Nederlands:quote:(...)
Terör örgütü PKK'ya yakın medya organları tarafından 'kurtarılmış bölge, savaş alanı' olarak gösterilmeye çalışılan Hakkâri'nin Şemdinli ilçesinde hayat normal akışında devam ediyor.
Şehir merkezinde herhangi bir olağanüstü durum yok. Kırsal kesimlerde ise zaman zaman güvenlik güçleriyle teröristler arasında çatışmalar yaşanıyor. Dağlık alandaki çatışmalar en çok Derecik beldesini etkiliyor.
Büyük bir baskınla Şemdinli'yi ele geçirmeyi planlayan PKK, bu amacına ulaşamayınca Şemdinli-Derecik karayoluna 100'e yakın mayın döşemiş durumda. Mayınların vatandaşlara zarar vermemesi için Derecik yolu trafiğe kapatıldı. Mayın temizleme çalışmaları sürdüğü için Derecik'te ikamet edenler Şemdinli'ye inemiyor. Yolun 2 gün içinde temizleneceğinin açıklanması hem Dereciklileri hem de onların yolunu gözleyen Şemdinli esnafını mutlu etti.
(...)
Bron: Zaman.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geef eens een bron voor je bewering over 30 omgekomen kinderen.
Kijk, zo werkt dat dus niet. In een discussie werkt het dat als je iets claimt, je dat ook gewoon met links aantoont. Plaats er een link naar een of twee artikeltjes bij ofzo. Je kan niet iets claimen en als bron geven: "Ik verzin dit niet", en daarna dat je later misschien wel eens, als de ander er al op gereageerd heeft, ooit nog eens met een bron komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
Je zult het waarschijnlijk weer goed praten, want Turken zijn heilig en alle Koerden zijn terroristen
Nederlandse/Westerde media besteden er geen aandacht aan. Tevens post ik mijn bronnen tenminste nog.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:23 schreef Senor__Chang het volgende:
Jammer dat de stukken van zarGon van Turkse kranten zijn. Ook niet echt objectief.
Er is inderdaad weinig over te lezen en wat er over te lezen valt, is meestal erg gekleurd. Van beide kanten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nederlandse/Westerde media besteden er geen aandacht aan. Tevens post ik mijn bronnen tenminste nog.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:36 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Tijd voor een vrij en democratisch Koerdistan na millennia van genocide en vervolging van de dappere koerden.
Leuk stukje proza.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:34 schreef computerprobleem het volgende:
Turkey: 11-year-old ‘brain dead’ from police gas bomb injury
Medical officials declared 11 year old “M.A.” brain-dead on Thursday, after a gas bomb fired by the police during a demonstration landed on his head while he was on his way home in the southern province of Adana.
M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
M.A. was then taken to a hospital and placed under intensive care. He had been under treatment since then.
The Adana branch of the Human Rights Association (IHD) issued a statement highlighting the fact that M.A. was hit by a gas bomb even though he had not been on the demonstration.
Two other minors were also injured and had to stay under intensive care for a week after gas bombs struck their homes a month ago, the IHD also pointed out.
“The reasons why [law enforcement officials] fired at least 10 gas bombs on a street 150 meters long in the [heat] of a summer in Adana and why locals were [forced to] shut their doors and windows tight and stay indoors for hours in this [blazing] heat is crystal-clear,” the IHD’s statement said.
“As human rights defenders, we once more declare [our determination] to fight against the policies of repression, intimidation and destruction employed against those people who are struggling for democratic rights and against [Öcalan's] isolation until the end,” the IHD concluded.
--
Ik hoop dat de Peoples Defense Forces weldra een aanval uitvoert om deze terroristische daad van de Turkse terreurstaat te vergelden.
Lol. Ik ben zwaar anti-Hamas en al die andere terroristische Palestijnen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:40 schreef Pallas-Athene het volgende:
Maar computerprobleem...jij bent toch diegene die ook zo pro Hamas is?
Maar in jouw ogen plegen de zogenaamde vrijheidsstrijders geen misdaden.
Tijd dat je je roze bril eens afzet.
Je accepteert geen nieuws van Turkse nieuwsmedia maar wel van de Kurdische media?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:41 schreef computerprobleem het volgende:
Iraqi Army withdraws from disputed area
ERBIL, Aug. 2 (AKnews) – The Iraqi Army has withdrawn from Zumar area, a disputed area on the Syrian border controlled by the Kurdish army forces where Baghdad sent troops to recently that sparked tensions between the regional government and Baghdad, a Kurdish MP in the Iraqi Parliament said Thursday.
Kurdish forces intercepted Iraqi Army forces late last month that were heading to Zumar area, in northern Iraq, who claimed to be controlling the Iraqi border with Iraq to prevent the spillover of instability from Syria into Iraq.
The “uncoordinated” move by the Iraqi Army, however, was seen as a threat posed on the Kurdish region by the Kurdish leaders. Kurdish leaders said the Iraqi Army did not communicate with Kurdish forces about the move which should have been he case under political agreements as Zumar is a disputed area between the central government and KRG.
On Thursday, Hasan Jihad, a member of the Iraqi Parliament’s Security Committee told AKnews that the “The disputes between the Iraqi Army and the Peshmarga forces in Zumar area is about to be over”
“The Iraqi Army troops have pulled back from those areas and ther is no fear of reemergence of the issue now” said Jihad.
“The two forces have agreed that instead of facing each other, they should face the Syrian border” he said.
RY/AKnews
Als jij mij kunt vertellen dat het Iraakse leger daar nog steeds zit en het een leugen is dat zij zich hebben teruggetrokken, en mij daar een Engelstalige bron van kan geven, geloof ik je.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:43 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Je accepteert geen nieuws van Turkse nieuwsmedia maar wel van de Kurdische media?
Inderdaad, lol. 9/10 gevallen zwaar anti-Koerdisch en worden zaken goed gepraatquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:46 schreef Aladeen het volgende:
Turkse bron, bij iets dat over koerden gaat
Jij mag helemaal geen eisen stellen over bronnen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:44 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als jij mij kunt vertellen dat het Iraakse leger daar nog steeds zit en het een leugen is dat zij zich hebben teruggetrokken, en mij daar een Engelstalige bron van kan geven, geloof ik je.
Het was net zelfs op het nieuws lol (ook op Arabsiche zenders).
Dat zijn geloofwaardige bronnen. En er zijn geen neutrale bronnen over gebeurtenissen in het MO.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:46 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Jij mag helemaal geen eisen stellen over bronnen.
Kom eerst maar eens met geloofwaardige neutrale bronnen van al je beweringen.
Wilhelmus & Ey Reqib door elkaar lolquote:
Alweer zonder een bron.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:34 schreef computerprobleem het volgende:
Turkey: 11-year-old ‘brain dead’ from police gas bomb injury
Medical officials declared 11 year old “M.A.” brain-dead on Thursday, after a gas bomb fired by the police during a demonstration landed on his head while he was on his way home in the southern province of Adana.
M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
M.A. was then taken to a hospital and placed under intensive care. He had been under treatment since then.
The Adana branch of the Human Rights Association (IHD) issued a statement highlighting the fact that M.A. was hit by a gas bomb even though he had not been on the demonstration.
Two other minors were also injured and had to stay under intensive care for a week after gas bombs struck their homes a month ago, the IHD also pointed out.
“The reasons why [law enforcement officials] fired at least 10 gas bombs on a street 150 meters long in the [heat] of a summer in Adana and why locals were [forced to] shut their doors and windows tight and stay indoors for hours in this [blazing] heat is crystal-clear,” the IHD’s statement said.
“As human rights defenders, we once more declare [our determination] to fight against the policies of repression, intimidation and destruction employed against those people who are struggling for democratic rights and against [Öcalan's] isolation until the end,” the IHD concluded.
--
Ik hoop dat de Peoples Defense Forces weldra een aanval uitvoert om deze terroristische daad van de Turkse terreurstaat te vergelden.
Zulke demonstranten staan bekend om hun vredige demonstraties.quote:M.A. was returning from a convenience store on 29th July, in Adana’s Anadolu neighborhood, while police officers were firing gas bombs to disperse demonstrators protesting the isolation of Abdullah Öcalan, the jailed leader of the Kurdistan Workers’ Party (PKK).
Jup en dat rechtvaardigd het verwonden en doden van kinderen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alweer zonder een bron.
Dit is de enige bron die ik kan vinden: http://www.bianet.org/eng(...)e-to-gas-bomb-injury.
En verder lees ik:
[..]
Zulke demonstranten staan bekend om hun vredige demonstraties..
Met andere woorden: dat nieuwsartikel is op bepaalde punten opgeklopt en op bepaalde plekken afgezwakt. Eens kijken of ik iets kan vinden over de domonstratie.
In oost europa zijn ze nog veel erger bezig eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Jup en dat rechtvaardigd het verwonden en doden van kinderen.
Daarom zullen jullie nooit deel uitmaken van de EU.
Kom jij nou eens met een nieuwsbericht dat op meer dan één bron gevonden kan worden. Tot die tijd beschouw dat nieuwsbericht als poep.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, weet wel zeker van niet. Klopt dat ze daar niet allemaal vrij zijn, maar in Turkije zijn KOERDISCHE kinderen verplicht 's ochtends leuzen te roepen als ''Hij is trots die zichzelf Turk mag noemen'' en ze moeten het TURKSE volkslied zingen, trouw zweren aan Ata Turk etc.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:52 schreef Aladeen het volgende:
[..]
In oost europa zijn ze nog veel erger bezig eigenlijk.
Nee, de Turkse politie doet altijd zo. Vredige demonstratie of niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kom jij nou eens met een nieuwsbericht dat op meer dan één bron gevonden kan worden. Tot die tijd beschouw dat nieuwsbericht als poep.
Bedank de gevaarlijke demonstranten maar, dat is de reden waarom de politie ingrijpt.
Uhuh.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:55 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee, de Turkse politie doet altijd zo. Vredige demonstratie of niet.
Los vertaald:quote:Adana'da PKK eylemiPKK yanlısı bir grup yolu trafiğe kapatıp polise taşla saldırdı.
Olay, saat 21.30 sıralarında merkez Seyhan İlçesi Hürriyet Mahallesi'nde meydana geldi.
Çocukların oluşturduğu yaklaşık 20 kişilik grup, ara sokaklardan Güney Kuşak Bulvarına çıkarak yolu bir süre trafiğe kapattı. İhbar üzerine bölgeye çok sayıda çevik kuvvet, terörle mücadele ve özel harekat polisleri sevk edildi. Polislerin dağılın uyarısına taşla karşılık veren grup, polisin tazyikli su ve gazla müdahalesi ile ara sokaklara kaçtı. Grup, ara sokaklardan polis araclarına bir süre daha taş atmaya devam etti. Göstericilerin attığı taşlar nedeniyle yoldan geçen bazı araçlarda maddi hasar meydana geldi.
Bron: http://www.internethaber.com/pkk-adana-saldiri--447744h.htm - 1 augustus 2012.
Dit soort zaken vergeet je allemaal te vertellen, hm?quote:Een groep pro-PKK'ers heeft een straat afgesloten voor verkeer en de politie met stenen bekogeld.
Een groep bestaande uit ongeveer 20 kinderen heeft een tijdje een straat afgesloten voor het verkeer door op de weg te staan. Na een melding is de politie, anti-terreureenheden en arrestatieteams die richting opgestuurd. De politie heeft de groep gewaarschuwd en ze aangemaand te stoppen, maar de groep negeerde dit bevel en begon met het gooien van stenen. De politie heeft hierop met waterkanonnen en gas de groep uit elkaar gejaagd. De groep bleef stenen gooien terwijl ze door de steegjes vluchtten. Een aantal auto's die daar langsreden hebben materiële schade opgelopen.
Ja, want de PKK is natuurlijk heel braaf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Turkse bron heiligschennis!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, want de PKK is natuurlijk heel braaf.
http://www.hurriyetdailyn(...)D=6347&NewsCatID=341.
http://www.hurriyetdailyn(...)ises-to-5-2011-10-10.
http://www.hurriyetdailyn(...)southeast-2011-10-14.
Enzovoorts enzovoorts..
Turkse bronnen & propaganda.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, want de PKK is natuurlijk heel braaf.
http://www.hurriyetdailyn(...)D=6347&NewsCatID=341.
http://www.hurriyetdailyn(...)ises-to-5-2011-10-10.
http://www.hurriyetdailyn(...)southeast-2011-10-14.
Enzovoorts enzovoorts..
Ontken je nou dat de PKK aanslagen pleegt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Turkse bronnen & propaganda.
O ja: en anti-terreur eenheden op 20 kinderen afsturen. Logisch dat jullie na meer dan 25 jaar nog niets opgeschoten zijn, zelfs de kinderen maken het jullie moeilijk lol.
Ik heb je min of meer waar ik je wil hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:23 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Turkse bronnen & propaganda.
O ja: en anti-terreur eenheden op 20 kinderen afsturen. Logisch dat jullie na meer dan 25 jaar nog niets opgeschoten zijn, zelfs de kinderen maken het jullie moeilijk lol.
In bold.quote:(...)
In July violence escalated with the PKK stepping up attacks on the military and police, and the Turkish government in August launching the first aerial bombardment of PKK bases in Iraqi Kurdistan since 2008. Among a rising number of attacks on civilians were two on September 2: an Ankara bombing by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK)—a PKK-linked group—which killed three, and a PKK attack on a car that killed four women in Siirt.
(...)
Bron: http://www.hrw.org/world-report-2012/world-report-2012-turkey.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |