Bij de NOS zie je niks van Volleybal. Dat is in de wereld na voetbal de meest beoefende balsport.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het Engels werkt die beter.
Maar wat betreft het zwemmen, ik zat gisteren op de BBC-site te kijken en daar was het gewoon de minimale melding bij een gouden medaille, niet anders dan de 400m rugslag of zo.
Om willekeur te voorkomen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:09 schreef Boezeidekoe het volgende:
Waarom krijg je bij hockey een strafbal tegen als de bal van dichtbij keihard op je lichaam wordt geramd? En die strafcorners dan, als ik het goed begrijp is contact met de voet meteen een strafcorner? Dat is toch een veel te zware straf voor iets waar je weinig aan kan doen. Bovendien gaat de aanvallende partij natuurlijk de voeten van de tegenstander opzoeken lijkt me.
Johnnie Weismuller, Mark Spitz, Matt Biondi, Alexander Popov, Pieter van den Hoogenbandt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Volgens mij wordt dat vooral benadrukt door het land wat erop scoort. Als je nou een jarenlange strijd hebt tussen grote namen op de 100 meter dan wordt het een happening, maar als die er niet is dan is het volgens mij gewoon een van de vele zwemnummers.
quote:
Weismuller was Tarzan, Spitz veelvoudig medaillewinnaar, Biondi ken ik eigenlijk niet en Popov heeft lang geheerst volgens mij, en VdH was in een lange strijd verwikkeld met thuisfavoriet Thorpe en Popov. Dan wordt zo'n wedstrijd een happening.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Johnnie Weismuller, Mark Spitz, Matt Biondi, Alexander Popov, Pieter van den Hoogenbandt.
Levende legendes.
Weet jij wie de 100 meter atletieksprint wonnen in 68, 72, 76 en 80 ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weismuller was Tarzan, Spitz veelvoudig medaillewinnaar, Biondi ken ik eigenlijk niet en Popov heeft lang geheerst volgens mij, en VdH was in een lange strijd verwikkeld met thuisfavoriet Thorpe en Popov. Dan wordt zo'n wedstrijd een happening.
Maar het idee dat dat nummer er zo bovenuit steekt als de 100 m in de atletiek of iets in die richting, dat lijkt me meer iets voor binnenlands gebruik.
Maar wat is dan eigenlijk het verschil tussen 100 m vrije slag en 100 m borstcrawl?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:11 schreef frenkck het volgende:
[..]
Vrije slag is natuurlijk ook wel de belangrijkste klasse, want het is de snelste van alle slagen.
Vrije slag betekent dat iedere zwemmer mag kiezen welke slag hij doet, maar iedereen kiest voor de borstcrawl omdat dat dat de snelste manier van zwemmen is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar wat is dan eigenlijk het verschil tussen 100 m vrije slag en 100 m borstcrawl?
Ja, daarom juist, dus eigenlijk doen ze twee keer 100 m borstcrawl alleen geven ze het een andere naam.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vrije slag betekent dat iedere zwemmer mag kiezen welke slag hij doet, maar iedereen kiest voor de borstcrawl omdat dat dat de snelste manier van zwemmen is.
Nee, één keer, dat is eigenlijk gewoon de 100 m vrije slag.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, daarom juist, dus eigenlijk doen ze twee keer 100 m borstcrawl alleen geven ze het een andere naam.
dus een sport moet op alle continenten gespeeld worden om op de OS te verschijnen? Geldt dat ook voor de winterspelen? Dan valt er namelijk best een boel af....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 09:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, het moet ook op alle continenten gespeeld worden.
Nee, alleen voor het OZS is het een eis (en landen moeten ook een OC hebben).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:03 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
dus een sport moet op alle continenten gespeeld worden om op de OS te verschijnen? Geldt dat ook voor de winterspelen? Dan valt er namelijk best een boel af....
en Baseball...er is een Zuid Afrikaans team en Australie heeft ook een baseballteam. dus je punt is?
Daarom hebben ze de open-klasse bij het judo afgeschat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, één keer, dat is eigenlijk gewoon de 100 m vrije slag.
En die 3 meter lange duitser van een jaar of 20 geleden, de Adelaar van ... ofzoietsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Johnnie Weismuller, Mark Spitz, Matt Biondi, Alexander Popov, Pieter van den Hoogenbandt.
Levende legendes.
Nergens voor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:12 schreef G.R.S. het volgende:
Het is vast en zeker eens gevraagd maar waren die stickers/pleisters voor die op hun lichaam zijn geplakt? (beachvolleybal)
Firefox proxy werkt bij mij gewoon.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:39 schreef captaintokyo het volgende:
Ik woon in Japan. Waar kan ik de 100m van Kromowijojo en de medaille uitreiking zien? Op de site van de NOS iig niet, omdat ik in het buitenland zit
Roemenie gebruikt ROUquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:02 schreef Nober het volgende:
[..]
ITA Italia
ROM Romania
BEL België
IRL Ireland
FRA France
ESP Espana
Klopt toch?
Sommige bonden hebben als regel dat je ín het jaar van deelname 16 moet worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:03 schreef Bluurgh het volgende:
16 is toch de minimumleeftijd om mee te doen aan de spelen? Waarom kan Katie Ledecky (15) dan meezwemmen?
Gross. Albatros.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:03 schreef kibo het volgende:
[..]
En die 3 meter lange duitser van een jaar of 20 geleden, de Adelaar van ... ofzoiets
Leuke woordspeling.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:42 schreef TLC het volgende:
lekker boeiend of je nu 8ste of lager wordt![]()
Dat helpt je spieren als je een klein beetje last hebt. Ik gebruikte het weleens(heel af en toe) met voetbal op mijn bovenbeenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:12 schreef G.R.S. het volgende:
Het is vast en zeker eens gevraagd maar waren die stickers/pleisters voor die op hun lichaam zijn geplakt? (beachvolleybal)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |