Nederlands:quote:(...)
Terör örgütü PKK'ya yakın medya organları tarafından 'kurtarılmış bölge, savaş alanı' olarak gösterilmeye çalışılan Hakkâri'nin Şemdinli ilçesinde hayat normal akışında devam ediyor.
Şehir merkezinde herhangi bir olağanüstü durum yok. Kırsal kesimlerde ise zaman zaman güvenlik güçleriyle teröristler arasında çatışmalar yaşanıyor. Dağlık alandaki çatışmalar en çok Derecik beldesini etkiliyor.
Büyük bir baskınla Şemdinli'yi ele geçirmeyi planlayan PKK, bu amacına ulaşamayınca Şemdinli-Derecik karayoluna 100'e yakın mayın döşemiş durumda. Mayınların vatandaşlara zarar vermemesi için Derecik yolu trafiğe kapatıldı. Mayın temizleme çalışmaları sürdüğü için Derecik'te ikamet edenler Şemdinli'ye inemiyor. Yolun 2 gün içinde temizleneceğinin açıklanması hem Dereciklileri hem de onların yolunu gözleyen Şemdinli esnafını mutlu etti.
(...)
Bron: Zaman.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geef eens een bron voor je bewering over 30 omgekomen kinderen.
Kijk, zo werkt dat dus niet. In een discussie werkt het dat als je iets claimt, je dat ook gewoon met links aantoont. Plaats er een link naar een of twee artikeltjes bij ofzo. Je kan niet iets claimen en als bron geven: "Ik verzin dit niet", en daarna dat je later misschien wel eens, als de ander er al op gereageerd heeft, ooit nog eens met een bron komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
Je zult het waarschijnlijk weer goed praten, want Turken zijn heilig en alle Koerden zijn terroristen
Nederlandse/Westerde media besteden er geen aandacht aan. Tevens post ik mijn bronnen tenminste nog.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:23 schreef Senor__Chang het volgende:
Jammer dat de stukken van zarGon van Turkse kranten zijn. Ook niet echt objectief.
Er is inderdaad weinig over te lezen en wat er over te lezen valt, is meestal erg gekleurd. Van beide kanten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederlandse/Westerde media besteden er geen aandacht aan. Tevens post ik mijn bronnen tenminste nog.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:36 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Tijd voor een vrij en democratisch Koerdistan na millennia van genocide en vervolging van de dappere koerden.
Leuk stukje proza.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:34 schreef computerprobleem het volgende:
Turkey: 11-year-old ‘brain dead’ from police gas bomb injury
Medical officials declared 11 year old “M.A.” brain-dead on Thursday, after a gas bomb fired by the police during a demonstration landed on his head while he was on his way home in the southern province of Adana.
M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
M.A. was then taken to a hospital and placed under intensive care. He had been under treatment since then.
The Adana branch of the Human Rights Association (IHD) issued a statement highlighting the fact that M.A. was hit by a gas bomb even though he had not been on the demonstration.
Two other minors were also injured and had to stay under intensive care for a week after gas bombs struck their homes a month ago, the IHD also pointed out.
“The reasons why [law enforcement officials] fired at least 10 gas bombs on a street 150 meters long in the [heat] of a summer in Adana and why locals were [forced to] shut their doors and windows tight and stay indoors for hours in this [blazing] heat is crystal-clear,” the IHD’s statement said.
“As human rights defenders, we once more declare [our determination] to fight against the policies of repression, intimidation and destruction employed against those people who are struggling for democratic rights and against [Öcalan's] isolation until the end,” the IHD concluded.
--
Ik hoop dat de Peoples Defense Forces weldra een aanval uitvoert om deze terroristische daad van de Turkse terreurstaat te vergelden.
Lol. Ik ben zwaar anti-Hamas en al die andere terroristische Palestijnen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:40 schreef Pallas-Athene het volgende:
Maar computerprobleem...jij bent toch diegene die ook zo pro Hamas is?
Maar in jouw ogen plegen de zogenaamde vrijheidsstrijders geen misdaden.
Tijd dat je je roze bril eens afzet.
Je accepteert geen nieuws van Turkse nieuwsmedia maar wel van de Kurdische media?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:41 schreef computerprobleem het volgende:
Iraqi Army withdraws from disputed area
ERBIL, Aug. 2 (AKnews) – The Iraqi Army has withdrawn from Zumar area, a disputed area on the Syrian border controlled by the Kurdish army forces where Baghdad sent troops to recently that sparked tensions between the regional government and Baghdad, a Kurdish MP in the Iraqi Parliament said Thursday.
Kurdish forces intercepted Iraqi Army forces late last month that were heading to Zumar area, in northern Iraq, who claimed to be controlling the Iraqi border with Iraq to prevent the spillover of instability from Syria into Iraq.
The “uncoordinated” move by the Iraqi Army, however, was seen as a threat posed on the Kurdish region by the Kurdish leaders. Kurdish leaders said the Iraqi Army did not communicate with Kurdish forces about the move which should have been he case under political agreements as Zumar is a disputed area between the central government and KRG.
On Thursday, Hasan Jihad, a member of the Iraqi Parliament’s Security Committee told AKnews that the “The disputes between the Iraqi Army and the Peshmarga forces in Zumar area is about to be over”
“The Iraqi Army troops have pulled back from those areas and ther is no fear of reemergence of the issue now” said Jihad.
“The two forces have agreed that instead of facing each other, they should face the Syrian border” he said.
RY/AKnews
Als jij mij kunt vertellen dat het Iraakse leger daar nog steeds zit en het een leugen is dat zij zich hebben teruggetrokken, en mij daar een Engelstalige bron van kan geven, geloof ik je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:43 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Je accepteert geen nieuws van Turkse nieuwsmedia maar wel van de Kurdische media?
Inderdaad, lol. 9/10 gevallen zwaar anti-Koerdisch en worden zaken goed gepraatquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:46 schreef Aladeen het volgende:
Turkse bron, bij iets dat over koerden gaat
Jij mag helemaal geen eisen stellen over bronnen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:44 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als jij mij kunt vertellen dat het Iraakse leger daar nog steeds zit en het een leugen is dat zij zich hebben teruggetrokken, en mij daar een Engelstalige bron van kan geven, geloof ik je.
Het was net zelfs op het nieuws lol (ook op Arabsiche zenders).
Dat zijn geloofwaardige bronnen. En er zijn geen neutrale bronnen over gebeurtenissen in het MO.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:46 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Jij mag helemaal geen eisen stellen over bronnen.
Kom eerst maar eens met geloofwaardige neutrale bronnen van al je beweringen.
Wilhelmus & Ey Reqib door elkaar lolquote:
Alweer zonder een bron.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:34 schreef computerprobleem het volgende:
Turkey: 11-year-old ‘brain dead’ from police gas bomb injury
Medical officials declared 11 year old “M.A.” brain-dead on Thursday, after a gas bomb fired by the police during a demonstration landed on his head while he was on his way home in the southern province of Adana.
M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
M.A. was then taken to a hospital and placed under intensive care. He had been under treatment since then.
The Adana branch of the Human Rights Association (IHD) issued a statement highlighting the fact that M.A. was hit by a gas bomb even though he had not been on the demonstration.
Two other minors were also injured and had to stay under intensive care for a week after gas bombs struck their homes a month ago, the IHD also pointed out.
“The reasons why [law enforcement officials] fired at least 10 gas bombs on a street 150 meters long in the [heat] of a summer in Adana and why locals were [forced to] shut their doors and windows tight and stay indoors for hours in this [blazing] heat is crystal-clear,” the IHD’s statement said.
“As human rights defenders, we once more declare [our determination] to fight against the policies of repression, intimidation and destruction employed against those people who are struggling for democratic rights and against [Öcalan's] isolation until the end,” the IHD concluded.
--
Ik hoop dat de Peoples Defense Forces weldra een aanval uitvoert om deze terroristische daad van de Turkse terreurstaat te vergelden.
Zulke demonstranten staan bekend om hun vredige demonstraties.quote:M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
Jup en dat rechtvaardigd het verwonden en doden van kinderen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alweer zonder een bron.
Dit is de enige bron die ik kan vinden: http://www.bianet.org/eng(...)e-to-gas-bomb-injury.
En verder lees ik:
[..]
Zulke demonstranten staan bekend om hun vredige demonstraties..
Met andere woorden: dat nieuwsartikel is op bepaalde punten opgeklopt en op bepaalde plekken afgezwakt. Eens kijken of ik iets kan vinden over de domonstratie.
In oost europa zijn ze nog veel erger bezig eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jup en dat rechtvaardigd het verwonden en doden van kinderen.
Daarom zullen jullie nooit deel uitmaken van de EU.
Kom jij nou eens met een nieuwsbericht dat op meer dan één bron gevonden kan worden. Tot die tijd beschouw dat nieuwsbericht als poep.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, weet wel zeker van niet. Klopt dat ze daar niet allemaal vrij zijn, maar in Turkije zijn KOERDISCHE kinderen verplicht 's ochtends leuzen te roepen als ''Hij is trots die zichzelf Turk mag noemen'' en ze moeten het TURKSE volkslied zingen, trouw zweren aan Ata Turk etc.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:52 schreef Aladeen het volgende:
[..]
In oost europa zijn ze nog veel erger bezig eigenlijk.
Nee, de Turkse politie doet altijd zo. Vredige demonstratie of niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kom jij nou eens met een nieuwsbericht dat op meer dan één bron gevonden kan worden. Tot die tijd beschouw dat nieuwsbericht als poep.
Bedank de gevaarlijke demonstranten maar, dat is de reden waarom de politie ingrijpt.
Uhuh.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:55 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, de Turkse politie doet altijd zo. Vredige demonstratie of niet.
Los vertaald:quote:Adana'da PKK eylemiPKK yanlısı bir grup yolu trafiğe kapatıp polise taşla saldırdı.
Olay, saat 21.30 sıralarında merkez Seyhan İlçesi Hürriyet Mahallesi'nde meydana geldi.
Çocukların oluşturduğu yaklaşık 20 kişilik grup, ara sokaklardan Güney Kuşak Bulvarına çıkarak yolu bir süre trafiğe kapattı. İhbar üzerine bölgeye çok sayıda çevik kuvvet, terörle mücadele ve özel harekat polisleri sevk edildi. Polislerin dağılın uyarısına taşla karşılık veren grup, polisin tazyikli su ve gazla müdahalesi ile ara sokaklara kaçtı. Grup, ara sokaklardan polis araclarına bir süre daha taş atmaya devam etti. Göstericilerin attığı taşlar nedeniyle yoldan geçen bazı araçlarda maddi hasar meydana geldi.
Bron: http://www.internethaber.com/pkk-adana-saldiri--447744h.htm - 1 augustus 2012.
Dit soort zaken vergeet je allemaal te vertellen, hm?quote:Een groep pro-PKK'ers heeft een straat afgesloten voor verkeer en de politie met stenen bekogeld.
Een groep bestaande uit ongeveer 20 kinderen heeft een tijdje een straat afgesloten voor het verkeer door op de weg te staan. Na een melding is de politie, anti-terreureenheden en arrestatieteams die richting opgestuurd. De politie heeft de groep gewaarschuwd en ze aangemaand te stoppen, maar de groep negeerde dit bevel en begon met het gooien van stenen. De politie heeft hierop met waterkanonnen en gas de groep uit elkaar gejaagd. De groep bleef stenen gooien terwijl ze door de steegjes vluchtten. Een aantal auto's die daar langsreden hebben materiële schade opgelopen.
Ja, want de PKK is natuurlijk heel braaf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Turkse bron heiligschennis!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, want de PKK is natuurlijk heel braaf.
http://www.hurriyetdailyn(...)D=6347&NewsCatID=341.
http://www.hurriyetdailyn(...)ises-to-5-2011-10-10.
http://www.hurriyetdailyn(...)southeast-2011-10-14.
Enzovoorts enzovoorts..
Turkse bronnen & propaganda.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, want de PKK is natuurlijk heel braaf.
http://www.hurriyetdailyn(...)D=6347&NewsCatID=341.
http://www.hurriyetdailyn(...)ises-to-5-2011-10-10.
http://www.hurriyetdailyn(...)southeast-2011-10-14.
Enzovoorts enzovoorts..
Ontken je nou dat de PKK aanslagen pleegt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Turkse bronnen & propaganda.
O ja: en anti-terreur eenheden op 20 kinderen afsturen. Logisch dat jullie na meer dan 25 jaar nog niets opgeschoten zijn, zelfs de kinderen maken het jullie moeilijk lol.
Ik heb je min of meer waar ik je wil hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Turkse bronnen & propaganda.
O ja: en anti-terreur eenheden op 20 kinderen afsturen. Logisch dat jullie na meer dan 25 jaar nog niets opgeschoten zijn, zelfs de kinderen maken het jullie moeilijk lol.
In bold.quote:(...)
In July violence escalated with the PKK stepping up attacks on the military and police, and the Turkish government in August launching the first aerial bombardment of PKK bases in Iraqi Kurdistan since 2008. Among a rising number of attacks on civilians were two on September 2: an Ankara bombing by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK)—a PKK-linked group—which killed three, and a PKK attack on a car that killed four women in Siirt.
(...)
Bron: http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-turkey.
De VS en de EU beschouwen de PKK enkel als terroristische organisatie omdat Turkije constant jankt bij de Navo dat er Turken gedood worden door de PKK. Ze blijken de term ''oorlog'' niet te snappen, daarom vermoorden de Turken ook constant onschuldige Koerdische burgers. Iets dat wel vaker voorkomt in de geschiedenis van Turkije en dat niet te ontkennen valt (een keiharde feit, Turkije heeft meerdere malen genocides/massamoorden gepleegd op onschuldige burgers).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb je min of meer waar ik je wil hebben.
Twee dingen:
- Je accepteert mijn bronnen niet. Mocht ik nou nieuwsberichten posten over de (negatieve) daden van de PKK die gepubliceerd zijn door (grote) buitenlandse bronnen, ga je dat dan accepteren?
- Bedankt dat je ten eerste niet tegenspreekt dat er kinderen zijn die dat doen en bedankt ten tweede dat je hiermee aangeeft dat kinderen niet altijd braaf zijn wanneer ze gewond raken. Het siert de vaders en moeders van zulke kinderen wel overigens; hun kinderen misbruiken om de politie en de omgeving lastig te vallen.
Ik ben vooral benieuwd naar je antwoord op mijn vraag. Grappig dat je positief bent over de VS en de EU overigens, gewoon omdat zij de PKK als een terroristische groepering beschouwen.
En - nogmaals - post jij je bronnen ook eens.
Ik post mijn bronnen tenminste. Wat zijn jouw bronnen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jij post trouwens Turkse bronnen, die zijn ook niet neutraal.
In bold.quote:(...)
In July violence escalated with the PKK stepping up attacks on the military and police, and the Turkish government in August launching the first aerial bombardment of PKK bases in Iraqi Kurdistan since 2008. Among a rising number of attacks on civilians were two on September 2: an Ankara bombing by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK)—a PKK-linked group—which killed three, and a PKK attack on a car that killed four women in Siirt.
(...)
Bron: http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-turkey.
De PKK volgens Turkije ja. De PKK eist zelf zulke aanslagen nooit op. Laatst ging het om Turkse nationalisten o.i.d. die een bomaanslag hadden gepleegd op burgers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef zarGon het volgende:
Laat ik beginnen met de Human Rights Watch:
[..]
In bold.
Er staat in dat artikel overigens ook kritiek tegenover Turkije.
Wacht even.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De PKK volgens Turkije ja. De PKK eist zelf zulke aanslagen nooit op. Laatst ging het om Turkse nationalisten o.i.d. die een bomaanslag hadden gepleegd op burgers.
Waarom spring je naar een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met Turkije? Ze hebben laatst in een keer 30 onschuldige Koerdische burgers gedood bij een bombardement. Dat mag natuurlijk volgens jou, want het zijn maar Koerden. En de Turkse staat doet nooit iets fout, het waren namelijk geen onschuldige burgers, maar terroristen!.
Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Iets dat wel vaker voorkomt in de geschiedenis van Turkije en dat niet te ontkennen valt (een keiharde feit, Turkije heeft meerdere malen genocides/massamoorden gepleegd op onschuldige burgers).
Jij post je bronnen niet. Post je bronnen eens.quote:Jij post trouwens Turkse bronnen, die zijn ook niet neutraal.
Bron?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Laatst ging het om Turkse nationalisten o.i.d. die een bomaanslag hadden gepleegd op burgers.
Al Jazeera:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De PKK eist zelf zulke aanslagen nooit op.
Reuters:quote:Kurdish fighters claim Ankara bomb attack
Separatist group claims responsibility for deadly bombing in Turkish capital on Tuesday, and warns of more attacks.
Kurdish separatist fighters have claimed responsibility for a bomb attack that killed three people in the Turkish capital, Ankara, on Tuesday.
In a statement carried by the pro-Kurdish Firat news agency on Thursday, the Kurdistan Freedom Hawks (TAK) said it was behind the bombing, and also threatened more attacks on Turkish cities.
TAK said Tuesday's blast, which left at least 15 people wounded, was the "beginning of a series of attacks".
"Everywhere is a target," the statement said.
The explosion occurred in the Kizilay district of downtown Ankara, and Bulent Arinc, the country's deputy prime minister, blamed it on a bomb planted on a vehicle.
Main targets
TAK also laid claim for a recent attack in Antalya, on the Mediterranean coast, where several tourists were wounded by a small explosion on a beach.
"We, as TAK, claim responsibility for actions in Ankara and Antalya," the statement said. "Big Turkish cities will be our main targets."
Last year, TAK claimed responsibility for a bomb attack on a military bus that killed five people, and a suicide bomb attack that wounded 32 people in Istanbul.
Turkish officials say TAK is a front used by the separatist Kurdistan Workers Party, or PKK. PKK separatist fighters launched a guerrilla campaign against the Turkish state in the 1980s, and more than 40,000 have died in the conflict.
During the past month, Turkish warplanes have carried out more than 150 air strikes on Kurdish fighter targets in northern Iraq.
The PKK is listed as a terrorist organisation by Turkey, the United States and European Union.
Bron: http://www.aljazeera.com/(...)922165615225868.html.
CNN:quote:February 13, 2006 - Six people are injured, one seriously, after a bomb explodes at the Kiler supermarket on the European side of Istanbul. The Kurdistan Liberation Hawks (TAK) claim responsibility for the blast and pledge more attacks.
Bron: http://www.reuters.com/ar(...)dUSL2319937420070523.
quote:Kurdish splinter group issues claim for Istanbul bombing
Istanbul, Turkey (CNN) -- A splinter nationalist group from the Kurdistan Workers' Party has claimed responsibility for Sunday's suicide bombing in Istanbul, Turkey, according to the group's statement on its website.
The Kurdistan Freedom Falcons, or TAK, said the attack, which injured at least 32 people, was "an act of revenge" and carried out by Vedat Acar, who died in the strike.
"We as TAK claim responsibility for the action carried out against the police force of Turkish fascism at Istanbul's Taksim Square on Oct 31, 2010," the statement said.
(...)
Bron: http://edition.cnn.com/20(...).html?iref=allsearch.
[..]
En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?
[..]
koerdische terroristen steun je wel he ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Lol. Ik ben zwaar anti-Hamas en al die andere terroristische Palestijnen.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, maar ik sta erom bekend pro-Joods te zijn.
computerprobleem is een terrorist en steunt de pkk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef polderturk het volgende:
Ik snap types als computerprobleem niet. Turkije haalt de banden met Barzani aan tegen de centrale regering van Irak. Turkije en KRG kunnen bondgenoten zijn in de regio, maar toch steunt computerprobleem geweld van PKK tegen Turkije. Turkije is democratischer dan ooit. Koerden hebben meer rechten dan ooit te voren in Turkije. Over alles valt te praten. Waarom wil je niet dat de Koerden de weg van de dialoog bewandelen?
Turkije heeft drones maar geen gewapende drones. Turkije is bezig met de ontwikkeling van een gewapende drone. Turkije heeft zelf een MALE UAV geproduceerd: de ANKA. Hij is 17 meter breed en 8 meter lang.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:38 schreef Aloulou het volgende:
Zet Turkije ook drones in tegen de PKK in de bergen eigenlijk?
onschuldige burgers ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met Turkije? Ze hebben laatst in een keer 30 onschuldige Koerdische burgers gedood bij een bombardement. Dat mag natuurlijk volgens jou, want het zijn maar Koerden. En de Turkse staat doet nooit iets fout, het waren namelijk geen onschuldige burgers, maar terroristen!.
Nee jij en je holbewoners begrijpen de term oorlog wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De VS en de EU beschouwen de PKK enkel als terroristische organisatie omdat Turkije constant jankt bij de Navo dat er Turken gedood worden door de PKK. Ze blijken de term ''oorlog'' niet te snappen, daarom vermoorden de Turken ook constant onschuldige Koerdische burgers. Iets dat wel vaker voorkomt in de geschiedenis van Turkije en dat niet te ontkennen valt (een keiharde feit, Turkije heeft meerdere malen genocides/massamoorden gepleegd op onschuldige burgers).
Jij post trouwens Turkse bronnen, die zijn ook niet neutraal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard! Alleen niet bewapend, daar gebruiken ze gewoon nog de ouderwetse F16 voor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:38 schreef Aloulou het volgende:
Zet Turkije ook drones in tegen de PKK in de bergen eigenlijk?
Wil je wedden dat de volgende OP van mij is?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:27 schreef computerprobleem het volgende:
Ik zal binnenkort een OP maken die up-to-date is oke
Dit topic gaat over het Koerdisch conflict. Ik, als Koerd, weet daar meer vanaf dan jij. Ik heb kennis over alle delen, jij vooral over wat er gebeurd in Turkije & daarbuiten. Maak jij er maar een aan over het Turkse conflict of zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je wedden dat de volgende OP van mij is?
Je bewijs heeft wel een bron hoop ik...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
De PKK heeft tenminste 'bewijs' van de verliezen die zij veroorzaken.
Moet ik video's gaan posten? O wacht, dan roepen jullie natuurlijk dat het in scene is gezet en het uit een speelfilm komtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je bewijs heeft wel een bron hoop ik....
Ligt er maar net aan hoor. Als ik eerder ben maak ik een vernieuwde OP. Met bronnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Senor Chang vroeg ook of ik een nieuwe OP wou aanmaken, dus ik zal daar de tijd voornemen en er een maken die het over elk deel zal hebben.
Oh, leuk, een videogevecht. Ik kan vast wel filmpjes vinden over de zwakke Koerden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:33 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Moet ik video's gaan posten? O wacht, dan roepen jullie natuurlijk dat het in scene is gezet en het uit een speelfilm komt.
Nee, dan is het niet objectief. Zeker niet als een topic over een Koerdisch conflict ingeleid wordt door een Turk, dat klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoor. Als ik eerder ben maak ik een vernieuwde OP. Met bronnen.
Inderdaad, jij ondersteunt je beweringen met bronnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het Koerdisch conflict. Ik, als Koerd, weet daar meer vanaf dan jij. Ik heb kennis over alle delen, jij vooral over wat er gebeurd in Turkije & daarbuiten. Maak jij er maar een aan over het Turkse conflict of zo.
Als je zo doorgaat post ik ze hier gewoonquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh, leuk, een videogevecht. Ik kan vast wel filmpjes vinden over de zwakke Koerden.
Beter dan helemaal geen bron.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:33 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Moet ik video's gaan posten? O wacht, dan roepen jullie natuurlijk dat het in scene is gezet en het uit een speelfilm komt.
Hoe durf jij te beweren objectief te zijn als 1) je de PKK niet ziet als een groepje terroristen 2)geen bronnen durft te posten?!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, dan is het niet objectief. Zeker niet als een topic over een Koerdisch conflict ingeleid wordt door een Turk, dat klopt gewoon niet.
Sure, verneuk je topic maar.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat post ik ze hier gewoon.
Nee. De Palestijnen zijn een stel schijnheiligen die helemaal geen recht hebben op dat land. Israël is altijd van de Joden geweest, zoals Koerdistan altijd van de Koerden is geweest.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:36 schreef rakotto het volgende:
[..]
Beter dan helemaal geen bron.
Wat ik immers niet snap is, je noemt Palestijnen terroristen terwijl zij eigenlijk in hetzelfde bootje zitten als jullie.
Of is dat alleen zo omdat Israel pro-Kurdistan is en steunt?
De PKK zijn ook geen terroristen. Zoals de Turkse staat Hamas niet ziet als een terroristische organisatie (zijn ze wel), zie ik de PKK niet als terroristen, maar als vrijheidsstrijders.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe durf jij te beweren objectief te zijn als 1) je de PKK niet ziet als een groepje terroristen 2)geen bronnen durft te posten?!
Nee, want dat zijn 1) moslims en 2) het land is geen Israël.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:36 schreef rakotto het volgende:
[..]
Beter dan helemaal geen bron.
Wat ik immers niet snap is, je noemt Palestijnen terroristen terwijl zij eigenlijk in hetzelfde bootje zitten als jullie.
Of is dat alleen zo omdat Israel pro-Kurdistan is en steunt?
Kom maar op? Oke dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Sure, verneuk je topic maar.
Kom maar op. Serieus, YouTube staat vol met video's waar zelfs ik iets aan heb.
Bron?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De PKK zijn ook geen terroristen.
Dus omdat de VS en de EU het zeggen is het de waarheid?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb de VS en de EU. En andere bronnen. Jij?
Wanneer is het de waarheid? Dat zijn geen Turken (quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dus omdat de VS en de EU het zeggen is het de waarheid?
Of misschien omdat het écht terroristen zijn?!quote:De VS en de EU zeggen het omdat Turkije constant loopt te janken dat ze de PKK niet aan kunnen.
Ja, dat komt omdat de Koerden hun slachtofferrol goed spelen en Turkije foei is.quote:De meesten Koerden zien de PKK niet als terroristen, maar als vrijheidsstrijders. Dat zijn ze namelijk ook. De Turkse staat heeft meer invloed op de media dan een groepje vrijheidsstrijders, ergens hoog in de bergen. Natuurlijk komen ze dan zo voor in de media.
Daarnaast: in veel nieuwsberichten (ook in Nederland en het buitenland) gebruiken ze ''rebellen'' of ''guerilla'' i.p.v. ''terrorists''. Dat zegt genoeg.
Check deze PKK'ers die omsingeld zijn!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Kom maar op? Oke dan.
Dit is een.
Dat is een mening van Turkije. De VS en de EU kan het werkelijk geen reet schelen wat er daar gebeurd. Sterker nog: de VS en Israël zijn meerdere malen ''beschuldigd'' van het leveren van wapens aan de PJAK (een onderdeel van de PKK). Hoe serieus wil je die erkenning dan nemen lol.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wanneer is het de waarheid? Dat zijn geen Turken (!), wat wil je nog meer?!
[..]
Of misschien omdat het écht terroristen zijn?!.
[..]
Ja, dat komt omdat de Koerden hun slachtofferrol goed spelen en Turkije foei is.
Wat genoeg zegt is dat ze aangemerkt zijn als terroristen..
De VS.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zouden de PKK toch aan zulke geavanceerde wapens komen?![]()
Toch niet van de VS of een ander Westers land dat de PKK aanmerkt als ''terroristische organisatie''?
Vast ja, die man is overuidelijk:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Check deze PKK'ers die omsingeld zijn!
koerdische terroristen PKK geeft zich over aan de Turkse Militairen*Engels ondertiteling[09.02.2012]
Haha!
Waarom gebruik je de VS dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
De VS.. Zij trekken hun eigen plannen en verdienen goed geld door beide kanten te steunen.
. De VS is wat dat betreft een duur hoertje.
Waarom gebruik jij geen bronnen dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de VS dan?
Geen probleem hoor,quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de VS dan?
Maar ik moet nog veel doen, verspil de laatste dagen al mijn nachten aan FOK!
Moet veel dingen gereed maken voor verzending, foto's maken, nodig spul bestellen, advertenties plaatsen etc. niet dat het jullie verder een moer kan schelen, maar ik wil dus aangeven dat ik nu weg ben en de komende tijd (vannacht & morgen, heb een BBQ) niet meer reageer.
strela is moeilijk geavanceerd te noemen en al helemaal niet westersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Kom maar op? Oke dan.
Dit is een.
En hoe zouden de PKK toch aan zulke geavanceerde wapens komen?![]()
Toch niet van de VS of een ander Westers land dat de PKK aanmerkt als ''terroristische organisatie''?
Jij bent een Turk en wat je zegt klopt niet nananananananana.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
strela is moeilijk geavanceerd te noemen en al helemaal niet westers
En ik ga alles wat je zegt niet accepteren (ook al onderbouw je het met bronnen) en ga mijn posts ook niet onderbouwen nananananana.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent een Turk en wat je zegt klopt niet nananananananana.
waha en ik noemde je net een Turkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ik ga alles wat je zegt niet accepteren (ook al onderbouw je het met bronnen) en ga mijn posts ook niet onderbouwen nananananana.
ok srry :$quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:
geen foto's/video's van doden en gewonden pls
TRABZONSPOR! Fenerbahçe is voor Koerden. Sorry ClioSporT.quote:
Vergeet niet dat Saddam de enige was die "aan de kant" van de Palestijnen stond en Tel Aviv bestookte met raketten vanuit Irak. Dat is iets wat de Palestijnen hem altijd voor bedankt hebben. Ik ga verder niet op de Al-Anfal gedeelte in, want daar weet ik te weinig van af.quote:[b]Op
Ook zijn de Palestijnen niet zo heilig als ze zelf beweren te zijn. Tijdens de Al-Anfal campagne, waarbij het Ba'ath regime 182,000 Koerden levend heeft begraven, hingen de Palestijnen vlaggen van Irak uit en zwaaiden ze met portretten van Saddam Hussein. Ik kots dus op dat volk. Aan de ene kant ontkennen ze de Holocaust en aan de andere kant moedigen ze een genocide aan.
Saddam bracht dan ook Palestijnen naar Irak en liet hen tegen de Peshmerga vechten 'omdat de Koerden ongelovigen/Joden' zouden zijn.
Palestijnen/Arabieren hebben er ook honderden jaren in gezeten. De meeste Israeliers die er nu wonen zijn afstammlingen van immigranten uit Marokko/Noord Afrika en Europa. Geen van allen zijn direct verbonden met het land. Toen de Joodse immigranten naar dat vervloekte stuk land gingen, zijn er 2 miljoen mensen die daar al leefden, decennia/eeuwen lang zomaar weggestuurd. Deze mensen zijn toen naar Zuid-Amerika/Amerika en Scandinavie gevlucht/gegaan.quote:Nee. De Palestijnen zijn een stel schijnheiligen die helemaal geen recht hebben op dat land. Israël is altijd van de Joden geweest, zoals Koerdistan altijd van de Koerden is geweest.
Dat is hetzelfde als je zegt dat Europeanen genoeg land hebben en op iets azen, toen bijvoorbeeld Groot Britannie oorlog voerde tegen Argentinie een paar decennia terug.quote:De Arabieren hebben genoeg land en dan azen ze weer op een klein stukje land, het enige land van een volk (in dit geval de Joden).
Dat is hetzelfde als wat ZarGon zei met die 20 kinderen die door anti-terreur eenheden werden gearresteerd/aangevallen/wat het ook geweest mag zijn. De haat van het Koerdse volk tegenover de Turken/Irakezen/Syriers is hetzelfde als de haat van de Palestijn tegenover een Israeliet.quote:Daarbij zijn de Palestijnen terroristen, 2/3 van de zelfmoordenaars is een kind. De haat van de Arabieren tegenover het Joodse volk is onmeetbaar, zo groot is het.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
TRABZONSPOR! Fenerbahçe is voor Koerden. Sorry ClioSporT..
[ afbeelding ]
Met Ottomaanse tughra's aan de zijkanten..
Kijk hoe mooi. Turkije altijd nummer één.
quote:
Holy shit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:22 schreef sp3c het volgende:
net gepromoveerd uit het keldertje van het internationale ijshockey
http://www.iihf.com/home-(...)D=1&cHash=808c0f6538
Turkenhockey ftw!
Turkeye had ik nooit eerder van gehoord nee, lijkt me idd wel grappig om is te bekijken
Als jij er niets over had gezegd had ik het nooit kunnen verzinnen.quote:the sport that is rather unknown in the country
het D wk is van vroegerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:50 schreef zarGon het volgende:
Ik ben me even aan het inlezen (de website is nogal onduidelijk als je niets vanaf weet).
Je zegt dat we een niveau onder België en twee niveaus onder Nederland zitten (toch?). Ik zag iets staan over d Wereld Kampioenschap 2013, maar zie daar geen Nederland staan. Nederland hoort dus (nog) niet bij de top, maar meer bij de subtop?
We hebben dus een heeele lang weg te gaan..
de techniek gaat heel snel vooruit nu, in Amerika bouwen ze een stadion tegenwoordig in een middagje om van basketbalveld naar ijsbaan en de volgende middag kun je er weer basketballenquote:Edit: na goed kijken eindelijk de ranking gevonden: http://www.iihf.com/home-(...)ng/2012-ranking.html. Interessant; Nederland 24ste, Turkije 39ste. En maar 47 landen.... Best weinig (op zich logisch, want voor ijshockey heb je ijs nodig; veel moeilijker te vinden in bijvoorbeeld Afrika).
opgegroeid op de ijsbaan in Zoetermeerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:53 schreef zarGon het volgende:
Waarom weet jij dit trouwens?. Vanwaar je interesse?
st Louis Bluesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:55 schreef Doler12 het volgende:
Sp3c is ijshockey fan. Wat was je NHL team ook al weer?
De website is nogal onduidelijk wanneer je zulke info wil opzoeken, maar ik heb dit gevonden: http://www.iihf.com/home-(...)d-championships.html.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
het D wk is van vroeger
je had het A wk (Canada/VS/Zweden etc.)
de Bpoule (Nederland)
de Cpoule (Belgie)
en de Dpoule (keldertje)
maar er zijn een heleboel landen bij gekomen omdat de sovjetunie en de Balkan uit elkaar viel dus is het gestroomlijnd en nu snapt niemand er meer wat van
je hebt nu het officiele WK met de grote helden en daaronder 3 divisies
Nederland speelt in divisie 1B (niveau 3 zeg maar)
Turkije promoveerde van divisie 3 naar divisie 2B (niveau 5)
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
als ik nu klik op divisie 3 lees ik inderdaad dat Turkije is gepromoveerd naar divisie 2B.. Waar België overigens ook zit!
Ggggg.quote:Belgium is promoted to the 2013 IIHF Ice Hockey World Championship Division II Group A
South Africa is relegated to the 2013 IIHF Ice Hockey World Championship Division III
Bron: http://www.iihf.com/channels1112/wm-iib/statistics.html.
wikipedia helpt!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
De website is nogal onduidelijk wanneer je zulke info wil opzoeken, maar ik heb dit gevonden: http://www.iihf.com/home-(...)d-championships.html.
Hoofd, 1A, 1B, 2A, 2B, 3. Aan de vlaggetjes maak ik de landen uit en als ik nu klik op divisie 3 lees ik inderdaad dat Turkije is gepromoveerd naar divisie 2B.. Waar België overigens ook zit!
einde van het seizoen, dus April/mei ongeveerquote:Dit is cool..
. Wanneer vinden de groepswedstrijden bij ijshockey plaats overigens?
.
Einde van seizoen vinden de groepswedstrijden plaats?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
wikipedia helpt!
http://en.wikipedia.org/w(...)onships#Division_III
Belgie is 2A
[..]
einde van het seizoen, dus April/mei ongeveer
Bulgarije lijkt de team to beatquote:2013 IIHF Ice Hockey World Championship Division II Group B
In Izmit (Turkey), 21-27 April 2013
Participants: New Zealand, China, Bulgaria, Mexico, Israel, Turkey
Ik bedoelde een live stream en zo, zodat ik het via internet kan volgen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:27 schreef sp3c het volgende:
nou het is geen voetbal, er zijn geen kwalificatierondes ofzo ... er is 1 toernooi en dat is aan het einde van het seizoen ieder jaar, Turkije speelt volgend jaar thuis
[..]
Bulgarije lijkt de team to beat
er zijn wel wat oefenwedstrijden hier en daar maar ik weet niet hoe Turkije dat doet, Nederland doet dat niet zo heel veel omdat het speelschema van de eredivisie bomvol zit (zoals het hoort bij ijshockey) dus die zijn ook meestal tegen het einde van het seizoen
spreek verder geen Turks dus ik heb ook geen idee hoe je erachter kunt komen
Oranje speelt iig 25/26 Augustus een toernooi in het Ziggo Dome (dagtickets 50 euro) verder staat volgens mij nog niets vast
Pre-zomerweer, ik gok een graadje of 25-30.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:33 schreef sp3c het volgende:
hoe is het weer trouwens in Turkije eind mei
wil graag volgend jaar weer maar dit jaar was echt te warm voor mij en dat was dus eind juni
oeh daar kan ik wel tegen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Pre-zomerweer, ik gok een graadje of 25-30.
Wat ga je daar doen?.
heel weinig streams helaas maar dit jaar was het al beter dan vorige jaren dus wie weetquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik bedoelde een live stream en zo, zodat ik het via internet kan volgen..
dat laatste sowieso, belangrijk voor de jeugd om een keuze te hebbenquote:Thanks in ieder geval sp3c. Het is tof dat sport steeds meer aandacht krijgt en belangrijker wordt in Turkije. Ook beter voor de Turkse jeugd.
Waarom ga je niet in april om de wereldkampioenschap van divisie 2B te volgen?! (Eind mei is dat inmiddels afgelopen toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
oeh daar kan ik wel tegen!
ik ga daar in de zon liggen en bier drinken maar als er ijshockey te zien is wil ik altijd wel graag een dagje roadtrippen als ik op vakantie ben
ow April ... waarom las ik meiquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in april om de wereldkampioenschap van divisie 2B te volgen?! (Eind mei is dat inmiddels afgelopen toch?.)
Is Turks bier eigenlijk te zuipen als je eenmaal Nederlands bier gewend bent?.
Hahahahahaha.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow April ... waarom las ik mei
hoe is het weer in April???
ik dronk Effes bier, een lokaal merk dat je daar overal ziet
niet goddelijk ofzo maar prima te drinken, beetje vergelijkbaar met Bavaria/Amstel denk ik
Wat een ongelofelijke dombo ben jij he. Alles wordt toegeschreven aan de PKK. De rechten voor de Koerden kwamen na het jaar 2000 pas, nadat Ocalan opgepakt was en de PKK nagenoeg vernietigd was. Jarenlang waren er nauwelijks aanslagen. Dit laat zien dat de rechten die de Koerden gekregen hebben helemaal niets met de PKK te maken hebben. De rechten zijn onder druk van de EU gekomen en omdat veel Turken vinden dat Koerden meer rechten verdienen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
Jullie denken dat het mij iets kan schelen dat jullie de PKK constant terroristen noemen? Whaha.
Het zijn gewoon dappere vrijheidsstrijders van Koerdistan en minstens 40 miljoen andere Koerden denken daar precies zo over. Ik ben geen fan van de PKK, want soms brengen ze de veiligheid van andere delen van Koerdistan in gevaar, maar de PKK blijft een Koerdische beweging die strijd tegen de onderdrukking van het volk in het Noorden en zij komen op voor de rechten van het volk. Zonder de PKK zouden Koerden helemaal geen rechten gehad hebben in Turkije.
Dat soort video's zijn niet nodig mij dunkt.quote:
Zie jij dan liever het vriendelijke gezicht van een oorlog?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat soort video's zijn niet nodig mij dunkt.
Laat het walgelijke gezicht van oorlog zien.
Het enige wat ik raar vind, is dat de Palestijnen volop steun krijgen omdat ze moslims zijn en de Koerden, ook moslims, niet. En dat reken ik de Arabieren, Turken en Iraniërs wel aan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Saddam de enige was die "aan de kant" van de Palestijnen stond en Tel Aviv bestookte met raketten vanuit Irak. Dat is iets wat de Palestijnen hem altijd voor bedankt hebben. Ik ga verder niet op de Al-Anfal gedeelte in, want daar weet ik te weinig van af.
[..]
Palestijnen/Arabieren hebben er ook honderden jaren in gezeten. De meeste Israeliers die er nu wonen zijn afstammlingen van immigranten uit Marokko/Noord Afrika en Europa. Geen van allen zijn direct verbonden met het land. Toen de Joodse immigranten naar dat vervloekte stuk land gingen, zijn er 2 miljoen mensen die daar al leefden, decennia/eeuwen lang zomaar weggestuurd. Deze mensen zijn toen naar Zuid-Amerika/Amerika en Scandinavie gevlucht/gegaan.
In ieder geval, wat ik wil zeggen is, jullie zitten in hetzelfde bootje als de Palestijnen wat dat betreft. Het land waar je zo lang in hebt geleefd, is bezet door andere landen.
[..]
Dat is hetzelfde als je zegt dat Europeanen genoeg land hebben en op iets azen, toen bijvoorbeeld Groot Britannie oorlog voerde tegen Argentinie een paar decennia terug.
De Palestijnen zijn dus een volk, net als de Koerden. Weer zitten jullie in hetzelfde bootje.
[..]
Dat is hetzelfde als wat ZarGon zei met die 20 kinderen die door anti-terreur eenheden werden gearresteerd/aangevallen/wat het ook geweest mag zijn. De haat van het Koerdse volk tegenover de Turken/Irakezen/Syriers is hetzelfde als de haat van de Palestijn tegenover een Israeliet.
Weer hetzelfde bootje.
Eigenlijk zie ik dan het verschil niet zo tussen de Koerden en de Palestijnen.
Zo gek is het niet als:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:00 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het enige wat ik raar vind, is dat de Palestijnen volop steun krijgen omdat ze moslims zijn en de Koerden, ook moslims, niet. En dat reken ik de Arabieren, Turken en Iraniërs wel aan.
1. Je moet wat als er genocides worden gepleegd op jouw volk door, ja, moslims. Arabieren of Turken maakt niet uit. Al Anfal, Dersim, Halabja zijn gepleegd door moslims en gesteund door moslims en dan vind je het raar dat wij steun zoeken bij Israel?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:39 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zo gek is het niet als:
1. Allies bent met de Israelieten, wat volop als verraad gezien wordt door Arabieren.
2. De Arabieren in éénheid geloven tussen Moslimlanden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Arab_Revoltquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:39 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zo gek is het niet als:
1. Allies bent met de Israelieten, wat volop als verraad gezien wordt door Arabieren.
2. De Arabieren in éénheid geloven tussen Moslimlanden.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:
geen foto's/video's van doden en gewonden pls
Gesteund door dictaturen. Je vergeet dat al die leiders in hetzelfde bootje zitten en niet discrimeneren wanneer het om moorden gaat. Zie Libië, Syrië, Algerije in begin jaren 90, Bahrein, Egypte en Yemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:59 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
1. Je moet wat als er genocides worden gepleegd op jouw volk door, ja, moslims. Arabieren of Turken maakt niet uit. Al Anfal, Dersim, Halabja zijn gepleegd door moslims en gesteund door moslims en dan vind je het raar dat wij steun zoeken bij Israel?
2. De Arabieren in eenheid geloven tussen Arabieren en anderen zolang die zich assimileren.
Ik begrijp dat je mijn commentaar weghaalt, maar dat van S_C is ook niet bepaald iets toevoegend, er zit genoeg materiaal in zijn commentaar verwerkt om te provoceren en Xminator heeft helemaal niks gezegd wat niet waar is, klassiek geval van huillie huillie.quote:
Als je nou ook iets over computerprobleem zou zeggen... (Al is het maar het gebrek aan bronnen van zijn kant.)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Koerdentopics werken als een rode lap op een stier voor Turken. Zie clitorissport en xminator. Jammer dat er niet strakker gemodt wordt.
Allemaal gelul binnen de marge als de discussie niet ondersteund wordt door bronnen. Wat dat betreft hebben Turken als xminator en ClioSporT mijn zegen, op de normale manier lukt het niet. Zij posten precies als de persoon aan de overkant.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:23 schreef timmmmm het volgende:
Als we nou meer over het topic en minder over de posters gaan zeggen?
Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:47 schreef De_Guidance het volgende:
Er komt wat tegengas tegen PKK-propaganda, ik zie niet in waarom men daar tegen zou modden als iedereen zich verder gedraagt.
Blijft een door EU-erkende terreurbeweging met kindsoldaten..
Je zou eens minder aan de alcohol moeten zitten terwijl je hier loopt te moderaten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:09 schreef sp3c het volgende:
met 'huillie huillie' heeft het geen fuck te maken
we willen geen discussies aan de hand van bloederige foto's filmpjes en dat is iedere keer dat we het toestonden het onvermijdelijke resultaat geweest en dus staan we het niet meer toe
bovendien vinden adverteerders het niet grappig en zonder adverteerders geen fok!
Ach hij zal vast niet alle filmpjes kijken , zeker omdat hij geen zin heeft in geweldsrotzooi.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:39 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Je zou eens minder aan de alcohol moeten zitten terwijl je hier loopt te moderaten.
Als hij het niet kan opbrengen om tijd te besteden aan het lezen van posts VOORDAT hij ze verwijderd, moet hij z'n rechten maar inleveren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ach hij zal vast niet alle filmpjes kijken , zeker omdat hij geen zin heeft in geweldsrotzooi.
Plaats je filmpjes anders gewoon nog een keer, was een reportage inderdaad geen geweld.
Oh gut o gut, wat heb ik gezegd dan dat niet door de beugels kan? Quote mijn bericht dan maar, vraag het me wel af namelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Koerdentopics werken als een rode lap op een stier voor Turken. Zie clitorissport en xminator. Jammer dat er niet strakker gemodt wordt.
Wij (in ieder geval ik) hebben niets tegen koerden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:02 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik heb daar inderdaad na vele malen vragen nog steeds geen antwoord op.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Ach ja ik doe jullie nu even na: bomaanslag door pkk, 45 Turkse kinderen overleden. Bron: komt nog wel....
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:57 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Wij (in ieder geval ik) hebben niets tegen koerden.
quote:
quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
(...) D'r is niets mis met Koerden (...)
quote:
2012: Niets mis met Koerden.quote:
Ik weet vrijwel zeker dat CS het hier over heeft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb daar inderdaad na vele malen vragen nog steeds geen antwoord op.
Nogmaals dan maar, in de hoop dat hij het nu ziet. Ik snap echt niet waarom dat door de vingers wordt gezien. Als je iets beweert, onderbouw je dat. Zo simpel is het.
[..]
[..]
Ik denk dat dat aan een aantal factoren ligt:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef Mylene het volgende:
Als Turkije vindt dat PKK terroristen zijn, waarom geniet Hamas dan zo'n steun?
Als Israël vindt dat Hamas terroristen zijn, waarom genieten de PKK en PJAK dan zo'n steun?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef Mylene het volgende:
Als Turkije vindt dat PKK terroristen zijn, waarom geniet Hamas dan zo'n steun?
Hier komt het op neer, ja.quote:
´Er is niets mis met Koerden zolang ze maar stil blijven en alles wat over hun heen komt accepteren´quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
2012: Niets mis met Koerden.
Ik weet niet waar je zo moeilijk over doet. Koerden hebben meer rechten dan ooit Turkije. Onlangs is het Koerdisch een keuzevak geworden op Turkse scholen. Eerder waren er al Koerdische faculteiten opgericht. Ook zijn er in Turkije Koerdische tv zenders. De Turkse regering nodigt de Koerden uit voor een dialoog. Zelfs de Koerdische partij in Turkije, die een verlengstuk is van de PKK heeft de PKK opgeroepen de wapens neer te leggen en de dialoog een kans te geven. Jij leeft niet in Turkije. Ik heb Koerdische schoonfamilie en ze hebben het beter dan ooit. Turkije investeert jaarlijks miljarden in het oosten om de economie te stimuleren. Bedrijven die in Koerdische gebieden investeren krijgen forse belastingvoordelen en ze krijgen flinke kortingen op de rente wanneer ze leningen aangaan. Toch wordt er weinig geinvesteerd door het geweld van de PKK.quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:40 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
´Er is niets mis met Koerden zolang ze maar stil blijven en alles wat over hun heen komt accepteren´
Ja, wat moeten we toch blij zijn dat we van niets naar een beetje zijn gegaan. Kijk, ik steun Erdogan in zijn poging om Turkije te democratiseren, maar geheel vertrouwen doe ik niet. Je weet nooit wat de achterliggende motieven zijn. En om eerlijk te zijn is volledige onafhankelijkheid van geheel Koerdistan waar ik op hoop en geen autonomie oid, al snap ik dat dat momenteel wat minder realistisch is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je zo moeilijk over doet. Koerden hebben meer rechten dan ooit Turkije. Onlangs is het Koerdisch een keuzevak geworden op Turkse scholen. Eerder waren er al Koerdische faculteiten opgericht. Ook zijn er in Turkije Koerdische tv zenders. De Turkse regering nodigt de Koerden uit voor een dialoog. Zelfs de Koerdische partij in Turkije, die een verlengstuk is van de PKK heeft de PKK opgeroepen de wapens neer te leggen en de dialoog een kans te geven. Jij leeft niet in Turkije. Ik heb Koerdische schoonfamilie en ze hebben het beter dan ooit. Turkije investeert jaarlijks miljarden in het oosten om de economie te stimuleren. Bedrijven die in Koerdische gebieden investeren krijgen forse belastingvoordelen en ze krijgen flinke kortingen op de rente wanneer ze leningen aangaan. Toch wordt er weinig geinvesteerd door het geweld van de PKK.
Onschuldige mensen doden dus.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Terroristen vallen burgers aan. Rebellen vallen soldaten aan.
Doe dat maar ja, komt niks zinnigs uit je.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu aan het trollen bent, ok?
Ik wil ook graag dat de Turken onafhankelijk worden van de Koerden. De Turkse gebieden sturen jaarlijks miljarden naar de Koerdische gebieden. De Koerden stelen ook nog eens jaarlijks miljarden aan elektriciteit. Ruim 95% van de elektriciteitsdiefstal komt uit de Koerdische gebieden. De Turken krijgen hier uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Daarnaast kost het conflict ook nog eens miljarden. Turkije moet gewoon de Koerdische gebieden verlaten en er zou een bevolkingsuitwisseling plaats moeten vinden. Alle Koerden die de afgelopen jaren naar Istanbul, Izmir en de toeristische gebieden verhuisd zijn moeten terug gehuisvest worden naar de Koerdische gebieden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, wat moeten we toch blij zijn dat we van niets naar een beetje zijn gegaan. Kijk, ik steun Erdogan in zijn poging om Turkije te democratiseren, maar geheel vertrouwen doe ik niet. Je weet nooit wat de achterliggende motieven zijn. En om eerlijk te zijn is volledige onafhankelijkheid van geheel Koerdistan waar ik op hoop en geen autonomie oid, al snap ik dat dat momenteel wat minder realistisch is.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wil ook graag dat de Turken onafhankelijk worden van de Koerden. De Turkse gebieden sturen jaarlijks miljarden naar de Koerdische gebieden. De Koerden stelen ook nog eens jaarlijks miljarden aan elektriciteit Ruim 95% van de elektriciteitsdiefstal komt uit de Koerdische gebieden. De Turken krijgen hier uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Daarnaast kost het conflict ook nog eens miljarden. Turkije moet gewoon de Koerdische gebieden verlaten en er zou een bevolkingsuitwisseling plaats moeten vinden. Alle Koerden die de afgelopen jaren naar Istanbul, Izmir en de toeristische gebieden verhuisd zijn moeten terug gehuisvest worden naar de Koerdische gebieden.
De PKK heeft een paar weken terug nog 8 vrachtwagens vol met goederen in brand gestoken. Is dat geen terrorisme? Ze hadden ook bouwmachines in brand gestoken. Het is duidelijk. De PKK wil niet dat de Koerdische gebieden zich ontwikkelen. Wie wil er investeren in een gebied waar je vrachtwagens in brand worden gestoken? Op deze manier kunnen ze propaganda voeren dat Turken niet investeren in de Koerdische gebieden. Echter, zelfs vermogende Koerden investeren liever in het westen dan in het Koerdische Zuid-oosten. Ook zijn er geregeld artsen en leraren vermoord door de PKK. Is dat geen terrorisme?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Terroristen vallen burgers aan. Rebellen vallen soldaten aan.
De pkk is er niet op uit om vrijheid voor de koerden te krijgen. Ook al komt er een koerdistan de pkk zal niet stoppen, het is een terroristische maffia organisatie. Ze verdienen gewoonweg te veel geld met drugshandel, vrouwenhandel en maffiapraktijken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
De PKK heeft een paar weken terug nog 8 vrachtwagens vol met goederen in brand gestoken. Is dat geen terrorisme? Ze hadden ook bouwmachines in brand gestoken. Het is duidelijk. De PKK wil niet dat de Koerdische gebieden zich ontwikkelen. Wie wil er investeren in een gebied waar je vrachtwagens in brand worden gestoken? Op deze manier kunnen ze propaganda voeren dat Turken niet investeren in de Koerdische gebieden. Echter, zelfs vermogende Koerden investeren liever in het westen dan in het Koerdische Zuid-oosten. Ook zijn er geregeld artsen en leraren vermoord door de PKK. Is dat geen terrorisme?
De PKK is bang dat de steun voor de PKK afneemt als de vrijheid en welvaart van Koerden in Turkije toeneemt. Vandaar dat ze opeens de aanslagen opgevoerd hebben.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef xminator het volgende:
De pkk strijd voor 'vrijheid' maar is het dan niet raar dat hoe meer vrijheid de koerden krijgen des te meer aanslagen plaatsvinden? Best frappant.
Overigens vraag ik me af hoeveel meer 'vrijheid' ze kunnen willen. Ze kunnen en mogen evenveel als de rest van Turkije. Het zijn gewoon volwaardige staatsburgers.
Topquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wil ook graag dat de Turken onafhankelijk worden van de Koerden. De Turkse gebieden sturen jaarlijks miljarden naar de Koerdische gebieden. De Koerden stelen ook nog eens jaarlijks miljarden aan elektriciteit. Ruim 95% van de elektriciteitsdiefstal komt uit de Koerdische gebieden. De Turken krijgen hier uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Daarnaast kost het conflict ook nog eens miljarden. Turkije moet gewoon de Koerdische gebieden verlaten en er zou een bevolkingsuitwisseling plaats moeten vinden. Alle Koerden die de afgelopen jaren naar Istanbul, Izmir en de toeristische gebieden verhuisd zijn moeten terug gehuisvest worden naar de Koerdische gebieden.
Dorpswachten zijn geen gewone burgers nee.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:21 schreef De_Guidance het volgende:
Ah die twee dorpswachten waren ook soldaten ?
En 15-jarigen bij je onzin betrekken is ook nobel?
In een gewapend conflict mag je dus geen soldaten aanvallen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Doe dat maar ja, komt niks zinnigs uit je.
Bron voor je eerste stuk? En bron voor je laatste stuk?quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
De PKK heeft een paar weken terug nog 8 vrachtwagens vol met goederen in brand gestoken. Is dat geen terrorisme? Ze hadden ook bouwmachines in brand gestoken. Het is duidelijk. De PKK wil niet dat de Koerdische gebieden zich ontwikkelen. Wie wil er investeren in een gebied waar je vrachtwagens in brand worden gestoken? Op deze manier kunnen ze propaganda voeren dat Turken niet investeren in de Koerdische gebieden. Echter, zelfs vermogende Koerden investeren liever in het westen dan in het Koerdische Zuid-oosten. Ook zijn er geregeld artsen en leraren vermoord door de PKK. Is dat geen terrorisme?
Ze willen erkend worden als Koerden en ze willen zelfbestuur.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef xminator het volgende:
De pkk strijd voor 'vrijheid' maar is het dan niet raar dat hoe meer vrijheid de koerden krijgen des te meer aanslagen plaatsvinden? Best frappant.
Overigens vraag ik me af hoeveel meer 'vrijheid' ze kunnen willen. Ze kunnen en mogen evenveel als de rest van Turkije. Het zijn gewoon volwaardige staatsburgers.
Oh? Het is net Mexico zeker?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:04 schreef polderturk het volgende:
Inderdaad. Miljoenen Europeanen worden vergiftigd door heroine verhandeld door de PKK.
Dat zijn goedgekeurde Turkse bronnen. Op dit moment is het Turkse leger al een dag of 12 zware aanvallen aan het doen in Turkije zelf en daar lees je niks van!quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:05 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bron voor je eerste stuk? En bron voor je laatste stuk?
Nee; ze willen een onafhankelijk Koerdistanquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:07 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ze willen erkend worden als Koerden en ze willen zelfbestuur.
Dat is het uiteindelijke doel ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:10 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Nee; ze willen een onafhankelijk Koerdistan
Dat hebben Amerikaanse oliemaatschappijen al de facto gecreëerd in Noord-Irak.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:10 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Nee; ze willen een onafhankelijk Koerdistan
Waar (in welk land) lees je daar niets van?quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:07 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Dat zijn goedgekeurde Turkse bronnen. Op dit moment is het Turkse leger al een dag of 12 zware aanvallen aan het doen in Turkije zelf en daar lees je niks van!
Overal. Je leest er maar zeer summier over. Turkse journa klagen er zelf over. Volgens mij heeft het machtige Turkse leger toch een aantal forse misstappen begaan in intel en tactiek. O.a. zware artillerie in de bergen van PKKquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waar (in welk land) lees je daar niets van?
Wat is overal? De Nederlandse media hebben nooit echt aandacht geschonken aan deze kwestie. Verder valt er genoeg te lezen op de websites van Turkse kranten.quote:
Link?quote:Je leest er maar zeer summier over. Turkse journa klagen er zelf over.
Is dat je eigen mening? Zo ja, ik vind het maar vreemd dat je een mening kan vormen wanneer je er zo weinig over leest.quote:Volgens mij heeft het machtige Turkse leger toch een aantal forse misstappen begaan in intel en tactiek. O.a. zware artillerie in de bergen van PKK
28 jaar en 40.000 doden later willen ze het nog steeds bereiken door middel van geweld. Zal het ze lukken in de volgende 28 jaar?quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:15 schreef Senor__Chang het volgende:
http://nos.nl/audio/40305(...)-en-turks-leger.html
Bram Vermeulen over de situatie in het zuidoosten.
Kan geen Turks, maar zal zoiets wel gelezen hebben op http://www.todayszaman.com/quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is overal? De Nederlandse media hebben nooit echt aandacht geschonken aan deze kwestie. Verder valt er genoeg te lezen op de websites van Turkse kranten.
Dus, kun je iets specifieker zijn?
[..]
Link?
[..]
Is dat je eigen mening? Zo ja, ik vind het maar vreemd dat je een mening kan vormen wanneer je er zo weinig over leest.
Het grappige is dat je reactie op zowel de Koerden als de Turkse overheid kan slaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
28 jaar en 40.000 doden later willen ze het nog steeds bereiken door middel van geweld. Zal het ze lukken in de volgende 28 jaar?
Ja daaag, directe link naar het nieuwsbericht graag.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:58 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Kan geen Turks, maar zal zoiets wel gelezen hebben op http://www.todayszaman.com/
Ja, want de Turkse overheid slaat het eerste toe.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:59 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Het grappige is dat je reactie op zowel de Koerden als de Turkse overheid kan slaan.
Ik denk dat die gevechten er zijn omdat de Koerden onderdrukt worden. Het is toch niet moeilijk om te snappen dat hoewel jullie anders denken, de Koerden de PKK als vrijheidsstrijders zien en niet als terroristen. Voor wie denk je dat de PKK strijdt? Voor drugsgeld? Voor hunzelf?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, want de Turkse overheid slaat het eerste toe..
Waarom denk je dat er nu gevechten zijn in Şemdinli?
http://www.todayszaman.co(...)action?newsId=288538quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja daaag, directe link naar het nieuwsbericht graag.
Engels begrijp je vast beter dan Turks.
Ja en ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik denk dat die gevechten er zijn omdat de Koerden onderdrukt worden. Het is toch niet moeilijk om te snappen dat hoewel jullie anders denken, de Koerden de PKK als vrijheidsstrijders zien en niet als terroristen. Voor wie denk je dat de PKK strijdt? Voor drugsgeld? Voor hunzelf?
Voor hén zelf, ja. Die 28 jaar is er gestreden, men is helemaal niets opgeschoten. Nu is er eindelijk een regering die een aantal zaken in orde wil maken en zelfs dat werken ze tegen. Denk je nou echt dat de Koerden ook maar iets opschieten met het geweld?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik denk dat die gevechten er zijn omdat de Koerden onderdrukt worden. Het is toch niet moeilijk om te snappen dat hoewel jullie anders denken, de Koerden de PKK als vrijheidsstrijders zien en niet als terroristen. Voor wie denk je dat de PKK strijdt? Voor drugsgeld? Voor hunzelf?
En waarom denk je dat? Kan jij je het niet voorstellen dat de jongens/mannen op de bergen voor hun idealen strijden? Die 5000 tot 10.000 Koerdische mannen en vrouwen die met die idealen de wapens oppakten, die zitten nu in grotten omdat ze wat geld kunnen verdienen? Die zijn allemaal veranderd van gedachten sinds hun eerste dag? Of zouden ze toch voor hun idealen strijden, net zoals de Turken aan de andere kant dat doen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja en ja.
Ook voor bepaalde buitenlandse krachten trouwens.
In ieder geval niet voor de Koerdische zaak.
Ik kan ook een vraag aan jou stellen. Denk jij dat als de PKK er niet was, de Koerden ook maar enig vooruitgang zouden hebben geboekt. Of zou de Turkse overheid verder gaan met haar assimilatiebeleid? Er is immers geen tegenstand, ze kunnen doen wat ze willen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Voor hén zelf, ja. Die 28 jaar is er gestreden, men is helemaal niets opgeschoten. Nu is er eindelijk een regering die een aantal zaken in orde wil maken en zelfs dat werken ze tegen. Denk je nou echt dat de Koerden ook maar iets opschieten met het geweld?
Hm, ik zie het. Wanneer ik de titel van dat bericht in het Turks opzoek, kom ik allerlei columns tegen. Er wordt inderdaad aangegeven dat er vrij weinig wordt vrijgegeven door het Turkse leger.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:07 schreef johnnylove het volgende:
[..]
http://www.todayszaman.co(...)action?newsId=288538
Ik ben niet zo van de 'alsjes'. Ik kan anders immers net zo goed stellen dat dat gebied beter af was zonder de PKK, want de PKK trekt ze mee het geweld in.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik kan ook een vraag aan jou stellen. Denk jij dat als de PKK er niet was, de Koerden ook maar enig vooruitgang zouden hebben geboekt. Of zou de Turkse overheid verder gaan met haar assimilatiebeleid? Er is immers geen tegenstand, ze kunnen doen wat ze willen.
Maar zonder de PKK zou er geen Koerdisch zelfbewustzijn zijn. Ik wil niet de vooruitgang dat is geboekt enkel aan de PKK toeschrijven, want, inderdaad, de regering moet ook welwillend zijn. De AKP is het beste wat Turkije is overkomen. (Wel ironisch eigenlijk, een islamitische partij die het seculiere, kemalistische Turkije uit haar as trekt) Maar vergeet niet dat er zonder de PKK geen 'probleem' was, de regering zou er geen aandacht aan besteden, want het wordt niet onder druk gezet. Het is jammer dat we nu 40.000 doden verder zijn, maar het moet niet voor niets zijn geweest.quote:Op maandag 6 augustus 2012 02:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de 'alsjes'. Ik kan anders immers net zo goed stellen dat dat gebied beter af was zonder de PKK, want de PKK trekt ze mee het geweld in.
Ik weet niet hoe het er nu uit zou zien zonder de PKK. Echt, geen idee. Stellen dat de Koerden betere rechten krijgen door de PKK lijkt me voorbarig, want voor de AKP-regeringen veranderde er weinig aan de situatie. Het ligt dus óók aan de welwillendheid van de regering en daar verandert een groepering niets aan als het kabinet er gewoon niets mee te maken wil hebben. De vorige regeringen dachten niet aan het langere termijn. Dat is ook de reden van het aantal kabinetten: van 1990 t/m 2002 heeft Turkije 11 kabinetten gehad. Het laatste 10 jaar is de politiek stabiel en daar merken de Koerden nu dus ook iets van.
Ik snap het ook niet helemaal hoor. Hier in Nederland kan ik als iemand met een Turkse afkomst elke taal spreken die ik wil. Ik spreek Turks en Nederlands en dat is geen enkel probleem. Ik snap dus niet waarom ze Koerdisch als een gevaar zien/zagen in Turkije. Ik snap ook niet waarom die regio is achtergesteld aan de rest. Als je zegt dat iedereen gelijk is, moet je iedereen gelijk behandelen. Geloof me, ik vind/vond de Turkse overheid wat betreft een aantal punten ook achterlijk. Het ziet er nu echter beter uit dan ooit. Verwacht niet dat alles is opgelost in een korte tijd, met zo'n geschiedenis duurt het even. Het helpt gewoon niet voor de Koerden als zij zich afzetten tegen de Turken, want dan zetten de Turken zich ook af tegen de Koerden. Daar bereik je behalve vijandigheid écht niets mee.
Denk jij niet dat er meer zou bereikt worden als de PKK nu zou samenwerken? Een lap grond krijgen ze niet, maar wel erkenning en er wordt werk van gemaakt om de Koerden betere rechten et cetera te geven. Is het niet slimmer om daaraan mee te werken dan de geweren te pakken en de uitzichtloze tactiek weer uit te voeren?
En dat bepaal jij? Een Nederlander die ouders of grootouders heeft die uit Turkije komt. Denk je nauw echt dat jij een Turk bent? De meeste turken in Turkije haten je zelfs, omdat jij niet hebt meegeholpen bij de opbouw van Turkije.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:04 schreef ClioSporT het volgende:
Kort samengevat kunnen ze allemaal de "vul maar in" krijgen..
Ver buiten Turkije mogen ze proberen hun koerdistan op te richten.
Hoe weet jij nou wie ik ben of wat mijn ouders of grootouders hebben gedaan ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:01 schreef Aladeen het volgende:
[..]
En dat bepaal jij? Een Nederlander die ouders of grootouders heeft die uit Turkije komt. Denk je nauw echt dat jij een Turk bent? De meeste turken in Turkije haten je zelfs, omdat jij niet hebt meegeholpen bij de opbouw van Turkije.
Maar jij bent wel een Koerd natuurlijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:01 schreef Aladeen het volgende:
[..]
En dat bepaal jij? Een Nederlander die ouders of grootouders heeft die uit Turkije komt. Denk je nauw echt dat jij een Turk bent? De meeste turken in Turkije haten je zelfs, omdat jij niet hebt meegeholpen bij de opbouw van Turkije.
er wordt vrij weinig vrijgegeven door het leger joh?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, ik zie het. Wanneer ik de titel van dat bericht in het Turks opzoek, kom ik allerlei columns tegen. Er wordt inderdaad aangegeven dat er vrij weinig wordt vrijgegeven door het Turkse leger.
Het doel van de PKK was dit keer een district (Şemdinli) onder controle krijgen. Dat lijkt zo te zien niet gelukt te zijn en zijn er gevechten in dorpen. Verder komen er zo nu en dan berichten naar buiten van plaatselijke gevechten, maar inderdaad geen statusupdates van het leger.
Wat dat betekent weet ik niet; het is in ieder geval te vroeg om te stellen dat ze (niet) succesvol zijn.
Een Koerd uit Irak, Iran, Turkije of Syrië is niet naar Nederland gekomen omdat die het dubbele wilde verdienen van wat mogelijk was in eigenland. Maar voor de vrijheid.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Maar jij bent wel een Koerd natuurlijk
Goed aan je spelling te zien, kan dat wel..
Als dat het geval is dan kunnen ze nu dus toch weer terug? Naar irak waar een "koerdistan" is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:25 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Een Koerd uit Irak, Iran, Turkije of Syrië is niet naar Nederland gekomen omdat die het dubbele wilde verdienen van wat mogelijk was in eigenland. Maar voor de vrijheid.
Lees het gedeelte dat ik in de quote dikgedrukt heb. Ze willen dus eigenlijk dat Koerden en Turken verdwijnen in het oosten van Turkije. De Armeniers willen vooral het gebied dat nu bewoond wordt door Koerden. Ze zien de gebieden als historisch Armenie. Ze willen provincies als Agri en Van, waar meer dan 90% van de inwoners Koerden zijn. De huizen die door Armeniers zijn verlaten worden nu bewoond door Koerden. Tijdens WO I hebben Armeniers vele duizenden Koerden afgeslacht in o.a. Van en Bitlis. De Turken zijn de Koerden te hulp geschoten om de slachtpartijen te stoppen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:49 schreef Aladeen het volgende:
De Koerden zijn niet de enige probleem van de Turken, zo heb je ook nog de Armenen die nog steeds hun stuk land willen, en het binnenkort gaan proberen terug te krijgen als er een probleempje in Turkije ontstaat.
Frequently-Asked Questions On Armenian Demands from Turkey
Harut Sassounian
BY HARUT SASSOUNIAN
The approaching Centennial of the Armenian Genocide in 2015 raises some fundamental questions, particularly on Armenian territorial demands from Turkey. In the weeks and months ahead, this column will address these issues by presenting the rationale for these demands and provide answers to frequently-asked questions.
Question 1: Is it true that all claims arising from the crime of genocide become invalid after one hundred years?
Answer: Not true! On November 26, 1968, the UN General Assembly adopted “The Convention on the Non-Applicability of Statutory Limitations to War Crimes and Crimes Against Humanity,” which includes the crime of genocide. Article 1 of this Convention states that “No statutory limitation shall apply to [these crimes] … irrespective of the date of their commission.” Therefore, no matter how much time has elapsed, war crimes and crimes against humanity, including genocide, can still be prosecuted. However, for logistical reasons, it would be wise to refer such crimes to the courts as quickly as possible.
Question 2: Isn’t it a fantasy to expect that Armenians will ever regain Western Armenia?
Answer: No one should be under the illusion that Turkish leaders would voluntarily hand over to Armenians a single inch of land, let alone the territories of Western Armenia. Peaceful transfers of land are extremely rare in the practice of international relations. All too often, land is taken by force. Since Armenia is not militarily more powerful than Turkey, and is not expected to be so anytime soon, Armenians have to wait for unforeseen developments to occur in and around Turkey, such as civil war, global or regional conflict, revolution, Kurdish insurrection, natural disaster or nuclear catastrophe, to bring about a power vacuum and possible border changes in that part of the world. Meanwhile, Armenians have to keep alive and transmit their territorial demands to future generations until the opportune moment when they can claim their lawful rights.
In the meantime, it is unwise for Armenians to make minimalist demands from Turkey. Since Turkish leaders are not willing to make even the smallest territorial concession, there is no point in telling them that Armenians would be satisfied by the return of only Ararat or Ani. Armenians should ask for nothing less than “Armenia from sea to shining sea” (dsove-dsov Hayastan)! Rather than minimizing their demands, Armenians should claim the maximum, so that they can end up getting a portion of what is rightfully theirs. As all good Armenian businessmen know, you don’t start negotiating from your bottom price!
Question 3: If Western Armenia is freed, wouldn’t the overwhelming majority of the population and elected officials be Kurds and Turks, making Armenians a small minority in their own homeland?
Answer: Yes, that would be true if Western Armenia was handed to Armenians today! However, this is not likely to happen. As explained earlier, before Armenians have the opportunity to regain their historic lands, calamitous events must first occur in that part of the world. No one knows the impact of such developments on the local population. Demographic changes resulting from unforeseen circumstances in the region shall determine how many Kurds, Turks or even Armenians remain in the area. One cannot simply assume that the status quo will remain unchanged forever. Therefore, one cannot automatically conclude that Armenians would become a minority in Western Armenia.
Question 4: If someday Western Armenia is liberated, would Armenians be willing to leave their comfortable homes in the West and resettle on those inhospitable lands?
Answer: The issue here is the right of Armenians to settle in their historic homeland. Once these lands are returned, it is up to each Armenian to decide whether to relocate. This should not be a Turkish concern! Do all Jews live in Israel? Since most Lebanese, like Armenians, live outside of their homeland, do people question the reason for the existence of Lebanon as a state? Someday, when Western Armenia is freed, most Armenians who live in nearby Middle Eastern countries will probably choose to relocate there. However, there is no problem if every single Armenian from around the world does not head for the homeland. Those who remain in the Diaspora will surely play a critical role in strengthening the newly-established country economically and politically, just as Armenians worldwide are currently assisting their compatriots in the Republic of Armenia!
http://asbarez.com/104624(...)demands-from-turkey/
Ik ben hier gewoon geboren. En ik verwijt het mijn opa zeker niet dat hij geld wilde verdienen. Zijn goed recht.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:25 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Een Koerd uit Irak, Iran, Turkije of Syrië is niet naar Nederland gekomen omdat die het dubbele wilde verdienen van wat mogelijk was in eigenland. Maar voor de vrijheid.
De Armeniërs zijn, helaas voor hun, irrelevant in dit conflict. Dus wat zij denken of zeggen is niet belangrijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Lees het gedeelte dat ik in de quote dikgedrukt heb. Ze willen dus eigenlijk dat Koerden en Turken verdwijnen in het oosten van Turkije. De Armeniers willen vooral het gebied dat nu bewoond wordt door Koerden. Ze zien de gebieden als historisch Armenie. Ze willen provincies als Agri en Van, waar meer dan 90% van de inwoners Koerden zijn. De huizen die door Armeniers zijn verlaten worden nu bewoond door Koerden. Tijdens WO I hebben Armeniers vele duizenden Koerden afgeslacht in o.a. Van en Bitlis. De Turken zijn de Koerden te hulp geschoten om de slachtpartijen te stoppen.
Zie de gebieden die door Armeniers geclaimed worden. Zoals je kunt zien zijn dat de gebieden waar nu Koerden wonen.
[ afbeelding ]
Ah nu opeens welquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De Armeniërs zijn, helaas voor hun, irrelevant in dit conflict. Dus wat zij denken of zeggen is niet belangrijk.
Het is aladeen die hiermee aankomt. Als de Armeniers hun zin krijgen hebben de Koerden een veel groter probleem dan Turken. Als Turkije de historische Armeense gronden aan Armenie overlaat dan hebben de Koerden een heel groot probleem. Zie wat de Armeniers tijdens WO I hebben gedaan. Kijk ook naar het conflict tussen Armenie en Azerbaycan om Nagorno Karabakh. De Armeniers hebben het gebied etnisch gezuiverd. Alle Azeris zijn met bruut geweld verdreven.Als de Turken de Koerden niet te hulp waren geschoten tijdens WO I dan zouden er nu niet veel Koerden in leven zijn in oost-Turkije.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
De Armeniërs zijn, helaas voor hun, irrelevant in dit conflict. Dus wat zij denken of zeggen is niet belangrijk.
Waar heb je het over? Ik heb niks tegen of voor Armeniërs, maar ik constateer enkel dat zij weinig te zeggen hebben in dit conflict. Ze zijn gewoonweg met te weinig en hebben geen machtige vrienden of een grondstoffenrijk land. Ik snap dan ook niet waarom zij geqoute worden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah nu opeens wel
Alles wat in de weg komt van het Koerdisch extreem-nationalisme is irrelevant. Wordt nog leuk die staat.
Aan de ene kant een marxistische terreurbeweging , aan de andere kant Peshmerge en dan nog een extreem-conservatieve bevolking met een redelijk aanwezige afkeer voor Israël.
Ja, ik weet dat de Koerden en Turken samen hebben gewerkt tijdens en na WO1. Samen hebben zij de 'vijanden' verjaagd en zowel de Turken als de Koerden zouden een eigen land krijgen. Maar daarvan is het nooit gekomen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is aladeen die hiermee aankomt. Als de Armeniers hun zin krijgen hebben de Koerden een veel groter probleem dan Turken. Als Turkije de historische Armeense gronden aan Armenie overlaat dan hebben de Koerden een heel groot probleem. Zie wat de Armeniers tijdens WO I hebben gedaan. Kijk ook naar het conflict tussen Armenie en Azerbaycan om Nagorno Karabakh. De Armeniers hebben het gebied etnisch gezuiverd. Alle Azeris zijn met bruut geweld verdreven.Als de Turken de Koerden niet te hulp waren geschoten tijdens WO I dan zouden er nu niet veel Koerden in leven zijn in oost-Turkije.
Dus als ik het goed begrijp willen de Armenen een genocide plegen op de koerden en turken in oost Turkije/"noord Koerdistan" en het vervolgens als eigen grond claimen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:13 schreef polderturk het volgende:
[..]
Lees het gedeelte dat ik in de quote dikgedrukt heb. Ze willen dus eigenlijk dat Koerden en Turken verdwijnen in het oosten van Turkije. De Armeniers willen vooral het gebied dat nu bewoond wordt door Koerden. Ze zien de gebieden als historisch Armenie. Ze willen provincies als Agri en Van, waar meer dan 90% van de inwoners Koerden zijn. De huizen die door Armeniers zijn verlaten worden nu bewoond door Koerden. Tijdens WO I hebben Armeniers vele duizenden Koerden afgeslacht in o.a. Van en Bitlis. De Turken zijn de Koerden te hulp geschoten om de slachtpartijen te stoppen.
Zie de gebieden die door Armeniers geclaimed worden. Zoals je kunt zien zijn dat de gebieden waar nu Koerden wonen.
[ afbeelding ]
De Turkse koerden zijn inderdaad ook vaak gastarbeiders, en die worden ook gehaat door de Turkse bevolking en de Koerdische bevolking.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ben hier gewoon geboren. En ik verwijt het mijn opa zeker niet dat hij geld wilde verdienen. Zijn goed recht.
Overigens zijn de meeste Turkse Koerden in Nederland gewoon ook gastarbeiders.
Tja , dat zie je altijd met migrerende volkeren , die worden zowel in het land van herkomst als in het land waar ze verblijven negatief bejegend door een groep bekrompen mensen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:14 schreef Aladeen het volgende:
[..]
De Turkse koerden zijn inderdaad ook vaak gastarbeiders, en die worden ook gehaat door de Turkse bevolking en de Koerdische bevolking.
quote:De Amerikaanse minister Hillary Clinton (Buitenlandse Zaken) waarschuwde zaterdag dat Syrië geen thuishaven mag worden voor de Koerdische beweging PKK, die aanslagen pleegt tegen de Turkse overheid.
PKK's Syrische bondgenoot PYD heeft naar verluidt meerdere steden langs de Turkse grens in handen. Berichten hierover leidden tot grote zorgen in Turkije, dat versterkingen heeft gestuurd naar de grens.
'We delen het Turkse standpunt dat Syrië geen thuishaven mag worden voor PKK-terroristen, zowel nu als na het vertrek van het regime van president Assad', zei Clinton op een persconferentie in Istanbul met haar Turkse collega Ahmet Davutoglu.
Dat heb je inderdaad goed begrepen. Zie een van de reacties in jouw link (west Armenie is oost Turkije).quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:13 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp willen de Armenen een genocide plegen op de koerden en turken in oost Turkije/"noord Koerdistan" en het vervolgens als eigen grond claimen?
de Koerden zouden niet na WO 1 een eigen land krijgen. De Koerden en Turken hebben tijdens WO I samen gevochten voor het Islamitische kalifaat: het Ottomaanse rijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat de Koerden en Turken samen hebben gewerkt tijdens en na WO1. Samen hebben zij de 'vijanden' verjaagd en zowel de Turken als de Koerden zouden een eigen land krijgen. Maar daarvan is het nooit gekomen.
senor chang had om een bron gevraagd:quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:24 schreef Aladeen het volgende:
Jammer dat er zo veel koerden uit Turkije voor de PKK zijn, er zijn alternatieve voor koerden in Turkije zoals de BDP, die de problemen van de koerden zonder geweld proberen optelossen.
Echt? want een vriend van me zij juist dat ze tegen de PKK zijn en alls proberen vredig op te lossen?quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:06 schreef ClioSporT het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
BDP = PKK = BDP = PKK = BDP = PKK = BDP = PKK = BDP = PKK = BDP = PKK
In de wijk waar ik geboren ben (Kirkûk) leven de Arabieren, Turkmenen en Koerden vredig samen. Ze spreken allen, alle drie de talen. Gaan bij elkaar op bezoek en de kinderen spelen samen buiten. Tijdens de oorlog verstopte Koerden en Turkmeen zich bij de Arabieren als Saddam langs kwam. En als de Peshmerga langs kwam verstopten de Arabieren en Turkmenen zich bij de Koerden. Niemand in de wijk heeft haat gevoelens naar elkaars volk, maar ze hebben haat gevoelens naar de leiders (Saddam, Barzani).quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:00 schreef Peunage het volgende:
Ondertussen in Kirkoek, de stad die op 'ontploffen' staat;
Arabieren, Koerden en Turkmenen spelen 'Siniya' in Kirkoek tijdens Ramadan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
heeft je vriend ook gevraagd of je met hem wil spelen in de bergen, toevallig met ak47's ?quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:24 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Echt? want een vriend van me zij juist dat ze tegen de PKK zijn en alls proberen vredig op te lossen?
Volgens Senor Chang is het ontvoeren van parlementariers niet terroristisch. Het ontvoeren van leraren en artsen is ook niet terroristisch volgens senor chang.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:27 schreef Eagle_99 het volgende:
PKK heeft een Turkse parlementariër ontvoerd in zijn stemgebied(Tunceli, provincie waar veel Alevitische Zaza-Koerden en Turken wonen).
http://www.hurriyetdailyn(...)=27661&NewsCatID=338
Waar heb ik dat gezegd?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens Senor Chang is het ontvoeren van parlementariers niet terroristisch. Het ontvoeren van leraren en artsen is ook niet terroristisch volgens senor chang.
21-01-2011 / 2011-04-18.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:01 schreef computerprobleem het volgende:
US: High ranking Peshmerga officers participate in a course
[ afbeelding ]
At NPS institution, a delegation from high ranking Peshmerga officers including Jabar Yawar, participate in a course that deals with managing conflict and crisis during conflicts or wars.
The institution is located in California.
read full report here
wpeshmerge
Het gaat erom dat die contacten gelegd zijn & het hier nog niet gepost is.quote:
Gaat dit over het regime van Saddam?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:12 schreef computerprobleem het volgende:
Hier strijden de Koerden dus tegen. Tegen onderdrukking van de landen die Koerdistan hebben ingenomen.
Hier zie je hoe Racistische, Ba'athiste HONDEN 4 jonge Koerdische mannen executeren en leuzen roepen als ''Peshmerga Honden'' en ''Lange leve Saddam''. PALESTIJNEN deden hier erg fanatiek aan mee (Saddam bracht Palestijnen over en zei dat de Koerden ''joden vrienden'' waren).
Hier zie je ook hoe de jongens weggehaald worden bij de familie, IN HET BIJZIJN VAN KLEINE KINDEREN EN VROUWEN.
Zuid-Koerdistan is nu bevrijd van deze achterlijke, barbaarse honden en nu wilt de Iraanse marionet Al-Maliki ZK weer overnemen, wat hem nooit zal lukken, want 5 miljoen Koerden staan gereed om dat achterlijke leger van hem compleet uit te roeien om gebeurtenissen zoals op deze video vast gelegegd te voorkomen.
Ook de PKK en de vrijheidsstrijders in Oost-Koerdistan, bezet door Iran en West-Koerdistan strijden tegen deze onderdrukking. Volgens die staten zijn het ''terroristen'', maar hier zie je dus wie de terroristen zijn. En nog zijn er mensen die de aanval van de VS op Irak als ''onrechtmatig'' verklaren. Trieste Ba'athist-lovers dat het zijn!
----------
NA DE EXECUTIE WORDEN DE HUIZEN VAN DE FAMILIES VERNIETIGD DOOR HET REGIME, ZOALS OOK OP DE VIDEO IS TE ZIEN!
------
IK ZAL DE VIDEO NIET POSTEN OMDAT HET NIET MAG VAN FOK!, AANGEZIEN ER MENSEN IN SNEUVELEN. MOCHT JE GEÏNTERESSEERD ZIJN (jullie vast niet, want anti-Koerden zijn niet vast niet geïnteresseerd in een filmpje waarin de Koerden onderdrukt worden, aangezien jullie altijd beweren dat ''Koerden gelijk behandeld worden'' etc. etc), KUN JE MIJ EEN DM STUREN!
Dit gaat over het KOERDISCHE CONFLICT.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gaat dit over het regime van Saddam?
Moeilijk hé, lezen?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:17 schreef zarGon het volgende:
Gaat het over (het regime van) Saddam, ja of nee?
Je geeft geen antwoord. Dus nogmaals, gaat dat over (het regime) van Saddam? Ja of nee?quote:
Ik heb je een glashelder antwoord gegeven en mijn antwoord uitgelegd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord. Dus nogmaald, gaat dat over (het regime) van Saddam? Ja of nee?
Het Turkse leger is al lang vernederd. Het feit dat je aangeeft at ze al 30 jaar bezig zijn, geeft aan hoe zwak en overschat het Turkse leger is. In 30 jaar tijd kunnen ze geen eind maken aan een groepering, waarvan ze claimen dat het 'weinig aanhang heeft' en door 'slechts een klein percentage van de Koerden gesteund worden'. Elke keer heeft het Turkse leger ''honderden'' of zelfs ''duizenden'' PKK vrijheidsstrijders 'gedood', maar na 30 jaar lopen er nog altijd duizenden rond en is er relatief gezien weinig veranderd in het leden aantal van de PKK. Het Turkse leger daarentegen, heeft gezichtsverlies opgelopen en de Turkse staat heeft enorme problemen in het Oosten ''van het land''.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:29 schreef zarGon het volgende:
Ik en vertrekken? Ik geef je eerder gelijk in een dicussie dan dat ik vertrek.
Verder vind ik het opmerkelijk dat je zo voorbarig kunt reageren. Maakt het later alleen maar moeilijker voor jou. Je lacht nu dan wel, maar vergeet niet dat er in de 30 jaar dat PKK er is niets veranderd is aan de grenzen van Turkije. Gevalletje wie het laatst lacht, lacht het hardst. Daarom maak je ook geen indruk op me met de bovenstaande posts.
Je beseft nu dus nog steeds niet dat geweld niet de juiste manier is? Je denkt dat het andersom (de PKK) wel lukt?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Het Turkse leger is al lang vernederd. Het feit dat je aangeeft at ze al 30 jaar bezig zijn, geeft aan hoe zwak en overschat het Turkse leger is. In 30 jaar tijd kunnen ze geen eind maken aan een groepering, waarvan ze claimen dat het 'weinig aanhang heeft' en door 'slechts een klein percentage van de Koerden gesteund worden'. Elke keer heeft het Turkse leger ''honderden'' of zelfs ''duizenden'' PKK vrijheidsstrijders 'gedood', maar na 30 jaar lopen er nog altijd duizenden rond en is er relatief gezien weinig veranderd in het leden aantal van de PKK. Het Turkse leger daarentegen, heeft gezichtsverlies opgelopen en de Turkse staat heeft enorme problemen in het Oosten ''van het land''.
En niet alleen daar, maar eigenlijk overal waar er Koerden wonen en die hun vrijheid eisen, waar ze als mensen recht op hebben, maar die geweigerd worden door de Turkse staat. De PKK heeft in de loop ter tijd meer aanhang gekregen en is veel georganiseerder geworden. Dankzij de PKK heeft het Koerdische conflict bekendheid gekregen en is de Turkse staat onder druk gezet om meer vrijheid te geven aan de Koerdische bevolking, in plaats van hen te discrimineren en te onderdrukken (dat laatste gebeurt trouwens nog steeds). Daarbij komt ook nog dat de PKK, een organisatie van een beperkt aantal leden, erin is geslaagd om met minimale wapens (vooral vergeleken met het Turkse leger) het Turkse leger er continu van langs te geve
De PKK heeft een tijd geleden een delegatie gestuurd om vrede te BESPREKEN.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je beseft nu dus nog steeds niet dat geweld niet de juiste manier is? Je denkt dat het andersom (de PKK) wel lukt?
Dat ik bepaalde delen van je post niet tegenspreek betekent overigens niet dat ik het met je eens ben.
Ik gebruik Rudaw, de Koerdische bron die jijzelf net ook hebt gebruikt, als bron:quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:01 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Meerdere malen heeft de PKK (vooral in 2007-2009) het staakt het vuren aangekondigd, maar deze werd elke keer verbroken door het TURKSE leger.
En dan zeg ik nog niets over de eenzijdigheid van het staakt-het-vuren in de afgelopen jaren.quote:PKK slaat toe ondanks staakt-het-vuren
Accent 29 april 2009 – Dit keer hadden de suggestieve berichtgevingen in de Turkse media gelijk. Het was de PKK die ondanks het zelf afgekondigde staakt-het-vuren tot 1 juni vanochtend tien soldaten om het leven bracht.
(...)
Bron: http://rudaw.nl/?p=1601.
Die zal ik binnenkort eens even opzoeken en jou de mond keihard snoeren.quote:
Zoek dan ook meteen een bron op voor je onderstaande bewering.quote:Op zondag 19 augustus 2012 06:03 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Die zal ik binnenkort eens even opzoeken en jou de mond keihard snoeren.
[..]
[..]
Typisch Turks weer hoor. Waarom kopieer en plak je niet alles?quote:Op zondag 19 augustus 2012 05:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik gebruik Rudaw, de Koerdische bron die jijzelf net ook hebt gebruikt, als bron:
[..]
En dan zeg ik nog niets over de eenzijdigheid van het staakt-het-vuren in de afgelopen jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |