strela is moeilijk geavanceerd te noemen en al helemaal niet westersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Kom maar op? Oke dan.
Dit is een.
En hoe zouden de PKK toch aan zulke geavanceerde wapens komen?![]()
Toch niet van de VS of een ander Westers land dat de PKK aanmerkt als ''terroristische organisatie''?
Jij bent een Turk en wat je zegt klopt niet nananananananana.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
strela is moeilijk geavanceerd te noemen en al helemaal niet westers
En ik ga alles wat je zegt niet accepteren (ook al onderbouw je het met bronnen) en ga mijn posts ook niet onderbouwen nananananana.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent een Turk en wat je zegt klopt niet nananananananana.
waha en ik noemde je net een Turkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 03:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
En ik ga alles wat je zegt niet accepteren (ook al onderbouw je het met bronnen) en ga mijn posts ook niet onderbouwen nananananana.
ok srry :$quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:
geen foto's/video's van doden en gewonden pls
TRABZONSPOR! Fenerbahçe is voor Koerden. Sorry ClioSporT.quote:
Vergeet niet dat Saddam de enige was die "aan de kant" van de Palestijnen stond en Tel Aviv bestookte met raketten vanuit Irak. Dat is iets wat de Palestijnen hem altijd voor bedankt hebben. Ik ga verder niet op de Al-Anfal gedeelte in, want daar weet ik te weinig van af.quote:[b]Op
Ook zijn de Palestijnen niet zo heilig als ze zelf beweren te zijn. Tijdens de Al-Anfal campagne, waarbij het Ba'ath regime 182,000 Koerden levend heeft begraven, hingen de Palestijnen vlaggen van Irak uit en zwaaiden ze met portretten van Saddam Hussein. Ik kots dus op dat volk. Aan de ene kant ontkennen ze de Holocaust en aan de andere kant moedigen ze een genocide aan.
Saddam bracht dan ook Palestijnen naar Irak en liet hen tegen de Peshmerga vechten 'omdat de Koerden ongelovigen/Joden' zouden zijn.
Palestijnen/Arabieren hebben er ook honderden jaren in gezeten. De meeste Israeliers die er nu wonen zijn afstammlingen van immigranten uit Marokko/Noord Afrika en Europa. Geen van allen zijn direct verbonden met het land. Toen de Joodse immigranten naar dat vervloekte stuk land gingen, zijn er 2 miljoen mensen die daar al leefden, decennia/eeuwen lang zomaar weggestuurd. Deze mensen zijn toen naar Zuid-Amerika/Amerika en Scandinavie gevlucht/gegaan.quote:Nee. De Palestijnen zijn een stel schijnheiligen die helemaal geen recht hebben op dat land. Israël is altijd van de Joden geweest, zoals Koerdistan altijd van de Koerden is geweest.
Dat is hetzelfde als je zegt dat Europeanen genoeg land hebben en op iets azen, toen bijvoorbeeld Groot Britannie oorlog voerde tegen Argentinie een paar decennia terug.quote:De Arabieren hebben genoeg land en dan azen ze weer op een klein stukje land, het enige land van een volk (in dit geval de Joden).
Dat is hetzelfde als wat ZarGon zei met die 20 kinderen die door anti-terreur eenheden werden gearresteerd/aangevallen/wat het ook geweest mag zijn. De haat van het Koerdse volk tegenover de Turken/Irakezen/Syriers is hetzelfde als de haat van de Palestijn tegenover een Israeliet.quote:Daarbij zijn de Palestijnen terroristen, 2/3 van de zelfmoordenaars is een kind. De haat van de Arabieren tegenover het Joodse volk is onmeetbaar, zo groot is het.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
TRABZONSPOR! Fenerbahçe is voor Koerden. Sorry ClioSporT..
[ afbeelding ]
Met Ottomaanse tughra's aan de zijkanten..
Kijk hoe mooi. Turkije altijd nummer één.
quote:
Holy shit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:22 schreef sp3c het volgende:
net gepromoveerd uit het keldertje van het internationale ijshockey
http://www.iihf.com/home-(...)D=1&cHash=808c0f6538
Turkenhockey ftw!
Turkeye had ik nooit eerder van gehoord nee, lijkt me idd wel grappig om is te bekijken
Als jij er niets over had gezegd had ik het nooit kunnen verzinnen.quote:the sport that is rather unknown in the country
het D wk is van vroegerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:50 schreef zarGon het volgende:
Ik ben me even aan het inlezen (de website is nogal onduidelijk als je niets vanaf weet).
Je zegt dat we een niveau onder België en twee niveaus onder Nederland zitten (toch?). Ik zag iets staan over d Wereld Kampioenschap 2013, maar zie daar geen Nederland staan. Nederland hoort dus (nog) niet bij de top, maar meer bij de subtop?
