Voordeelloting.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef dakpan90 het volgende:
Ik wilde vragen hoe er bij schermen met een gelijkspel gewonnen kan worden?
Ik moest hardop grinniken.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Iets waar mannen onder zitten nadat ze zijn getrouwd.
quote:
dan hoef je niet geleik iemand om zeep te helpen omdat je vaak een punkt krijgt en als een greep goed en zorgvuldig is uitgevoerd krijg je meer punten en sommige grepen zijn moeilijker dus meer punten waardquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:16 schreef mstx het volgende:
Waarom wordt bij judo het spel zo vaak onderbroken zodra ze op de grond liggen? Meestal liggen ze amper 5 seconden en dan stopt het alweer.
Omdat ze eigenlijk geen vooruitgang boeken qua greep en ze daar dan eigenlijk maar liggen te liggen, een soort patstelling. Op deze manier wordt er minder tijd verspeeld aan situaties die niet tot een score leiden en krijg je ook meer kansen op wedstrijdmomenten die wel tot een score leiden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:16 schreef mstx het volgende:
Waarom wordt bij judo het spel zo vaak onderbroken zodra ze op de grond liggen? Meestal liggen ze amper 5 seconden en dan stopt het alweer.
the NEtherlanDs?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:57 schreef Bluurgh het volgende:
waarom heeft Nederland eigenlijk als enige (?) de afkorting van het land (NED) in hun eigen taal? Alle andere zijn afgeleid uit het Engels lijkt het. ()
ITA Italiaquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:57 schreef Bluurgh het volgende:
waarom heeft Nederland eigenlijk als enige (?) de afkorting van het land (NED) in hun eigen taal? Alle andere zijn afgeleid uit het Engels lijkt het. ()
En meervoud Judoki ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:09 schreef Karina het volgende:
Waarom is het judoka voor een man, maar ook voor een vrouw? Zou het niet judoko en judoka moet zijn![]()
Ireland is in het Iers toch Eire? En Duitsland is weer wel vanuit het Engels (GER). Het is volgens mij niet helemaal consistentquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:02 schreef Nober het volgende:
[..]
ITA Italia
ROM Romania
BEL België
IRL Ireland
FRA France
ESP Espana
Klopt toch?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Waarom hebben ze bij vrouwenjudo wel een shirt aan onder die pyjama en bij de mannen niet?
Ja en waarom hebben de hockeyvrouwen een broekje aan onder het rokje?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Waarom hebben ze bij vrouwenjudo wel een shirt aan onder die pyjama en bij de mannen niet?
En waarom hebben de vrouwen bij het zwemmen een heel badpak aan?!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:28 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja en waarom hebben de hockeyvrouwen een broekje aan onder het rokje?
Ze hebben toch niet voor niks zo'n badjas aan?quote:
Ik snap niet eens waarom ze iets aanhebben ...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
idd bij de eerste olympische spelen was dat ook niet zoquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik snap niet eens waarom ze iets aanhebben ...
Wel met hoofddoek natuurlijk, want dat moet van meneer ahmadinejad.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
idd bij de eerste olympische spelen was dat ook niet zo
Tuurlijk, je moet de verschillende religies die onze wereld rijk is respecterenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wel met hoofddoek natuurlijk, want dat moet van meneer ahmadinejad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Ze mogen ook staan hoorquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef sorcees het volgende:
Waarom moeten die sporters allemaal in een dorp zitten?
Moet je een hengst ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:53 schreef Jovatov het volgende:
Waarom wordt de paardensport niet opgedeeld in een mannen- en vrouwencompetitie?
Kim Clijsters zit wat dichter bij Wimbledon, naar verluidt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef sorcees het volgende:
Waarom moeten die sporters allemaal in een dorp zitten?
Bij de OS spelen lijkt me, maar bij gewone wedstrijden fietsen Jan en alleman meequote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:04 schreef Poeke het volgende:
Wie zijn die mensen die op de achtergrond meefietsen bij het roeien? Ik dacht eerst dat het publiek was, maar het publiek staat bij de finish achter hekken. Zijn dat coaches?
Om te kijken of die niet van chocola is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:08 schreef PlayS het volgende:
Waarom bijten medaillewinnaars op hun medaille?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Moet je een paardenbek hebben om aan de paardensport mee te doen, of is dat toeval?
Nee, maar hij moet wel groot genoeg zijn om een paardenlul te kunnen pijpen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Moet je een paardenbek hebben om aan de paardensport mee te doen, of is dat toeval?
Wat een schandalig taalgebruik, jongedame.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:24 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, maar hij moet wel groot genoeg zijn om een paardenlul te kunnen pijpen.
Van een dekhengst?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:24 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, maar hij moet wel groot genoeg zijn om een paardenlul te kunnen pijpen.
Omdat het Japans niet zo werkt?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:09 schreef Karina het volgende:
Waarom is het judoka voor een man, maar ook voor een vrouw? Zou het niet judoko en judoka moet zijn![]()
Jammer, ik wilde net verklaren wat judokus kwak in het Japans betekent.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Toch vind ik dit niet zo'n leuke wending van het topic
Omdat die 3 meestal de meest kanslozen zijn en het dan niet zo opvalt dat ze zo langzaam gaan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje over zwemmen:
Waarom start er in de eerste reeks van 200 meter rugslag eerst 3 mensen en daar na 7 of 8 deelnemers in de reeksen
Reeks 1: 3 deelnemers
Reeks 2: 8 deelnemers
Reeks 3: ook rond 8 deelnemers
Waarom verdelen ze dat niet beter?? zoals:
Reeks 1: 5 deelnemers
Reeks 2: 6 deelnemers
De organisatie heeft het liefst zoveel mogelijk gevulde series, dus liever 5 series met 8 zwemmers en maar eentje met 3 mensen dan wat jij voorstelt. Ik ben het met je eens dat het wat onzinnig toont, maar besef wel dat die 3 of 4 laagstgeplaatsten waarschijnlijk exoten zijn die een heel stuk langzamer zwemmen dan de rest van het veld. Sterkere concurrentie in je eigen serie werkt in veel gevallen beter om jezelf aan op te trekken en dus harder te gaan. Het verschil tussen serie 1 en 2 kan behoorlijk groot zijn en dan zit je liever met wat meer mensen in serie 2.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje over zwemmen:
Waarom start er in de eerste reeks van 200 meter rugslag eerst 3 mensen en daar na 7 of 8 deelnemers in de reeksen
Of de vrouwen in een badpak?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Lonka het volgende:
Waarom hebben de damesbeachvolleybalsters een (hele kleine) bikini aan en de heren gewoon broek en shirt? Van mij mogen de mannen ook in (hele kleine) zwembroek!
Omdat de sport uit California/Hawaii vandaan komt en ze er daar zo bijlopen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Lonka het volgende:
Waarom hebben de damesbeachvolleybalsters een (hele kleine) bikini aan en de heren gewoon broek en shirt? Van mij mogen de mannen ook in (hele kleine) zwembroek!
Daar lopen de mannen volledig gekleed naast vrouwen in bikini?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Cootz het volgende:
[..]
Omdat de sport uit California/Hawaii vandaan komt en ze er daar zo bijlopen?
Omdat Olympisch een Europeesche (niet Engels) uitvinding is ...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:14 schreef zuiderbuur het volgende:
Men zwemt/loopt.... 50m/200m enz.. allemaal in het metrisch stelsel dus, iets wat de meeste Amerikanen niet veel zegt. Hoe is het gekomen dat zij bereid zijn om ook te trainen op basis van ronde getallen in meters?
Ok, fijn, en er wordt dus nooit 500 feet of zo gezwommen in de VSA zelf?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Omdat Olympisch een Europeesche (niet Engels) uitvinding is ...
Daar zijn/waren regels voor... Dames bikini-slip mag niet meer dan 7 cm breed zijn aan de zijkant volgens mij.. Bij mannen mag de broek tot maximaal 15 cm boven de kniëen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Lonka het volgende:
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:19 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ok, fijn, en er wordt dus nooit 500 feet of zo gezwommen in de VSA zelf?
Wel als ik Wikipedia mag geloven, toch nog een beetje:quote:
quote:Races in the U.S. are usually run in metric distances (e.g., the 100 meter dash and 5 km (5K) races), although the mile distance remains popular. The marathon is referred to as a 26-mile (42 km) race (the official marathon standard distance originally being in English units – 26 miles, 385 yards) rather than 42.195 km.
...
Common swimming pool dimensions are 25-yard, 25-meter, and 50-meter. High schools and the NCAA conduct 25-yard competitions. USA Swimming (USA-S) swims in both metric and non-metric pools.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:55 schreef starla het volgende:
Is de triathlon een olympisch onderdeel?
Volgens mij was dat omdat in het verleden alleen de weerstand werd verlaagd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:48 schreef hugsy33 het volgende:
Wat ik mij al een paar dagen afvraag:
Bij het zwemmen is er continu verbetering geweest van de pakken, ze werden steeds sneller TOT de pakken waarmee de "plastic records"zijn gereden.
Waarom ging die technologie ineens te ver en werd het als oneerlijk bestempeld?
Dat schuim is nieuw voor me ... Zal ook wel een heel dun laagje geweest zijn, maar tochquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij was dat omdat in het verleden alleen de weerstand werd verlaagd.
De verboden pakken werden opgevuld met schuim zodat de zwemmer hoger in het water lag en daardoor meer op het water dreef dan er in zwom
Verrek dat wist ik helemaal niet. Dat wil ik wel zien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]![]()
http://nl.wikipedia.org/w(...)ympische_Zomerspelen
Nja, of het materiaal was gewoon van zichzelf drijvend en dikker dan nodig. Maar het drijvend vermogen was toch de boosdoener? Want de regel werd dat een zwempak moet zinken als je het in 't water gooit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat schuim is nieuw voor me ... Zal ook wel een heel dun laagje geweest zijn, maar toch
Ja de plastic in het pak zorgde voor extra drijfvermogen, waardoor sommige mensen met meerdere pakken tegelijkertijd gingen zwemmen voor extra drijfvermogenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nja, of het materiaal was gewoon van zichzelf drijvend en dikker dan nodig. Maar het drijvend vermogen was toch de boosdoener? Want de regel werd dat een zwempak moet zinken als je het in 't water gooit.
Krijg een handicap. Er is veel minder competitie voor plaatsen bij de Paralympics.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:25 schreef Beach het volgende:
Wat is de makkelijkste weg om Olympiër te worden?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:55 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Krijg een handicap. Er is veel minder competitie voor plaatsen bij de Paralympics.
Bij het windsurfen weet ik dat er allemaal met hetzelfde materiaal wordt gevaren. De Neil-Pryde RSX. Volgens mij wordt dit materiaal dan ook door de sponsor verzorgt aan de sporters.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:27 schreef zeeuws_meisje het volgende:
De zeilen van de surfers (en de zeilboten) waarom zijn die allemaal dezelfde kleur?
Het zou toch veel handiger zijn voor de mensen aan de wal als de zeilen de nationale kleuren hadden?
Worden die zeilen verzorgd door de organisatie, of moet je die zelf volgens specificatie laten maken?
Waarom hebben ze de wereldrecords dan niet weer teruggezet? Het is nu een appels met peren vergelijken toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja de plastic in het pak zorgde voor extra drijfvermogen, waardoor sommige mensen met meerdere pakken tegelijkertijd gingen zwemmen voor extra drijfvermogen
Ik denk niet dat ze dit nog gaan doen, aangezien er nu ook al heel veel wereldrecords die in die pakken werden gezwommen, aan diggelen zijn gezwommen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:36 schreef knnth het volgende:
Omdat er (officieel) niet is geregistreerd in wat voor pak het betreffende record is gezwommen.
Maar misschien gaat de FINA daar ook nog wat op verzinnen.
Nee, ze gaan er bakjes rijst mee eten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:41 schreef tong80 het volgende:
Zijn Chineze estafette-lopers niet in het voordeel bij het doorgeven van de stokjes ?
Is niet altijd volgens mij. Indien dat wel zo is: goede vraag.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:08 schreef mstx het volgende:
Waarom is bij Hockey de klok aflopend en niet oplopend zoals bij voetbal/handbal?
Stuurman.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:21 schreef TLC het volgende:
Bij het roeien ;
de lichte 4 mannen zonder.
Zonder wat ?
Uitlopende klok is wanneer een spel kan uitlopen. Aflopende klok heeft geen "blessuretijd", zoals in ijshockey. 00:00 gaat de zoemer. Weet alleen niet of dit ook toegepast wordt op veldhockey hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is niet altijd volgens mij. Indien dat wel zo is: goede vraag.
Roeiend!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:23 schreef TLC het volgende:
[..]
hoe komen die roeiboten dan aan de finish
Handbal heeft ook zuivere speeltijd en daar is het ook oplopendquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:24 schreef emokid het volgende:
[..]
Uitlopende klok is wanneer een spel kan uitlopen. Aflopende klok heeft geen "blessuretijd", zoals in ijshockey. 00:00 gaat de zoemer. Weet alleen niet of dit ook toegepast wordt op veldhockey hoor.
Ah, kijk. Stopt de klok daar bij dode spelmomenten?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:31 schreef mstx het volgende:
[..]
Handbal heeft ook zuivere speeltijd en daar is het ook oplopend
Duurquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom maken ze een zwembad geen 100meter lang. dan moet men minder omdraaien...
Men kiest daar voor dubbel knock out.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Waarom bij de Judo 2 bronzen medailles? En niet gewoon de verliezend halve finalisten tegen elkaar die strijden om die plak?
Is dubbel zoveel water. Kost nogal wat.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom maken ze een zwembad geen 100meter lang. dan moet men minder omdraaien...
Ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:33 schreef emokid het volgende:
[..]
Ah, kijk. Stopt de klok daar bij dode spelmomenten?
Dat is wel bij meer vechtsporten, bijvoorbeeld bij de pugilisten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Waarom bij de Judo 2 bronzen medailles? En niet gewoon de verliezend halve finalisten tegen elkaar die strijden om die plak?
En de draai is een wezenlijk onderdeel van het zwemmen. Het hoort erbij.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:06 schreef wdn het volgende:
[..]
Is dubbel zoveel water. Kost nogal wat.
Plus het kost dubbel zoveel ruimte.
Dat weet je best en anders weet je wiki ook wel te vinden hequote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:26 schreef tong80 het volgende:
Vanwaar de puntentelling bij het tennisen ?
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/index.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:16 schreef Tengu het volgende:
Waarom zijn er nergens videos te bekijken van wedstrijden?
Heb me een breuk lopen zoeken, zelfs op de officiele sites zoals london2012 en IOC valt er nix te halen.
Ik neem aan dat het hetzelfde werkt als met scheidsrechters bij het voetbal. Dus met statussen en categorieën en dat de beste juryleden gekozen worden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:40 schreef Sautor het volgende:
Ik zat me net af te vragen, naar aanleiding van de DSQ van de Britse vrouwen bij het baanwielrennen, worden de jury-leden / scheidsrechters door de afzonderlijke organisaties (UCI in dit geval) of door het IOC aangewezen?
Door de wereldbond van de betreffende sport.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:40 schreef Sautor het volgende:
Ik zat me net af te vragen, naar aanleiding van de DSQ van de Britse vrouwen bij het baanwielrennen, worden de jury-leden / scheidsrechters door de afzonderlijke organisaties (UCI in dit geval) of door het IOC aangewezen?
Dankje! Ik dacht het al, maar toch even zeker wetenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Door de wereldbond van de betreffende sport.
Voor elke sport heeft het IOC een regeltje opgenomen welke bond dit is (soms zijn er meer bonden)
Gewichtheffen: A jury of five members, each of them international category one referees and appointed by the IWF, supervises the correct implementation of the IWF Rules .
Basketball: All referees for the Olympic basketball tournament are appointed by FIBA (basketball's international governing body).
Boxen: AIBA.
Voor het fietsen heb ik niks expliciets gevonden trouwensmaar in die lijn lijkt me het UCI die het bepaald.
Voor de afrikanen denk ik?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:17 schreef Oidipous het volgende:
Waarom worden alle aankondigingen in bijvoorbeeld het zwemstadion ook in het Frans gedaan?
Dat denk ik niet. Maar waarom enkel in het Frans en in het Engels en niet in het Chinees bijvoorbeeld?quote:
Frans is de officiele taal van de Spelen. Engels is 2e taal.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:17 schreef Oidipous het volgende:
Waarom worden alle aankondigingen in bijvoorbeeld het zwemstadion ook in het Frans gedaan?
Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Frans is de officiele taal van de Spelen. Engels is 2e taal.
Omdat er ook een 50m wedstrijd isquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Is het niet zo dat er in de eerste reeks sporters zijn die afgezegd hebben?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje over zwemmen:
Zal vast voornamelijk met kracht te maken hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:09 schreef okiokinl het volgende:
waarom is het vrouwen en mannen turnen anders? ze doen hele andere dingen, op de mat mannen zonder muziek, vrouwen met, die brug oefeningen lijken niet eens op elkaar, manner rondjes draaine op een paard en vrouwen erover heen springen...
Ik denk dat het sowieso niet verstandig is voor mannen om op de brug kunsten uit te halen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zal vast voornamelijk met kracht te maken hebben.
En vrouwen zullen vast makkelijker sierlijker kunnen zijn met dat soort dingen. Mannen zijn toch sneller "stijve" harken.
Ik dacht dat de voornaamste reden was dat de MLB tijdens de zomer loopt, en ze niet zo'n zin hadden om het MLB-schema aan het passen om de beste honkballers ook mee te laten doen aan de OS.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:09 schreef okiokinl het volgende:
waarom hebben ze honkbal eruit gegooid, maar doen nog steeds synchroon schoonspringen?
quote:THE 117TH SESSION IN SINGAPORE
At the 117th IOC Session in Singapore, the Olympic Programme Commission saw its efforts successfully crowned, with the revision of the Olympic programme. The IOC members voted on each of the 28 sports on the programme of the Athens 2004 Games in order to decide if they would be on the programme of the London 2012 Games. This vote was historic as it was the first time in 70 years that the IOC had come down in favour of change. Twenty-six of the 28 sports on the Athens programme were retained for the London 2012 Games. Baseball and softball did not obtain the majority required to stay on the programme. These sports nevertheless remain on the list of Olympic sports and are therefore admissible for the programme of a future edition of the Games.
Honkbal is er uit, omdat het een extra stadion kostte. En omdat de echte toppers helaas nooit kunnen meedoen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:09 schreef okiokinl het volgende:
waarom hebben ze honkbal eruit gegooid, maar doen nog steeds synchroon schoonspringen?
waarom is het vrouwen en mannen turnen anders? ze doen hele andere dingen, op de mat mannen zonder muziek, vrouwen met, die brug oefeningen lijken niet eens op elkaar, manner rondjes draaine op een paard en vrouwen erover heen springen...
Dank!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:41 schreef Sautor het volgende:
[..]
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/index.html
http://nos.nl/os2012/
Met commentaar bedoel je? Bij die eerste link kan je ook de BBC, Sporza en andere kanelen streamen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:40 schreef Tengu het volgende:
[..]
Dank!
Livestreams had ik al gevonden maar daar heb ik niets aan, de nos site is precies wat ik zoek
ja hun krachten liggen wle anders misschien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zal vast voornamelijk met kracht te maken hebben.
En vrouwen zullen vast makkelijker sierlijker kunnen zijn met dat soort dingen. Mannen zijn toch sneller "stijve" harken.
lol, dat vroeg ik me ook af... zal inderdaad wel vastgeplakt zijn..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:16 schreef Gwywen het volgende:
En ik zou wel eens willen weten, nu we het toch over turnen hebben, hoe die meisjes ervoor zorgen dat hun gympakje niet tussen hun billen gaat zitten. Doen ze dat net als bij Baywatch met tape vastzetten?
ja wel jammer. maar honkbal is toch veel meer dan alleen de USA...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:17 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik dacht dat de voornaamste reden was dat de MLB tijdens de zomer loopt, en ze niet zo'n zin hadden om het MLB-schema aan het passen om de beste honkballers ook mee te laten doen aan de OS.
maar in de USA spelen niet alleen Amerikanen, maar zo'n beetje de beste honkballers ter wereld. Ook uit Japan, Cuba, Nederland en vast nog wel meer landen. Dit kunnen dan ook niet met hun sterkste team meedoen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 02:45 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ja wel jammer. maar honkbal is toch veel meer dan alleen de USA...
Nou ben ik niet zo into honkbal, maar volgens mij was dat 'we' wonnen toch een behoorlijke upset, normaal winnen cuba en USA dik van ons.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:48 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
maar in de USA spelen niet alleen Amerikanen, maar zo'n beetje de beste honkballers ter wereld. Ook uit Japan, Cuba, Nederland en vast nog wel meer landen. Dit kunnen dan ook niet met hun sterkste team meedoen.
Ik vind het overigens wel jammer dat er geen honkbal meer is, was toch een medaillekans voor NL
normaalgesproken wel, maar als het 1 keer lukt kan het best vaker lukken toch? volgens de wiki ging het op EK's en WK's de afgelopen jaren best aardig. NL zou geen topfavoriet zijn geweest, maar wel een gevaarlijke outsiderquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Nou ben ik niet zo into honkbal, maar volgens mij was dat 'we' wonnen toch een behoorlijke upset, normaal winnen cuba en USA dik van ons.
Ach, ik vind het niet zo'n leuke sport, maar alsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:08 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
normaalgesproken wel, maar als het 1 keer lukt kan het best vaker lukken toch? volgens de wiki ging het op EK's en WK's de afgelopen jaren best aardig. NL zou geen topfavoriet zijn geweest, maar wel een gevaarlijke outsider
Nee, het moet ook op alle continenten gespeeld worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 07:48 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
maar in de USA spelen niet alleen Amerikanen, maar zo'n beetje de beste honkballers ter wereld. Ook uit Japan, Cuba, Nederland en vast nog wel meer landen. Dit kunnen dan ook niet met hun sterkste team meedoen.
Ik vind het overigens wel jammer dat er geen honkbal meer is, was toch een medaillekans voor NL
Is dat zo?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de 100 meter vrij het koninginnenummer is, waarom is er dan alleen in Nederland aandacht voor?
Dat noem je snelpoepen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:31 schreef frenkck het volgende:
Waarom is snelwandelen een olympische sport? Het is dom, achterlijk, gaat niet snel en ziet er ontzettend onnatuurlijk uit.
Hier filmpje als bewijs
Denk je dat serieus?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Als de 100 meter vrij het koninginnenummer is, waarom is er dan alleen in Nederland aandacht voor?
Dan heeft de atletiek mannen ook een koninginnenummer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:31 schreef frenkck het volgende:
Waarom is snelwandelen een olympische sport? Het is dom, achterlijk, gaat niet snel en ziet er ontzettend onnatuurlijk uit.
Ja, het lijkt er wel op.quote:
Ja maar hoe bedoel je dat dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heeft de atletiek mannen ook een koninginnenummer.
[..]
Ja, het lijkt er wel op.
In het Engels werkt die beter.quote:
Ja die zijn alleen euforisch als Team GB goud wint, net als wij natuurlijk. Maar dit geldt echt wel als het Koninginnenummer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het Engels werkt die beter.
Maar wat betreft het zwemmen, ik zat gisteren op de BBC-site te kijken en daar was het gewoon de minimale melding bij een gouden medaille, niet anders dan de 400m rugslag of zo.
Prittquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 02:43 schreef okiokinl het volgende:
[..]
lol, dat vroeg ik me ook af... zal inderdaad wel vastgeplakt zijn..
Ja? Volgens mij wordt dat vooral benadrukt door het land wat erop scoort. Als je nou een jarenlange strijd hebt tussen grote namen op de 100 meter dan wordt het een happening, maar als die er niet is dan is het volgens mij gewoon een van de vele zwemnummers.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja die zijn alleen euforisch als Team GB goud wint, net als wij natuurlijk. Maar dit geldt echt wel als het Koninginnenummer.
Vrije slag is natuurlijk ook wel de belangrijkste klasse, want het is de snelste van alle slagen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Volgens mij wordt dat vooral benadrukt door het land wat erop scoort. Als je nou een jarenlange strijd hebt tussen grote namen op de 100 meter dan wordt het een happening, maar als die er niet is dan is het volgens mij gewoon een van de vele zwemnummers.
"Ook als een verdediger door een overtreding een doelpunt voorkomt volgt een strafbal."quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:09 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom krijg je bij hockey een strafbal tegen als de bal van dichtbij keihard op je lichaam wordt geramd? En die strafcorners dan, als ik het goed begrijp is contact met de voet meteen een strafcorner? Dat is toch een veel te zware straf voor iets waar je weinig aan kan doen. Bovendien gaat de aanvallende partij natuurlijk de voeten van de tegenstander opzoeken lijkt me.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom is dubbelrodelen Olympisch ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:31 schreef frenkck het volgende:
Bij de NOS zie je niks van Volleybal. Dat is in de wereld na voetbal de meest beoefende balsport.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het Engels werkt die beter.
Maar wat betreft het zwemmen, ik zat gisteren op de BBC-site te kijken en daar was het gewoon de minimale melding bij een gouden medaille, niet anders dan de 400m rugslag of zo.
Om willekeur te voorkomen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:09 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom krijg je bij hockey een strafbal tegen als de bal van dichtbij keihard op je lichaam wordt geramd? En die strafcorners dan, als ik het goed begrijp is contact met de voet meteen een strafcorner? Dat is toch een veel te zware straf voor iets waar je weinig aan kan doen. Bovendien gaat de aanvallende partij natuurlijk de voeten van de tegenstander opzoeken lijkt me.
Johnnie Weismuller, Mark Spitz, Matt Biondi, Alexander Popov, Pieter van den Hoogenbandt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Volgens mij wordt dat vooral benadrukt door het land wat erop scoort. Als je nou een jarenlange strijd hebt tussen grote namen op de 100 meter dan wordt het een happening, maar als die er niet is dan is het volgens mij gewoon een van de vele zwemnummers.
quote:
Weismuller was Tarzan, Spitz veelvoudig medaillewinnaar, Biondi ken ik eigenlijk niet en Popov heeft lang geheerst volgens mij, en VdH was in een lange strijd verwikkeld met thuisfavoriet Thorpe en Popov. Dan wordt zo'n wedstrijd een happening.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Johnnie Weismuller, Mark Spitz, Matt Biondi, Alexander Popov, Pieter van den Hoogenbandt.
Levende legendes.
Weet jij wie de 100 meter atletieksprint wonnen in 68, 72, 76 en 80 ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weismuller was Tarzan, Spitz veelvoudig medaillewinnaar, Biondi ken ik eigenlijk niet en Popov heeft lang geheerst volgens mij, en VdH was in een lange strijd verwikkeld met thuisfavoriet Thorpe en Popov. Dan wordt zo'n wedstrijd een happening.
Maar het idee dat dat nummer er zo bovenuit steekt als de 100 m in de atletiek of iets in die richting, dat lijkt me meer iets voor binnenlands gebruik.
Maar wat is dan eigenlijk het verschil tussen 100 m vrije slag en 100 m borstcrawl?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef frenkck het volgende:
[..]
Vrije slag is natuurlijk ook wel de belangrijkste klasse, want het is de snelste van alle slagen.
Vrije slag betekent dat iedere zwemmer mag kiezen welke slag hij doet, maar iedereen kiest voor de borstcrawl omdat dat dat de snelste manier van zwemmen is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar wat is dan eigenlijk het verschil tussen 100 m vrije slag en 100 m borstcrawl?
Ja, daarom juist, dus eigenlijk doen ze twee keer 100 m borstcrawl alleen geven ze het een andere naam.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vrije slag betekent dat iedere zwemmer mag kiezen welke slag hij doet, maar iedereen kiest voor de borstcrawl omdat dat dat de snelste manier van zwemmen is.
Nee, één keer, dat is eigenlijk gewoon de 100 m vrije slag.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, daarom juist, dus eigenlijk doen ze twee keer 100 m borstcrawl alleen geven ze het een andere naam.
dus een sport moet op alle continenten gespeeld worden om op de OS te verschijnen? Geldt dat ook voor de winterspelen? Dan valt er namelijk best een boel af....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, het moet ook op alle continenten gespeeld worden.
Nee, alleen voor het OZS is het een eis (en landen moeten ook een OC hebben).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:03 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
dus een sport moet op alle continenten gespeeld worden om op de OS te verschijnen? Geldt dat ook voor de winterspelen? Dan valt er namelijk best een boel af....
en Baseball...er is een Zuid Afrikaans team en Australie heeft ook een baseballteam. dus je punt is?
Daarom hebben ze de open-klasse bij het judo afgeschat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, één keer, dat is eigenlijk gewoon de 100 m vrije slag.
En die 3 meter lange duitser van een jaar of 20 geleden, de Adelaar van ... ofzoietsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Johnnie Weismuller, Mark Spitz, Matt Biondi, Alexander Popov, Pieter van den Hoogenbandt.
Levende legendes.
Nergens voor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:12 schreef G.R.S. het volgende:
Het is vast en zeker eens gevraagd maar waren die stickers/pleisters voor die op hun lichaam zijn geplakt? (beachvolleybal)
Firefox proxy werkt bij mij gewoon.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:39 schreef captaintokyo het volgende:
Ik woon in Japan. Waar kan ik de 100m van Kromowijojo en de medaille uitreiking zien? Op de site van de NOS iig niet, omdat ik in het buitenland zit
Roemenie gebruikt ROUquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:02 schreef Nober het volgende:
[..]
ITA Italia
ROM Romania
BEL België
IRL Ireland
FRA France
ESP Espana
Klopt toch?
Sommige bonden hebben als regel dat je ín het jaar van deelname 16 moet worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:03 schreef Bluurgh het volgende:
16 is toch de minimumleeftijd om mee te doen aan de spelen? Waarom kan Katie Ledecky (15) dan meezwemmen?
Gross. Albatros.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:03 schreef kibo het volgende:
[..]
En die 3 meter lange duitser van een jaar of 20 geleden, de Adelaar van ... ofzoiets
Leuke woordspeling.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:42 schreef TLC het volgende:
lekker boeiend of je nu 8ste of lager wordt![]()
Dat helpt je spieren als je een klein beetje last hebt. Ik gebruikte het weleens(heel af en toe) met voetbal op mijn bovenbeenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:12 schreef G.R.S. het volgende:
Het is vast en zeker eens gevraagd maar waren die stickers/pleisters voor die op hun lichaam zijn geplakt? (beachvolleybal)
Franziska van Almsick deed op haar 14e mee aan de OS van Barcelona (en won zilver)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:03 schreef Bluurgh het volgende:
16 is toch de minimumleeftijd om mee te doen aan de spelen? Waarom kan Katie Ledecky (15) dan meezwemmen?
Ja, ter voorkoming van brandwonden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:32 schreef beantherio het volgende:
Horen hockey(kunstgras)velden nat te zijn?
Ik heb het antwoord zelf al gevonden:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:10 schreef knnth het volgende:
Moet voor een wereldrecord op de tienkamp zowel de 100m als de 100mH als verspringen binnen de windlimieten liggen?
quote:In decathlon or heptathlon, average wind assistance of less than 2.0 m/s is required across all applicable disciplines; and maximum of 4.0 m/s in any one event.
Niet een eigen topic blijkbaar, maar any info ergens (buiten een SC) ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:02 schreef APK het volgende:
Is er ook een topic over het Chinese meisje dat blijkbaar de laatste 50mtr sneller kan zwemmen dan de mannen?
omdat ze niet hardlopen....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:07 schreef hellsgate het volgende:
Waarom worden zo veel wereldrecords gezwommen bij het zwemmen?
Omdat het een Chinees zwembad is. Die zijn vijf meter korter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:07 schreef hellsgate het volgende:
Waarom worden zo veel wereldrecords gezwommen bij het zwemmen?
Nee, ik denk dat je dat verkeerd begrepen (no pun intended). Er staat gewoon een aantal punten voor een bepaalde tijd. Dit wordt gebaseerd op een basistijd die dan 1000 punten waard is. Zoveel honderdsten sneller is dan zoveel punten erbij etc.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:45 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje over de meerkamp: Ik dacht dat ik de commentator hoorde zeggen dat op de 200 meter je aantal punten bepaald wordt door je prestatie te vergelijken met je PR, maar dat zou toch vreselijk oneerlijk zijn?
Ik wist inderdaad ook zeker dat het op die manier ging, ik werd even aan het twijfelen gebracht door de commentatorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je dat verkeerd begrepen (no pun intended). Er staat gewoon een aantal punten voor een bepaalde tijd. Dit wordt gebaseerd op een basistijd die dan 1000 punten waard is. Zoveel honderdsten sneller is dan zoveel punten erbij etc.
Waarschijnlijk bedoelde de commentator dat ze daardoor een x aantal punten voor ligt op haar PR zevenkamp.
Misschien heeft die minder 'ground clearance'?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:58 schreef nostra het volgende:
Waarom wordt er vaak (altijd?) met merries gesprongen? Heeft een hengst niet veel meer sprongkracht en snelheid?
Ze hebben 4 jaar geleden een fonds opgericht om in heel GB sporters te vinden en verder op te leiden zodat ze in staat waren om zich te kwalificeren voor de OS.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef TLC het volgende:
G.B. doet werkelijk aan alle sporten mee, is dat alleen maar omdat zij het organiserende land zijn ?
Ja, dat is normaal bij Duitsersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:58 schreef gupje86 het volgende:
Is het normaal dat die duitser zijn paard half invalide slaat met zijn zweep?
Je kunt gewoon op verschillende media dit antwoord vinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef IPA het volgende:
2. Hoe laat is de finale 50 m met Kromowidjojo?
21:07 de vrouwen 4x100quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op verschillende media dit antwoord vinden.
Om 20:30 staat de 50m finale gepland.
Om 21:10 de 4x 100m wisselsslag.
De laatste keer dat ik het zag stonden er nog mannen met vlaggetjes langs de route om een signaal te geven wanneer iemand 2 voeten los van de grond had. Ik geloof dat je 2 waarschuwingen kunt hebben maar de 3e keer is het DSQ. Maar dat kan allemaal veranderd zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:42 schreef bfx het volgende:
Hoe controleren ze eigenlijk bij snelwandelen 50 km lang of je niet stiekem een klein stukje rent?
Ik vind het boeiend omdat het er zo raar uitziet. Alsof ze haast hebben maar toch niet. Een van de dingen die me van de Olympische Spelen in 2000 in Sydney het meest is bijgebleven is toch wel de snelwandelwedstrijd. Een van de regels van 't spel is dat je niet met je beide voeten van de grond mag komen (joh! Want dan ben je aan het rennen). Doe je dat wel, dan krijg je een waarschuwing. Bij drie waarschuwingen komt er iemand met een rood badmintonbatje naar je toe om je van 't veld te sturen: Disqualified. De Australische Jane Saville was op koers om goud te winnen, de ingang van het atletiekstadion was in zicht. En toen gebeurde (op onderstaande clip vanaf 6minuut20) het volgende:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef IPA het volgende:
1. Zijn er mensen die snelwandelen serieus een interessante, degelijke kijksport vinden?
Je mist het woord 'degelijk' in zijn vraagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar, om terug te komen op je vraag: ik vind het serieus een interessante sport omdat het eigenlijk te idioot voor woorden is.
Even denken...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:08 schreef bfx het volgende:
[..]
Je mist het woord 'degelijk' in zijn vraag
Zo kun je het ook zien, jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Even denken...
Ik vind het een degelijke sport want het ziet er niet echt flitsend en dynamisch uit en volgens mij lopen ze de heupen uit hun kommen bij zo'n wedstrijd.
Zoiets?
Bij veel teamsporten mogen ze idd meedoen, omdat ze het organiserend land zijn. Dat is altijd zo, mits ze een team ergens willen opstellen dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef TLC het volgende:
G.B. doet werkelijk aan alle sporten mee, is dat alleen maar omdat zij het organiserende land zijn ?
Er is maar 1 ding leuk aan; de diskwalificaties.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef IPA het volgende:
1. Zijn er mensen die snelwandelen serieus een interessante, degelijke kijksport vinden?
2. Hoe laat is de finale 50 m met Kromowidjojo?
Dus eigenlijk is het een beetje alsof je gaat kijken naar een ongeluk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar, om terug te komen op je vraag: ik vind het serieus een interessante sport omdat het eigenlijk te idioot voor woorden is.
Eens. De 800 meter is de mooiste afstand. Te lang voor sprinters en te kort voor stayers.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Cee het volgende:
Waarom wordt de 100m bij de atletiek als koningsnummer beschouwd? Al dagenlang is het Bolt voor en Bolt na. uiteindelijk schelen de tijden met de nummers 2, 3, 4 etc. bij zo'n korte afstand slechts enkele honderdsten van secondes. Waarom is die afstand al tijden zo'n 'big deal'?
Allemaal homoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:12 schreef Oidipous het volgende:
Is het scheren van je borsthaar een vereiste om hard te gaan bij het zwemmen of zijn alle mannelijke zwemmers nou eenmaal nichten?
Die staat nu nog steeds in het Olympisch Stadion, maar aan de zijkantquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef okiokinl het volgende:
waar is de olympische vlam eigenlijk gebleven? die stond toch in het midden, bij de opening?
Moet dat nou serieus met dat taalgebruik?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:12 schreef Oidipous het volgende:
Is het scheren van je borsthaar een vereiste om hard te gaan bij het zwemmen of zijn alle mannelijke zwemmers nou eenmaal nichten?
Dit is toch de silly olypmics? De eerste vraag lijkt me dus irrelevant. Maar bedankt voor het antwoord.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:22 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moet dat nou serieus met dat taalgebruik?
Scheren betekent minder weerstand, dus sneller. Daarom scheren wielrenners hun benen bijvoorbeeld ook.
Omdat het letterlijk om het hardste rennen gaatquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Cee het volgende:
Waarom wordt de 100m bij de atletiek als koningsnummer beschouwd? Al dagenlang is het Bolt voor en Bolt na. uiteindelijk schelen de tijden met de nummers 2, 3, 4 etc. bij zo'n korte afstand slechts enkele honderdsten van secondes. Waarom is die afstand al tijden zo'n 'big deal'?
Dat wielrenners scheren om weerstand is een mythe. Het maakt nauwelijks verschil op de fiets. Wielrenners scheren omdat wonden dan beter helen en er geen haren tussen komen. Ook is het makkelijker met massages.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:22 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moet dat nou serieus met dat taalgebruik?
Scheren betekent minder weerstand, dus sneller. Daarom scheren wielrenners hun benen bijvoorbeeld ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik uitging van wat er op tv gezegd werdquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:21 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dat wielrenners scheren om weerstand is een mythe. Het maakt nauwelijks verschil op de fiets. Wielrenners scheren omdat wonden dan beter helen en er geen haren tussen komen. Ook is het makkelijker met massages.
Maar het is eigenlijk vooral omdat het gewoon beter staat.
Net zoals dat sommige vrouwelijke zwemsters extra lange nagels hebben, voor net dat beetje extra.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:21 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dat wielrenners scheren om weerstand is een mythe. Het maakt nauwelijks verschil op de fiets. Wielrenners scheren omdat wonden dan beter helen en er geen haren tussen komen. Ook is het makkelijker met massages.
Omdat mensen fout maken. En omdat het direct invloed heeft op de uitslag. Dus corruptie en partijdigheid liggen op de loer. Maar bovenal het blijft iets subjectiefs. Natuurlijk hebben ze wel handvatten voor de beoordelingen, maar dan is het nog steeds de vraag per persoon hoe hij/zij dat ziet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:03 schreef Symphonic het volgende:
Oke, domme vraag:
Waarom gaat het zo ontzettend vaak fout bij jurysporten?
Neen, je kan een zandkunstgrasveld nat maken wat je wilt maar dat is niet goed voor het spel, veld of schaafwonden. Het natte kunstgrasveld is een ander type kunstgras, veel sneller, vlakker en je krijgt er minder snel schaafwonden van (en tevens bijna twee maal zo duur in aanleg)quote:
Viel me ook op. Leken wel Braziliaanse pornosterren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er is vaak commotie over de maximale maat van de kleding bij het damesbeachvolleybal
Nu zag ik zag gisteren een stel Amerikaanse beachvolleybalsters in actie.
Is er ook een minimum-maat voor de bikinibroekjes vastgelegd?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:22 schreef Bartjebart het volgende:
Ja joh, doen, Bel jij Rutte?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:58 schreef Beach het volgende:
Als Nederland nou eens al zijn ontwikkelingsgeld in de topsport zou stoppen, dan zien we daar als volk tenminste (hopelijk) nog wat van terug in plaats van dat het de diepe leegte in gaat.
Wat vinden jullie hiervan?
Elke keer YMCA van de Village People gaat op den duur ook vervelen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:43 schreef danos het volgende:
Waarom hebben de mannen bij turnen op de vloer geen muziek en de vrouwen wel?
Dat van de spieren vraag ik mij ook af. Heeft Yohann Blake echt zulke armen nodig?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:33 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom hebben 100m lopers (en sommige andere atleten):
-geen superstrakke kleding maar van die losse hemdjes? (dat zorgt toch voor meer windweerstand?)
-soms zoveel bicepspieren en buikspieren terwijl dat toch allemaal loze ballast is op een sprint?
Mijn vraag was ook naar aanleiding van Blake. Als hij 2 kilo meer biceps zou hebben, zou hij toch met gemak een tiende sneller lopen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:38 schreef emokid het volgende:
[..]
Dat van de spieren vraag ik mij ook af. Heeft Yohann Blake echt zulke armen nodig?
Ja, oost afrikanen hebben een enzym waardoor ze minder snel verzuren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:45 schreef Oidipous het volgende:
Een zeer domme vraag:
Hebben gekleurde mensen een voordeel wat betreft het hardlopen als het gaat om genetische opbouw enzovoort? Vraag komt voort uit de vraag waarom al decennia lang de snelste mannen gekleurd zijn. Ik vraag me af of er een wetenschappelijke verklaring voor is.
Plus langere achillespezen of zoietsquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:46 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ja, oost afrikanen hebben een enzym waardoor ze minder snel verzuren.
Buikspieren zijn wel nodig om de enorme krachten die op de romp werken op te vangen. Armen en schouders vraag ik mij ook af. Als je die Japanner of Christophe Lemaitre ziet: voor hun supertijden hebben ze blijkbaar erg weinig spiermassa bovenin nodig.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:33 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom hebben 100m lopers (en sommige andere atleten):
-geen superstrakke kleding maar van die losse hemdjes? (dat zorgt toch voor meer windweerstand?)
-soms zoveel bicepspieren en buikspieren terwijl dat toch allemaal loze ballast is op een sprint?
Ik heb er totaal geen verstand van, maar komen die armspieren niet doordat als ze rennen hun armen ook zo hard meebewegen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:18 schreef knnth het volgende:
[..]
Buikspieren zijn wel nodig om de enorme krachten die op de romp werken op te vangen. Armen en schouders vraag ik mij ook af. Als je die Japanner of Christophe Lemaitre ziet: voor hun supertijden hebben ze blijkbaar erg weinig spiermassa bovenin nodig.
Plus dat ze van jongs af aan een halve dag moeten hardlopen voor een kruik met water en daarbij door diverse roofdieren worden achtervolgd. Alleen de snelsten overleven dat en geven hun genen zo door aan de volgende generatie.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:00 schreef Mestras het volgende:
[..]
Plus langere achillespezen of zoiets
In het geval van langere afstanden is dat om te voorkomen dat je warmte verliest door je armen. Gewoon armwarmers dusquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:32 schreef trabant het volgende:
Sommige hardloopsters hebben een soort lange galahandschoenen aan, die tot vlak onder de oksel komen. Vast niet omdat ze na de loop op audiëntie moeten, want ik heb zoiets ook eens hier 'in het wild' gezien. Helaas liep dat meisje me ook te snel, dus ik kon het haar niet vragen.
Maar waarvoor is die armbekleding?
Waarom dan geen sweater aangedaan met lange mouwen? Als ik 'hardloop' (drie ochtenden in de week een klein uurtje; ik maak me gewoon lekker moe en denk niet aan afstanden of tijden), dan ben ik juist blij met alle afkoeling, ik kies juist een schaduwrijk parcours. Maar ik ben dan ook niet zo'n graatmagere langbenige hinde.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:56 schreef Luco het volgende:
[..]
In het geval van langere afstanden is dat om te voorkomen dat je warmte verliest door je armen. Gewoon armwarmers dus.
Sweater is zwaarder, neemt vocht op, wordt nog zwaarder. Niet handig dus als je gaat rennen voor een medaillequote:Op maandag 6 augustus 2012 00:07 schreef trabant het volgende:
[..]
Waarom dan geen sweater aangedaan met lange mouwen? Als ik 'hardloop' (drie ochtenden in de week een klein uurtje; ik maak me gewoon lekker moe en denk niet aan afstanden of tijden), dan ben ik juist blij met alle afkoeling, ik kies juist een schaduwrijk parcours. Maar ik ben dan ook niet zo'n graatmagere langbenige hinde.
Enfin, armwarmers dus.
Dat is een van de weinige dingen die Mart zowaar goed heeft uitgelegd (maar kan heel goed dat je dat niet hebt gezien natuurlijk).quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:56 schreef Tito_Makani het volgende:
Waarom is de 2e week van de olympische spelen zo berucht?
In het begin zie je dat wel, dat de favorieten bij elkaar blijven, maar ik gok dat het effect van slipstreamen in een hardloopwedstrijd verwaarloosbaar klein is. Dus het natuurlijk van een peloton wielrenners dat samen fiets, omdat dat efficienter is, is bij een marathon al veel minder aanwezig. Plus dat je eigenlijk geen ploegen hebt, en iedereen voor zichzelf loopt. Dus geen ploeggenoten/landgenoten om de boel te controleren als de boel ontploft.quote:Op maandag 6 augustus 2012 00:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom is er in een loop wedstrijd geen ''peloton'' en bij het wielrennen wel?
Seksfestijnen in Olympisch Dorpquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:56 schreef Tito_Makani het volgende:
Waarom is de 2e week van de olympische spelen zo berucht?
Hoewel bij atletiek aerodynamica een veel minder grote rol speelt dan bij bijvoorbeeld tijdrijden met wielrennen (lagere snelheid, minder vaste houding) kwam ik er naar wat googlewerk achter dat er inderdaad winst te behalen is door enkele maatregelen te nemen. Dingen als verbetering van kleding, schoenen, en weinig haar bijvoorbeeldquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:16 schreef Cee het volgende:
Waarom zijn de outfits in atletiek aerodynamisch, om zo nóg sneller en gestroomlijnder te zijn, maar worden tegelijkertijd wel gewoon kettingen en oorbellen en ringen gedragen? Maakt dat dan het verschil niet?
quote:The effect of athletic clothing aerodynamics upon running speed
The purpose of this study was to determine the effect of the wind resistance of athletic clothing upon running speed in sprinting and in distance running. Wind tunnel tests of clothing materials, hair, and shoes show that it is possible to lower the wind resistance of a runner from about 0.5% to over 6% by improved aerodynamics. Mathematical models of sprinting and distance running are developed to predict the effect of lower wind resistance upon race times. By lowering the wind resistance of a runner 2%, the models predict the effect of lower wind resistance upon race times. By lowering the wind resistance of a runner 2%, the models predict time savings from 0.01 s in the 100-m dash to 5.7 s in the marathon. This is the equivalent of lead distances of about 0.1 to 31 m. The sprint model may be used to predict the effect of altitude upon running speed. At the altitude of Mexico City, the model predicts an improvement of 0.08 s in 100 m and 0.16 s in 200 m. This is conservative compared to actual time savings. The results show that it is possible to lower the wind resistance significantly by improving clothing or by trimming or covering the hair, and that a small aerodynamic drag reduction can result in a significant performance increase.
De Amerikanen lopen anders al een tijdje in vrij strakke pakjes, en Ryan Bailey zelfs in een volledig skinsuitquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:38 schreef Neroje het volgende:
Dat dat nu nog niet wordt gedaan is waarschijnlijk omdat de winst niet heel groot is (0.01 in de 100m) en omdat er nog niemand mee gestart is. Als er één schaap over de dam is, volgen er waarschijnlijk meer
Dan begint het al wel te komen dus. Volgende Olympische Spelen lopen ze er allemaal zo bij gok ik zoquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:44 schreef valleilijn het volgende:
[..]
De Amerikanen lopen anders al een tijdje in vrij strakke pakjes, en Ryan Bailey zelfs in een volledig skinsuit.
Wel een beetje laat eigenlijk. In het schaatsen heb je dat al 15 jaar. Stripjes, haaienpakken enzovoort.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:46 schreef Neroje het volgende:
Dan begint het al wel te komen dus. Volgende Olympische Spelen lopen ze er allemaal zo bij gok ik zo
Het is inderdaad nog wachten op de klapvoet bij atletiekquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel een beetje laat eigenlijk. In het schaatsen heb je dat al 15 jaar. Stripjes, haaienpakken enzovoort.
Bij een sprint heb je anders heel veel kracht nodig, hoor...quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:38 schreef emokid het volgende:
[..]
Dat van de spieren vraag ik mij ook af. Heeft Yohann Blake echt zulke armen nodig?
Maar biceps?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:59 schreef Schpast het volgende:
[..]
Bij een sprint heb je anders heel veel kracht nodig, hoor...
In de sprint gebruiken de sprinters hun armen om zo nóg sneller te rennen. Probeer maar eens te rennen zonder met je armen te zwaaien: dan ga je heel langzaam of val je om. Vandaar dus die biceps. Ik denk niet dat die spieren echt voor veel massa zorgen of dat het afremt.quote:
Het aerodynamische schaatspak is zelfs al bijna 40 jaar oud! Groot verschil is natuurlijk de hoeveelheid aerodynamische winst die er te halen viel. Voor het pak droegen schaatsers truien en leggings die weliswaar redelijk strak zaten maar toch veel lomper en dikker waren dan de pakken daarna. Bij het hardlopen droegen de atleten altijd al hemdjes en korte dunne broekjes, het verschil tussen een glad pak en onbedekte huid/strak hemdje/broekje is veel kleinerquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel een beetje laat eigenlijk. In het schaatsen heb je dat al 15 jaar. Stripjes, haaienpakken enzovoort.
Wat die ene Zuid-Afrikaan heeft lijkt er wel op.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog wachten op de klapvoet bij atletiek
Goed punt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 02:09 schreef valleilijn het volgende:
Het aerodynamische schaatspak is zelfs al bijna 40 jaar oud! Groot verschil is natuurlijk de hoeveelheid aerodynamische winst die er te halen viel. Voor het pak droegen schaatsers truien en leggings die weliswaar redelijk strak zaten maar toch veel lomper en dikker waren dan de pakken daarna. Bij het hardlopen droegen de atleten altijd al hemdjes en korte dunne broekjes, het verschil tussen een glad pak en onbedekte huid/strak hemdje/broekje is veel kleiner
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:20 schreef metalheadjohan het volgende:
[..]
dan hoef je niet geleik iemand om zeep te helpen omdat je vaak een punkt krijgt en als een greep goed en zorgvuldig is uitgevoerd krijg je meer punten en sommige grepen zijn moeilijker dus meer punten waard
Nah, zoiets kan eigenlijk op elk moment gebeuren, zeker als iemand de bal verkeerd aanneemt. Maar de hele wedstrijd met masker gaat niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:20 schreef Luco het volgende:
Waarom dragen de hockeyscheidsrechters bij strafcorners geen gezichtsmaskers? 1 afzwaaier, ricochet oid en je kan die bal vol in je bakkes krijgen lijkt me?
Dat dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:21 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Vroeger mocht het niet, maar ze hebben het veranderd, sinds 2000 mag het.quote:Op maandag 6 augustus 2012 07:59 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus.
Weer iemand waarom er bij de Olympische afstand triathlon wel gestayerd mag worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |