Potverdomme, zit ik dan voor niets mijn rechtenmatties van de Vereenigingh te bellen?quote:Wat bazel je over rechterlijke stappen gast.
Ik ga alleen voor de ban.
En wat stellen de ETA en IRA nu voor? Precies. Zwichten zal de PKK.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:44 schreef Haradrim het volgende:
Denk dat je het allemaal wat verkeerd begrepen hebt, ik schets hier even een situatie van de post
[..]
Dit doen ze door bomaanslagen in het gehele land te plegen, niet enkel in de betwiste gebieden. Psychologische oorlogsvoering, die ook vaak toegepast door andere rebellerende organistaties als de ETA (bomaanslagen in Madrid, Mallorca) en bv ook de IRA.
[..]
Jullie willen we sowieso niet in Turkije, wat dat betreft is het sowieso een win-winsituatie.quote:Persoonlijke visie. Als ik toerist was in een land waar gewelddadigheden plaatsvinden, zou ik me niet veilig voelen. Logisch toch?
[..]
Ze proberen het al sinds 1978,quote:Wederom beschrijving van de oorlogsvoering van de PKK. Ze proberen de zwakke plekken van Turkije te raken. Wederom een neutrale beschrijving van de tactieken van de PKK.
Hahaha, belt er 1 zijn klasgenoten wakker.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:48 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Potverdomme, zit ik dan voor niets mijn rechtenmatties van de Vereenigingh te bellen?
Jawel hoor. De Koerden werden bergturken genoemd. Nu niet meer dankzij de PKK.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:49 schreef zarGon het volgende:
Ze proberen het al sinds 1978,. HEEL VER KOMEN DOEN ZE NIET, HE?!
.
Het is maar goed ook dat de grenzen weinig veranderen en zijn vastgelegd, anders was er nu geen Griekenland. Dat weten ze zelf best ook trouwens, ze houden zich koest.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:46 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Dat is slechts gedeeltelijk waar. Tot 1950 zag je regelmatig grenzen veranderen dmv oorlogen, maar daarna is dit door internationale verdragen zoveel mogelijk geminimaliseerd. En ja, turks Cyprus bestaat, maar wordt door niemand behalve Turkije erkend.
Klasgenoten?quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:50 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hahaha, belt er 1 zijn klasgenoten wakker.
ZO ZO, KIJK EENS WAT ER IS BEREIKT SINDS 1978.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Jawel hoor. De Koerden werden bergturken genoemd. Nu niet meer dankzij de PKK.
Het Ottomaanse Rijk is toch kapot gegaan. En de PKK kan maar niet uitgeroeid worden. Fail.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
En tsja, Turkije kunnen ze niet kapot krijgen, dus wat doen ze?
quote:
Allemaal een beetje 'what if' gepraat, maar denk niet dat dat zo makkelijk zou gaan. Het is altijd moeilijker om een gebied aan te vallen waar je eigenlijk niet veel te zoeken hebt. Demoralisatie onder soldaten etc. En dit is niet anti-Turks oid, maar een veel voorkomend verschijnsel. Kijk maar naar naar de Nagorno-Karabach oorlog. Armeniërs streden met veel minder soldaten en materieel tegen een beter uitgerust en groter Azerbeidjaans leger, maar streden voor 'hun' gebied tegen Azeri's die dachten 'wat doe ik hier in deze uithoek van het land' en veel liever koffie dronken in een cafeetje in Bakoe. Wel interessant zijspoor btw.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is maar goed ook dat de grenzen weinig veranderen en zijn vastgelegd, anders was er nu geen Griekenland. Dat weten ze zelf best ook trouwens, ze houden zich koest.
En tsja, Turkije kunnen ze niet kapot krijgen, dus wat doen ze? Niet erkennen. Maar maakt niet uit, Noord-Cyprus was in 1974 Turks, is nu nog steeds Turks en zal Turks blijven.
Zonder de PKK zou men niet eens op de hoogte zijn van de onderdrukte Koerden in Turkije. De PKK heeft de kwestie op de internationale agenda gezet. En de Turken lijden eronder: slechte reputatie, mogen niet bij de EU, mensenrechtenorganisaties ownen Turkije keer op keer.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
ZO ZO, KIJK EENS WAT ER IS BEREIKT SINDS 1978.
Dat zijn studiegenotenquote:Op woensdag 23 juni 2010 00:55 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ook al zit je op de Uni, dat zijn ook verkapte klasgenoten.![]()
Mwa, op cultureel vrij veel toch. Zo schreven Abdullah 'Apo' Ocalan en zijn kornuiten elkaar in Turks, het Koerdisch bestond bijna niet meer. Beetje vergelijkbaar met Guido Gezelle en de Vlaamse taalstrijd. Die schreven elkaar in de donkerste dagen van de Franstalige overheersing elkaar ook al in het Frans dat het nu of nooit was, of Vlaanderen verfranst zou worden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
ZO ZO, KIJK EENS WAT ER IS BEREIKT SINDS 1978.
600 jaar lang heeft dat geduurd, mijn beste. 600 jaar lang zijn de Grieken gedomineerd door de Turken. Nu ze dat niet meer zijn gaat het helemaal verkeerd, maar ik verwacht ook niets anders van die zwakke Grieken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:53 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Het Ottomaanse Rijk is toch kapot gegaan. En de PKK kan maar niet uitgeroeid worden. Fail.
Dit dus. Ataturk's fascistische assimilatieplan c.q. culturele genocide is mislukt. Koerden in Turkije bestaan nog en zijn sterker dan ooit.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:00 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Mwa, op cultureel vrij veel toch. Zo schreven Abdullah 'Apo' Ocalan en zijn kornuiten elkaar in Turks, het Koerdisch bestond bijna niet meer. Beetje vergelijkbaar met Guido Gezelle en de Vlaamse taalstrijd. Die schreven elkaar in de donkerste dagen van de Franstalige overheersing elkaar ook al in het Frans dat het nu of nooit was, of Vlaanderen verfranst zou worden.
Je vergeet een klein detail: Turken zijn nationalistisch, vechten niet voor het geld, Turks grondgebied is alles en doen alles voor de Turkse vlag. Turken zijn niet bang om te sterven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:56 schreef Haradrim het volgende:
[..]
Allemaal een beetje 'what if' gepraat, maar denk niet dat dat zo makkelijk zou gaan. Het is altijd moeilijker om een gebied aan te vallen waar je eigenlijk niet veel te zoeken hebt. Demoralisatie onder soldaten etc. En dit is niet anti-Turks oid, maar een veel voorkomend verschijnsel. Kijk maar naar naar de Nagorno-Karabach oorlog. Armeniërs streden met veel minder soldaten en materieel tegen een beter uitgerust en groter Azerbeidjaans leger, maar streden voor 'hun' gebied tegen Azeri's die dachten 'wat doe ik hier in deze uithoek van het land' en veel liever koffie dronken in een cafeetje in Bakoe. Wel interessant zijspoor btw.
Het Ottomaanse Rijk bestaat niet meer. Wat een fail voor de Turken. Kregen een mes in hun rug van de Arabieren, en terecht. Die wilden ook niet onder de Turkse onderdrukkers leven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
600 jaar lang heeft dat geduurd, mijn beste. 600 jaar lang zijn de Grieken gedomineerd door de Turken. Nu ze dat niet meer zijn gaat het helemaal verkeerd, maar ik verwacht ook niets anders van die zwakke Grieken.
Denken dat je mij kan dissen door het grote Ottomaanse Rijk te vergelijken met de PKK..
.
. Die PKK krijgt het niet eens voor elkaar om een land te stichten, de Ottomanen... Wel ja, je weet wat er allemaal is gebeurd. Die haat van jou jegens Turken komt niet omdat je ze slecht vindt of zo, maar omdat je weet dat Turken beter zijn dan Grieken. En dat kan je niet verkroppen.
Er zijn geen onderdrukte Koerden in Turkije.quote:Op woensdag 23 juni 2010 00:58 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Zonder de PKK zou men niet eens op de hoogte zijn van de onderdrukte Koerden in Turkije. De PKK heeft de kwestie op de internationale agenda gezet. En de Turken lijden eronder: slechte reputatie, mogen niet bij de EU, mensenrechtenorganisaties ownen Turkije keer op keer.
Zolang de Grieken zich barbaars gedragen tegen de Turkse minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht. Griekenland is geen haar beter dan Turkije, als je dat al durft te denken.quote:Zolang de Turken zich barbaars gedragen tegenover een minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht
*Zucht*. Kunnen we nu weer over op de ratio?quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vergeet een klein detail: Turken zijn nationalistisch, vechten niet voor het geld, Turks grondgebied is alles en doen alles voor de Turkse vlag. Turken zijn niet bang om te sterven.
Vraag maar anders even aan die Griek wat er allemaal is gebeurd. Hij kan het je vast wel vertellen.
En zie wat er nu met de Arabieren aan het gebeuren is. Erger kun je het niet treffen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:06 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
Het Ottomaanse Rijk bestaat niet meer. Wat een fail voor de Turken. Kregen een mes in hun rug van de Arabieren, en terecht. Die wilden ook niet onder de Turkse onderdrukkers leven.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er zijn geen onderdrukte Koerden in Turkije.
OEH OEH OEH. WE MOGEN NIET BIJ DE EU..
.
.
Zie topictitel. TURKS-KOERDISCH conflict.quote:Zolang de Grieken zich barbaars gedragen tegen de Turkse minderheid, worden ze gehaat en gebashed. En terecht. Griekenland is geen haar beter dan Turkije, als je dat al durft te denken.
Ik leg je even haarfijn uit wat het verschil is tussen Turken en laten we zeggen Grieken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:08 schreef Haradrim het volgende:
[..]
*Zucht*. Kunnen we nu weer over op de ratio?
Kijk de Griek de conflicten in zijn eigen land eens wegwuiven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:09 schreef Hellas2009 het volgende:
[..]
[..]
Zie topictitel. TURKS-KOERDISCH conflict.Zie je Griekenland in de tt of de op? Nope.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |