Niet alle Marokkanen hoor. Zijn er genoeg die zich echt wel gedragen, vindt het behoorlijk jammer dat daar niet eens de schijnwerpers op worden gericht, zodat mensen zich niet delven onder de vooroordelen. Gewoon aanpakken en niet nathouden, maar dat gaat heel moeilijk en log in Nederland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt wel idd. Marokkanen hebben geen enkel respect voor je als slachtoffer. Ik keur iets als grootschalige belastingfraude uiteraard niet goed, moet keihard worden aangepakt. Maar er worden geen onschuldige mensen op straatmishandeld voor 1 Blackberry iig.
..en in dit geval om een sigaretquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt wel idd. Marokkanen hebben geen enkel respect voor je als slachtoffer. Ik keur iets als grootschalige belastingfraude uiteraard niet goed, moet keihard worden aangepakt. Maar er worden geen onschuldige mensen op straatmishandeld voor 1 Blackberry iig.
Inderdaad. Kan er niet meer van maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
..en in dit geval om een sigaret![]()
de waanzin
Ik ga nu even in de hele simpele modus hoor, vergeef me.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alle Marokkanen hoor. Zijn er genoeg die zich echt wel gedragen, vindt het behoorlijk jammer dat daar niet eens de schijnwerpers op worden gericht, zodat mensen zich niet delven onder de vooroordelen. Gewoon aanpakken en niet nathouden, maar dat gaat heel moeilijk en log in Nederland.
Degenen die zich misdragen, de meeste in de grote steden, gewoon hard aanpakken, maar ook dat is heel makkelijk gezegd.Aangezien er dagelijks topics zijn, maar echt veel verandert er niet, niet snel tenminste.
Ik denk dat de kerk er los van staat aangezien andere geloven ook de nodige dingen gedaan hebben waar ze niets trots op zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bron heb ik niet voor je, maar als je het nieuws volgt, dan moet je zeker tot de conclusie komen dat moord, verkrachting en zwaardere criminaliteit veelal wordt gedaan door autochtonen. Ik hoef je niet te wijzen op de misstanden in de katholieke kerk?
Allochtonen, met name Marokkanen, misdragen zich door overvallen, diefstal en dat soort criminaliteit.
Goed gesproken. Bijna alles wordt op de gehele Marokkaanse samenleving gegooid. Alsof die mensen voor politieagent moeten gaan spelen en onbekende tuig moet gaan aanpakken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De ouders van het tuig zijn onderdeel van het probleem en moeten ook niet zeuren, ze moeten hun kinderen opvoeden. Het gaat juist om de Marokkaanse gezinnen die zich wel goed gedragen, gezinnen waar men de kinderen wel weet op te voeden. Gezinnen die toch vies worden aangekeken. Dat zijn ook indirecte slachtoffers.
Alsof zij wat kunnen doen aan de problematiek. Alsof zij wel veilig een of andere criminele straatmarokkaan kunnen aanpakken zonder een mes tussen de ribben te krijgen. Daarnaast weet ik dat veel van dit soort hogeropgeleide Marokkanen wel degelijk proberen hun steentje bij te dragen, door bijscholing-/bijlesprojecten, etc. Ze kunnen echter moeilijk het grootste deel van de opvoeding van dit tuig overnemen. En dat is nu juist, samen met het feit dat een groot deel van het tuig volgens mij ook zwakbegaafd is, een van de grote oorzaken van het probleem.
bagatelliseer de zaak niet, man. Marokkanen randen geen meisjes aan, heel weinig. Het is meestal nafluiten. Ik praat ook niet goed wat het tuig doet, jij zou dit net zomin moeten doen voor autochtone ciminelen! Geef het goede voorbeeld als moderator.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:18 schreef HeatWave het volgende:
Financiele delicten zijn vaak ook nog wel verzekerd etc. Natuurlijk is het schadelijk, kost het bakken met gemeenschapsgeld. Maar er ligt geen 16 jarig meisje getraumatiseerd in een ziekenhuis bijv.
Gewoon niet te vergelijken, en dat wordt natuurlijk ook gewoon grootschalig onderzocht etc. Er is controle overal op de markten etc.
Straattuig dat je zusje aanrandt is een veel groter, directer probleem.
Goeie woordkeuzequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bagetelliseer de zaak niet, man. Marokkanen randen geen meisjes aan, heel weinig. Het is meestal nafluiten. Ik praat ook niet goed wat het tuig doet, jij zou dit net zomin moeten doen voor autochtone ciminelen! Geef het goede voorbeeld als moderator.
Je probeert mij ook belachelijk te maken, als ik een foutje maak. Je lult en doet alsof je het allemaal weet, terwijl je ook belastingfraude probeert goed te praten. Dat is zeker jouw straatje.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goeie woordkeuze.
En ik geef het goede voorbeeld, alleen niet in jouw straatje.
Je moet geen woorden gebruiken die je niet snapt, that's all.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je probeert mij ook belachelijk te maken, als ik een foutje maak. Je lult en doet alsof je het allemaal weet, terwijl je ook belastingfraude probeert goed te praten. Dat is zeker jouw straatje.
Ik snap het woord heel goed, maar maak een spelfoutje, dat is niet meer relevant! Jij zou niet zo denigrerend moeten reageren als het je te heet wordt onder je voeten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je moet geen woorden gebruiken die je niet snapt, that's all.
Nee, dat probeer ik dus NIET goed te praten, maar daar worden dus al maatregelen tegen genomen. vanuit de markt/groep die er het meeste last van heeft.
Dan vorm je maar een partij voor de goede Marokkaan. Ik heb geen er geen last van dat jij geen baan krijgt om je afkomst, jij wel. Waarom moet ik dat voor jou oplossen?
Joh.... "Ik heb er in mijn mooie dure wijk ook geen last van dat Grietje elders wordt last gevallen door vervelende Marokkanen, waarom zou ik me er dus verder aan storen?"quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan vorm je maar een partij voor de goede Marokkaan. Ik heb geen er geen last van dat jij geen baan krijgt om je afkomst, jij wel. Waarom moet ik dat voor jou oplossen?
Geen inhoud om verder op in te gaan. Maar zoek voor de lol even de definitie van bagatalliseren op, en kom nog met droge ogen terug om te beweren dat je weet wat het betekentquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik snap het woord heel goed, maar maak een spelfoutje, dat is niet meer relevant! Jij zou niet zo denigrerend moeten reageren als het je te heet wordt onder je voeten.
Tevens vorm ik geen partij voor Marokkanen, maar wijs je er alleen op dat je de zaken niet moet goed praten en heel generaliserend overkomt ten opzichte van Marokkanen. Je zou daar eens aan wat moeten doen en een meer objectieve kijk op de zaken moeten hebben. Aan onderbuikgevoelens hebben we vrij weinig.
Waarom spring je van de hak op de tak. Ik heb een bijbaan en volg een opleiding, maar dat is weer niet relevant, het gaat om het tuig dat die meisjes heeft mishandeld.
Verder kan het weinig boeien waar jij last van hebt.
een marokkaan die jankt om de generalisatie moet je gewoon uitlachen, maar er zijn er genoeg die daar boven staan maar zich er wel voor schamen dat hun bevolkingsgroep zulk soort dingen uithaalt, maar die hoeven van mij de baricades niet op om tegen dat tuig op te treden. We hebben gewoon een opsporings en wethandhavings situatie nodig die adequaat is en dit soort tuig eens goed aanpakt. Het tuig wordt namelijk ook weer als held gezien door de jongere generaties dus zorg ervoor dat hun helden gewoon niet meer in beeld komenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben van (totaal niet haalbaar of realistisch, I know) dat de schuld ook gewoon deels bij "de marokkaan" zelf ligt. Er wordt geroepen dat het maar een klein groepje is, het merendeel is wel fatsoenlijk etc.
Waarom grijpen die dan niet in, als ze zelf er zoveel last van hebben, van een negatief imago. Pak je eigen ettertjes eens aan, kom voor jezelf op (iets dat laffe kazen volgens henzelf nooit doen), zorg dat "de kutmarokkaan" precies dat is, een rotte appel in de grote groep goeie Marokkanen. Ik heb vroeger echt wel eens ingegrepen in de groep als het echt niet kon.
Zolang dat niet gebeurt moeten ze niet janken over generalisatie, je bent geen onderdeel van de oplossing, dus ben je onderdeel van het probleem.
Je speelt op de man. Kun je het niet hebben dat ik je erop wijs dat je de criminele activiteiten die autochtonen begaan bagatelliseert. Ik gebruik het woord weer. Heb ik je toestemming?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen inhoud om verder op in te gaan. Maar zoek voor de lol even de definitie van bagatalliseren op, en kom nog met droge ogen terug om te beweren dat je weet wat het betekent.
moet het eerst goed gespeld worden natuurlijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen inhoud om verder op in te gaan. Maar zoek voor de lol even de definitie van bagatalliseren op, en kom nog met droge ogen terug om te beweren dat je weet wat het betekent.
ja, ik tikte zijn fout weer verkeerd overquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:35 schreef Re het volgende:
[..]
moet het eerst goed gespeld worden natuurlijk
Klopt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:35 schreef Re het volgende:
[..]
moet het eerst goed gespeld worden natuurlijk
Je hapt wel lekker makkelijk, maar inhoudelijk heb je weinig toe te voegen. Beetje iemand de grond in stampen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, ik tikte zijn fout weer verkeerd over.
Wat is dat joop?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zie dat de Joop-mensen het topic ook gevonden hebben.
Doet 'ie eigenlijk al het hele topic lang. En zodra je er iets van zegt praat je het goed of word je genegeerd. En maar blijven janken over Marokkanen maar inhoudelijk reageren is dan weer teveel gevraagd. Negeren is het beste.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je hapt wel lekker makkelijk, maar inhoudelijk heb je weinig toe te voegen. Beetje iemand de grond in stampen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |