abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115233555
quote:
Weer zijn mensen slachtoffer geworden van een ernstig geweldsincident in het Hilversumse uitgaansgebied. In de vroege vrijdagochtend werden de 18-jarige Carmen en haar 15-jarige vriendin Fleur afgetuigd door twee Marokkaanse jongens, nadat de meiden hadden geweigerd een sigaret aan hen af te staan.

Het is de zoveelste zware mishandeling al dit jaar aan de Groest, waar allochtone jongeren een no-goarea hebben gecreëerd met bedreigingen, verwensingen en agressie tijdens de uitgaansuren.

In mei werd een 30-jarige Zweed bijna doodgetrapt door twee mannen, begin april trapten eveneens Marokkaanse jongeren twee mannen op de Groest het ziekenhuis in. Ook Carmen en Fleur liepen zware verwondingen op, nadat ze uitgaansgelegenheid G-Spot hadden verlaten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)jes_afgetuigd__.html
Trieste gebeurtenis. Hopelijk worden de daders hard gestraft.

Echter, het toontje van de Telegraaf is weer typisch. De Telegraaf houdt blank geweld stelselmatig uit de aandacht en dikt geweld waar mensen met een kleur bij betrokken zijn aan. Hier zijn talloze bewijzen voor.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:42:39 #2
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115233657
Een stuk betere TT dan de vorige
Leef en Laten Leven
pi_115233752
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:39 schreef De_Guidance het volgende:
Hier zijn talloze bewijzen voor.
Nou, laat maar zien dan. 8-)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_115233919
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:45 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Nou, laat maar zien dan. 8-)
http://zembla.vara.nl/Nie(...)36081b159979646f1115

http://www.geenstijl.tv/2(...)opverhaal_kapot.html

Ook lees je bijvoorbeeld nooit iets van autochtoon geweld tegen homo's in die krant ( http://vorige.nrc.nl/article2064159.ece) Terwijl elke scheet van Marokkanen wordt opgeblazen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:52:05 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_115234030
Marokkanenterreur is een complot van de rechtse media.
The End Times are wild
pi_115234064
Sjonge jonge zeg, tienermeisjes mishandelen vanwege een sigaret? En dat tijdens Ramadan.

Ach, in de grote steden is het al jaren niet meer gezellig in het uitgaansleven, dus dit verbaast me niks.
pi_115234094
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:42 schreef Robijn48 het volgende:
Een stuk betere TT dan de vorige
Want? Nu is het opeens een vechtpartij...
:')
pi_115234138
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:52 schreef LXIV het volgende:
Nee zeker niet.
Het is een bestaand probleem.

Het wordt echter 10 keer zo groot gemaakt zodat jij er topic over kunt maken en mensen oproepen tot haat en geweld kunnen plaatsten.

Waarna jij weer olie op het vuur gooit en daarna je handen wast in onschuld.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:54:34 #9
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:53 schreef Woffel het volgende:

[..]

Want? Nu is het opeens een vechtpartij...
:')
Als het autochtone jongens waren geweest, had er dan gestaan: blablabla door autochtone jongens? Nee. Dat onderscheid wat er telkens gemaakt wordt :r
Leef en Laten Leven
pi_115234219
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ook lees je bijvoorbeeld nooit iets van autochtoon geweld tegen homo's in die krant ( http://vorige.nrc.nl/article2064159.ece) Terwijl elke scheet van Marokkanen wordt opgeblazen.
Ach, geen hoor en wederhoor, dat gebeurt bij elke krant tegenwoordig, lekker met z'n allen die ene scoop overnemen zonder te controleren wat er nu van waar is...

En elke scheet die ik als militair laat wordt ook opgeblazen. Kennelijk vind men dat nieuwswaardig. :')
pi_115234269
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik haal je stelling meteen onderuit met dit bericht waar de papieren Telegraaf aandacht aan heeft besteedt.

quote:
ULFT, vrijdag

Opnieuw hebben treiterende kinderen ervoor gezorgd dat een homostel uit huis heeft moeten vluchten. Het stel gaat binnenkort verhuizen vanuit het Achterhoekse Ulft, nadat het is weggepest door de lokale autochtone jeugd.

Los van veelvuldige scheldpartijen werd er in de tuin geürineerd, werden vernielingen aangericht aan de auto en werden eieren tegen de ramen gegooid. „Maar het dieptepunt was toch wel dat ze dreigden onze winkel in brand te steken”, zegt Richard. „Dat was de druppel. Je laat je inderdaad wegjagen, maar we hebben simpelweg geen keus. We dachten dat zoiets alleen in grote steden speelde, maar het komt dus ook op het Achterhoekse platteland voor.”

Uit de hand

Richard en zijn partner Tom wonen sinds 2003 in Ulft. „We dachten in een rustige, gemoedelijke wijk te komen, maar al snel begonnen de scheldpartijen. En niet alleen van kinderen. Ook zijn we wel eens door volwassenen uitgescholden. De afgelopen maanden liep het echter compleet uit de hand.”

De twee zeggen meermalen te hebben geprobeerd met de gemeente in contact te komen met het verzoek te bemiddelen. „Verder dan de telefoniste kwamen we niet. Die vertelde dat we maar naar het antidiscriminatiebureau moesten gaan of moesten verhuizen. Pas begin september lukte het een ambtenaar te spreken te krijgen. Die is hier geweest, samen met de wijkagent, maar toen was er al zoveel gebeurd, dat we het besluit hadden genomen te verhuizen.”

Woordvoerster Kirsten Bokkers van de gemeente Oude IJsselstreek laat weten dat de gemeente pas sinds drie weken op de hoogte is van de problemen: „En toen hadden ze dus al besloten te verhuizen. Dan kunnen wij op zo’n moment niets meer doen.” Volgens politiewoordvoerder Anton de Ronde waren de problemen rond het homostel niet bekend: „Ook de vorige wijkagent kent deze zaak niet.”

Belachelijk

„Typisch”, reageert Richard, „wij hebben echt meermalen melding gemaakt van de problemen. Dat ze het dan niet terug kunnen vinden in de computer is ronduit belachelijk. Dat zegt wellicht meer over de administratie van de politie.”
bron
pi_115234426
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:54 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als het autochtone jongens waren geweest, had er dan gestaan: blablabla door autochtone jongens? Nee. Dat onderscheid wat er telkens gemaakt wordt :r
Daar zou ik mij ook druk over maken inderdaad, want dát doet er toe in dit geval. :N
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:01:38 #13
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234460
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Daar zou ik mij ook druk over maken inderdaad, want dát doet er toe in dit geval. :N
Blijkbaar wel, als het zo neergezet wordt. Dat bedoel ik nou net.
Leef en Laten Leven
pi_115234496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:01 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, als het zo neergezet wordt. Dat bedoel ik nou net.
Ja wat erg zeg, verschrikkelijk. Die arme jongens, die arme groep mensen. Wat verschrikkelijk.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:03:10 #15
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234530
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja wat erg zeg, verschrikkelijk. Die arme jongens, die arme groep mensen. Wat verschrikkelijk.
Met jou valt niet te praten heb ik net al gezien, dus laat maar zitten jongen.
Leef en Laten Leven
pi_115234603
En waar is de politie in deze zaak.

In de meeste steden loopt er altijd overduidelijk politie in de uitgaansstraten tijden uitgaansavonden en deze grijpen normaliter snel in bij zulke incidenten.
pi_115234669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:03 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Met jou valt niet te praten heb ik net al gezien, dus laat maar zitten jongen.
Als het Roma's of Polen waren stond het er ook. Waarom denk je dat topics over Marrokanen zo goed lopen en gelijkwaardige topics over gewelddadige Nederlanders niet? Omdat dit speelt bij de bevolking. Waarom is dat denk je?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:10:07 #18
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115234819
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:06 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Als het Roma's of Polen waren stond het er ook. Waarom denk je dat topics over Marrokanen zo goed lopen en gelijkwaardige topics over gewelddadige Nederlanders niet? Omdat dit speelt bij de bevolking. Waarom is dat denk je?
Bij de bevolking? Bij wat meer genuanceerde mensen speelt dit helemaal niet zo hoor.
En je geeft hier totaal toe wat ik net bedoelde. Je zegt het zelf al: topics lopen niet als het over gewelddadige Nederlanders gaat. En daar klopt niks van. Niks.
Leef en Laten Leven
pi_115235057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:10 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Bij de bevolking? Bij wat meer genuanceerde mensen speelt dit helemaal niet zo hoor.
En je geeft hier totaal toe wat ik net bedoelde. Je zegt het zelf al: topics lopen niet als het over gewelddadige Nederlanders gaat. En daar klopt niks van. Niks.
En waarom klopt daar niks van? De autochtonen doen het net zoveel? Is dat je punt?
pi_115235091
Die TT :')
Laten we de feiten ontkennen en bagataliseren. Volgende TT: Hoeren lokken corrigerende tikken uit?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:15:48 #21
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235093
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:14 schreef HyperViper het volgende:

[..]

En waarom klopt daar niks van? De autochtonen doen het net zoveel? Is dat je punt?
Het is beide net zo erg. Allochtoon of autochtoon. Snap je dat niet of zo?
Leef en Laten Leven
pi_115235141
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:15 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Zullen we de statistieken er even bijpakken?
pi_115235153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die TT :')
Laten we de feiten ontkennen en bagataliseren. Volgende TT: Hoeren lokken corrigerende tikken uit?
Nee. Dit is een normale TT in tegenstelling tot het debiele wat jij voorstelt.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:18:06 #24
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235188
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

Zullen we de statistieken er even bijpakken?
Nee. Hoeft niet. Maar het is tevens een feit dat ook blanke Nederlanders dit soort dingen uitspoken. Of gehandicapten beroven en noem maar op. En een topic daarover loopt dan niet.
Dikke :')
Leef en Laten Leven
pi_115235212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:10 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als je kijkt wat voor emoties dit soort incidenten vaak oproept bij veel mensen, dan denk ik dat dit wel degelijk speelt onder de bevolking.
pi_115235246
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:18 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nee. Hoeft niet. Maar het is tevens een feit dat ook blanke Nederlanders dit soort dingen uitspoken. Of gehandicapten beroven en noem maar op. En een topic daarover loopt dan niet.
Tuurlijk, overal is er tuig, maar het percentage zorgt juist voor de enorme bezorgdheid bij mensen.

Dikke? :') Waarom is het nodig om een ongefundeerde mening over mijn fysiek uit te spreken?
pi_115235286
quote:

[..]

Ja en? Hoe is dat een argument voor jouw stelling? Omdat dát net zo erg is moeten wij er ook maar uitgebreid over praten? Mensen hebben daar gewoon minder interesse in omdat zij het zelf waarschijnlijk een stuk minder meemaken. Zegt het woord statistieken je iets?
pi_115235375
Kan de topic titel niet aangepast worden. Twee meiden aftuigen is iets totaal anders als een vechtpartij.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115235393
Deze even uit het gesloten topic
quote:
Racisme wordt niet gewaardeerd.
Op de man spelen wordt niet gewaardeerd.
Bij klachten over anderen niet in het topic, plaats een TR, of kom naar FB.

Game on
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_115235397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Kan de topic titel niet aangepast worden. Twee meiden aftuigen is iets totaal anders als een vechtpartij.
pi_115235433
quote:

[..]

Kijk naar de percentages en huiver. Zaken relativeren is prima, je kop in het zand steken is dat niet.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:23:32 #32
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235444
quote:
Hier nog wel mee eens, maar dat woord allochtoon moet eruit blijven.
Leef en Laten Leven
pi_115235453
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:19 schreef HyperViper het volgende:
. Zegt het woord statistieken je iets?
Lies, damned lies, and statistics
Zolang statistiek selectief gebruikt wordt zijn het meestal niets meer dan wat leugens en om er dan nog een klein wetenschappelijk sausje er over te gooien roepen we opeens statistiek. :D
pi_115235463
quote:
Want jij was er bij?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_115235466
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:19 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Ja en? Hoe is dat een argument voor jouw stelling? Omdat dát net zo erg is moeten wij er ook maar uitgebreid over praten? Mensen hebben daar gewoon minder interesse in omdat zij het zelf waarschijnlijk een stuk minder meemaken. Zegt het woord statistieken je iets?
Homogeweld bijvoorbeeld : komt relatief gezien meer voor onder Marokkanen (dat is inferdaad een probleem) maar absoluut gezien veeeeel meer onder autochtonen.

Bij Turken komt het zelfs relatief gezien ook minder voor dan bij autochtonen.

Toch raken mensen niet uitgepraat over allochtoon geweld. Terwijl volgens de statistieken men over het andere zou moeten praten.

Blijft een verklaring over: opblazen in de media een vreemdelingen haten is nou eenmaal makkelijker.
pi_115235467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:18 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
In dit geval gaat het om Marokkanen en gezien de nieuwsgeving mag je stellen dat de criminaliteit in hun genen zit. Het klinkt racistisch maar dat is het niet.
Ik moest lachen.

quote:
Het commentaar, zoals in mijn geval door te stellen dat Marokanen criminaliteit in hun genen hebben zitten, is immers ergens op gebaseerd.
Ja, op onderbuikgevoelens. :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:24:15 #37
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_115235480
quote:

[..]

Ja, het probleem is dat het bij Marokkaanse jongeren relatief vaker voorkomt, dus zien we dit als probleem en krijgt het aandacht.
pi_115235498
quote:
En de plaats groest bestaat ook niet, dat is een straat in hilversum. :')
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:24:44 #39
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235504
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kijk naar de percentages en huiver. Zaken relativeren is prima, je kop in het zand steken is dat niet.
Nog een keer. Er gebeurt ook zat onder tokkies. Daar hebben dan weinig mensen hier over te zeggen. Als het om allochtonen gaat, zijn de reacties niet aan te slepen. Dat bedoelde ik. En ik vind dat veelzeggend.
Leef en Laten Leven
pi_115235509
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Want jij was er bij?
nee, maar 2 meiden in elkaar slaan om het weigeren van een sigaret is dus hetzelfde als een vechtpartij tijdens het uitgaan :')
pi_115235544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

nee, maar 2 meiden in elkaar slaan om het weigeren van een sigaret is dus hetzelfde als een vechtpartij tijdens het uitgaan :')
Telegraaf kan ik niet helemaal serieus nemen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:26:10 #42
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee dat snap ik ook niet. Dat hier zo vaak de bron Telegraaf wordt genomen. Alsof dat zo'n goede en objectieve krant is.
Leef en Laten Leven
pi_115235581
Twee meiden inelkaar geslagen kan nog wellicht, als dat klopt.

Echter die eerste TT , tja
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:26:45 #44
379986 GoobyPls
pi_115235595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Nog een keer. Er gebeurt ook zat onder tokkies. Daar hebben dan weinig mensen hier over te zeggen. Als het om allochtonen gaat, zijn de reacties niet aan te slepen. Dat bedoelde ik. En ik vind dat veelzeggend.
Allochtonen is te breed, je bedoelt Marokkanen.
pi_115235597
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Homogeweld bijvoorbeeld : komt relatief gezien meer voor onder Marokkanen (dat is inferdaad een probleem) maar absoluut gezien veeeeel meer onder autochtonen.

Bij Turken komt het zelfs relatief gezien ook minder voor dan bij autochtonen.

Toch raken mensen niet uitgepraat over allochtoon geweld. Terwijl volgens de statistieken men over het andere zou moeten praten.

Blijft een verklaring over: opblazen in de media een vreemdelingen haten is nou eenmaal makkelijker.
De reacties op homogeweld zijn anders ook erg uitbundig. Zoek bijvoorbeeld het topic over homo's die weggejaagd waren uit utrecht even op.
pi_115235615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:26 schreef De_Guidance het volgende:
Twee meiden inelkaar geslagen kan nog wellicht, als dat klopt.

Echter die eerste TT , tja
Je hebt de OP gewoon helemaal overgeslagen? :')
pi_115235637
quote:
Dit, deze TT is helemaal niet beter.

Ja, het komt sommige mensen iets beter uit.
pi_115235659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:25 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze de verwondingen hebben opgelopen tijdens een val bij het naar huis fietsen en dat ze nu liegen om Marokkanen in een kwaad daglicht te stellen. Verder is een vriendin van mij ook eens mishandeld door 4 Marokkanen dus ik weet dat ze er prima toe instaat zijn
pi_115235680
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:24 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Als 1 keer mijn fiets gejat is is dat klote, maar na het spuien van mijn gal hou ik er over op.
Als mijn fiets 32 keer gejat is, dan blijf ik er toch wat langer over doorgaan. Gek he?
pi_115235710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Verder is een vriendin van mij ook eens mishandeld door 4 Marokkanen dus ik weet dat ze er prima toe instaat zijn
_O- _O-
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:29:13 #51
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115235717
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als 1 keer mijn fiets gejat is is dat klote, maar na het spuien van mijn gal hou ik er over op.
Als mijn fiets 32 keer gejat is, dan blijf ik er toch wat langer over doorgaan. Gek he?
Je doet maar. Als je leven daardoor beter wordt :')
Leef en Laten Leven
pi_115235725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:26 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Allochtonen is te breed, je bedoelt Marokkanen.
Dat zou wel beter zijn. je moet het beestje bij de naam noemen. En bij de meeste allochtonen die ik ken zou het niet eens in ze op komen om een vrouw te mishandelen. Onder Marokkanen schijnt het echter vrij normaal te zijn.
pi_115235728
Vechtpartij?
TT klopt niet.

edit: nu wel
pi_115235797
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
Vechtpartij?
TT klopt niet.
Deze titel is tenminste ladingdekkend. Beetje vreemd ook om van een vechtpartij te spreken als de klappen maar van één kant komen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:31:22 #55
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_115235842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:04 schreef Basp1 het volgende:
En waar is de politie in deze zaak.

In de meeste steden loopt er altijd overduidelijk politie in de uitgaansstraten tijden uitgaansavonden en deze grijpen normaliter snel in bij zulke incidenten.
Het politiebureau in Hilversum staat midden op de Groest, een meter of 10 van die tent vandaan. :').
pi_115235856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:28 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

_O- _O-
Ik ben blij dat je er om kunt lachen, ik vind het vrij triest als je onbekende vrouwen op straat gaat lopen mishandelen. Ik kan me ook geen voorbeelden van autochtonen die willekeurige vrouwen mishandelen voor de geest halen. niet dat autochtonen geen vrouwen mishandelen, maar meestal is er sprake van een bepaalde relatie.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:31:40 #57
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_115235869
Deze TT is alweer een voorbeeld van alles maar relativeren en dingen niet durven te benoemen...
pi_115235923
quote:
Grappig.... de Marokkaanse gemeenschap in Nederland vertegenwoordigd maar een klein deel van de totale bewoners. Toch is het merendeel in aanraking geweest met de politie. En de in de gevangenis tref je meer Marokkaanse mensen aan dan Nederlandse.

En dan kom jij met je verhaal aanzetten over dat blanke Nederlanders zich er net zo hard schuldig maken aan criminaliteit? Kop op zeg, denk eens na.

Ik zal het je nog sterker zeggen: De mensen die zich misdragen van Marokkaanse gemeenschap wordt door de overheid een hand boven het hoofd gehouden. Want ze zijn zo zielig, ze worstelen met onze cultuur en bla bla bla. Allemaal excuses om wangedrag goed te praten. (en om strafvermindering te krijgen, bah!)

Ps wil je trouwens niet spreken over blanke Nederlanders maar gewoon Nederlanders? Ik ervaar dat als zeer discriminerend omdat ik ook geen zwarte of bruine Marokkanen mag zeggen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_115235992
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

Ps wil je trouwens niet spreken over blanke Nederlanders maar gewoon Nederlanders? Ik ervaar dat als zeer discriminerend omdat ik ook geen zwarte of bruine Marokkanen mag zeggen.
He kaaskop, hoe gaat die?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:34:00 #60
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115236011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Prima, maar ik ben geen dikke. :') Of een jochie.

Maar moet ik nog 1 keer uitleggen waarom er zo veel reacties komen op geweld dat gepleegd is door allochtonen?
Ja, doe dat eens, en verklaar dan ook gelijk waarom er, als het Nederlanders zijn, niet zoveel ophef over is.
Leef en Laten Leven
pi_115236017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

He kaaskop, hoe gaat die?
Goed hoor rifaap. :D (dit is sarcasme)
pi_115236061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:34 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ja, doe dat eens, en verklaar dan ook gelijk waarom er, als het Nederlanders zijn, niet zoveel ophef over is.
Even nadenken over een manier waarop je het wel zal begrijpen. Kijken of ik het nog makkelijker en duidelijker kan maken dan mijn vorige pogingen. :)
pi_115236125
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:52 schreef LXIV het volgende:
Sommige media vergroten het maar wat graag uit. Ik heb het afgelopen jaar van de Telegraaf kunnen vaststellen dat die:
- Potenrammen door autochtonen wegmoffelt met een minimaal berichtje ergens diep verscholen.
- Bij het overnemen van een artikel van een regionaal blad het "signalement blank" weglaat en de rest van het artikel letterlijk overneemt.
- Kopt met Marokkanen die een hondje doodschoppen, terwijl het om het verhaal van één vrouw gaat wiens hondje meer dan een half jaar na het kennelijke gebeuren was overleden.

Dat zijn redactionele keuzes, geen toevalligheden, net zoals het nu ook de keuze is om het verhaal van de slachtoffers groot in beeld te brengen zonder wederhoor of iets dergelijks. Doen ze dat met autochtoon uitgaansgeweld ook? Het zou best kunnen hoor, dat ik dat dan gemist heb omdat zo'n topic na 1 pagina dood is.

Die redactionele keuzes worden gemaakt met een doel, kennelijk is het doel om de Marokkanen nog slechter af te schilderen dan zoals ze zelf doen in de criminaliteitsstatistieken. Dat doel lijkt mij uiterst dubieus, en daar vrolijk aan meedoen ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115236132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

Even nadenken over een manier waarop je het wel zal begrijpen. Kijken of ik het nog makkelijker en duidelijker kan maken dan mijn vorige pogingen. :)
Gaat niet lukken. Niet eens proberen :N
pi_115236248
Ok, Robijn, let je op?
Stel je hebt 1000 nederlanders en 1000 marokkanen.
Onder de 1000 nederlanders zijn er 50 die agressief zijn, die tassen jatten, scooters jatten, dingen slopen, en waar de mensen met een grote boog omheen moeten lopen.
Dan zijn er van de 1000 marokkanen 100 die dit gedrag vertonen. De mensen hebben hier een stuk meer last van omdat het dus dubbel zo vaak gebeurt.
Van de nederlanders kennen ze allemaal wel via via iemand die slachtoffer is geworden, maar bij de marokkanen kennen ze allemaal persoonlijk iemand die slachtoffer is geworden.

Welke groep zou dan het grootste onderwerp van gesprek zijn denk je?
pi_115236277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als bovenstaande post niet genoeg is geef ik het ook op. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:39:32 #67
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115236300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij jou ook niet.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:39:43 #68
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_115236315
lullig
pi_115236319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:31 schreef freako het volgende:

[..]

Het politiebureau in Hilversum staat midden op de Groest, een meter of 10 van die tent vandaan. :').
Dan is het helemaal frappant dat die niet eens hun kantoor uit kunnen komen. :')
pi_115236329
Voordat ik ga kijken of ik alles kan laten staan,even deze. Ik kan mij herinneren (volgens mij was het Gent) dat om dezelfde reden een allochtoon gezin is weggepest. Het heeft dus totaal geen nut wat mij betreft om te gaan generaliseren. Liever zie ik een discussie over de discriminatie en hoe je dat kan oplossen.

Dat dit discriminatie is vanuit een groep jongeren is mij wel duidelijk. Alleen gebeurt precies hetzelfde op andere plekken maar dan juist tegen de allochtonen.

Waarom gebeurt er niets na het zoveelste incident in een dorp of een stad. Waarom hebben ze het zover laten komen? Het geneuzel over gekleurd versus blank heb ik nu al tig keer gezien en gelezen.

Ik zou wel eens willen weten waarom een groep (en dat is het probleem) van welk kleurtje of geen kleurtje de kans krijgt keer op keer mensen te mishandelen omdat je eigenlijk een grote racist bent en alleen eigen afkomst tolereert in je wijk (waar sommige autochtonen net zo goed schuldig aan zijn) .

Ow, en voordat het niet meer over het onderwerp gaat maar over de achtergrond van een krant? Zoek verdorie zelf eens naar meer bronnen http://www.dichtbij.nl/t-(...)tm_content=hilversum
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:40:16 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_115236340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sommige media vergroten het maar wat graag uit. Ik heb het afgelopen jaar van de Telegraaf kunnen vaststellen dat die:
- Potenrammen door autochtonen wegmoffelt met een minimaal berichtje ergens diep verscholen.
- Bij het overnemen van een artikel van een regionaal blad het "signalement blank" weglaat en de rest van het artikel letterlijk overneemt.
- Kopt met Marokkanen die een hondje doodschoppen, terwijl het om het verhaal van één vrouw gaat wiens hondje meer dan een half jaar na het kennelijke gebeuren was overleden.

Dat zijn redactionele keuzes, geen toevalligheden, net zoals het nu ook de keuze is om het verhaal van de slachtoffers groot in beeld te brengen zonder wederhoor of iets dergelijks. Doen ze dat met autochtoon uitgaansgeweld ook? Het zou best kunnen hoor, dat ik dat dan gemist heb omdat zo'n topic na 1 pagina dood is.

Die redactionele keuzes worden gemaakt met een doel, kennelijk is het doel om de Marokkanen nog slechter af te schilderen dan zoals ze zelf doen in de criminaliteitsstatistieken. Dat doel lijkt mij uiterst dubieus, en daar vrolijk aan meedoen ook.
In tijden van crisis gebeurt het vaak dat één bepaalde groep het moet ontgelden, met name de lagere sociale klassen zijn daar happig op om op die manier de oorzaak van hun problemen bij anderen te leggen. De Telegraaf speelt hier op in en wakkert het met haar berichtgeving inderdaad aan. Triest.
pi_115236499
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Murdera het volgende:
Ok, Robijn, let je op?

En zet dit nog eens uit naar sociale klasses want om alles op afkomstgroepen te gooien gaat nergens over, de lagers sociale klasses die veroorzaken vaak wat meer van zulke problemen, maar dat heeft normaal gesproken vaak niet zoveel met de afkomst te maken, maar juist veel meer met de sociale klasse waarin mensen zich bevinden.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:43:37 #74
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115236536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef Murdera het volgende:
Ok, Robijn, let je op?
Stel je hebt 1000 nederlanders en 1000 marokkanen.
Onder de 1000 nederlanders zijn er 50 die agressief zijn, die tassen jatten, scooters jatten, dingen slopen, en waar de mensen met een grote boog omheen moeten lopen.
Dan zijn er van de 1000 marokkanen 100 die dit gedrag vertonen. De mensen hebben hier een stuk meer last van omdat het dus dubbel zo vaak gebeurt.
Van de nederlanders kennen ze allemaal wel via via iemand die slachtoffer is geworden, maar bij de marokkanen kennen ze allemaal persoonlijk iemand die slachtoffer is geworden.

Fijn, maar ik ben het eens met de posts van Weltschmertz en remlof. Dank je.
Leef en Laten Leven
pi_115236606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

Nee, het doel is om meer te verkopen, want dit soort nieuws spreekt de doelgroep van de Telegraaf aan. ;)

En over die 'statistieken', een maat van me werkt in het gevangeniswezen, en zegt dat er daar een stuk meer van niet Nederlandse afkomst zit opgesloten dan de roomblanke Nederlander. :')
pi_115236614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En zet dit nog eens uit naar sociale klasses want om alles op afkomstgroepen te gooien gaat nergens over, de lagers sociale klasses die veroorzaken vaak wat meer van zulke problemen, maar dat heeft normaal gesproken vaak niet zoveel met de afkomst te maken, maar juist veel meer met de sociale klasse waarin mensen zich bevinden.
Waar zou ik de statistieken van sociale klassen per bevolkingsgroep kunnen vinden? (als je die toevallig tegenkomt zou ik dankbaar zijn. :) )
pi_115236659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:45 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Nee, het doel is om meer te verkopen, want dit soort nieuws spreekt de doelgroep van de Telegraaf aan. ;)

En over die 'statistieken', een maat van me werkt in het gevangeniswezen, en zegt dat er daar een stuk meer van niet Nederlandse afkomst zit opgesloten dan de roomblanke Nederlander. :')
Allemaal niet waar. Die maat van je moet aan de bril.
pi_115236673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Werkt hij daar, of jij?
pi_115236681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:43 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Fijn, maar ik ben het eens met de posts van Weltschmertz en remlof. Dank je.
Een post over wat er mis is met de Telegraaf en een post over waarom de telegraaf zo werkt?
Ik heb toch nergens het woord telegraaf in mijn mond genomen dacht ik?
pi_115236705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:45 schreef jankaas020 het volgende:
Welke statistieken beweren dat dat niet zo is? :D
pi_115236718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:42 schreef Basp1 het volgende:
Klopt wel voor een deel. Maar vergeet niet dat veel mensen van een bepaald ras snel zeggen dat ze geen kansen krijgen en dat ze zich niet inzetten om zichzelf te ontwikkelen. Die mensen zorgen er dus zelf voor dat ze in een lagere klasse komen. (voor zover je over klasse mag spreken hier in nederland)

Is het dan valide om deze mensen zielig te vinden? De kans hebben ze vaak wel, maar de uitvoering ontbreekt. Daar kan je toch niemand op afrekenen behalve de mensen zelf?

Nog even en je praat een inbreker goed omdat deze steelt zodat zijn kinderen te eten hebben. Nee, je moet wel concreet zijn. Crimineel gedrag is crimineel gedrag en dat moet gewoon worden veroordeeld. Kom niet aanzetten met linkse excuus verhalen want die zijn voor 99,9% altijd bullshit. Pappen en nathouden noemen ze dat ook wel eens.
pi_115236788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:47 schreef Murdera het volgende:

[..]

Welke statistieken beweren dat dat niet zo is? :D
Geen idee, maar kennelijk zijn statistieken leugens, aldus:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lies, damned lies, and statistics
Zolang statistiek selectief gebruikt wordt zijn het meestal niets meer dan wat leugens en om er dan nog een klein wetenschappelijk sausje er over te gooien roepen we opeens statistiek. :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:53:04 #83
379986 GoobyPls
pi_115236975
Het is waar dat bepaalde media Marokkaans "overlast" sterker belicht. Echter is er ook veel media die het omgekeerde doet, en dus weglaat dat het om Marokkanen gaat of mannen van Noord-Afrikaanse afkomst. Dit was bij opsporing verzocht ook een tijdje zo.
pi_115237049
Opsporing Verzocht laat zien dat je met roomblanke jongetjes geen uitzending vult.
pi_115237218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Klopt wel voor een deel. Maar vergeet niet dat veel mensen van een bepaald ras snel zeggen dat ze geen kansen krijgen en dat ze zich niet inzetten om zichzelf te ontwikkelen. Die mensen zorgen er dus zelf voor dat ze in een lagere klasse komen. (voor zover je over klasse mag spreken hier in nederland)

Is het dan valide om deze mensen zielig te vinden? De kans hebben ze vaak wel, maar de uitvoering ontbreekt. Daar kan je toch niemand op afrekenen behalve de mensen zelf?

Nog even en je praat een inbreker goed omdat deze steelt zodat zijn kinderen te eten hebben. Nee, je moet wel concreet zijn. Crimineel gedrag is crimineel gedrag en dat moet gewoon worden veroordeeld. Kom niet aanzetten met linkse excuus verhalen want die zijn voor 99,9% altijd bullshit. Pappen en nathouden noemen ze dat ook wel eens.
Mijn verhaal verhaal om dingen in andere perspectief te zetten klopt volgens jou voor een deel en daar pak je dan een duim bij en maakt er maar een compleet henk en ingrid verhaal van. :')

Welk gedeelte klopt er dan eigenlijk niet aan het sociale onderklasse verhaal?
pi_115237321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een vriend van mij die ook bewaarder is zegt hetzelfde, ze zullen beide wel naar Hans moeten. een andere verklaring is niet mogelijjk
pi_115237404
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een vriend van mij die ook bewaarder is zegt hetzelfde, ze zullen beide wel naar Hans moeten. een andere verklaring is niet mogelijjk
Maar dan geen gekleurde bril aanschaffen hoor :N
pi_115237435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dan geen gekleurde bril aanschaffen hoor :N
Ook geen roze? ;(
pi_115237456
Ik denk dat er daar in Hilversum wel wat meer aan de hand was dan dit eenzijdige verhaal in de Teleleugenaar.
Gewoon, een gevoel.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:04:42 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115237469
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:02 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Er is wel degelijk sprake van 'de arme jongens, groep of mensen', wanneer eerlijke hardwerkende moslims overal worden aangekeken als tuig, dit op basis van tuigmarokkanen die zich misdragen.

Jij doet alsof mensen die zich er druk overmaken, zich druk maken over de daders. Dat doet bijna niemand (een enkele gek daargelaten). Bijna iedereen is het tuig dat zich misdraagt zat. Iedereen vindt het verschrikkelijk voor de slachtoffers van het geweld en de misdragingen.

Alleen zijn er niet zo heel veel mensen die ook begrijpen dat naast de directe slachtoffers, ook de welwillende moslims en/of allochtonen indirect het slachtoffer zijn van dit gedrag. Ze worden namelijk op basis van hun afkomst door veel mensen uitgekotst, scheef aangekeken, etc, ondanks dat ze zich netjes gedragen. Naast het feit dat ook moslims en/of allochtonen vaak genoeg slachtoffer zijn van het tuig (veel mensen denken namelijk onterecht dat alleen autochtonen het slachtoffer worden).
Krekker is de bom!
pi_115237479
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:03 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ook geen roze? ;(
Zeg, wil je nu beweren dat alle homo's crimineel zijn?
pi_115237575
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er is wel degelijk sprake van 'de arme jongens, groep of mensen', wanneer eerlijke hardwerkende moslims overal worden aangekeken als tuig, dit op basis van tuigmarokkanen die zich misdragen.

Jij doet alsof mensen die zich er druk overmaken, zich druk maken over de daders. Dat doet bijna niemand (een enkele gek daargelaten). Bijna iedereen is het tuig dat zich misdraagt zat. Iedereen vindt het verschrikkelijk voor de slachtoffers van het geweld en de misdragingen.

Alleen zijn er niet zo heel veel mensen die ook begrijpen dat naast de directe slachtoffers, ook de welwillende moslims en/of allochtonen het slachtoffer zijn van dit gedrag. Naast het feit dat ook zij vaak genoeg slachtoffer zijn van het tuig (veel mensen denken namelijk onterecht dat alleen autochtonen het slachtoffer worden).
Mee eens. Ik was ook te kort door de bocht. Het noemen van allochtonen in zo'n bericht raakt de kwade ook niet,.. slechts de goede. Hier zat ik er flink naast. Bij nader inzien.
pi_115237597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn verhaal verhaal om dingen in andere perspectief te zetten klopt volgens jou voor een deel en daar pak je dan een duim bij en maakt er maar een compleet henk en ingrid verhaal van. :')

Welk gedeelte klopt er dan eigenlijk niet aan het sociale onderklasse verhaal?
Ik denk dat je me verhaal dan niet goed begrepen hebt. Ik geef je namelijk gelijk dat de buitenlandse mensen zich veelal in de lagere sociale klasse bevinden. Wat niet klopt is dat het niets met de afkomst te maken heeft, dat heeft het namelijk wel. Om het wat directer (en grover) te zeggen, sommige volkeren zijn gewoon lui en werken niet of zetten zich absoluut niet in. Deze mensen hebben wel dezelfde kansen gehad als jij en ik.

Ik hoop dat je het nu wel snapt wat ik wilde zeggen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:07:53 #94
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_115237619
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:06 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Mee eens. Ik was ook te kort door de bocht. Het noemen van allochtonen in zo'n bericht raakt de kwade ook niet,.. slechts de goede. Hier zat ik er flink naast. Bij nader inzien.
Dit siert je ^O^
Leef en Laten Leven
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:11:16 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115237790
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef remlof het volgende:

[..]

In tijden van crisis gebeurt het vaak dat één bepaalde groep het moet ontgelden, met name de lagere sociale klassen zijn daar happig op om op die manier de oorzaak van hun problemen bij anderen te leggen. De Telegraaf speelt hier op in en wakkert het met haar berichtgeving inderdaad aan. Triest.
wat als een bepaalde groep verantwoordelijk is voor een onevenredig groot aantal van de problemen?

dan lijkt het mij 'Hollands' om te zeggen "jullie doen het!"
beter voor de groep in kwestie want als je alles doodzwijgt lweet niemand dat er wat aan de hand is en dan veranderd er niets!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:11:59 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115237825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:32 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Pure onzin dat jij dit als zeer discriminerend ervaart. Je moet niet zo verschrikkelijk je best doen om extra in de slachtofferrol te duiken.

Nederlanders kunnen blank, bruin of zwart zijn. Autochtone Nederlanders daarentegen zijn bijna altijd blank. Het heeft dus wel degelijk toegevoegde waarde te spreken over blanke, bruine of zwarte Nederlanders. Al is het gebruik van autochtone Nederlanders natuurlijk duidelijker (tenzij iemand echt specifiek doelt op de blanke Nederlanders, zoals westerse allochtonen muv indo's + autochtonen).

Marokkanen in Nederland zijn doorgaans licht getint (overigens vaak wel behorende tot hetzelfde kaukasische ras als de blanke Nederlanders).

Je mag best spreken over bruine Marokkanen, het slaat alleen nergens op aangezien de meeste Marokkenen niet echt bruin of zwart zijn. Ze zijn lichtgetint (tussen blank en bruin in).
Krekker is de bom!
pi_115237873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dit siert je ^O^
Thnx.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:13:57 #98
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115237916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:47 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de klasse waarin deze jongens zich bevinden, maar om het ontbreken van een stukje normen en waarden. Je ziet dat deze jongens het niet kunnen hebben als iemand 'nee' zegt. Waarschijnlijk zijn ze het gewend om altijd een welwillend antwoord te krijgen en hebben ze daarop de meisjes afgerost.

Als iemand eten steelt omdat hij echt arm is dan is het enigzins te begrijpen, maar in Nederland heb je voorzieningen waardoor je het helemaal niet zover hoeft te laten komen. Hier is niet echt sprake van echte armoede. Als je naar de de Lidl gaat, heb je prima voedsel in de schappen liggen, totaal niks mis mee, en dat voor een heel zacht prijsje. Dus dit stukje van je post slaat als een lul op een drumstel.

Criminelen moet je aanpakken, maar de laatste tijd krijg ik de indruk dat de politie harder optreedt. Helaas wordt de Nederlandse politie door rechtse media dan ook in een slecht daglicht gezet. Wanneer is het goed, Nederland draaft door. Bij een hardhandig aanpak wordt het mishandeling genoemd en bij een softe aanpak, moet de politie harder optreden. :') Hieronder een artikel om mijn woorden te onderstrepen.

http://www.telegraaf.nl/p(...)bont_en_blauw__.html
pi_115238013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verhaal dan niet goed begrepen hebt. Ik geef je namelijk gelijk dat de buitenlandse mensen zich veelal in de lagere sociale klasse bevinden. Wat niet klopt is dat het niets met de afkomst te maken heeft, dat heeft het namelijk wel. Om het wat directer (en grover) te zeggen, sommige volkeren zijn gewoon lui en werken niet of zetten zich absoluut niet in. Deze mensen hebben wel dezelfde kansen gehad als jij en ik.

Ik hoop dat je het nu wel snapt wat ik wilde zeggen.
Knap jheb je hier enig bewijs van dat sommige volken minder hard willen werken als andere volken. Ik ben er toch echt van overtuigt dat wanneer je in een omgeving opgroeid die werken stimuleert je gewoon hierin meegezogen wordt, net zo goed als de hele straat de godganse dag voor de deur hangt en ze met zijn allen zwart bijklussen dan wordt je in die straat ook vreemd aangekeken als jij wel elke dag gat werken.
pi_115238379
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:07 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dit siert je ^O^
+1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')