abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:07:12 #201
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_115166693
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:50 schreef xminator het volgende:
De pkk strijd voor 'vrijheid' maar is het dan niet raar dat hoe meer vrijheid de koerden krijgen des te meer aanslagen plaatsvinden? Best frappant.

Overigens vraag ik me af hoeveel meer 'vrijheid' ze kunnen willen. Ze kunnen en mogen evenveel als de rest van Turkije. Het zijn gewoon volwaardige staatsburgers.
Ze willen erkend worden als Koerden en ze willen zelfbestuur.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:07:42 #202
358102 Senor__Chang
pi_115166726
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:04 schreef polderturk het volgende:
Inderdaad. Miljoenen Europeanen worden vergiftigd door heroine verhandeld door de PKK.
Oh? Het is net Mexico zeker?
Guilty as changed.
pi_115166740
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:05 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Bron voor je eerste stuk? En bron voor je laatste stuk?
Dat zijn goedgekeurde Turkse bronnen. Op dit moment is het Turkse leger al een dag of 12 zware aanvallen aan het doen in Turkije zelf en daar lees je niks van!
pi_115166895
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:07 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ze willen erkend worden als Koerden en ze willen zelfbestuur.
Nee; ze willen een onafhankelijk Koerdistan
And remember, respect is everything!
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:12:16 #205
358102 Senor__Chang
pi_115167005
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:10 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Dat is het uiteindelijke doel ja.
Guilty as changed.
pi_115167085
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:10 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Dat hebben Amerikaanse oliemaatschappijen al de facto gecreëerd in Noord-Irak.
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:15:32 #207
358102 Senor__Chang
pi_115167196
http://nos.nl/audio/40305(...)-en-turks-leger.html

Bram Vermeulen over de situatie in het zuidoosten.
Guilty as changed.
pi_115168354
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:07 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Dat zijn goedgekeurde Turkse bronnen. Op dit moment is het Turkse leger al een dag of 12 zware aanvallen aan het doen in Turkije zelf en daar lees je niks van!
Waar (in welk land) lees je daar niets van?
pi_115168609
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar (in welk land) lees je daar niets van?
Overal. Je leest er maar zeer summier over. Turkse journa klagen er zelf over. Volgens mij heeft het machtige Turkse leger toch een aantal forse misstappen begaan in intel en tactiek. O.a. zware artillerie in de bergen van PKK
pi_115168780
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:44 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Overal.
Wat is overal? De Nederlandse media hebben nooit echt aandacht geschonken aan deze kwestie. Verder valt er genoeg te lezen op de websites van Turkse kranten.

Dus, kun je iets specifieker zijn?

quote:
Je leest er maar zeer summier over. Turkse journa klagen er zelf over.
Link?

quote:
Volgens mij heeft het machtige Turkse leger toch een aantal forse misstappen begaan in intel en tactiek. O.a. zware artillerie in de bergen van PKK
Is dat je eigen mening? Zo ja, ik vind het maar vreemd dat je een mening kan vormen wanneer je er zo weinig over leest.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2012 00:50:40 ]
pi_115168901
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:15 schreef Senor__Chang het volgende:
http://nos.nl/audio/40305(...)-en-turks-leger.html

Bram Vermeulen over de situatie in het zuidoosten.
28 jaar en 40.000 doden later willen ze het nog steeds bereiken door middel van geweld. Zal het ze lukken in de volgende 28 jaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2012 00:52:07 ]
pi_115169163
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is overal? De Nederlandse media hebben nooit echt aandacht geschonken aan deze kwestie. Verder valt er genoeg te lezen op de websites van Turkse kranten.

Dus, kun je iets specifieker zijn?

[..]

Link?

[..]

Is dat je eigen mening? Zo ja, ik vind het maar vreemd dat je een mening kan vormen wanneer je er zo weinig over leest.
Kan geen Turks, maar zal zoiets wel gelezen hebben op http://www.todayszaman.com/
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:59:43 #213
358102 Senor__Chang
pi_115169194
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

28 jaar en 40.000 doden later willen ze het nog steeds bereiken door middel van geweld. Zal het ze lukken in de volgende 28 jaar?
Het grappige is dat je reactie op zowel de Koerden als de Turkse overheid kan slaan.
Guilty as changed.
pi_115169214
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:58 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Kan geen Turks, maar zal zoiets wel gelezen hebben op http://www.todayszaman.com/
Ja daaag, directe link naar het nieuwsbericht graag.

Engels begrijp je vast beter dan Turks.

[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2012 01:02:51 ]
pi_115169292
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 00:59 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Het grappige is dat je reactie op zowel de Koerden als de Turkse overheid kan slaan.
Ja, want de Turkse overheid slaat het eerste toe. :').

Waarom denk je dat er nu gevechten zijn in Şemdinli?
  maandag 6 augustus 2012 @ 01:05:47 #216
358102 Senor__Chang
pi_115169450
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, want de Turkse overheid slaat het eerste toe. :').

Waarom denk je dat er nu gevechten zijn in Şemdinli?
Ik denk dat die gevechten er zijn omdat de Koerden onderdrukt worden. Het is toch niet moeilijk om te snappen dat hoewel jullie anders denken, de Koerden de PKK als vrijheidsstrijders zien en niet als terroristen. Voor wie denk je dat de PKK strijdt? Voor drugsgeld? Voor hunzelf?
Guilty as changed.
pi_115169538
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja daaag, directe link naar het nieuwsbericht graag.

Engels begrijp je vast beter dan Turks.
http://www.todayszaman.co(...)action?newsId=288538
pi_115170087
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik denk dat die gevechten er zijn omdat de Koerden onderdrukt worden. Het is toch niet moeilijk om te snappen dat hoewel jullie anders denken, de Koerden de PKK als vrijheidsstrijders zien en niet als terroristen. Voor wie denk je dat de PKK strijdt? Voor drugsgeld? Voor hunzelf?
Ja en ja.
Ook voor bepaalde buitenlandse krachten trouwens.

In ieder geval niet voor de Koerdische zaak.
pi_115170090
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Voor hén zelf, ja. Die 28 jaar is er gestreden, men is helemaal niets opgeschoten. Nu is er eindelijk een regering die een aantal zaken in orde wil maken en zelfs dat werken ze tegen. Denk je nou echt dat de Koerden ook maar iets opschieten met het geweld?
  maandag 6 augustus 2012 @ 01:39:32 #220
358102 Senor__Chang
pi_115170585
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:23 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja en ja.
Ook voor bepaalde buitenlandse krachten trouwens.

In ieder geval niet voor de Koerdische zaak.
En waarom denk je dat? Kan jij je het niet voorstellen dat de jongens/mannen op de bergen voor hun idealen strijden? Die 5000 tot 10.000 Koerdische mannen en vrouwen die met die idealen de wapens oppakten, die zitten nu in grotten omdat ze wat geld kunnen verdienen? Die zijn allemaal veranderd van gedachten sinds hun eerste dag? Of zouden ze toch voor hun idealen strijden, net zoals de Turken aan de andere kant dat doen?

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Voor hén zelf, ja. Die 28 jaar is er gestreden, men is helemaal niets opgeschoten. Nu is er eindelijk een regering die een aantal zaken in orde wil maken en zelfs dat werken ze tegen. Denk je nou echt dat de Koerden ook maar iets opschieten met het geweld?
Ik kan ook een vraag aan jou stellen. Denk jij dat als de PKK er niet was, de Koerden ook maar enig vooruitgang zouden hebben geboekt. Of zou de Turkse overheid verder gaan met haar assimilatiebeleid? Er is immers geen tegenstand, ze kunnen doen wat ze willen.
Guilty as changed.
pi_115171137
quote:
Hm, ik zie het. Wanneer ik de titel van dat bericht in het Turks opzoek, kom ik allerlei columns tegen. Er wordt inderdaad aangegeven dat er vrij weinig wordt vrijgegeven door het Turkse leger.

Het doel van de PKK was dit keer een district (Şemdinli) onder controle krijgen. Dat lijkt zo te zien niet gelukt te zijn en zijn er gevechten in dorpen. Verder komen er zo nu en dan berichten naar buiten van plaatselijke gevechten, maar inderdaad geen statusupdates van het leger.

Wat dat betekent weet ik niet; het is in ieder geval te vroeg om te stellen dat ze (niet) succesvol zijn.
pi_115171522
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik kan ook een vraag aan jou stellen. Denk jij dat als de PKK er niet was, de Koerden ook maar enig vooruitgang zouden hebben geboekt. Of zou de Turkse overheid verder gaan met haar assimilatiebeleid? Er is immers geen tegenstand, ze kunnen doen wat ze willen.
Ik ben niet zo van de 'alsjes'. Ik kan anders immers net zo goed stellen dat dat gebied beter af was zonder de PKK, want de PKK trekt ze mee het geweld in.

Ik weet niet hoe het er nu uit zou zien zonder de PKK. Echt, geen idee. Stellen dat de Koerden betere rechten krijgen door de PKK lijkt me voorbarig, want voor de AKP-regeringen veranderde er weinig aan de situatie. Het ligt dus óók aan de welwillendheid van de regering en daar verandert een groepering niets aan als het kabinet er gewoon niets mee te maken wil hebben. De vorige regeringen dachten niet aan het langere termijn. Dat is ook de reden van het aantal kabinetten: van 1990 t/m 2002 heeft Turkije 11 kabinetten gehad. Het laatste 10 jaar is de politiek stabiel en daar merken de Koerden nu dus ook iets van.

Ik snap het ook niet helemaal hoor. Hier in Nederland kan ik als iemand met een Turkse afkomst elke taal spreken die ik wil. Ik spreek Turks en Nederlands en dat is geen enkel probleem. Ik snap dus niet waarom ze Koerdisch als een gevaar zien/zagen in Turkije. Ik snap ook niet waarom die regio is achtergesteld aan de rest. Als je zegt dat iedereen gelijk is, moet je iedereen gelijk behandelen. Geloof me, ik vind/vond de Turkse overheid wat betreft een aantal punten ook achterlijk. Het ziet er nu echter beter uit dan ooit. Verwacht niet dat alles is opgelost in een korte tijd, met zo'n geschiedenis duurt het even. Het helpt gewoon niet voor de Koerden als zij zich afzetten tegen de Turken, want dan zetten de Turken zich ook af tegen de Koerden. Daar bereik je behalve vijandigheid écht niets mee.

Denk jij niet dat er meer zou bereikt worden als de PKK nu zou samenwerken? Een lap grond krijgen ze niet, maar wel erkenning en er wordt werk van gemaakt om de Koerden betere rechten et cetera te geven. Is het niet slimmer om daaraan mee te werken dan de geweren te pakken en de uitzichtloze tactiek weer uit te voeren?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2012 02:21:14 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:49:43 #223
358102 Senor__Chang
pi_115183505
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 02:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de 'alsjes'. Ik kan anders immers net zo goed stellen dat dat gebied beter af was zonder de PKK, want de PKK trekt ze mee het geweld in.

Ik weet niet hoe het er nu uit zou zien zonder de PKK. Echt, geen idee. Stellen dat de Koerden betere rechten krijgen door de PKK lijkt me voorbarig, want voor de AKP-regeringen veranderde er weinig aan de situatie. Het ligt dus óók aan de welwillendheid van de regering en daar verandert een groepering niets aan als het kabinet er gewoon niets mee te maken wil hebben. De vorige regeringen dachten niet aan het langere termijn. Dat is ook de reden van het aantal kabinetten: van 1990 t/m 2002 heeft Turkije 11 kabinetten gehad. Het laatste 10 jaar is de politiek stabiel en daar merken de Koerden nu dus ook iets van.

Ik snap het ook niet helemaal hoor. Hier in Nederland kan ik als iemand met een Turkse afkomst elke taal spreken die ik wil. Ik spreek Turks en Nederlands en dat is geen enkel probleem. Ik snap dus niet waarom ze Koerdisch als een gevaar zien/zagen in Turkije. Ik snap ook niet waarom die regio is achtergesteld aan de rest. Als je zegt dat iedereen gelijk is, moet je iedereen gelijk behandelen. Geloof me, ik vind/vond de Turkse overheid wat betreft een aantal punten ook achterlijk. Het ziet er nu echter beter uit dan ooit. Verwacht niet dat alles is opgelost in een korte tijd, met zo'n geschiedenis duurt het even. Het helpt gewoon niet voor de Koerden als zij zich afzetten tegen de Turken, want dan zetten de Turken zich ook af tegen de Koerden. Daar bereik je behalve vijandigheid écht niets mee.

Denk jij niet dat er meer zou bereikt worden als de PKK nu zou samenwerken? Een lap grond krijgen ze niet, maar wel erkenning en er wordt werk van gemaakt om de Koerden betere rechten et cetera te geven. Is het niet slimmer om daaraan mee te werken dan de geweren te pakken en de uitzichtloze tactiek weer uit te voeren?
Maar zonder de PKK zou er geen Koerdisch zelfbewustzijn zijn. Ik wil niet de vooruitgang dat is geboekt enkel aan de PKK toeschrijven, want, inderdaad, de regering moet ook welwillend zijn. De AKP is het beste wat Turkije is overkomen. (Wel ironisch eigenlijk, een islamitische partij die het seculiere, kemalistische Turkije uit haar as trekt) Maar vergeet niet dat er zonder de PKK geen 'probleem' was, de regering zou er geen aandacht aan besteden, want het wordt niet onder druk gezet. Het is jammer dat we nu 40.000 doden verder zijn, maar het moet niet voor niets zijn geweest.

Je laatste stuk is wel interessant. Was het niet dat de PKK 2 (?) jaar geleden aankondigde de wapens neer te leggen voor een dialoog tussen de Turkse overheid en de Koerden. Zeven PKK leden werden symbolisch en zonder wapens de grens overgestuurd om aan te geven dat ze bereid waren om een einde aan het conflict te maken? De AKP kwam met het Democratisch Initiatief en het leek erop dat er eindelijk een oplossing zou komen. Maar het bleek dus slechts praat. Duizenden Koerdische politici werden opgepakt en de Turkse trots kon het niet verdragen dat de PKK leden met honderdduizenden werden opgewacht en begroet. En het conflict ging verder. Dat was het moment, maar om een of ander reden besloot Erdogan om toch niet die stap te zetten.
Guilty as changed.
pi_115374076
Wat veel mensen niet zien te begrijpen is wat er allemaal ervoor heeft afgespeeld. Mensen lijken niet te beseffen hoeveel Turken hun leven hebben gegeven voor dat ''klein'' stukje land. Al moeten 9 van de 10 Turken sterven nooit zal er ook maar een normaal denkend persoon accepteren dat er een stuk land word weggegeven.

Ik heb geen zin om alle argumenten (die altijd worden genegeerd) te herhalen; even korte opsomming:
- Turkse staat zender dat uitzend in het Koerdisch
- Sinds kort is Koerdisch een keuzevak op scholen
- PKK = drugs/vrouwenhandel etc
- PKK wilt geen ontwikkeld gebied want dan verliezen ze de steun van het volk
- BDP (Koerdische partij) krijgt relatief gezien veel minder stemmen van de Koerden

etc etc.

Er is een censuur gaande wat betreft de huidige operaties, ik denk zelf dat Erdogan het volk rustig wilt houden. De PKK gebruikt de toestand in Syrie waar ze ook een autonome regio hebben ''opgericht'' terwijl Assad bezig is met de rebellen, en nu willen ze dat ook doen in Turkije.

PS: Voor degene die hier om bronnen vroeg op de vorige pagina; here u go. Je mag zelf even google translate gebruiken ik heb ff snel gezocht.

Sabotage van pijplijn
http://www.haberturk.com/(...)oru-hattina-saldirdi

Vrachtwagen in de fik gezet die bezig was met reparaties op de weg en de chauffeur ontvoerd. Toevallig gebeurde dit in Semdinli, waar nu alle operaties bezig zijn. http://www.hurriyet.com.tr/gundem/21043802.asp

PS: Gegroet mede-Turken
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:27:26 #225
358102 Senor__Chang
pi_115377697
Het waren niet alleen de Turken die hun leven gaven, de Koerden vochten mee met de belofte dat ze een eigen staat zouden krijgen. Een mes in de rug was echter het enige wat ze kregen.

En je stuk over de PKK is niet nieuw. Je hebt geen bewijs voor je beweringen en je bronnen zijn gekleurd.
Guilty as changed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')