abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83176083
Dit conflict is de laatste weken erg bloedig aan het worden, en ik lees er bijna elke dag over maar zag nog geen topic hierover, vandaar dit centrale topic voor al het nieuws over dit conflict.

Achtergrondinformatie:
De Koerden beschikken over autonomie in Noord-Irak (Iraaks Koerdistan), maar worden nog steeds onderdrukt in Turkije, Syrië en Iran. In die laatste landen strijden ze nog voor hun rechten, zo zijn er een paar honderd duizend van de Koerden in Syrië statenloos en worden de Koerden in Turkije (20/25 miljoen) niet erkend als een minderheid (waardoor ze minder rechten hebben) terwijl de Joodse minderheid (een paar duizend) wel worden erkend door de Turkse staat.

Hierboven is de map van Koerdistan te zien, het Koerdische volk zit verspreid over 5 landen in die regio, die landen onderdrukken de Koerden om de beurt, zo bestookte Saddam de Koerden met gifgas en begon hij een genocide-campagne tegen hen met als resultaat een kwart miljoen doden. Het Turkse leger heeft weer zo'n 4000 Koerdische dorpen vernietigd en nog tal van andere misdaden gepleegd. Veel Koerden zitten gevangen in Turkije waaronder honderden kinderen. Ja, ik hoor je al denken, en dat wil bij de EU?

( )

Mensen, hou dit topic zoveel mogelijk levend. Zeker nu de Turkse hypocrisie een hoogtepunt heeft bereikt (wel pro-Palestina, maar tegelijkertijd anti-Koerdistan en honderden Koerden afslachten), vind ik dat we dit moeten blijven benadrukken zodat mensen niet in de val van de fascistische Turkse staat vallen.

Free Free Kurdistan

Zeker omdat de internationale gemeenschap de Koerden een eigen staat heeft beloofd:

Vrede van Sèvres
Turkije zou een enorm deel van zijn territorium verliezen. Zo zou Armenië onafhankelijk worden, geheel volgens de politiek van het Zelfbeschikkingsrecht van Woodrow Wilson. Ook Koerdistan zou onafhankelijk worden. Irak en Palestina zouden bestuurd worden door het Verenigd Koninkrijk als mandaatgebieden. Syrië (waaronder het latere Libanon) kwam onder Frans bestuur als mandaatgebieden. De Dodekanesos en Rodos werden ingenomen door Italië. Thracië en Smyrna werden ingenomen door Griekenland. De Zee van Marmara werd gedemilitariseerd en geïnternationaliseerd. Bovendien werd de zo gevormde rompstaat van het Ottomaanse Rijk onder financiële curatele gesteld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_S%C3%A8vres

_________

Turks-Koerdisch conflict #1
Turks-Koerdisch conflict #2
pi_83176163
quote:
Wat bazel je over rechterlijke stappen gast.

Ik ga alleen voor de ban.
Potverdomme, zit ik dan voor niets mijn rechtenmatties van de Vereenigingh te bellen?
pi_83176169
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:44 schreef Haradrim het volgende:
Denk dat je het allemaal wat verkeerd begrepen hebt, ik schets hier even een situatie van de post
[..]

Dit doen ze door bomaanslagen in het gehele land te plegen, niet enkel in de betwiste gebieden. Psychologische oorlogsvoering, die ook vaak toegepast door andere rebellerende organistaties als de ETA (bomaanslagen in Madrid, Mallorca) en bv ook de IRA.
[..]
En wat stellen de ETA en IRA nu voor? Precies. Zwichten zal de PKK.
quote:
Persoonlijke visie. Als ik toerist was in een land waar gewelddadigheden plaatsvinden, zou ik me niet veilig voelen. Logisch toch?
[..]
Jullie willen we sowieso niet in Turkije, wat dat betreft is het sowieso een win-winsituatie.
quote:
Wederom beschrijving van de oorlogsvoering van de PKK. Ze proberen de zwakke plekken van Turkije te raken. Wederom een neutrale beschrijving van de tactieken van de PKK.
Ze proberen het al sinds 1978, . HEEL VER KOMEN DOEN ZE NIET, HE?! .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 00:49:20 ]
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:50:41 #4
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_83176228
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:48 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Potverdomme, zit ik dan voor niets mijn rechtenmatties van de Vereenigingh te bellen?
Hahaha, belt er 1 zijn klasgenoten wakker.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_83176238
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:49 schreef zarGon het volgende:

Ze proberen het al sinds 1978, . HEEL VER KOMEN DOEN ZE NIET, HE?! .

Jawel hoor. De Koerden werden bergturken genoemd. Nu niet meer dankzij de PKK.
pi_83176248
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:46 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Dat is slechts gedeeltelijk waar. Tot 1950 zag je regelmatig grenzen veranderen dmv oorlogen, maar daarna is dit door internationale verdragen zoveel mogelijk geminimaliseerd. En ja, turks Cyprus bestaat, maar wordt door niemand behalve Turkije erkend.
Het is maar goed ook dat de grenzen weinig veranderen en zijn vastgelegd, anders was er nu geen Griekenland. Dat weten ze zelf best ook trouwens, ze houden zich koest.

En tsja, Turkije kunnen ze niet kapot krijgen, dus wat doen ze? Niet erkennen. Maar maakt niet uit, Noord-Cyprus was in 1974 Turks, is nu nog steeds Turks en zal Turks blijven.
pi_83176268
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:50 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Hahaha, belt er 1 zijn klasgenoten wakker.
Klasgenoten?
pi_83176272
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Jawel hoor. De Koerden werden bergturken genoemd. Nu niet meer dankzij de PKK.
ZO ZO, KIJK EENS WAT ER IS BEREIKT SINDS 1978.
pi_83176323
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

En tsja, Turkije kunnen ze niet kapot krijgen, dus wat doen ze?
Het Ottomaanse Rijk is toch kapot gegaan. En de PKK kan maar niet uitgeroeid worden. Fail.
pi_83176339
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef cool15 het volgende:

[..]

fok koerdistan
Correctie: FOK! voor Koerdistan
  woensdag 23 juni 2010 @ 00:55:04 #11
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_83176356
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:52 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Klasgenoten?

Ook al zit je op de Uni, dat zijn ook verkapte klasgenoten.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_83176413
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is maar goed ook dat de grenzen weinig veranderen en zijn vastgelegd, anders was er nu geen Griekenland. Dat weten ze zelf best ook trouwens, ze houden zich koest.

En tsja, Turkije kunnen ze niet kapot krijgen, dus wat doen ze? Niet erkennen. Maar maakt niet uit, Noord-Cyprus was in 1974 Turks, is nu nog steeds Turks en zal Turks blijven.
Allemaal een beetje 'what if' gepraat, maar denk niet dat dat zo makkelijk zou gaan. Het is altijd moeilijker om een gebied aan te vallen waar je eigenlijk niet veel te zoeken hebt. Demoralisatie onder soldaten etc. En dit is niet anti-Turks oid, maar een veel voorkomend verschijnsel. Kijk maar naar naar de Nagorno-Karabach oorlog. Armeniërs streden met veel minder soldaten en materieel tegen een beter uitgerust en groter Azerbeidjaans leger, maar streden voor 'hun' gebied tegen Azeri's die dachten 'wat doe ik hier in deze uithoek van het land' en veel liever koffie dronken in een cafeetje in Bakoe. Wel interessant zijspoor btw.
pi_83176456
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zonder de PKK zou men niet eens op de hoogte zijn van de onderdrukte Koerden in Turkije. De PKK heeft de kwestie op de internationale agenda gezet. En de Turken lijden eronder: slechte reputatie, mogen niet bij de EU, mensenrechtenorganisaties ownen Turkije keer op keer.

Zolang de Turken zich barbaars gedragen tegenover een minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht.
pi_83176472
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ook al zit je op de Uni, dat zijn ook verkapte klasgenoten.
Dat zijn studiegenoten
pi_83176529
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mwa, op cultureel vrij veel toch. Zo schreven Abdullah 'Apo' Ocalan en zijn kornuiten elkaar in Turks, het Koerdisch bestond bijna niet meer. Beetje vergelijkbaar met Guido Gezelle en de Vlaamse taalstrijd. Die schreven elkaar in de donkerste dagen van de Franstalige overheersing elkaar ook al in het Frans dat het nu of nooit was, of Vlaanderen verfranst zou worden.
pi_83176540
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:53 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Het Ottomaanse Rijk is toch kapot gegaan. En de PKK kan maar niet uitgeroeid worden. Fail.
600 jaar lang heeft dat geduurd, mijn beste. 600 jaar lang zijn de Grieken gedomineerd door de Turken. Nu ze dat niet meer zijn gaat het helemaal verkeerd, maar ik verwacht ook niets anders van die zwakke Grieken.

Denken dat je mij kan dissen door het grote Ottomaanse Rijk te vergelijken met de PKK. . . . Die PKK krijgt het niet eens voor elkaar om een land te stichten, de Ottomanen... Wel ja, je weet wat er allemaal is gebeurd. Die haat van jou jegens Turken komt niet omdat je ze slecht vindt of zo, maar omdat je weet dat Turken beter zijn dan Grieken. En dat kan je niet verkroppen.
pi_83176610
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:00 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Mwa, op cultureel vrij veel toch. Zo schreven Abdullah 'Apo' Ocalan en zijn kornuiten elkaar in Turks, het Koerdisch bestond bijna niet meer. Beetje vergelijkbaar met Guido Gezelle en de Vlaamse taalstrijd. Die schreven elkaar in de donkerste dagen van de Franstalige overheersing elkaar ook al in het Frans dat het nu of nooit was, of Vlaanderen verfranst zou worden.
Dit dus. Ataturk's fascistische assimilatieplan c.q. culturele genocide is mislukt. Koerden in Turkije bestaan nog en zijn sterker dan ooit.
pi_83176653
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:56 schreef Haradrim het volgende:

[..]

Allemaal een beetje 'what if' gepraat, maar denk niet dat dat zo makkelijk zou gaan. Het is altijd moeilijker om een gebied aan te vallen waar je eigenlijk niet veel te zoeken hebt. Demoralisatie onder soldaten etc. En dit is niet anti-Turks oid, maar een veel voorkomend verschijnsel. Kijk maar naar naar de Nagorno-Karabach oorlog. Armeniërs streden met veel minder soldaten en materieel tegen een beter uitgerust en groter Azerbeidjaans leger, maar streden voor 'hun' gebied tegen Azeri's die dachten 'wat doe ik hier in deze uithoek van het land' en veel liever koffie dronken in een cafeetje in Bakoe. Wel interessant zijspoor btw.
Je vergeet een klein detail: Turken zijn nationalistisch, vechten niet voor het geld, Turks grondgebied is alles en doen alles voor de Turkse vlag. Turken zijn niet bang om te sterven.

Vraag maar anders even aan die Griek wat er allemaal is gebeurd. Hij kan het je vast wel vertellen.
pi_83176685
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

600 jaar lang heeft dat geduurd, mijn beste. 600 jaar lang zijn de Grieken gedomineerd door de Turken. Nu ze dat niet meer zijn gaat het helemaal verkeerd, maar ik verwacht ook niets anders van die zwakke Grieken.

Denken dat je mij kan dissen door het grote Ottomaanse Rijk te vergelijken met de PKK. . . . Die PKK krijgt het niet eens voor elkaar om een land te stichten, de Ottomanen... Wel ja, je weet wat er allemaal is gebeurd. Die haat van jou jegens Turken komt niet omdat je ze slecht vindt of zo, maar omdat je weet dat Turken beter zijn dan Grieken. En dat kan je niet verkroppen.
Het Ottomaanse Rijk bestaat niet meer. Wat een fail voor de Turken. Kregen een mes in hun rug van de Arabieren, en terecht. Die wilden ook niet onder de Turkse onderdrukkers leven.
pi_83176691
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 00:58 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Zonder de PKK zou men niet eens op de hoogte zijn van de onderdrukte Koerden in Turkije. De PKK heeft de kwestie op de internationale agenda gezet. En de Turken lijden eronder: slechte reputatie, mogen niet bij de EU, mensenrechtenorganisaties ownen Turkije keer op keer.
Er zijn geen onderdrukte Koerden in Turkije.

OEH OEH OEH. WE MOGEN NIET BIJ DE EU. . . .
quote:
Zolang de Turken zich barbaars gedragen tegenover een minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht
Zolang de Grieken zich barbaars gedragen tegen de Turkse minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht. Griekenland is geen haar beter dan Turkije, als je dat al durft te denken.
pi_83176716
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je vergeet een klein detail: Turken zijn nationalistisch, vechten niet voor het geld, Turks grondgebied is alles en doen alles voor de Turkse vlag. Turken zijn niet bang om te sterven.

Vraag maar anders even aan die Griek wat er allemaal is gebeurd. Hij kan het je vast wel vertellen.
*Zucht*. Kunnen we nu weer over op de ratio?
pi_83176719
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:06 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

Het Ottomaanse Rijk bestaat niet meer. Wat een fail voor de Turken. Kregen een mes in hun rug van de Arabieren, en terecht. Die wilden ook niet onder de Turkse onderdrukkers leven.
En zie wat er nu met de Arabieren aan het gebeuren is. Erger kun je het niet treffen.
pi_83176732
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er zijn geen onderdrukte Koerden in Turkije.

OEH OEH OEH. WE MOGEN NIET BIJ DE EU. . . .
quote:
Zolang de Grieken zich barbaars gedragen tegen de Turkse minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht. Griekenland is geen haar beter dan Turkije, als je dat al durft te denken.
Zie topictitel. TURKS-KOERDISCH conflict. Zie je Griekenland in de tt of de op? Nope.
pi_83176735
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:08 schreef Haradrim het volgende:

[..]

*Zucht*. Kunnen we nu weer over op de ratio?
Ik leg je even haarfijn uit wat het verschil is tussen Turken en laten we zeggen Grieken.
pi_83176746
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 01:09 schreef Hellas2009 het volgende:

[..]

[..]

Zie topictitel. TURKS-KOERDISCH conflict. Zie je Griekenland in de tt of de op? Nope.
Kijk de Griek de conflicten in zijn eigen land eens wegwuiven.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')