abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55891116
quote:
Bush bepleit toetreding Turkije tot EU
(Novum/Ap) - De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag een gloedvol betoog gehouden ter ondersteuning van Turkije's streven naar het lidmaatschap van de Europese Unie. Hij noemde het land een 'constructieve brug' tussen het westen en de islamitische wereld en een 'fantastisch voorbeeld' voor andere landen 'dat het mogelijk is democratie te laten samengaan met een geweldige godsdienst als de islam'.

Voordat hij voor een rondreis door het Midden-Oosten vertrok had Bush dinsdag een onderhoud met de Turkse president Abdullah Gül, waarna de twee bij het Witte Huis voor de pers verschenen.

Bush zei dat hij Turkije's pogingen steunt om de Koerdische rebellengroep PKK in Noord-Irak te bestrijden. De PKK is een vijand van Turkije, Irak en van mensen die in vrede willen leven, zei hij. Bij een bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, twee maanden geleden, beloofde Bush Turkije te voorzien van inlichtingen over de PKK en geen bezwaar te zullen maken als Turkije beperkte luchtaanvallen uitvoert op bases van de PKK in Noord-Irak.

Witte-Huiswoordvoerster Dana Perino zei dat de regering Bush graag wil dat de Turkse leiders een politieke oplossing voor de lange termijn proberen te vinden voor het probleem van de PKK, bijvoorbeeld door samen te werken met Iraakse leiders die ook bezorgd zijn over de activiteiten van de groep.

Gül zei dat Turkije samen met de Verenigde Staten zal blijven werken aan vrede, stabiliteit en welvaart.
http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00

Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.

Owja, ik heb een vermoeden wat straks het standpunt van de Nederlandse regering zal zijn...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55891156
??? ...wat moet een land dat voor de meerderheid in Azië ligt in de EU? Geografielessen voor Herr Bush?
pi_55891178
Die kutkop moet zich maar lekker met zijn eigen continent bezig houden.
No bitch to me
pi_55891203
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Dat dus. .
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:30:29 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_55891221
Gelukkig is er straks een nieuwe president waar NL naar kan luisteren.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_55891256
Bush kan zich beter bezig houden met de koeien op zijn ranch. Hij is immers zelf een rund.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:33:25 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_55891257
Haha, met zijn desastreuze buitenland- en binnenlandbeleid komt hij de rest van de wereld vertellen wat men moet doen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_55891281
Als dat gebeurt krijgen we een burgeroorlog
pi_55891290
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Eensch.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:36:04 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55891304
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:30 schreef BertV het volgende:
Gelukkig is er straks een nieuwe president waar NL naar kan luisteren.
Mischien moet Nederland gewoon niet te veel en te vaak luisteren naar een President van een geheel ander land en gewoon haar eigen mening vormen over de gebeurtenissen in de wereld...zou dat wellicht iets gezonder zijn voor NL?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_55891340
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien?
We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?

Daarnaast heeft Bush gewoon gelijk als hij pleit voor toetreding van Turkije tot de EU. Dat zou een prima ontwikkeling zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55891410
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
Geografielessen voor Herr Bush?
Leren lezen voor jou denk ik. De EU en Turkije zijn al lang met onderhandelingen over toetreding bezig geweest.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:43:20 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55891430
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:34 schreef Snever het volgende:
Als dat gebeurt krijgen we een burgeroorlog
Uhu, heel apathisch Nederland staat als 1 man op en bezeilt de straten, ik zie het niet bepaald voor me . Maar inderdaad had die Bush meer voor de zaak van Turkije gedaan als hij z'n mond had gehouden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:44:12 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_55891443
Ach loop de man niet op alles af te zeiken, er zijn zat mensen in Europa die hetzelfde vinden. Maar als hij zegt is het gelijk een bemoeial. Ik geef hem gelijk.
When all else fails, you always have delusion.
pi_55891459
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?

Daarnaast heeft Bush gewoon gelijk als hij pleit voor toetreding van Turkije tot de EU. Dat zou een prima ontwikkeling zijn.
Waar precies dan? En dan bedoel ik niet door Amerika gestarte conflicten..
En Turkije heeft nu nog niets in de EU te zoeken, eerst maar eens het Cyprus-conflict oplossen.
Gelukkig is Cyprus nu ook een Euroland, dat maakt hun positie net iets sterker. Zeker samen met de Grieken (en Fransen, die ons ook steunen indeze . )
-
pi_55891562
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

Waar precies dan?
Ten aanzien van zoveel dingen. De meeste zaken zijn niet nieuwswaardig en dus zie jij het niet langs schuiven, maar dat is iets anders dan dat de EU stil is.

Duidelijk voorbeeld wat vaak de pers heeft gehaald is het bemoeien met mensenrechtenschendingen in China. Daar roept de EU vaak genoeg wat over.
quote:
En Turkije heeft nu nog niets in de EU te zoeken
Dat is een mening. Bush heeft er ook een. Mag hij?
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:55:36 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891613
Ijl maar lekker verder DS4. Je bemoeien met mensenrechtenschendingen (WTF, dat is de reden dat Turkije er nog niet bij hoort!) is iets heel anders dan je met de staatkundige verhoudingen bemoeien.

Herkennen we dit nog:
http://www.novatv.nl/novaplayer/player.html?id=rep-1871-0
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:56:39 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891627
Al wraak moet Europa maar zich unaniem gaan uitspreken voor een Democratische kandidaat. Dan heb je ballen en dat zal ze leren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55891673
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ijl maar lekker verder DS4. Je bemoeien met mensenrechtenschendingen (WTF, dat is de reden dat Turkije er nog niet bij hoort!) is iets heel anders dan je met de staatkundige verhoudingen bemoeien.
De EU heeft zich ook geregeld uitgelaten over Noord-Amerikaanse handelsverdragen.

Het was een VOORBEELD. Er werd gevraagd om een voorbeeld van een situatie waarbij het niet ging om een conflict welke door de Amerikanen was gestart. Nou, daar voldeed het aan. Zeik dus niet zo.
pi_55891691
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
Al wraak moet Europa maar zich unaniem gaan uitspreken voor een Democratische kandidaat. Dan heb je ballen en dat zal ze leren.
Dat doen de politici in NL toch al lang?

Dus kennelijk weet je best dat er over en weer meningen worden geuit over binnenlandse aangelegenheden...
pi_55891727
Bush wil turkije alleen maar bij de EU zodat de EU een zwakkere economie wordt. We zullen worden geconfronteerd met terroristen aan onze grenzen waardoor we als europa gedwongen worden met ome Bush mee te doen.
Mijn statement is altijd als je niet op het europese continent ligt hoor je niet bij europa. We vragen marokko toch ook niet om deel te nemen? Dat ligt net ze aan europa vast als turkije.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:05:59 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891765
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat doen de politici in NL toch al lang?

Dus kennelijk weet je best dat er over en weer meningen worden geuit over binnenlandse aangelegenheden...
Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.

Dat doe je meestal niet in de politiek, je openbaar uitspreken voor een kandidaat. Juist omdat het fatsoenlijk is je niet met interne aangelegenheden te bemoeien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55891792
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef Deetch het volgende:
Bush wil turkije alleen maar bij de EU zodat de EU een zwakkere economie wordt.
Wat een onzin. Waar haal je het vandaan...
quote:
We zullen worden geconfronteerd met terroristen aan onze grenzen waardoor we als europa gedwongen worden met ome Bush mee te doen.
Wat een angst. Zit je al onder je bureau te bibberen?
quote:
Mijn statement is altijd als je niet op het europese continent ligt hoor je niet bij europa. We vragen marokko toch ook niet om deel te nemen? Dat ligt net ze aan europa vast als turkije.
Topografie is niet jouw sterkte punt lees ik.

De werkelijke reden van de oproep van Bush is vele malen simpeler. Bush heeft Turkije toegezegd zich in te zetten voor het bespoedigen van de toetreding tot de EU. Verder denk ik dat het Bush zal jeuken eerlijk gezegd.
pi_55891818
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.
Dus al die berichtgeving over politici die hun voorkeur uitspreken voor een democraat is gelogen?
quote:
Dat doe je meestal niet in de politiek, je openbaar uitspreken voor een kandidaat. Juist omdat het fatsoenlijk is je niet met interne aangelegenheden te bemoeien.
-edit- Probeer het eens met argumenten i.p.v persoonlijk te worden

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 06-02-2008 09:41:36 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:13:09 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891902
Slecht uitgeslapen?

Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden? Of anders een Europese politicus.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55891981
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht uitgeslapen?
Uitslapen? Man, het is doordeweeks en sowieso slaap ik eigenlijk nooit echt uit. Handjes laten wapperen!
quote:
Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden? Of anders een Europese politicus.
O, dus als het iemand uit de tweede kamer is, dan is het prima...

Ik onthoud het niet allemaal precies wie wat wanneer heeft gezegd (het is nl. niet echt belangrijk), maar weet zeker dat ik het meermaals voorbij heb zien komen. En kennelijk kun jij het je ook wel herinneren, want ineens moet het om een minister of hoger gaan...
pi_55891984
quote:

[..]

http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00

Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.
Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moet

Ik lees alleen dat Bush hier een voorstander van is en dat is zijn goed recht, het is het goed recht van de EU om deze aanbeveling te negeren of niet.

En dat wij ons niet bemoeien met Amerikaanse aangelegenheden is natuurlijk wederom grote kolder. De EU bemoeit zich wekelijks met Amerikaanse aangelegenheden en vice verca. Vooral op het terein van belastingen en staatssteun is regelmatig "bemoeienis"

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2008 10:20:01 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:20:13 #28
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_55892011
Bush. Come-the-fuck-on.
Nep gast, redneck piece of sh*t.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_55892049
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
En bedankt voor jouw geweldige bijdrage.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:32:03 #30
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55892250
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
Bush ain't no Redneck
dumb, retarded yes, but no Redmeck ya hear?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:44:43 #31
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_55892499
Met een EU referendum had zoiets duidelijk uitgesproken kunnen worden. Maar het lijkt er meer op dat geen enkel EU-land hierover concrete afspraken durft te maken. En Bush... ach ja... die is straks exit. Zijn woorden wegen steeds minder op de geo-politieke weegschaal.
pi_55892563
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:44 schreef Mirel het volgende:
Ach loop de man niet op alles af te zeiken, er zijn zat mensen in Europa die hetzelfde vinden. Maar als hij zegt is het gelijk een bemoeial. Ik geef hem gelijk.
Laat Bush nou niet uit Europa komen. Zijn eigen land is al een zooitje, misschien moet 'ie zich daarmee gaan bemoeien ipv Pakistan de les lezen, Irak denken te kunnen bezetten en nu Europa te vertellen wat te doen met het islamitische land Turkije wat geeneens in Europa ligt..
pi_55892860
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
??? ...wat moet een land dat voor de meerderheid in Azië ligt in de EU? Geografielessen voor Herr Bush?
alsof iemand het boeit dat het in azie ligt er wonen gewoon veel moslims dus is het kut, iedereen die een andere reden geeft praat poep
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:17:51 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55894745
Ik denk trouwens wel dat Turkije op termijn bij de EU zal komen. De voorstanders zijn immers het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, België, Italië en nu ook al de VS. Dat ziet er uit als een gelopen race. Zeker als Polen (die nu nog twijfelt) straks in stemt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55895568

Maar goed op zich is toetreding van Turkije geen slecht idee alleen moet er nog zeker 10 jaar overheen gaan.

En verder heeft bush daar natuurlijk niets over te zeggen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:52:59 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55895645
Wil Bush tegelijk met Turkije het martelen in de EU introduceren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55895975
Bush tegen de PKK Misschien moet Turkije de Koerden eens netjes gaan behandelen?
pi_55896250
Voordat de Turken lid mogen worden willen we eerst Rusland erbij. Daar valt daadwerkelijk nog wat te halen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_55896455
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moet

Ik lees alleen dat Bush hier een voorstander van is en dat is zijn goed recht, het is het goed recht van de EU om deze aanbeveling te negeren of niet.

En dat wij ons niet bemoeien met Amerikaanse aangelegenheden is natuurlijk wederom grote kolder. De EU bemoeit zich wekelijks met Amerikaanse aangelegenheden en vice verca. Vooral op het terein van belastingen en staatssteun is regelmatig "bemoeienis"
Het woord "Bush" werkt als een rode lap voor Klopkoek c.s. waarbij alle resterende redelijkheid plotsklaps verdwijnt.
pi_55896535
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:44 schreef Drugshond het volgende:
Met een EU referendum had zoiets duidelijk uitgesproken kunnen worden. Maar het lijkt er meer op dat geen enkel EU-land hierover concrete afspraken durft te maken. En Bush... ach ja... die is straks exit. Zijn woorden wegen steeds minder op de geo-politieke weegschaal.
Zo'n referendum moet er alsnog zo snel mogelijk komen. Eerlijk tegenover de bevolking van Turkije en eerlijk tegenover de bevolking van Europa. De EU verliest alle geloofwaardigheid en draagvlak onder de Europese bevolking als de EU de toetreding van Turkije door de strot van Europese burgers duwt.
pi_55898152
Wat idiote gevallen onder het volk is geen argument om een heel land buiten de EU te houden, schop Polen er dan ook anders maar uit. Turkije werkt al een tijdje om te voldoen aan de voorwaarden van de Europese Unie. Ligging van Turkije is een geografische goudmijn en ook de economie en hervormingen zijn een extra reden om Turkije 's entree serieus te overwegen. Maar doen omdat Bush het zegt?
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:46:51 #42
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_55898360
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:49 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Laat Bush nou niet uit Europa komen. Zijn eigen land is al een zooitje, misschien moet 'ie zich daarmee gaan bemoeien ipv Pakistan de les lezen, Irak denken te kunnen bezetten en nu Europa te vertellen wat te doen met het islamitische land Turkije wat geeneens in Europa ligt..
Ik bedoel gewoon dat als mensen in Europa het vinden, dan is het ok, maar als hij het vind, dan is het een arrogante bemoeial.
When all else fails, you always have delusion.
pi_55899034
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:06 schreef PAA-053 het volgende:
Bush tegen de PKK Misschien moet Turkije de Koerden eens netjes gaan behandelen?
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?
pi_55899789
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?
Hmm, ik lees idd net op Wiki dat er ook veel Koerden tegen de PKK zijn. Ik zag het altijd als een revolutionaire beweging voor de Koerden, beetje als de RMS op de Molukken ofzo. Een beweging iig die kan rekenen op de steun van de bevolking.
Niet helemaal dus

Maar totaal verschillend?
pi_55899813
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat de Partiya Karkerên Kurdistan (Arbeiderspartij Koerdistan) niet uit Koerden bestaat?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_55899826
quote:
Wat gedraag je je toch weer opgehitst, dat is nergens voor nodig. Dat jij een persoonlijke met Bush er op na houdt betekent nog niet dat Bush niks mag zeggen over de Turkije-kwestie. Iedereen mag daar wat over zeggen. Bush moet zich alleen wel afvragen of het nuttig is wat hij nu zegt, maar dat is een afweging die iedereen voor zich mag maken.
pi_55899926
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:49 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Hmm, ik lees idd net op Wiki dat er ook veel Koerden tegen de PKK zijn. Ik zag het altijd als een revolutionaire beweging voor de Koerden, beetje als de RMS op de Molukken ofzo. Een beweging iig die kan rekenen op de steun van de bevolking.
Niet helemaal dus

Maar totaal verschillend?
Ik wil niet al te veel zeggen, zodat het topic niet te offtopic gaat. Koerden zijn een volk. Net zoals dat je Turken en Nederlanders hebt, heb je ook Koerden. Bevolkingsgroep. De PKK is een militante groepering/partij (die inderdaad bestaat uit Koerden, Seneca). Maar het verschil is dus dat de PKK zichzelf ziet als vrijheidsstrijders, maar dat Turkije en onder andere Europa en VS de PKK als een terroristische groepering ziet. Meer informatie is beschikbaar op internet, .

Niets mis met Koerden

Edit: Het is begrijpelijk dat er Koerden tegen de PKK zijn. Dit kan vooral komen doordat bij de doelen die door de PKK aangevallen worden, er ook Koerden sterven. De laatste aanval is nog vers.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2008 16:00:09 ]
pi_55899978
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik wil niet al te veel zeggen, zodat het topic niet te offtopic gaat. Koerden zijn een volk. Net zoals dat je Turken en Nederlanders hebt, heb je ook Koerden. Bevolkingsgroep. De PKK is een militante groepering/partij (die inderdaad bestaat uit Koerden, Seneca). Maar het verschil is dus dat de PKK zichzelf ziet als vrijheidsstrijders, maar dat Turkije en onder andere Europa en VS de PKK als een terroristische groepering ziet. Meer informatie is beschikbaar op internet, .

Niets mis met Koerden.
Met andere woorden: one man's freedom fighter is another man's terrorist, gaat hier op.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_55900067
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:58 schreef Seneca het volgende:

[..]

Met andere woorden: one man's freedom fighter is another man's terrorist, gaat hier op.
Och ja, one man of niet, je gaat je eigen volk niet vermoorden. Er gaan geregeld Koerden dood, aangezien de PKK in het oosten zit en er Koerden in het oosten wonen. Als je zelfs je eigen volk vermoord, is er niets 'freedom fighting' te noemen. Gewoon terrorisme.

Ik noem het even plat 'eigen volk'.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:37:56 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55900849
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Zo'n referendum moet er alsnog zo snel mogelijk komen. Eerlijk tegenover de bevolking van Turkije en eerlijk tegenover de bevolking van Europa. De EU verliest alle geloofwaardigheid en draagvlak onder de Europese bevolking als de EU de toetreding van Turkije door de strot van Europese burgers duwt.
Ik denk dat dat juist zal gebeuren, aangezien meerdere landen tegen de toetreding van Turkije tot de EU zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')