Het moet natuurlijk wel een strafbaar feit zijn. Het idee dat je maar alles op internet van volslagen onbekenden zou kunnen kopen en dat de politie dan zorgt dat je je waar geleverd krijgt lijkt me niet waartoe oplichting strafbaar is gesteld. Een 'eenvoudige leugen' maakt geen oplichting als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb wel eens gezien in zo'n programma met verborgen camera dat de politie adviseerde geen aangifte te doen. Kan het alleen niet meer terugvinden. Was zo'n programma als Tros Radar, Opgelicht,of zoiets.
Er werd een paar keer gevraagd om aangifte te doen en die politieagente bléef toen volhouden dat het weinig nut had en ze weigerde de aangifte op te nemen.
edit; hier staat ool al zoiets, gaat over oplichting.
http://www.opgelicht.nl/hulp/aangifte-doen/
Niet gewillig
Helaas zijn niet alle politiekorpsen altijd even gewillig om uw aangifte aan te nemen en sommigen zullen u zelfs (proberen te) weigeren. Soms vertellen ze mensen dat het gaat om een 'civiele zaak' en verwijzen hen naar een advocaat. Soms zegt een agent zelfs dat iemand maar beter naar Opgelicht?!, Radar of een ander televisieprogramma kan stappen, in plaats van de politie.
Ik zeg niet dat je een racist ben. Er staat heel wat anders, namelijk dat het nogal ongeloofwaardig klinkt, zo uit je toetsenbord.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wijs mij eens uitspraken aan die jouw mening dat ik een racist ben onderstrepen?
Nee, vandaar ook wereldvreemd en politiek correct.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:45 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik geloof niet in die specifieke groep.
Maar ik denk dat ik niet de eerste ben die met dit argument komt, dus ik ben benieuwd welk Politiek Correcte Bullshitbingo vak ik nu af kan kruisen:quote:Ik geloof wel dat voornamelijk mensen hier naartoe gekomen zijn die het in eigen land arm hadden of op een of andere manier niet geslaagd waren.
Die hebben een achterstand gehad en dat is vreselijk moeilijk in te lopen. Toch lukt het sommigen wonderwel. Maar voor anderen is de stap te hoog.
Dat ligt niet aan het Marokkaan zijn, maar aan de gehele situatie.
Poging nummer 12934872395479857324985789248752789658723465789374 om misdragingen van migranten gelijk te stellen aan lomp gedrag van vakantiegangers.quote:Neem Nederlanders op vakantie. Ik voel me niet verwant met Oh Oh Cherso mensen, jij wel?
Ligt het aan de afkomst dat ze zich zo gedragen? Moeten we daar alle Nederlanders op aankijken en die vakantielanden uitsturen?
Je mag wel verwachten dat als jij weer wat zwakzinnige domme dingen roept, de problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar dat gebeurt niet hé, of wel dan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:51 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Je mag van alles verwachten ,maar het gebeurt niet he, of wel dan?
Dus geef die hoop maar op, wie droomt er nu?
Nee, lekker blijven negeren dat het zo is. Gewoon verkondigen dat je 'er niet in gelooft'.quote:Lekker blijven zeuren over afkomst en het in die hoek blijven zoeken.
Doet niet terzake. Dingen erbij de haren bijslepen. "Ja, maar tokkies doen het ook!"quote:Totaal voorbij gaand dat vrouwen in tokkiewijken vol met autochtoon tuig helemaal niet veilig zijn, evenals in vele roomblanke kroegen waar het stikt van autochtone tokkies.
Onzin.quote:Ik vind ook dat het geweld aangepakt moet worden, maar zolang de focus ligt op iemands getinte velletje, denken de andere tokkies dat ze er mooi mee weg komen want het is " allemaal allochtoon 'tuig. Hoe makkelijk.
Nee, ik trap het fabeltje onderuit dat die ouders het 'niet weten'. Want die sociale controle, die zogenaamd totaal afwezig is, is er dus wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sociale druk? Jij denkt dat Marokkaanse jongeren zitten te pochen in hun omgeving,
Je trapt er helemaal niets onderuit, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik weet veel meer over mijn omgeving en de jongeren dan de vaders over hun zoons. Sociale druk is er wel, alleen wordt niet alles verspreid, zeker niet onder jongens.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, ik trap het fabeltje onderuit dat die ouders het 'niet weten'. Want die sociale controle, die zogenaamd totaal afwezig is, is er dus wel.
Alleen kunnen we constateren dat ze er maar selectief iets mee doen.
Sociale controle binnenshuis ja. Dat klopt. Je kan trappen wat je wil, maar uiteindelijk ziet het er meer naar uit dat je aan luchtfietserij doet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, ik trap het fabeltje onderuit dat die ouders het 'niet weten'. Want die sociale controle, die zogenaamd totaal afwezig is, is er dus wel.
Alleen kunnen we constateren dat ze er maar selectief iets mee doen.
Baba, wollah dat meisje die ik vandaag heb geplayed, was tantoe gataaaar!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sociale controle binnenshuis ja. Dat klopt. Je kan trappen wat je wil, maar uiteindelijk ziet het er meer naar uit dat je aan luchtfietserij doet.
Ah, het ligt aan het geloof? Dus al die roomblanke-bekeerde-autochtone moslims gaan massaal de straten op om mensen te mishandelen , zomaar opeens ,enkel en alleen omdat ze moslim zijn?quote:Waarom hebben met name moslims hier last van
Ik dacht eens gelezen te hebben op de site van het CBS dat Antillianen de kroon spanden wat delicten betreft?quote:en de vele andere migranten die we in dit land hebben niet?
Klopt, ik zie nog steeds geen bewijs dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.quote:Nee, lekker blijven negeren dat het zo is. Gewoon verkondigen dat je 'er niet in gelooft'.
LOL! Ik zie het al voor mij inderdaad. Die gozer heeft geen idee waar hij over praat.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Baba, wollah dat meisje die ik vandaag heb geplayed, was tantoe gataaaar!
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Baba, wollah dat meisje die ik vandaag heb geplayed, was tantoe gataaaar!
QED.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:11 schreef Triggershot het volgende:
Sociale druk is er wel, alleen wordt niet alles verspreid, zeker niet onder jongens.
Nope, ook buitenshuis.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sociale controle binnenshuis ja.
Wat jij wil. Jij weet het beter dan de mensen die nota bene uit die cultuur komen toch?quote:
De meisjes weten ze anders goed onder de duim te houden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je trapt er helemaal niets onderuit, je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik weet veel meer over mijn omgeving en de jongeren dan de vaders over hun zoons. Sociale druk is er wel, alleen wordt niet alles verspreid, zeker niet onder jongens.
Moeten ze wat gaan doen? Zorgen dat eigen wangedrag door de vader gehoord wordt?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
QED.
Misschien moeten ze dat eens gaan doen dan??
Trigger heeft een aantal posts geleden nu juist het verschil laten zien.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:28 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
De meisjes weten ze anders goed onder de duim te houden.
En juist die doen het betrekkelijk goed.
Terwijl het Nederlandse meisje nog steeds zit te huilen terwijl ze ontmaagd wordt, heeft het Marokkaanse meisje al weer haar 3e maagdenvlies correctie gehad, the fuck heb jij het over? Onder Marokkanen is sociaal druk voor meisjes het minst bij de Islamitische volkeren in Nederland.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:28 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
De meisjes weten ze anders goed onder de duim te houden.
En juist die doen het betrekkelijk goed.
Ik denk niet dat het sec aan religie ligt nee. IMHO meer cultuur.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:14 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ah, het ligt aan het geloof? Dus al die roomblanke-bekeerde-autochtone moslims gaan massaal de straten op om mensen te mishandelen , zomaar opeens ,enkel en alleen omdat ze moslim zijn?
Scoren ook goed ja.quote:Ik dacht eens gelezen te hebben op de site van het CBS dat Antillianen de kroon spanden wat delicten betreft?
Zover ik weet zijn dat niet allemaal moslims, noch Marokkanen.
Kijk eens opsporing verzocht. Zoek eens op wat de samenstelling van de gevangenis populaties zijn. Dat is nogal keihard bewijs.quote:Klopt, ik zie nog steeds geen bewijs dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.
Ach , daar kan je hier niet mee aankomen. Ik heb ook eens meegemaakt dat mijn aangifte meerdere malen geweigerd werd , onterecht , Fokkers verklaarden mij voor gek.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Flow3r het volgende:
Ik heb wel eens gezien in zo'n programma met verborgen camera dat de politie adviseerde geen aangifte te doen. Kan het alleen niet meer terugvinden. Was zo'n programma als Tros Radar, Opgelicht,of zoiets.
Er werd een paar keer gevraagd om aangifte te doen en die politieagente bléef toen volhouden dat het weinig nut had en ze weigerde de aangifte op te nemen.
edit; hier staat ook al zoiets, gaat over oplichting.
http://www.opgelicht.nl/hulp/aangifte-doen/
Niet gewillig
Helaas zijn niet alle politiekorpsen altijd even gewillig om uw aangifte aan te nemen en sommigen zullen u zelfs (proberen te) weigeren. Soms vertellen ze mensen dat het gaat om een 'civiele zaak' en verwijzen hen naar een advocaat. Soms zegt een agent zelfs dat iemand maar beter naar Opgelicht?!, Radar of een ander televisieprogramma kan stappen, in plaats van de politie.
Ja, is wat over gepubliceerd. Dat heeft van mij meer waarde dan commentaar van triest heerschap wat nu al een dikke, wat zal het zijn, ook al weer een jaartje of 10-15 alles wat over z'n eigen volk wordt geschreven wat hem niet bevalt bagatelliseerd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat jij wil. Jij weet het beter dan de mensen die nota bene uit die cultuur komen toch?
Ah, het trieste heerschap. Nee, oké. Jij hebt helemaal gelijk jongen. Het zijn allemaal leugenaars, want ja he ze praten 10 - 15 jaar genuanceerd over de problematiek. En dat kan niet hé. Dan maken ze deel uit van het heerschap. Genuanceerd zijn is zo... zo links en zo vies he. Bah. Nuance.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, is wat over gepubliceerd. Dat heeft van mij meer waarde dan commentaar van triest heerschap wat nu al een dikke, wat zal het zijn, ook al weer een jaartje of 10-15 alles wat over z'n eigen volk wordt geschreven wat hem niet bevalt bagatelliseerd.
Dan plaats je de publicaties zodat we daarop commentaar kunnen geven, ipv dat je je eigen interpretatie van een voor jou vreemd cultuur wegzet als de publicatie. Daarnaast is er zoveel onzin gepubliceerd, maar ik sta er voor open, kom maar op.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, is wat over gepubliceerd. Dat heeft van mij meer waarde dan commentaar van triest heerschap wat nu al een dikke, wat zal het zijn, ook al weer een jaartje of 10-15 alles wat over z'n eigen volk wordt geschreven wat hem niet bevalt bagatelliseerd.
De Oost Europeanen, met name de Polen valt al helemaal niet te ontkennen natuurlijk dat ze moslimgezind zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Keihard bewijs? Voor de stelling dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.
Oké. Erg logisch. Dus Antillianen zijn ook zo omdat ze moslim en/of Marokkaan zijn.
Nee nee nee,quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moeten ze wat gaan doen? Zorgen dat eigen wangedrag door de vader gehoord wordt?
Als je vriend een 'snitch' is zegt hij het voortaan niet meer aan hen en lost het nog steeds niets op.
Dat heb ik niet gezegd joh. Ik had het over jou oeuvre.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, het trieste heerschap. Nee, oké. Jij hebt helemaal gelijk jongen. Het zijn allemaal leugenaars, want ja he ze praten 10 - 15 jaar genuanceerd over de problematiek. En dat kan niet hé. Dan maken ze deel uit van het heerschap. Genuanceerd zijn is zo... zo links en zo vies he. Bah. Nuance.
Ook Polen en Roemenen zijn Marokkanen. En het zijn moslims. Het komt daardoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Oost Europeanen, met name de Polen valt al helemaal niet te ontkennen natuurlijk dat ze moslimgezind zijn.
Mijn oeuvre. Vertel eens, hoe mijn oeuvre in elkaar steekt. Aangezien ik nooit in mijn hele leven dit soort daden of enig ander wangedrag van tuig heb goedgekeurd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:40 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd joh. Ik had het over jou oeuvre.
Jij denkt dat de betreffende prinsesjes zich temidden in de ghetto zo gedragen. Als ze zich al zo gedragen is dat ver buiten de kenniscircle. Zo dom zijn ze ook weer niet. In de praktijk houdt het in dat ze zich van Amsterdam naar Rotterdam verplaatsen, als ze woonachtig zijn in Amsterdam.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee nee nee,
Het uitgangspunt is niet dat de moslima tegen haar 'vriendinnen' opbiecht wat ze gedaan heeft en het zo bij haar ouders terecht komt. Zou wel heel mooi uitkomen.
Het uitgangspunt is dat mede getto bewoners het zien, en het terug rapporteren.
Tenzij mo het prinsje iets flikt. Dan zien we ineens helemaal niets.
Als een Marokkaanse iets onwettigs doet, wordt dat net zo goed niet gesnitched, maar goed, dat zie je btw, wel terug, als de ouders de kinderen waarschuwen zeggen ze altijd wordt niet zoals die en die, want die is berucht blabla. In zekere zin worden de kinderen er op geattendeerd dan op afstand te blijven van die types en is er een sociale isolement wat die types betreft, dat telt niet mee?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee nee nee,
Het uitgangspunt is niet dat de moslima tegen haar 'vriendinnen' opbiecht wat ze gedaan heeft en het zo bij haar ouders terecht komt. Zou wel heel mooi uitkomen.
Dat is al een hele oude publicatie. Maar ik snap natuurlijk dat selectief geïnformeerd zijn best handig is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan plaats je de publicaties zodat we daarop commentaar kunnen geven, ipv dat je je eigen interpretatie van een voor jou vreemd cultuur wegzet als de publicatie. Daarnaast is er zoveel onzin gepubliceerd, maar ik sta er voor open, kom maar op.
Nou is de vraag.. wie is de ware moslim?!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook Polen en Roemenen zijn Marokkanen. En het zijn moslims. Het komt daardoor.
6 woorden: de marokkaan heeft het nooit gedaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn oeuvre. Vertel eens, hoe mijn oeuvre in elkaar steekt.
Ah, dat is inderdaad je interpretatie bij genuanceerde posts. Zodra iemand genuanceerd is, dan zegt hij (volgens jou dan) dat de Marokkaan het niet gedaan heeft. Dat verklaart ook waarom je nuance zo vies vindt. Je weet eigenlijk niet wat het is, nuance.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
6 woorden: de marokkaan heeft het nooit gedaan.
Over selectief geïnformeerd zijn gesproken hé SS?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat is al een hele oude publicatie. Maar ik snap natuurlijk dat selectief geïnformeerd zijn best handig is.Kun je immers altijd zeggen dat je het niet wist.
En ik vind mezelf te slim om eerst flink te gaan googlen om dan dat bericht ook afgeschoten te zien worden, omdat er waarschijnlijk wel ergens een komma verkeerd staat oid.
Ik denk zelf dat als je een search over dit forum heen haalt je het wel vind.
quote:Ook criminoloog Frank Bovenkerk zoekt de verklaring in de (afwezigheid van) sociale netwerken. Volgens hem kan het gebrek aan sociale controle in de Marokkaanse gemeenschap de hogere cijfers gedeeltelijk verklaren.
Bron: Politie en wetenschapquote:Ook religie lijkt geen verklarende factor. Zo blijkt uit het rapport Zeg me wie je vrienden zijn (2002) van Driessen FMHM, Völker BGM, Op den Kamp HM, Roest AMC, Moolenaar dat juist de jongeren die zich sterk identificeren met de oorspronkelijke cultuur en die bijvoorbeeld streng islamitisch zijn, maar zelden crimineel zijn. Volgens de onderzoekers moet de verklaring voor de hoge criminaliteit onder allochtone jongeren veeleer gezocht worden in de tekortkomingen van de sociale netwerken van de jongeren. Veel allochtone jongeren hebben een moeilijke relatie met hun ouders, waardoor zij oppervlakkig deelnemen aan het sociale netwerk dat uit familieleden bestaat. Het milieu van herkomst biedt zo weinig bescherming tegen het risico om af te glijden in een criminele loopbaan
Die indruk heb ik eigenlijk ook.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee nee nee,
En waar had ik dat kunnen zien? In die mooie wereld die jij aan de binnenkant van je ogen ziet?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als een Marokkaanse iets onwettigs doet, wordt dat net zo goed niet gesnitched, maar goed, dat zie je btw, wel terug, als de ouders de kinderen waarschuwen zeggen ze altijd wordt niet zoals die en die, want die is berucht blabla.
Probeer ook eens te zoeken op "sociale controle moslima's".quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over selectief geïnformeerd zijn gesproken hé SS?
[..]
[..]
Bron: Politie en wetenschap
Antillianen slaan de kaken kapot van dames na een akkefietje in het verkeer, om even op jouw wijze de discussie voort te zetten. Marokkanen zijn zeker oververtegenwoordigd als het gaat om criminaliteit - echter claimen dat alleen zij het zo slecht doen is gewoon pure selectiviteit. Als we kijken naar de criminaliteitscijfers zijn wij dat Antillianen en Somaliers het bijvoorbeeld nog slechter doen dan Marokkanen. Interessant is ook de leeftijdscurve - bij Marokkanen normaliseert het cijfer zodra ze de leeftijd van 35 gepasseerd zijn. Dat is bij andere groeperingen niet zo. Ergo de criminaliteit is er vooral onder jongeren tussen de 15 en 27 jaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:48 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En waar had ik dat kunnen zien? In die mooie wereld die jij aan de binnenkant van je ogen ziet?
En boeiend om het over het volgende te hebben, maar ik wil het vorige puntje eigenlijk afronden?
Waarom lijken met name noord-afrikanen zoveel problemen te hebben met die 'achterstandspositie'? En vertaalt zich dat bij hun vooral naar het type misdaad wat bij nederlanders de haren recht overeind doen staan?
En komt het bv. gewoon niet voor dat anti's een meisje invalide trappen?
Het verschil tussen jou en mij is dat ik in die wereld leef, met de mooie en lelijke kanten er van, niet het maar van derde partijen moet inlezen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:48 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En waar had ik dat kunnen zien? In die mooie wereld die jij aan de binnenkant van je ogen ziet?
En boeiend om het over het volgende te hebben, maar ik wil het vorige puntje eigenlijk afronden?
Waarom lijken met name noord-afrikanen zoveel problemen te hebben met die 'achterstandspositie'? En vertaalt zich dat bij hun vooral naar het type misdaad wat bij nederlanders de haren recht overeind doen staan?
En komt het bv. gewoon niet voor dat anti's een meisje invalide trappen?
Wie ontkent dat er sprake is van sociale controle op moslima's ?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:51 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Probeer ook eens te zoeken op "sociale controle moslima's".
Want 'nuance' is je altijd en eeuwig in alle bochten buigen om te culturele afkomst compleet weg te verklaren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, dat is inderdaad je interpretatie bij genuanceerde posts. Zodra iemand genuanceerd is, dan zegt hij (volgens jou dan) dat de Marokkaan het niet gedaan heeft. Dat verklaart ook waarom je nuance zo vies vindt. Je weet eigenlijk niet wat het is, nuance.
Sluit ik helemaal niet uit. Maar is hetzelfde. In zo'n geval kun je kiezen om uit harms way te gaan. Niet discussieren.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Antillianen slaan de kaken kapot van dames na een akkefietje in het verkeer, om even op jouw wijze de discussie voort te zetten.
Maar dat heb ik ook niet gezegdquote:Marokkanen zijn zeker oververtegenwoordigd als het gaat om criminaliteit - echter claimen dat alleen zij het zo slecht doen is gewoon pure selectiviteit.
Nee, nuance is een gedegen discussie houden over zaken die een rol kunnen spelen bij een criminaliteit. Dat jij tegenargumenten meteen als 'eeuwig in alle bochten wringen' beschouwt is erg jammer. Als ik of iemand anders, van mening ben dat cultuur geen rol speelt, betekent dat niet dat ik of die andere persoon de daden van dit soort figuren goedkeur. Het is erg vreemd dat jij dat onderscheid kennelijk niet kan maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:56 schreef SeculasStatius het volgende:
Want 'nuance' is je altijd en eeuwig in alle bochten buigen om te culturele afkomst compleet weg te verklaren.
Ik begrijp echt niet waar je het over hebt. Een PF revolutie? Danny verwijten dat hij express die berichten post? Welke berichten? En wat versta jij onder om zeep helpen? Het geven van tegengas in de vorm van argumenten die bepaalde stellingen onderuit halen, zie jij als "het om zeep helpen van discussies?"quote:En nuance is ook eerst ongeveer 10 jaar elke discussie om zeep proberen te helpen, veel en vaak ontkennen, tot er zoiets als een PF revolutie langs komt, en toen viel er niet meer te ontkennen, en dan notabene uit pure frustratie op de FP soms Danny verwijten dat hij 'expres die berichten post'.
Dafuq?quote:Naadloos overspringen van 'het is niet zo!' naar 'ja, kan niet meer ontkennen dat het zo is, maar die racist Danny post expres heel erg veel van dat soort berichten.
Eh, jij zo ongeveer?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie ontkent dat er sprake is van sociale controle op moslima's ?
In vergelijking met....?quote:Wel dient onderstreept te worden dat het bij de Marokkaanse gemeenschap het minst is, gevolgd door Turken.
Ik heb het helemaal niet over het onveiligheidsgevoel. Wat kan mij dat nou rukken. Wat is nou belangrijker, het probleem zelf of het gevoel wat door het probleem ontstaat. Seriously, je legt de prioriteiten wel erg verkeerd. Waar het om gaat is dat jouw focus nogal misplaatst is. Het meest lompe (tja dat is dan mijn mening) is nog wel dat je hier keihard beweert dat de uitzendingen van Opsporing Verzocht bewijzen dat dit soort criminelen crimineel zijn omdat ze Marokkanen en moslim zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Sluit ik helemaal niet uit. Maar is hetzelfde. In zo'n geval kun je kiezen om uit harms way te gaan. Niet discussieren.
En hoe ontloop je marokkaans tuig dat om niks je invalide trapt?\
Dat 2de contribueert veel meer aan het onveiligheidsgevoel.
[..]
Maar dat heb ik ook niet gezegd
Klopt, tenzij je durft op te merken dat cultuur zo'n rol kan zijn. Dan moet je het gejank eens horen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, nuance is een gedegen discussie houden over zaken die een rol kunnen spelen bij een criminaliteit.
Zo klopt die weer.quote:Dat jij tegenargumenten van mij meteen als 'eeuwig in alle bochten wringen' beschouwt is erg jammer.
Zeg ik ook niet. Kun je proberen op te letten, in plaats van 'vol nuance' steeds proberen mij iets in de schoenen te schuiven?quote:Als ik of iemand anders, van mening ben dat cultuur geen rol speelt, betekent dat niet dat ik of die andere persoon de daden van dit soort figuren goedkeur. Het is erg vreemd dat jij dat onderscheid kennelijk niet kan maken.
Misschien is je bekend dat ik het meeste op de FP zit? Daar had ik dat gezien namelijk.quote:Danny verwijten dat hij express die berichten post?
Bij uitblijven van argumenten, en bij 'expres' heel erg geestig berichten verkeerd lezen:quote:Welke berichten? En wat versta jij onder om zeep helpen? Het geven van tegengas in de vorm van argumenten die bepaalde stellingen onderuit halen, zie jij als "het om zeep helpen van discussies?"
HAHAHAHAHA WAT EEN LOL!quote:Keihard bewijs? Voor de stelling dat het komt omdat ze moslim of Marokkaan zijn.
Oké. Erg logisch. Dus Antillianen zijn ook zo omdat ze moslim en/of Marokkaan zijn.
Zeker. En met jou vele. Al zijn die meeste al een tijdje weg.quote:Dafuq?
Mij leek: de slechte naam die marokkanen hebben? En die wordt direct veroorzaakt door de laffe misdaden die ze plegen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over het onveiligheidsgevoel. Wat kan mij dat nou rukken. Wat is nou belangrijker, het probleem zelf of het gevoel wat door het probleem ontstaat.
Seriously, je moet eens leren lezen. En dan ook contextueel.quote:Seriously, je legt de prioriteiten wel erg verkeerd. Waar het om gaat is dat jouw focus nogal misplaatst is. Het meest lompe (tja dat is dan mijn mening) is nog wel dat je hier keihard beweert dat de uitzendingen van Opsporing Verzocht bewijzen dat dit soort criminelen crimineel zijn omdat ze Marokkanen en moslim zijn.
De naam? Wat kan mij de naam rukken? Ik heb een eigen naam, gelukkig.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Mij leek: de slechte naam die marokkanen hebben? En die wordt direct veroorzaakt door de laffe misdaden die ze plegen.
Ik kan prima lezen en ik schuif je helemaal niets in de schoenen. Misschien moet jij jezelf eens wat beter formuleren als je dat niet bedoelde.quote:Seriously, je moet eens leren lezen. En dan ook contextueel.
En wederom niet proberen mij woorden in de schoenen te schuiven.
Maar vooruit, proberen we het bij jou:quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik of iemand anders, van mening ben dat cultuur geen rol speelt,
Australië, niet europa, maar daar zijn het de moslim libanezen. Vast niet dezelfde cultuur, maar wel in zekere zin. Culturen worden in grote mate gevormd door religie.quote:Dat imago hebben Marokkanen toch echt aan zichzelf te danken. Ik hoor nooit iets over Vietnamezen.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De naam? Wat kan mij de naam rukken? Ik heb een eigen naam, gelukkig.
Ja, dat zal het zijn. Nee.quote:Ik kan prima lezen en ik schuif je helemaal niets in de schoenen. Misschien moet jij jezelf eens wat beter formuleren als je dat niet bedoelde.
De Vietnamezen nemen zo langzamerhand de hennepteelt in Nederland over. Daarom zie je ook steeds minder loempia's op straat verkocht worden. Hennep is betere handel.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het percentage verkrachters onder mannen is dan ook van een heel andere orde dan het percentage Marokkaanse jongeren dat crimineel gedrag vertoont, cq. met justitie in aanraking is geweest.
[..]
Bron: "Criminaliteit grootste probleem integratie"
Dat imago hebben Marokkanen toch echt aan zichzelf te danken. Ik hoor nooit iets over Vietnamezen. En de criminaliteit en het wangedrag begint vaak al op jonge leeftijd. Kennelijk is er ook niemand in de omgeving, uit eigen kring, die zulke jongeren corrigeert.
En Polen hebben natuurlijk rijden onder invloed verheven tot kunst.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Vietnamezen nemen zo langzamerhand de hennepteelt in Nederland over. Daarom zie je ook steeds minder loempia's op straat verkocht worden. Hennep is betere handel.
Zo, nu heb je dan ooit eens iets gehoord over Vietnamezen.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, is wat over gepubliceerd.
Ergo; je lult.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat is al een hele oude publicatie. Maar ik snap natuurlijk dat selectief geïnformeerd zijn best handig is.Kun je immers altijd zeggen dat je het niet wist.
En ik vind mezelf te slim om eerst flink te gaan googlen om dan dat bericht ook afgeschoten te zien worden, omdat er waarschijnlijk wel ergens een komma verkeerd staat oid.
Ik heb nimmer gezegd dat cultuur geen rol speelt. Wat ik wel altijd zeg is dat het niet de cultuur is die aanzet tot criminaliteit. Dat ten eerste. Ten tweede zie ik niet hoe de beantwoording van jouw vraag de stelling zou moeten onderbouwen. Immers, je kan ook zeggen "Noord-Afrikanen in heel Europa verkeren in een sociaal economische achterstandspositie". En zo zijn er nog meer zaken te verzinnen. Het toont geen feitelijk verband aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:21 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar vooruit, proberen we het bij jou:
Als cultuur geen rol speelt, hoe komt het dan dat we over heel europa hetzelfde patroon zien, bij met name noord-afrikanen?
Het is niet verwonderlijk dat je niets over Vietnamezen hoort, hun aantallen is ten eerste minimaal vergeleken met andere minderheden in Nederland. Ten tweede is het een non-argument. Ik hoor er niets over, dus is het er niet? Ik kan antwoorden, je hoort ook veel over Antillianen. Speelt de Christelijke cultuur dan een rol? Waarom zijn Marokkanen wel fors oververtegenwoordigd, maar Turken bijvoorbeeld in veel mindere mate, ondanks de min of meer zelfde cultuur?quote:Zoals een andere poster het al zei:
[..]
Afgezien van het feit dat Libanon voor de helft uit Christenen bestaat (en de immigranten net zo goed), zie ik niet in waarom de situatie in Australie besproken moet worden om de mogelijke oorzaak van criminaliteit onder Marokkanen in Nederland of Europa te achterhalen.quote:Australië, niet europa, maar daar zijn het de moslim libanezen. Vast niet dezelfde cultuur, maar wel in zekere zin. Culturen worden in grote mate gevormd door religie.
Het ligt aan een combinatie van factoren. Als het aan cultuur zou liggen, zou eenieder die in die cultuur opgroeit een crimineel moeten zijn. Dat zien we dus duidelijk niet bij Marokkanen. Die zie je bijvoorbeeld wel weer terug bij Zigeuners. Essentieel verschil. Als we kijken naar de oorzaak is het handig om de leeftijdscurve erbij te pakken. Zoals ik al eerder zei: criminaliteit komt vooral voor bij Marokkaanse jongeren tussen een specifieke leeftijd. Het is in mijn ogen een combinatie van leeftijd (de puberteit) in combinatie met het culturele element waarbij machogedrag (mediteraanse landen) redelijk ingebed is. Daarnaast de onderzekerheid over hun identiteit, ben ik een Nederlander? Een Marokkaan? Aangevuld door groepsgedrag (hey, dat is mijn identiteit, ik hoor bij die groep) en complete afwezigheid van ouders als het gaat om normen stellen buitenshuis. De kinderen begrijpen meer van de samenleving van de ouders, derhalve hebben de kinderen een voorsprong op de ouders en zijn de ouders gemakkelijk op het verkeerde been te zetten. Denk aan Shouf Shoufh Habibi en dat joch wat iets stoms had gedaan op school en waarbij zijn vader werd uitgenodigd voor een gesprek met de directeur.quote:Dus zeg eens Mutant01, waar ligt het dan aan?
Niet cultuur volgens jou...?
Dan rest er etniciteit. En dat geloof ik gewoon niet
Eeuhm nee, zo niet mag je even aanwijzen waar.quote:
Als je het over alle criminelen hebt zeg ik ja, als je het over Marokkanen heb zeg ik dat jij pleit voor raciaal beleid.quote:Maar mooi, nu we dit vastgesteld hebben, wanneer gaan ze die sociale controle ook eens richten op dat tuig dat Wilders van een riant inkomen voorziet?
Pakistanen, Arabieren, Somaliers etc.quote:In vergelijking met....?
Doe dat ja. Je inlezen kan nooit kwaad.quote:Daarbij: zal best. /Care. Zal proberen het te onthouden, voor het geval het ooit langskomt als ik triviant speel.
Jep. Verscheidene malen heb je het gehad over 'publicaties' die zus en zo zouden beweren en poneer je stellingen dat moslims vaker betrokken zouden zijn bij criminaliteit dan andere groepen. Als je dan vervolgens gevraagd wordt om die beweringen te staven zou men ineens je bronnen afschieten en niet serieus nemen. Grow the fuck up of houd die boude borrelpraatjes dan in het vervolg lekker achterwege.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |