Dus na vaste lasten en sparen houd je 'maar' 300 per maand over? Waar is dat voor bedoeld dan, gewoon voor leuke dingen? Dat vind ik niet weinigquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?
Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog maar 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij
Wow!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Novem het volgende:
De helft van je inkomen sparen is ook wel heel hard core
300 per maand puur voor shoppen/uitgaan/andere extra's vind ik ook niet echt superveel.
Kweenie, heb maar een beetje bagger begroting gemaakt. Maar trein bijv. heb ik wel 100 euro voor gebudgetteerd, alhoewel ik bijna nooit met de trein gaquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Novem het volgende:
De helft van je inkomen sparen is ook wel heel hard core
300 per maand puur voor shoppen/uitgaan/andere extra's vind ik ook niet echt superveel.
Leuk is dat he, kleinere maat kopen!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:51 schreef the85mc het volgende:
Ben ook rustig aan het opbouwen, dus ga niet ineens veel meer eten. Rustig wat meer eten zonder dat ik gelijk weer kilo's zwaarder wordt. En melk drink ik toch wel, en in (half)volle zitten niet meer eiwitten maar wel meer verzadigde vetten. Dan kan ik net zo goed magere blijven drinken.
En nieuwe kleren kopen omdat de oude te groot zijn is altijd mooi Novem!
Mijn oude broeken zijn bijna allemaal te groot, zelfs met riem zit het niet lekker meer. Volgende week ook een nieuw pak kopen. Denk een lichtgrijze ofzoiets.
Weet je wat ik vaak doe?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?
Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog "maar" 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij
Ja, maar ik heb daar geen tijd voor! Beweging krijg ik liever door te hardlopen/te sporten en dan ben ik ook nog 45 - 50 uur in de week aan het werk, dan doe ik daarbuiten liever andere dingenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuisquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ja, dat van "had ik maar gespaard" ken ik. Jaar keihard gewerkt, een mega bedrag gespaard, private studiebeurs erbij... bam, lekker naar het buitenland voor een jaartje, niets gedaan, alles weg! Maar wel een toptijd. Toen kon ik weer van voren af aan beginnen
Novem, hoeveel maten ben je eigenlijk kwijt?
Ergens gericht voor sparen is wel zinvoller dan gewoon maar sparen, denk ik. Dan heb je echt een doel in je hoofd. Ik wil dit en dat en dat hebbenquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef Perruche het volgende:
Ik spaar voor een huis. Of een wereldreis! Kan niet kiezen
Daar zou ik wel wat vaker naartoe moeten gaan. En wat meer fatsoenlijke voorraad, dat ik niet altijd iets hoef te halen als ik laat heb gewerkt en geen tijd heb om te koken! En minder vaak naar de thai op een random dinsdagavondquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuis. De Lidl is hier echt aan de andere kant van de stad en dat doe je niet zomaar even, zeker niet als je weekboodschappen doet op zaterdag en geen auto hebt
.
Wat bedoelt u?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij?
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af.
Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...quote:
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto en zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijkerquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij?
Dat iddquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto oen zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker
Ook een flink bedragquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af.
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld.. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden.
.
Ja maar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen.
Dat is wel lekker ja! De mijne is een stuk hoger, helaas.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hč? Naja, kan ik nog ff doorsparenquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:23 schreef Ml-etje het volgende:
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hč? Naja, kan ik nog ff doorsparen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |