Voordeelloting.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:36 schreef dakpan90 het volgende:
Ik wilde vragen hoe er bij schermen met een gelijkspel gewonnen kan worden?
Ik moest hardop grinniken.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Iets waar mannen onder zitten nadat ze zijn getrouwd.
quote:
dan hoef je niet geleik iemand om zeep te helpen omdat je vaak een punkt krijgt en als een greep goed en zorgvuldig is uitgevoerd krijg je meer punten en sommige grepen zijn moeilijker dus meer punten waardquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:16 schreef mstx het volgende:
Waarom wordt bij judo het spel zo vaak onderbroken zodra ze op de grond liggen? Meestal liggen ze amper 5 seconden en dan stopt het alweer.
Omdat ze eigenlijk geen vooruitgang boeken qua greep en ze daar dan eigenlijk maar liggen te liggen, een soort patstelling. Op deze manier wordt er minder tijd verspeeld aan situaties die niet tot een score leiden en krijg je ook meer kansen op wedstrijdmomenten die wel tot een score leiden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:16 schreef mstx het volgende:
Waarom wordt bij judo het spel zo vaak onderbroken zodra ze op de grond liggen? Meestal liggen ze amper 5 seconden en dan stopt het alweer.
the NEtherlanDs?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:57 schreef Bluurgh het volgende:
waarom heeft Nederland eigenlijk als enige (?) de afkorting van het land (NED) in hun eigen taal? Alle andere zijn afgeleid uit het Engels lijkt het. ()
ITA Italiaquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:57 schreef Bluurgh het volgende:
waarom heeft Nederland eigenlijk als enige (?) de afkorting van het land (NED) in hun eigen taal? Alle andere zijn afgeleid uit het Engels lijkt het. ()
En meervoud Judoki ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:09 schreef Karina het volgende:
Waarom is het judoka voor een man, maar ook voor een vrouw? Zou het niet judoko en judoka moet zijn![]()
Ireland is in het Iers toch Eire? En Duitsland is weer wel vanuit het Engels (GER). Het is volgens mij niet helemaal consistentquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:02 schreef Nober het volgende:
[..]
ITA Italia
ROM Romania
BEL België
IRL Ireland
FRA France
ESP Espana
Klopt toch?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Waarom hebben ze bij vrouwenjudo wel een shirt aan onder die pyjama en bij de mannen niet?
Ja en waarom hebben de hockeyvrouwen een broekje aan onder het rokje?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Waarom hebben ze bij vrouwenjudo wel een shirt aan onder die pyjama en bij de mannen niet?
En waarom hebben de vrouwen bij het zwemmen een heel badpak aan?!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:28 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja en waarom hebben de hockeyvrouwen een broekje aan onder het rokje?
Ze hebben toch niet voor niks zo'n badjas aan?quote:
Ik snap niet eens waarom ze iets aanhebben ...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef Ahmad1nejad het volgende:
idd bij de eerste olympische spelen was dat ook niet zoquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:34 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik snap niet eens waarom ze iets aanhebben ...
Wel met hoofddoek natuurlijk, want dat moet van meneer ahmadinejad.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:34 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
idd bij de eerste olympische spelen was dat ook niet zo
Tuurlijk, je moet de verschillende religies die onze wereld rijk is respecterenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:35 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Wel met hoofddoek natuurlijk, want dat moet van meneer ahmadinejad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Ze mogen ook staan hoorquote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef sorcees het volgende:
Waarom moeten die sporters allemaal in een dorp zitten?
Moet je een hengst ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:53 schreef Jovatov het volgende:
Waarom wordt de paardensport niet opgedeeld in een mannen- en vrouwencompetitie?
Kim Clijsters zit wat dichter bij Wimbledon, naar verluidt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:05 schreef sorcees het volgende:
Waarom moeten die sporters allemaal in een dorp zitten?
Bij de OS spelen lijkt me, maar bij gewone wedstrijden fietsen Jan en alleman meequote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:04 schreef Poeke het volgende:
Wie zijn die mensen die op de achtergrond meefietsen bij het roeien? Ik dacht eerst dat het publiek was, maar het publiek staat bij de finish achter hekken. Zijn dat coaches?
Om te kijken of die niet van chocola is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:08 schreef PlayS het volgende:
Waarom bijten medaillewinnaars op hun medaille?
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Moet je een paardenbek hebben om aan de paardensport mee te doen, of is dat toeval?
Nee, maar hij moet wel groot genoeg zijn om een paardenlul te kunnen pijpen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Moet je een paardenbek hebben om aan de paardensport mee te doen, of is dat toeval?
Wat een schandalig taalgebruik, jongedame.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:24 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, maar hij moet wel groot genoeg zijn om een paardenlul te kunnen pijpen.
Van een dekhengst?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:24 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, maar hij moet wel groot genoeg zijn om een paardenlul te kunnen pijpen.
Omdat het Japans niet zo werkt?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:09 schreef Karina het volgende:
Waarom is het judoka voor een man, maar ook voor een vrouw? Zou het niet judoko en judoka moet zijn![]()
Jammer, ik wilde net verklaren wat judokus kwak in het Japans betekent.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Toch vind ik dit niet zo'n leuke wending van het topic
Omdat die 3 meestal de meest kanslozen zijn en het dan niet zo opvalt dat ze zo langzaam gaan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje over zwemmen:
Waarom start er in de eerste reeks van 200 meter rugslag eerst 3 mensen en daar na 7 of 8 deelnemers in de reeksen
Reeks 1: 3 deelnemers
Reeks 2: 8 deelnemers
Reeks 3: ook rond 8 deelnemers
Waarom verdelen ze dat niet beter?? zoals:
Reeks 1: 5 deelnemers
Reeks 2: 6 deelnemers
De organisatie heeft het liefst zoveel mogelijk gevulde series, dus liever 5 series met 8 zwemmers en maar eentje met 3 mensen dan wat jij voorstelt. Ik ben het met je eens dat het wat onzinnig toont, maar besef wel dat die 3 of 4 laagstgeplaatsten waarschijnlijk exoten zijn die een heel stuk langzamer zwemmen dan de rest van het veld. Sterkere concurrentie in je eigen serie werkt in veel gevallen beter om jezelf aan op te trekken en dus harder te gaan. Het verschil tussen serie 1 en 2 kan behoorlijk groot zijn en dan zit je liever met wat meer mensen in serie 2.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:27 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje over zwemmen:
Waarom start er in de eerste reeks van 200 meter rugslag eerst 3 mensen en daar na 7 of 8 deelnemers in de reeksen
Reeks 1: 3 deelnemers
Reeks 2: 8 deelnemers
Reeks 3: ook rond 8 deelnemers
Waarom verdelen ze dat niet beter?? zoals:
Reeks 1: 5 deelnemers
Reeks 2: 6 deelnemers
Of de vrouwen in een badpak?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Lonka het volgende:
Waarom hebben de damesbeachvolleybalsters een (hele kleine) bikini aan en de heren gewoon broek en shirt? Van mij mogen de mannen ook in (hele kleine) zwembroek!
Omdat de sport uit California/Hawaii vandaan komt en ze er daar zo bijlopen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Lonka het volgende:
Waarom hebben de damesbeachvolleybalsters een (hele kleine) bikini aan en de heren gewoon broek en shirt? Van mij mogen de mannen ook in (hele kleine) zwembroek!
Daar lopen de mannen volledig gekleed naast vrouwen in bikini?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Cootz het volgende:
[..]
Omdat de sport uit California/Hawaii vandaan komt en ze er daar zo bijlopen?
Omdat Olympisch een Europeesche (niet Engels) uitvinding is ...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:14 schreef zuiderbuur het volgende:
Men zwemt/loopt.... 50m/200m enz.. allemaal in het metrisch stelsel dus, iets wat de meeste Amerikanen niet veel zegt. Hoe is het gekomen dat zij bereid zijn om ook te trainen op basis van ronde getallen in meters?
Ok, fijn, en er wordt dus nooit 500 feet of zo gezwommen in de VSA zelf?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:16 schreef chufi het volgende:
[..]
Omdat Olympisch een Europeesche (niet Engels) uitvinding is ...
Daar zijn/waren regels voor... Dames bikini-slip mag niet meer dan 7 cm breed zijn aan de zijkant volgens mij.. Bij mannen mag de broek tot maximaal 15 cm boven de kniëen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Lonka het volgende:
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:19 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ok, fijn, en er wordt dus nooit 500 feet of zo gezwommen in de VSA zelf?
Wel als ik Wikipedia mag geloven, toch nog een beetje:quote:
quote:Races in the U.S. are usually run in metric distances (e.g., the 100 meter dash and 5 km (5K) races), although the mile distance remains popular. The marathon is referred to as a 26-mile (42 km) race (the official marathon standard distance originally being in English units – 26 miles, 385 yards) rather than 42.195 km.
...
Common swimming pool dimensions are 25-yard, 25-meter, and 50-meter. High schools and the NCAA conduct 25-yard competitions. USA Swimming (USA-S) swims in both metric and non-metric pools.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:55 schreef starla het volgende:
Is de triathlon een olympisch onderdeel?
Volgens mij was dat omdat in het verleden alleen de weerstand werd verlaagd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:48 schreef hugsy33 het volgende:
Wat ik mij al een paar dagen afvraag:
Bij het zwemmen is er continu verbetering geweest van de pakken, ze werden steeds sneller TOT de pakken waarmee de "plastic records"zijn gereden.
Waarom ging die technologie ineens te ver en werd het als oneerlijk bestempeld?
Dat schuim is nieuw voor me ... Zal ook wel een heel dun laagje geweest zijn, maar tochquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij was dat omdat in het verleden alleen de weerstand werd verlaagd.
De verboden pakken werden opgevuld met schuim zodat de zwemmer hoger in het water lag en daardoor meer op het water dreef dan er in zwom
Verrek dat wist ik helemaal niet. Dat wil ik wel zien.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]![]()
http://nl.wikipedia.org/w(...)ympische_Zomerspelen
Nja, of het materiaal was gewoon van zichzelf drijvend en dikker dan nodig. Maar het drijvend vermogen was toch de boosdoener? Want de regel werd dat een zwempak moet zinken als je het in 't water gooit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat schuim is nieuw voor me ... Zal ook wel een heel dun laagje geweest zijn, maar toch
Ja de plastic in het pak zorgde voor extra drijfvermogen, waardoor sommige mensen met meerdere pakken tegelijkertijd gingen zwemmen voor extra drijfvermogenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nja, of het materiaal was gewoon van zichzelf drijvend en dikker dan nodig. Maar het drijvend vermogen was toch de boosdoener? Want de regel werd dat een zwempak moet zinken als je het in 't water gooit.
Krijg een handicap. Er is veel minder competitie voor plaatsen bij de Paralympics.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:25 schreef Beach het volgende:
Wat is de makkelijkste weg om Olympiër te worden?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:55 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
Krijg een handicap. Er is veel minder competitie voor plaatsen bij de Paralympics.
Bij het windsurfen weet ik dat er allemaal met hetzelfde materiaal wordt gevaren. De Neil-Pryde RSX. Volgens mij wordt dit materiaal dan ook door de sponsor verzorgt aan de sporters.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:27 schreef zeeuws_meisje het volgende:
De zeilen van de surfers (en de zeilboten) waarom zijn die allemaal dezelfde kleur?
Het zou toch veel handiger zijn voor de mensen aan de wal als de zeilen de nationale kleuren hadden?
Worden die zeilen verzorgd door de organisatie, of moet je die zelf volgens specificatie laten maken?
Waarom hebben ze de wereldrecords dan niet weer teruggezet? Het is nu een appels met peren vergelijken toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:11 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja de plastic in het pak zorgde voor extra drijfvermogen, waardoor sommige mensen met meerdere pakken tegelijkertijd gingen zwemmen voor extra drijfvermogen
Ik denk niet dat ze dit nog gaan doen, aangezien er nu ook al heel veel wereldrecords die in die pakken werden gezwommen, aan diggelen zijn gezwommen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:36 schreef knnth het volgende:
Omdat er (officieel) niet is geregistreerd in wat voor pak het betreffende record is gezwommen.
Maar misschien gaat de FINA daar ook nog wat op verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |