Franziska van Almsick deed op haar 14e mee aan de OS van Barcelona (en won zilver)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:03 schreef Bluurgh het volgende:
16 is toch de minimumleeftijd om mee te doen aan de spelen? Waarom kan Katie Ledecky (15) dan meezwemmen?
Ja, ter voorkoming van brandwonden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:32 schreef beantherio het volgende:
Horen hockey(kunstgras)velden nat te zijn?
Ik heb het antwoord zelf al gevonden:quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:10 schreef knnth het volgende:
Moet voor een wereldrecord op de tienkamp zowel de 100m als de 100mH als verspringen binnen de windlimieten liggen?
quote:In decathlon or heptathlon, average wind assistance of less than 2.0 m/s is required across all applicable disciplines; and maximum of 4.0 m/s in any one event.
Niet een eigen topic blijkbaar, maar any info ergens (buiten een SC) ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:02 schreef APK het volgende:
Is er ook een topic over het Chinese meisje dat blijkbaar de laatste 50mtr sneller kan zwemmen dan de mannen?
omdat ze niet hardlopen....quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:07 schreef hellsgate het volgende:
Waarom worden zo veel wereldrecords gezwommen bij het zwemmen?
Omdat het een Chinees zwembad is. Die zijn vijf meter korter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:07 schreef hellsgate het volgende:
Waarom worden zo veel wereldrecords gezwommen bij het zwemmen?
Nee, ik denk dat je dat verkeerd begrepen (no pun intended). Er staat gewoon een aantal punten voor een bepaalde tijd. Dit wordt gebaseerd op een basistijd die dan 1000 punten waard is. Zoveel honderdsten sneller is dan zoveel punten erbij etc.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:45 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje over de meerkamp: Ik dacht dat ik de commentator hoorde zeggen dat op de 200 meter je aantal punten bepaald wordt door je prestatie te vergelijken met je PR, maar dat zou toch vreselijk oneerlijk zijn?
Ik wist inderdaad ook zeker dat het op die manier ging, ik werd even aan het twijfelen gebracht door de commentatorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 01:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je dat verkeerd begrepen (no pun intended). Er staat gewoon een aantal punten voor een bepaalde tijd. Dit wordt gebaseerd op een basistijd die dan 1000 punten waard is. Zoveel honderdsten sneller is dan zoveel punten erbij etc.
Waarschijnlijk bedoelde de commentator dat ze daardoor een x aantal punten voor ligt op haar PR zevenkamp.
Misschien heeft die minder 'ground clearance'?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:58 schreef nostra het volgende:
Waarom wordt er vaak (altijd?) met merries gesprongen? Heeft een hengst niet veel meer sprongkracht en snelheid?
Ze hebben 4 jaar geleden een fonds opgericht om in heel GB sporters te vinden en verder op te leiden zodat ze in staat waren om zich te kwalificeren voor de OS.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef TLC het volgende:
G.B. doet werkelijk aan alle sporten mee, is dat alleen maar omdat zij het organiserende land zijn ?
Ja, dat is normaal bij Duitsersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:58 schreef gupje86 het volgende:
Is het normaal dat die duitser zijn paard half invalide slaat met zijn zweep?
Je kunt gewoon op verschillende media dit antwoord vinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef IPA het volgende:
2. Hoe laat is de finale 50 m met Kromowidjojo?
21:07 de vrouwen 4x100quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op verschillende media dit antwoord vinden.
Om 20:30 staat de 50m finale gepland.
Om 21:10 de 4x 100m wisselsslag.
De laatste keer dat ik het zag stonden er nog mannen met vlaggetjes langs de route om een signaal te geven wanneer iemand 2 voeten los van de grond had. Ik geloof dat je 2 waarschuwingen kunt hebben maar de 3e keer is het DSQ. Maar dat kan allemaal veranderd zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:42 schreef bfx het volgende:
Hoe controleren ze eigenlijk bij snelwandelen 50 km lang of je niet stiekem een klein stukje rent?
Ik vind het boeiend omdat het er zo raar uitziet. Alsof ze haast hebben maar toch niet. Een van de dingen die me van de Olympische Spelen in 2000 in Sydney het meest is bijgebleven is toch wel de snelwandelwedstrijd. Een van de regels van 't spel is dat je niet met je beide voeten van de grond mag komen (joh! Want dan ben je aan het rennen). Doe je dat wel, dan krijg je een waarschuwing. Bij drie waarschuwingen komt er iemand met een rood badmintonbatje naar je toe om je van 't veld te sturen: Disqualified. De Australische Jane Saville was op koers om goud te winnen, de ingang van het atletiekstadion was in zicht. En toen gebeurde (op onderstaande clip vanaf 6minuut20) het volgende:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef IPA het volgende:
1. Zijn er mensen die snelwandelen serieus een interessante, degelijke kijksport vinden?
Je mist het woord 'degelijk' in zijn vraagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar, om terug te komen op je vraag: ik vind het serieus een interessante sport omdat het eigenlijk te idioot voor woorden is.
Even denken...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:08 schreef bfx het volgende:
[..]
Je mist het woord 'degelijk' in zijn vraag
Zo kun je het ook zien, jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Even denken...
Ik vind het een degelijke sport want het ziet er niet echt flitsend en dynamisch uit en volgens mij lopen ze de heupen uit hun kommen bij zo'n wedstrijd.
Zoiets?
Bij veel teamsporten mogen ze idd meedoen, omdat ze het organiserend land zijn. Dat is altijd zo, mits ze een team ergens willen opstellen dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:31 schreef TLC het volgende:
G.B. doet werkelijk aan alle sporten mee, is dat alleen maar omdat zij het organiserende land zijn ?
Er is maar 1 ding leuk aan; de diskwalificaties.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:10 schreef IPA het volgende:
1. Zijn er mensen die snelwandelen serieus een interessante, degelijke kijksport vinden?
2. Hoe laat is de finale 50 m met Kromowidjojo?
Dus eigenlijk is het een beetje alsof je gaat kijken naar een ongeluk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:01 schreef Cee het volgende:
[..]
Maar, om terug te komen op je vraag: ik vind het serieus een interessante sport omdat het eigenlijk te idioot voor woorden is.
Eens. De 800 meter is de mooiste afstand. Te lang voor sprinters en te kort voor stayers.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Cee het volgende:
Waarom wordt de 100m bij de atletiek als koningsnummer beschouwd? Al dagenlang is het Bolt voor en Bolt na. uiteindelijk schelen de tijden met de nummers 2, 3, 4 etc. bij zo'n korte afstand slechts enkele honderdsten van secondes. Waarom is die afstand al tijden zo'n 'big deal'?
Allemaal homoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:12 schreef Oidipous het volgende:
Is het scheren van je borsthaar een vereiste om hard te gaan bij het zwemmen of zijn alle mannelijke zwemmers nou eenmaal nichten?
Die staat nu nog steeds in het Olympisch Stadion, maar aan de zijkantquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef okiokinl het volgende:
waar is de olympische vlam eigenlijk gebleven? die stond toch in het midden, bij de opening?
Moet dat nou serieus met dat taalgebruik?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:12 schreef Oidipous het volgende:
Is het scheren van je borsthaar een vereiste om hard te gaan bij het zwemmen of zijn alle mannelijke zwemmers nou eenmaal nichten?
Dit is toch de silly olypmics? De eerste vraag lijkt me dus irrelevant. Maar bedankt voor het antwoord.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:22 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moet dat nou serieus met dat taalgebruik?
Scheren betekent minder weerstand, dus sneller. Daarom scheren wielrenners hun benen bijvoorbeeld ook.
Omdat het letterlijk om het hardste rennen gaatquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Cee het volgende:
Waarom wordt de 100m bij de atletiek als koningsnummer beschouwd? Al dagenlang is het Bolt voor en Bolt na. uiteindelijk schelen de tijden met de nummers 2, 3, 4 etc. bij zo'n korte afstand slechts enkele honderdsten van secondes. Waarom is die afstand al tijden zo'n 'big deal'?
Dat wielrenners scheren om weerstand is een mythe. Het maakt nauwelijks verschil op de fiets. Wielrenners scheren omdat wonden dan beter helen en er geen haren tussen komen. Ook is het makkelijker met massages.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:22 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moet dat nou serieus met dat taalgebruik?
Scheren betekent minder weerstand, dus sneller. Daarom scheren wielrenners hun benen bijvoorbeeld ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |