abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114059973
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af. :')
Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
pi_114060010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat bedoelt u? :)
Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114060041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef V1z0R het volgende:
Sparen sparen of hoort afschrijving er ook bij? :@
Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto en zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker :')

Witgoed zou ik niet voor sparen nu, moet een nieuwe stofzuiger maar die kosten iets van 100 euro, nou dat kan wel lijen. Wasmachine doet het prima en als ik een nieuwe nodig heb dan haal ik die van marktplaats voor 150 euro ofzo.
pi_114060071
Oja, autolozen :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:04:12 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114060102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Als ik een nieuwe computer ofzo moet (dat is het enige wat ik "af zou schrijven", heb geen auto oen zo), dan koop ik die gewoon en spaar ik een maand niet denk ik. Makkelijker :')
Dat idd :Y. Ik spaar gewoon en hoop dat er niks kapot gaat verder _O-. En vakantie gaat er ook af dus.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:04:57 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114060141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:00 schreef Mini. het volgende:
Jeetje, knap hoor, zoveel sparen! Ik los per maand 200 euro af aan m'n studieschuld, en dan probeer ik nog 100 euro per maand te sparen maar dat is er ook vaak aan het eind van de maand alweer af. :')
Ook een flink bedrag ;(. Was dat het minimumbedrag dat je moest betalen of heb je het zelf opgehoogd om er sneller van af te zijn?
Niet meer actief op Fok!
pi_114060146
Auto vreet wel echt geld ja.. Gelukkig kan mijne weinig meer afschrijven.. :') Alleen onderhoud is af en toe duur, probeer zoveel mogelijk zelf te doen.. Maar ga weer es ff aan de studie ipv beetje rondhangen hier..
pi_114060192
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld. ;(. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:06:46 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114060227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld. ;(. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden. :').
Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen :+.

En ik verdien minder dan jij en ik moet het allemaal in m'n eentje doen straks en ik raak ook niet in paniek, dus niet nodig :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_114060246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Gewoon nog even niet aan kinderen beginnen :+.
Ja maar. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114060253
Dat ja :P

Ik denk altijd maar, mijn moeder verdiende 1600 netto per maand in de zorg, kreeg geen huur- of zorgtoeslag en betaalde daar alle rekeningen van en voedde 2 kinderen op, inclusief schoolboeken, voetbalclubs, kleding en whatnot.

En geen schulden en iedere dag verse groenten 8-)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114060258
Jaaa dat herken ik! Nu komen ik en vriendlief hendig rond.. maar als je een (koop) huis hebt, een auto, 1 of 2 kinderen, dat is ook meer monden voeden, eigen zorgverzekering + die van kindlief, sporten, school, studie, jeetje!

Edit; om mezelf maak ik me niet druk, maar dat er dus mensen zijn die van mijn salaris een gezin onderhouden... wut??
pi_114060285
Op dit moment zit sparen er helemaal niet in -O- maar wel al het vakantiegeld meteen naar de spaarrekening gezet dus dat is tenminste iets.
Mijn vriend en ik hebben beide geen studieschuld dus ik gok dat het wel goed gaat komen wanneer ik klaar ben met studeren (heb nu het gevoel alsof ik alleen maar geld kost)
pi_114060302
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, ik heb toen mijn studieschuld in 1x afbetaald (was ook niet zoveel, paar duizend...) ben wel blij dat ik die last nu niet meer heb!
Dat is wel lekker ja! De mijne is een stuk hoger, helaas. :') De rente daarop is op zich wel weer zo laag dat sparen meer oplevert, maar het is toch ook wel fijn om die schuld elke maand omlaag te zien gaan (en die betalingen kun je tenminste niet meer terugdraaien :P).
Vik: ik hoef officieel nog niet terug te betalen, maar ik ben vast begonnen. Over een paar jaar moet ik maar weer zien wat mijn inkomen is, en als ik er nu al flink wat vanaf kan krijgen is het verplichte bedrag dan des te lager.

Viz: ik heb verschillende spaarrekeningen voor sparen-sparen en voor onvoorziene uitgaven e.d. :+
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_114060383
Helemaal geen studieschuld :P
Is WO zoveel duurder dan? :@ Kon toch makkelijk naast m'n studie genoeg werken om geld over te houden...
pi_114060732
Op zich is WO niet duurder denk ik, maar als je nog 3 jaar doorstudeert terwijl je stufi al op is gehouden, gaat het best hard. :@ Oh, en een half jaar in Amerika hakt er ook wel in.
Tijdens mijn master had ik echt niet veel tijd voor bijbaantjes, maar in de eerste jaren had ik best wat meer geld over kunnen houden...
Everything has changed
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:18:07 #242
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114060752
Spaar al sinds ik mij kan heugen en werk vanaf mijn 16de tot 21 bijna elke zaterdag en zondag.
Als ik niet was gescheiden dan had ik een giga spaarrekening en een huis.
Nu een spaarrekening en geen huis ')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:20:15 #243
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114060859
Vik, vakanties moeten dan wel kunnen hoor... Doodgaan kan altijd nog
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114060894
Vakantie O+.
pi_114060933
vakantie! O+ O+

Ik moet nog 3 dagen doorbikkelen hier, en dan begint ook voor mij wat vakantie...Eens kijken hoe we het gaan doen. In ieder geval 2 weken ongeveer bezig met de duutser verhuizen (niet fulltime, hoop ik!), en dan wellicht nog een weekje in Zweden wat doen....
pi_114060992
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?

Verder heb ik altijd enorm gespaard en daar een compleet huis van verbouwd, of dat verstandig was geen idee maar ik denk nu nog O+ als ik thuis kom.

Nu druk met aflossen van de hypotheek. En ga steeds meer uitgeven :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:28:18 #247
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114061232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:23 schreef Ml-etje het volgende:
Vik, kan wel een zeikerd zijn maar heb je reeds onbepaalde tijd? Ivm het kopen?
Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hč? Naja, kan ik nog ff doorsparen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114061233
Ik zag dat jullie het er in het vorige topic al over hadden, maar wat is huren toch vreselijk duur. :{ En dan ook nog die inkomenseisen... Ik wil eigenlijk ook wel weg uit m'n huidige woning, maar ik kan gewoon niks betaalbaars vinden dat noemenswaardig beter is dan waar ik nu zit. Zo raar dat je met een fulltime baan niet gewoon een redelijk appartement kunt betalen.
Dus, Vik, I feel your pain. :P Wel een goede motivatie om te sparen...
Everything has changed
pi_114061349
Sparen O+

Vroeger kon ik ook nooit sparen, maar nu ik lekker verdien doe ik echt mijn best. Maar goed, ik heb ook wel 1100 euro aan vaste lasten vanwege mijn huis en Freud heeft precies hetzelfde. Dus als onze huizen verkocht worden kunnen we een mooi huis kopen en sparen. Jammer alleen dat het geld eerst in de onderwaarde gestoken moet worden ;(

Maar toch ben ik trots: van bijstandskind naar huidige situatie O+
pi_114061387
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nope, volgend jaar rond deze tijd pas. Is volgens mij wel nodig hč? Naja, kan ik nog ff doorsparen :P.
Ja wellicht dat je een hypotheek kunt krijgen maar dan is het wel heel tricky.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')