abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114059046
Zo mn lunch is op. Ik vul eigenlijk helemaal geen apps/dingen meer in, weet meestal de voedingswaarden bijna uit mn hoofd :@ Meestal eet ik rond de 2000 per dag ofzo. Ben nu iets meer aan het eten, hoef niet lichter te worden. Maar sommige dingen blijf ik wel doen. Drink nog steeds magere melk. Ben aan de smaak gewend nu en drink het voor de eiwitten. Mijn lunch was trouwens erg lekker. Broodje gebakken ham (veul ham ;) ) met honing. En daarbij salade van tomaatjes met wat rucola.
pi_114059171
Veel eiwit zit er toch niet in magere melk 85mc?
Vind wel dat je best weinig eet voor een man die veel sport en niet hoeft af te vallen :)

Over shoppen gesproken, ik ga volgende week in mijn vakantie een keiharde shopping spree houden 8-) Heb zoveel nieuw nodig, alles is te groot :D
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114059259
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?

Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog "maar" 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij :')
pi_114059372
De helft van je inkomen sparen is ook wel heel hard core :P

300 per maand puur voor shoppen/uitgaan/andere extra's vind ik ook niet echt superveel.

Wel een tijd gehad dat ik er ruim 1000 euro per maand doorheen joeg, achteraf wel spijt van, want ik heb er helemaal niets van over nu, had ik het maar gespaard :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:50:26 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114059414
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik ga denk ik eens wat dingen wegdoen/verkopen! Meestal geef ik het gewoon aan humana ofzo, maar ik heb best dingen waar ik misschien nog wat voor kan vangen?

Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog maar 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij :')
Dus na vaste lasten en sparen houd je 'maar' 300 per maand over? Waar is dat voor bedoeld dan, gewoon voor leuke dingen? Dat vind ik niet weinig :P.

Net weer huisjes gekeken :') *kriebel, kriebel*. Volgende week maar eens met m'n ouders over praten wat zij van het idee vinden om naar Amersfoort te gaan. En of ik dan moet huren of kopen. Er moet even iemand met een nuchtere blik naar kijken voor ik mijn hoofd op hol laat jagen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_114059445
Ben ook rustig aan het opbouwen, dus ga niet ineens veel meer eten. Rustig wat meer eten zonder dat ik gelijk weer kilo's zwaarder wordt. En melk drink ik toch wel, en in (half)volle zitten niet meer eiwitten maar wel meer verzadigde vetten. Dan kan ik net zo goed magere blijven drinken.
En nieuwe kleren kopen omdat de oude te groot zijn is altijd mooi Novem!
Mijn oude broeken zijn bijna allemaal te groot, zelfs met riem zit het niet lekker meer. Volgende week ook een nieuw pak kopen. Denk een lichtgrijze ofzoiets.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:51:21 #207
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114059460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Novem het volgende:

300 per maand puur voor shoppen/uitgaan/andere extra's vind ik ook niet echt superveel.
Wow! :o Wat een big spenders hier :P. Ik spaarde zo'n 400 tot nu toe (poging tot iig :P), spaar hopelijk de rest van het jaar 500 per maand en mag 100 euro voor eigen dingetjes besteden. Kleding koop ik niet zo vaak.

@ edit: in het begin van mijn studietijd kreeg ik 1000 gulden per maand, hoefde maar 58 gulden huur te betalen, < 100 gulden zorgverzekering (those were the days O+), kreeg wekelijks 25 gulden toe voor eten... en aaaaaaaaaaaalles wat ik overhield heb ik verbrast :'( :'( :'(.
Niet meer actief op Fok!
pi_114059514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:49 schreef Novem het volgende:

Kweenie, heb maar een beetje bagger begroting gemaakt. Maar trein bijv. heb ik wel 100 euro voor gebudgetteerd, alhoewel ik bijna nooit met de trein ga :D.

Rare is dat ik vaak vrienden help met hun budgettering, dat is op de eoa manier een stuk makkelijker :D
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:52:36 #209
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_114059539
Ik vind t niet weinig hoor! Maarja dat komt misschien omdat ik meestal maar 100-200 heb te besteden voor mijzelf. De rest zijn vaste lasten
~ Bonito La Risa ~
pi_114059557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:51 schreef the85mc het volgende:
Ben ook rustig aan het opbouwen, dus ga niet ineens veel meer eten. Rustig wat meer eten zonder dat ik gelijk weer kilo's zwaarder wordt. En melk drink ik toch wel, en in (half)volle zitten niet meer eiwitten maar wel meer verzadigde vetten. Dan kan ik net zo goed magere blijven drinken.
En nieuwe kleren kopen omdat de oude te groot zijn is altijd mooi Novem!
Mijn oude broeken zijn bijna allemaal te groot, zelfs met riem zit het niet lekker meer. Volgende week ook een nieuw pak kopen. Denk een lichtgrijze ofzoiets.
Leuk is dat he, kleinere maat kopen! :D

Langzaam opbouwen is misschien wel een goed idee inderdaad :)
pi_114059635
Ja, dat van "had ik maar gespaard" ken ik. Jaar keihard gewerkt, een mega bedrag gespaard, private studiebeurs erbij... bam, lekker naar het buitenland voor een jaartje, niets gedaan, alles weg! Maar wel een toptijd. Toen kon ik weer van voren af aan beginnen :D

Novem, hoeveel maten ben je eigenlijk kwijt?
pi_114059661
Vikin, ja, stom is dat als je er achteraf op terugkijkt :) Ach, het waren leuke tijden en ik vind wel dat geld ook moet kunnen rollen. Spaar nu alleen voor vakantie en voor de rest gewoon lekker genieten.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:55:13 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114059665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:47 schreef Perruche het volgende:

Nu schrik ik dat ik na huur, eten, sportschool en telefoon enzo nog "maar" 300 euro over heb als ik wil sparen wat ik nu heb aangegeven, normaal geef ik echt superveel uit volgens mij :')
Weet je wat ik vaak doe?
Echt naar de winkels fietsen waar artikelen in de reclame zijn.
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114059686
Ik spaar voor een huis :'). Of een wereldreis! Kan niet kiezen :D
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:56:07 #215
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114059704
Ik denk dat ik op dit moment iets van 475 euro aan vaste lasten heb (huur, internet, mobiel abbo, sportschool, zorgverzekering, elektriciteit), 150 euro aan gezamenlijk eten (inclusief eten/grint voor de katjes... dit bedrag kan wel omlaag, we gaan er ook al van uit eten inmiddels :P), gemiddeld 15 euro per maand voor eigen eten, zo'n 400-500 euro sparen en ik ben nog ergens iets aan het aflossen. Afvalstoffenheffing ofzo :P.

Moet vanaf januari 200 euro per maand gaan terugbetalen aan DUO. Dat is wel heel zuur! :'(.
Maar goed, net als met het verbrassen: je bent jong, bent er niet mee bezig en denkt: later krijg ik toch een vet betaalde baan en kan ik het geld makkelijk missen :7 Uhuh :'). Maar ik heb idd ook een leuke tijd gehad :P. Als ik nu doodga, kan ik iig niet zeggen dat ik altijd op een houtje heb moeten bijten :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114059718
Hardlopen in mn lunchpauze, dat moet ik vaker doen!
Volgende keer een langer rondje, 4 km schiet natuurlijk niet zo op. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114059739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Weet je wat ik vaak doe?
En goedkoper en nog wat beweging, win/win en het helpt echt qua meer beweging en geld uitsparen
Ja, maar ik heb daar geen tijd voor! Beweging krijg ik liever door te hardlopen/te sporten en dan ben ik ook nog 45 - 50 uur in de week aan het werk, dan doe ik daarbuiten liever andere dingen :P

Wel een idee voor als ik ooit parttime werk *O*

Henk, wat goed dat je bent gegaan! Zou ik ook eens moeten doen, of naar het werk hardlopen aangezien dat niet zo ver is vanuit mijn huis...
pi_114059779
Ammoniak of aceton, dat is me echt nog nooit opgevallen. Toch eens op letten...

Bouw je met klimmen eigenlijk een beetje spieren op? Ik ben van de week weer geweest en ik heb nu best wel spierpijn, dan zou je toch denken dat het ergens goed voor is. :+
Know that while you sleep
Everything has changed
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:58:25 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114059809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Weet je wat ik vaak doe?
Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuis :P. De Lidl is hier echt aan de andere kant van de stad en dat doe je niet zomaar even, zeker niet als je weekboodschappen doet op zaterdag en geen auto hebt :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114059830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:54 schreef Perruche het volgende:
Ja, dat van "had ik maar gespaard" ken ik. Jaar keihard gewerkt, een mega bedrag gespaard, private studiebeurs erbij... bam, lekker naar het buitenland voor een jaartje, niets gedaan, alles weg! Maar wel een toptijd. Toen kon ik weer van voren af aan beginnen :D

Novem, hoeveel maten ben je eigenlijk kwijt?
Weet ik eigenlijk niet :P

Had eerst 44/XL, zit nu op maat 40 denk ik!

Wel gek, sommige dingen pas ik gewoon nog van eerst, terwijl andere dingen echt als een zak om me heen hangen!
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:59:26 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114059865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:55 schreef Perruche het volgende:
Ik spaar voor een huis :'). Of een wereldreis! Kan niet kiezen :D
Ergens gericht voor sparen is wel zinvoller dan gewoon maar sparen, denk ik. Dan heb je echt een doel in je hoofd. Ik wil dit en dat en dat hebben :9 Oh nee, ik zou sparen voor een huis!

M. vindt het nu ineens jammer dat we naar Jordanië gaan, omdat we het geld wel beter kunnen gebruiken. Ben je mal, vakantie hoort er ook bij :P. Nu kan het nog :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_114059866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik een Lidl in de buurt heb als ik verhuis :P. De Lidl is hier echt aan de andere kant van de stad en dat doe je niet zomaar even, zeker niet als je weekboodschappen doet op zaterdag en geen auto hebt :P.
Daar zou ik wel wat vaker naartoe moeten gaan. En wat meer fatsoenlijke voorraad, dat ik niet altijd iets hoef te halen als ik laat heb gewerkt en geen tijd heb om te koken! En minder vaak naar de thai op een random dinsdagavond :')
pi_114059898
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af. :')
Everything has changed
pi_114059933
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij? :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:01:18 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114059962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Wat bedoelt u? :)
Niet meer actief op Fok!
pi_114059973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af. :')
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
pi_114060010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat bedoelt u? :)
Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114060041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto en zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker :')

Witgoed zou ik niet voor sparen nu, moet een nieuwe stofzuiger maar die kosten iets van 100 euro, nou dat kan wel lijen. Wasmachine doet het prima en als ik een nieuwe nodig heb dan haal ik die van marktplaats voor 150 euro ofzo.
pi_114060071
Oja, autolozen :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:04:12 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114060102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto oen zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker :')
Dat idd :Y. Ik spaar gewoon en hoop dat er niks kapot gaat verder _O-. En vakantie gaat er ook af dus.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:04:57 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114060141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Ook een flink bedrag ;(. Was dat het minimumbedrag dat je moest betalen of heb je het zelf opgehoogd om er sneller van af te zijn?
Niet meer actief op Fok!
pi_114060146
Auto vreet wel echt geld ja.. Gelukkig kan mijne weinig meer afschrijven.. :') Alleen onderhoud is af en toe duur, probeer zoveel mogelijk zelf te doen.. Maar ga weer es ff aan de studie ipv beetje rondhangen hier..
pi_114060192
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld. ;(. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:06:46 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114060227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld. ;(. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden. :').
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen :+.

En ik verdien minder dan jij en ik moet het allemaal in m'n eentje doen straks en ik raak ook niet in paniek, dus niet nodig :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_114060246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen :+.
Ja maar. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114060253
Dat ja :P

Ik denk altijd maar, mijn moeder verdiende 1600 netto per maand in de zorg, kreeg geen huur- of zorgtoeslag en betaalde daar alle rekeningen van en voedde 2 kinderen op, inclusief schoolboeken, voetbalclubs, kleding en whatnot.

En geen schulden en iedere dag verse groenten 8-)
pi_114060258
Jaaa dat herken ik! Nu komen ik en vriendlief hendig rond.. maar als je een (koop) huis hebt, een auto, 1 of 2 kinderen, dat is ook meer monden voeden, eigen zorgverzekering + die van kindlief, sporten, school, studie, jeetje!

Edit; om mezelf maak ik me niet druk, maar dat er dus mensen zijn die van mijn salaris een gezin onderhouden... wut??
pi_114060285
Op dit moment zit sparen er helemaal niet in -O- maar wel al het vakantiegeld meteen naar de spaarrekening gezet dus dat is tenminste iets.
Mijn vriend en ik hebben beide geen studieschuld dus ik gok dat het wel goed gaat komen wanneer ik klaar ben met studeren (heb nu het gevoel alsof ik alleen maar geld kost)
pi_114060302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
Dat is wel lekker ja! De mijne is een stuk hoger, helaas. :') De rente daarop is op zich wel weer zo laag dat sparen meer oplevert, maar het is toch ook wel fijn om die schuld elke maand omlaag te zien gaan (en die betalingen kun je tenminste niet meer terugdraaien :P).
Vik: ik hoef officieel nog niet terug te betalen, maar ik ben vast begonnen. Over een paar jaar moet ik maar weer zien wat mijn inkomen is, en als ik er nu al flink wat vanaf kan krijgen is het verplichte bedrag dan des te lager.

Viz: ik heb verschillende spaarrekeningen voor sparen-sparen en voor onvoorziene uitgaven e.d. :+
Everything has changed
pi_114060383
Helemaal geen studieschuld :P
Is WO zoveel duurder dan? :@ Kon toch makkelijk naast m'n studie genoeg werken om geld over te houden...
pi_114060732
Op zich is WO niet duurder denk ik, maar als je nog 3 jaar doorstudeert terwijl je stufi al op is gehouden, gaat het best hard. :@ Oh, en een half jaar in Amerika hakt er ook wel in.
Tijdens mijn master had ik echt niet veel tijd voor bijbaantjes, maar in de eerste jaren had ik best wat meer geld over kunnen houden...
Everything has changed
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:07 #242
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114060752
Spaar al sinds ik mij kan heugen en werk vanaf mijn 16de tot 21 bijna elke zaterdag en zondag.
Als ik niet was gescheiden dan had ik een giga spaarrekening en een huis.
Nu een spaarrekening en geen huis ')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:20:15 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114060859
Vik, vakanties moeten dan wel kunnen hoor... Doodgaan kan altijd nog
pi_114060894
Vakantie O+.
pi_114060933
vakantie! O+ O+

Ik moet nog 3 dagen doorbikkelen hier, en dan begint ook voor mij wat vakantie...Eens kijken hoe we het gaan doen. In ieder geval 2 weken ongeveer bezig met de duutser verhuizen (niet fulltime, hoop ik!), en dan wellicht nog een weekje in Zweden wat doen....
pi_114060992
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?

Verder heb ik altijd enorm gespaard en daar een compleet huis van verbouwd, of dat verstandig was geen idee maar ik denk nu nog O+ als ik thuis kom.

Nu druk met aflossen van de hypotheek. En ga steeds meer uitgeven :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:28:18 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114061232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:23 schreef Ml-etje het volgende:
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hč? Naja, kan ik nog ff doorsparen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114061233
Ik zag dat jullie het er in het vorige topic al over hadden, maar wat is huren toch vreselijk duur. :{ En dan ook nog die inkomenseisen... Ik wil eigenlijk ook wel weg uit m'n huidige woning, maar ik kan gewoon niks betaalbaars vinden dat noemenswaardig beter is dan waar ik nu zit. Zo raar dat je met een fulltime baan niet gewoon een redelijk appartement kunt betalen.
Dus, Vik, I feel your pain. :P Wel een goede motivatie om te sparen...
Everything has changed
pi_114061349
Sparen O+

Vroeger kon ik ook nooit sparen, maar nu ik lekker verdien doe ik echt mijn best. Maar goed, ik heb ook wel 1100 euro aan vaste lasten vanwege mijn huis en Freud heeft precies hetzelfde. Dus als onze huizen verkocht worden kunnen we een mooi huis kopen en sparen. Jammer alleen dat het geld eerst in de onderwaarde gestoken moet worden ;(

Maar toch ben ik trots: van bijstandskind naar huidige situatie O+
pi_114061387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hč? Naja, kan ik nog ff doorsparen :P.
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')