We hebben dus een heeele lang weg te gaan..
de techniek gaat heel snel vooruit nu, in Amerika bouwen ze een stadion tegenwoordig in een middagje om van basketbalveld naar ijsbaan en de volgende middag kun je er weer basketballenquote:Edit: na goed kijken eindelijk de ranking gevonden: http://www.iihf.com/home-(...)ng/2012-ranking.html. Interessant; Nederland 24ste, Turkije 39ste. En maar 47 landen.... Best weinig (op zich logisch, want voor ijshockey heb je ijs nodig; veel moeilijker te vinden in bijvoorbeeld Afrika).
opgegroeid op de ijsbaan in Zoetermeerquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:53 schreef zarGon het volgende:
Waarom weet jij dit trouwens?. Vanwaar je interesse?
st Louis Bluesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:55 schreef Doler12 het volgende:
Sp3c is ijshockey fan. Wat was je NHL team ook al weer?
De website is nogal onduidelijk wanneer je zulke info wil opzoeken, maar ik heb dit gevonden: http://www.iihf.com/home-(...)d-championships.html.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
het D wk is van vroeger
je had het A wk (Canada/VS/Zweden etc.)
de Bpoule (Nederland)
de Cpoule (Belgie)
en de Dpoule (keldertje)
maar er zijn een heleboel landen bij gekomen omdat de sovjetunie en de Balkan uit elkaar viel dus is het gestroomlijnd en nu snapt niemand er meer wat van
je hebt nu het officiele WK met de grote helden en daaronder 3 divisies
Nederland speelt in divisie 1B (niveau 3 zeg maar)
Turkije promoveerde van divisie 3 naar divisie 2B (niveau 5)
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
als ik nu klik op divisie 3 lees ik inderdaad dat Turkije is gepromoveerd naar divisie 2B.. Waar België overigens ook zit!
Ggggg.quote:Belgium is promoted to the 2013 IIHF Ice Hockey World Championship Division II Group A
South Africa is relegated to the 2013 IIHF Ice Hockey World Championship Division III
Bron: http://www.iihf.com/channels1112/wm-iib/statistics.html.
wikipedia helpt!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
De website is nogal onduidelijk wanneer je zulke info wil opzoeken, maar ik heb dit gevonden: http://www.iihf.com/home-(...)d-championships.html.
Hoofd, 1A, 1B, 2A, 2B, 3. Aan de vlaggetjes maak ik de landen uit en als ik nu klik op divisie 3 lees ik inderdaad dat Turkije is gepromoveerd naar divisie 2B.. Waar België overigens ook zit!
einde van het seizoen, dus April/mei ongeveerquote:Dit is cool..
. Wanneer vinden de groepswedstrijden bij ijshockey plaats overigens?
.
Einde van seizoen vinden de groepswedstrijden plaats?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
wikipedia helpt!
http://en.wikipedia.org/w(...)onships#Division_III
Belgie is 2A
[..]
einde van het seizoen, dus April/mei ongeveer
Bulgarije lijkt de team to beatquote:2013 IIHF Ice Hockey World Championship Division II Group B
In Izmit (Turkey), 21-27 April 2013
Participants: New Zealand, China, Bulgaria, Mexico, Israel, Turkey
Ik bedoelde een live stream en zo, zodat ik het via internet kan volgen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:27 schreef sp3c het volgende:
nou het is geen voetbal, er zijn geen kwalificatierondes ofzo ... er is 1 toernooi en dat is aan het einde van het seizoen ieder jaar, Turkije speelt volgend jaar thuis
[..]
Bulgarije lijkt de team to beat
er zijn wel wat oefenwedstrijden hier en daar maar ik weet niet hoe Turkije dat doet, Nederland doet dat niet zo heel veel omdat het speelschema van de eredivisie bomvol zit (zoals het hoort bij ijshockey) dus die zijn ook meestal tegen het einde van het seizoen
spreek verder geen Turks dus ik heb ook geen idee hoe je erachter kunt komen
Oranje speelt iig 25/26 Augustus een toernooi in het Ziggo Dome (dagtickets 50 euro) verder staat volgens mij nog niets vast
Pre-zomerweer, ik gok een graadje of 25-30.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:33 schreef sp3c het volgende:
hoe is het weer trouwens in Turkije eind mei
wil graag volgend jaar weer maar dit jaar was echt te warm voor mij en dat was dus eind juni
oeh daar kan ik wel tegen!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Pre-zomerweer, ik gok een graadje of 25-30.
Wat ga je daar doen?.
heel weinig streams helaas maar dit jaar was het al beter dan vorige jaren dus wie weetquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik bedoelde een live stream en zo, zodat ik het via internet kan volgen..
dat laatste sowieso, belangrijk voor de jeugd om een keuze te hebbenquote:Thanks in ieder geval sp3c. Het is tof dat sport steeds meer aandacht krijgt en belangrijker wordt in Turkije. Ook beter voor de Turkse jeugd.
Waarom ga je niet in april om de wereldkampioenschap van divisie 2B te volgen?! (Eind mei is dat inmiddels afgelopen toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
oeh daar kan ik wel tegen!
ik ga daar in de zon liggen en bier drinken maar als er ijshockey te zien is wil ik altijd wel graag een dagje roadtrippen als ik op vakantie ben
ow April ... waarom las ik meiquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in april om de wereldkampioenschap van divisie 2B te volgen?! (Eind mei is dat inmiddels afgelopen toch?.)
Is Turks bier eigenlijk te zuipen als je eenmaal Nederlands bier gewend bent?.
Hahahahahaha.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 05:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow April ... waarom las ik mei
hoe is het weer in April???
ik dronk Effes bier, een lokaal merk dat je daar overal ziet
niet goddelijk ofzo maar prima te drinken, beetje vergelijkbaar met Bavaria/Amstel denk ik
Wat een ongelofelijke dombo ben jij he. Alles wordt toegeschreven aan de PKK. De rechten voor de Koerden kwamen na het jaar 2000 pas, nadat Ocalan opgepakt was en de PKK nagenoeg vernietigd was. Jarenlang waren er nauwelijks aanslagen. Dit laat zien dat de rechten die de Koerden gekregen hebben helemaal niets met de PKK te maken hebben. De rechten zijn onder druk van de EU gekomen en omdat veel Turken vinden dat Koerden meer rechten verdienen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:31 schreef computerprobleem het volgende:
Jullie denken dat het mij iets kan schelen dat jullie de PKK constant terroristen noemen? Whaha.
Het zijn gewoon dappere vrijheidsstrijders van Koerdistan en minstens 40 miljoen andere Koerden denken daar precies zo over. Ik ben geen fan van de PKK, want soms brengen ze de veiligheid van andere delen van Koerdistan in gevaar, maar de PKK blijft een Koerdische beweging die strijd tegen de onderdrukking van het volk in het Noorden en zij komen op voor de rechten van het volk. Zonder de PKK zouden Koerden helemaal geen rechten gehad hebben in Turkije.
Dat soort video's zijn niet nodig mij dunkt.quote:
Zie jij dan liever het vriendelijke gezicht van een oorlog?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat soort video's zijn niet nodig mij dunkt.
Laat het walgelijke gezicht van oorlog zien.
Het enige wat ik raar vind, is dat de Palestijnen volop steun krijgen omdat ze moslims zijn en de Koerden, ook moslims, niet. En dat reken ik de Arabieren, Turken en Iraniërs wel aan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:07 schreef rakotto het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Saddam de enige was die "aan de kant" van de Palestijnen stond en Tel Aviv bestookte met raketten vanuit Irak. Dat is iets wat de Palestijnen hem altijd voor bedankt hebben. Ik ga verder niet op de Al-Anfal gedeelte in, want daar weet ik te weinig van af.
[..]
Palestijnen/Arabieren hebben er ook honderden jaren in gezeten. De meeste Israeliers die er nu wonen zijn afstammlingen van immigranten uit Marokko/Noord Afrika en Europa. Geen van allen zijn direct verbonden met het land. Toen de Joodse immigranten naar dat vervloekte stuk land gingen, zijn er 2 miljoen mensen die daar al leefden, decennia/eeuwen lang zomaar weggestuurd. Deze mensen zijn toen naar Zuid-Amerika/Amerika en Scandinavie gevlucht/gegaan.
In ieder geval, wat ik wil zeggen is, jullie zitten in hetzelfde bootje als de Palestijnen wat dat betreft. Het land waar je zo lang in hebt geleefd, is bezet door andere landen.
[..]
Dat is hetzelfde als je zegt dat Europeanen genoeg land hebben en op iets azen, toen bijvoorbeeld Groot Britannie oorlog voerde tegen Argentinie een paar decennia terug.
De Palestijnen zijn dus een volk, net als de Koerden. Weer zitten jullie in hetzelfde bootje.
[..]
Dat is hetzelfde als wat ZarGon zei met die 20 kinderen die door anti-terreur eenheden werden gearresteerd/aangevallen/wat het ook geweest mag zijn. De haat van het Koerdse volk tegenover de Turken/Irakezen/Syriers is hetzelfde als de haat van de Palestijn tegenover een Israeliet.
Weer hetzelfde bootje.
Eigenlijk zie ik dan het verschil niet zo tussen de Koerden en de Palestijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |