abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:30:55 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114012636
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114012999
Lalalala ik word zo moe van mn lijf he. Nu zit mn hele gezicht ook weer onder de uitslag... fijn :') gelukkig werk ik thuis.
Zo nu weer werken /zeurmodus uit
Be someone that makes you happy
pi_114013230
Hoihoi!
Worry is a misuse of imagination
pi_114013396
Hoihoi!

Hmm, het regent. Gelukkig hebben we een overdekt balkon voor de was :')

Nog mensen die m'n brief zouden willen lezen en tips geven?
pi_114013581
Quote alert :?

Puff ik wil wel maar kan pas vanavond :P

Ik heb in 10 minuten een puntje quiche gegeten en een koffie gedronken!
pi_114013696
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoihoi!

Hmm, het regent. Gelukkig hebben we een overdekt balkon voor de was :')

Nog mensen die m'n brief zouden willen lezen en tips geven?

Ik wil m wel lezen hoor!
pi_114013791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:49 schreef Perruche het volgende:
Quote alert :?

Puff ik wil wel maar kan pas vanavond :P

Ik heb in 10 minuten een puntje quiche gegeten en een koffie gedronken!
Ja Quote alert :+ En dat doe je snel in 10 minuten
~ Bonito La Risa ~
pi_114013818
Ik wil 'm ook wel lezen als het nodig is, Puff.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114013864
Ik wil 'm ook wel lezen, maar ik kan je denk geen tips oid geven, dus is niet echt nodig dan :+
~ Bonito La Risa ~
pi_114013990
Ja, M_M ik had niet Meer tijd :D efficientie ten top ;)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:57:20 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114016750
Mijn laptopbatterij is kapot, hij laad niet meer op... Dan is ie gewoon kapot en iks meer aan te doen toch?

Heb kipfilet te marineren in soja/ketjap/allerlei kruiden en specerijen/verse knoflook/ui/sambal enzo.
Lekker straks grillen.
Heb nu al honger
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114016751
Lijstje is nu wel bekend geloof ik:

O: overnight oats met banaan en halve perzik
T: koffie verkeerd, 2 dadels
L: salade van spinazie/tomaat/komkommer/paprika/gerookte kip/kikkererwten, speltmueslibolletje met geitenkaas
T: bakje yoghurt met wat speltflakes en rozijnen
D: Salade van spitskool/tomaat/komkommer/spinazie/gegrilde aubergine/feta met falafelballetjes en een stuk turks brood
S: ruim een uur boksen
T: shake van sojamelk/halve banaan/cacao en havermout
pi_114016772
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn laptopbatterij is kapot, hij laad niet meer op... Dan is ie gewoon kapot en iks meer aan te doen toch?

Heb kipfilet te marineren in soja/ketjap/allerlei kruiden en specerijen/verse knoflook/ui/sambal enzo.
Lekker straks grillen.
Heb nu al honger
Is het een ingebouwde of kan je hem eruit halen? In het laatste geval zijn er nog opties!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:59:04 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114016811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:57 schreef Nallie het volgende:

[..]

Is het een ingebouwde of kan je hem eruit halen? In het laatste geval zijn er nog opties!
Hij kan eruit, het is gewoon een Acer.

Boh, wat heb jij een lekker lijstje!
En boksen dat is een fanatieke sport
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114017451
Mijn laptop batterij is ook dood. Koop geen nieuwe accu meer, nieuwe kost 100 en dat kan ik beter in een nieuwe laptop steken. Heb deze ook alweer 4 jaar. Doet het verder nog prima * afkloppen op hout doet*..

Ben beetje rusteloos vandaag. Heb zin om overal op te springen, in te klimmen ofzo..
pi_114018134
Per, goed bezig dus!!

Uniek, klinkt idd lekker!!
~ Bonito La Risa ~
pi_114018400
Het is verstuurd!
Oeioei, nu nog wachten op antwoord!
pi_114018434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is verstuurd!
Oeioei, nu nog wachten op antwoord!
^O^
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:38:18 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114018808
Spannend Puff...

Hoe gaat het MC?

Hoe zou het met the Dude zijn :?
pi_114019252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Spannend Puff...

Hoe gaat het MC?

Hoe zou het met the Dude zijn :?
Ja prima vandaag hoor! Maar vandaag dus teveel energie :') Dat ik moe ben zoals gister is niks voor mij, ben normaal nooit moe eigenlijk. Mijn teamgenoten werden wel eens gek van me, ook na een dag knallen heb ik na een uurtje zitten al weer een bak nieuwe energie. Dan waren zij helemaal afgedraaid en ik had alweer energie voor 10. Ik ben niet gemaakt om hele dagen stil te zitten. ( Lekker handig met een kantoorbaan in het vooruitzicht ;) )
pi_114019720
Nallie wat een koningslijstje!

Mijnes:
O: dubbele bth pindakaas en 2 nectarines
T: shake sojamelk/banaan/eiwitpoeder!spinazie
L: puntje spinaziequiche
D: salade met feta en aardappel enzo (to go, in de trein) 350 gr
T: kant en klare kersenclafoutis

Misschien thuis zo nog een boterham, lunch was echt weinig en de D is ook niet om over naar huis te schrijven. Indien puf Ga ik nog naar de bodybalance.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:57:25 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114019753
Dus je had 'gewoon' een dipje MC? Kan makkelijk hoor, de ene dag is de andere niet.
En een kantoorbaan in vooruitzicht daar zal ik kriegelig van worden :')
pi_114020233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:56 schreef Perruche het volgende:
Nallie wat een koningslijstje!

Mijnes:
O: dubbele bth pindakaas en 2 nectarines
T: shake sojamelk/banaan/eiwitpoeder!spinazie
L: puntje spinaziequiche
D: salade met feta en aardappel enzo (to go, in de trein) 350 gr
T: kant en klare kersenclafoutis

Misschien thuis zo nog een boterham, lunch was echt weinig en de D is ook niet om over naar huis te schrijven. Indien puf Ga ik nog naar de bodybalance.
Koning nog wel :) ja is stuk makkelijker als je thuis werkt he ;)

Jouwe is wel lekker! Alleen te weinig inderdaad!
pi_114020268
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Dus je had 'gewoon' een dipje MC? Kan makkelijk hoor, de ene dag is de andere niet.
En een kantoorbaan in vooruitzicht daar zal ik kriegelig van worden :')
Ja denk het. Komt beetje door studiedruk/stress. Iets met teveel willen in te weinig tijd.. En als dingen dan ook nog niet zo soepel gaan als je verwacht dan vreet dat energie. Maar ga nu eerst focussen op stage en daarna verder met scriptie. Dan loop ik maar iets meer uit..
En ik twijfel beetje wat ik moet doen met een vrouw die ik heb leren kennen dit weekend. Ik wil eigenlijk niets met haar, maar zij wil wel. Met uitgaan vrijdag ging ze de hele tijd bijna op me staan en probeerde ze me te zoenen, maar daar ben ik niet op ingegaan. Nu heeft ze mn telefoonnummer blijkbaar van een andere vriendin gekregen en zit te me te spammen op whatsapp. Beetje irritant. Nou ja, eigenlijk twijfel ik niet, ik moet netjes maar duidelijk laten blijken dat het niks wordt.. Dat was echt zo'n kroegtype, iets wat totaal niet bij mij past..

[ Bericht 2% gewijzigd door the85mc op 10-07-2012 17:14:47 ]
pi_114020798
Nou dan, geen probleem toch?
Sorry, ik heb geen interesse, doei!

Wel pushy typje trouwens :') dus al te beleefd hoeft ook weer niet :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')