abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55891116
quote:
Bush bepleit toetreding Turkije tot EU
(Novum/Ap) - De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag een gloedvol betoog gehouden ter ondersteuning van Turkije's streven naar het lidmaatschap van de Europese Unie. Hij noemde het land een 'constructieve brug' tussen het westen en de islamitische wereld en een 'fantastisch voorbeeld' voor andere landen 'dat het mogelijk is democratie te laten samengaan met een geweldige godsdienst als de islam'.

Voordat hij voor een rondreis door het Midden-Oosten vertrok had Bush dinsdag een onderhoud met de Turkse president Abdullah Gül, waarna de twee bij het Witte Huis voor de pers verschenen.

Bush zei dat hij Turkije's pogingen steunt om de Koerdische rebellengroep PKK in Noord-Irak te bestrijden. De PKK is een vijand van Turkije, Irak en van mensen die in vrede willen leven, zei hij. Bij een bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, twee maanden geleden, beloofde Bush Turkije te voorzien van inlichtingen over de PKK en geen bezwaar te zullen maken als Turkije beperkte luchtaanvallen uitvoert op bases van de PKK in Noord-Irak.

Witte-Huiswoordvoerster Dana Perino zei dat de regering Bush graag wil dat de Turkse leiders een politieke oplossing voor de lange termijn proberen te vinden voor het probleem van de PKK, bijvoorbeeld door samen te werken met Iraakse leiders die ook bezorgd zijn over de activiteiten van de groep.

Gül zei dat Turkije samen met de Verenigde Staten zal blijven werken aan vrede, stabiliteit en welvaart.
http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00

Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.

Owja, ik heb een vermoeden wat straks het standpunt van de Nederlandse regering zal zijn...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55891156
??? ...wat moet een land dat voor de meerderheid in Azië ligt in de EU? Geografielessen voor Herr Bush?
pi_55891178
Die kutkop moet zich maar lekker met zijn eigen continent bezig houden.
No bitch to me
pi_55891203
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Dat dus. .
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:30:29 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_55891221
Gelukkig is er straks een nieuwe president waar NL naar kan luisteren.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_55891256
Bush kan zich beter bezig houden met de koeien op zijn ranch. Hij is immers zelf een rund.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:33:25 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_55891257
Haha, met zijn desastreuze buitenland- en binnenlandbeleid komt hij de rest van de wereld vertellen wat men moet doen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_55891281
Als dat gebeurt krijgen we een burgeroorlog
pi_55891290
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Eensch.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:36:04 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_55891304
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:30 schreef BertV het volgende:
Gelukkig is er straks een nieuwe president waar NL naar kan luisteren.
Mischien moet Nederland gewoon niet te veel en te vaak luisteren naar een President van een geheel ander land en gewoon haar eigen mening vormen over de gebeurtenissen in de wereld...zou dat wellicht iets gezonder zijn voor NL?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_55891340
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien?
We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?

Daarnaast heeft Bush gewoon gelijk als hij pleit voor toetreding van Turkije tot de EU. Dat zou een prima ontwikkeling zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55891410
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
Geografielessen voor Herr Bush?
Leren lezen voor jou denk ik. De EU en Turkije zijn al lang met onderhandelingen over toetreding bezig geweest.
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:43:20 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_55891430
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:34 schreef Snever het volgende:
Als dat gebeurt krijgen we een burgeroorlog
Uhu, heel apathisch Nederland staat als 1 man op en bezeilt de straten, ik zie het niet bepaald voor me . Maar inderdaad had die Bush meer voor de zaak van Turkije gedaan als hij z'n mond had gehouden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:44:12 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_55891443
Ach loop de man niet op alles af te zeiken, er zijn zat mensen in Europa die hetzelfde vinden. Maar als hij zegt is het gelijk een bemoeial. Ik geef hem gelijk.
When all else fails, you always have delusion.
pi_55891459
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?

Daarnaast heeft Bush gewoon gelijk als hij pleit voor toetreding van Turkije tot de EU. Dat zou een prima ontwikkeling zijn.
Waar precies dan? En dan bedoel ik niet door Amerika gestarte conflicten..
En Turkije heeft nu nog niets in de EU te zoeken, eerst maar eens het Cyprus-conflict oplossen.
Gelukkig is Cyprus nu ook een Euroland, dat maakt hun positie net iets sterker. Zeker samen met de Grieken (en Fransen, die ons ook steunen indeze . )
-
pi_55891562
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

Waar precies dan?
Ten aanzien van zoveel dingen. De meeste zaken zijn niet nieuwswaardig en dus zie jij het niet langs schuiven, maar dat is iets anders dan dat de EU stil is.

Duidelijk voorbeeld wat vaak de pers heeft gehaald is het bemoeien met mensenrechtenschendingen in China. Daar roept de EU vaak genoeg wat over.
quote:
En Turkije heeft nu nog niets in de EU te zoeken
Dat is een mening. Bush heeft er ook een. Mag hij?
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:55:36 #17
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891613
Ijl maar lekker verder DS4. Je bemoeien met mensenrechtenschendingen (WTF, dat is de reden dat Turkije er nog niet bij hoort!) is iets heel anders dan je met de staatkundige verhoudingen bemoeien.

Herkennen we dit nog:
http://www.novatv.nl/novaplayer/player.html?id=rep-1871-0
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:56:39 #18
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891627
Al wraak moet Europa maar zich unaniem gaan uitspreken voor een Democratische kandidaat. Dan heb je ballen en dat zal ze leren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55891673
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ijl maar lekker verder DS4. Je bemoeien met mensenrechtenschendingen (WTF, dat is de reden dat Turkije er nog niet bij hoort!) is iets heel anders dan je met de staatkundige verhoudingen bemoeien.
De EU heeft zich ook geregeld uitgelaten over Noord-Amerikaanse handelsverdragen.

Het was een VOORBEELD. Er werd gevraagd om een voorbeeld van een situatie waarbij het niet ging om een conflict welke door de Amerikanen was gestart. Nou, daar voldeed het aan. Zeik dus niet zo.
pi_55891691
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
Al wraak moet Europa maar zich unaniem gaan uitspreken voor een Democratische kandidaat. Dan heb je ballen en dat zal ze leren.
Dat doen de politici in NL toch al lang?

Dus kennelijk weet je best dat er over en weer meningen worden geuit over binnenlandse aangelegenheden...
pi_55891727
Bush wil turkije alleen maar bij de EU zodat de EU een zwakkere economie wordt. We zullen worden geconfronteerd met terroristen aan onze grenzen waardoor we als europa gedwongen worden met ome Bush mee te doen.
Mijn statement is altijd als je niet op het europese continent ligt hoor je niet bij europa. We vragen marokko toch ook niet om deel te nemen? Dat ligt net ze aan europa vast als turkije.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:05:59 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891765
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat doen de politici in NL toch al lang?

Dus kennelijk weet je best dat er over en weer meningen worden geuit over binnenlandse aangelegenheden...
Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.

Dat doe je meestal niet in de politiek, je openbaar uitspreken voor een kandidaat. Juist omdat het fatsoenlijk is je niet met interne aangelegenheden te bemoeien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55891792
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef Deetch het volgende:
Bush wil turkije alleen maar bij de EU zodat de EU een zwakkere economie wordt.
Wat een onzin. Waar haal je het vandaan...
quote:
We zullen worden geconfronteerd met terroristen aan onze grenzen waardoor we als europa gedwongen worden met ome Bush mee te doen.
Wat een angst. Zit je al onder je bureau te bibberen?
quote:
Mijn statement is altijd als je niet op het europese continent ligt hoor je niet bij europa. We vragen marokko toch ook niet om deel te nemen? Dat ligt net ze aan europa vast als turkije.
Topografie is niet jouw sterkte punt lees ik.

De werkelijke reden van de oproep van Bush is vele malen simpeler. Bush heeft Turkije toegezegd zich in te zetten voor het bespoedigen van de toetreding tot de EU. Verder denk ik dat het Bush zal jeuken eerlijk gezegd.
pi_55891818
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.
Dus al die berichtgeving over politici die hun voorkeur uitspreken voor een democraat is gelogen?
quote:
Dat doe je meestal niet in de politiek, je openbaar uitspreken voor een kandidaat. Juist omdat het fatsoenlijk is je niet met interne aangelegenheden te bemoeien.
-edit- Probeer het eens met argumenten i.p.v persoonlijk te worden

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 06-02-2008 09:41:36 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:13:09 #25
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55891902
Slecht uitgeslapen?

Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden? Of anders een Europese politicus.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55891981
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht uitgeslapen?
Uitslapen? Man, het is doordeweeks en sowieso slaap ik eigenlijk nooit echt uit. Handjes laten wapperen!
quote:
Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden? Of anders een Europese politicus.
O, dus als het iemand uit de tweede kamer is, dan is het prima...

Ik onthoud het niet allemaal precies wie wat wanneer heeft gezegd (het is nl. niet echt belangrijk), maar weet zeker dat ik het meermaals voorbij heb zien komen. En kennelijk kun jij het je ook wel herinneren, want ineens moet het om een minister of hoger gaan...
pi_55891984
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00

Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.
Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moet

Ik lees alleen dat Bush hier een voorstander van is en dat is zijn goed recht, het is het goed recht van de EU om deze aanbeveling te negeren of niet.

En dat wij ons niet bemoeien met Amerikaanse aangelegenheden is natuurlijk wederom grote kolder. De EU bemoeit zich wekelijks met Amerikaanse aangelegenheden en vice verca. Vooral op het terein van belastingen en staatssteun is regelmatig "bemoeienis"

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2008 10:20:01 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:20:13 #28
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_55892011
Bush. Come-the-fuck-on.
Nep gast, redneck piece of sh*t.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_55892049
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
En bedankt voor jouw geweldige bijdrage.
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:32:03 #30
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55892250
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
Bush ain't no Redneck
dumb, retarded yes, but no Redmeck ya hear?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')