http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EUquote:Bush bepleit toetreding Turkije tot EU
(Novum/Ap) - De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag een gloedvol betoog gehouden ter ondersteuning van Turkije's streven naar het lidmaatschap van de Europese Unie. Hij noemde het land een 'constructieve brug' tussen het westen en de islamitische wereld en een 'fantastisch voorbeeld' voor andere landen 'dat het mogelijk is democratie te laten samengaan met een geweldige godsdienst als de islam'.
Voordat hij voor een rondreis door het Midden-Oosten vertrok had Bush dinsdag een onderhoud met de Turkse president Abdullah Gül, waarna de twee bij het Witte Huis voor de pers verschenen.
Bush zei dat hij Turkije's pogingen steunt om de Koerdische rebellengroep PKK in Noord-Irak te bestrijden. De PKK is een vijand van Turkije, Irak en van mensen die in vrede willen leven, zei hij. Bij een bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, twee maanden geleden, beloofde Bush Turkije te voorzien van inlichtingen over de PKK en geen bezwaar te zullen maken als Turkije beperkte luchtaanvallen uitvoert op bases van de PKK in Noord-Irak.
Witte-Huiswoordvoerster Dana Perino zei dat de regering Bush graag wil dat de Turkse leiders een politieke oplossing voor de lange termijn proberen te vinden voor het probleem van de PKK, bijvoorbeeld door samen te werken met Iraakse leiders die ook bezorgd zijn over de activiteiten van de groep.
Gül zei dat Turkije samen met de Verenigde Staten zal blijven werken aan vrede, stabiliteit en welvaart.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Die kutkop moet zich maar lekker met zijn eigen continent bezig houden.
Eensch.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Die kutkop moet zich maar lekker met zijn eigen continent bezig houden.
Mischien moet Nederland gewoon niet te veel en te vaak luisteren naar een President van een geheel ander land en gewoon haar eigen mening vormen over de gebeurtenissen in de wereld...zou dat wellicht iets gezonder zijn voor NL?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:30 schreef BertV het volgende:
Gelukkig is er straks een nieuwe president waar NL naar kan luisteren.
We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien?
Leren lezen voor jou denk ik. De EU en Turkije zijn al lang met onderhandelingen over toetreding bezig geweest.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
Geografielessen voor Herr Bush?
Uhu, heel apathisch Nederland staat als 1 man op en bezeilt de straten, ik zie het niet bepaald voor mequote:Op woensdag 9 januari 2008 09:34 schreef Snever het volgende:
Als dat gebeurt krijgen we een burgeroorlog
Waar precies dan? En dan bedoel ik niet door Amerika gestarte conflicten..quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?
Daarnaast heeft Bush gewoon gelijk als hij pleit voor toetreding van Turkije tot de EU. Dat zou een prima ontwikkeling zijn.
Ten aanzien van zoveel dingen. De meeste zaken zijn niet nieuwswaardig en dus zie jij het niet langs schuiven, maar dat is iets anders dan dat de EU stil is.quote:
Dat is een mening. Bush heeft er ook een. Mag hij?quote:En Turkije heeft nu nog niets in de EU te zoeken
De EU heeft zich ook geregeld uitgelaten over Noord-Amerikaanse handelsverdragen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ijl maar lekker verder DS4. Je bemoeien met mensenrechtenschendingen (WTF, dat is de reden dat Turkije er nog niet bij hoort!) is iets heel anders dan je met de staatkundige verhoudingen bemoeien.
Dat doen de politici in NL toch al lang?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
Al wraak moet Europa maar zich unaniem gaan uitspreken voor een Democratische kandidaat. Dan heb je ballen en dat zal ze leren.
Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat doen de politici in NL toch al lang?
Dus kennelijk weet je best dat er over en weer meningen worden geuit over binnenlandse aangelegenheden...
Wat een onzin. Waar haal je het vandaan...quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef Deetch het volgende:
Bush wil turkije alleen maar bij de EU zodat de EU een zwakkere economie wordt.
Wat een angst. Zit je al onder je bureau te bibberen?quote:We zullen worden geconfronteerd met terroristen aan onze grenzen waardoor we als europa gedwongen worden met ome Bush mee te doen.
Topografie is niet jouw sterkte punt lees ik.quote:Mijn statement is altijd als je niet op het europese continent ligt hoor je niet bij europa. We vragen marokko toch ook niet om deel te nemen? Dat ligt net ze aan europa vast als turkije.
Dus al die berichtgeving over politici die hun voorkeur uitspreken voor een democraat is gelogen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.
-edit- Probeer het eens met argumenten i.p.v persoonlijk te wordenquote:Dat doe je meestal niet in de politiek, je openbaar uitspreken voor een kandidaat. Juist omdat het fatsoenlijk is je niet met interne aangelegenheden te bemoeien.
Uitslapen? Man, het is doordeweeks en sowieso slaap ik eigenlijk nooit echt uit. Handjes laten wapperen!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht uitgeslapen?
O, dus als het iemand uit de tweede kamer is, dan is het prima...quote:Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden? Of anders een Europese politicus.
Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moetquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00
Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.
En bedankt voor jouw geweldige bijdrage.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
Nep gast, redneck piece of sh*t.
Bush ain't no Redneckquote:Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
Nep gast, redneck piece of sh*t.
Laat Bush nou niet uit Europa komen. Zijn eigen land is al een zooitje, misschien moet 'ie zich daarmee gaan bemoeien ipv Pakistan de les lezen, Irak denken te kunnen bezetten en nu Europa te vertellen wat te doen met het islamitische land Turkije wat geeneens in Europa ligt..quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:44 schreef Mirel het volgende:
Ach loop de man niet op alles af te zeiken, er zijn zat mensen in Europa die hetzelfde vinden. Maar als hij zegt is het gelijk een bemoeial. Ik geef hem gelijk.
alsof iemand het boeit dat het in azie ligtquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
??? ...wat moet een land dat voor de meerderheid in Azië ligt in de EU? Geografielessen voor Herr Bush?
Het woord "Bush" werkt als een rode lap voor Klopkoek c.s. waarbij alle resterende redelijkheid plotsklaps verdwijnt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moet![]()
Ik lees alleen dat Bush hier een voorstander van is en dat is zijn goed recht, het is het goed recht van de EU om deze aanbeveling te negeren of niet.
En dat wij ons niet bemoeien met Amerikaanse aangelegenheden is natuurlijk wederom grote kolder. De EU bemoeit zich wekelijks met Amerikaanse aangelegenheden en vice verca. Vooral op het terein van belastingen en staatssteun is regelmatig "bemoeienis"
Zo'n referendum moet er alsnog zo snel mogelijk komen. Eerlijk tegenover de bevolking van Turkije en eerlijk tegenover de bevolking van Europa. De EU verliest alle geloofwaardigheid en draagvlak onder de Europese bevolking als de EU de toetreding van Turkije door de strot van Europese burgers duwt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:44 schreef Drugshond het volgende:
Met een EU referendum had zoiets duidelijk uitgesproken kunnen worden. Maar het lijkt er meer op dat geen enkel EU-land hierover concrete afspraken durft te maken. En Bush... ach ja... die is straks exit. Zijn woorden wegen steeds minder op de geo-politieke weegschaal.
Ik bedoel gewoon dat als mensen in Europa het vinden, dan is het ok, maar als hij het vind, dan is het een arrogante bemoeial.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:49 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Laat Bush nou niet uit Europa komen. Zijn eigen land is al een zooitje, misschien moet 'ie zich daarmee gaan bemoeien ipv Pakistan de les lezen, Irak denken te kunnen bezetten en nu Europa te vertellen wat te doen met het islamitische land Turkije wat geeneens in Europa ligt..
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:06 schreef PAA-053 het volgende:
Bush tegen de PKKMisschien moet Turkije de Koerden eens netjes gaan behandelen?
Hmm, ik lees idd net op Wiki dat er ook veel Koerden tegen de PKK zijn. Ik zag het altijd als een revolutionaire beweging voor de Koerden, beetje als de RMS op de Molukken ofzo. Een beweging iig die kan rekenen op de steun van de bevolking.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?
Wil je zeggen dat de Partiya Karkerên Kurdistan (Arbeiderspartij Koerdistan) niet uit Koerden bestaat?quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?
Wat gedraag je je toch weer opgehitst, dat is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.
Ik wil niet al te veel zeggen, zodat het topic niet te offtopic gaat. Koerden zijn een volk. Net zoals dat je Turken en Nederlanders hebt, heb je ook Koerden. Bevolkingsgroep. De PKK is een militante groepering/partij (die inderdaad bestaat uit Koerden, Seneca). Maar het verschil is dus dat de PKK zichzelf ziet als vrijheidsstrijders, maar dat Turkije en onder andere Europa en VS de PKK als een terroristische groepering ziet. Meer informatie is beschikbaar op internet,quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:49 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Hmm, ik lees idd net op Wiki dat er ook veel Koerden tegen de PKK zijn. Ik zag het altijd als een revolutionaire beweging voor de Koerden, beetje als de RMS op de Molukken ofzo. Een beweging iig die kan rekenen op de steun van de bevolking.
Niet helemaal dus
Maar totaal verschillend?
Met andere woorden: one man's freedom fighter is another man's terrorist, gaat hier op.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil niet al te veel zeggen, zodat het topic niet te offtopic gaat. Koerden zijn een volk. Net zoals dat je Turken en Nederlanders hebt, heb je ook Koerden. Bevolkingsgroep. De PKK is een militante groepering/partij (die inderdaad bestaat uit Koerden, Seneca). Maar het verschil is dus dat de PKK zichzelf ziet als vrijheidsstrijders, maar dat Turkije en onder andere Europa en VS de PKK als een terroristische groepering ziet. Meer informatie is beschikbaar op internet,.
Niets mis met Koerden.
Och ja, one man of niet, je gaat je eigen volk niet vermoorden. Er gaan geregeld Koerden dood, aangezien de PKK in het oosten zit en er Koerden in het oosten wonen. Als je zelfs je eigen volk vermoord, is er niets 'freedom fighting' te noemen. Gewoon terrorisme.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:58 schreef Seneca het volgende:
[..]
Met andere woorden: one man's freedom fighter is another man's terrorist, gaat hier op.
Ik denk dat dat juist zal gebeuren, aangezien meerdere landen tegen de toetreding van Turkije tot de EU zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zo'n referendum moet er alsnog zo snel mogelijk komen. Eerlijk tegenover de bevolking van Turkije en eerlijk tegenover de bevolking van Europa. De EU verliest alle geloofwaardigheid en draagvlak onder de Europese bevolking als de EU de toetreding van Turkije door de strot van Europese burgers duwt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |