De VS en de EU beschouwen de PKK enkel als terroristische organisatie omdat Turkije constant jankt bij de Navo dat er Turken gedood worden door de PKK. Ze blijken de term ''oorlog'' niet te snappen, daarom vermoorden de Turken ook constant onschuldige Koerdische burgers. Iets dat wel vaker voorkomt in de geschiedenis van Turkije en dat niet te ontkennen valt (een keiharde feit, Turkije heeft meerdere malen genocides/massamoorden gepleegd op onschuldige burgers).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb je min of meer waar ik je wil hebben.
Twee dingen:
- Je accepteert mijn bronnen niet. Mocht ik nou nieuwsberichten posten over de (negatieve) daden van de PKK die gepubliceerd zijn door (grote) buitenlandse bronnen, ga je dat dan accepteren?
- Bedankt dat je ten eerste niet tegenspreekt dat er kinderen zijn die dat doen en bedankt ten tweede dat je hiermee aangeeft dat kinderen niet altijd braaf zijn wanneer ze gewond raken. Het siert de vaders en moeders van zulke kinderen wel overigens; hun kinderen misbruiken om de politie en de omgeving lastig te vallen.
Ik ben vooral benieuwd naar je antwoord op mijn vraag. Grappig dat je positief bent over de VS en de EU overigens, gewoon omdat zij de PKK als een terroristische groepering beschouwen.
En - nogmaals - post jij je bronnen ook eens.
Ik post mijn bronnen tenminste. Wat zijn jouw bronnen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jij post trouwens Turkse bronnen, die zijn ook niet neutraal.
In bold.quote:(...)
In July violence escalated with the PKK stepping up attacks on the military and police, and the Turkish government in August launching the first aerial bombardment of PKK bases in Iraqi Kurdistan since 2008. Among a rising number of attacks on civilians were two on September 2: an Ankara bombing by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK)—a PKK-linked group—which killed three, and a PKK attack on a car that killed four women in Siirt.
(...)
Bron: http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-turkey.
De PKK volgens Turkije ja. De PKK eist zelf zulke aanslagen nooit op. Laatst ging het om Turkse nationalisten o.i.d. die een bomaanslag hadden gepleegd op burgers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef zarGon het volgende:
Laat ik beginnen met de Human Rights Watch:
[..]
In bold.
Er staat in dat artikel overigens ook kritiek tegenover Turkije.
Wacht even.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De PKK volgens Turkije ja. De PKK eist zelf zulke aanslagen nooit op. Laatst ging het om Turkse nationalisten o.i.d. die een bomaanslag hadden gepleegd op burgers.
Waarom spring je naar een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met Turkije? Ze hebben laatst in een keer 30 onschuldige Koerdische burgers gedood bij een bombardement. Dat mag natuurlijk volgens jou, want het zijn maar Koerden. En de Turkse staat doet nooit iets fout, het waren namelijk geen onschuldige burgers, maar terroristen!.
Wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Iets dat wel vaker voorkomt in de geschiedenis van Turkije en dat niet te ontkennen valt (een keiharde feit, Turkije heeft meerdere malen genocides/massamoorden gepleegd op onschuldige burgers).
Jij post je bronnen niet. Post je bronnen eens.quote:Jij post trouwens Turkse bronnen, die zijn ook niet neutraal.
Bron?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Laatst ging het om Turkse nationalisten o.i.d. die een bomaanslag hadden gepleegd op burgers.
Al Jazeera:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De PKK eist zelf zulke aanslagen nooit op.
Reuters:quote:Kurdish fighters claim Ankara bomb attack
Separatist group claims responsibility for deadly bombing in Turkish capital on Tuesday, and warns of more attacks.
Kurdish separatist fighters have claimed responsibility for a bomb attack that killed three people in the Turkish capital, Ankara, on Tuesday.
In a statement carried by the pro-Kurdish Firat news agency on Thursday, the Kurdistan Freedom Hawks (TAK) said it was behind the bombing, and also threatened more attacks on Turkish cities.
TAK said Tuesday's blast, which left at least 15 people wounded, was the "beginning of a series of attacks".
"Everywhere is a target," the statement said.
The explosion occurred in the Kizilay district of downtown Ankara, and Bulent Arinc, the country's deputy prime minister, blamed it on a bomb planted on a vehicle.
Main targets
TAK also laid claim for a recent attack in Antalya, on the Mediterranean coast, where several tourists were wounded by a small explosion on a beach.
"We, as TAK, claim responsibility for actions in Ankara and Antalya," the statement said. "Big Turkish cities will be our main targets."
Last year, TAK claimed responsibility for a bomb attack on a military bus that killed five people, and a suicide bomb attack that wounded 32 people in Istanbul.
Turkish officials say TAK is a front used by the separatist Kurdistan Workers Party, or PKK. PKK separatist fighters launched a guerrilla campaign against the Turkish state in the 1980s, and more than 40,000 have died in the conflict.
During the past month, Turkish warplanes have carried out more than 150 air strikes on Kurdish fighter targets in northern Iraq.
The PKK is listed as a terrorist organisation by Turkey, the United States and European Union.
Bron: http://www.aljazeera.com/(...)922165615225868.html.
CNN:quote:February 13, 2006 - Six people are injured, one seriously, after a bomb explodes at the Kiler supermarket on the European side of Istanbul. The Kurdistan Liberation Hawks (TAK) claim responsibility for the blast and pledge more attacks.
Bron: http://www.reuters.com/ar(...)dUSL2319937420070523.
quote:Kurdish splinter group issues claim for Istanbul bombing
Istanbul, Turkey (CNN) -- A splinter nationalist group from the Kurdistan Workers' Party has claimed responsibility for Sunday's suicide bombing in Istanbul, Turkey, according to the group's statement on its website.
The Kurdistan Freedom Falcons, or TAK, said the attack, which injured at least 32 people, was "an act of revenge" and carried out by Vedat Acar, who died in the strike.
"We as TAK claim responsibility for the action carried out against the police force of Turkish fascism at Istanbul's Taksim Square on Oct 31, 2010," the statement said.
(...)
Bron: http://edition.cnn.com/20(...).html?iref=allsearch.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geef eens een bron voor je bewering over 30 omgekomen kinderen.
koerdische terroristen steun je wel he ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Lol. Ik ben zwaar anti-Hamas en al die andere terroristische Palestijnen.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt, maar ik sta erom bekend pro-Joods te zijn.
computerprobleem is een terrorist en steunt de pkk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:22 schreef polderturk het volgende:
Ik snap types als computerprobleem niet. Turkije haalt de banden met Barzani aan tegen de centrale regering van Irak. Turkije en KRG kunnen bondgenoten zijn in de regio, maar toch steunt computerprobleem geweld van PKK tegen Turkije. Turkije is democratischer dan ooit. Koerden hebben meer rechten dan ooit te voren in Turkije. Over alles valt te praten. Waarom wil je niet dat de Koerden de weg van de dialoog bewandelen?
Turkije heeft drones maar geen gewapende drones. Turkije is bezig met de ontwikkeling van een gewapende drone. Turkije heeft zelf een MALE UAV geproduceerd: de ANKA. Hij is 17 meter breed en 8 meter lang.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:38 schreef Aloulou het volgende:
Zet Turkije ook drones in tegen de PKK in de bergen eigenlijk?
onschuldige burgers ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met Turkije? Ze hebben laatst in een keer 30 onschuldige Koerdische burgers gedood bij een bombardement. Dat mag natuurlijk volgens jou, want het zijn maar Koerden. En de Turkse staat doet nooit iets fout, het waren namelijk geen onschuldige burgers, maar terroristen!.
Nee jij en je holbewoners begrijpen de term oorlog wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De VS en de EU beschouwen de PKK enkel als terroristische organisatie omdat Turkije constant jankt bij de Navo dat er Turken gedood worden door de PKK. Ze blijken de term ''oorlog'' niet te snappen, daarom vermoorden de Turken ook constant onschuldige Koerdische burgers. Iets dat wel vaker voorkomt in de geschiedenis van Turkije en dat niet te ontkennen valt (een keiharde feit, Turkije heeft meerdere malen genocides/massamoorden gepleegd op onschuldige burgers).
Jij post trouwens Turkse bronnen, die zijn ook niet neutraal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard! Alleen niet bewapend, daar gebruiken ze gewoon nog de ouderwetse F16 voor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:38 schreef Aloulou het volgende:
Zet Turkije ook drones in tegen de PKK in de bergen eigenlijk?
Wil je wedden dat de volgende OP van mij is?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:27 schreef computerprobleem het volgende:
Ik zal binnenkort een OP maken die up-to-date is oke
Dit topic gaat over het Koerdisch conflict. Ik, als Koerd, weet daar meer vanaf dan jij. Ik heb kennis over alle delen, jij vooral over wat er gebeurd in Turkije & daarbuiten. Maak jij er maar een aan over het Turkse conflict of zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wil je wedden dat de volgende OP van mij is?
Je bewijs heeft wel een bron hoop ik...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
De PKK heeft tenminste 'bewijs' van de verliezen die zij veroorzaken.
Moet ik video's gaan posten? O wacht, dan roepen jullie natuurlijk dat het in scene is gezet en het uit een speelfilm komtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je bewijs heeft wel een bron hoop ik....
Ligt er maar net aan hoor. Als ik eerder ben maak ik een vernieuwde OP. Met bronnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Senor Chang vroeg ook of ik een nieuwe OP wou aanmaken, dus ik zal daar de tijd voornemen en er een maken die het over elk deel zal hebben.
Oh, leuk, een videogevecht. Ik kan vast wel filmpjes vinden over de zwakke Koerden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:33 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Moet ik video's gaan posten? O wacht, dan roepen jullie natuurlijk dat het in scene is gezet en het uit een speelfilm komt.
Nee, dan is het niet objectief. Zeker niet als een topic over een Koerdisch conflict ingeleid wordt door een Turk, dat klopt gewoon niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoor. Als ik eerder ben maak ik een vernieuwde OP. Met bronnen.
Inderdaad, jij ondersteunt je beweringen met bronnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het Koerdisch conflict. Ik, als Koerd, weet daar meer vanaf dan jij. Ik heb kennis over alle delen, jij vooral over wat er gebeurd in Turkije & daarbuiten. Maak jij er maar een aan over het Turkse conflict of zo.
Als je zo doorgaat post ik ze hier gewoonquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh, leuk, een videogevecht. Ik kan vast wel filmpjes vinden over de zwakke Koerden.
Beter dan helemaal geen bron.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:33 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Moet ik video's gaan posten? O wacht, dan roepen jullie natuurlijk dat het in scene is gezet en het uit een speelfilm komt.
Hoe durf jij te beweren objectief te zijn als 1) je de PKK niet ziet als een groepje terroristen 2)geen bronnen durft te posten?!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:35 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, dan is het niet objectief. Zeker niet als een topic over een Koerdisch conflict ingeleid wordt door een Turk, dat klopt gewoon niet.
Sure, verneuk je topic maar.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat post ik ze hier gewoon.
Nee. De Palestijnen zijn een stel schijnheiligen die helemaal geen recht hebben op dat land. Israël is altijd van de Joden geweest, zoals Koerdistan altijd van de Koerden is geweest.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:36 schreef rakotto het volgende:
[..]
Beter dan helemaal geen bron.
Wat ik immers niet snap is, je noemt Palestijnen terroristen terwijl zij eigenlijk in hetzelfde bootje zitten als jullie.
Of is dat alleen zo omdat Israel pro-Kurdistan is en steunt?
De PKK zijn ook geen terroristen. Zoals de Turkse staat Hamas niet ziet als een terroristische organisatie (zijn ze wel), zie ik de PKK niet als terroristen, maar als vrijheidsstrijders.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe durf jij te beweren objectief te zijn als 1) je de PKK niet ziet als een groepje terroristen 2)geen bronnen durft te posten?!
Nee, want dat zijn 1) moslims en 2) het land is geen Israël.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:36 schreef rakotto het volgende:
[..]
Beter dan helemaal geen bron.
Wat ik immers niet snap is, je noemt Palestijnen terroristen terwijl zij eigenlijk in hetzelfde bootje zitten als jullie.
Of is dat alleen zo omdat Israel pro-Kurdistan is en steunt?
Kom maar op? Oke dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Sure, verneuk je topic maar.
Kom maar op. Serieus, YouTube staat vol met video's waar zelfs ik iets aan heb.
Bron?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:41 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De PKK zijn ook geen terroristen.
Dus omdat de VS en de EU het zeggen is het de waarheid?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb de VS en de EU. En andere bronnen. Jij?
Wanneer is het de waarheid? Dat zijn geen Turken (quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dus omdat de VS en de EU het zeggen is het de waarheid?
Of misschien omdat het écht terroristen zijn?!quote:De VS en de EU zeggen het omdat Turkije constant loopt te janken dat ze de PKK niet aan kunnen.
Ja, dat komt omdat de Koerden hun slachtofferrol goed spelen en Turkije foei is.quote:De meesten Koerden zien de PKK niet als terroristen, maar als vrijheidsstrijders. Dat zijn ze namelijk ook. De Turkse staat heeft meer invloed op de media dan een groepje vrijheidsstrijders, ergens hoog in de bergen. Natuurlijk komen ze dan zo voor in de media.
Daarnaast: in veel nieuwsberichten (ook in Nederland en het buitenland) gebruiken ze ''rebellen'' of ''guerilla'' i.p.v. ''terrorists''. Dat zegt genoeg.
Check deze PKK'ers die omsingeld zijn!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Kom maar op? Oke dan.
Dit is een.
Dat is een mening van Turkije. De VS en de EU kan het werkelijk geen reet schelen wat er daar gebeurd. Sterker nog: de VS en Israël zijn meerdere malen ''beschuldigd'' van het leveren van wapens aan de PJAK (een onderdeel van de PKK). Hoe serieus wil je die erkenning dan nemen lol.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wanneer is het de waarheid? Dat zijn geen Turken (!), wat wil je nog meer?!
[..]
Of misschien omdat het écht terroristen zijn?!.
[..]
Ja, dat komt omdat de Koerden hun slachtofferrol goed spelen en Turkije foei is.
Wat genoeg zegt is dat ze aangemerkt zijn als terroristen..
De VS.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zouden de PKK toch aan zulke geavanceerde wapens komen?![]()
Toch niet van de VS of een ander Westers land dat de PKK aanmerkt als ''terroristische organisatie''?
Vast ja, die man is overuidelijk:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Check deze PKK'ers die omsingeld zijn!
koerdische terroristen PKK geeft zich over aan de Turkse Militairen*Engels ondertiteling[09.02.2012]
Haha!
Waarom gebruik je de VS dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
De VS.. Zij trekken hun eigen plannen en verdienen goed geld door beide kanten te steunen.
. De VS is wat dat betreft een duur hoertje.
Waarom gebruik jij geen bronnen dan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de VS dan?
Geen probleem hoor,quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:54 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom gebruik je de VS dan?
Maar ik moet nog veel doen, verspil de laatste dagen al mijn nachten aan FOK!
Moet veel dingen gereed maken voor verzending, foto's maken, nodig spul bestellen, advertenties plaatsen etc. niet dat het jullie verder een moer kan schelen, maar ik wil dus aangeven dat ik nu weg ben en de komende tijd (vannacht & morgen, heb een BBQ) niet meer reageer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |