http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EUquote:Bush bepleit toetreding Turkije tot EU
(Novum/Ap) - De Amerikaanse president George Bush heeft dinsdag een gloedvol betoog gehouden ter ondersteuning van Turkije's streven naar het lidmaatschap van de Europese Unie. Hij noemde het land een 'constructieve brug' tussen het westen en de islamitische wereld en een 'fantastisch voorbeeld' voor andere landen 'dat het mogelijk is democratie te laten samengaan met een geweldige godsdienst als de islam'.
Voordat hij voor een rondreis door het Midden-Oosten vertrok had Bush dinsdag een onderhoud met de Turkse president Abdullah Gül, waarna de twee bij het Witte Huis voor de pers verschenen.
Bush zei dat hij Turkije's pogingen steunt om de Koerdische rebellengroep PKK in Noord-Irak te bestrijden. De PKK is een vijand van Turkije, Irak en van mensen die in vrede willen leven, zei hij. Bij een bezoek van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, twee maanden geleden, beloofde Bush Turkije te voorzien van inlichtingen over de PKK en geen bezwaar te zullen maken als Turkije beperkte luchtaanvallen uitvoert op bases van de PKK in Noord-Irak.
Witte-Huiswoordvoerster Dana Perino zei dat de regering Bush graag wil dat de Turkse leiders een politieke oplossing voor de lange termijn proberen te vinden voor het probleem van de PKK, bijvoorbeeld door samen te werken met Iraakse leiders die ook bezorgd zijn over de activiteiten van de groep.
Gül zei dat Turkije samen met de Verenigde Staten zal blijven werken aan vrede, stabiliteit en welvaart.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Die kutkop moet zich maar lekker met zijn eigen continent bezig houden.
Eensch.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
Mischien moet Nederland gewoon niet te veel en te vaak luisteren naar een President van een geheel ander land en gewoon haar eigen mening vormen over de gebeurtenissen in de wereld...zou dat wellicht iets gezonder zijn voor NL?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:30 schreef BertV het volgende:
Gelukkig is er straks een nieuwe president waar NL naar kan luisteren.
We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien?
Leren lezen voor jou denk ik. De EU en Turkije zijn al lang met onderhandelingen over toetreding bezig geweest.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
Geografielessen voor Herr Bush?
Uhu, heel apathisch Nederland staat als 1 man op en bezeilt de straten, ik zie het niet bepaald voor mequote:Op woensdag 9 januari 2008 09:34 schreef Snever het volgende:
Als dat gebeurt krijgen we een burgeroorlog
Waar precies dan? En dan bedoel ik niet door Amerika gestarte conflicten..quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
We bemoeien ons als Europa met ik weet niet hoeveel binnenlandse aangelegenheden. Dus wat zit je nu weer voor onzin te verkopen?
Daarnaast heeft Bush gewoon gelijk als hij pleit voor toetreding van Turkije tot de EU. Dat zou een prima ontwikkeling zijn.
Ten aanzien van zoveel dingen. De meeste zaken zijn niet nieuwswaardig en dus zie jij het niet langs schuiven, maar dat is iets anders dan dat de EU stil is.quote:
Dat is een mening. Bush heeft er ook een. Mag hij?quote:En Turkije heeft nu nog niets in de EU te zoeken
De EU heeft zich ook geregeld uitgelaten over Noord-Amerikaanse handelsverdragen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:55 schreef Klopkoek het volgende:
Ijl maar lekker verder DS4. Je bemoeien met mensenrechtenschendingen (WTF, dat is de reden dat Turkije er nog niet bij hoort!) is iets heel anders dan je met de staatkundige verhoudingen bemoeien.
Dat doen de politici in NL toch al lang?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
Al wraak moet Europa maar zich unaniem gaan uitspreken voor een Democratische kandidaat. Dan heb je ballen en dat zal ze leren.
Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat doen de politici in NL toch al lang?
Dus kennelijk weet je best dat er over en weer meningen worden geuit over binnenlandse aangelegenheden...
Wat een onzin. Waar haal je het vandaan...quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef Deetch het volgende:
Bush wil turkije alleen maar bij de EU zodat de EU een zwakkere economie wordt.
Wat een angst. Zit je al onder je bureau te bibberen?quote:We zullen worden geconfronteerd met terroristen aan onze grenzen waardoor we als europa gedwongen worden met ome Bush mee te doen.
Topografie is niet jouw sterkte punt lees ik.quote:Mijn statement is altijd als je niet op het europese continent ligt hoor je niet bij europa. We vragen marokko toch ook niet om deel te nemen? Dat ligt net ze aan europa vast als turkije.
Dus al die berichtgeving over politici die hun voorkeur uitspreken voor een democraat is gelogen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:05 schreef Klopkoek het volgende:
Nee politici deden dat niet, ze deden dat alleen off the record. En off the record kwam naar voren dat ongeveer 130 kamerleden op Kerry zouden stemmen en 20 kamerleden Bush.
-edit- Probeer het eens met argumenten i.p.v persoonlijk te wordenquote:Dat doe je meestal niet in de politiek, je openbaar uitspreken voor een kandidaat. Juist omdat het fatsoenlijk is je niet met interne aangelegenheden te bemoeien.
Uitslapen? Man, het is doordeweeks en sowieso slaap ik eigenlijk nooit echt uit. Handjes laten wapperen!quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Slecht uitgeslapen?
O, dus als het iemand uit de tweede kamer is, dan is het prima...quote:Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden? Of anders een Europese politicus.
Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moetquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00
Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.
En bedankt voor jouw geweldige bijdrage.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
Nep gast, redneck piece of sh*t.
Bush ain't no Redneckquote:Op woensdag 9 januari 2008 10:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Bush. Come-the-fuck-on.
Nep gast, redneck piece of sh*t.
Laat Bush nou niet uit Europa komen. Zijn eigen land is al een zooitje, misschien moet 'ie zich daarmee gaan bemoeien ipv Pakistan de les lezen, Irak denken te kunnen bezetten en nu Europa te vertellen wat te doen met het islamitische land Turkije wat geeneens in Europa ligt..quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:44 schreef Mirel het volgende:
Ach loop de man niet op alles af te zeiken, er zijn zat mensen in Europa die hetzelfde vinden. Maar als hij zegt is het gelijk een bemoeial. Ik geef hem gelijk.
alsof iemand het boeit dat het in azie ligtquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:25 schreef gj89 het volgende:
??? ...wat moet een land dat voor de meerderheid in Azië ligt in de EU? Geografielessen voor Herr Bush?
Het woord "Bush" werkt als een rode lap voor Klopkoek c.s. waarbij alle resterende redelijkheid plotsklaps verdwijnt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat Bush vind dat Turkije er bij moet![]()
Ik lees alleen dat Bush hier een voorstander van is en dat is zijn goed recht, het is het goed recht van de EU om deze aanbeveling te negeren of niet.
En dat wij ons niet bemoeien met Amerikaanse aangelegenheden is natuurlijk wederom grote kolder. De EU bemoeit zich wekelijks met Amerikaanse aangelegenheden en vice verca. Vooral op het terein van belastingen en staatssteun is regelmatig "bemoeienis"
Zo'n referendum moet er alsnog zo snel mogelijk komen. Eerlijk tegenover de bevolking van Turkije en eerlijk tegenover de bevolking van Europa. De EU verliest alle geloofwaardigheid en draagvlak onder de Europese bevolking als de EU de toetreding van Turkije door de strot van Europese burgers duwt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:44 schreef Drugshond het volgende:
Met een EU referendum had zoiets duidelijk uitgesproken kunnen worden. Maar het lijkt er meer op dat geen enkel EU-land hierover concrete afspraken durft te maken. En Bush... ach ja... die is straks exit. Zijn woorden wegen steeds minder op de geo-politieke weegschaal.
Ik bedoel gewoon dat als mensen in Europa het vinden, dan is het ok, maar als hij het vind, dan is het een arrogante bemoeial.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:49 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Laat Bush nou niet uit Europa komen. Zijn eigen land is al een zooitje, misschien moet 'ie zich daarmee gaan bemoeien ipv Pakistan de les lezen, Irak denken te kunnen bezetten en nu Europa te vertellen wat te doen met het islamitische land Turkije wat geeneens in Europa ligt..
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:06 schreef PAA-053 het volgende:
Bush tegen de PKKMisschien moet Turkije de Koerden eens netjes gaan behandelen?
Hmm, ik lees idd net op Wiki dat er ook veel Koerden tegen de PKK zijn. Ik zag het altijd als een revolutionaire beweging voor de Koerden, beetje als de RMS op de Molukken ofzo. Een beweging iig die kan rekenen op de steun van de bevolking.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?
Wil je zeggen dat de Partiya Karkerên Kurdistan (Arbeiderspartij Koerdistan) niet uit Koerden bestaat?quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Even terzijde wat er daar precies gebeurt etc, maar je weet dat de PKK en de Koerden twee totaal verschillende partijen zijn?
Wat gedraag je je toch weer opgehitst, dat is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een arrogantie weer. Waar bemoeit deze droplul zich mee. Wij gaan in Europa toch ook niet ons met binnenlandse Amerikaanse gelegenheden bemoeien? Ik zie het al voor me dat Barroso in een verklaring stelt dat 'Mexico onmiddelijk zich bij de VS moet voegen'. Lazer toch op Bush.
Ik wil niet al te veel zeggen, zodat het topic niet te offtopic gaat. Koerden zijn een volk. Net zoals dat je Turken en Nederlanders hebt, heb je ook Koerden. Bevolkingsgroep. De PKK is een militante groepering/partij (die inderdaad bestaat uit Koerden, Seneca). Maar het verschil is dus dat de PKK zichzelf ziet als vrijheidsstrijders, maar dat Turkije en onder andere Europa en VS de PKK als een terroristische groepering ziet. Meer informatie is beschikbaar op internet,quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:49 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Hmm, ik lees idd net op Wiki dat er ook veel Koerden tegen de PKK zijn. Ik zag het altijd als een revolutionaire beweging voor de Koerden, beetje als de RMS op de Molukken ofzo. Een beweging iig die kan rekenen op de steun van de bevolking.
Niet helemaal dus
Maar totaal verschillend?
Met andere woorden: one man's freedom fighter is another man's terrorist, gaat hier op.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wil niet al te veel zeggen, zodat het topic niet te offtopic gaat. Koerden zijn een volk. Net zoals dat je Turken en Nederlanders hebt, heb je ook Koerden. Bevolkingsgroep. De PKK is een militante groepering/partij (die inderdaad bestaat uit Koerden, Seneca). Maar het verschil is dus dat de PKK zichzelf ziet als vrijheidsstrijders, maar dat Turkije en onder andere Europa en VS de PKK als een terroristische groepering ziet. Meer informatie is beschikbaar op internet,.
Niets mis met Koerden.
Och ja, one man of niet, je gaat je eigen volk niet vermoorden. Er gaan geregeld Koerden dood, aangezien de PKK in het oosten zit en er Koerden in het oosten wonen. Als je zelfs je eigen volk vermoord, is er niets 'freedom fighting' te noemen. Gewoon terrorisme.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:58 schreef Seneca het volgende:
[..]
Met andere woorden: one man's freedom fighter is another man's terrorist, gaat hier op.
Ik denk dat dat juist zal gebeuren, aangezien meerdere landen tegen de toetreding van Turkije tot de EU zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zo'n referendum moet er alsnog zo snel mogelijk komen. Eerlijk tegenover de bevolking van Turkije en eerlijk tegenover de bevolking van Europa. De EU verliest alle geloofwaardigheid en draagvlak onder de Europese bevolking als de EU de toetreding van Turkije door de strot van Europese burgers duwt.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:27 schreef TornadoDK het volgende:
quote:met een geweldige godsdienst als de islam'.
Godsdienst is per definitie geweldig, want het is geen nazistisch, moreel verderfelijk atheïsme. Liever zombie-aanbidders, natuurlijk, maar woestijnstrijdervolgelingen zijn ook goed.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:38 schreef xFriendx het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat hij het zelf nog gelooft ook zodra de camera's en microfoons uit staan.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:38 schreef xFriendx het volgende:
[..]
![]()
Ik hoop dat hij het zelf nog gelooft ook zodra de camera's en microfoons uit staan.
Ja, en dat heb ik ook goed begrepen. En mensen uit de EU mogen een menig hebben, maar mensen buiten de EU (en vooral Bush die zelf al genoeg problemen heeft) hoeven helemaal geen mening te hebben. Onze stem binnen de EU wordt met zo'n groot land erbij niets meer waard, iets wat Bush niets kan schelen want zijn stem wordt er niet groter of kleiner door. Hoe durft hij ons dan te vertellen wat we zouden moeten doen? Nog sterker, Bush negeert elk verdrag op de wereld en weigert samen te werken met wie dan ook maar vertelt anderen vooral samen te werkenquote:Op woensdag 9 januari 2008 14:46 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat als mensen in Europa het vinden, dan is het ok, maar als hij het vind, dan is het een arrogante bemoeial.
Als de Nederlandse kontenlikkende politici dit ook menen, ben ik pas gerust. Ben bang dat dat niet zo zal zijn..quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat laten een hoop mensen zich opnaaien zeg. Rustig aan het president Bush maar die wat zegt.
Wie wil er nu niet grenzen aan Irak, Iran, Syrie en Armenie? de droom van elk land...quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Triggershot het volgende:
Ligging van Turkije is een geografische goudmijn
straatarm, wie wil dat nu niet?quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Triggershot het volgende:
en ook de economie
de macht van het leger afpakken zodat radicale moslims er democratisch aan de macht kunnen komen. Wie wil dat nu niet?quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Triggershot het volgende: en hervormingen
Nee, Bulgarije en Roemenië zijn we blij mee.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:42 schreef IHVK het volgende:
Waarom is Turkije eigenlijk zo'n groot probleem? Alleen maar omdat ze moslim zijn?
Als je het economisch bekijkt, het gaat in Turkije veel beteren dan in Bulgarije of Roemenië. Mensenrechten even goed in ieder geval niet slechter dan eerder genoemde landen.
Maar toch is Turkije anders. Waarom vraag ik me altijd af?
Griekenland, De Zwarte Zee, de Middlelandse Zee. Zeer belangrijke pijpleidingen lopen door het land. En een brug naar het Oosten.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wie wil er nu niet grenzen aan Irak, Iran, Syrie en Armenie? de droom van elk land...![]()
Inderdaad het is net Congo of Ethiopië. Mensen sterven er van de honger allemaal.quote:straatarm, wie wil dat nu niet?
Makkelijk is dat. Moslimradicalen de schuld geven, om Turkije eruit te houden.quote:de macht van het leger afpakken zodat radicale moslims er democratisch aan de macht kunnen komen. Wie wil dat nu niet?
Oh nu is er opeens een verturking. Was er ook een verduitsing en een verpoling? Is mij allemaal ontgaan namelijk.quote:De EU moet verturken als opoffer-onderdeel van de amerikaanse geopolitiek![]()
Toch ging niemand de straat op en vragen naar referenda heb ik ook niet gezien. Geert Wilders die zei ook weinig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:46 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nee, Bulgarije en Roemenië zijn we blij mee.
met roemenen en bulgaren kan je een normaal gesprek voeren; en zijn bereid zich aan EUnormen aan te passen; ondanks ook daar nog veel werk is. Turken zijn simpelweg geen Europeanen; en diegenen die "trachten" het te zijn zijn constant een voorbeeld dat het niet zo is... daarboven hebben roemenie en bulgarije lekkere vrouwen; wat ik zonder scheerapparaat van onzer turken niet kan zeggenquote:Op woensdag 9 januari 2008 21:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Toch ging niemand de straat op en vragen naar referenda heb ik ook niet gezien. Geert Wilders die zei ook weinig.
Maar o wee als het om Turkije gaat, dan veranderen alle regels opeens.
Dus als je er al wat slechte landen tussen hebt moet dat een reden zijn om er nog meer te nemen. Ook is het moslim verhaal natuurlijk belangrijk, die andere landen waren geen overwegend moslim landen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Toch ging niemand de straat op en vragen naar referenda heb ik ook niet gezien. Geert Wilders die zei ook weinig.
Maar o wee als het om Turkije gaat, dan veranderen alle regels opeens.
Ik ken er genoeg op niveau waar jij alleen van kan dromen, dus dit is grote onzin.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:42 schreef misteriks het volgende:
daarboven hebben roemenie en bulgarije lekkere vrouwen; wat ik zonder scheerapparaat van onzer turken niet kan zeggen
In mijn geval omdat onze stem dan bijna niets meer waard is. Bovendien is het land zo groot dat het haast wachten is dat islamitische regels ingevoerd zullen worden op basis van democratie en dus 'de meeste stemmen gelden'. Dat is imo een stap terug en een gevaarlijke ontwikkeling..quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:42 schreef IHVK het volgende:
Waarom is Turkije eigenlijk zo'n groot probleem? Alleen maar omdat ze moslim zijn?
Als je het economisch bekijkt, het gaat in Turkije veel beteren dan in Bulgarije of Roemenië. Mensenrechten even goed in ieder geval niet slechter dan eerder genoemde landen.
Maar toch is Turkije anders. Waarom vraag ik me altijd af?
Met andere woorden: je bent gewoon angstig aangelegd.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:15 schreef Tarabass het volgende:
In mijn geval omdat onze stem dan bijna niets meer waard is. Bovendien is het land zo groot dat het haast wachten is dat islamitische regels ingevoerd zullen worden op basis van democratie en dus 'de meeste stemmen gelden'. Dat is imo een stap terug en een gevaarlijke ontwikkeling..
Als jij je lot graag in een islamitisch land wilt leggen en de grens van de EU met de helft wil vergroten (wie gaat de bewaking voor die achterlijke landen die dan ineens grenzen betalen) moet jij dat weten. Dat zegt niet dat ik angstig ben, over tien jaar woon ik hopelijk toch niet meer binnen de EU..quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met andere woorden: je bent gewoon angstig aangelegd.
Als je de feiten kent, weet je dat in Turkije kerk en staat gescheiden zijn, dus is jouw angst ernstig ongegrond, nog afgezien van het feit dat Turkije helemaal niet de meerderheid in de EU zou verkrijgen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:41 schreef Tarabass het volgende:
Als jij je lot graag in een islamitisch land wilt leggen en de grens van de EU met de helft wil vergroten (wie gaat de bewaking voor die achterlijke landen die dan ineens grenzen betalen) moet jij dat weten. Dat zegt niet dat ik angstig ben, over tien jaar woon ik hopelijk toch niet meer binnen de EU..
Niet echt, geloof wordt daar hevig gediscrimineerd tegenover andere niet-religieuze overtuigingen en de overheid heeft een speciaal ministerie dat religieuze zaken regelt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:31 schreef DS4 het volgende:
weet je dat in Turkije kerk en staat gescheiden zijn
Ja hier ook, je merkt er alleen weinig van. Moslims hier hebben alle rechten die ze al hadden en bij de overheid en op scholen mogen hoofddoeken gewoon gedragen worden, om maar een voorbeeld te noemen..quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je de feiten kent, weet je dat in Turkije kerk en staat gescheiden zijn, dus is jouw angst ernstig ongegrond, nog afgezien van het feit dat Turkije helemaal niet de meerderheid in de EU zou verkrijgen.
En verder moet je eens goed naar de Schengengrenzen kijken en bestaat altijd de mogelijkheid om vrij reizen niet mogelijk te maken zodra Turkije de eigen grenzen niet goed dicht kan houden.
En over 10 jaar denk ik dat jij nog steeds in NL aan het mopperen bent, maar dat even terzijde.
Ik kan ook betogen dat in NL kerk en staat niet gescheiden zijn met en gelijksoortige redenering. Maar ik heb dan geen gelijk...quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:33 schreef Monidique het volgende:
Niet echt, geloof wordt daar hevig gediscrimineerd tegenover andere niet-religieuze overtuigingen en de overheid heeft een speciaal ministerie dat religieuze zaken regelt.
En daar heb jij last van?quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:53 schreef Tarabass het volgende:
en bij de overheid en op scholen mogen hoofddoeken gewoon gedragen worden
Dat kun je doen, maakt nog niet dat er opeens wel een scheiding van Kerk en staat is in Turkije.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan ook betogen dat in NL kerk en staat niet gescheiden zijn met en gelijksoortige redenering.
Goh, leuk.quote:Maar ik heb dan geen gelijk...
Het is een enorme groeimarkt. Daarnaast (en dat is misschien nog wel belangrijker en ook een reden waarom de VS het wel een aardig idee zal vinden) breng je met welvaart vrede. Het zal de stabiliteit in het midden-oosten gewoon ten goede komen op den duur.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:37 schreef Het_hupt het volgende:
Ik zie Turkije op dit moment echt niet als een toegevoegde waarde voor Europa, en in de toekomst eigenlijk ook niet.
Je hebt de feiten niet mee...quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:15 schreef Monidique het volgende:
Dat kun je doen, maakt nog niet dat er opeens wel een scheiding van Kerk en staat is in Turkije.
Ik dacht dat Turkije al economisch al aardig in de lift zat, maar wat zie je bij de verkeizingen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een enorme groeimarkt. Daarnaast (en dat is misschien nog wel belangrijker en ook een reden waarom de VS het wel een aardig idee zal vinden) breng je met welvaart vrede. Het zal de stabiliteit in het midden-oosten gewoon ten goede komen op den duur.
Oorlog voeren daar heeft op dat punt weinig goeds gebracht, zeg nou eerlijk.
Ik was even vergeten dat jij soms alleen leest wat je wil lezen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:19 schreef Monidique het volgende:
Ik heb de feiten niet mee, want...?
Zoals?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik dacht dat Turkije al economisch al aardig in de lift zat, maar wat zie je bij de verkeizingen?
Een grote ruk naar het fundametalisme.
Ja, omdat daar misbruik van gemaakt wordt. In Turkije mag je geeneens een hoofddoek om naar school, hier eisen ze het en geven wij er aan toe. Kijk naar het verhaal omtrent gynaecologen, waarbij mannen geweigerd worden door de man (en dus niet door de vrouw) terwijl de moslim-arts hier hen debielen noemt en noemt dat in Turkije en Marokko er bijna geen vrouwelijke gynaecologen zijn en het weigeren van artsen niet normaal is te noemen. Dit was laatst nog bij Nova. Nu zijn de regels voor scholen zo dat er over het algemeen geen hoofddeksel gedragen mag worden, uitzondering natuurlijk de hoofddoek omdat dat op basis van geloof is. Kerk en staat gescheiden toch?quote:
Dit dus, hoewel de (economische en sociale) hervormingen noodzakelijk zijn om het lidmaatschap van de EU te verkrijgen geven investeringen in Turkije een impuls in geheel Europa.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef Triggershot het volgende:
Wat idiote gevallen onder het volk is geen argument om een heel land buiten de EU te houden, schop Polen er dan ook anders maar uit. Turkije werkt al een tijdje om te voldoen aan de voorwaarden van de Europese Unie. Ligging van Turkije is een geografische goudmijn en ook de economie en hervormingen zijn een extra reden om Turkije 's entree serieus te overwegen. Maar doen omdat Bush het zegt?
zie de uitslagen van de laaste verkiezingenquote:
Wat zie jij in de uitslagen van de laatste verkiezingen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zie de uitslagen van de laaste verkiezingen
Het is iig imho een goede zaak dat het leger nog steeds een vinger aan de pols houdt![]()
zo worden tenminste de idealen van Ataturk niet verkwanselt.
Hoi Napalm, je beseft dat die grenzen, exact die grenzen zijn gelegd door de Europese grootmachten? Overigens bestaat een land uit miljoenen mensen, 'de droom' van een land kan niet bestaan, in geen enkel geval.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wie wil er nu niet grenzen aan Irak, Iran, Syrie en Armenie? de droom van elk land...![]()
Gozer, Turkse economie heeft afgelopen jaren een enorme boost gaat en groeit tig malen sneller en meer dan een gemiddelde Europese land. Als Rabo en Abn-Amro dit al in 2005 erkenden geloof ik niet dat jouw ontkenning erg waardevol is.quote:straatarm, wie wil dat nu niet?
Met de verkiezingen zijn de gematigde moslims voor een 2e termijn herkozen. Over welke radicale moslims heb jij het, over Erbakan enco die een levenslange verbod op politiek hebben?quote:de macht van het leger afpakken zodat radicale moslims er democratisch aan de macht kunnen komen. Wie wil dat nu niet?
TR is zich als een gek aan het aanpassen, niet andersom. Sta je überhaupt wel stil bij de dingen die je zelf neerzet?quote:Verder natuurlijk hetzelfde gezeik als eerst; De dag dat Nederland uit de EU stapt
De EU moet verturken als opoffer-onderdeel van de amerikaanse geopolitiek![]()
Ideaal van Ataturk was 'Bestuur is onvoorwaardelijk van het volk', het leger is niet echt Ataturks idealen aan het volgenquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zie de uitslagen van de laaste verkiezingen
Het is iig imho een goede zaak dat het leger nog steeds een vinger aan de pols houdt![]()
zo worden tenminste de idealen van Ataturk niet verkwanselt.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit dus, hoewel de (economische en sociale) hervormingen noodzakelijk zijn om het lidmaatschap van de EU te verkrijgen geven investeringen in Turkije een impuls in geheel Europa.
De Turkse economie is booming en daar kan de gehele EU haar voordeel uithalen.
Daarnaast zijn de ambities van een opbouw van een EU-leger weinig voorstelbaar zonder de Turkse strijdmacht.
Toch een grote ruk richting de wat meer fundametalistische islamquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat zie jij in de uitslagen van de laatste verkiezingen?
scheiding van moskee en staat dan?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ideaal van Ataturk was 'Bestuur is onvoorwaardelijk van het volk', het leger is niet echt Ataturks idealen aan het volgen
Jij kan hier best wat meer woorden over kwijt denk ik. Want ik volg jou nu nog niet.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:06 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Toch een grote ruk richting de wat meer fundametalistische islam
Bestaat niet, Imams zijn ambtenaren onder loon van staat.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
scheiding van moskee en staat dan?
Dat is geen antwoord. Nogmaals: Ik heb de feiten niet mee, want...?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:25 schreef DS4 het volgende:
Ik was even vergeten dat jij soms alleen leest wat je wil lezen.
Geeft niet.quote:Sorry.
Dat klinkt wel erg alsof de Taliban klaarstaat Turkije in te nemen, en moet je meer bij de Kemalistisch georienteerde Turkse media zijn waarschijnlijk.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik dacht dat Turkije al economisch al aardig in de lift zat, maar wat zie je bij de verkeizingen?
Een grote ruk naar het fundametalisme.
mwah je krijgt wel rare situatie dat je een land er bij gaat betrekken wat groter is dan de huidige grootste lidstaat duitslandquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met andere woorden: je bent gewoon angstig aangelegd.
relevantie?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoi Napalm, je beseft dat die grenzen, exact die grenzen zijn gelegd door de Europese grootmachten?
relevantie?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:Overigens bestaat een land uit miljoenen mensen, 'de droom' van een land kan niet bestaan, in geen enkel geval.
relevantie van die groei???????? Turkije is en blijft nog heeel lang enorm groot en arm. En zal dus heel veel geld kosten als ze lid mag worden van e EU.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Gozer, Turkse economie heeft afgelopen jaren een enorme boost gaat en groeit tig malen sneller en meer dan een gemiddelde Europese land. Als Rabo en Abn-Amro dit al in 2005 erkenden geloof ik niet dat jouw ontkenning erg waardevol is.
De turkse politiek zeker nooit gevolgd?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:
Met de verkiezingen zijn de gematigde moslims voor een 2e termijn herkozen. Over welke radicale moslims heb jij het, over Erbakan enco die een levenslange verbod op politiek hebben?![]()
Turkije is nog lang niet EU-waardigquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:
TR is zich als een gek aan het aanpassen, niet andersom. Sta je überhaupt wel stil bij de dingen die je zelf neerzet?
In RUsland lopen ook veel pijleidingen en is een brug naar China. Rusland moet ook lid worden!quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Griekenland, De Zwarte Zee, de Middlelandse Zee. Zeer belangrijke pijpleidingen lopen door het land. En een brug naar het Oosten.
arm en kost dus veel geld. Net als die andere landen die mi ook buiten hadden moeten blijven vanuit economisch perspectief..quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:
Inderdaad het is net Congo of Ethiopië. Mensen sterven er van de honger allemaal.![]()
Toch wordt 1/3 van al het Europees witgoed in Turkije geproduceerd. Vergelijk het BBP per capita eens met Bulgarije of Roemenië.
64 Turkije 5,062
73 Roemenië 4,539
80 Bulgarije 3,459
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_BBP_per_capita
Deze cijfers zijn gebaseerd op de berekeningen van het Internationaal Monetair Fonds voor 2005.
Turkije is ook veel groter dus toetreding kost ook veel meer..quote:[b]Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:
Turkije is dus per persoon (als je als land kijkt dan is het verschil al helemaal gigantisch) veel rijker dan twee huidige EU landen. [/b]
bron?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:
Hoewel er eigenlijk weinig te halen valt.
die staan te trappelen om de migreren...quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:Turkije heeft ook nog een relatief jonge bevolking.
Niet? Ik dacht dat dat juist hun grote pluspunt was?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:Daar zijn ex-oostblok landen ook niet erg bekend om.
Het is een valide punt dat het gebrek aan wijsheid achter de EU-plannen toont.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Makkelijk is dat. Moslimradicalen de schuld geven, om Turkije eruit te houden.
Volgens mij hebben we ons toch redelijk geweerd tegen de verduitsing?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef IHVK het volgende:
Oh nu is er opeens een verturking. Was er ook een verduitsing en een verpoling? Is mij allemaal ontgaan namelijk.
Als jij een land diskwalificeert op bepaalde punten en ik dan zeg dat dat niet klopt, betekent niet dat een willekeurig ander land dat een paar van die eigenschappen heeft ook meteen is gekwalificeerd.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:24 schreef Napalm het volgende:
[..]
In RUsland lopen ook veel pijleidingen en is een brug naar China. Rusland moet ook lid worden!
Maar dat zijn geen moslims, dus toch maar binnengehaald?quote:arm en kost dus veel geld. Net als die andere landen die mi ook buiten hadden moeten blijven vanuit economisch perspectief..
[..]
Het levert uiteindelijk ook veel meer op. Ze hebben al een betere beginsituatie dan een paar andere landen die al lid zijn bijvoorbeeld.quote:Turkije is ook veel groter dus toetreding kost ook veel meer..
Roemenië en Bulgarije, tja, er zal vast wel wat te halen zijn hoor, maar geweldig is het niet.quote:bron?
Denk je werkelijk dat er 70 miljoen Turken naar West-Europa komen? Waarom zou je je thuisland verlaten als het goed gaat? Door de EU zal het beter gaan.quote:die staan te trappelen om de migreren...
Turkije is dan ook geen ex-oostblokland. Turkije zat aan de NAVO-kant van het Ijzeren Gordijn en heeft bijvoorbeeld Marshall-hulp gekregen.quote:Niet? Ik dacht dat dat juist hun grote pluspunt was?
Ik denk niet dat EU-lidmaatschap Turkije zal veranderen in een theocratie. Eerder het tegendeel.quote:Het is een valide punt dat het gebrek aan wijsheid achter de EU-plannen toont.
Op het moment dat Duitsland lid werd van de EU hebben toen Duitsers massaal de rest van Europa verduitst?quote:Volgens mij hebben we ons toch redelijk geweerd tegen de verduitsing?
Wellicht dat je je die vraag zelf moet stellen gezien jij er mee kwam.quote:
Zie wat ik hier boven zeg, heeft dus betrekking op je vorige post en woordgebruik van 'de droom'.quote:relevantie?
Gezien status van vele landen die in 2004 in EU bij zijn gekomen is er een duidelijk signaal afgevuurd door EU dat het geen reden is om ze te weigeren.quote:relevantie van die groei???????? Turkije is en blijft nog heeel lang enorm groot en arm. En zal dus heel veel geld kosten als ze lid mag worden van e EU.
Denk toch wel iets meer en vaker als jij.quote:De turkse politiek zeker nooit gevolgd?
Gelukkig ben jij niet diegene die daarover gaat.quote:Turkije is nog lang niet EU-waardig
neen, het geeft aan dat je voor elk land wel iets kan verzinnen waarom ze lid zou moeten worden van de EU. Dat maakt het nog geen geldige reden. Bush wil Turkije in de EU zodat er meer invloed komt op het Midden Oosten. Tsja, dat kan j ook zeggen over Argentinie..quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als jij een land diskwalificeert op bepaalde punten en ik dan zeg dat dat niet klopt, betekent niet dat een willekeurig ander land dat een paar van die eigenschappen heeft ook meteen is gekwalificeerd.
Ik vermoed culturele, historisch en geografische argumenten. Economische iig niet..quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Maar dat zijn geen moslims, dus toch maar binnengehaald?
Opleveren?! het kost juist geld. Dat is mijn hele punt. Roemenie kost ook geld. Bleh.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Het levert uiteindelijk ook veel meer op. Ze hebben al een betere beginsituatie dan een paar andere landen die al lid zijn bijvoorbeeld.
van mij hoeven ze er ook niet bij. Geografisch viel er nog wel iets voor te zeggen (aansluiting naar lidstaat Griekenland..)quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Roemenië en Bulgarije, tja, er zal vast wel wat te halen zijn hoor, maar geweldig is het niet.
Wat doen al die Polen hier dan?? Waarom zouden de Turken niet hetzelfde doen? Of nog massaler; ze hebben hier al veel landgenoten en het is nog armer..quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Denk je werkelijk dat er 70 miljoen Turken naar West-Europa komen? Waarom zou je je thuisland verlaten als het goed gaat? Door de EU zal het beter gaan.
Hoe sluit dit aan op jouw stelling over de oudheid van de Oost-Europeanen? Wubo Okkels was een astronaut.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Turkije is dan ook geen ex-oostblokland. Turkije zat aan de NAVO-kant van het Ijzeren Gordijn en heeft bijvoorbeeld Marshall-hulp gekregen.
Knap hoe je de hervormingen(waar we het over hadden..) even weet te veranderen naar "EU-lidmaatschap"..quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Ik denk niet dat EU-lidmaatschap Turkije zal veranderen in een theocratie. Eerder het tegendeel.
was duitsland een arm sloeber land of de economische motor van Europa?quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Op het moment dat Duitsland lid werd van de EU hebben toen Duitsers massaal de rest van Europa verduitst?
Niks van gemerkt.
Niet? Was dat niet de hele reden voor de EGKS???quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
Ik hoop niet dat je het over WOII hebt want 1) Dat heeft niks met de EU lidmaatschap te maken
Die schuiven we door naar HOC.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:33 schreef IHVK het volgende:
en 2) Nederland heeft zich niet redelijk geweerd/ redelijk kunnen weren.
volgens mij ben je in de war.. Mijne was retorisch aangezien we vooral niet aan die kutlanden moeten willen grenzen met onze vrije zone..quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wellicht dat je je die vraag zelf moet stellen gezien jij er mee kwam.
ik snap het totaal niet; je erkent het concept land niet en gebruikt dat als argument waarom Turkije bij de EU meot??quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:55 schreef Triggershot het volgende:
Zie wat ik hier boven zeg, heeft dus betrekking op je vorige post en woordgebruik van 'de droom'.
Desondanks was en is dat dom. Geen enkele reden om die fout te herhalen. Overigens "geen reden" gaarne vervangen door: geen deal-brekende redenquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:55 schreef Triggershot het volgende:
Gezien status van vele landen die in 2004 in EU bij zijn gekomen is er een duidelijk signaal afgevuurd door EU dat het geen reden is om ze te weigeren.
Knap; twee onbekenden en toch kan jij vergelijken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:55 schreef Triggershot het volgende:
en jij ook niet dus waarom post je hier eigenlijk?quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:55 schreef Triggershot het volgende:
Gelukkig ben jij niet diegene die daarover gaat.
Wouter Bos deze week... Met zijn voorkeur voor Obama.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:13 schreef Klopkoek het volgende:
Maar geef eens een voorbeeld van een hooggeplaatste Nederlandse politicus (minister of hoger) die zich uitsprak over interne Amerikaanse aangelegenheden?
Eens met OP.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/laats(...)eding_Turkije_tot_EU
http://ap.google.com/arti(...)XSgMQNJl21wD8U1S2I00
Owja, ik heb een vermoeden wat straks het standpunt van de Nederlandse regering zal zijn...
[ afbeelding ]
Lees de OP nog eens door...quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:27 schreef LEUGEN het volgende:
Eens met OP.
Nederland moet uit de EU, terug naar een economische eenheid!
Ik ben er tegen want over vijf jaar is Turkije een moslimstaat, en met 80 miljoen inwoners het grootste VETOrecht binnen de EUquote:Op zondag 10 februari 2008 13:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik ben er voor, maar wel onder zekere voorwaarden.
Wij zijn de EU, dus me dunkt dat 'wij' de regels bepalen. Take it or leave it.
Er zijn miljoenen Turken die dat niet zien zitten. Jij wil hun de rug toekeren en ze aan hun lot overlaten?quote:Op zondag 10 februari 2008 13:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ben er tegen want over vijf jaar is Turkije een moslimstaat
De huidige regering is pro orthodoxe ISLAMquote:Op zondag 10 februari 2008 13:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Er zijn miljoenen Turken die dat niet zien zitten. Jij wil hun de rug toekeren en ze aan hun lot overlaten?
Onze huidige regering is pro conservatief Christelijk. De bevolking dus ook?quote:Op zondag 10 februari 2008 13:35 schreef henkway het volgende:
[..]
De huidige regering is pro orthodoxe ISLAM
Moet ergens een grens maken, en geografisch is de Turkse grens een goede afscheiding van Europa, waarom moet de Islam het voor het zeggen krijgen in Europa heb je daar een goede reden voor??quote:Op zondag 10 februari 2008 13:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Er zijn miljoenen Turken die dat niet zien zitten. Jij wil hun de rug toekeren en ze aan hun lot overlaten?
Turkije zal nimmer een Islamitische staat worden. Daarvoor zul je eerst langs het Turkse leger moeten.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Moet ergens een grens maken, en geografisch is de Turkse grens een goede afscheiding van Europa, waarom moet de Islam het voor het zeggen krijgen in Europa heb je daar een goede reden voor??
De huidige regering zal het leger gaan hervormen, en we hoeven geen brug te slaan.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Turkije zal nimmer een Islamitische staat worden. Daarvoor zul je eerst langs het Turkse leger moeten.
En die gaan echt niet opzij hoor.
Juist om een brug te slaan tussen de Islam in het Midden Oosten en de westerse wereld is het goed om Turkije bij de EU te hebben.
Bovendien zijn Turken ondernemers pur sang. Wellicht kunnen we ze ruilen voor Marokkanen?
Het leger laat zich niet hervormen, dus dat wordt dan een burgeroorlog.quote:Op zondag 10 februari 2008 15:03 schreef henkway het volgende:
[..]
De huidige regering zal het leger gaan hervormen, en we hoeven geen brug te slaan.
De huidige hervormingen zijn met 75% meerderheid aangenomen, er komen er nog veel meer.
Vervanging van de grondwet door de sharia is de volgende, de invoering van de sharia in de EU is de volgende stap.
Heb je al een hoofddoekje gekocht voor je vriendin??
De huidige democratie, is voor 75% voor de sharia en de hoofddoek kortom voor de islam, en het leger heeft de bevelen op te volgen, wat ze ook braaf doenquote:Op zondag 10 februari 2008 15:08 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het leger laat zich niet hervormen, dus dat wordt dan een burgeroorlog.
Ik denk dat je de macht en actie-bereidheid van de Turkse nationalisten nogal onderschat. Dat kent z'n gelijke niet in deze wereld.
Nee, jij wel?
quote:Het debat van gisteren, dat voor een groot deel rechtstreeks op de Turkse televisie werd uitgezonden, was bij vlagen uiterst fel. Zo beschuldigde Kemal Anadol, parlementslid van de streng seculiere CHP-partij, dat de hoofddoek het topje van de ijsberg is en dat het uiteindelijke doel van de AK-partij is van Turkije een islamitische staat te maken.
Dus als we Turkije toevoegen aan de EU krijgt de Islam het voor het zeggen in Europa. Vreemde logica houd jij er op na.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:48 schreef henkway het volgende:
[..]
Moet ergens een grens maken, en geografisch is de Turkse grens een goede afscheiding van Europa, waarom moet de Islam het voor het zeggen krijgen in Europa heb je daar een goede reden voor??
Turkije krijgt een Vetorechtquote:Op zondag 10 februari 2008 15:15 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus als we Turkije toevoegen aan de EU krijgt de Islam het voor het zeggen in Europa. Vreemde logica houd jij er op na.
Hoe wil je met een VETO recht de Sharia invoeren?quote:
Nee, het leger beschermt de seculiere Turkse staat zoals die bij oprichting bedoeld is.quote:Op zondag 10 februari 2008 15:12 schreef henkway het volgende:
[..]
De huidige democratie, is voor 75% voor de sharia en de hoofddoek kortom voor de islam, en het leger heeft de bevelen op te volgen, wat ze ook braaf doen
[..]
Let maar op, Balkenende haalt zelf de Islam binnen en hij ziet het nietquote:Op zondag 10 februari 2008 15:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Hoe wil je met een VETO recht de Sharia invoeren?
Ik ben nooit anti Islam, geweest, maar je moet niet het ongeluk over je afroepenquote:De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft de 1,7 miljoen Turken in Duitsland vandaag opgeroepen niet te veel te integreren in de Duitse maatschappij. Tijdens zijn bezoek aan de bondsrepubliek hield hij een toespraak in een stadion in Keulen, gevuld met 16.000 Duitse Turken. ''Inburgering is een misdaad tegen de menselijkheid'', zei Erdogan.
Volgens de premier is het goed om de Duitse taal te leren, maar volledige assimilatie mag niet worden verwacht. ''De Turkse taal mag niet achterblijven'', aldus de premier. Tot enthousiasme van zijn gehoor benadrukte hij het belang van het in ere houden van de Turkse cultuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |