Ja, hoe graag ik ook naar Amersfoort wil, tricky doen we nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Mini. het volgende:
Ik zag dat jullie het er in het vorige topic al over hadden, maar wat is huren toch vreselijk duur.En dan ook nog die inkomenseisen... Ik wil eigenlijk ook wel weg uit m'n huidige woning, maar ik kan gewoon niks betaalbaars vinden dat noemenswaardig beter is dan waar ik nu zit. Zo raar dat je met een fulltime baan niet gewoon een redelijk appartement kunt betalen.
Dus, Vik, I feel your pain.Wel een goede motivatie om te sparen...
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef An24 het volgende:
Sparen![]()
Vroeger kon ik ook nooit sparen, maar nu ik lekker verdien doe ik echt mijn best. Maar goed, ik heb ook wel 1100 euro aan vaste lasten vanwege mijn huis en Freud heeft precies hetzelfde. Dus als onze huizen verkocht worden kunnen we een mooi huis kopen en sparen. Jammer alleen dat het geld eerst in de onderwaarde gestoken moet worden![]()
Maar toch ben ik trots: van bijstandskind naar huidige situatie
Naja, verkopen heeft ook nadelen (kom je er ooit waar van af, iets wat kapot is zelf betalen e.d.), maar het is wel echt iets wat van jou is en waar je mee kunt doen wat je wilt. Al het geld dat je er nog insteekt is een investering, bij huren gooi je het eigenlijk gewoon weg...quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.
Ben dan ook niet in de goede positie om de verschillen precies duidelijk te hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:17 schreef Mini. het volgende:
Op zich is WO niet duurder denk ik, maar als je nog 3 jaar doorstudeert terwijl je stufi al op is gehouden, gaat het best hard.Oh, en een half jaar in Amerika hakt er ook wel in.
Tijdens mijn master had ik echt niet veel tijd voor bijbaantjes, maar in de eerste jaren had ik best wat meer geld over kunnen houden...
Was niet van plan om zo hoog te gaan zitten hoor qua maximale hypotheek hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef V1z0R het volgende:
Vik, ja, en je maximale hypotheek is 4,5x bruto jaarinkomen (exclusief bonussen en reiskostenvergoeding)
Snap ook niet dat het zo moeilijk is die kwijt te raken, AnVoor die prijs en wat het is toch echt een goede deal lijkt me...
[..]
Ben dan ook niet in de goede positie om de verschillen precies duidelijk te hebben.
Zelf MBO -> HBO gedaan dus zat in een klas waar velen al meer werkten dan bijvoorbeeld havo -> HBO'ers...
Tijdens het afstuderen hadden 5 van de 7 zelfs al een koophuis
Qua maandlasten is kopen inderdaad stukken goedkoper.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, vreselijk hè. Voornaamste reden dat Baardmans uiteindelijk dus maar een huis heeft gekocht.
Zo extreem is dat toch niet? Bij het appartement waar ik hiervoor woonde, in Utrecht, was de huur alleen al 1080 euro per maand.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]Wat véél! Hoe kan dat?
.
Hoop dat jullie er idd snel van afkomen, want dit lijkt me een a-relaxte situatie zeg.
Over wat voor vaste lasten heb je het dan? Huur, GWE, servicekosten... vergeet ik nog dingen? (behalve de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting)quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:39 schreef Mini. het volgende:
[..]
Qua maandlasten is kopen inderdaad stukken goedkoper.Moet je alleen lang genoeg op dezelfde plek kunnen blijven.
[..]
Zo extreem is dat toch niet? Bij het appartement waar ik hiervoor woonde, in Utrecht, was de huur alleen al 1080 euro per maand.
Neemt niet weg dat het kut is, An...
Ja, heb je ook gelijk in, dat kopen ook nadelen heeft. Maar anders had 'ie nu nog op z'n studentenkamer gezeten, denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Naja, verkopen heeft ook nadelen (kom je er ooit waar van af, iets wat kapot is zelf betalen e.d.), maar het is wel echt iets wat van jou is en waar je mee kunt doen wat je wilt. Al het geld dat je er nog insteekt is een investering, bij huren gooi je het eigenlijk gewoon weg...
Vraag je dat aan mij of heb je verkeerd gequote?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Over wat voor vaste lasten heb je het dan? Huur, GWE, servicekosten... vergeet ik nog dingen? (behalve de afvalstoffenheffing en waterschapsbelasting)
Ja aan jou of aan Anquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:43 schreef Mini. het volgende:
[..]
Vraag je dat aan mij of heb je verkeerd gequote?Ik had het alleen over de huur zelf.
Oh. balen! Heftige operatie? Beterschapquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn niet zo best vrees ik. Ik ben gisteren aan mijn kaak geopereerd en heb best wel pijn. Dus lang leve de kwarkjes, de soepjes en dergelijke. Ben blij als ik weer fatsoenlijk kan eten.
Nou, bij ons was dus de huur zelf al zo hoog, maar water, elektriciteit, tv/telefoon/internet en gemeentelijke dingen liepen ook wel op. Hoe het bij een koophuis zit weet ik niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja aan jou of aan AnIk vraag me af hoe je op zo'n hoog bedrag kunt uitkomen. Of heeft An miss een heel duur koophuis?
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:46 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Oh. balen! Heftige operatie? Beterschap
Bij een huis van 2 ton horen atm zo'n vaste lasten van 1200-1300 euro (spaarhypo) dus dan kun je schatten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja aan jou of aan AnIk vraag me af hoe je op zo'n hoog bedrag kunt uitkomen. Of heeft An miss een heel duur koophuis?
Volgens mij kun je met deze tijden überhaupt even wachten met verhuizenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:46 schreef Mixende_match het volgende:
Wij hebben het huis gekocht als starters met koopgarant regeling. Je koopt het huis me 25% korting, en als je het verkoopt, dan "krijg" je 72% "terug" van de prijs waarvoor die verkocht is.
Helaas hebben we te horen gekregen dat ons huis voor 50.000 minder is getaxeerddus voorlopig wonen wij hier nog wel
Klinkt naar...quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee. Er werd een verstandskies getrokken (daar ben ik voorlopig vanaf, nu hopen dat ze boven niet doorkomen), maar ze hebben daarvoor wel een oude breuk moeten slopen en vervolgens weer vastzetten, dus dat doet zeer.
Dank je wel. Gelukkig loopt er nu een vriendje te sloven voor mij
quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn niet zo best vrees ik. Ik ben gisteren aan mijn kaak geopereerd en heb best wel pijn. Dus lang leve de kwarkjes, de soepjes en dergelijke. Ben blij als ik weer fatsoenlijk kan eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |