abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115233555
quote:
Weer zijn mensen slachtoffer geworden van een ernstig geweldsincident in het Hilversumse uitgaansgebied. In de vroege vrijdagochtend werden de 18-jarige Carmen en haar 15-jarige vriendin Fleur afgetuigd door twee Marokkaanse jongens, nadat de meiden hadden geweigerd een sigaret aan hen af te staan.

Het is de zoveelste zware mishandeling al dit jaar aan de Groest, waar allochtone jongeren een no-goarea hebben gecreëerd met bedreigingen, verwensingen en agressie tijdens de uitgaansuren.

In mei werd een 30-jarige Zweed bijna doodgetrapt door twee mannen, begin april trapten eveneens Marokkaanse jongeren twee mannen op de Groest het ziekenhuis in. Ook Carmen en Fleur liepen zware verwondingen op, nadat ze uitgaansgelegenheid G-Spot hadden verlaten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)jes_afgetuigd__.html
Trieste gebeurtenis. Hopelijk worden de daders hard gestraft.

Echter, het toontje van de Telegraaf is weer typisch. De Telegraaf houdt blank geweld stelselmatig uit de aandacht en dikt geweld waar mensen met een kleur bij betrokken zijn aan. Hier zijn talloze bewijzen voor.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:42:39 #2
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115233657
Een stuk betere TT dan de vorige
Leef en Laten Leven
pi_115233752
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:39 schreef De_Guidance het volgende:
Hier zijn talloze bewijzen voor.
Nou, laat maar zien dan. 8-)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_115233919
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:45 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Nou, laat maar zien dan. 8-)
http://zembla.vara.nl/Nie(...)36081b159979646f1115

http://www.geenstijl.tv/2(...)opverhaal_kapot.html

Ook lees je bijvoorbeeld nooit iets van autochtoon geweld tegen homo's in die krant ( http://vorige.nrc.nl/article2064159.ece) Terwijl elke scheet van Marokkanen wordt opgeblazen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:52:05 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115234030
Marokkanenterreur is een complot van de rechtse media.
The End Times are wild
pi_115234064
Sjonge jonge zeg, tienermeisjes mishandelen vanwege een sigaret? En dat tijdens Ramadan.

Ach, in de grote steden is het al jaren niet meer gezellig in het uitgaansleven, dus dit verbaast me niks.
pi_115234094
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:42 schreef Robijn48 het volgende:
Een stuk betere TT dan de vorige
Want? Nu is het opeens een vechtpartij...
:')
pi_115234138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:52 schreef LXIV het volgende:
Nee zeker niet.
Het is een bestaand probleem.

Het wordt echter 10 keer zo groot gemaakt zodat jij er topic over kunt maken en mensen oproepen tot haat en geweld kunnen plaatsten.

Waarna jij weer olie op het vuur gooit en daarna je handen wast in onschuld.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:54:34 #9
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:53 schreef Woffel het volgende:

[..]

Want? Nu is het opeens een vechtpartij...
:')
Als het autochtone jongens waren geweest, had er dan gestaan: blablabla door autochtone jongens? Nee. Dat onderscheid wat er telkens gemaakt wordt :r
Leef en Laten Leven
pi_115234219
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ook lees je bijvoorbeeld nooit iets van autochtoon geweld tegen homo's in die krant ( http://vorige.nrc.nl/article2064159.ece) Terwijl elke scheet van Marokkanen wordt opgeblazen.
Ach, geen hoor en wederhoor, dat gebeurt bij elke krant tegenwoordig, lekker met z'n allen die ene scoop overnemen zonder te controleren wat er nu van waar is...

En elke scheet die ik als militair laat wordt ook opgeblazen. Kennelijk vind men dat nieuwswaardig. :')
pi_115234269
quote:

[..]

Ik haal je stelling meteen onderuit met dit bericht waar de papieren Telegraaf aandacht aan heeft besteedt.

quote:
ULFT, vrijdag

Opnieuw hebben treiterende kinderen ervoor gezorgd dat een homostel uit huis heeft moeten vluchten. Het stel gaat binnenkort verhuizen vanuit het Achterhoekse Ulft, nadat het is weggepest door de lokale autochtone jeugd.

Los van veelvuldige scheldpartijen werd er in de tuin geürineerd, werden vernielingen aangericht aan de auto en werden eieren tegen de ramen gegooid. „Maar het dieptepunt was toch wel dat ze dreigden onze winkel in brand te steken”, zegt Richard. „Dat was de druppel. Je laat je inderdaad wegjagen, maar we hebben simpelweg geen keus. We dachten dat zoiets alleen in grote steden speelde, maar het komt dus ook op het Achterhoekse platteland voor.”

Uit de hand

Richard en zijn partner Tom wonen sinds 2003 in Ulft. „We dachten in een rustige, gemoedelijke wijk te komen, maar al snel begonnen de scheldpartijen. En niet alleen van kinderen. Ook zijn we wel eens door volwassenen uitgescholden. De afgelopen maanden liep het echter compleet uit de hand.”

De twee zeggen meermalen te hebben geprobeerd met de gemeente in contact te komen met het verzoek te bemiddelen. „Verder dan de telefoniste kwamen we niet. Die vertelde dat we maar naar het antidiscriminatiebureau moesten gaan of moesten verhuizen. Pas begin september lukte het een ambtenaar te spreken te krijgen. Die is hier geweest, samen met de wijkagent, maar toen was er al zoveel gebeurd, dat we het besluit hadden genomen te verhuizen.”

Woordvoerster Kirsten Bokkers van de gemeente Oude IJsselstreek laat weten dat de gemeente pas sinds drie weken op de hoogte is van de problemen: „En toen hadden ze dus al besloten te verhuizen. Dan kunnen wij op zo’n moment niets meer doen.” Volgens politiewoordvoerder Anton de Ronde waren de problemen rond het homostel niet bekend: „Ook de vorige wijkagent kent deze zaak niet.”

Belachelijk

„Typisch”, reageert Richard, „wij hebben echt meermalen melding gemaakt van de problemen. Dat ze het dan niet terug kunnen vinden in de computer is ronduit belachelijk. Dat zegt wellicht meer over de administratie van de politie.”
bron
pi_115234426
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:54 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als het autochtone jongens waren geweest, had er dan gestaan: blablabla door autochtone jongens? Nee. Dat onderscheid wat er telkens gemaakt wordt :r
Daar zou ik mij ook druk over maken inderdaad, want dát doet er toe in dit geval. :N
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:01:38 #13
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234460
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Daar zou ik mij ook druk over maken inderdaad, want dát doet er toe in dit geval. :N
Blijkbaar wel, als het zo neergezet wordt. Dat bedoel ik nou net.
Leef en Laten Leven
pi_115234496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:01 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, als het zo neergezet wordt. Dat bedoel ik nou net.
Ja wat erg zeg, verschrikkelijk. Die arme jongens, die arme groep mensen. Wat verschrikkelijk.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:03:10 #15
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234530
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja wat erg zeg, verschrikkelijk. Die arme jongens, die arme groep mensen. Wat verschrikkelijk.
Met jou valt niet te praten heb ik net al gezien, dus laat maar zitten jongen.
Leef en Laten Leven
pi_115234603
En waar is de politie in deze zaak.

In de meeste steden loopt er altijd overduidelijk politie in de uitgaansstraten tijden uitgaansavonden en deze grijpen normaliter snel in bij zulke incidenten.
pi_115234669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:03 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Met jou valt niet te praten heb ik net al gezien, dus laat maar zitten jongen.
Als het Roma's of Polen waren stond het er ook. Waarom denk je dat topics over Marrokanen zo goed lopen en gelijkwaardige topics over gewelddadige Nederlanders niet? Omdat dit speelt bij de bevolking. Waarom is dat denk je?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:10:07 #18
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234819
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:06 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Als het Roma's of Polen waren stond het er ook. Waarom denk je dat topics over Marrokanen zo goed lopen en gelijkwaardige topics over gewelddadige Nederlanders niet? Omdat dit speelt bij de bevolking. Waarom is dat denk je?
Bij de bevolking? Bij wat meer genuanceerde mensen speelt dit helemaal niet zo hoor.
En je geeft hier totaal toe wat ik net bedoelde. Je zegt het zelf al: topics lopen niet als het over gewelddadige Nederlanders gaat. En daar klopt niks van. Niks.
Leef en Laten Leven
pi_115235057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:10 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Bij de bevolking? Bij wat meer genuanceerde mensen speelt dit helemaal niet zo hoor.
En je geeft hier totaal toe wat ik net bedoelde. Je zegt het zelf al: topics lopen niet als het over gewelddadige Nederlanders gaat. En daar klopt niks van. Niks.
En waarom klopt daar niks van? De autochtonen doen het net zoveel? Is dat je punt?
pi_115235091
Die TT :')
Laten we de feiten ontkennen en bagataliseren. Volgende TT: Hoeren lokken corrigerende tikken uit?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:15:48 #21
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En waarom klopt daar niks van? De autochtonen doen het net zoveel? Is dat je punt?
Het is beide net zo erg. Allochtoon of autochtoon. Snap je dat niet of zo?
Leef en Laten Leven
pi_115235141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:15 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zullen we de statistieken er even bijpakken?
pi_115235153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die TT :')
Laten we de feiten ontkennen en bagataliseren. Volgende TT: Hoeren lokken corrigerende tikken uit?
Nee. Dit is een normale TT in tegenstelling tot het debiele wat jij voorstelt.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:18:06 #24
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235188
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

Zullen we de statistieken er even bijpakken?
Nee. Hoeft niet. Maar het is tevens een feit dat ook blanke Nederlanders dit soort dingen uitspoken. Of gehandicapten beroven en noem maar op. En een topic daarover loopt dan niet.
Dikke :')
Leef en Laten Leven
pi_115235212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:10 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als je kijkt wat voor emoties dit soort incidenten vaak oproept bij veel mensen, dan denk ik dat dit wel degelijk speelt onder de bevolking.
pi_115235246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:18 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee. Hoeft niet. Maar het is tevens een feit dat ook blanke Nederlanders dit soort dingen uitspoken. Of gehandicapten beroven en noem maar op. En een topic daarover loopt dan niet.
Tuurlijk, overal is er tuig, maar het percentage zorgt juist voor de enorme bezorgdheid bij mensen.

Dikke? :') Waarom is het nodig om een ongefundeerde mening over mijn fysiek uit te spreken?
pi_115235286
quote:

[..]

Ja en? Hoe is dat een argument voor jouw stelling? Omdat dát net zo erg is moeten wij er ook maar uitgebreid over praten? Mensen hebben daar gewoon minder interesse in omdat zij het zelf waarschijnlijk een stuk minder meemaken. Zegt het woord statistieken je iets?
pi_115235375
Kan de topic titel niet aangepast worden. Twee meiden aftuigen is iets totaal anders als een vechtpartij.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115235393
Deze even uit het gesloten topic
quote:
Racisme wordt niet gewaardeerd.
Op de man spelen wordt niet gewaardeerd.
Bij klachten over anderen niet in het topic, plaats een TR, of kom naar FB.

Game on
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_115235397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kan de topic titel niet aangepast worden. Twee meiden aftuigen is iets totaal anders als een vechtpartij.
pi_115235433
quote:

[..]

Kijk naar de percentages en huiver. Zaken relativeren is prima, je kop in het zand steken is dat niet.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:23:32 #32
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235444
quote:
Hier nog wel mee eens, maar dat woord allochtoon moet eruit blijven.
Leef en Laten Leven
pi_115235453
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:19 schreef HyperViper het volgende:
. Zegt het woord statistieken je iets?
Lies, damned lies, and statistics
Zolang statistiek selectief gebruikt wordt zijn het meestal niets meer dan wat leugens en om er dan nog een klein wetenschappelijk sausje er over te gooien roepen we opeens statistiek. :D
pi_115235463
quote:
Want jij was er bij?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_115235466
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:19 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja en? Hoe is dat een argument voor jouw stelling? Omdat dát net zo erg is moeten wij er ook maar uitgebreid over praten? Mensen hebben daar gewoon minder interesse in omdat zij het zelf waarschijnlijk een stuk minder meemaken. Zegt het woord statistieken je iets?
Homogeweld bijvoorbeeld : komt relatief gezien meer voor onder Marokkanen (dat is inferdaad een probleem) maar absoluut gezien veeeeel meer onder autochtonen.

Bij Turken komt het zelfs relatief gezien ook minder voor dan bij autochtonen.

Toch raken mensen niet uitgepraat over allochtoon geweld. Terwijl volgens de statistieken men over het andere zou moeten praten.

Blijft een verklaring over: opblazen in de media een vreemdelingen haten is nou eenmaal makkelijker.
pi_115235467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:18 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
In dit geval gaat het om Marokkanen en gezien de nieuwsgeving mag je stellen dat de criminaliteit in hun genen zit. Het klinkt racistisch maar dat is het niet.
Ik moest lachen.

quote:
Het commentaar, zoals in mijn geval door te stellen dat Marokanen criminaliteit in hun genen hebben zitten, is immers ergens op gebaseerd.
Ja, op onderbuikgevoelens. :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:24:15 #37
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_115235480
quote:

[..]

Ja, het probleem is dat het bij Marokkaanse jongeren relatief vaker voorkomt, dus zien we dit als probleem en krijgt het aandacht.
pi_115235498
quote:
En de plaats groest bestaat ook niet, dat is een straat in hilversum. :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:24:44 #39
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kijk naar de percentages en huiver. Zaken relativeren is prima, je kop in het zand steken is dat niet.
Nog een keer. Er gebeurt ook zat onder tokkies. Daar hebben dan weinig mensen hier over te zeggen. Als het om allochtonen gaat, zijn de reacties niet aan te slepen. Dat bedoelde ik. En ik vind dat veelzeggend.
Leef en Laten Leven
pi_115235509
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Want jij was er bij?
nee, maar 2 meiden in elkaar slaan om het weigeren van een sigaret is dus hetzelfde als een vechtpartij tijdens het uitgaan :')
pi_115235544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

nee, maar 2 meiden in elkaar slaan om het weigeren van een sigaret is dus hetzelfde als een vechtpartij tijdens het uitgaan :')
Telegraaf kan ik niet helemaal serieus nemen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:26:10 #42
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee dat snap ik ook niet. Dat hier zo vaak de bron Telegraaf wordt genomen. Alsof dat zo'n goede en objectieve krant is.
Leef en Laten Leven
pi_115235581
Twee meiden inelkaar geslagen kan nog wellicht, als dat klopt.

Echter die eerste TT , tja
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:26:45 #44
379986 GoobyPls
pi_115235595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nog een keer. Er gebeurt ook zat onder tokkies. Daar hebben dan weinig mensen hier over te zeggen. Als het om allochtonen gaat, zijn de reacties niet aan te slepen. Dat bedoelde ik. En ik vind dat veelzeggend.
Allochtonen is te breed, je bedoelt Marokkanen.
pi_115235597
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Homogeweld bijvoorbeeld : komt relatief gezien meer voor onder Marokkanen (dat is inferdaad een probleem) maar absoluut gezien veeeeel meer onder autochtonen.

Bij Turken komt het zelfs relatief gezien ook minder voor dan bij autochtonen.

Toch raken mensen niet uitgepraat over allochtoon geweld. Terwijl volgens de statistieken men over het andere zou moeten praten.

Blijft een verklaring over: opblazen in de media een vreemdelingen haten is nou eenmaal makkelijker.
De reacties op homogeweld zijn anders ook erg uitbundig. Zoek bijvoorbeeld het topic over homo's die weggejaagd waren uit utrecht even op.
pi_115235615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:26 schreef De_Guidance het volgende:
Twee meiden inelkaar geslagen kan nog wellicht, als dat klopt.

Echter die eerste TT , tja
Je hebt de OP gewoon helemaal overgeslagen? :')
pi_115235637
quote:
Dit, deze TT is helemaal niet beter.

Ja, het komt sommige mensen iets beter uit.
pi_115235659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze de verwondingen hebben opgelopen tijdens een val bij het naar huis fietsen en dat ze nu liegen om Marokkanen in een kwaad daglicht te stellen. Verder is een vriendin van mij ook eens mishandeld door 4 Marokkanen dus ik weet dat ze er prima toe instaat zijn
pi_115235680
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als 1 keer mijn fiets gejat is is dat klote, maar na het spuien van mijn gal hou ik er over op.
Als mijn fiets 32 keer gejat is, dan blijf ik er toch wat langer over doorgaan. Gek he?
pi_115235710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Verder is een vriendin van mij ook eens mishandeld door 4 Marokkanen dus ik weet dat ze er prima toe instaat zijn
_O- _O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:29:13 #51
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als 1 keer mijn fiets gejat is is dat klote, maar na het spuien van mijn gal hou ik er over op.
Als mijn fiets 32 keer gejat is, dan blijf ik er toch wat langer over doorgaan. Gek he?
Je doet maar. Als je leven daardoor beter wordt :')
Leef en Laten Leven
pi_115235725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:26 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Allochtonen is te breed, je bedoelt Marokkanen.
Dat zou wel beter zijn. je moet het beestje bij de naam noemen. En bij de meeste allochtonen die ik ken zou het niet eens in ze op komen om een vrouw te mishandelen. Onder Marokkanen schijnt het echter vrij normaal te zijn.
pi_115235728
Vechtpartij?
TT klopt niet.

edit: nu wel
pi_115235797
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
Vechtpartij?
TT klopt niet.
Deze titel is tenminste ladingdekkend. Beetje vreemd ook om van een vechtpartij te spreken als de klappen maar van één kant komen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:31:22 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_115235842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:04 schreef Basp1 het volgende:
En waar is de politie in deze zaak.

In de meeste steden loopt er altijd overduidelijk politie in de uitgaansstraten tijden uitgaansavonden en deze grijpen normaliter snel in bij zulke incidenten.
Het politiebureau in Hilversum staat midden op de Groest, een meter of 10 van die tent vandaan. :').
pi_115235856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

_O- _O-
Ik ben blij dat je er om kunt lachen, ik vind het vrij triest als je onbekende vrouwen op straat gaat lopen mishandelen. Ik kan me ook geen voorbeelden van autochtonen die willekeurige vrouwen mishandelen voor de geest halen. niet dat autochtonen geen vrouwen mishandelen, maar meestal is er sprake van een bepaalde relatie.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:31:40 #57
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_115235869
Deze TT is alweer een voorbeeld van alles maar relativeren en dingen niet durven te benoemen...
pi_115235923
quote:
Grappig.... de Marokkaanse gemeenschap in Nederland vertegenwoordigd maar een klein deel van de totale bewoners. Toch is het merendeel in aanraking geweest met de politie. En de in de gevangenis tref je meer Marokkaanse mensen aan dan Nederlandse.

En dan kom jij met je verhaal aanzetten over dat blanke Nederlanders zich er net zo hard schuldig maken aan criminaliteit? Kop op zeg, denk eens na.

Ik zal het je nog sterker zeggen: De mensen die zich misdragen van Marokkaanse gemeenschap wordt door de overheid een hand boven het hoofd gehouden. Want ze zijn zo zielig, ze worstelen met onze cultuur en bla bla bla. Allemaal excuses om wangedrag goed te praten. (en om strafvermindering te krijgen, bah!)

Ps wil je trouwens niet spreken over blanke Nederlanders maar gewoon Nederlanders? Ik ervaar dat als zeer discriminerend omdat ik ook geen zwarte of bruine Marokkanen mag zeggen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_115235992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

Ps wil je trouwens niet spreken over blanke Nederlanders maar gewoon Nederlanders? Ik ervaar dat als zeer discriminerend omdat ik ook geen zwarte of bruine Marokkanen mag zeggen.
He kaaskop, hoe gaat die?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:34:00 #60
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115236011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Prima, maar ik ben geen dikke. :') Of een jochie.

Maar moet ik nog 1 keer uitleggen waarom er zo veel reacties komen op geweld dat gepleegd is door allochtonen?
Ja, doe dat eens, en verklaar dan ook gelijk waarom er, als het Nederlanders zijn, niet zoveel ophef over is.
Leef en Laten Leven
pi_115236017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

He kaaskop, hoe gaat die?
Goed hoor rifaap. :D (dit is sarcasme)
pi_115236061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:34 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ja, doe dat eens, en verklaar dan ook gelijk waarom er, als het Nederlanders zijn, niet zoveel ophef over is.
Even nadenken over een manier waarop je het wel zal begrijpen. Kijken of ik het nog makkelijker en duidelijker kan maken dan mijn vorige pogingen. :)
pi_115236125
quote:
Sommige media vergroten het maar wat graag uit. Ik heb het afgelopen jaar van de Telegraaf kunnen vaststellen dat die:
- Potenrammen door autochtonen wegmoffelt met een minimaal berichtje ergens diep verscholen.
- Bij het overnemen van een artikel van een regionaal blad het "signalement blank" weglaat en de rest van het artikel letterlijk overneemt.
- Kopt met Marokkanen die een hondje doodschoppen, terwijl het om het verhaal van één vrouw gaat wiens hondje meer dan een half jaar na het kennelijke gebeuren was overleden.

Dat zijn redactionele keuzes, geen toevalligheden, net zoals het nu ook de keuze is om het verhaal van de slachtoffers groot in beeld te brengen zonder wederhoor of iets dergelijks. Doen ze dat met autochtoon uitgaansgeweld ook? Het zou best kunnen hoor, dat ik dat dan gemist heb omdat zo'n topic na 1 pagina dood is.

Die redactionele keuzes worden gemaakt met een doel, kennelijk is het doel om de Marokkanen nog slechter af te schilderen dan zoals ze zelf doen in de criminaliteitsstatistieken. Dat doel lijkt mij uiterst dubieus, en daar vrolijk aan meedoen ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115236132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

Even nadenken over een manier waarop je het wel zal begrijpen. Kijken of ik het nog makkelijker en duidelijker kan maken dan mijn vorige pogingen. :)
Gaat niet lukken. Niet eens proberen :N
pi_115236248
Ok, Robijn, let je op?
Stel je hebt 1000 nederlanders en 1000 marokkanen.
Onder de 1000 nederlanders zijn er 50 die agressief zijn, die tassen jatten, scooters jatten, dingen slopen, en waar de mensen met een grote boog omheen moeten lopen.
Dan zijn er van de 1000 marokkanen 100 die dit gedrag vertonen. De mensen hebben hier een stuk meer last van omdat het dus dubbel zo vaak gebeurt.
Van de nederlanders kennen ze allemaal wel via via iemand die slachtoffer is geworden, maar bij de marokkanen kennen ze allemaal persoonlijk iemand die slachtoffer is geworden.

Welke groep zou dan het grootste onderwerp van gesprek zijn denk je?
pi_115236277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als bovenstaande post niet genoeg is geef ik het ook op. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:39:32 #67
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115236300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij jou ook niet.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:39:43 #68
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_115236315
lullig
pi_115236319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:31 schreef freako het volgende:

[..]

Het politiebureau in Hilversum staat midden op de Groest, een meter of 10 van die tent vandaan. :').
Dan is het helemaal frappant dat die niet eens hun kantoor uit kunnen komen. :')
pi_115236329
Voordat ik ga kijken of ik alles kan laten staan,even deze. Ik kan mij herinneren (volgens mij was het Gent) dat om dezelfde reden een allochtoon gezin is weggepest. Het heeft dus totaal geen nut wat mij betreft om te gaan generaliseren. Liever zie ik een discussie over de discriminatie en hoe je dat kan oplossen.

Dat dit discriminatie is vanuit een groep jongeren is mij wel duidelijk. Alleen gebeurt precies hetzelfde op andere plekken maar dan juist tegen de allochtonen.

Waarom gebeurt er niets na het zoveelste incident in een dorp of een stad. Waarom hebben ze het zover laten komen? Het geneuzel over gekleurd versus blank heb ik nu al tig keer gezien en gelezen.

Ik zou wel eens willen weten waarom een groep (en dat is het probleem) van welk kleurtje of geen kleurtje de kans krijgt keer op keer mensen te mishandelen omdat je eigenlijk een grote racist bent en alleen eigen afkomst tolereert in je wijk (waar sommige autochtonen net zo goed schuldig aan zijn) .

Ow, en voordat het niet meer over het onderwerp gaat maar over de achtergrond van een krant? Zoek verdorie zelf eens naar meer bronnen http://www.dichtbij.nl/t-(...)tm_content=hilversum
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:40:16 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_115236340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sommige media vergroten het maar wat graag uit. Ik heb het afgelopen jaar van de Telegraaf kunnen vaststellen dat die:
- Potenrammen door autochtonen wegmoffelt met een minimaal berichtje ergens diep verscholen.
- Bij het overnemen van een artikel van een regionaal blad het "signalement blank" weglaat en de rest van het artikel letterlijk overneemt.
- Kopt met Marokkanen die een hondje doodschoppen, terwijl het om het verhaal van één vrouw gaat wiens hondje meer dan een half jaar na het kennelijke gebeuren was overleden.

Dat zijn redactionele keuzes, geen toevalligheden, net zoals het nu ook de keuze is om het verhaal van de slachtoffers groot in beeld te brengen zonder wederhoor of iets dergelijks. Doen ze dat met autochtoon uitgaansgeweld ook? Het zou best kunnen hoor, dat ik dat dan gemist heb omdat zo'n topic na 1 pagina dood is.

Die redactionele keuzes worden gemaakt met een doel, kennelijk is het doel om de Marokkanen nog slechter af te schilderen dan zoals ze zelf doen in de criminaliteitsstatistieken. Dat doel lijkt mij uiterst dubieus, en daar vrolijk aan meedoen ook.
In tijden van crisis gebeurt het vaak dat één bepaalde groep het moet ontgelden, met name de lagere sociale klassen zijn daar happig op om op die manier de oorzaak van hun problemen bij anderen te leggen. De Telegraaf speelt hier op in en wakkert het met haar berichtgeving inderdaad aan. Triest.
pi_115236499
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Murdera het volgende:
Ok, Robijn, let je op?

En zet dit nog eens uit naar sociale klasses want om alles op afkomstgroepen te gooien gaat nergens over, de lagers sociale klasses die veroorzaken vaak wat meer van zulke problemen, maar dat heeft normaal gesproken vaak niet zoveel met de afkomst te maken, maar juist veel meer met de sociale klasse waarin mensen zich bevinden.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:43:37 #74
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115236536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Murdera het volgende:
Ok, Robijn, let je op?
Stel je hebt 1000 nederlanders en 1000 marokkanen.
Onder de 1000 nederlanders zijn er 50 die agressief zijn, die tassen jatten, scooters jatten, dingen slopen, en waar de mensen met een grote boog omheen moeten lopen.
Dan zijn er van de 1000 marokkanen 100 die dit gedrag vertonen. De mensen hebben hier een stuk meer last van omdat het dus dubbel zo vaak gebeurt.
Van de nederlanders kennen ze allemaal wel via via iemand die slachtoffer is geworden, maar bij de marokkanen kennen ze allemaal persoonlijk iemand die slachtoffer is geworden.

Fijn, maar ik ben het eens met de posts van Weltschmertz en remlof. Dank je.
Leef en Laten Leven
pi_115236606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, het doel is om meer te verkopen, want dit soort nieuws spreekt de doelgroep van de Telegraaf aan. ;)

En over die 'statistieken', een maat van me werkt in het gevangeniswezen, en zegt dat er daar een stuk meer van niet Nederlandse afkomst zit opgesloten dan de roomblanke Nederlander. :')
pi_115236614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zet dit nog eens uit naar sociale klasses want om alles op afkomstgroepen te gooien gaat nergens over, de lagers sociale klasses die veroorzaken vaak wat meer van zulke problemen, maar dat heeft normaal gesproken vaak niet zoveel met de afkomst te maken, maar juist veel meer met de sociale klasse waarin mensen zich bevinden.
Waar zou ik de statistieken van sociale klassen per bevolkingsgroep kunnen vinden? (als je die toevallig tegenkomt zou ik dankbaar zijn. :) )
pi_115236659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:45 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Nee, het doel is om meer te verkopen, want dit soort nieuws spreekt de doelgroep van de Telegraaf aan. ;)

En over die 'statistieken', een maat van me werkt in het gevangeniswezen, en zegt dat er daar een stuk meer van niet Nederlandse afkomst zit opgesloten dan de roomblanke Nederlander. :')
Allemaal niet waar. Die maat van je moet aan de bril.
pi_115236673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Werkt hij daar, of jij?
pi_115236681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:43 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Fijn, maar ik ben het eens met de posts van Weltschmertz en remlof. Dank je.
Een post over wat er mis is met de Telegraaf en een post over waarom de telegraaf zo werkt?
Ik heb toch nergens het woord telegraaf in mijn mond genomen dacht ik?
pi_115236705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:45 schreef jankaas020 het volgende:
Welke statistieken beweren dat dat niet zo is? :D
pi_115236718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Basp1 het volgende:
Klopt wel voor een deel. Maar vergeet niet dat veel mensen van een bepaald ras snel zeggen dat ze geen kansen krijgen en dat ze zich niet inzetten om zichzelf te ontwikkelen. Die mensen zorgen er dus zelf voor dat ze in een lagere klasse komen. (voor zover je over klasse mag spreken hier in nederland)

Is het dan valide om deze mensen zielig te vinden? De kans hebben ze vaak wel, maar de uitvoering ontbreekt. Daar kan je toch niemand op afrekenen behalve de mensen zelf?

Nog even en je praat een inbreker goed omdat deze steelt zodat zijn kinderen te eten hebben. Nee, je moet wel concreet zijn. Crimineel gedrag is crimineel gedrag en dat moet gewoon worden veroordeeld. Kom niet aanzetten met linkse excuus verhalen want die zijn voor 99,9% altijd bullshit. Pappen en nathouden noemen ze dat ook wel eens.
pi_115236788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:47 schreef Murdera het volgende:

[..]

Welke statistieken beweren dat dat niet zo is? :D
Geen idee, maar kennelijk zijn statistieken leugens, aldus:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lies, damned lies, and statistics
Zolang statistiek selectief gebruikt wordt zijn het meestal niets meer dan wat leugens en om er dan nog een klein wetenschappelijk sausje er over te gooien roepen we opeens statistiek. :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:53:04 #83
379986 GoobyPls
pi_115236975
Het is waar dat bepaalde media Marokkaans "overlast" sterker belicht. Echter is er ook veel media die het omgekeerde doet, en dus weglaat dat het om Marokkanen gaat of mannen van Noord-Afrikaanse afkomst. Dit was bij opsporing verzocht ook een tijdje zo.
pi_115237049
Opsporing Verzocht laat zien dat je met roomblanke jongetjes geen uitzending vult.
pi_115237218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Klopt wel voor een deel. Maar vergeet niet dat veel mensen van een bepaald ras snel zeggen dat ze geen kansen krijgen en dat ze zich niet inzetten om zichzelf te ontwikkelen. Die mensen zorgen er dus zelf voor dat ze in een lagere klasse komen. (voor zover je over klasse mag spreken hier in nederland)

Is het dan valide om deze mensen zielig te vinden? De kans hebben ze vaak wel, maar de uitvoering ontbreekt. Daar kan je toch niemand op afrekenen behalve de mensen zelf?

Nog even en je praat een inbreker goed omdat deze steelt zodat zijn kinderen te eten hebben. Nee, je moet wel concreet zijn. Crimineel gedrag is crimineel gedrag en dat moet gewoon worden veroordeeld. Kom niet aanzetten met linkse excuus verhalen want die zijn voor 99,9% altijd bullshit. Pappen en nathouden noemen ze dat ook wel eens.
Mijn verhaal verhaal om dingen in andere perspectief te zetten klopt volgens jou voor een deel en daar pak je dan een duim bij en maakt er maar een compleet henk en ingrid verhaal van. :')

Welk gedeelte klopt er dan eigenlijk niet aan het sociale onderklasse verhaal?
pi_115237321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een vriend van mij die ook bewaarder is zegt hetzelfde, ze zullen beide wel naar Hans moeten. een andere verklaring is niet mogelijjk
pi_115237404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een vriend van mij die ook bewaarder is zegt hetzelfde, ze zullen beide wel naar Hans moeten. een andere verklaring is niet mogelijjk
Maar dan geen gekleurde bril aanschaffen hoor :N
pi_115237435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dan geen gekleurde bril aanschaffen hoor :N
Ook geen roze? ;(
pi_115237456
Ik denk dat er daar in Hilversum wel wat meer aan de hand was dan dit eenzijdige verhaal in de Teleleugenaar.
Gewoon, een gevoel.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:04:42 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115237469
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Er is wel degelijk sprake van 'de arme jongens, groep of mensen', wanneer eerlijke hardwerkende moslims overal worden aangekeken als tuig, dit op basis van tuigmarokkanen die zich misdragen.

Jij doet alsof mensen die zich er druk overmaken, zich druk maken over de daders. Dat doet bijna niemand (een enkele gek daargelaten). Bijna iedereen is het tuig dat zich misdraagt zat. Iedereen vindt het verschrikkelijk voor de slachtoffers van het geweld en de misdragingen.

Alleen zijn er niet zo heel veel mensen die ook begrijpen dat naast de directe slachtoffers, ook de welwillende moslims en/of allochtonen indirect het slachtoffer zijn van dit gedrag. Ze worden namelijk op basis van hun afkomst door veel mensen uitgekotst, scheef aangekeken, etc, ondanks dat ze zich netjes gedragen. Naast het feit dat ook moslims en/of allochtonen vaak genoeg slachtoffer zijn van het tuig (veel mensen denken namelijk onterecht dat alleen autochtonen het slachtoffer worden).
Krekker is de bom!
pi_115237479
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ook geen roze? ;(
Zeg, wil je nu beweren dat alle homo's crimineel zijn?
pi_115237575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er is wel degelijk sprake van 'de arme jongens, groep of mensen', wanneer eerlijke hardwerkende moslims overal worden aangekeken als tuig, dit op basis van tuigmarokkanen die zich misdragen.

Jij doet alsof mensen die zich er druk overmaken, zich druk maken over de daders. Dat doet bijna niemand (een enkele gek daargelaten). Bijna iedereen is het tuig dat zich misdraagt zat. Iedereen vindt het verschrikkelijk voor de slachtoffers van het geweld en de misdragingen.

Alleen zijn er niet zo heel veel mensen die ook begrijpen dat naast de directe slachtoffers, ook de welwillende moslims en/of allochtonen het slachtoffer zijn van dit gedrag. Naast het feit dat ook zij vaak genoeg slachtoffer zijn van het tuig (veel mensen denken namelijk onterecht dat alleen autochtonen het slachtoffer worden).
Mee eens. Ik was ook te kort door de bocht. Het noemen van allochtonen in zo'n bericht raakt de kwade ook niet,.. slechts de goede. Hier zat ik er flink naast. Bij nader inzien.
pi_115237597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn verhaal verhaal om dingen in andere perspectief te zetten klopt volgens jou voor een deel en daar pak je dan een duim bij en maakt er maar een compleet henk en ingrid verhaal van. :')

Welk gedeelte klopt er dan eigenlijk niet aan het sociale onderklasse verhaal?
Ik denk dat je me verhaal dan niet goed begrepen hebt. Ik geef je namelijk gelijk dat de buitenlandse mensen zich veelal in de lagere sociale klasse bevinden. Wat niet klopt is dat het niets met de afkomst te maken heeft, dat heeft het namelijk wel. Om het wat directer (en grover) te zeggen, sommige volkeren zijn gewoon lui en werken niet of zetten zich absoluut niet in. Deze mensen hebben wel dezelfde kansen gehad als jij en ik.

Ik hoop dat je het nu wel snapt wat ik wilde zeggen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:07:53 #94
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115237619
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:06 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Mee eens. Ik was ook te kort door de bocht. Het noemen van allochtonen in zo'n bericht raakt de kwade ook niet,.. slechts de goede. Hier zat ik er flink naast. Bij nader inzien.
Dit siert je ^O^
Leef en Laten Leven
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:11:16 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115237790
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef remlof het volgende:

[..]

In tijden van crisis gebeurt het vaak dat één bepaalde groep het moet ontgelden, met name de lagere sociale klassen zijn daar happig op om op die manier de oorzaak van hun problemen bij anderen te leggen. De Telegraaf speelt hier op in en wakkert het met haar berichtgeving inderdaad aan. Triest.
wat als een bepaalde groep verantwoordelijk is voor een onevenredig groot aantal van de problemen?

dan lijkt het mij 'Hollands' om te zeggen "jullie doen het!"
beter voor de groep in kwestie want als je alles doodzwijgt lweet niemand dat er wat aan de hand is en dan veranderd er niets!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:11:59 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115237825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Pure onzin dat jij dit als zeer discriminerend ervaart. Je moet niet zo verschrikkelijk je best doen om extra in de slachtofferrol te duiken.

Nederlanders kunnen blank, bruin of zwart zijn. Autochtone Nederlanders daarentegen zijn bijna altijd blank. Het heeft dus wel degelijk toegevoegde waarde te spreken over blanke, bruine of zwarte Nederlanders. Al is het gebruik van autochtone Nederlanders natuurlijk duidelijker (tenzij iemand echt specifiek doelt op de blanke Nederlanders, zoals westerse allochtonen muv indo's + autochtonen).

Marokkanen in Nederland zijn doorgaans licht getint (overigens vaak wel behorende tot hetzelfde kaukasische ras als de blanke Nederlanders).

Je mag best spreken over bruine Marokkanen, het slaat alleen nergens op aangezien de meeste Marokkenen niet echt bruin of zwart zijn. Ze zijn lichtgetint (tussen blank en bruin in).
Krekker is de bom!
pi_115237873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dit siert je ^O^
Thnx.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:13:57 #98
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115237916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de klasse waarin deze jongens zich bevinden, maar om het ontbreken van een stukje normen en waarden. Je ziet dat deze jongens het niet kunnen hebben als iemand 'nee' zegt. Waarschijnlijk zijn ze het gewend om altijd een welwillend antwoord te krijgen en hebben ze daarop de meisjes afgerost.

Als iemand eten steelt omdat hij echt arm is dan is het enigzins te begrijpen, maar in Nederland heb je voorzieningen waardoor je het helemaal niet zover hoeft te laten komen. Hier is niet echt sprake van echte armoede. Als je naar de de Lidl gaat, heb je prima voedsel in de schappen liggen, totaal niks mis mee, en dat voor een heel zacht prijsje. Dus dit stukje van je post slaat als een lul op een drumstel.

Criminelen moet je aanpakken, maar de laatste tijd krijg ik de indruk dat de politie harder optreedt. Helaas wordt de Nederlandse politie door rechtse media dan ook in een slecht daglicht gezet. Wanneer is het goed, Nederland draaft door. Bij een hardhandig aanpak wordt het mishandeling genoemd en bij een softe aanpak, moet de politie harder optreden. :') Hieronder een artikel om mijn woorden te onderstrepen.

http://www.telegraaf.nl/p(...)bont_en_blauw__.html
pi_115238013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verhaal dan niet goed begrepen hebt. Ik geef je namelijk gelijk dat de buitenlandse mensen zich veelal in de lagere sociale klasse bevinden. Wat niet klopt is dat het niets met de afkomst te maken heeft, dat heeft het namelijk wel. Om het wat directer (en grover) te zeggen, sommige volkeren zijn gewoon lui en werken niet of zetten zich absoluut niet in. Deze mensen hebben wel dezelfde kansen gehad als jij en ik.

Ik hoop dat je het nu wel snapt wat ik wilde zeggen.
Knap jheb je hier enig bewijs van dat sommige volken minder hard willen werken als andere volken. Ik ben er toch echt van overtuigt dat wanneer je in een omgeving opgroeid die werken stimuleert je gewoon hierin meegezogen wordt, net zo goed als de hele straat de godganse dag voor de deur hangt en ze met zijn allen zwart bijklussen dan wordt je in die straat ook vreemd aangekeken als jij wel elke dag gat werken.
pi_115238379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dit siert je ^O^
+1
pi_115238748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:13 schreef Jellereppe het volgende:
Het gaat hier niet om de klasse waarin deze jongens zich bevinden, maar om het ontbreken van een stukje normen en waarden. Je ziet dat deze jongens het niet kunnen hebben als iemand 'nee' zegt. Waarschijnlijk zijn ze het gewend om altijd een welwillend antwoord te krijgen en hebben ze daarop de meisjes afgerost.
Het ontbreken van normen en waarden heb je heel goed opgemerkt, daar ga ik geheel in mee. Alleen het verdere verhaal is gewoon recht praten wat krom is. Nee is nee, ongeacht je achtergrond, cultuur, kleur of wat dan ook. En dat is geen reden of excuus om er dan maar op los te slaan. (en vooral als het gaat om vrouwen)

quote:
Als iemand eten steelt omdat hij echt arm is dan is het enigzins te begrijpen, maar in Nederland heb je voorzieningen waardoor je het helemaal niet zover hoeft te laten komen. Hier is niet echt sprake van echte armoede. Als je naar de de Lidl gaat, heb je prima voedsel in de schappen liggen, totaal niks mis mee, en dat voor een heel zacht prijsje. Dus dit stukje van je post slaat als een lul op een drumstel.
Hier kan ik 2 argumenten tegen in brengen. Ten eerste wordt heel vaak gezegd dat deze mensen zo arm zijn en het zo zwaar hebben. Dat is kolder en gelukkig bevestig je dit ook, er zijn voorzieningen voor. Desondanks is het wel de bedoeling dat je gewoon gaat werken. Bijverdienen in de vorm van criminaliteit is gewoonweg niet acceptabel en gebruik het helemaal niet als een excuus want dat is ook onzin.

Daarnaast fiets ik vaak langs de Primarkt, een kledingwinkel waar je voor bijna niets kleding kan kopen. En wat gebeurt daar? Juist daar stelen heel veel buitenlanders kleding. Echt ik heb ze al zo vaak gezien dat ze worden overgedragen aan de politie. Kleding die te koop is voor enkele euro`s. En wat is het excuus? "We hebben geen geld en krijgen nergens werk dus we gaan maar stelen. Het komt niet door ons......."

quote:
Criminelen moet je aanpakken, maar de laatste tijd krijg ik de indruk dat de politie harder optreedt. Helaas wordt de Nederlandse politie door rechtse media dan ook in een slecht daglicht gezet. Wanneer is het goed, Nederland draaft door. Bij een hardhandig aanpak wordt het mishandeling genoemd en bij een softe aanpak, moet de politie harder optreden. :') Hieronder een artikel om mijn woorden te onderstrepen.
Hier ben ik het volledig mee eens, dit viel me ook al op. De politie moet harder optreden maar als de politie dat doet dan is het ineens weer teveel.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:35:19 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115238833
ah, we zijn al in topic 2 :)

maar waarom laat de politie en politiek toe dat er in de Groest een killzone is ingesteld? Als je als handhaver blijkbaar toelaat dat zoits mag bestaan moet je idd niet vreemd opkijken dat er zulk soort excessen gebeuren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_115238870
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

Hier ben ik het volledig mee eens, dit viel me ook al op. De politie moet harder optreden maar als de politie dat doet dan is het ineens weer teveel.
Ik denk dat dat ook komt omdat je niet vaak hoort dat ze hard optreden tegen dit soort uitwassen. Ja leuk om hard op te treden tegen een wankelende zwerver... maar dat is geen prestatie.. Ik kan het mis hebben, maar ik kan mij weinig berichten herinneren waarin de politie hard optreed tegen deze uitwassen en er ook over geklaagd wordt.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:38:06 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_115238945
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:35 schreef Re het volgende:
ah, we zijn al in topic 2 :)

maar waarom laat de politie en politiek toe dat er in de Groest een killzone is ingesteld? Als je als handhaver blijkbaar toelaat dat zoits mag bestaan moet je idd niet vreemd opkijken dat er zulk soort excessen gebeuren
Misschien omdat men er van uitgaat dat normale mensen zoiets niet in hun hoofd zouden halen?
Dus uitgaan van een bepaalde fatsoensnorm.
En gewoon niet kunnen vatten dat dit tuig geen enkele waarde of norm heeft.
pi_115239018
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:36 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook komt omdat je niet vaak hoort dat ze hard optreden tegen dit soort uitwassen. Ja leuk om hard op te treden tegen een wankelende zwerver... maar dat is geen prestatie.. Ik kan het mis hebben, maar ik kan mij weinig berichten herinneren waarin de politie hard optreed tegen deze uitwassen en er ook over geklaagd wordt.
Mee eens. Of zou het dan nergens in het nieuws komen, omdat er geen verontwaardiging over is?
pi_115239022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:15 schreef Basp1 het volgende:
Knap jheb je hier enig bewijs van dat sommige volken minder hard willen werken als andere volken. Ik ben er toch echt van overtuigt dat wanneer je in een omgeving opgroeid die werken stimuleert je gewoon hierin meegezogen wordt, net zo goed als de hele straat de godganse dag voor de deur hangt en ze met zijn allen zwart bijklussen dan wordt je in die straat ook vreemd aangekeken als jij wel elke dag gat werken.
Ik heb geen direct bewijs, wel indirect bewijs. Kijk voor de grap eens door de week een gemeente huis naar binnen waar de uitkeringen worden uitgegeven. Je zal zien dat bijna alle mensen van buitenlandse komaf zijn. En trouwens deze mensen krijgen vaak een voorkeursbehandeling omdat ze het niet snappen en omdat ze het vaak niet kunnen lezen. Pure discriminatie is dat, maar ja het is positieve discriminatie dus het mag.

En als iedereen om je heen werkt dan ga je inderdaad ook werken. Werkt er niemand in je omgeving dan is de kans groot dat je ook niet zal gaan werken. Maar mag je dat dan aandragen als excuus om een uitkering te krijgen? Ik hoop van niet.
pi_115239054
Het is erg irritant dat meisjes niet meer over straat kunnen omdat ze gewoon worden mishandeld. Kom eens aan een marokaans meisje, dan is de wereld te klein en staan ze met de hele familie voor je deur. Als je al thuiskomt natuurlijk.
pi_115239188
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:36 schreef HyperViper het volgende:
Ik denk dat er best wel vaak hard opgetreden wordt, maar dat de politie een stap terug doet als het gaat om buitenlanders. Ze krijgen waarschijnlijk al heel snel te horen dat het racisme is of discriminatie is. Door deze spreekwoordelijke kaarten te spelen kan de buitenlandse bevolking met veel meer dingen wegkomen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:45:32 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115239208
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien omdat men er van uitgaat dat normale mensen zoiets niet in hun hoofd zouden halen?
Dus uitgaan van een bepaalde fatsoensnorm.
En gewoon niet kunnen vatten dat dit tuig geen enkele waarde of norm heeft.
ja die hebben die gasten nou eenmaal niet en dan kun je wel blijven hameren op het fatsoen maar dat werkt dus niet, is wel gebleken, dan moet je de kat dus ook niet op het spek binden en het dus maar gewoon toelaten blijkbaar aangezien er een zone is waar alles maar mag en kan... dan kun je wel met je vinger wijzen naar de ene partij maar kijk dan ook eens naar jezelf als wetshandhavers en wijs het vingertje even naar jezelf
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:47:43 #110
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:49:11 #111
249559 crew  Lavenderr
pi_115239339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Pics van Fleur en Carmen :9
Die van het gebroken been van Carmen? Doe toch normaal man
pi_115239390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:40 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ik heb geen direct bewijs, wel indirect bewijs. Kijk voor de grap eens door de week een gemeente huis naar binnen waar de uitkeringen worden uitgegeven. Je zal zien dat bijna alle mensen van buitenlandse komaf zijn. En trouwens deze mensen krijgen vaak een voorkeursbehandeling omdat ze het niet snappen en omdat ze het vaak niet kunnen lezen. Pure discriminatie is dat, maar ja het is positieve discriminatie dus het mag.

En als iedereen om je heen werkt dan ga je inderdaad ook werken. Werkt er niemand in je omgeving dan is de kans groot dat je ook niet zal gaan werken. Maar mag je dat dan aandragen als excuus om een uitkering te krijgen? Ik hoop van niet.
Daarmee ontkracht je de eerdere stelling dat je het probleem veel meer in de sociale positie van gezinnen moet zoeken niet. Je bevestigt het juist.
pi_115239416
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:44 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ik denk dat er best wel vaak hard opgetreden wordt, maar dat de politie een stap terug doet als het gaat om buitenlanders. Ze krijgen waarschijnlijk al heel snel te horen dat het racisme is of discriminatie is. Door deze spreekwoordelijke kaarten te spelen kan de buitenlandse bevolking met veel meer dingen wegkomen.
Zal er ongetwijfeld ook een aandeel in hebben. En zoals een ander al zegt, dan horen wij er misschien wel niets van, omdat het werk gewoon gedaan wordt en er weinig te bespreken valt. Immers zullen er weinig mensen klagen als een notoire aanrander of vechtersbaas stevig met de stok krijgt.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:51:38 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115239428
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

ja die hebben die gasten nou eenmaal niet en dan kun je wel blijven hameren op het fatsoen maar dat werkt dus niet, is wel gebleken, dan moet je de kat dus ook niet op het spek binden en het dus maar gewoon toelaten blijkbaar aangezien er een zone is waar alles maar mag en kan... dan kun je wel met je vinger wijzen naar de ene partij maar kijk dan ook eens naar jezelf als wetshandhavers en wijs het vingertje even naar jezelf
Ik ben van (totaal niet haalbaar of realistisch, I know) dat de schuld ook gewoon deels bij "de marokkaan" zelf ligt. Er wordt geroepen dat het maar een klein groepje is, het merendeel is wel fatsoenlijk etc.

Waarom grijpen die dan niet in, als ze zelf er zoveel last van hebben, van een negatief imago. Pak je eigen ettertjes eens aan, kom voor jezelf op (iets dat laffe kazen volgens henzelf nooit doen), zorg dat "de kutmarokkaan" precies dat is, een rotte appel in de grote groep goeie Marokkanen. Ik heb vroeger echt wel eens ingegrepen in de groep als het echt niet kon.

Zolang dat niet gebeurt moeten ze niet janken over generalisatie, je bent geen onderdeel van de oplossing, dus ben je onderdeel van het probleem.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_115239469
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die van het gebroken been van Carmen? Doe toch normaal man
Carmen heeft een blauw oog, Fleur een gebroken been.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:53:08 #116
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115239473
quote:
Het ontbreken van normen en waarden heb je heel goed opgemerkt, daar ga ik geheel in mee. Alleen het verdere verhaal is gewoon recht praten wat krom is. Nee is nee, ongeacht je achtergrond, cultuur, kleur of wat dan ook. En dat is geen reden of excuus om er dan maar op los te slaan. (en vooral als het gaat om vrouwen)
Dat is ook geen excuses van mijn kant. Ik wijs men er alleen op dat het om dat stukje in hun opvoeding gaat wat deze jongens missen.

quote:
Hier kan ik 2 argumenten tegen in brengen. Ten eerste wordt heel vaak gezegd dat deze mensen zo arm zijn en het zo zwaar hebben. Dat is kolder en gelukkig bevestig je dit ook, er zijn voorzieningen voor. Desondanks is het wel de bedoeling dat je gewoon gaat werken. Bijverdienen in de vorm van criminaliteit is gewoonweg niet acceptabel en gebruik het helemaal niet als een excuus want dat is ook onzin.

Daarnaast fiets ik vaak langs de Primarkt, een kledingwinkel waar je voor bijna niets kleding kan kopen. En wat gebeurt daar? Juist daar stelen heel veel buitenlanders kleding. Echt ik heb ze al zo vaak gezien dat ze worden overgedragen aan de politie. Kleding die te koop is voor enkele euro`s. En wat is het excuus? "We hebben geen geld en krijgen nergens werk dus we gaan maar stelen. Het komt niet door ons......."
Argumenten? We zijn het bijna met elkaar eens! De voorzieningen zijn in het leven geroepen om mensen te helpen die echt niet kunnen werken, maar het al lang bekend dat er misbruik van gemaakt wordt, zowel door autochtonen als allochtonen, maar er zijn ook mensen die niks meer kunnen, en die worden ook met schuine ogen aangekeken als men te horen krijgt dat ze in de bijstand zitten. Het heeft een nare bijsmaak gekregen als men praat over bijstand.

Dat zal best het geval zijn, maar dat je weer de buitenlanders erbij pakt, zegt ook veel. Bij Nederlanders is ook niet alles rozengeur en maneschijn. Marokkanen misdragen zich door overvallen, diefstal en mishandeling. Nederlanders daarentegen zijn weer vertegenwoordigd in de zwaardere criminaliteit, moord, verkrachting en ga zo maar verder. Allebei heel fout en dient harder aangepakt, maar als de politie harder optreedt krijgen ze aangiftes van mishandeling aan hun broek.

Daarnaast had Opstelten een tijdje geleden de mond vol over veiligheid en hardere optreden van de politie. Ze hebben het woord bij de daad gevoegd, maar, damn, ze zijn er weinig mee opgeschoten. Telegraaf komt wel aan zijn sleaze & dirty gehalte de komende tijd.
pi_115239553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Pics van Fleur en Carmen :9
Je kan natuurlijk proberen de link in de OP aan te klikken..
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:57:07 #118
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115239617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom grijpen die dan niet in, als ze zelf er zoveel last van hebben, van een negatief imago. Pak je eigen ettertjes eens aan, kom voor jezelf op (iets dat laffe kazen volgens henzelf nooit doen), zorg dat "de kutmarokkaan" precies dat is, een rotte appel in de grote groep goeie Marokkanen. Ik heb vroeger echt wel eens ingegrepen in de groep als het echt niet kon.

Zolang dat niet gebeurt moeten ze niet janken over generalisatie, je bent geen onderdeel van de oplossing, dus ben je onderdeel van het probleem.
De ouders van het tuig zijn onderdeel van het probleem en moeten ook niet zeuren, ze moeten hun kinderen opvoeden. Het gaat juist om de Marokkaanse gezinnen die zich wel goed gedragen, gezinnen waar men de kinderen wel weet op te voeden. Gezinnen die toch vies worden aangekeken. Dat zijn ook indirecte slachtoffers.

Alsof zij wat kunnen doen aan de problematiek. Alsof zij wel veilig een of andere criminele straatmarokkaan kunnen aanpakken zonder een mes tussen de ribben te krijgen. Daarnaast weet ik dat veel van dit soort hogeropgeleide Marokkanen wel degelijk proberen hun steentje bij te dragen, door bijscholing-/bijlesprojecten, etc. Ze kunnen echter moeilijk het grootste deel van de opvoeding van dit tuig overnemen. En dat is nu juist, samen met het feit dat een groot deel van het tuig volgens mij ook zwakbegaafd is, een van de grote oorzaken van het probleem.
Krekker is de bom!
pi_115239632
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:53 schreef Jellereppe het volgende:
Nederlanders daarentegen zijn weer vertegenwoordigd in de zwaardere criminaliteit, moord, verkrachting en ga zo maar verder.
Hier zou ik graag een bron van zien. :)
pi_115239680
quote:

[..]

Ik ben van (totaal niet haalbaar of realistisch, I know) dat de schuld ook gewoon deels bij "de marokkaan" zelf ligt. Er wordt geroepen dat het maar een klein groepje is, het merendeel is wel fatsoenlijk etc.

Hoe zouden ze dat precies moeten doen? En waarom zouden Marokkanen in Sliedrecht zich verantwoordelijk moeten voelen voor een paar straatschoffies in Hilversum?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:59:51 #121
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115239725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:57 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hier zou ik graag een bron van zien. :)
Bron heb ik niet voor je, maar als je het nieuws volgt, dan moet je zeker tot de conclusie komen dat moord, verkrachting en zwaardere criminaliteit veelal wordt gedaan door autochtonen. Ik hoef je niet te wijzen op de misstanden in de katholieke kerk?

Allochtonen, met name Marokkanen, misdragen zich door overvallen, diefstal en dat soort criminaliteit.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:00:29 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115239744
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe zouden ze dat precies moeten doen? En waarom zouden Marokkanen in Sliedrecht zich verantwoordelijk moeten voelen voor een paar straatschoffies in Hilversum?
Aanspreken, in elkaar rammen, opsluiten, weet ik het? Waarom is het mijn probleem in plaats van dat van hun?

En je hoeft niet het land door als Marokkaan, gewoon in je eigen buurt. Jij hebt toch zo'n last van het slechte imago? Ik niet.....
Get woke, go broke!
pi_115239784
quote:

[..]

Waarom grijpen die dan niet in, als ze zelf er zoveel last van hebben, van een negatief imago
Ik ervaar als meisje heel veel last van marokanen en als ik dan wat terugzeg dan ben ik een hoer. Veel maken de fout dat ze denken dat ik ook marokaans ben vanwege mijn uiterlijk maar ik moet niets van die jongens hebben. Veel van die tienergasten zorgen alleen maar voor problemen. Dit duurt totdat ze trouwen en dan zie je ze ineens niet meer.
pi_115239789
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bron heb ik niet voor je, maar als je het nieuws volgt, dan moet je zeker tot de conclusie komen dat moord, verkrachting en zwaardere criminaliteit veelal wordt gedaan door autochtonen. Ik hoef je niet te wijzen op de misstanden in de katholieke kerk?

Allochtonen, met name Marokkanen, misdragen zich door overvallen, diefstal en dat soort criminaliteit.
Ik snap waar je het over hebt, maar het CBS geeft je volgens mij geen gelijk. Dat zou ik nog even op moeten zoeken.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:02:05 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115239794
quote:

[..]

Klopt wel idd. Marokkanen hebben geen enkel respect voor je als slachtoffer. Ik keur iets als grootschalige belastingfraude uiteraard niet goed, moet keihard worden aangepakt. Maar er worden geen onschuldige mensen op straatmishandeld voor 1 Blackberry iig.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:06:23 #126
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115239955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt wel idd. Marokkanen hebben geen enkel respect voor je als slachtoffer. Ik keur iets als grootschalige belastingfraude uiteraard niet goed, moet keihard worden aangepakt. Maar er worden geen onschuldige mensen op straatmishandeld voor 1 Blackberry iig.
Niet alle Marokkanen hoor. Zijn er genoeg die zich echt wel gedragen, vindt het behoorlijk jammer dat daar niet eens de schijnwerpers op worden gericht, zodat mensen zich niet delven onder de vooroordelen. Gewoon aanpakken en niet nathouden, maar dat gaat heel moeilijk en log in Nederland.

Degenen die zich misdragen, de meeste in de grote steden, gewoon hard aanpakken, maar ook dat is heel makkelijk gezegd. :{ Aangezien er dagelijks topics zijn, maar echt veel verandert er niet, niet snel tenminste. :{
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:06:32 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_115239963
quote:

[..]

..en in dit geval om een sigaret :')
de waanzin
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:08:27 #128
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115240047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

..en in dit geval om een sigaret :')
de waanzin
Inderdaad. Kan er niet meer van maken.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:14:09 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115240277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Niet alle Marokkanen hoor. Zijn er genoeg die zich echt wel gedragen, vindt het behoorlijk jammer dat daar niet eens de schijnwerpers op worden gericht, zodat mensen zich niet delven onder de vooroordelen. Gewoon aanpakken en niet nathouden, maar dat gaat heel moeilijk en log in Nederland.

Degenen die zich misdragen, de meeste in de grote steden, gewoon hard aanpakken, maar ook dat is heel makkelijk gezegd. :{ Aangezien er dagelijks topics zijn, maar echt veel verandert er niet, niet snel tenminste. :{
Ik ga nu even in de hele simpele modus hoor, vergeef me.

Maar wat zien we de laatste tijd (ok, het zijn niet allemaal Marokkanen, maar even voor het beeld) in het nieuws, opgefokte kutrappers die de politie schofferen etc.

over role models gesproken.
Get woke, go broke!
pi_115240344
quote:

[..]

Ik denk dat de kerk er los van staat aangezien andere geloven ook de nodige dingen gedaan hebben waar ze niets trots op zijn.

Ik wilde alleen even bevestigen dat het klopt dat de "Nederlander" zich inderdaad vaker bezig houdt met zwaardere criminaliteit. De vervolg vraag is alleen wat er nu erger is. Persoonlijk vind ik en trauma bij iemand zwaarder wegen dan iemand die bijvoorbeeld financieel wordt opgelicht voor een groot bedrag. Maar dat zal ongetwijfeld en persoonlijke mening zijn. :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:17:48 #131
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115240400
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:57 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De ouders van het tuig zijn onderdeel van het probleem en moeten ook niet zeuren, ze moeten hun kinderen opvoeden. Het gaat juist om de Marokkaanse gezinnen die zich wel goed gedragen, gezinnen waar men de kinderen wel weet op te voeden. Gezinnen die toch vies worden aangekeken. Dat zijn ook indirecte slachtoffers.

Alsof zij wat kunnen doen aan de problematiek. Alsof zij wel veilig een of andere criminele straatmarokkaan kunnen aanpakken zonder een mes tussen de ribben te krijgen. Daarnaast weet ik dat veel van dit soort hogeropgeleide Marokkanen wel degelijk proberen hun steentje bij te dragen, door bijscholing-/bijlesprojecten, etc. Ze kunnen echter moeilijk het grootste deel van de opvoeding van dit tuig overnemen. En dat is nu juist, samen met het feit dat een groot deel van het tuig volgens mij ook zwakbegaafd is, een van de grote oorzaken van het probleem.
Goed gesproken. Bijna alles wordt op de gehele Marokkaanse samenleving gegooid. Alsof die mensen voor politieagent moeten gaan spelen en onbekende tuig moet gaan aanpakken.

Waar hebben we in dit land in godsnaam politie voor. Om de boetequota's na te leven en zodien de schatkist te vullen. Ik word werkelijk waar misselijk van sommige figuren die reageren in dit soort topics.

Als Nederlanders zich misdragen smeren we dat de Nederlandse samenleving als geheel ook niet aan. Dit soort mentaliteit dient drastisch te veranderen. Pak de familie aan, maar zelfs daar zullen ook wel goede Marokkanen tussen zitten, die dan de slachtoffer worden van deze aanpak. Het is niet allemaal koek en ei, terwijl de meeste mensen het wel denken te weten. We hebben 16 miljoen burgers die het allemaal wel zouden weten. :7 :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:18:06 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115240416
Financiele delicten zijn vaak ook nog wel verzekerd etc. Natuurlijk is het schadelijk, kost het bakken met gemeenschapsgeld. Maar er ligt geen 16 jarig meisje getraumatiseerd in een ziekenhuis bijv.

Gewoon niet te vergelijken, en dat wordt natuurlijk ook gewoon grootschalig onderzocht etc. Er is controle overal op de markten etc.

Straattuig dat je zusje aanrandt is een veel groter, directer probleem.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:20:43 #133
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115240509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:18 schreef HeatWave het volgende:
Financiele delicten zijn vaak ook nog wel verzekerd etc. Natuurlijk is het schadelijk, kost het bakken met gemeenschapsgeld. Maar er ligt geen 16 jarig meisje getraumatiseerd in een ziekenhuis bijv.

Gewoon niet te vergelijken, en dat wordt natuurlijk ook gewoon grootschalig onderzocht etc. Er is controle overal op de markten etc.

Straattuig dat je zusje aanrandt is een veel groter, directer probleem.
bagatelliseer de zaak niet, man. Marokkanen randen geen meisjes aan, heel weinig. Het is meestal nafluiten. Ik praat ook niet goed wat het tuig doet, jij zou dit net zomin moeten doen voor autochtone ciminelen! Geef het goede voorbeeld als moderator.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:21:23 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115240539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Bagetelliseer de zaak niet, man. Marokkanen randen geen meisjes aan, heel weinig. Het is meestal nafluiten. Ik praat ook niet goed wat het tuig doet, jij zou dit net zomin moeten doen voor autochtone ciminelen! Geef het goede voorbeeld als moderator.
Goeie woordkeuze :').

En ik geef het goede voorbeeld, alleen niet in jouw straatje :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:23:28 #135
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115240615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goeie woordkeuze :').

En ik geef het goede voorbeeld, alleen niet in jouw straatje :).
Je probeert mij ook belachelijk te maken, als ik een foutje maak. Je lult en doet alsof je het allemaal weet, terwijl je ook belastingfraude probeert goed te praten. Dat is zeker jouw straatje. :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:25:08 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115240692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je probeert mij ook belachelijk te maken, als ik een foutje maak. Je lult en doet alsof je het allemaal weet, terwijl je ook belastingfraude probeert goed te praten. Dat is zeker jouw straatje. :')
Je moet geen woorden gebruiken die je niet snapt, that's all.

Nee, dat probeer ik dus NIET goed te praten, maar daar worden dus al maatregelen tegen genomen. vanuit de markt/groep die er het meeste last van heeft.

Dan vorm je maar een partij voor de goede Marokkaan. Ik heb geen er geen last van dat jij geen baan krijgt om je afkomst, jij wel. Waarom moet ik dat voor jou oplossen?
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:28:36 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115240848
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je moet geen woorden gebruiken die je niet snapt, that's all.

Nee, dat probeer ik dus NIET goed te praten, maar daar worden dus al maatregelen tegen genomen. vanuit de markt/groep die er het meeste last van heeft.

Dan vorm je maar een partij voor de goede Marokkaan. Ik heb geen er geen last van dat jij geen baan krijgt om je afkomst, jij wel. Waarom moet ik dat voor jou oplossen?
Ik snap het woord heel goed, maar maak een spelfoutje, dat is niet meer relevant! Jij zou niet zo denigrerend moeten reageren als het je te heet wordt onder je voeten.

Tevens vorm ik geen partij voor Marokkanen, maar wijs je er alleen op dat je de zaken niet moet goed praten en heel generaliserend overkomt ten opzichte van Marokkanen. Je zou daar eens aan wat moeten doen en een meer objectieve kijk op de zaken moeten hebben. Aan onderbuikgevoelens hebben we vrij weinig.

Waarom spring je van de hak op de tak. Ik heb een bijbaan en volg een opleiding, maar dat is weer niet relevant, het gaat om het tuig dat die meisjes heeft mishandeld.

Verder kan het weinig boeien waar jij last van hebt.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:31:17 #138
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115240963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Joh.... "Ik heb er in mijn mooie dure wijk ook geen last van dat Grietje elders wordt last gevallen door vervelende Marokkanen, waarom zou ik me er dus verder aan storen?"
Krekker is de bom!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:31:31 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115240974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik snap het woord heel goed, maar maak een spelfoutje, dat is niet meer relevant! Jij zou niet zo denigrerend moeten reageren als het je te heet wordt onder je voeten.

Tevens vorm ik geen partij voor Marokkanen, maar wijs je er alleen op dat je de zaken niet moet goed praten en heel generaliserend overkomt ten opzichte van Marokkanen. Je zou daar eens aan wat moeten doen en een meer objectieve kijk op de zaken moeten hebben. Aan onderbuikgevoelens hebben we vrij weinig.

Waarom spring je van de hak op de tak. Ik heb een bijbaan en volg een opleiding, maar dat is weer niet relevant, het gaat om het tuig dat die meisjes heeft mishandeld.

Verder kan het weinig boeien waar jij last van hebt.
Geen inhoud om verder op in te gaan. Maar zoek voor de lol even de definitie van bagatalliseren op, en kom nog met droge ogen terug om te beweren dat je weet wat het betekent :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:33:45 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115241092
quote:

[..]

een marokkaan die jankt om de generalisatie moet je gewoon uitlachen, maar er zijn er genoeg die daar boven staan maar zich er wel voor schamen dat hun bevolkingsgroep zulk soort dingen uithaalt, maar die hoeven van mij de baricades niet op om tegen dat tuig op te treden. We hebben gewoon een opsporings en wethandhavings situatie nodig die adequaat is en dit soort tuig eens goed aanpakt. Het tuig wordt namelijk ook weer als held gezien door de jongere generaties dus zorg ervoor dat hun helden gewoon niet meer in beeld komen

maar goed het is natuurlijk ook veel toffer om gewoon lekker op die kutmarokkaantjes af te geven, daar wordt de onderbuik tenminste goed door gevoed
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:35:01 #141
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115241143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Geen inhoud om verder op in te gaan. Maar zoek voor de lol even de definitie van bagatalliseren op, en kom nog met droge ogen terug om te beweren dat je weet wat het betekent :').
Je speelt op de man. Kun je het niet hebben dat ik je erop wijs dat je de criminele activiteiten die autochtonen begaan bagatelliseert. Ik gebruik het woord weer. Heb ik je toestemming? :{

Jij spuwt liever op allochtonen, dat heeft iedereen nu wel door.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 07-08-2012 15:42:57 ]
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:35:47 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115241165
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

moet het eerst goed gespeld worden natuurlijk :{w
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:36:17 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115241188
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:35 schreef Re het volgende:

[..]

ja, ik tikte zijn fout weer verkeerd over :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:37:16 #144
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115241224
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:35 schreef Re het volgende:

[..]

Klopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, ik tikte zijn fout weer verkeerd over :').
Je hapt wel lekker makkelijk, maar inhoudelijk heb je weinig toe te voegen. Beetje iemand de grond in stampen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:24:34 #145
306109 francoisdublanc
pi_115243278
Ik zie dat de Joop-mensen het topic ook gevonden hebben :') .
pi_115243557
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zie dat de Joop-mensen het topic ook gevonden hebben :') .
Wat is dat joop?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:51:03 #147
306109 francoisdublanc
pi_115244494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wat is dat joop?
Een (extreem) linkse site.
pi_115244509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:30 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wat is dat joop?
Volgens mij de website van die rare meneer die verkeerde tekeningen plaatst.
pi_115244832
Ah ok thnx, dan snap ik de context weer. :)
pi_115245777
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je hapt wel lekker makkelijk, maar inhoudelijk heb je weinig toe te voegen. Beetje iemand de grond in stampen.
Doet 'ie eigenlijk al het hele topic lang. En zodra je er iets van zegt praat je het goed of word je genegeerd. En maar blijven janken over Marokkanen maar inhoudelijk reageren is dan weer teveel gevraagd. Negeren is het beste.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:12:03 #151
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115246066
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:08 schreef Ziba het volgende:

[..]

Doet 'ie eigenlijk al het hele topic lang. En zodra je er iets van zegt praat je het goed of word je genegeerd. En maar blijven janken over Marokkanen maar inhoudelijk reageren is dan weer teveel gevraagd. Negeren is het beste.
Laat hem maar inderdaad roeptoeteren. Mensen die maar wat roepen zonder inhoud, daar hebben we er genoeg van.
pi_115247297
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:08 schreef Ziba het volgende:

[..]

Laten we een onderscheid maken, als we het in dit soort topics hebben over "Marokkanen", dan bedoelen we eigenlijk criminele onaangepaste Marokkanen. Ik ben gewoon te lui om het telkens uit te schrijven. Niemand zal over het algemeen een probleem hebben met de Marokkanen die gewoon hun best doen.
pi_115247563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Niemand zal over het algemeen een probleem hebben met de Marokkanen die gewoon hun best doen.
Ik moest lachen.
pi_115249201
Stelletje kleuters weer hier met dat persoonlijke geneuzel.

Waarom zou ik mij verantwoordelijk moeten voelen voor een blanke criminele racist? Waarom moet een Marokkaan zich verantwoordelijk voelen voor een criminele racist?

Vraag aan de mensen die vinden dat deze discriminerende idioten moeten aangepakt worden door mensen die toevallig afstammelingen zijn uit een ander land.

Leg mij dat eens uit
pi_115249621
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Dat komt inderdaad nogal ongeloofwaardig over, zo uit het toetsenbord van BK.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115249716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Laten we een onderscheid maken, als we het in dit soort topics hebben over "Marokkanen", dan bedoelen we eigenlijk criminele onaangepaste Marokkanen. Ik ben gewoon te lui om het telkens uit te schrijven. Niemand zal over het algemeen een probleem hebben met de Marokkanen die gewoon hun best doen.
Als je zelf te lui bent om je best daarop te doen, dan kun je beter het onderscheid maken tussen delinquenten en niet-delinquenten. Dan hoef je al een stuk minder uit te schrijven. Ook handig met het oog op de toekomst wanneer ons land wordt geteisterd door Equatoriaal-Guinees straattuig.
pi_115250242
quote:

[..]

Klopt wel idd. Marokkanen hebben geen enkel respect voor je als slachtoffer.
The fuck man. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2012 18:42:18 ]
pi_115250730
quote:

[..]

Wat moeten ze dan doen? Een landelijk samenwerkingsverband opzetten wat overlegt met de overheid om problemen aan te pakken? Roepen voor zwaardere straffen? Zelf straatwachten op zetten om overlast terug te dringen? Bij de politie werken? De politiek in ? Oh wacht dat doen ze allemaal al. Je gaat bijna generalisatie goedpraten onder mom van 'ingrijpen in eigen kring' komt niet voor.
pi_115251415
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

The fuck man. :')
Neenee...het is Dafuq..dat is hip in 2012.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:04:35 #160
306109 francoisdublanc
pi_115251466
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:15 schreef paddy het volgende:
Stelletje kleuters weer hier met dat persoonlijke geneuzel.

Waarom zou ik mij verantwoordelijk moeten voelen voor een blanke criminele racist? Waarom moet een Marokkaan zich verantwoordelijk voelen voor een criminele racist?

Vraag aan de mensen die vinden dat deze discriminerende idioten moeten aangepakt worden door mensen die toevallig afstammelingen zijn uit een ander land.

Leg mij dat eens uit
Want vingertje wijzen is hip, zo kan je namelijk de aandacht op iets anders vestigen. Als hooligans, vandalen, Hells Angels, Neo-Nazi's zal men nooit niet een etnisch achtergrond er bij halen, maar blijkbaar is bij crimineelgedrag van Marokkanen etniciteit ineens wel relevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2012 19:07:15 ]
pi_115251511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Neenee...het is Dafuq..dat is hip in 2012.
Ik ben oldskool.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:20:02 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_115252444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat als een bepaalde groep verantwoordelijk is voor een onevenredig groot aantal van de problemen?

dan lijkt het mij 'Hollands' om te zeggen "jullie doen het!"
beter voor de groep in kwestie want als je alles doodzwijgt lweet niemand dat er wat aan de hand is en dan veranderd er niets!
Als je met "groep" het tuig bedoelt dat zich misdraagt ben ik het er mee eens. Als je met "groep" Marokkanen in het algemeen bedoelt is het zinloze stigmatisering die alleen maar olie op het vuur gooit.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:29:51 #164
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_115252996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:55 schreef Woffel het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk proberen de link in de OP aan te klikken..
Gadver :S
pi_115253366
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan doen? Een landelijk samenwerkingsverband opzetten wat overlegt met de overheid om problemen aan te pakken? Roepen voor zwaardere straffen? Zelf straatwachten op zetten om overlast terug te dringen? Bij de politie werken? De politiek in ? Oh wacht dat doen ze allemaal al. Je gaat bijna generalisatie goedpraten onder mom van 'ingrijpen in eigen kring' komt niet voor.
Nou, ze zouden die verstikkende sociale controle kunnen gebruiken om hun eigen mensen terecht te wijzen.

Weetjewel, die sociale controle die heel erg verstikkend en ook effectief blijkt, als een moslima ineens met iemand omgaat die de familie niet bevalt. Of een sigaret opsteekt.

Ze zouden ook een stille tocht kunnen houden. En dan niet voor een vies stuk tuig met gouden hart, maar tegen dat vieze stuk tuig met z'n gouden hart.

Of, het tuig in hun directe omgeving erop aan kunnen spreken. Want als we kunnen lezen dat >50% een bekende van justitie is, hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat bijna iedereen ze wel tegenkomt op familie verjaardagen.

Maar tot nader order spelen ze liever mooi weer, en verlenen ze lippendienst aan de oplossing ;)
Seculier-Fundamentalistisch
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:54:38 #166
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115254286
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Maar de schijnwerper staat wel degelijk op jou :Y
Althans, ík zie je en lees je en heb bewondering voor jouw comments, zéker ook omdát je Marokkaanse Nederlander bent en er veelal wordt geklaagd dat er nóoooit eens een kritisch geluid komt uit de 'Marokkaanse gemeenschap'.

Jij bent bijvoorbeeld iemand van Marokkaanse afkomst die goed Nederlands spreekt/schrijft en duidelijk je afkeer weergeeft over bepaald ongewenst gedrag, precies zoals al die autochtonen dat ook doen.
Echter, er wordt dan weer geklaagd dat er zogenaamd geen Marokkanen zijn die dat gedrag afkeuren, alsof ze jou helemaal niet gelezen hebben :?

Zowel jij als ik keur het geweld af en toch moet jij je kennelijk buigen over anderen die rottigheid uithalen , enkel en alleen omdat jij Marokkaanse roots hebt en ik niet? :{w

Nooit hoef jij je te verontschuldigen voor andermans gedrag, ik evenmin.
Gewoon lekker je mening geven en je niet laten vangen in die fuik ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:01:02 #167
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115254581
quote:
Nou, ze zouden die verstikkende sociale controle kunnen gebruiken om hun eigen mensen terecht te wijzen.
Maar wie zijn dan die 'eigen mensen'?

Ieder is voor zichzelf verantwoordelijk en we zijn allemaal samen verantwoordelijk voor onze samenleving.

Ik wil ook best iemand aanspreken die een papiertje op straat gooit, maar kijk wel lekker uit als een of andere aso een paar meisjes afrost.
Dan bel ik wel de hulpdiensten , die zijn daar voor.

Maar ik voel me zeker niet verwant met dat gajes als ik toevallig dezelfde afkomst heb en die persoon behoort ook zeker niet tot mijn 'eigen mensen' :')
pi_115254601
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat komt inderdaad nogal ongeloofwaardig over, zo uit het toetsenbord van BK.
Wijs mij eens uitspraken aan die jouw mening dat ik een racist ben onderstrepen?
pi_115254753
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:01 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar wie zijn dan die 'eigen mensen'?

Ieder is voor zichzelf verantwoordelijk en we zijn allemaal samen verantwoordelijk voor onze samenleving.

Ik heb heel erg weinig fiducie in het droomwereldje waarin jij leeft.

Er zijn dus wat publicaties geweest over die sociale controle waar ik aan refereer. Ga dat eerst een lezen, en ga dan zeuren over die mensen die iets verkeerds doen.

In plaats van te denken dat problemen verdwijnen door met leuk ogende argumenten te komen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:10:56 #170
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115255135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik heb heel erg fiducie in het droomwereldje waarin jij leeft.

Er zijn dus wat publicaties geweest over die sociale controle waar ik aan refereer. Ga dat eerst een lezen, en ga dan zeuren over die mensen die iets verkeerds doen.

In plaats van te denken dat problemen verdwijnen door met leuk ogende argumenten te komen.
Ik leef niet in een droomwereldje, heb genoeg rottigheid meegemaakt.
Maar ik besef heel goed dat we nergens tot een oplossing komen zolang je maar blijft hameren op de afkomst van een bepaalde groep.
Dat leidt tot niets.

Tuig is tuig en moet als zodanig aangepakt worden, van élke afkomst.
Stel dat er morgen niemand meer van Marokkaanse afkomst is die een delict pleegt, is het dan opgelost of ga je dan zeuren over al die Roma of Polen en vragen of de Poolse of Roma gemeenschap hun 'eigen mensen 'eens aanpakt? Wat next? De woonwagenbewoners?
En wanneer pakken autochtone Nederlanders het eigen gajes eens aan dan?

Gaat niet gebeuren.
De politiek moet er iets aan doen, betere pakkans, snellere berechting en fellere straffen.
Aanpakken in de kiem; nu laten ze die veel te jonge gastjes te lang doorgaan.
Wat is er mis met verplicht op school zitten tot 5 uur elke dag bijvoorbeeld?
Doen we niet; veel te veel vrije tussenuren, zorg maar eens dat ze een vast ritme hebben elke dag.
Dat zal al veel schelen.
pi_115255965
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:10 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik leef niet in een droomwereldje, heb genoeg rottigheid meegemaakt.
Maar ik besef heel goed dat we nergens tot een oplossing komen zolang je maar blijft hameren op de afkomst van een bepaalde groep.
Dat leidt tot niets.
Nee, ik geloof niet dat omdat je stijf staat van verlopen politieke correctheid, de keiharde factor afkomst (en dat is meer dan ras alleen) maar negeren, en net doen alsof er geen rode draad is, alsof je niet met een dermate specifieke groep te maken hebben, die z'n eigen oplossing benodigd, en koste wat het kost hier elkaar maar na blijven kakelen: "Ja, maar dat ze marokkanen zijn, doet er totaal niet toe! *)", ik geloof niet dat dat tot een oplossing leid ;)

quote:
Tuig is tuig en moet als zodanig aangepakt worden, van élke afkomst.
Ja, want de kranten staan vol, de FP loopt over van mensen die roepen: "Alleen die en die afkomst moet je pakken. De rest moet je lekker niks aan doen!!"

Mooie, lekker politiek correcte open deur.

quote:
Stel dat er morgen niemand meer van Marokkaanse afkomst is die een delict pleegt, is het dan opgelost of ga je dan zeuren over al die Roma of Polen en vragen of de Poolse of Roma gemeenschap hun 'eigen mensen 'eens aanpakt?
Ik zeur over alle criminelen.

quote:
En wanneer pakken autochtone Nederlanders het eigen gajes eens aan dan?
Ik ga even snel m'n Politiek-Correcte Kretologie Bullshitbingo kaart halen, want het gaat hard met jou :)

Want de kranten en de FP staan ook dagelijks vol dat "Autochtoon gajes boven de wet gesteld moet worden!".

quote:
Wat is er mis met verplicht op school zitten tot 5 uur elke dag bijvoorbeeld?
Dat wij in NL van iedereen verwachten dat ze ZELF hun kinderen opvoeden? En dat falen aan de kant van bepaalde mensen gewoon aangepakt moet worden, in plaats van de belastingbetaler mag gaan betalen voor het zoveelste mooie plannetje wat waarschijnlijk weer mislukt ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:27:32 #172
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115256113
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:54 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar de schijnwerper staat wel degelijk op jou :Y
Althans, ík zie je en lees je en heb bewondering voor jouw comments, zéker ook omdát je Marokkaanse Nederlander bent en er veelal wordt geklaagd dat er nóoooit eens een kritisch geluid komt uit de 'Marokkaanse gemeenschap'.

Jij bent bijvoorbeeld iemand van Marokkaanse afkomst die goed Nederlands spreekt/schrijft en duidelijk je afkeer weergeeft over bepaald ongewenst gedrag, precies zoals al die autochtonen dat ook doen.
Echter, er wordt dan weer geklaagd dat er zogenaamd geen Marokkanen zijn die dat gedrag afkeuren, alsof ze jou helemaal niet gelezen hebben :?

Zowel jij als ik keur het geweld af en toch moet jij je kennelijk buigen over anderen die rottigheid uithalen , enkel en alleen omdat jij Marokkaanse roots hebt en ik niet? :{w

Nooit hoef jij je te verontschuldigen voor andermans gedrag, ik evenmin.
Gewoon lekker je mening geven en je niet laten vangen in die fuik ;)
Bedankt voor je compliment. Ik word er bijna verlegen van. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:45:36 #173
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115257070
quote:
Nee, ik geloof niet dat omdat je stijf staat van verlopen politieke correctheid, de keiharde factor afkomst (en dat is meer dan ras alleen) maar negeren, en net doen alsof er geen rode draad is, alsof je niet met een dermate specifieke groep te maken hebben, die z'n eigen oplossing benodigd, en koste wat het kost hier elkaar maar na blijven kakelen: "Ja, maar dat ze marokkanen zijn, doet er totaal niet toe! *)", ik geloof niet dat dat tot een oplossing leid ;)
Ik geloof niet in die specifieke groep.
Ik geloof wel dat voornamelijk mensen hier naartoe gekomen zijn die het in eigen land arm hadden of op een of andere manier niet geslaagd waren.
Die hebben een achterstand gehad en dat is vreselijk moeilijk in te lopen. Toch lukt het sommigen wonderwel. Maar voor anderen is de stap te hoog.
Dat ligt niet aan het Marokkaan zijn, maar aan de gehele situatie.

Neem Nederlanders op vakantie. Ik voel me niet verwant met Oh Oh Cherso mensen, jij wel?
Ligt het aan de afkomst dat ze zich zo gedragen? Moeten we daar alle Nederlanders op aankijken en die vakantielanden uitsturen?

Een groep maakt machtig en het is stoer om erbij te horen, tegenspraak is niet gewenst.
Dat geldt voor veel mensen en van allerlei afkomsten.
Het kost moeite om je daaruit los te worstelen.

quote:
Bedankt voor je compliment. Ik word er bijna verlegen van.
Het was eens nodig en heb je verdient ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:51:18 #174
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115257392
quote:
Dat wij in NL van iedereen verwachten dat ze ZELF hun kinderen opvoeden? En dat falen aan de kant van bepaalde mensen gewoon aangepakt moet worden, in plaats van de belastingbetaler mag gaan betalen voor het zoveelste mooie plannetje wat waarschijnlijk weer mislukt ;)
Je mag van alles verwachten ,maar het gebeurt niet he, of wel dan?
Dus geef die hoop maar op, wie droomt er nu?

Lekker blijven zeuren over afkomst en het in die hoek blijven zoeken. Totaal voorbij gaand dat vrouwen in tokkiewijken vol met autochtoon tuig helemaal niet veilig zijn, evenals in vele roomblanke kroegen waar het stikt van autochtone tokkies.

Ik vind ook dat het geweld aangepakt moet worden, maar zolang de focus ligt op iemands getinte velletje, denken de andere tokkies dat ze er mooi mee weg komen want het is " allemaal allochtoon 'tuig. Hoe makkelijk.

En het werkt averechts; waarom nog je best doen als je al bij voorbaat wordt uitgekotst?
Zo kweek je nog meer problemen.
pi_115257905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Weetjewel, die sociale controle die heel erg verstikkend en ook effectief blijkt, als een moslima ineens met iemand omgaat die de familie niet bevalt. Of een sigaret opsteekt.

Ze zouden ook een stille tocht kunnen houden. En dan niet voor een vies stuk tuig met gouden hart, maar tegen dat vieze stuk tuig met z'n gouden hart.

Of, het tuig in hun directe omgeving erop aan kunnen spreken. Want als we kunnen lezen dat >50% een bekende van justitie is, hoef je geen rekenwonder te zijn om te bedenken dat bijna iedereen ze wel tegenkomt op familie verjaardagen.

Maar tot nader order spelen ze liever mooi weer, en verlenen ze lippendienst aan de oplossing ;)
Sociale druk? Jij denkt dat Marokkaanse jongeren zitten te pochen in hun omgeving, jegens de ouderen, zussen en overige omgeving over dat ze een meisje hebben mishandeld, een inbraak hebben gedaan of een scooter hebben geript? Op wat directe vrienden na - voor zover die het al weten- zwijgen ze er over. De acties zijn geenszins te vergelijken met een meisje dat zich 'ongepast'gedraagt of een jongen die een meisje niet 'waardig' is, daarover wordt geroddeld, gepraat en verspreiden geruchten zich sneller dan het vuur, hierover wordt niet gepraat, laat staan dat sociale druk niet van toepassing zou zijn wanneer het eenmaal bekend is.

Het ironische is dat er wel sprake is van sociale druk / verontwaardiging over een heel gemeenschap heen, mensen die er niets mee te maken hebben worden als collectief gemeenschap op aangesproken dan wel betrokken, opgeroepen om er wat van te zeggen of een stille tocht te organiseren. Laat ik je dit vragen.. heb jij enig idee hoeveel projecten, Dibi, Marcouch en Aboutaleb persoonlijk leiden in samenwerking met normale Marokkaanse burgers om een beter imago voor Marokkanen te creëren en dat al deze projecten gezamelijk nog minder aandacht krijgen in de media dan een telegraafartikel?

Ik doe niet mee aan stille tochten, want ik geloof niet in still tochten, het komt niet in 'onze' cultuur voor en het lost niets op, het is een dode gewoonte geworden zonder enige toegevoegde waarde, Marokkanen die roepen voor zwaardere straffen, voor het stoppen van stigmatisering en generalisering, daarvoor wil ik best in een optocht richting mediapark, moskee en binnenhof mee lopen, maar dan niet stil, maar luidkeels.

Mensen die mooi weer spelen of het goedpraten van mishandelde meiden, daar heb ik geen boodschap aan, maar tegelijkertijd spreek ik niet voor hen, evenmin als dat zij een spreekorgaan zijn voor 'mijn' gemeenschap. Laat staan dat ik woorden ga vuil maken aan selectieve statistiekenbeoordeling. 99,9% van de verkrachtingen, daar zijn mannen verantwoordelijk voor, maar niemand heeft het over een collectief negatief imago van de man, dat ze niet in stille tochten lopen etc. De goede burger zal zich distantieren van de verkrachter, ja de goede Marokkaanse burger zal zich distantieren van de Marokkaanse crimineel, maar het is niet eerlijk dat er een collectief imago wordt geschapen voor de Marokkaan, waarbij je in de samenleving als ploeg al 3-0 achter staat en je maar eerst eens moet zien om gelijkspel te behalen voor je kunt slagen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2012 21:07:04 ]
pi_115258003
quote:
Terreur nog wel..... Zeg niet dat er niks aan de hand is, maar terreur, doe ff niet zo dramatisch.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:01:24 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115258017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Terreur nog wel..... Zeg niet dat er niks aan de hand is, maar terreur, doe ff niet zo dramatisch.
Het is geen serieuze post.
The End Times are wild
pi_115259742
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wijs mij eens uitspraken aan die jouw mening dat ik een racist ben onderstrepen?
Dat is een ander verhaal, maar beweren dat men over het algemeen weinig tegen Marokkanen heeft... :')_!
pi_115268776
quote:

[..]

die zembla docu is echt ongelofelijk. Net een film dat soort complotten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115271084
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:59 schreef Triggershot het volgende:
... Laat staan dat ik woorden ga vuil maken aan selectieve statistiekenbeoordeling. 99,9% van de verkrachtingen, daar zijn mannen verantwoordelijk voor, maar niemand heeft het over een collectief negatief imago van de man, dat ze niet in stille tochten lopen etc.
Het percentage verkrachters onder mannen is dan ook van een heel andere orde dan het percentage Marokkaanse jongeren dat crimineel gedrag vertoont, cq. met justitie in aanraking is geweest.

quote:
Van alle Marokkaanse jongens is maar liefst 65 procent tussen hun 12e en 23e levensjaar weleens aangehouden door de politie. Het Sociaal Cultureel Planbureau noemt die ontwikkeling in het rapport 'schrikbarend'.
Bron: "Criminaliteit grootste probleem integratie"

quote:
De goede burger zal zich distantieren van de verkrachter, ja de goede Marokkaanse burger zal zich distantieren van de Marokkaanse crimineel, maar het is niet eerlijk dat er een collectief imago wordt geschapen voor de Marokkaan, waarbij je in de samenleving als ploeg al 3-0 achter staat en je maar eerst eens moet zien om gelijkspel te behalen voor je kunt slagen.
Dat imago hebben Marokkanen toch echt aan zichzelf te danken. Ik hoor nooit iets over Vietnamezen. En de criminaliteit en het wangedrag begint vaak al op jonge leeftijd. Kennelijk is er ook niemand in de omgeving, uit eigen kring, die zulke jongeren corrigeert.

En wat het imago betreft: als maar liefst 65 procent van de jongeren tussen 12 en 23 jaar wel eens door de politie is aangehouden, is dat dus bij slechts 35 procent niet het geval. Tegenover elke fatsoenlijke, zich normaal gedragende Marokkaanse jongere staan bijna twee criminelen.

Sorry, als het hier om percentages van 5 of 10 procent ging, had je een punt. Maar criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is zo wijdverspreid dat een slachtofferrol misplaatst is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 00:14:00 ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 00:17:54 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115271352
Trigger een Slachtofferrol toebedichten :o, zo fout
pi_115271826
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het percentage verkrachters onder mannen is dan ook van een heel andere orde dan het percentage Marokkaanse jongeren dat crimineel gedrag vertoont, cq. met justitie in aanraking is geweest.

Kijk ook meteen naar hoeveel% van de verkrachters / pedo man is en waarom dat geen collectief bewegen op roept. Ik riep niet op om te kijken hoeveel % van de mannen een verkrachter of crimineel is. Zo wordt er ook geen stille tochten gedaan door agenten, omdat er weer agenten zijn die veel geweld gebruiken, macht misbruiken of zelfs in 2 gevallen een vriendin of buurmeisje vermoorden. Maar goed als we Marokkanen vergelijken met PVVleden moeten we nog stille tochten hebben over wat PVV leden allemaal hebben gedaan natuurlijk.

[..]

quote:
Dat imago hebben Marokkanen toch echt aan zichzelf te danken. Ik hoor nooit iets over Vietnamezen. En de criminaliteit en het wangedrag begint vaak al op jonge leeftijd. Kennelijk is er ook niemand in de omgeving, uit eigen kring, die zulke jongeren corrigeert.
Nou de imago van de Marokkanen in mijn omgeving is prima en niets op aan te merken, imago van Marokkanen wordt grotendeels gevormd door de media, met name als we het hebben over al die mensen die niet eens in een grote stad wonen of zelfs geen last van hebben gehad, met een vergrootglas naar kijken, etniciteit benadrukken zijn daar handige instrumenten in.
quote:
En wat het imago betreft: als maar liefst 65 procent van de jongeren tussen 12 en 23 jaar wel eens door de politie is aangehouden, is dat dus bij slechts 35 procent niet het geval. Tegenover elke fatsoenlijke, zich normaal gedragende Marokkaanse jongere staan bijna twee criminelen.
Ik ben wel benieuwd naar wat die gevallen van in aanraking komen met justitie is, ik ben ook vaak genoeg in aanraking gekomen met politie / justitie, vanwege een rijbewijs / ID te vergeten, te hard rijden etc, niet echt noemenswaardige dingen als we het over overlast hebben, nou weet ik wel dat dat misschien maar een gros is van de statistieken, maar ook dat is in aanraking komen met justitie, zijn daar duidelijke voorbeelden van in de onderzoeken?
quote:
Sorry, als het hier om percentages van 5 of 10 procent ging, had je een punt. Maar criminaliteit onder Marokkaanse jongeren is zo wijdverspreid dat een slachtofferrol misplaatst is.
Ho ho, niemand pleit voor een slachtofferrol voor Marokkaanse criminelen, ik heb het over mensen die niets met criminaliteit te maken hebben, dat zij er onnodig in worden geplaatst. Iemand die niets fout doet, maar er wel op wordt afgerekend simpelweg omdat hij Marokkaans is, is per definitie een slachtoffer van de imago van de criminelen / beeldvorming van de media.
pi_115272057
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:17 schreef Re het volgende:
Trigger een Slachtofferrol toebedichten :o, zo fout
*;

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 00:29:40 ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 00:30:17 #184
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115272115
Goede topic by the way.
pi_115284876
De sfeer zit er nog lekker in hier. Heel prettig.
pi_115285075
Wat verstaat men eingelijk onder "keihard aanpakken" ? Want om even on topic te blijven, het politie bureau bevindt zich namelijk nota bene op de Groest, dus aan het aantal blauw kan het niet gelegen hebben ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_115285260
Aanhouden en voor langere tijd vastzetten misschien?
Als je het artikel leest gaat het steeds om dezelfde groep. Hoe kan je na poging moord 2 maanden later alweer, of nog steeds vrij zijn om twee jonge meisjes in elkaar te slaan?

En als politiebureau daar echt zit moeten ze zich al helemaal kapot schamen die platte petten.
pi_115285465
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat verstaat men eingelijk onder "keihard aanpakken" ? Want om even on topic te blijven, het politie bureau bevindt zich namelijk nota bene op de Groest, dus aan het aantal blauw kan het niet gelegen hebben ?
de meeste fietsen worden hier al jaren VOOR het politiebureau gejat :')

het politiebureau is nou net de plek waar je GEEN politieagenten tegenkomt :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:09:57 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115285487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:28 schreef Nozem. het volgende:
En waarom wordt deze groep niet keihard aangepakt na het eerste incident? Moeten er eerst weer doden vallen?

daar zit hem een beetje de crux, niet... die groep wordt niet goed aangepakt en dus kan het door blijven etteren, dan kun je wel hard roepen dat het allemaal tuig is en ze geen respect hebben voor de maatschappij, maar diezelfde maatschappij laat het blijkbaar wel toe dat ze mogen etteren

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 08-08-2012 13:15:00 ]
pi_115285514
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:52 schreef HyperViper het volgende:
De sfeer zit er nog lekker in hier. Heel prettig.
g amaar eens op een stapavond over de groest lopen: dan zul je pas een lekker sfeertje meemaken :')

ieder weekend is het wel bal daar. regelmatig ook weer iemand met een mes in de rug :{
pi_115285846
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef Re het volgende:

[..]

daar zit hem een beetje de crux, niet... die groep wordt niet goed aangepakt en dus kan het door blijven etteren, dan kun je wel hard roepen dat het allemaal tuig is en ze geen respect hebben voor de maatschappij, maar diezelfde maatschappij laat het blijkbaar wel toe dat ze mogen etteren
Onder de noemer de maatschappij dat ben jij?
Nou dit lijkt me niet een groep waar je als brave burger die de hond uit laat even op af moet stappen om ze aan te spreken.
Zaak voor de politie. Als je de reacties in de Gooi en Eemlander leest is het al jaren een no go area vol met geweld daar.

Deze meisjes zijn in elkaar geslagen pal voor een grote discotheek G-Spot. Hetgeen toch wel suggereert dat er geen of onvoldoende politie aanwezig was om ze te beschermen tegen dit soort staatsmongolen.

Als je uitgaat in Rotterdam of Amsterdam sterft het rond de bekende horecagelegenheden ook van de politie al dan niet te paard.
pi_115285924
quote:
Het is de zoveelste zware mishandeling al dit jaar aan de Groest, waar allochtone jongeren een no-goarea hebben gecreëerd met bedreigingen, verwensingen en agressie tijdens de uitgaansuren.
Wie gaat dit trouwen à la GeenStijl "kapot-checken"?
pi_115286057
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:20 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Deze meisjes zijn in elkaar geslagen pal voor een grote discotheek G-Spot. Hetgeen toch wel suggereert dat er geen of onvoldoende politie aanwezig was om ze te beschermen tegen dit soort staatsmongolen.
en de G-spot zit letterlijk 2 deuren naast het politiebureau :')
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:30:14 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115286263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:20 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Onder de noemer de maatschappij dat ben jij?
Nou dit lijkt me niet een groep waar je als brave burger die de hond uit laat even op af moet stappen om ze aan te spreken.
Zaak voor de politie. Als je de reacties in de Gooi en Eemlander leest is het al jaren een no go area vol met geweld daar.

Als je uitgaat in Rotterdam of Amsterdam sterft het rond de bekende horecagelegenheden ook van de politie al dan niet te paard.
nou ja, een maatschappij die het toelaat dat er een no go-zone is gevormd waartegen niet is opgetreden. Dan kun je dus wel blijven schreeuwen dat die mongolen geen respect hebben maar je kunt ze niet beschuldigen van opportunisme... oid
pi_115286335
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:30 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, een maatschappij die het toelaat dat er een no go-zone is gevormd waartegen niet is opgetreden. Dan kun je dus wel blijven schreeuwen dat die mongolen geen respect hebben maar je kunt ze niet beschuldigen van opportunisme... oid
Ik vraag me af in hoeverre er echt een no-go area is, lijkt mij een typische Telegraaf hyperbool.
pi_115286385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre er echt een no-go area is, lijkt mij een typische Telegraaf hyperbool.
Dat ja, sowieso zijn het uit buitenland geïntroduceerde termen.
pi_115286407
quote:

[..]

niet officieel uitgeroepen natuurlijk ;)

maar de meeste Hilversummers zul je daar echt niet vinden op stapavonden :N
de politie trouwens ook niet :')
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:37:17 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115286541
quote:

[..]

mja, hoe je het ook noemt, maar dat er gestructureerd groepen marokkanen in staat zijn wetteloos bezig te zijn vind ik persoonlijk erger dan de gepleegde feiten. We kunnen niet verwachten dat een grote groep ontspoorden ineens zich bewust worden dat ze verkeerd bezig zijn, ze worden niet gecorrigeerd dus blijven ze doen waar ze goed in zijn...
pi_115286735
Zet hier arme agenten uit Marokko aan het werk, speciaal team voor Marokkanen, als ze goed werk leveren, neem de nationaliteit van de etter af en geef het aan de agent, win-win situatie.
pi_115286790
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:37 schreef Re het volgende:

[..]

mja, hoe je het ook noemt, maar dat er gestructureerd groepen marokkanen in staat zijn wetteloos bezig te zijn vind ik persoonlijk erger dan de gepleegde feiten. We kunnen niet verwachten dat een grote groep ontspoorden ineens zich bewust worden dat ze verkeerd bezig zijn, ze worden niet gecorrigeerd dus blijven ze doen waar ze goed in zijn... wat ze leuk vinden om te doen
pi_115286926
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:42 schreef Triggershot het volgende:
Zet hier arme agenten uit Marokko aan het werk, speciaal team voor Marokkanen, als ze goed werk leveren, neem de nationaliteit van de etter af en geef het aan de agent, win-win situatie.
Wel volgens nederlandse regels/wetten?
pi_115287092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:48 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wel volgens nederlandse regels/wetten?
Geef ze wat meer bevoegdheden dan de buurtwachten of wijkagenten, dat wel.
pi_115287177
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geef ze wat meer bevoegdheden dan de buurtwachten of wijkagenten, dat wel.
Niet eens zo'n heel slecht idee. Die zullen direct al meer gezag uitstralen naar marrokaanse crimineeltjes.
pi_115287232
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:54 schreef Murdera het volgende:

[..]

Niet eens zo'n heel slecht idee. Die zullen direct al meer gezag uitstralen naar marrokaanse crimineeltjes.
Om maar te zwijgen over een imagoprobleem, en 'ze doen er zelf niets aan'.

En dan dagelijks op NOS Marokkanen stoppen tasjesdief :9~

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 13:57:51 ]
pi_115287313
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef Re het volgende:

[..]

Niet vreemd natuurlijk. Er wordt toch veelal gesproken over incidenten en mensen die er wel wat aan willen doen die worden van racisme beticht. Ik doe er ook niets aan als ik wat zie en ik ben zelf nog van 'buitenlandse' afkomst. Mensen die bang zijn om op te treden tegen dit soort mensen geef ik groot gelijk. Waarom zelf risico lopen op een klap in je gezicht of een mes in je lichaam?

Mijn buurman (ongeveer 50 jaar) was altijd heel erg tegen mensen die zich ook maar ietwat racistisch uitlieten tegen andere, totdat zijn dochtertje is misbruikt door een groepje van dat tuig. Nu kan hij ze niet meer luchten of zien. Dat vind ik pas hypocriet.
pi_115287770
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:37 schreef Re het volgende:

[..]

mja, hoe je het ook noemt, maar dat er gestructureerd groepen marokkanen in staat zijn wetteloos bezig te zijn vind ik persoonlijk erger dan de gepleegde feiten. We kunnen niet verwachten dat een grote groep ontspoorden ineens zich bewust worden dat ze verkeerd bezig zijn, ze worden niet gecorrigeerd dus blijven ze doen waar ze goed in zijn...
Je bedoelt "de wet overtreden" ipv wetteloos denk ik?
In hoeverre treedt de politie daar dan echt helemaal niet meer op?
pi_115288240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:08 schreef DroogDok het volgende:

[..]

meerdere keren meegemaakt:

vechtpartij op de groest
politieauto komt aanrijden, stopt op een afstandje en doet niets

pas als de vechtpartij afgelopen is komen ze uit hun auto, proberen nog een beetje stoer de achtergebleven personen vermanend toe te spreken (meestal zijn dat dan de slachtoffers die op dat moment hun wonden likken :') )
en dan stappen ze weer in hun auto en rijden weg

*O* Politie *O*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:25:21 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115288582
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:57 schreef Chahna het volgende:

[..]

Niet vreemd natuurlijk. Er wordt toch veelal gesproken over incidenten en mensen die er wel wat aan willen doen die worden van racisme beticht. Ik doe er ook niets aan als ik wat zie en ik ben zelf nog van 'buitenlandse' afkomst. Mensen die bang zijn om op te treden tegen dit soort mensen geef ik groot gelijk. Waarom zelf risico lopen op een klap in je gezicht of een mes in je lichaam?

Mijn buurman (ongeveer 50 jaar) was altijd heel erg tegen mensen die zich ook maar ietwat racistisch uitlieten tegen andere, totdat zijn dochtertje is misbruikt door een groepje van dat tuig. Nu kan hij ze niet meer luchten of zien. Dat vind ik pas hypocriet.
dat argument van "iedereen noemt het maar incidenten en we worden van racisme beticht" begint ook een beetje belegen te raken onderhand

en nee ik heb de antwoorden ook niet, ik weet wel dat onderbuik gepriegel ook geen zoden aan de dijk zet maar een oplossing kan het 3 strikes principe zijn al zitten daar ook veel haken en ogen aan maar goed, het is niet de burger zelf die tegen dit tuig moet optreden maar de recht/wethandhavers
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:26:33 #209
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115288636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:08 schreef DroogDok het volgende:

[..]

iig dat de wet niets betekent voor deze gasten
pi_115288931
overigens adviseert de Hilversumse politie meestal ook om geen aangifte te doen: ze zijn toch zo weer vrij en hebben toegang tot jouw gegevens waarna ze je gewoon een keertje thuis op komen zoeken :{
pi_115288971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:32 schreef Leipo666 het volgende:
overigens adviseert de Hilversumse politie meestal ook om geen aangifte te doen: ze zijn toch zo weer vrij en hebben toegang tot jouw gegevens waarna ze je gewoon een keertje thuis op komen zoeken :{
Waar heb je deze informatie vandaan?
pi_115289010
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:25 schreef Re het volgende:

[..]

dat argument van "iedereen noemt het maar incidenten en we worden van racisme beticht" begint ook een beetje belegen te raken onderhand
Het is een kulargument, zeker weten. Alleen kom ik het dagelijks nog overal tegen dus bepaalde mensen vinden dit echt. Ik ben het er ook niet mee eens.
pi_115289079
quote:
For real? :{ Bron?
pi_115289164
quote:
Grootste onzin van de wereld dit.
Ten eerste wil de politie dat je altijd aangifte doet en ten tweede kunnen die gasten niet n.a.v. jouw aangifte achter je gegevens komen.
pi_115289431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar heb je deze informatie vandaan?
1e hands ervaring

je staat wel even met je bek vol tanden als ze dat zo tegen je zeggen :{
pi_115289837
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:37 schreef Nozem. het volgende:
Ten eerste wil de politie dat je altijd aangifte doet
Volgens het stuk uit de OP wilde de politie eerst geen aangifte opnemen.
Ik meen me iets te herinneren van "stroperig gedrag", al zegt dat mij persoonlijk weinig.
pi_115289954
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Volgens het stuk uit de OP wilde de politie eerst geen aangifte opnemen.
Ik meen me iets te herinneren van "stroperig gedrag", al zegt dat mij persoonlijk weinig.
Welk stuk van de OP precies?
pi_115290272
quote:
Dat zou toch helemaal van de pot gerukt zijn. Is het al zover gekomen?
Ik hoop dat je dat verkeerd hebt.
pi_115290318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:56 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Welk stuk van de OP precies?
OP uit het eerste deel, het stuk op de nieuwssite.
pi_115290474
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou toch helemaal van de pot gerukt zijn. Is het al zover gekomen?
Ik hoop dat je dat verkeerd hebt.
het is al jaren zo :{
pi_115290762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

OP uit het eerste deel, het stuk op de nieuwssite.
Dat is gewoon een reactie van iemand die daar reageerde.
Mogelijk Leipo666.
De politie gaat echt niet burgers adviseren om geen aangifte doen wat een enorme bullshit zeg.
pi_115290860
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:17 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Mogelijk Leipo666.
De politie gaat echt niet burgers adviseren om geen aangifte doen wat een enorme bullshit zeg.
ik was dat in ieder geval niet op een andere site :N

maar het is duidelijk dat jij nog niet vaak aangifte hebt willen doen: je moet soms hemel en aarde bewegen om het voor elkaar te krijgen (voor verzekeringswerk bijvoorbeeld).
pi_115290896
quote:

[..]

Mogelijk Leipo666.
Ik kan het niet meer terugvinden. :?
pi_115290927
quote:

[..]

Mogelijk Leipo666.
Is hier wel degelijk gebeurd. Toen we hebben beloofd het zelf wel op te lossen (enorme grote familie +veel vrienden) Draaiden ze om
pi_115290963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik was dat in ieder geval niet op een andere site :N

maar het is duidelijk dat jij nog niet vaak aangifte hebt willen doen: je moet soms hemel en aarde bewegen om het voor elkaar te krijgen (voor verzekeringswerk bijvoorbeeld).
O dat zal best :P
Ook wel eens 2 uur zitten wachten op het bureau en dan zo'n ongeïnteresseerde trut die je aangifte verwerkt.
Maar dat is iets anders dan een algemeen advies waarin politie zegt dat burgers maar vooral geen aangifte moeten doen.
Dat heb jij gewoon verzonnen.
pi_115290970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

1e hands ervaring

je staat wel even met je bek vol tanden als ze dat zo tegen je zeggen :{
Daarmee moet je naar de lokale krant gaan. Ik meen het echt.
pi_115291099
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:21 schreef Nozem. het volgende:

Ik hoor het wel heel vaak trouwens. Opvallend vaak.
pi_115291113
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:21 schreef Nozem. het volgende:

[..]

helaas niet!
en de politie zal dit zelf natuurlijk ook niet van de daken schreeuwen, maar ze weten welke groep het steeds betreft en wat deze personen doen als erachter zijn gekomen waar je woont.

als de politie blijkbaar al bang is, wat moet je als burger dan doen?
pi_115291138
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:57 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik vind het überhaupt belachelijk om de daden te refereren aan een hele groep van de samenleving. Pak de etters gewoon aan. dat is ook wat hier ontbreekt. We zijn te druk met kleurtjes en achtergronden om het werkelijke probleem aan te pakken.
pi_115291145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

helaas niet!
en de politie zal dit zelf natuurlijk ook niet van de daken schreeuwen, maar ze weten welke groep het steeds betreft en wat deze personen doen als erachter zijn gekomen waar je woont.

Een goed wapen aanschaffen.
pi_115291158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Daarmee moet je naar de lokale krant gaan. Ik meen het echt.
mijn ervaring is alweer van ruim 5 jaar geleden
maar de omstandigheden op de Groest zijn nog steeds hetzelfde (dit is echt niet iets van de laatste tijd alleen)
pi_115291257
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

Een goed wapen aanschaffen.
tja...

een 'simpele' mishandeling is het niet waard om aangifte voor te doen en dan een hele lange tijd te moeten vrezen dat ze je een keer op komen zoeken :{
pi_115291271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mijn ervaring is alweer van ruim 5 jaar geleden
maar de omstandigheden op de Groest zijn nog steeds hetzelfde (dit is echt niet iets van de laatste tijd alleen)
Als je over een vergelijkbare ervaring spreekt of kent -wie dan ook die dit leest-, direct contact opnemen met een journalist.

Aanpakken die laffe politiehandel.
pi_115291349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:25 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

helaas niet!

De politie is op grond van artikel 163 lid 5 en artikel 165 lid 1 Sv verplicht een aangifte of klacht in ontvangst te nemen.
pi_115291354
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:28 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tja...

een 'simpele' mishandeling is het niet waard om aangifte voor te doen en dan een hele lange tijd te moeten vrezen dat ze je een keer op komen zoeken :{
Maar je zou denken dat het andersom ook werkt, als je er zelf een paar tandjes laat tuffen met een groep, dat ze hun heil wellicht ergens anders zoeken, en je zelf ook amper tot geen last van politie zal hebben. :)
pi_115291525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:30 schreef Nozem. het volgende:

[..]

De politie is op grond van artikel 163 lid 5 en artikel 165 lid 1 Sv verplicht een aangifte of klacht in ontvangst te nemen.
er zit altijd een verschil tussen recht hebben en recht krijgen.

dan sta je daar vlak na je mishandeling nog trillend op je benen in het politiebureau om aangifte te willen doen en dan raadt zo'n agent je aan om het niet te doen omdat ze je anders wel weten te vinden...

dan ga je echt niet op je strepen staan om toch een aangifte te kunnen doen :N
pi_115291660
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dan sta je daar vlak na je mishandeling nog trillend op je benen in het politiebureau om aangifte te willen doen en dan raadt zo'n agent je aan om het niet te doen omdat ze je anders wel weten te vinden...

In geval van bedreiging kan je ook anoniem aangifte doen. Dus als een agent zelf al acht is dat het niet veilig is om aangifte te doen met verstrekking persoonsgegevens zou hij je aangifte ook anoniem kunnen verwerken.
pi_115293290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:30 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Ach, bij heel veel kleine criminaliteit raden ze je het wel degelijk af. het papierwerk kost teveel tijd in verhouding tot de kans dat het opgelost zal worden. Bij fietsendiefstal doen ze amper nog moeite.
pi_115294531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Dat vind ik echt erg dat dit gebeurt.
Geeft niet echt vertrouwen meer in de 'sterke arm' :o
Zoek het maar uit :W
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:29:27 #240
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115297067
Ik heb wel eens gezien in zo'n programma met verborgen camera dat de politie adviseerde geen aangifte te doen. Kan het alleen niet meer terugvinden. Was zo'n programma als Tros Radar, Opgelicht,of zoiets.
Er werd een paar keer gevraagd om aangifte te doen en die politieagente bléef toen volhouden dat het weinig nut had en ze weigerde de aangifte op te nemen.

edit; hier staat ook al zoiets, gaat over oplichting.

http://www.opgelicht.nl/hulp/aangifte-doen/

Niet gewillig
Helaas zijn niet alle politiekorpsen altijd even gewillig om uw aangifte aan te nemen en sommigen zullen u zelfs (proberen te) weigeren. Soms vertellen ze mensen dat het gaat om een 'civiele zaak' en verwijzen hen naar een advocaat. Soms zegt een agent zelfs dat iemand maar beter naar Opgelicht?!, Radar of een ander televisieprogramma kan stappen, in plaats van de politie.

[ Bericht 22% gewijzigd door Flow3r op 08-08-2012 17:39:09 ]
pi_115297607
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb wel eens gezien in zo'n programma met verborgen camera dat de politie adviseerde geen aangifte te doen. Kan het alleen niet meer terugvinden. Was zo'n programma als Tros Radar, Opgelicht,of zoiets.
Er werd een paar keer gevraagd om aangifte te doen en die politieagente bléef toen volhouden dat het weinig nut had en ze weigerde de aangifte op te nemen.

edit; hier staat ool al zoiets, gaat over oplichting.

Niet gewillig
Helaas zijn niet alle politiekorpsen altijd even gewillig om uw aangifte aan te nemen en sommigen zullen u zelfs (proberen te) weigeren. Soms vertellen ze mensen dat het gaat om een 'civiele zaak' en verwijzen hen naar een advocaat. Soms zegt een agent zelfs dat iemand maar beter naar Opgelicht?!, Radar of een ander televisieprogramma kan stappen, in plaats van de politie.

Het moet natuurlijk wel een strafbaar feit zijn. Het idee dat je maar alles op internet van volslagen onbekenden zou kunnen kopen en dat de politie dan zorgt dat je je waar geleverd krijgt lijkt me niet waartoe oplichting strafbaar is gesteld. Een 'eenvoudige leugen' maakt geen oplichting als ik me niet vergis.
pi_115297871
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je een racist ben. Er staat heel wat anders, namelijk dat het nogal ongeloofwaardig klinkt, zo uit je toetsenbord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115301460
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:45 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik geloof niet in die specifieke groep.
Nee, vandaar ook wereldvreemd en politiek correct.

Want het is namelijk een gespecificeerde groep. Dat is een feit, niet een aanname.

Maar onwelgevallige dingen worden wel vaker niet geloofd.

quote:
Ik geloof wel dat voornamelijk mensen hier naartoe gekomen zijn die het in eigen land arm hadden of op een of andere manier niet geslaagd waren.
Die hebben een achterstand gehad en dat is vreselijk moeilijk in te lopen. Toch lukt het sommigen wonderwel. Maar voor anderen is de stap te hoog.
Dat ligt niet aan het Marokkaan zijn, maar aan de gehele situatie.
Maar ik denk dat ik niet de eerste ben die met dit argument komt, dus ik ben benieuwd welk Politiek Correcte Bullshitbingo vak ik nu af kan kruisen:

Waarom hebben met name moslims hier last van, en de vele andere migranten die we in dit land hebben niet?

En 'dit land' mag je vervangen door elk europees land. Daar zie je hetzelfde beeld.

quote:
Neem Nederlanders op vakantie. Ik voel me niet verwant met Oh Oh Cherso mensen, jij wel?
Ligt het aan de afkomst dat ze zich zo gedragen? Moeten we daar alle Nederlanders op aankijken en die vakantielanden uitsturen?
Poging nummer 12934872395479857324985789248752789658723465789374 om misdragingen van migranten gelijk te stellen aan lomp gedrag van vakantiegangers.

Ga jij maar eens opzoeken wat het verschil is tussen een vakantieganger en een migrant.
pi_115301736
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:51 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Je mag van alles verwachten ,maar het gebeurt niet he, of wel dan?
Dus geef die hoop maar op, wie droomt er nu?
Je mag wel verwachten dat als jij weer wat zwakzinnige domme dingen roept, de problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar dat gebeurt niet hé, of wel dan?

Dus leer eens goed argumenteren, en geef die droom dat goede bedoelingen uitmaken maar op, want wie droomt er nu aan 1 stuk door? :)

quote:
Lekker blijven zeuren over afkomst en het in die hoek blijven zoeken.
Nee, lekker blijven negeren dat het zo is. Gewoon verkondigen dat je 'er niet in gelooft'.

quote:
Totaal voorbij gaand dat vrouwen in tokkiewijken vol met autochtoon tuig helemaal niet veilig zijn, evenals in vele roomblanke kroegen waar het stikt van autochtone tokkies.
Doet niet terzake. Dingen erbij de haren bijslepen. "Ja, maar tokkies doen het ook!" :')

quote:
Ik vind ook dat het geweld aangepakt moet worden, maar zolang de focus ligt op iemands getinte velletje, denken de andere tokkies dat ze er mooi mee weg komen want het is " allemaal allochtoon 'tuig. Hoe makkelijk.
Onzin.

Maak het maar aannemelijk. Ik 'geloof niet in je'.

Jij bent echt een enorme terugwerping naar de jaren 90 zeg. Heb jij de afgelopen 20 jaar met je kop in het zand gezeten ofzo?

20 jaar geleden had je veel vriendjes, vond iedereen dat je gelijk had. Nu ben je een politiek correcte joker.
pi_115301829
quote:

[..]

Sociale druk? Jij denkt dat Marokkaanse jongeren zitten te pochen in hun omgeving,
Nee, ik trap het fabeltje onderuit dat die ouders het 'niet weten'. Want die sociale controle, die zogenaamd totaal afwezig is, is er dus wel.

Alleen kunnen we constateren dat ze er maar selectief iets mee doen.
pi_115301946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:08 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, ik trap het fabeltje onderuit dat die ouders het 'niet weten'. Want die sociale controle, die zogenaamd totaal afwezig is, is er dus wel.

Je trapt er helemaal niets onderuit, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik weet veel meer over mijn omgeving en de jongeren dan de vaders over hun zoons. Sociale druk is er wel, alleen wordt niet alles verspreid, zeker niet onder jongens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 19:12:02 ]
pi_115301975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:08 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Sociale controle binnenshuis ja. Dat klopt. Je kan trappen wat je wil, maar uiteindelijk ziet het er meer naar uit dat je aan luchtfietserij doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115302013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sociale controle binnenshuis ja. Dat klopt. Je kan trappen wat je wil, maar uiteindelijk ziet het er meer naar uit dat je aan luchtfietserij doet.
Baba, wollah dat meisje die ik vandaag heb geplayed, was tantoe gataaaar!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:14:12 #249
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115302037
quote:
Waarom hebben met name moslims hier last van
Ah, het ligt aan het geloof? Dus al die roomblanke-bekeerde-autochtone moslims gaan massaal de straten op om mensen te mishandelen , zomaar opeens ,enkel en alleen omdat ze moslim zijn?

quote:
en de vele andere migranten die we in dit land hebben niet?
Ik dacht eens gelezen te hebben op de site van het CBS dat Antillianen de kroon spanden wat delicten betreft?
Zover ik weet zijn dat niet allemaal moslims, noch Marokkanen.

quote:
Nee, lekker blijven negeren dat het zo is. Gewoon verkondigen dat je 'er niet in gelooft'.
Klopt, ik zie nog steeds geen bewijs dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.
pi_115302040
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

LOL! Ik zie het al voor mij inderdaad. Die gozer heeft geen idee waar hij over praat.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:14:47 #251
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115302063
quote:
9s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

:D _O-
pi_115302534
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:11 schreef Triggershot het volgende:
Sociale druk is er wel, alleen wordt niet alles verspreid, zeker niet onder jongens.
QED.

Misschien moeten ze dat eens gaan doen dan??
pi_115302561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sociale controle binnenshuis ja.
Nope, ook buitenshuis.
pi_115302573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nope, ook buitenshuis.
Wat jij wil. Jij weet het beter dan de mensen die nota bene uit die cultuur komen toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_115302631
quote:
3s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je trapt er helemaal niets onderuit, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik weet veel meer over mijn omgeving en de jongeren dan de vaders over hun zoons. Sociale druk is er wel, alleen wordt niet alles verspreid, zeker niet onder jongens.
De meisjes weten ze anders goed onder de duim te houden.
En juist die doen het betrekkelijk goed.
pi_115302677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:26 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

QED.

Misschien moeten ze dat eens gaan doen dan??
Moeten ze wat gaan doen? Zorgen dat eigen wangedrag door de vader gehoord wordt?
Als je vriend een 'snitch' is zegt hij het voortaan niet meer aan hen en lost het nog steeds niets op.
pi_115302704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:28 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Trigger heeft een aantal posts geleden nu juist het verschil laten zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115302765
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:28 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Terwijl het Nederlandse meisje nog steeds zit te huilen terwijl ze ontmaagd wordt, heeft het Marokkaanse meisje al weer haar 3e maagdenvlies correctie gehad, the fuck heb jij het over? Onder Marokkanen is sociaal druk voor meisjes het minst bij de Islamitische volkeren in Nederland.
pi_115302778
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ah, het ligt aan het geloof? Dus al die roomblanke-bekeerde-autochtone moslims gaan massaal de straten op om mensen te mishandelen , zomaar opeens ,enkel en alleen omdat ze moslim zijn?
Ik denk niet dat het sec aan religie ligt nee. IMHO meer cultuur.

quote:
Ik dacht eens gelezen te hebben op de site van het CBS dat Antillianen de kroon spanden wat delicten betreft?
Zover ik weet zijn dat niet allemaal moslims, noch Marokkanen.
Scoren ook goed ja.

Maar dat haakt aan op wat eerder geprobeerd is duidelijk te maken. De ene misdaad is de andere niet. Een witteboord die de kas plundert contribueert niet aan het onveiligheidsgevoel, zoals een paar een paar exponentjes van dat herenvolk die meisjes invalide schoppen :)

Dus ja, die zijn zeker crimineel, op sommige vlakken misschien wel erger. Maar effectief hebben we daar veel minder last van.

En die criminaliteit waarvan we vinden dat we last hebben, die speelt mee als we gaan stemmen. Die waar we veel minder last van hebben, veel minder.

quote:
Klopt, ik zie nog steeds geen bewijs dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.
Kijk eens opsporing verzocht. Zoek eens op wat de samenstelling van de gevangenis populaties zijn. Dat is nogal keihard bewijs.
pi_115302876
Keihard bewijs? Voor de stelling dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.

Oké. Erg logisch. Dus Antillianen zijn ook zo omdat ze moslim en/of Marokkaan zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115302883
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Flow3r het volgende:

edit; hier staat ook al zoiets, gaat over oplichting.

Niet gewillig

Ach , daar kan je hier niet mee aankomen. Ik heb ook eens meegemaakt dat mijn aangifte meerdere malen geweigerd werd , onterecht , Fokkers verklaarden mij voor gek.
Dus mits je geen bronnen/bewijzen op schrift hebt staan zullen Fokkers je niet geloven.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_115302884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat jij wil. Jij weet het beter dan de mensen die nota bene uit die cultuur komen toch?
Ja, is wat over gepubliceerd. Dat heeft van mij meer waarde dan commentaar van triest heerschap wat nu al een dikke, wat zal het zijn, ook al weer een jaartje of 10-15 alles wat over z'n eigen volk wordt geschreven wat hem niet bevalt bagatelliseerd.
pi_115302993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, is wat over gepubliceerd. Dat heeft van mij meer waarde dan commentaar van triest heerschap wat nu al een dikke, wat zal het zijn, ook al weer een jaartje of 10-15 alles wat over z'n eigen volk wordt geschreven wat hem niet bevalt bagatelliseerd.
Ah, het trieste heerschap. Nee, oké. Jij hebt helemaal gelijk jongen. Het zijn allemaal leugenaars, want ja he ze praten 10 - 15 jaar genuanceerd over de problematiek. En dat kan niet hé. Dan maken ze deel uit van het heerschap. Genuanceerd zijn is zo... zo links en zo vies he. Bah. Nuance.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115302994
quote:

[..]

Dan plaats je de publicaties zodat we daarop commentaar kunnen geven, ipv dat je je eigen interpretatie van een voor jou vreemd cultuur wegzet als de publicatie. Daarnaast is er zoveel onzin gepubliceerd, maar ik sta er voor open, kom maar op.
pi_115303031
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Keihard bewijs? Voor de stelling dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.

Oké. Erg logisch. Dus Antillianen zijn ook zo omdat ze moslim en/of Marokkaan zijn.
De Oost Europeanen, met name de Polen valt al helemaal niet te ontkennen natuurlijk dat ze moslimgezind zijn.
pi_115303073
quote:
5s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moeten ze wat gaan doen? Zorgen dat eigen wangedrag door de vader gehoord wordt?
Als je vriend een 'snitch' is zegt hij het voortaan niet meer aan hen en lost het nog steeds niets op.
Nee nee nee,

Het uitgangspunt is niet dat de moslima tegen haar 'vriendinnen' opbiecht wat ze gedaan heeft en het zo bij haar ouders terecht komt. Zou wel heel mooi uitkomen.

Het uitgangspunt is dat mede getto bewoners het zien, en het terug rapporteren.

Tenzij mo het prinsje iets flikt. Dan zien we ineens helemaal niets.
pi_115303116
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah, het trieste heerschap. Nee, oké. Jij hebt helemaal gelijk jongen. Het zijn allemaal leugenaars, want ja he ze praten 10 - 15 jaar genuanceerd over de problematiek. En dat kan niet hé. Dan maken ze deel uit van het heerschap. Genuanceerd zijn is zo... zo links en zo vies he. Bah. Nuance.
Dat heb ik niet gezegd joh. Ik had het over jou oeuvre.
pi_115303117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Oost Europeanen, met name de Polen valt al helemaal niet te ontkennen natuurlijk dat ze moslimgezind zijn.
Ook Polen en Roemenen zijn Marokkanen. En het zijn moslims. Het komt daardoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115303142
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:40 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd joh. Ik had het over jou oeuvre.
Mijn oeuvre. Vertel eens, hoe mijn oeuvre in elkaar steekt. Aangezien ik nooit in mijn hele leven dit soort daden of enig ander wangedrag van tuig heb goedgekeurd.

Ik ben benieuwd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115303220
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee nee nee,

Het uitgangspunt is niet dat de moslima tegen haar 'vriendinnen' opbiecht wat ze gedaan heeft en het zo bij haar ouders terecht komt. Zou wel heel mooi uitkomen.

Jij denkt dat de betreffende prinsesjes zich temidden in de ghetto zo gedragen. Als ze zich al zo gedragen is dat ver buiten de kenniscircle. Zo dom zijn ze ook weer niet. In de praktijk houdt het in dat ze zich van Amsterdam naar Rotterdam verplaatsen, als ze woonachtig zijn in Amsterdam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115303240
quote:

[..]

Nee nee nee,

Als een Marokkaanse iets onwettigs doet, wordt dat net zo goed niet gesnitched, maar goed, dat zie je btw, wel terug, als de ouders de kinderen waarschuwen zeggen ze altijd wordt niet zoals die en die, want die is berucht blabla. In zekere zin worden de kinderen er op geattendeerd dan op afstand te blijven van die types en is er een sociale isolement wat die types betreft, dat telt niet mee?
pi_115303244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan plaats je de publicaties zodat we daarop commentaar kunnen geven, ipv dat je je eigen interpretatie van een voor jou vreemd cultuur wegzet als de publicatie. Daarnaast is er zoveel onzin gepubliceerd, maar ik sta er voor open, kom maar op.
Dat is al een hele oude publicatie. Maar ik snap natuurlijk dat selectief geïnformeerd zijn best handig is. :) Kun je immers altijd zeggen dat je het niet wist.

En ik vind mezelf te slim om eerst flink te gaan googlen om dan dat bericht ook afgeschoten te zien worden, omdat er waarschijnlijk wel ergens een komma verkeerd staat oid.

Ik denk zelf dat als je een search over dit forum heen haalt je het wel vind.
pi_115303260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook Polen en Roemenen zijn Marokkanen. En het zijn moslims. Het komt daardoor.
Nou is de vraag.. wie is de ware moslim?!
pi_115303280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn oeuvre. Vertel eens, hoe mijn oeuvre in elkaar steekt.
6 woorden: de marokkaan heeft het nooit gedaan.
pi_115303353
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

6 woorden: de marokkaan heeft het nooit gedaan.
Ah, dat is inderdaad je interpretatie bij genuanceerde posts. Zodra iemand genuanceerd is, dan zegt hij (volgens jou dan) dat de Marokkaan het niet gedaan heeft. Dat verklaart ook waarom je nuance zo vies vindt. Je weet eigenlijk niet wat het is, nuance.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115303367
quote:

[..]

Dat is al een hele oude publicatie. Maar ik snap natuurlijk dat selectief geïnformeerd zijn best handig is. :) Kun je immers altijd zeggen dat je het niet wist.

En ik vind mezelf te slim om eerst flink te gaan googlen om dan dat bericht ook afgeschoten te zien worden, omdat er waarschijnlijk wel ergens een komma verkeerd staat oid.

Ik denk zelf dat als je een search over dit forum heen haalt je het wel vind.
Over selectief geïnformeerd zijn gesproken hé SS?

quote:
Ook criminoloog Frank Bovenkerk zoekt de verklaring in de (afwezigheid van) sociale netwerken. Volgens hem kan het gebrek aan sociale controle in de Marokkaanse gemeenschap de hogere cijfers gedeeltelijk verklaren.
quote:
Ook religie lijkt geen verklarende factor. Zo blijkt uit het rapport Zeg me wie je vrienden zijn (2002) van Driessen FMHM, Völker BGM, Op den Kamp HM, Roest AMC, Moolenaar dat juist de jongeren die zich sterk identificeren met de oorspronkelijke cultuur en die bijvoorbeeld streng islamitisch zijn, maar zelden crimineel zijn. Volgens de onderzoekers moet de verklaring voor de hoge criminaliteit onder allochtone jongeren veeleer gezocht worden in de tekortkomingen van de sociale netwerken van de jongeren. Veel allochtone jongeren hebben een moeilijke relatie met hun ouders, waardoor zij oppervlakkig deelnemen aan het sociale netwerk dat uit familieleden bestaat. Het milieu van herkomst biedt zo weinig bescherming tegen het risico om af te glijden in een criminele loopbaan
Bron: Politie en wetenschap
pi_115303409
quote:

[..]

Nee nee nee,

Die indruk heb ik eigenlijk ook.
Overigens zie ik in mijn omgeving ook voorbeelden van Marokkaanse meisjes die van de ouders de vrijheid krijgen om eigen vrienden en vriendinnen te kiezen zonder prinsjes die hun schaduwen.
pi_115303453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als een Marokkaanse iets onwettigs doet, wordt dat net zo goed niet gesnitched, maar goed, dat zie je btw, wel terug, als de ouders de kinderen waarschuwen zeggen ze altijd wordt niet zoals die en die, want die is berucht blabla.
En waar had ik dat kunnen zien? In die mooie wereld die jij aan de binnenkant van je ogen ziet?

En boeiend om het over het volgende te hebben, maar ik wil het vorige puntje eigenlijk afronden?

Waarom lijken met name noord-afrikanen zoveel problemen te hebben met die 'achterstandspositie'? En vertaalt zich dat bij hun vooral naar het type misdaad wat bij nederlanders de haren recht overeind doen staan?

En komt het bv. gewoon niet voor dat anti's een meisje invalide trappen? :)

Hmmm, verkeerde poster.
pi_115303567
quote:
4s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Over selectief geïnformeerd zijn gesproken hé SS?

[..]

[..]

Bron: Politie en wetenschap
Probeer ook eens te zoeken op "sociale controle moslima's".
pi_115303634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:48 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En waar had ik dat kunnen zien? In die mooie wereld die jij aan de binnenkant van je ogen ziet?

En boeiend om het over het volgende te hebben, maar ik wil het vorige puntje eigenlijk afronden?

Waarom lijken met name noord-afrikanen zoveel problemen te hebben met die 'achterstandspositie'? En vertaalt zich dat bij hun vooral naar het type misdaad wat bij nederlanders de haren recht overeind doen staan?

Antillianen slaan de kaken kapot van dames na een akkefietje in het verkeer, om even op jouw wijze de discussie voort te zetten. Marokkanen zijn zeker oververtegenwoordigd als het gaat om criminaliteit - echter claimen dat alleen zij het zo slecht doen is gewoon pure selectiviteit. Als we kijken naar de criminaliteitscijfers zijn wij dat Antillianen en Somaliers het bijvoorbeeld nog slechter doen dan Marokkanen. Interessant is ook de leeftijdscurve - bij Marokkanen normaliseert het cijfer zodra ze de leeftijd van 35 gepasseerd zijn. Dat is bij andere groeperingen niet zo. Ergo de criminaliteit is er vooral onder jongeren tussen de 15 en 27 jaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115303661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:48 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het verschil tussen jou en mij is dat ik in die wereld leef, met de mooie en lelijke kanten er van, niet het maar van derde partijen moet inlezen.

Nou ik weet niet wat jij, maar van Alphen aan den Rijn, aanslag op koninginedag, een Nederlandse politieagent die een buurmeisje verkracht en vermoord kreeg ik als allochtone Nederlanders ook de haren rechtovereind. Moet ik nu een verband zoeken tussen deze gevallen, verspreiden over nog 10 tallen andere voorbeelden die ik kan aanhalen van weerzinwekkende zaken en er een collectief imago van creeren met semi-academische inzichtelijke redeneringen?

De Marokkaan in een achterstandspositie, ja daarvan is de kans groter datie in de criminaliteit beland, no kidding. Dit zie je overigens terug in alle groepen van de samenleving.
pi_115303704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Probeer ook eens te zoeken op "sociale controle moslima's".
Wie ontkent dat er sprake is van sociale controle op moslima's ? :')
Wel dient onderstreept te worden dat het bij de Marokkaanse gemeenschap het minst is, gevolgd door Turken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 19:56:50 ]
pi_115303749
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah, dat is inderdaad je interpretatie bij genuanceerde posts. Zodra iemand genuanceerd is, dan zegt hij (volgens jou dan) dat de Marokkaan het niet gedaan heeft. Dat verklaart ook waarom je nuance zo vies vindt. Je weet eigenlijk niet wat het is, nuance.
Want 'nuance' is je altijd en eeuwig in alle bochten buigen om te culturele afkomst compleet weg te verklaren.

En nuance is ook eerst ongeveer 10 jaar elke discussie om zeep proberen te helpen, veel en vaak ontkennen, tot er zoiets als een PF revolutie langs komt, en toen viel er niet meer te ontkennen, en dan notabene uit pure frustratie op de FP soms Danny verwijten dat hij 'expres die berichten post'.

Naadloos overspringen van 'het is niet zo!' naar 'ja, kan niet meer ontkennen dat het zo is, maar die racist Danny post expres heel erg veel van dat soort berichten.

En jij hebt het over nuance? Ga je mond spoelen man.
pi_115303919
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Antillianen slaan de kaken kapot van dames na een akkefietje in het verkeer, om even op jouw wijze de discussie voort te zetten.
Sluit ik helemaal niet uit. Maar is hetzelfde. In zo'n geval kun je kiezen om uit harms way te gaan. Niet discussieren.

En hoe ontloop je marokkaans tuig dat om niks je invalide trapt?\

Dat 2de contribueert veel meer aan het onveiligheidsgevoel.

quote:
Marokkanen zijn zeker oververtegenwoordigd als het gaat om criminaliteit - echter claimen dat alleen zij het zo slecht doen is gewoon pure selectiviteit.
Maar dat heb ik ook niet gezegd :W
pi_115304040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:56 schreef SeculasStatius het volgende:
Want 'nuance' is je altijd en eeuwig in alle bochten buigen om te culturele afkomst compleet weg te verklaren.
Nee, nuance is een gedegen discussie houden over zaken die een rol kunnen spelen bij een criminaliteit. Dat jij tegenargumenten meteen als 'eeuwig in alle bochten wringen' beschouwt is erg jammer. Als ik of iemand anders, van mening ben dat cultuur geen rol speelt, betekent dat niet dat ik of die andere persoon de daden van dit soort figuren goedkeur. Het is erg vreemd dat jij dat onderscheid kennelijk niet kan maken.

quote:
En nuance is ook eerst ongeveer 10 jaar elke discussie om zeep proberen te helpen, veel en vaak ontkennen, tot er zoiets als een PF revolutie langs komt, en toen viel er niet meer te ontkennen, en dan notabene uit pure frustratie op de FP soms Danny verwijten dat hij 'expres die berichten post'.
Ik begrijp echt niet waar je het over hebt. Een PF revolutie? Danny verwijten dat hij express die berichten post? Welke berichten? En wat versta jij onder om zeep helpen? Het geven van tegengas in de vorm van argumenten die bepaalde stellingen onderuit halen, zie jij als "het om zeep helpen van discussies?"

quote:
Naadloos overspringen van 'het is niet zo!' naar 'ja, kan niet meer ontkennen dat het zo is, maar die racist Danny post expres heel erg veel van dat soort berichten.
Dafuq?
Allah Al Watan Al Malik
pi_115304074
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie ontkent dat er sprake is van sociale controle op moslima's ? :')
Eh, jij zo ongeveer? :?

Maar mooi, nu we dit vastgesteld hebben, wanneer gaan ze die sociale controle ook eens richten op dat tuig dat Wilders van een riant inkomen voorziet?

quote:
Wel dient onderstreept te worden dat het bij de Marokkaanse gemeenschap het minst is, gevolgd door Turken.
In vergelijking met....?

Daarbij: zal best. /Care. Zal proberen het te onthouden, voor het geval het ooit langskomt als ik triviant speel.
pi_115304197
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Sluit ik helemaal niet uit. Maar is hetzelfde. In zo'n geval kun je kiezen om uit harms way te gaan. Niet discussieren.

En hoe ontloop je marokkaans tuig dat om niks je invalide trapt?\

Dat 2de contribueert veel meer aan het onveiligheidsgevoel.

[..]

Maar dat heb ik ook niet gezegd :W
Ik heb het helemaal niet over het onveiligheidsgevoel. Wat kan mij dat nou rukken. Wat is nou belangrijker, het probleem zelf of het gevoel wat door het probleem ontstaat. Seriously, je legt de prioriteiten wel erg verkeerd. Waar het om gaat is dat jouw focus nogal misplaatst is. Het meest lompe (tja dat is dan mijn mening) is nog wel dat je hier keihard beweert dat de uitzendingen van Opsporing Verzocht bewijzen dat dit soort criminelen crimineel zijn omdat ze Marokkanen en moslim zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115304374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, nuance is een gedegen discussie houden over zaken die een rol kunnen spelen bij een criminaliteit.
Klopt, tenzij je durft op te merken dat cultuur zo'n rol kan zijn. Dan moet je het gejank eens horen.

quote:
Dat jij tegenargumenten van mij meteen als 'eeuwig in alle bochten wringen' beschouwt is erg jammer.
Zo klopt die weer.

quote:
Als ik of iemand anders, van mening ben dat cultuur geen rol speelt, betekent dat niet dat ik of die andere persoon de daden van dit soort figuren goedkeur. Het is erg vreemd dat jij dat onderscheid kennelijk niet kan maken.
Zeg ik ook niet. Kun je proberen op te letten, in plaats van 'vol nuance' steeds proberen mij iets in de schoenen te schuiven?

quote:
Danny verwijten dat hij express die berichten post?
Misschien is je bekend dat ik het meeste op de FP zit? Daar had ik dat gezien namelijk.

quote:
Welke berichten? En wat versta jij onder om zeep helpen? Het geven van tegengas in de vorm van argumenten die bepaalde stellingen onderuit halen, zie jij als "het om zeep helpen van discussies?"
Bij uitblijven van argumenten, en bij 'expres' heel erg geestig berichten verkeerd lezen:

quote:

HAHAHAHAHA WAT EEN LOL! :D

:{

- beschuldig ik jou daar inderdaad van ja.

quote:
Dafuq?
Zeker. En met jou vele. Al zijn die meeste al een tijdje weg.
pi_115304460
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over het onveiligheidsgevoel. Wat kan mij dat nou rukken. Wat is nou belangrijker, het probleem zelf of het gevoel wat door het probleem ontstaat.
Mij leek: de slechte naam die marokkanen hebben? En die wordt direct veroorzaakt door de laffe misdaden die ze plegen.

quote:
Seriously, je legt de prioriteiten wel erg verkeerd. Waar het om gaat is dat jouw focus nogal misplaatst is. Het meest lompe (tja dat is dan mijn mening) is nog wel dat je hier keihard beweert dat de uitzendingen van Opsporing Verzocht bewijzen dat dit soort criminelen crimineel zijn omdat ze Marokkanen en moslim zijn.
Seriously, je moet eens leren lezen. En dan ook contextueel.

En wederom niet proberen mij woorden in de schoenen te schuiven.
pi_115304597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Mij leek: de slechte naam die marokkanen hebben? En die wordt direct veroorzaakt door de laffe misdaden die ze plegen.
De naam? Wat kan mij de naam rukken? Ik heb een eigen naam, gelukkig.

quote:
Seriously, je moet eens leren lezen. En dan ook contextueel.

En wederom niet proberen mij woorden in de schoenen te schuiven.
Ik kan prima lezen en ik schuif je helemaal niets in de schoenen. Misschien moet jij jezelf eens wat beter formuleren als je dat niet bedoelde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115304972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik of iemand anders, van mening ben dat cultuur geen rol speelt,
Maar vooruit, proberen we het bij jou:

Als cultuur geen rol speelt, hoe komt het dan dat we over heel europa hetzelfde patroon zien, bij met name noord-afrikanen?

Zoals een andere poster het al zei:

quote:
Dat imago hebben Marokkanen toch echt aan zichzelf te danken. Ik hoor nooit iets over Vietnamezen.
Australië, niet europa, maar daar zijn het de moslim libanezen. Vast niet dezelfde cultuur, maar wel in zekere zin. Culturen worden in grote mate gevormd door religie.

Dus zeg eens Mutant01, waar ligt het dan aan?

Niet cultuur volgens jou...?

Dan rest er etniciteit. En dat geloof ik gewoon niet ;)
pi_115305188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De naam? Wat kan mij de naam rukken? Ik heb een eigen naam, gelukkig.
:D

Oh, dat is dus ineens geen probleem.

Dat je het smerige lef had om op de FP Danny te verwijten opruiend bezig te zijn, was dus maar bullshit, want het stoort je totaal niet dat je afkomst anno nu synoniem is aan tuig?

Helder.

quote:
Ik kan prima lezen en ik schuif je helemaal niets in de schoenen. Misschien moet jij jezelf eens wat beter formuleren als je dat niet bedoelde.
Ja, dat zal het zijn. Nee.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:26:50 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115305215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

De Vietnamezen nemen zo langzamerhand de hennepteelt in Nederland over. Daarom zie je ook steeds minder loempia's op straat verkocht worden. Hennep is betere handel.

Zo, nu heb je dan ooit eens iets gehoord over Vietnamezen.
The End Times are wild
pi_115305446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Vietnamezen nemen zo langzamerhand de hennepteelt in Nederland over. Daarom zie je ook steeds minder loempia's op straat verkocht worden. Hennep is betere handel.

Zo, nu heb je dan ooit eens iets gehoord over Vietnamezen.
En Polen hebben natuurlijk rijden onder invloed verheven tot kunst.

Maar vind de maatschappij dat net zo erg als invalide geschopt worden door maroc tuig om niks?

Ik vermoed van niet ;)
pi_115305579
quote:

[..]

Ja, is wat over gepubliceerd.
quote:

[..]

Ergo; je lult.
pi_115305591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:21 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar vooruit, proberen we het bij jou:

Als cultuur geen rol speelt, hoe komt het dan dat we over heel europa hetzelfde patroon zien, bij met name noord-afrikanen?

Ik heb nimmer gezegd dat cultuur geen rol speelt. Wat ik wel altijd zeg is dat het niet de cultuur is die aanzet tot criminaliteit. Dat ten eerste. Ten tweede zie ik niet hoe de beantwoording van jouw vraag de stelling zou moeten onderbouwen. Immers, je kan ook zeggen "Noord-Afrikanen in heel Europa verkeren in een sociaal economische achterstandspositie". En zo zijn er nog meer zaken te verzinnen. Het toont geen feitelijk verband aan.

quote:
Zoals een andere poster het al zei:

[..]
Het is niet verwonderlijk dat je niets over Vietnamezen hoort, hun aantallen is ten eerste minimaal vergeleken met andere minderheden in Nederland. Ten tweede is het een non-argument. Ik hoor er niets over, dus is het er niet? Ik kan antwoorden, je hoort ook veel over Antillianen. Speelt de Christelijke cultuur dan een rol? Waarom zijn Marokkanen wel fors oververtegenwoordigd, maar Turken bijvoorbeeld in veel mindere mate, ondanks de min of meer zelfde cultuur?

quote:
Australië, niet europa, maar daar zijn het de moslim libanezen. Vast niet dezelfde cultuur, maar wel in zekere zin. Culturen worden in grote mate gevormd door religie.
Afgezien van het feit dat Libanon voor de helft uit Christenen bestaat (en de immigranten net zo goed), zie ik niet in waarom de situatie in Australie besproken moet worden om de mogelijke oorzaak van criminaliteit onder Marokkanen in Nederland of Europa te achterhalen.

quote:
Dus zeg eens Mutant01, waar ligt het dan aan?

Niet cultuur volgens jou...?

Dan rest er etniciteit. En dat geloof ik gewoon niet ;)
Het ligt aan een combinatie van factoren. Als het aan cultuur zou liggen, zou eenieder die in die cultuur opgroeit een crimineel moeten zijn. Dat zien we dus duidelijk niet bij Marokkanen. Die zie je bijvoorbeeld wel weer terug bij Zigeuners. Essentieel verschil. Als we kijken naar de oorzaak is het handig om de leeftijdscurve erbij te pakken. Zoals ik al eerder zei: criminaliteit komt vooral voor bij Marokkaanse jongeren tussen een specifieke leeftijd. Het is in mijn ogen een combinatie van leeftijd (de puberteit) in combinatie met het culturele element waarbij machogedrag (mediteraanse landen) redelijk ingebed is. Daarnaast de onderzekerheid over hun identiteit, ben ik een Nederlander? Een Marokkaan? Aangevuld door groepsgedrag (hey, dat is mijn identiteit, ik hoor bij die groep) en complete afwezigheid van ouders als het gaat om normen stellen buitenshuis. De kinderen begrijpen meer van de samenleving van de ouders, derhalve hebben de kinderen een voorsprong op de ouders en zijn de ouders gemakkelijk op het verkeerde been te zetten. Denk aan Shouf Shoufh Habibi en dat joch wat iets stoms had gedaan op school en waarbij zijn vader werd uitgenodigd voor een gesprek met de directeur.
Allah Al Watan Al Malik
pi_115305592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Eh, jij zo ongeveer? :?
Eeuhm nee, zo niet mag je even aanwijzen waar.

quote:
Maar mooi, nu we dit vastgesteld hebben, wanneer gaan ze die sociale controle ook eens richten op dat tuig dat Wilders van een riant inkomen voorziet?
Als je het over alle criminelen hebt zeg ik ja, als je het over Marokkanen heb zeg ik dat jij pleit voor raciaal beleid.

quote:
In vergelijking met....?
Pakistanen, Arabieren, Somaliers etc.

quote:
Daarbij: zal best. /Care. Zal proberen het te onthouden, voor het geval het ooit langskomt als ik triviant speel.
Doe dat ja. Je inlezen kan nooit kwaad.
pi_115305605
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Ergo; je lult.
Vast.
pi_115305671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Vast.
Best wel ja.
pi_115305691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Vast.
Jep. Verscheidene malen heb je het gehad over 'publicaties' die zus en zo zouden beweren en poneer je stellingen dat moslims vaker betrokken zouden zijn bij criminaliteit dan andere groepen. Als je dan vervolgens gevraagd wordt om die beweringen te staven zou men ineens je bronnen afschieten en niet serieus nemen. Grow the fuck up of houd die boude borrelpraatjes dan in het vervolg lekker achterwege.
pi_115305726
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 08-08-2012 20:48:29 ]
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')