat en zetten ze je uit de groep. Logisch gevolg was dat je over het algemeen een miserabele en ellendige hongersdood stierf. Nou ga ik niet zeggen dat we die situatie maar weer moeten nastreven. Maar we moeten ook niet naar een situatie toe dat we iedereen moeten "stimuleren"om te gaan werken, terwijl we ze wel afhankelijk houden van de overheids tiet. Werken zou iets vanzelfsprekend moeten zijn, daar zou je niet eens op deze manier over moeten nadenken. de mens heeft altijd moeten werken voor zijn vreten, alleen de laatste 50 jaar is er een steeds grotere groep die een free ride krijgt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe wil je die mensen stimuleren? Ze krijgen geen werk want het is nogal dringen op de arbeidsmarkt tegenwoordig en ze hebben de middelen niet om iets op te starten.
Natuurlijk is werken iets vanzelfsprekend, echter wat doe je als overheid als er geen banen zijn, mensen banger worden voor hun baan en wil je het land leefbaar houden? Je houdt de mensen die even in de put zitten tevreden met een uitkering, daarmee laat je ze niet meteen in de stront zakken en geef je de mensen ook nog wat hoop voor de toekomst, dat er uitvreters tussen zitten en van deze regelingen misbruik maken...Tja dat zul je altijd hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom moet je mensen "stimuleren" om hun eigen eten te verdienen? Dat zou toch vanzelfsprekend moeten zijn. In dat opzicht was het in de voorgaande 2,5 miljoen jaren veel simpeler, leverde je consequent geen bijdrage aan de kleine groep waarin je leefde dan werden ze het op een gegeven moment zat en zetten ze je uit de groep. Logisch gevolg was dat je over het algemeen een miserabele en ellendige hongersdood stierf. Nou ga ik niet zeggen dat we die situatie maar weer moeten nastreven. Maar we moeten ook niet naar een situatie toe dat we iedereen moeten "stimuleren"om te gaan werken, terwijl we ze wel afhankelijk houden van de overheids tiet. Werken zou iets vanzelfsprekend moeten zijn, daar zou je niet eens op deze manier over moeten nadenken. de mens heeft altijd moeten werken voor zijn vreten, alleen de laatste 50 jaar is er een steeds grotere groep die een free ride krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |