Ik wil m wel lezen hoor!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoihoi!
Hmm, het regent. Gelukkig hebben we een overdekt balkon voor de was
Nog mensen die m'n brief zouden willen lezen en tips geven?
Ja Quote alertquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:49 schreef Perruche het volgende:
Quote alert![]()
Puff ik wil wel maar kan pas vanavond
Ik heb in 10 minuten een puntje quiche gegeten en een koffie gedronken!
Is het een ingebouwde of kan je hem eruit halen? In het laatste geval zijn er nog opties!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn laptopbatterij is kapot, hij laad niet meer op... Dan is ie gewoon kapot en iks meer aan te doen toch?
Heb kipfilet te marineren in soja/ketjap/allerlei kruiden en specerijen/verse knoflook/ui/sambal enzo.
Lekker straks grillen.
Heb nu al honger
Hij kan eruit, het is gewoon een Acer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:57 schreef Nallie het volgende:
[..]
Is het een ingebouwde of kan je hem eruit halen? In het laatste geval zijn er nog opties!
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is verstuurd!
Oeioei, nu nog wachten op antwoord!
Ja prima vandaag hoor! Maar vandaag dus teveel energiequote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Spannend Puff...
Hoe gaat het MC?
Hoe zou het met the Dude zijn
Koning nog welquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:56 schreef Perruche het volgende:
Nallie wat een koningslijstje!
Mijnes:
O: dubbele bth pindakaas en 2 nectarines
T: shake sojamelk/banaan/eiwitpoeder!spinazie
L: puntje spinaziequiche
D: salade met feta en aardappel enzo (to go, in de trein) 350 gr
T: kant en klare kersenclafoutis
Misschien thuis zo nog een boterham, lunch was echt weinig en de D is ook niet om over naar huis te schrijven. Indien puf Ga ik nog naar de bodybalance.
Ja denk het. Komt beetje door studiedruk/stress. Iets met teveel willen in te weinig tijd.. En als dingen dan ook nog niet zo soepel gaan als je verwacht dan vreet dat energie. Maar ga nu eerst focussen op stage en daarna verder met scriptie. Dan loop ik maar iets meer uit..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Dus je had 'gewoon' een dipje MC? Kan makkelijk hoor, de ene dag is de andere niet.
En een kantoorbaan in vooruitzicht daar zal ik kriegelig van worden
Hoe duidelijker hoe beter idd! Als je vaag gaat doen dan denkt ze misschien nog een kans te hebbenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:18 schreef Novem het volgende:
Nou dan, geen probleem toch?
Sorry, ik heb geen interesse, doei!
Wel pushy typje trouwensdus al te beleefd hoeft ook weer niet
Niemand die het weetquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:25 schreef plopkweker het volgende:
[..]
waarom linkt dit aan mijn account?
grrquote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:29 schreef Novem het volgende:
Damn er staat een gozer hier in de metro in een trainingspak en ik vermoed dat hij een losse boxer draagt, want damn, ik kan gewoon alleeeesss zienHij kan trots zijn
![]()
Haha. Lijkt me toch lastig om er niet naar te kijkenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:29 schreef Novem het volgende:
Damn er staat een gozer hier in de metro in een trainingspak en ik vermoed dat hij een losse boxer draagt, want damn, ik kan gewoon alleeeesss zienHij kan trots zijn
![]()
Nog een bak yoghurt/kwark met wat fruit? Hopelijk een flinke bak soep? Of een goed stuk afbakbrood ipv 'een stukje'quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lekker subtiel ja..! Charmant ook![]()
*preuts is*
Lijstje dan maar.
O: twee sneetjes met crunchy pindakaas
L: bak tonijnsalade (sla, zilveruitjes, bosui, tomaat, tonijn, lik mayo, kruiden)
T: Energiebroodje van Bakker Bart met kaas
D: soep (tomaten-groenten) met stukje afbakbrood
T: ?
Dat iddquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:32 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Haha. Lijkt me toch lastig om er niet naar te kijken
Ik zei juist stukje omdat afbakbrood niet zo goed is he!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:33 schreef Vlierbloesem het volgende:
[..]
Nog een bak yoghurt/kwark met wat fruit? Hopelijk een flinke bak soep? Of een goed stuk afbakbrood ipv 'een stukje'. Anders is het misschien een beetje weinig?
Ik vind dat afbakbrood prima kan en al helemaal in jouw lijstje vandaagquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik zei juist stukje omdat afbakbrood niet zo goed is he!![]()
Maar we hebben een pakje van twee mini-baguettes dus er zijn opties
![]()
Ik ga nu even wat aardbeien snaaien
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
MC is gewoon stiekem een columnist die zijn posts later gaat bundelen in een boekje getiteld "Ongewilde Passie", "Sonja's Infiltrerende Boezem" of "Zinderende Zeilmeisjes"
Lololquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
MC is gewoon stiekem een columnist die zijn posts later gaat bundelen in een boekje getiteld "Ongewilde Passie", "Sonja's Infiltrerende Boezem" of "Zinderende Zeilmeisjes"
Is het voor een opleidingsplaats?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Man in de metro is een heel toepasselijk liedje ook
De gnocchi waren prima, maar konden mooier. Saus was perfect!
Eind september hoor ik of ik op gesprek mag, nog een eeuwigheid dus...
Gelukkig!!!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
De Dude is ok!!
Vanmorgen ben ik om 9.30u naar mn werk vertrokken, Martijn zou om 11u weer naar huis komen en naar de dierenarts gaan. Ik heb daarna eigenlijk continu in overleg gezeten (wel mijn telefoon in de gaten gehouden voor nieuws van M.), dus nog geen tijd gehad om te updaten.
Maar alles is dus goed
Beestje heeft spuitje met ontstekingremmend middel gekregen, iets tegen de misselijkheid, en er zijn foto's gemaakt. Op de foto's was niks te zien, yay!
Dus, waarschijnlijk heeft meneer gewoon iets zitten schransen waar hij niet lekker van wasOf gewoon teveel, of een combinatie. Aangezien hij een schrokop en een schransbeer is, zou dat heel goed kunnen
![]()
(maar goed, we knepen 'm wel even behoorlijk. Gisteravond dat rotte nieuws uit de cattery, en vanmorgen een Dude die nauwelijks bewoog, koorts had, en niks wilde eten)
Opleidingsplek, wat henk zegtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:46 schreef Perruche het volgende:
Maar puff, je hebt toch 'net' een nieuwe baan? Wat voor iets is dit dan?
Vervelendquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:26 schreef _aurum_ het volgende:
Lijstje is bagger, we hadden een high tea. Ik heb teveelk wijn op en lief rijdt
Haha ik ga er van die boeketromannetjes van makenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mc85 blijft wel verrassend stil na mijn ontmantelingspost, zou het dan toch..![]()
Dies best leukquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een hele stomme!
http://www.filmhuisgouda.nl/v2_showfilm.php?pfilmnr=1047
Nou, blijkbaar hè?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dies best leukEn draait die nog steeds?
.
Top!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: 200 gr kwark, lijnzaad
L: 2 croissants, 200 gr fruitsalade
D: magnetron-roti
Stomme lijstjes boks dus!
Rooskleurige geschiedenissen maken geen goede verhalen!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:40 schreef the85mc het volgende:
[..]
Haha ik ga er van die boeketromannetjes van maken(zo heten die crapboekjes toch?) Zo spannend vind ik mn liefdesleven niet.. Er gaan vooral dingen niet zo goed
![]()
Het is geen gnocchi geworden maar indiase kerrie. Uit pot. En smaakte naar goulash..
quote:
Ik ook, voel me best braaf op het afbakbrood naquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:46 schreef Nallie het volgende:
[..]zo'n briljant plaatje!
Heb me aan mn lijstje gehouden vandaag, dus braaf
Lekker gebokst ook nog
Lekker toch?! Je moet ook gewoon van eten blijven genieten he?!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik ook, voel me best braaf op het afbakbrood naHad een stuk met kaas en een stuk met aardbeienjam
Dus iig wel genoeg
Da's bij mij meestal het probleem nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:50 schreef Nallie het volgende:
[..]
Lekker toch?! Je moet ook gewoon van eten blijven genieten he?!
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:12 schreef Perruche het volgende:
Mijn eindstand (altijd leuk om te posten)
O: dubbele v bth pindakaas en 2 nectarines
T: shake sojamelk/banaan/ewitpoeder/spinazie
L: puntje spinaziequiche
D: 350 gr salade met aardappel, feta en olijven, soort kersentoetje
T: 1 paprika, 4 plakjes kaas en halve avocado
T: schaaltje rijst met boter en suiker
B: bodybalance
quote:
Vind het echt een top baggerlijstquote:
Ik heb nog wel een schematje voor je.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog 6 weken de tijd om in shape te komen![]()
.
Niks dusquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog 6 weken de tijd om in shape te komen![]()
.
Tsjechie, zo mooiquote:
Hehehe, dat van mij trekt het net aan.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat overleeft mijn tie-wrap/ductape lijf niet.
Ja hoiquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het plan is dat ik over goed 2 maanden de Urbanathlon ga doen en tegen die tijd superfit ben.
Mijn schema op de sportschool bestaat uit hardlopen, jumping squats met gewichten, pushups op traptreden, pull downs, chest press, jumping squats zonder gewichten (die serie 2 keer), dan weer hardlopen, squats met shoulder press, optrekken, deadlifts, ligsteun met dumbells en dan rowing. Ook dat doe ik 2 keer.
Dan ga ik roeien, 2 x 2 minuten. Daarna mountainclimbing al steunend op een bal, dan al lopend een shoulder press, jumping lunges en burpees. En dat ook 2 keer.
En dan ben ik dood.
Daarnaast moet ik mn hardlopen uitbouwen. En meer kracht in mn bovenlichaam ontwikkelen, dus meer pushups en pullups enzo.
En dan heb ik een goddelijk lichaam en ga ik dat maar zo zien te houden ofzo.
Haha, wauw! Hoe vaak doe je dat per week?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het plan is dat ik over goed 2 maanden de Urbanathlon ga doen en tegen die tijd superfit ben.
Mijn schema op de sportschool bestaat uit hardlopen, jumping squats met gewichten, pushups op traptreden, pull downs, chest press, jumping squats zonder gewichten (die serie 2 keer), dan weer hardlopen, squats met shoulder press, optrekken, deadlifts, ligsteun met dumbells en dan rowing. Ook dat doe ik 2 keer.
Dan ga ik roeien, 2 x 2 minuten. Daarna mountainclimbing al steunend op een bal, dan al lopend een shoulder press, jumping lunges en burpees. En dat ook 2 keer.
En dan ben ik dood.
Daarnaast moet ik mn hardlopen uitbouwen. En meer kracht in mn bovenlichaam ontwikkelen, dus meer pushups en pullups enzo.
En dan heb ik een goddelijk lichaam en ga ik dat maar zo zien te houden ofzo.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En dan ben ik dood.
Je kan het alleen maar veranderen als je weet wat je doet. Volgens mij is het zo helder bedenken en opschrijven als je hier doet een hele goede stap naar de mogelijkheid jezelf hierop te corrigeren!quote:Op woensdag 11 juli 2012 02:23 schreef beefcake het volgende:
Ik voel mij k*t, eet veel te veel zoet want die tijd van de maandEn ik moet nu 's avonds sporten ipv 's ochtends ivm de zomervakantie en van zulke veranderingen in mijn schema raak ik van slag. En ik heb dingen te regelen waar ik ook weer van in de stress schiet, ga ik weer nachtbraken en snaaien enzo. Bah, ik kan soms echt balen van mij
![]()
![]()
Misschien dat je beter maat kan houden met ijs en dergelijke als je jezelf overdag niet uithongert.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:56 schreef Mishu het volgende:
Hallo, ik moet ook afvallen (ja echt serieus nu het wordt te gek). Weeg nu 84 kilo zoiets, ben 1.68. Ga in dit topic bijhouden wat mijn vorderingen zijn. Ik beweeg nu al een week minstens 1 uur per dag (fiets dan een rondje van 12 km hier in de buurt). Daarnaast zit ik soms op de home-trainer.
Vandaag gegeten: 3 wortelen, 8 snoeptomaatjes, aardappels, snijbonen en 2 gehaktballen met lekker veel mosterd + een stuk kaneelijs + magere yoghurt met rode bessen. Jaja.
Wegens schuldgevoel om het ijs en de yoghurt nog een extra 25 minuten op de home-trainer gedaan. Dat zou het een beetje moeten opheffen.
Volgens mij zou ik zo wel moeten afvallen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
De Dude is ok!!
Vanmorgen ben ik om 9.30u naar mn werk vertrokken, Martijn zou om 11u weer naar huis komen en naar de dierenarts gaan. Ik heb daarna eigenlijk continu in overleg gezeten (wel mijn telefoon in de gaten gehouden voor nieuws van M.), dus nog geen tijd gehad om te updaten.
Maar alles is dus goed
Beestje heeft spuitje met ontstekingremmend middel gekregen, iets tegen de misselijkheid, en er zijn foto's gemaakt. Op de foto's was niks te zien, yay!
Dus, waarschijnlijk heeft meneer gewoon iets zitten schransen waar hij niet lekker van wasOf gewoon teveel, of een combinatie. Aangezien hij een schrokop en een schransbeer is, zou dat heel goed kunnen
![]()
(maar goed, we knepen 'm wel even behoorlijk. Gisteravond dat rotte nieuws uit de cattery, en vanmorgen een Dude die nauwelijks bewoog, koorts had, en niks wilde eten)
Ja, dat is erg weinig, ook voor iemand van jouw lengte.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:56 schreef Mishu het volgende:
Hallo, ik moet ook afvallen (ja echt serieus nu het wordt te gek). Weeg nu 84 kilo zoiets, ben 1.68. Ga in dit topic bijhouden wat mijn vorderingen zijn. Ik beweeg nu al een week minstens 1 uur per dag (fiets dan een rondje van 12 km hier in de buurt). Daarnaast zit ik soms op de home-trainer.
Vandaag gegeten: 3 wortelen, 8 snoeptomaatjes, aardappels, snijbonen en 2 gehaktballen met lekker veel mosterd + een stuk kaneelijs + magere yoghurt met rode bessen. Jaja.
Wegens schuldgevoel om het ijs en de yoghurt nog een extra 25 minuten op de home-trainer gedaan. Dat zou het een beetje moeten opheffen.
Volgens mij zou ik zo wel moeten afvallen.
Nah, eerste keer fitnessen weer hequote:Op woensdag 11 juli 2012 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iets te fanatiek getraind Aurum?
Ik voel nog geen pijntjes, behalve die in mn hoofd. Sta ook heel fanatiek met mn hardloopkleding in een tasje op het station. Als het een beetje droog is, dan ga ik hardlopen in mn lunchpauze.
Lijstje:
O koffie verkeerd, kwark met aardbeien en muesli
T: banaan
L: pastasalade met artisjokharten, zongedroogde tomaten, rucola en gerookte kip
T kwark, 7 koren vlokken en platte perzikken
D: geen idee! Onderweg naar Brussel.
In dat corrigeren schuilt nu juist het probleem, ik ben meer een stond erbij en keek ernaar type als het om mijzelf gaatquote:Op woensdag 11 juli 2012 06:18 schreef sigme het volgende:
Mogge.
[..]
Je kan het alleen maar veranderen als je weet wat je doet. Volgens mij is het zo helder bedenken en opschrijven als je hier doet een hele goede stap naar de mogelijkheid jezelf hierop te corrigeren!
Dat heb ik niet, heb 1 favoriete, eau fraiche van versace. Daarnaast een andere en die wisselt wel af.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben met geurtjes net als met handtassen: als het op is, koop ik een nieuwe.
Dat heb ik ook (heel) soms als ik heel hard train. Weet jij hoe dat komt? En is het erg?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Nah, eerste keer fitnessen weer heEn ik moet nog ff klooien met mijn voeding, want maandag rook ik na het trainen naar ammoniak, dat kan niet de bedoeling zijn.
Ketose.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:15 schreef Skjor het volgende:
[..]
Dat heb ik ook (heel) soms als ik heel hard train. Weet jij hoe dat komt? En is het erg?
Dan verbrand je eiwitten. Dat is eigenlijk niet goed. Beter is het om naar aceton te ruiken, dan verbrand je vet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:15 schreef Skjor het volgende:
[..]
Dat heb ik ook (heel) soms als ik heel hard train. Weet jij hoe dat komt? En is het erg?
Ik ruik het verschil nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan verbrand je eiwitten. Dat is eigenlijk niet goed. Beter is het om naar aceton te ruiken, dan verbrand je vet.
Ik weet het, eerste keer nieuw schema is ook altijd erg qua spierpijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Nah, eerste keer fitnessen weer heEn ik moet nog ff klooien met mijn voeding, want maandag rook ik na het trainen naar ammoniak, dat kan niet de bedoeling zijn.
Hmm bummer. Kan me niet herinneren ooit naar nagellakremover te hebben geroken na het sportenquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dan verbrand je eiwitten. Dat is eigenlijk niet goed. Beter is het om naar aceton te ruiken, dan verbrand je vet.
Yeah, buttocks of steeeel!quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik weet het, eerste keer nieuw schema is ook altijd erg qua spierpijn.
Ik voel overigens spierpijn in mijn kont opkomen.Wordt mn kont gewoon nog gespierder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ik vond dat geurtje echt heel lekker, maar die associatie is toch een beetje jammer..quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:54 schreef Perruche het volgende:
Ja Q, dat heb ik ook! Sommige geurtjes doen mij direct nog aan bepaalde manspersonen denken, echt bizar!
Punt blijft wel dat je met sporten niet snel vet zult verbranden tijdens het sporten. Vet kun je alleen goed verbanden bij beweging met lage intensiteit. Zo'n eind wandelen als ons uniekjequote:Op woensdag 11 juli 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Klopt. Laag intensief cardioen doet dat wel inderdaad. In het begin van mountainbiken en (te) weinig eten rook ik ook naar ammoniak. Toen ben ik anders gaan eten en sporten om dat te voorkomen..quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:59 schreef V1z0R het volgende:
Mooi lijstje, Co
[..]
Punt blijft wel dat je met sporten niet snel vet zult verbranden tijdens het sporten. Vet kun je alleen goed verbanden bij beweging met lage intensiteit. Zo'n eind wandelen als ons uniekjedoet bijvoorbeeld.
Met sporten zorg je vaak voor het leegraken van je glycogeenvoorraden waardoor je na het sporten pas vet gaat verbranden.
Heb je wel eens bij de vierdaagse gekeken?quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:59 schreef V1z0R het volgende:
Mooi lijstje, Co
[..]
Punt blijft wel dat je met sporten niet snel vet zult verbranden tijdens het sporten. Vet kun je alleen goed verbanden bij beweging met lage intensiteit. Zo'n eind wandelen als ons uniekjedoet bijvoorbeeld.
Met sporten zorg je vaak voor het leegraken van je glycogeenvoorraden waardoor je na het sporten pas vet gaat verbranden.
Ja maar dat vind ik ook bij het hardlopen en racefietsen. Die trainers (en andere ervaren lopers/fietsers) hebben vaak nog een beste buik mee te slepen. Waarom heb ik dan de illusie dat die bij mij zal verdwijnen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heb je wel eens bij de vierdaagse gekeken?
Daar lopen echt veel dikkertjes rond.
Ik was zelf ook maar 1 kilo lichter na de 4daagse (en dan deed ik nog de 50) en ik heb echt bizar weinig gegeten die dagen omdat ik niets weg kreeg.
Verbruik blijft dan wel lager, he?!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heb je wel eens bij de vierdaagse gekeken?
Daar lopen echt veel dikkertjes rond.
Ik was zelf ook maar 1 kilo lichter na de 4daagse (en dan deed ik nog de 50) en ik heb echt bizar weinig gegeten die dagen omdat ik niets weg kreeg.
haha inderdaad. Toch wel apart eigenlijk.. Als ik 3 x per week 2 uur fiets ben ik ook zo'n 6000 kcal lichter. En dat lijkt veel minder intensief dan 30 uur wandelen.. Morgen ga ik voor het eerst op de racefiets. Ben benieuwd of me dat bevalt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Verbruik blijft dan wel lager, he?!
40u. wandelen bij 200kcal/u is maar 8000kcal... Ongeveer die kilo vet
Afhankelijk van hoe snel je loopt hequote:Op woensdag 11 juli 2012 11:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
200 calorieen verbranden met een uur wandelen? Is dat niet heel weinig?
En hoeveel je weegt natuurlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe snel je loopt he
Berekening klopt wel ongeveer. Bij 3 - 4 keer per week een half uur sporten en verder - voor mijn doen- normaal eten zorgt ervoor dat ik ongeveer 500 gram per week afval. Gaat hard zat.quote:
Ik snap 'm!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef V1z0R het volgende:
1000kcal/u?!Da's een best tempo voor 2u. lang, Mc! En voor veel vrouwen erg moeilijk om zulke aantallen te halen...
Cijfers daarover verschillen inderdaad iets (tussen 160 en 300), HPKW, maar zal niet erg veel hoger liggen.
Dit was even een overzichtelijke berekening
Ga er bij een uur intensief sporten vanuit dat je 600-700kcal verbrand, dus het zelfde tekort wat je kweekt met wandelen kun je dan in 13u. doen i.p.v. 40u...
Uur rustig sporten met een inname tekort van ~400 zit je ook rond de 600-700kcal tekort over een dag.
Moet je wel elke dag rustig sporten
Met intensief sporten...
14 * 400 = 5600 inname tekort
6 * 600 = 3600 sport verbruik bij 3x sporten per week
9200 wat neerkomt op ongeveer een kilo vet (vet = 9000kcal/kilo) wat je kunt verbranden in 2 weken.
^ volgens mij is dat ook de reden dat veel mensen gaan voor het crashen, 20 weken over 10kg doen is velen te lang.
Het glycogeen effect is na 40 min ook wel verdwenen mc. Toen het nog kon, deed ik expres 45 min kracht en daarna 45 min cardio ( juist wel hardlopen). 2 tot 3 keer per week. Het vet smolt weg: na een half jaar strak en 15 kilo lichter.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:27 schreef the85mc het volgende:
Altijd goed om te horen toch, Henk? Eigenlijk is lagere intensiteit cardio beter om vet te verbranden. Als je intensief sport ben je alleen glucose en glycogeen aan het verbranden. Die glycogeen kan na de training wel worden aangevuld door vet om te zetten in glycogeen. Maar dat gaat niet tegelijkertijd als je maximaal sport.. Vaak gaan veranderingen vrij langzaam en zie je het zelf niet zo. Mensen die je niet zo vaak ziet zien het vaak beter. Eigenlijk moet je ook af en toe foto's maken, dan zie je later veel meer verschil.
Hoe werkt het dan als je bijvoorbeeld 2 uur sport? Na een bepaalde tijd zijn je glycogeen voorraden in je spieren en lever op. Dan worden andere bronnen aangesproken zoals vetten en eiwitten. Maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Had ik nou toch maar beter opgelet bij biologie vroeger.. heb jij een idee hoe dat zit?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:56 schreef An24 het volgende:
[..]
Het glycogeen effect is na 40 min ook wel verdwenen mc. Toen het nog kon, deed ik expres 45 min kracht en daarna 45 min cardio. 2 tot 3 keer per week. Het vet smolt weg: na een half jaar strak en 15 kilo lichter.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:02 schreef the85mc het volgende:
1000 kcal per uur is voor mij wel ongeveer de max. Mn beperking zit dan nu ook vooral in longinhoud. Heuvelop merk ik dat ik kracht genoeg heb, maar dat je niet genoeg kunt ademen.. Ik doe ook relatief weinig krachttraining met mn benen omdat dat al meer dan genoeg is. Dat is wel mooi met sprintjes trouwens. Scooters kan ik eruit sprinten. Die blikken van pizzakoeriers als je ze eruit trekt bij het stoplicht
Ja die T komt er vast nog welquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:54 schreef Perruche het volgende:
Nallie, het lijkt mij een beetje weinig! Nog een T na je D?
Mijnes:
O: havermout met banaan, kaneel en rozijntjes
T: 2 rijstwafels
L: grote kom noodlesoep met kip, 1 snee brood, 300 gr salade (sla, komkommer, tomaat, courgette)
T: 150 ml vrrchtenyoghurt met 1 nectarine
D: 2 gebakken eieren met bacon op 1 snee brood, tomatensalade
S: 12 minuten crosstrainer + bodypump
T: eiwitshake eventueel nog met spinazie als ik tijd heb om langs de ekowinkel te gaan.
Biologisch technisch heb ik ook geen idee. Ik spreek enkel uit ervaring en verder wat ik in sportbladen las en checkte bij mijn fysio. Volgens mij precies wat je zegt. Je moet eerst krachttraining doen, omdat je lijf koolhydraten gebruikt om kracht te kunnen doen. Na 40 minuten zou je door de voorraad heen moeten zijn. Daarna gaat je lijf vetreserves aanspreken als je cardio doet. Door ervaring geloof ik ook niet echt in lage of hoge intensiteit cardio, vanwege bovenstaande theorie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Hoe werkt het dan als je bijvoorbeeld 2 uur sport? Na een bepaalde tijd zijn je glycogeen voorraden in je spieren en lever op. Dan worden andere bronnen aangesproken zoals vetten en eiwitten. Maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Had ik nou toch maar beter opgelet bij biologie vroeger.. heb jij een idee hoe dat zit?
Heb het net ff door de eetmeter gegooid en excl eiwitshake is het 1700 kcal, dus met rond de 1850, prima lijkt me?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:05 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja die T komt er vast nog wel
Die van jou is ook niets teveel, maar dat komt vast ook wel goed
Staan standaard niet meer aan, moet je zelf instellenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:10 schreef Perruche het volgende:
Even iets anders, waarom staan vitamines enzo niet meer in de eetmeter?
Doe m'n best! Maar beetje onregelmatige dagen en heb pas om elf uur ontbeten vandaag!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:04 schreef V1z0R het volgende:
Had gisteren ook al zo'n gevoel, en vandaag weer, maar is dit niet erg weinig, Nallie?!
Hangt van heel veel factoren af, HPKW
Op een home-trainer maakt je gewicht op zich weer iets minder uit.
Bij hardlopen zegt je gewicht ook meer dan bij wandelen...
[..]
Maar dat is dan je verbruik tijdens het sporten, de verbranding erna door de hogere intensiteit moet je ook nog meerekenen.
Als je niet aanvult zal het eiwitten gaan gebruiken als brandstof, Mc.
Je gebruikt eigenlijk altijd KH's, eiwitten en vetten tegelijk alleen wisselt de verhouding. Zijn echt al je bloedsuiker en je glycogeenvoorraden op tijdens intensiever verbruik moet het eiwitten gaan omzetten omdat vetten omzetten niet snel genoeg kan daarvoor.
Mjah, dan zal ik wel de uitzondering zijn die de regel bevestigtquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:
Bij hoge intensiteit cardio kan je lichaam niet snel genoeg vet omzetten in suikers, An
Het zal dus eiwitten moeten pakken daarvoor.
Het is wel zo dat na 20min. stevige beweging je lichaam de stoffen gaat aanmaken die ervoor zorgen dat je vet uit je reserves kunt gaan gebruiken.
Eiwitten zijn niet alleen je spieren he? Die zitten ook in je bloedquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, dan zal ik wel de uitzondering zijn die de regel bevestigtIk had zelden last van ketose en raakte ook enkel gespierder, als in bijna drooggetraind.
Truequote:Op woensdag 11 juli 2012 13:17 schreef V1z0R het volgende:
Hier kun je het aanpassen, Perr: https://mijn.voedingscent(...)tmeter/instellingen/
[..]
Eiwitten zijn niet alleen je spieren he? Die zitten ook in je bloed
Afhankelijk van hoeveel water je binnenkrijgt zijn de effecten van ketose ook minder merkbaar.
Afhankelijk van hoe je conditie is kun je pas bepalen wat intensief is, zie bijvoorbeeld Sigme...
Zoveel factoren
Aceton - nagellakremover.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ruik het verschil nietDus misschien ruik ik wel naar aceton. Zou wel verklaren waarom ik zo makkelijk afval.
Plaats je de resultaten dan ook? (mag je de vitamines en mineralen en zo ook wel aanvinken (zie mijn vorige link))quote:
zou wel ontopic wezen hequote:Op woensdag 11 juli 2012 13:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Plaats je de resultaten dan ook? (mag je de vitamines en mineralen en zo ook wel aanvinken (zie mijn vorige link))
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:35 schreef Perruche het volgende:
Ik zei een tijdje geleden toch dat ik moest gaan bezuinigen? Plan van aanpak
Goed planSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spaargeld
Ik betaal tegenwoordig bijna alles met CC, heb er een van de Bijenkorf en voor alles wat ik er mee betaal krijg ik punten, waarmee ik dan weer gratiesch kan shoppen bij de Bij
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
Merciquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Goedzo Perr![]()
Sparen is leuk trouwens
Nou had ik gisteren een hotel gevonden waar we in september heen willen maar nu twijfel ik weer maar ben toch bang dat het vrijdag (dan even naar het reisbureau) al vol is
Ja, dat wil ik misschien ook nog wel gaan doen, maar dan eerst even alle zaakjes op orde krijgen. Nu net iets te weinig idee van wat ik eigenlijk uitgeef!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef Novem het volgende:
[..]
Goed planSpaargeld
Ik betaal tegenwoordig bijna alles met CC, heb er een van de Bijenkorf en voor alles wat ik er mee betaal krijg ik punten, waarmee ik dan weer gratiesch kan shoppen bij de Bij
Ben zelf fan van fatsecret, want die heeft een bijbehorende app (onder de wat vriendelijkere naam 'Calorieteller'). En dan kan ik in loze minuten als ik op de trein aan het wachten ben ofzo mijn eten invoeren (of natuurlijk onder werktijd , procrastinator die ik ben).quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Vast al 100x voorbij gekomen, maar welke eetmeter gebruiken jullie ook weer?![]()
Wil V1' tip van laatst in uitvoer brengen in kader van beter overzicht
Dus na vaste lasten en sparen houd je 'maar' 300 per maand over? Waar is dat voor bedoeld dan, gewoon voor leuke dingen? Dat vind ik niet weinigquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?
Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog maar 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij
Wow!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Novem het volgende:
De helft van je inkomen sparen is ook wel heel hard core
300 per maand puur voor shoppen/uitgaan/andere extra's vind ik ook niet echt superveel.
Kweenie, heb maar een beetje bagger begroting gemaakt. Maar trein bijv. heb ik wel 100 euro voor gebudgetteerd, alhoewel ik bijna nooit met de trein gaquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Novem het volgende:
De helft van je inkomen sparen is ook wel heel hard core
300 per maand puur voor shoppen/uitgaan/andere extra's vind ik ook niet echt superveel.
Leuk is dat he, kleinere maat kopen!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:51 schreef the85mc het volgende:
Ben ook rustig aan het opbouwen, dus ga niet ineens veel meer eten. Rustig wat meer eten zonder dat ik gelijk weer kilo's zwaarder wordt. En melk drink ik toch wel, en in (half)volle zitten niet meer eiwitten maar wel meer verzadigde vetten. Dan kan ik net zo goed magere blijven drinken.
En nieuwe kleren kopen omdat de oude te groot zijn is altijd mooi Novem!
Mijn oude broeken zijn bijna allemaal te groot, zelfs met riem zit het niet lekker meer. Volgende week ook een nieuw pak kopen. Denk een lichtgrijze ofzoiets.
Weet je wat ik vaak doe?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?
Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog "maar" 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij
Ja, maar ik heb daar geen tijd voor! Beweging krijg ik liever door te hardlopen/te sporten en dan ben ik ook nog 45 - 50 uur in de week aan het werk, dan doe ik daarbuiten liever andere dingenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuisquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ja, dat van "had ik maar gespaard" ken ik. Jaar keihard gewerkt, een mega bedrag gespaard, private studiebeurs erbij... bam, lekker naar het buitenland voor een jaartje, niets gedaan, alles weg! Maar wel een toptijd. Toen kon ik weer van voren af aan beginnen
Novem, hoeveel maten ben je eigenlijk kwijt?
Ergens gericht voor sparen is wel zinvoller dan gewoon maar sparen, denk ik. Dan heb je echt een doel in je hoofd. Ik wil dit en dat en dat hebbenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef Perruche het volgende:
Ik spaar voor een huis. Of een wereldreis! Kan niet kiezen
Daar zou ik wel wat vaker naartoe moeten gaan. En wat meer fatsoenlijke voorraad, dat ik niet altijd iets hoef te halen als ik laat heb gewerkt en geen tijd heb om te koken! En minder vaak naar de thai op een random dinsdagavondquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuis. De Lidl is hier echt aan de andere kant van de stad en dat doe je niet zomaar even, zeker niet als je weekboodschappen doet op zaterdag en geen auto hebt
.
Wat bedoelt u?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij?
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af.
Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...quote:
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto en zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijkerquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij?
Dat iddquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto oen zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker
Ook een flink bedragquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af.
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld.. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden.
.
Ja maar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen.
Dat is wel lekker ja! De mijne is een stuk hoger, helaas.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hè? Naja, kan ik nog ff doorsparenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:23 schreef Ml-etje het volgende:
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hè? Naja, kan ik nog ff doorsparen.
Ja, hoe graag ik ook naar Amersfoort wil, tricky doen we nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Mini. het volgende:
Ik zag dat jullie het er in het vorige topic al over hadden, maar wat is huren toch vreselijk duur.En dan ook nog die inkomenseisen... Ik wil eigenlijk ook wel weg uit m'n huidige woning, maar ik kan gewoon niks betaalbaars vinden dat noemenswaardig beter is dan waar ik nu zit. Zo raar dat je met een fulltime baan niet gewoon een redelijk appartement kunt betalen.
Dus, Vik, I feel your pain.Wel een goede motivatie om te sparen...
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef An24 het volgende:
Sparen![]()
Vroeger kon ik ook nooit sparen, maar nu ik lekker verdien doe ik echt mijn best. Maar goed, ik heb ook wel 1100 euro aan vaste lasten vanwege mijn huis en Freud heeft precies hetzelfde. Dus als onze huizen verkocht worden kunnen we een mooi huis kopen en sparen. Jammer alleen dat het geld eerst in de onderwaarde gestoken moet worden![]()
Maar toch ben ik trots: van bijstandskind naar huidige situatie
Naja, verkopen heeft ook nadelen (kom je er ooit waar van af, iets wat kapot is zelf betalen e.d.), maar het is wel echt iets wat van jou is en waar je mee kunt doen wat je wilt. Al het geld dat je er nog insteekt is een investering, bij huren gooi je het eigenlijk gewoon weg...quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.
Ben dan ook niet in de goede positie om de verschillen precies duidelijk te hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:17 schreef Mini. het volgende:
Op zich is WO niet duurder denk ik, maar als je nog 3 jaar doorstudeert terwijl je stufi al op is gehouden, gaat het best hard.Oh, en een half jaar in Amerika hakt er ook wel in.
Tijdens mijn master had ik echt niet veel tijd voor bijbaantjes, maar in de eerste jaren had ik best wat meer geld over kunnen houden...
Was niet van plan om zo hoog te gaan zitten hoor qua maximale hypotheek hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef V1z0R het volgende:
Vik, ja, en je maximale hypotheek is 4,5x bruto jaarinkomen (exclusief bonussen en reiskostenvergoeding)
Snap ook niet dat het zo moeilijk is die kwijt te raken, AnVoor die prijs en wat het is toch echt een goede deal lijkt me...
[..]
Ben dan ook niet in de goede positie om de verschillen precies duidelijk te hebben.
Zelf MBO -> HBO gedaan dus zat in een klas waar velen al meer werkten dan bijvoorbeeld havo -> HBO'ers...
Tijdens het afstuderen hadden 5 van de 7 zelfs al een koophuis
Qua maandlasten is kopen inderdaad stukken goedkoper.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.
Zo extreem is dat toch niet? Bij het appartement waar ik hiervoor woonde, in Utrecht, was de huur alleen al 1080 euro per maand.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]Wat véél! Hoe kan dat?
.
Hoop dat jullie er idd snel van afkomen, want dit lijkt me een a-relaxte situatie zeg.
Over wat voor vaste lasten heb je het dan? Huur, GWE, servicekosten... vergeet ik nog dingen? (behalve de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting)quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef Mini. het volgende:
[..]
Qua maandlasten is kopen inderdaad stukken goedkoper.Moet je alleen lang genoeg op dezelfde plek kunnen blijven.
[..]
Zo extreem is dat toch niet? Bij het appartement waar ik hiervoor woonde, in Utrecht, was de huur alleen al 1080 euro per maand.
Neemt niet weg dat het kut is, An...
Ja, heb je ook gelijk in, dat kopen ook nadelen heeft. Maar anders had 'ie nu nog op z'n studentenkamer gezeten, denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Naja, verkopen heeft ook nadelen (kom je er ooit waar van af, iets wat kapot is zelf betalen e.d.), maar het is wel echt iets wat van jou is en waar je mee kunt doen wat je wilt. Al het geld dat je er nog insteekt is een investering, bij huren gooi je het eigenlijk gewoon weg...
Vraag je dat aan mij of heb je verkeerd gequote?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Over wat voor vaste lasten heb je het dan? Huur, GWE, servicekosten... vergeet ik nog dingen? (behalve de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting)
Ja aan jou of aan Anquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef Mini. het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij of heb je verkeerd gequote?Ik had het alleen over de huur zelf.
Oh. balen! Heftige operatie? Beterschapquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn niet zo best vrees ik. Ik ben gisteren aan mijn kaak geopereerd en heb best wel pijn. Dus lang leve de kwarkjes, de soepjes en dergelijke. Ben blij als ik weer fatsoenlijk kan eten.
Nou, bij ons was dus de huur zelf al zo hoog, maar water, elektriciteit, tv/telefoon/internet en gemeentelijke dingen liepen ook wel op. Hoe het bij een koophuis zit weet ik niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja aan jou of aan AnIk vraag me af hoe je op zo'n hoog bedrag kunt uitkomen. Of heeft An miss een heel duur koophuis?
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:46 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Oh. balen! Heftige operatie? Beterschap
Bij een huis van 2 ton horen atm zo'n vaste lasten van 1200-1300 euro (spaarhypo) dus dan kun je schatten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja aan jou of aan AnIk vraag me af hoe je op zo'n hoog bedrag kunt uitkomen. Of heeft An miss een heel duur koophuis?
Volgens mij kun je met deze tijden überhaupt even wachten met verhuizenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:46 schreef Mixende_match het volgende:
Wij hebben het huis gekocht als starters met koopgarant regeling. Je koopt het huis me 25% korting, en als je het verkoopt, dan "krijg" je 72% "terug" van de prijs waarvoor die verkocht is.
Helaas hebben we te horen gekregen dat ons huis voor 50.000 minder is getaxeerddus voorlopig wonen wij hier nog wel
Klinkt naar...quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.
Dank je wel. Gelukkig loopt er nu een vriendje te sloven voor mij
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn niet zo best vrees ik. Ik ben gisteren aan mijn kaak geopereerd en heb best wel pijn. Dus lang leve de kwarkjes, de soepjes en dergelijke. Ben blij als ik weer fatsoenlijk kan eten.
Buh, klinkt niet lekker nee. Mijne zijn ook weg, dr uit gesneden. Dat deed al pijn, moet je nagaan als ze ook nog een breuk moeten slopen :| Laat je je maar lekker verwennen hahaquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.
Dank je wel. Gelukkig loopt er nu een vriendje te sloven voor mij
Ja, daarom hoop ik dat mijn ouders iets kunnen betekenen wat dat betreft. M'n moeder heeft het er iig wel eens over gehad. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om tot in lengte van dagen in Den Haag te blijven zitten en ik zie mezelf de komende vijf jaar ook nog niet aan een andere baan beginnen ivm opleidingsmogelijkheden hier. Dus linksom of rechtsom zal er toch eens verhuisd moeten wordenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:51 schreef V1z0R het volgende:
Vik, als jij ruim 28k hebt kun je met 30k minder door studieschuld niet veel kopen denk ik, of je moet veel sparen inderdaad.
Helemaal in Amersfoort niet zie ik net...
[..]
Mag je aan de smoothies!
Wat heb je ermee gedaan dan? Ik heb absoluut geen verstand van koophuizen en waardes, maar dit gebeurd toch niet zomaar?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:54 schreef Mixende_match het volgende:
En ja, 50.000 is veel. Heel veel. Zeker voor zo'n appartementje die wij hebben... Wel kut, maja.
Ja balen zegquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:54 schreef Mixende_match het volgende:
En ja, 50.000 is veel. Heel veel. Zeker voor zo'n appartementje die wij hebben... Wel kut, maja.
Wij hebben er niks mee gedaanquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat heb je ermee gedaan dan? Ik heb absoluut geen verstand van koophuizen en waardes, maar dit gebeurd toch niet zomaar?
Een keertje sporten zal sowieso niet zoveel zoden aan de dijk zettenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:53 schreef Probability het volgende:
Ik ga zo sporten! Met als doel strakker te worden.. Wat zou dan effectiever zijn, bodycombat of bodypump?
Dan zou ik morgen ochtend bodybalance kunnen doen en vrijdag ochtend bodyshape..
Denk je niet dat je binnen een paar jaar twee kamers te weinig gaat vinden?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, daarom hoop ik dat mijn ouders iets kunnen betekenen wat dat betreft. M'n moeder heeft het er iig wel eens over gehad. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om tot in lengte van dagen in Den Haag te blijven zitten en ik zie mezelf de komende vijf jaar ook nog niet aan een andere baan beginnen ivm opleidingsmogelijkheden hier. Dus linksom of rechtsom zal er toch eens verhuisd moeten worden.
Ik heb wel interessante dingen gezien voor iets meer dan 100.000 euro. Of dat ook echt iets goeds is en of de buurt goed is, dat weet ik niet, maar je bent niet per definitie > 125000 kwijt in Amersfoort. Ik heb aan een tweekamerappartement genoeg, natuurlijk.
Hypotheek is netto 500 euro. En dan belastingen (duur in Dordt), verzekeringen, water gas en licht (dat is nu laag natuurlijk, omdat ik er niet woon)...dan kom je een eind. Maar we kunnen gewoon nog doen wat we willen hoor, maar we willen gewoon graag verder met ons leven en samen iets leuks kopen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]Wat véél! Hoe kan dat?
.
Hoop dat jullie er idd snel van afkomen, want dit lijkt me een a-relaxte situatie zeg.
Het huis (70m2, 1e etage, balkon, op NO, V.o.n.) zou zonder koopgarant 180.500 kosten. Ook niet mis dusquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:58 schreef Novem het volgende:
[..]
Ja balen zegVoor welk bedrag hebben jullie het gekocht?
Hoe komt het eigenlijk? Want 50k voor een appartement is procentueel wel een heel grote prijsdaling, zal vast niet alleen door de slechte huizenmarkt komen, denk ik? Te duur getaxeerd om mee te beginnen, toenertijd?
Zie, dit soort dingen maken dat ik geen huis wil kopen in deze economie
2-kamer, 60m2, midden in centrum, net iets meer dan een ton... Het lukte mijquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, daarom hoop ik dat mijn ouders iets kunnen betekenen wat dat betreft. M'n moeder heeft het er iig wel eens over gehad. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om tot in lengte van dagen in Den Haag te blijven zitten en ik zie mezelf de komende vijf jaar ook nog niet aan een andere baan beginnen ivm opleidingsmogelijkheden hier. Dus linksom of rechtsom zal er toch eens verhuisd moeten worden.
Ik heb wel interessante dingen gezien voor iets meer dan 100.000 euro. Of dat ook echt iets goeds is en of de buurt goed is, dat weet ik niet, maar je bent niet per definitie > 125000 kwijt in Amersfoort. Ik heb aan een tweekamerappartement genoeg, natuurlijk.
Hm, ja vandaar via zo'n bureau maar goed ik weet niet hoeveel expats er sowieso in dordt wonen..quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Per: Huren zit er niet in. In Dordt en omgeving zit ook de huur verschrikkelijk vast. Daarnaast moet ik gezien mijn werk en gezondheid prioriteiten stellen. Er komt veel regelwerk kijken bij verhuur en je hebt altijd de kans dat je de woniong niet zo mooi terug krijgt als je hem overlevert. Die lasten wil ik nu gewoon niet dragen. Bovendien zal ik er effectief maar 300 euro aan overhouden of zo.
Ik sport ook niet 1x... Vroeg mij af wat effectiever is. Op lange termijn dus, maar dat leek mij logisch. Heb zelf nooit bodycombat gedaan, wel kickboksen/boksen/thai boksenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:59 schreef Perruche het volgende:
[..]
Een keertje sporten zal sowieso niet zoveel zoden aan de dijk zetten
Ja misschien wel, maar goed, hangt ook af van hoeveel duurder 3 kamers zijn natuurlijk. Ik heb nu eenmaal een kutsalaris beperkt budget. Zal iig binnenkort eens bij mijn manager informeren wat ik nog kan verwachten aan groei in loon. Schijn nu in een aanvangsschaal te zitten en ik ben wel benieuwd wanneer ze vinden dat ik ervaring genoeg heb om een schaal hoger te komenquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:00 schreef Mini. het volgende:
[..]
Denk je niet dat je binnen een paar jaar twee kamers te weinig gaat vinden?Als ik al ging kopen zou ik toch op z'n minst nog een logeer-/hobbykamer erbij willen, of heel zeker willen weten dat ik het ook weer zonder al te veel verlies kan verkopen als ik toch iets groters wil...
GWL afsluiten in de zomer een optie?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Hypotheek is netto 500 euro. En dan belastingen (duur in Dordt), verzekeringen, water gas en licht (dat is nu laag natuurlijk, omdat ik er niet woon)...dan kom je een eind. Maar we kunnen gewoon nog doen wat we willen hoor, maar we willen gewoon graag verder met ons leven en samen iets leuks kopen.
Per: Huren zit er niet in. In Dordt en omgeving zit ook de huur verschrikkelijk vast. Daarnaast moet ik gezien mijn werk en gezondheid prioriteiten stellen. Er komt veel regelwerk kijken bij verhuur en je hebt altijd de kans dat je de woniong niet zo mooi terug krijgt als je hem overlevert. Die lasten wil ik nu gewoon niet dragen. Bovendien zal ik er effectief maar 300 euro aan overhouden of zo.
Nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:02 schreef Perruche het volgende:
[..]
Hm, ja vandaar via zo'n bureau maar goed ik weet niet hoeveel expats er sowieso in dordt wonen..
CotS, beterschap!
Is het geld niet. Bovendien wil ik het schoon kunnen houden en is het handig als ik langer voor werk in Dordt moet zijn. Ook doen we er nog wel eens fotoshoots enzoquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
GWL afsluiten in de zomer een optie?
I knowquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:05 schreef Mixende_match het volgende:
@An, mij werd altijd vertelt, hoe dichter bij Dordt, hoe rotter 't wordt![]()
Kom uit gem. giessenlanden vandaar![]()
Dit vind ik er wel oké uitzien: http://www.funda.nl/koop/(...)43-soesterweg-171-b/quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:01 schreef V1z0R het volgende:
[..]
2-kamer, 60m2, midden in centrum, net iets meer dan een ton... Het lukte mij
Tja, als het inderdaad dat is of niets kopen, dan is tweekamer ook wel weer acceptabel. Net als bij DaD...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja misschien wel, maar goed, hangt ook af van hoeveel duurder 3 kamers zijn natuurlijk. Ik heb nu eenmaal een kutsalaris beperkt budget. Zal iig binnenkort eens bij mijn manager informeren wat ik nog kan verwachten aan groei in loon. Schijn nu in een aanvangsschaal te zitten en ik ben wel benieuwd wanneer ze vinden dat ik ervaring genoeg heb om een schaal hoger te komen.
Alleen de 2e zou ik eventueel overwegen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dit vind ik er wel oké uitzien: http://www.funda.nl/koop/(...)43-soesterweg-171-b/
En dit ook: http://www.funda.nl/koop/(...)8681-mozartweg-18-a/
Maar dit: http://www.funda.nl/koop/(...)1554-crocusstraat-8/
Nah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |