Weet je wat ik vaak doe?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?
Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog "maar" 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij
Ja, maar ik heb daar geen tijd voor! Beweging krijg ik liever door te hardlopen/te sporten en dan ben ik ook nog 45 - 50 uur in de week aan het werk, dan doe ik daarbuiten liever andere dingenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuisquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ja, dat van "had ik maar gespaard" ken ik. Jaar keihard gewerkt, een mega bedrag gespaard, private studiebeurs erbij... bam, lekker naar het buitenland voor een jaartje, niets gedaan, alles weg! Maar wel een toptijd. Toen kon ik weer van voren af aan beginnen
Novem, hoeveel maten ben je eigenlijk kwijt?
Ergens gericht voor sparen is wel zinvoller dan gewoon maar sparen, denk ik. Dan heb je echt een doel in je hoofd. Ik wil dit en dat en dat hebbenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef Perruche het volgende:
Ik spaar voor een huis. Of een wereldreis! Kan niet kiezen
Daar zou ik wel wat vaker naartoe moeten gaan. En wat meer fatsoenlijke voorraad, dat ik niet altijd iets hoef te halen als ik laat heb gewerkt en geen tijd heb om te koken! En minder vaak naar de thai op een random dinsdagavondquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuis. De Lidl is hier echt aan de andere kant van de stad en dat doe je niet zomaar even, zeker niet als je weekboodschappen doet op zaterdag en geen auto hebt
.
Wat bedoelt u?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij?
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af.
Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...quote:
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto en zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijkerquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij?
Dat iddquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto oen zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker
Ook een flink bedragquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af.
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld.. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden.
.
Ja maar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen.
Dat is wel lekker ja! De mijne is een stuk hoger, helaas.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hè? Naja, kan ik nog ff doorsparenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:23 schreef Ml-etje het volgende:
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hè? Naja, kan ik nog ff doorsparen.
Ja, hoe graag ik ook naar Amersfoort wil, tricky doen we nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Mini. het volgende:
Ik zag dat jullie het er in het vorige topic al over hadden, maar wat is huren toch vreselijk duur.En dan ook nog die inkomenseisen... Ik wil eigenlijk ook wel weg uit m'n huidige woning, maar ik kan gewoon niks betaalbaars vinden dat noemenswaardig beter is dan waar ik nu zit. Zo raar dat je met een fulltime baan niet gewoon een redelijk appartement kunt betalen.
Dus, Vik, I feel your pain.Wel een goede motivatie om te sparen...
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef An24 het volgende:
Sparen![]()
Vroeger kon ik ook nooit sparen, maar nu ik lekker verdien doe ik echt mijn best. Maar goed, ik heb ook wel 1100 euro aan vaste lasten vanwege mijn huis en Freud heeft precies hetzelfde. Dus als onze huizen verkocht worden kunnen we een mooi huis kopen en sparen. Jammer alleen dat het geld eerst in de onderwaarde gestoken moet worden![]()
Maar toch ben ik trots: van bijstandskind naar huidige situatie
Naja, verkopen heeft ook nadelen (kom je er ooit waar van af, iets wat kapot is zelf betalen e.d.), maar het is wel echt iets wat van jou is en waar je mee kunt doen wat je wilt. Al het geld dat je er nog insteekt is een investering, bij huren gooi je het eigenlijk gewoon weg...quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.
Ben dan ook niet in de goede positie om de verschillen precies duidelijk te hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:17 schreef Mini. het volgende:
Op zich is WO niet duurder denk ik, maar als je nog 3 jaar doorstudeert terwijl je stufi al op is gehouden, gaat het best hard.Oh, en een half jaar in Amerika hakt er ook wel in.
Tijdens mijn master had ik echt niet veel tijd voor bijbaantjes, maar in de eerste jaren had ik best wat meer geld over kunnen houden...
Was niet van plan om zo hoog te gaan zitten hoor qua maximale hypotheek hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef V1z0R het volgende:
Vik, ja, en je maximale hypotheek is 4,5x bruto jaarinkomen (exclusief bonussen en reiskostenvergoeding)
Snap ook niet dat het zo moeilijk is die kwijt te raken, AnVoor die prijs en wat het is toch echt een goede deal lijkt me...
[..]
Ben dan ook niet in de goede positie om de verschillen precies duidelijk te hebben.
Zelf MBO -> HBO gedaan dus zat in een klas waar velen al meer werkten dan bijvoorbeeld havo -> HBO'ers...
Tijdens het afstuderen hadden 5 van de 7 zelfs al een koophuis
Qua maandlasten is kopen inderdaad stukken goedkoper.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.
Zo extreem is dat toch niet? Bij het appartement waar ik hiervoor woonde, in Utrecht, was de huur alleen al 1080 euro per maand.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]Wat véél! Hoe kan dat?
.
Hoop dat jullie er idd snel van afkomen, want dit lijkt me een a-relaxte situatie zeg.
Over wat voor vaste lasten heb je het dan? Huur, GWE, servicekosten... vergeet ik nog dingen? (behalve de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting)quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef Mini. het volgende:
[..]
Qua maandlasten is kopen inderdaad stukken goedkoper.Moet je alleen lang genoeg op dezelfde plek kunnen blijven.
[..]
Zo extreem is dat toch niet? Bij het appartement waar ik hiervoor woonde, in Utrecht, was de huur alleen al 1080 euro per maand.
Neemt niet weg dat het kut is, An...
Ja, heb je ook gelijk in, dat kopen ook nadelen heeft. Maar anders had 'ie nu nog op z'n studentenkamer gezeten, denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Naja, verkopen heeft ook nadelen (kom je er ooit waar van af, iets wat kapot is zelf betalen e.d.), maar het is wel echt iets wat van jou is en waar je mee kunt doen wat je wilt. Al het geld dat je er nog insteekt is een investering, bij huren gooi je het eigenlijk gewoon weg...
Vraag je dat aan mij of heb je verkeerd gequote?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Over wat voor vaste lasten heb je het dan? Huur, GWE, servicekosten... vergeet ik nog dingen? (behalve de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting)
Ja aan jou of aan Anquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef Mini. het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij of heb je verkeerd gequote?Ik had het alleen over de huur zelf.
Oh. balen! Heftige operatie? Beterschapquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn niet zo best vrees ik. Ik ben gisteren aan mijn kaak geopereerd en heb best wel pijn. Dus lang leve de kwarkjes, de soepjes en dergelijke. Ben blij als ik weer fatsoenlijk kan eten.
Nou, bij ons was dus de huur zelf al zo hoog, maar water, elektriciteit, tv/telefoon/internet en gemeentelijke dingen liepen ook wel op. Hoe het bij een koophuis zit weet ik niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja aan jou of aan AnIk vraag me af hoe je op zo'n hoog bedrag kunt uitkomen. Of heeft An miss een heel duur koophuis?
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:46 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Oh. balen! Heftige operatie? Beterschap
Bij een huis van 2 ton horen atm zo'n vaste lasten van 1200-1300 euro (spaarhypo) dus dan kun je schatten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja aan jou of aan AnIk vraag me af hoe je op zo'n hoog bedrag kunt uitkomen. Of heeft An miss een heel duur koophuis?
Volgens mij kun je met deze tijden überhaupt even wachten met verhuizenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:46 schreef Mixende_match het volgende:
Wij hebben het huis gekocht als starters met koopgarant regeling. Je koopt het huis me 25% korting, en als je het verkoopt, dan "krijg" je 72% "terug" van de prijs waarvoor die verkocht is.
Helaas hebben we te horen gekregen dat ons huis voor 50.000 minder is getaxeerddus voorlopig wonen wij hier nog wel
Klinkt naar...quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.
Dank je wel. Gelukkig loopt er nu een vriendje te sloven voor mij
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn niet zo best vrees ik. Ik ben gisteren aan mijn kaak geopereerd en heb best wel pijn. Dus lang leve de kwarkjes, de soepjes en dergelijke. Ben blij als ik weer fatsoenlijk kan eten.
Buh, klinkt niet lekker nee. Mijne zijn ook weg, dr uit gesneden. Dat deed al pijn, moet je nagaan als ze ook nog een breuk moeten slopen :| Laat je je maar lekker verwennen hahaquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.
Dank je wel. Gelukkig loopt er nu een vriendje te sloven voor mij
Ja, daarom hoop ik dat mijn ouders iets kunnen betekenen wat dat betreft. M'n moeder heeft het er iig wel eens over gehad. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om tot in lengte van dagen in Den Haag te blijven zitten en ik zie mezelf de komende vijf jaar ook nog niet aan een andere baan beginnen ivm opleidingsmogelijkheden hier. Dus linksom of rechtsom zal er toch eens verhuisd moeten wordenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:51 schreef V1z0R het volgende:
Vik, als jij ruim 28k hebt kun je met 30k minder door studieschuld niet veel kopen denk ik, of je moet veel sparen inderdaad.
Helemaal in Amersfoort niet zie ik net...
[..]
Mag je aan de smoothies!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |