quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Zal ik nog even wat rammel materiaal erin gooien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat het super! We mogen eind van de middag naar huis... Ik ga jullie allemaal in de gaten houden! Hou vol en probeer ook nog even te genieten van die baby in je buik.. Het blijft bijzonder...
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:14 schreef klumsy het volgende:
Hier net een echo gehad met een kloppend hartje
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Zal ik nog even wat rammel materiaal erin gooien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier gaat het super! We mogen eind van de middag naar huis... Ik ga jullie allemaal in de gaten houden! Hou vol en probeer ook nog even te genieten van die baby in je buik.. Het blijft bijzonder...![]()
![]()
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Wat een mooi meisje heb je erbij gerberaatje
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:39 schreef Mangostine het volgende:
freecell, is het een idee om niet op een peuterbed te liggen?
Minibaby!quote:
Ja echt al he? Ik had bij dit termijn nog nooit een echo gehad. Stond er ook versteld van. Gewoon zo compleetquote:
Ik ben best benieuwd naar het verschil, hier ook een placenta voor maar ik wordt toch ook flink geschopt heb ik het idee.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:38 schreef freecell het volgende:
Gerbera
En een kloppend hartje ook al
Hier een heel stevig schoppend kindje steeds. Bij de anderen voelde ik het ook al vroeg en stevig, maar toen lag de placenta voor, nu achter, dat is best een groot verschil zeg
Alleen mijn bekken5maanden zwanger en 4 nachten grotendeels op een peuterbed combineert niet.
Deal, kom jij dan voor mijn zieke peuter zorgen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:39 schreef Mangostine het volgende:
freecell, is het een idee om niet op een peuterbed te liggen?
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:32 schreef Kwisted het volgende:
oh wat heb ik een spijt van al die gratis babydozen. Ik krijg echt niet normaal veel post/mail/telefoontjes van vanalles en nog wat. Ben er helemaal door geirriteerd.
Zojuist baggert de post bezorger van de babydump ook nog eens door mijn tuin heen, ipv over de pad, om het zoveelste reclame boekje binnen te gooien. *hormonster* daar heb ik hem toch wel goed over aangesproken
Hmz..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Deal, kom jij dan voor mijn zieke peuter zorgen?
Ander keertjequote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:45 schreef freecell het volgende:
[..]
Deal, kom jij dan voor mijn zieke peuter zorgen?
Hij weigert verplaatst tewordenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmz..
Campingbedje? Bij jou op kamer?
Kan Tara niet even een matras van jullie bed die kant op slepen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Hij weigert verplaatst tewordenDan gaat hij helemaal door het lint.
Normaal slaapt hij overal en prima, maar nu issie echt ziek en zielig.
Bij ons in bed is gillen en krijsen, als ik bij hem ga zitten, gaat hij ook zitten
Als mijn man bij hem gaat liggen,wordt hij woedend.
En als ik naast hem ga liggen, krult hij zich tegen me op en valt binnen 10minuten weer in slaap.
Ik geloof niet dat ik echt opties hebEn hij zal vast snel beter worden.
We hebben een 2-persoonsquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Kan Tara niet even een matras van jullie bed die kant op slepen?
sluit mooi aan bij mijn vorige postquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
Mijn moeder heeft die blije doos voor me aangevraagd, maar nou moet ik het ding ophalen bij Prenatal, en de dichtstbijzijnde vestiging zit op 25 km hier vandaan.
Je hoeft het niet op te halen..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
Mijn moeder heeft die blije doos voor me aangevraagd, maar nou moet ik het ding ophalen bij Prenatal, en de dichtstbijzijnde vestiging zit op 25 km hier vandaan.
Nou, toen het over vibo's ging was ik ineens ook heel actiefquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Haha ja Mango .. volgens mij heb ik jou nog nooit zo vaak zien posten op een dag.. Hoe komt het?
Gaat het naar een ander.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:30 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Maar is het zonde om te laten staan?
Het is vooral veel reclame...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:31 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Dat verwacht je niet.
Maar is dat jammer voor mij? Of kan ik het ding missen.
Hier gaat 't ook z'n gangetje. Ik voel me ook in principe prima, wel merk ik dat ik het toch steeds meer een beetje zat begin te worden. M'n bekken/heupen beginnen het zwaar te krijgen dus ik krijg steeds wat meer pijn. Ach, ik heb de hele zwangerschap nergens last van gehad gelukkig dus dit kan ik nog wel handelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Gaat zn gangetje, voel me.in principe prima. Tis nog allemaal prima te doen, maar ben wel heeeeel benieuwd naar dr (helemaal na gerbera's foto's, ik wil ooohook. Hele zwangerschap synchroon gelopen en zij heeft dr beeb gewoon al haha. We testen zelfs op dezelfde dag positief *lol*)
Wel ben ik blij als.k morgen 'overleef', verjaardag van oudste. Die datum wilde k toen niet en nu nog steeds nietdus ben er al sinds november van overtuigd dat ze dan komt
al verwacht k t op dit moment eigenlijk niet haha. Alleen vrijdag mag ik niet *lol*, heeft vriend een belangrijke afspraak staan op zn werk
En hou jij t nog vol?
moet je ud nog aangepast worden?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hier gaat 't ook z'n gangetje. Ik voel me ook in principe prima, wel merk ik dat ik het toch steeds meer een beetje zat begin te worden. M'n bekken/heupen beginnen het zwaar te krijgen dus ik krijg steeds wat meer pijn. Ach, ik heb de hele zwangerschap nergens last van gehad gelukkig dus dit kan ik nog wel handelen.
Ohja, ik wil ook! En wat jij zegt herken ik wel, Gerberaatje liep 2 dagen (ja, mijn ud in de op klopt niet) voor op mij en zij heeft haar meisje al.
Nouja, heel erg lang gaat het voor ons niet meer duren. Hopelijk morgen idd niet! Misschien van 't weekend?
Ik denk dat het hier nog wel even gaat duren eigenlijk. Heb 't gevoel dat ik overtijd ga lopen. Ik zet in op 30 juli (eigenlijk al vanaf het begin). Overigens hebben m'n collega's én mijn man ingezet op de 24e, daar teken ik voor
Wat let je? Genoeg vraag naar?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:20 schreef Mangostine het volgende:
Fijn LeNeHe!
Ik heb meer moeite met een zithouding eigenlijk. Rechtop aan mijn bureau krijg ik een soort druk"pijn" aan de rechterkant van mijn middenrif. En onderuitgezakt op de bank krijg ik last van mijn onderrug en kont.
Zie je, had ik toch een liggend beroep moeten kiezen.
Ik ookquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
En ik slaap weer het prettigst op m'n rechterzij.
En dat vooralquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Die slagader wordt heus niet zomaar dichtgeknepen zonder dat je er erg in hebt..
Ik denk dat je al moeite genoeg hebt met een houding vinden, dan dat je je ook nog druk moet gaan maken hoe je wel en niet mag gaan liggen volgens google. Ik lig gewoon op mn buik.
Ligt eraan, bij ons zaten er handige dingen in zoals speentjes, kortingsbonnen voor luiers, flessen, zalfjes e.d. Daarnaast werden ze bij ons gewoon gebrachtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:31 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Dat verwacht je niet.
Maar is dat jammer voor mij? Of kan ik het ding missen.
Hahaha ja van oma maar die zeurt altijd zoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:50 schreef Enfermera het volgende:
Loodje succes met de verjaardag (van iemand anders waar je heen moet, begrijp ik?)
Ah.. jammer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:01 schreef Loodje het volgende:
[..]
Hahaha ja van oma maar die zeurt altijd zo
Ze wordt tot in de nopjes verzorgd door mijn schoonouders, die doen werkelijk alles voor haar, wij nemen het af en toe over maar dan hoor je haar alleen maar klagen pff.
Thanks, zal het zeker nodig hebben
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hier gaat 't ook z'n gangetje. Ik voel me ook in principe prima, wel merk ik dat ik het toch steeds meer een beetje zat begin te worden. M'n bekken/heupen beginnen het zwaar te krijgen dus ik krijg steeds wat meer pijn. Ach, ik heb de hele zwangerschap nergens last van gehad gelukkig dus dit kan ik nog wel handelen.
Ohja, ik wil ook! En wat jij zegt herken ik wel, Gerberaatje liep 2 dagen (ja, mijn ud in de op klopt niet) voor op mij en zij heeft haar meisje al.
Nouja, heel erg lang gaat het voor ons niet meer duren. Hopelijk morgen idd niet! Misschien van 't weekend?
Ik denk dat het hier nog wel even gaat duren eigenlijk. Heb 't gevoel dat ik overtijd ga lopen. Ik zet in op 30 juli (eigenlijk al vanaf het begin). Overigens hebben m'n collega's én mijn man ingezet op de 24e, daar teken ik voor
Dat dus!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:10 schreef Ticootje het volgende:
Die slagader wordt heus niet zomaar dichtgeknepen zonder dat je er erg in hebt..
Ik denk dat je al moeite genoeg hebt met een houding vinden, dan dat je je ook nog druk moet gaan maken hoe je wel en niet mag gaan liggen volgens google. Ik lig gewoon op mn buik.
Puffend opnemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
2 jaar geleden rond deze tijd.(oké uurtje later) zus in de stress geholpen of k eventueel aan t bevallen was, nu net mn vriend
Ik was me even aan t douchen, want had geen zin om tv te kijken, dus nu lekker mn bed in met een boek. Dinsdagavond is zn zwemavond, maar vorige week en vanavond durfde hij eigenlijk niet zo goed, want wat als. Dus hij whatsappte net of k nog niet bevallen was, maar k reageerde niet uiteraard, want douche. Hij gelijk huistelefoon bellen *lol*
Maar hij kan nog lekker rustig aan doen haha.
Word de kleine van jou snachts nog wakker?quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:56 schreef -DikkieDik- het volgende:
Klumsy & Keshet, wat fijn! Gefeliciteerd.
Gerb, wat een prachtig meisje.
MeNicole, mooie echo zeg.
Buikslapen doe ik niet. Slaap normaal half op mijn buik, half op mijn zij maar als ik dat nu doe, voel ik toch mijn banden wel. Vorige keer voelde dat ook niet prettig.
Slapen is ook weer raar. Helemaal knock-out gaan en dan midden in de nacht klaarwakker zijn
Gelukkig word ik wel wakker van mijn kindje.
Laatst bij de gyn, vroeg de verpleegkundige die erbij was of ik al iets voelde (20 weken was ik toen). Toen zei de gyn meteen: "Dat zou wel erg vroeg zijn!". Volgens hem kun je het meestal pas vanaf 22/23 weken voelen (bij een tweede overigens vaak wat sneller, maar dat terzijde).quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet niet of het heel laat is, het voelt wel zoik dacht hem steeds wel te voelen, maar dat was 't toch niet. Nu gisteravond herkende ik het.
Kijk, vergeleken bij meeste bovenstaande verhalen voel ik Caspertje laat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:31 schreef trui het volgende:
oh heerlijk is dat, die beweginkjes! (ik voelde ook beide keren niet veel eerder wat trouwens, is dat zo laat dan?)
hehehe herkenbaarquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Moet er hier wel bijzeggen dat ik Matthias ook nog heel lang voelde terwijl ie allang geboren was![]()
Spannend!quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:27 schreef Nanadu het volgende:
Succes vandaag fieder en omeltievo.
Ik ben inmiddels in het ziekenhuis en lig eerst aan de ctg. Hierna gaan ze de catheter plaatsen. Ik ben benieuwd wat het gaat doen.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Baby is helemaal goedgekeurd. Alles op schema.
J. bleef maar herhalen, wow, wat gek... Dat je dat kan zien... En dan een minuut later, het is toch gek he??Heel aandoenlijk.
Nope... Maar dat wist ik al.. Maar de verloskundige hield juist heel erg de datum van de cyclus aan, terwijl precies de reden dat ik zwanger ben is dat mn cyclus niet klopte. Maar goed. Het scheelt 3 dagen. (mn normale cyclus is 26 dagen, dus de berekende datum klopte sowieso niet.) Maar overtijd lopen hou ik toch wel rekening mee. Ik laat de datum wel zo staan, tot ook de verloskundige m terug zet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Haha echt een eerste dus!! Maar fijn dat alles er goed uitzag!! Je datum nog hetzelfde?
16 januari. Ze staat er wel bij!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:19 schreef As1981 het volgende:
wat is je datum dan Tico zag je niet in de op staan.
Ja, dat gaat snel he?quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Leuke is dat hij gewoon niet had verwacht dat er al menselijke vormen in zaten. Maar het is gewoon helemaal af...
En volgens mij zelfs de tandjes al.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, dat gaat snel he?
Ik geloof bij 10 weken al helemaal af toch? Incl.nageltjes?
Wat ik vooral gek vond / vind , is dat buiten de vormen en het hartje , gewoon longetjes en maagje etc kunnen zien! en dat alles met geluidsgolfjesquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Leuke is dat hij gewoon niet had verwacht dat er al menselijke vormen in zaten. Maar het is gewoon helemaal af...
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:54 schreef As1981 het volgende:
ja dat wist ik eigenlijk ook niet zo. Maar op de echo gisteren konden we inderdaad ook al vingertjes zien.
ja bizar toch. Als ik dat dan vergelijk met de echo foto van mijzelf ruim 31 jaar geleden. Dat was 1 van de eerste. Daar zie ik niks menselijks in. Ik lijk daar op een eendquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.
Jij mag pas als wij weten wie je bentquote:
He verspreek je dan eensquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:06 schreef -DikkieDik- het volgende:
Ik heb 7 augustus de intake en echo bij de vk. Ik vind het wel spannend. Vanochtend weer een test gedaan (de 4e) en de teststreep was nog donkerder en duidelijker dan de controlestreep.
Maar goed, na die datum kom ik uit de kast. tenzij ik me natuurlijk eerder verspreek
Ander gevoel nu?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:13 schreef Ticootje het volgende:
Oh en de kleine stuitert! En was aan het afzetten. Super grappig.
Begint te komen..quote:
quote:Van zwangerschap tot ouderschap
Voor zwangere vrouwen en hun partners
Zwanger zijn en een baby krijgen is een bijzondere ervaring voor beide ouders. Zeker bij het eerste kind zijn er vaak veel vragen.
Deze cursus bestaat uit negen bijeenkomsten waarin voorlichting wordt gegeven in combinatie met bewegingslessen.
Voorlichtingsbijeenkomsten in combinatie met bewegingslessen
Deze cursus is bedoeld voor ouders in verwachting van hun eerste baby. Beide ouders zijn welkom. U kunt starten met de cursus tussen de 24e en 28e week van de zwangerschap.
De cursus bestaat uit negen bijeenkomsten:
5 bijeenkomsten van twee uur en een kwartier: één uur voorlichting en één uur
bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen' en een korte pauze.
U krijgt informatie over de zwangerschap en bevalling, de kraamzorg, de uitzet,
de voeding van de baby, het consultatiebureau, verwachtingen van het
ouderschap. Daarnaast kunt u zelf onderwerpen inbrengen. De bijeenkomsten
worden geleid door afwisselend een fysiotherapeut, een verpleegkundige
kraamzorg, een lactatiekundige/diëtiste, een verloskundige en een Jeugdverpleegkundige.
4 bijeenkomsten van één uur: bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen`.
U oefent onder leiding van een fysiotherapeute: houdings-, ademhalings- en
ontspanningsoefeningen o.a. vanuit de Pilates bewegingsleer.
Klinkt interessant en uitgebreid Mango!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Mangostine het volgende:
Ben nu trouwens wel benieuwd naar de cursus, ik start op 30 juli.
[..]
Ik ook niet... Maar ik kan nog overstappenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik krijg deze keer eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Au
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
En de opkikkerrrrr wil nog niet echt helpen tot dusver![]()
En de liga ook niet
En het glas roosvicee ferro ook niet![]()
Adem in adem uit
Dat dus!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?
Ik krijg t sowieso niet vergoed, maar had er ook niet echt behoefte aan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef As1981 het volgende:
vorige keer geen cursus gevolgd, is niet mijn ding. Dus geen idee of het vergoed word.
Fijn Tico dat je gevoel iets aan het draaien is.
Combineren kan prima, maar niet vanaf het begin. Dat trekt je productie niet / dan komt je productie niet goed op gang.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:52 schreef Mangostine het volgende:
Nouja ik heb denk ik wat omstreden ideeën over voeden, wil wel een combinatie van borst- en flesvoeding geven, maar daar heb ik dus wel hulp bij nodig. Ik wil kijken of ik een kraam kan krijgen die daar verstand van heeft, en krijg 2 lactatiekundige consults vergoed.
Kraamzorg heb ik me voor aangemeld ja, maar nemen zij nou automagisch contact op met mij?
En mijn schoonmoeder is consultatiebureau-arts, dus ik zit dicht bij de bron. Maar of ik daar nou zo blij mee ben.![]()
Bij mij zat de vk best te hameren op deelname aan een cursus, ik denk omdat het onze eerste is?
Ik wil rond 6 weken gaan afbouwen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Combineren kan prima, maar niet vanaf het begin. Dat trekt je productie niet / dan komt je productie niet goed op gang.
ik ben er ook niet hallelujah onder, geloof me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Solagratia het volgende:
Schoonmoeder die consultatiebureau-arts is lijkt me echt horror, maar dan projecteer ik dat op mijn schoonmoeder
Dat kan prima, maar verwacht niet dat je dan kan blijven borstvoeden. Je productie is met 6 weken simpelweg niet stabiel genoeg om voedingen te vervangen. Bij 6 weken zul je merken dat je heel snel zal terugvallen in productie, en dat je kindje een voeding aan de borst simpelweg te kort aan heeft.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:54 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik wil rond 6 weken gaan afbouwen...
Als leyla bij me kruipt in de ochtend moet ze nog altijd even naar mn borsten wijzen.. Ze weet gewoon nog dat ze dronk denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Tico, ik hoef niet per se 2 jaar maar wel de 6 maanden volmaken en liefst het jaar. Maar ik weet niet of ik een derde ga maken als het niet lukt.
Is me aangeraden door de fysio. Denk dat het ook wel goed is. Even tijd voor ij en caspertje. Ik geloof dat ik met 28 weken begin.quote:Een goede conditie: Een pré voor zwangere vrouwen
Lekker in beweging blijven en de conditie op peil houden is voor iedereen belangrijk. Ook voor zwangere vrouwen. Voor zwangeren is het zelfs extra belangrijk om fit te zijn omdat je zorg hebt voor twee. Door tijdens de zwangerschap te blijven sporten zorg je ervoor dat je als zwangere een zo goed mogelijke conditie behoudt. Wel is het erg belangrijk dat het sporten verantwoord en onder begeleiding gebeurt.
Zwangerfit is een actieve zwangerschapsbegeleidingscursus. Deze cursus bestaat uit 10 lessen. Er wordt gewerkt in groepen van ongeveer tien aanstaande moeders, klein genoeg voor veel persoonlijke aandacht.
Het programma
Naast het sporten ben je ook actief bezig met de bevalling. Door middel van voorlichting en ademhalings- en ontspanningsoefeningen wordt je tijdens de cursus goed voorbereid op de bevalling. Tijdens de cursus is er ook een partneravond. Op deze avond is er veel aandacht voor het verloop van de bevalling en de rol van de partner hierbij. Na de bevalling sluiten wij de cursus af met een babyochtend.
Dat kan ook.. Als je rond 9 maanden gaat afbouwen, dan heb je wel kans dat je productie dat gaat trekken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb begrepen dat je zodanig kunt afbouwen dat je je kindje 2 keer zelf voedt. Dat is eigenlijk mijn streven, 's ochtends en 's avonds zelf blijven voeden. Maar dat is niet zo standaard en zulks. En heb ik dus hulp bij nodig, maar ik hoop dat het uberhaupt op een verantwoorde manier kan.
Dat had ik toen mijn oudste meer dan een jaar was,toen stopte hij met drinken overdag.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb begrepen dat je zodanig kunt afbouwen dat je je kindje 2 keer zelf voedt. Dat is eigenlijk mijn streven, 's ochtends en 's avonds zelf blijven voeden. Maar dat is niet zo standaard en zulks. En heb ik dus hulp bij nodig, maar ik hoop dat het uberhaupt op een verantwoorde manier kan.
+1 en ik weet zeker dat ik geen derde ga maken. Ik denk dat ik sowieso weer (als mijn lichaam het trekt) een half jaar wil volmaken, liever ook langer maar als dat niet gaat nog wel de voedingen 's ochtends, 's avonds en 's nachts.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Tico, ik hoef niet per se 2 jaar maar wel de 6 maanden volmaken en liefst het jaar. Maar ik weet niet of ik een derde ga maken als het niet lukt.
Dat wou ik eigenlijk ook, maar begrijp dat dat dus ingewikkeld ligtquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
ik weet wel hoe het moet maar ik vind het zo leuk om dat, zoals bij Noortje, bij iemand thuis te doen met andere moeders en baby's. Gewoon om er samen met de baby een uitje van te maken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:25 schreef As1981 het volgende:
becky maseren kan prima thuis. Ik heb een mini cursus gehad bij Yaro om hem te leren ontspannen. We deden dit elke dag tot een maand of 4/4,5. Was heerlijk. Ga dat straks ook doen. Maar als je het bij Noortje heb gedaan weet je toch hoe het moet? Wil het je anders best leren, vond het een verrijking.
oh oke als in kader van een cursus. Kom je het hier doen. spelen Yaro en Noortje samenquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:26 schreef becky27 het volgende:
[..]
ik weet wel hoe het moet maar ik vind het zo leuk om dat, zoals bij Noortje, bij iemand thuis te doen met andere moeders en baby's. Gewoon om er samen met de baby een uitje van te maken.
4 boterhammen een liga en een opkikker een overlevingspakket noemen. 4 boterhammen over een hele dag vind ik behoorlijk weinig, zeker als je zwanger bent.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en boterhammetjes zijn al op(4 stuks met snijworst)
Ik zei al .. sjouw ieere dag een heel overlevingspakket mee
pff zit al vol als ik het lees. Alhoewel ik nu wel meer keer per dag moet eten. Maar je heb zeker een punt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
4 boterhammen een liga en een opkikker een overlevingspakket noemen. 4 boterhammen over een hele dag vind ik behoorlijk weinig, zeker als je zwanger bent.
Ik noem het een overlevingspakket als je minimaal een half brood meeneemt. Wat gezonds, dus stukken fruit voor een lekkere vruchtensalade. Ontbijtkoek plakken als je je slapjes voelt. Wat dextro als ontbijtkoek niet werkt. En natuurlijk drinken, veel drinken.
Maar 6 weken borstvoeding is toch ook hartstikke goed? Je geeft je kindje sowieso altijd de beste start mee, als je er überhaupt aan begint. De een vind het bij 6 weken genoeg en de ander laat het aan het kind zelf.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:16 schreef Zolena het volgende:
[..]
Dat wou ik eigenlijk ook, maar begrijp dat dat dus ingewikkeld ligt, ach ja, het is ook sowieso maar afwachten of het lukt natuurlijk.
En ik ben ook net begonnen met een zwangerschapsgymcursus, vind zelf nu vooral handig dat ze het hebben over je lichaamshouding en hoe je bekkenklachten en rugklachten kunt voorkomen (+ verplicht oefeningen daarvoor doen). Maar er komen ook andere vast nuttige onderwerpen aan bod.
Ik eet geen half brood hoor. Maar 4 boterhammen vind ik gewoon weinig. En dus niet raar dat als je je slapjes en duizelig voelt en je dan een opkikker gaat drinken, en dan denken dat dat werkt. Je lichaam geeft met zulke signalen gewoon af dat je moet eten.. En een opkikker is geen vulling.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:35 schreef As1981 het volgende:
[..]
pff zit al vol als ik het lees. Alhoewel ik nu wel meer keer per dag moet eten. Maar je heb zeker een punt.
Kraamzorg moet ik ook nog regelen.
Maar het kan ook goed zijn, dat je in de kraamperiode al een keertje moet kolven als je flinke stuwing hebt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef Mangostine het volgende:
Ik zie gewoon zo op tegen het kolven.Dat ga ik dus op mijn werk echt niet doen, hannesen met kolfmomenten op mijn kantoor en flessen die gekoeld moeten worden etc.
Neeeee, ook niet alleen die 4 boterhammen natuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
4 boterhammen een liga en een opkikker een overlevingspakket noemen. 4 boterhammen over een hele dag vind ik behoorlijk weinig, zeker als je zwanger bent.
Ik noem het een overlevingspakket als je minimaal een half brood meeneemt. Wat gezonds, dus stukken fruit voor een lekkere vruchtensalade. Ontbijtkoek plakken als je je slapjes voelt. Wat dextro als ontbijtkoek niet werkt. En natuurlijk drinken, veel drinken.
Ik heb op de meest rare plekken gekolfd. En ik ben super super blij met mn goede kolf, dat ik niet perse netstroom nodig heb. Ik duik een hok in en 10 minuten later ben ik klaar. Melk in het koeltasje wat gewoon in de rugzak zit en klaar.quote:
Maar je zei om half 12 dat je brood al op was?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:44 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Neeeee, ook niet alleen die 4 boterhammen natuurlijk![]()
![]()
Half brood red ik dan weer net niet.. maar wel lekker fruitjes enzo mee .. Elke dag gaat er serieus een boodschappentas mee
Ik geloof dat ik daar maar in ga investeren zodat ik ook makkelijk in de auto kan kolven.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb op de meest rare plekken gekolfd. En ik ben super super blij met mn goede kolf, dat ik niet perse netstroom nodig heb. Ik duik een hok in en 10 minuten later ben ik klaar. Melk in het koeltasje wat gewoon in de rugzak zit en klaar.
Ik moet alleen even nieuwe schelpen en flesjes halen met doppen.. Leyla liep steeds met de zooi te slepen, ik ben niet meer compleet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:46 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik daar maar in ga investeren zodat ik ook makkelijk in de auto kan kolven.
Jup, ik begin 's morgens om 7 uur met werken. Thuis startte ik vandaag om half 6 met bord Brinta en bord magere kwark en cruesli. Dan in de auto op weg naar werk appeltje. Op het werk andere helft van de pot magere kwark .. Banaantje, 4 boterhammetjes snijworst. En om 12 uur lunch (koop ik heir altijd). En 's middags weet ik nog niet. zit nog van alles in mijn boodschappentasquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar je zei om half 12 dat je brood al op was?
Dat zijn typisch van die dingen waarmee een dreumes gaat slepen inderdaad. Amy was ook altijd erg geïnteresseerd in de kast met flesjes, bakjes en rotzooi.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik moet alleen even nieuwe schelpen en flesjes halen met doppen.. Leyla liep steeds met de zooi te slepen, ik ben niet meer compleet.
Hoe is je bloeddruk? Eet je veel zout?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jup, ik begin 's morgens om 7 uur met werken. Thuis startte ik vandaag om half 6 met bord Brinta en bord magere kwark en cruesli. Dan in de auto op weg naar werk appeltje. Op het werk andere helft van de pot magere kwark .. Banaantje, 4 boterhammetjes snijworst. En om 12 uur lunch (koop ik heir altijd). En 's middags weet ik nog niet. zit nog van alles in mijn boodschappentas![]()
Dus dan vind ik het wel raar dat ik me niet zo lekker voelde, maar het gaat (met vlagen) beter gelukkig nu![]()
Dus qua eten doe ik echt wel genoeg dacht ik zo! Ja geen halve broden, dat gaat me niet lukken.
En tis ook niet dat ik honger heb, maar probeer die duizelingen enzo wel weg te krijgen door te gaan eten.
In de kraamperiode, thuis, maakt me dat ook niks uit. Maar als ik weer begin met werken wil ik er wel zo'n beetje klaar mee zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar het kan ook goed zijn, dat je in de kraamperiode al een keertje moet kolven als je flinke stuwing hebt.
Maar nogmaals, ga er open in. Je kan inderdaad onwijs tegen kolven opkijken. Maar je zou het thuis ook eens kunnen proberen, en dan een mening vormen. Je hebt recht op 1/4 van je werktijd om te kunnen kolven OF je kindje te voeden. Dus als het kdv een straat verderop is, kan je gewoon blijven live voeden.
Ik probeer niemand over te halen ofzo, ieder zn ding.
Ja, daar zou ik het dus zeker weten niet op redden. Ik heb om 08.30u op mijn werk alweer berehonger.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat eten jullie veel zeg![]()
Ik heb 's ochtends een broodje, tussen de middag yoghurt met muesli. Tegen half 3 fruit en dan om 17:30 beetje warm eten. En rond uur of 20:00 koekje bij de thee. En dan heb ik de hele dag niet eens honger!!
Je eet te weinig.. Das niet goed voor je stofwisseling.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Wat eten jullie veel zeg![]()
Ik heb 's ochtends een broodje, tussen de middag yoghurt met muesli. Tegen half 3 fruit en dan om 17:30 beetje warm eten. En rond uur of 20:00 koekje bij de thee. En dan heb ik de hele dag niet eens honger!!
Moet me er echt toe zetten om dit al te eten. Ik heb als ik zwanger ben echt totaal geen honger.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je eet te weinig.. Das niet goed voor je stofwisseling.
Jij bent al iets te zwaar toch?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Dat weet ik niet meer. Bij de zwangerschap van Matthias was mijn eindgewicht zelfde als startgewicht dus denk dat ik toen ook niet veel at. Ik was nu ook in 4 wk 4 kilo afgevallen.
Ik ben te zwaar eigenlijk jah. De vlos vond het gisteren ook niet zo heel erg. Maar moet natuurlijk niet 10+ kilo af gaan vallen ivm de stoffen die dan vrij komen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij bent al iets te zwaar toch?
Dan is het niet zo raar dat je niet aankomt, effectief val je dan dus af. Maar als je gewoon een gezond bmi hebt, lijkt me dat een vk niet zo blij is dat je niets aankomt.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:10 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ik ben te zwaar eigenlijk jah. De vlos vond het gisteren ook niet zo heel erg. Maar moet natuurlijk niet 10+ kilo af gaan vallen ivm de stoffen die dan vrij komen.
Nee floradixquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:15 schreef mignonne het volgende:
je ijzer was 5.1??
ik mag hopen dat je met ijzermedicatie bent gestart? en ben je onder controle van de gyn nu?
Dat dusquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:15 schreef mignonne het volgende:
je ijzer was 5.1??
ik mag hopen dat je met ijzermedicatie bent gestart? en ben je onder controle van de gyn nu?
quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee floradixDat gaat namelijk echt werken bij zulke waarden..
Bij mij begon de vk al te piepen vorige keer toen hij rond de 7 zat.. Dat ik plechtig moest beloven beter op mn voeding te letten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
floradix werkt überhaupt niet als je Hb te laag is. Het geeft je hooguit een heel klein pietsje ondersteuning als een opkikkertje als je Hb normaal is.
Twinkle ben je bij de gyn onder controle of een vk?
waarom slik je in vredesnaam geen ferrofumaraat met zo'n Hb?
Afgezien van de ijzerwaarde, is ook de suikerwaarde wel erg laag als het niet nuchter geprikt is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
floradix werkt überhaupt niet als je Hb te laag is. Het geeft je hooguit een heel klein pietsje ondersteuning als een opkikkertje als je Hb normaal is.
Twinkle ben je bij de gyn onder controle of een vk?
waarom slik je in vredesnaam geen ferrofumaraat met zo'n Hb?
Ja dus de vk zei toen al de lovende woorden: .. verbaast me dat je nog rechtop staatquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef Ticootje het volgende:
Had je een waarde van 3.6 terwijl je al gegeten had??
Succes bij de gyn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dus de vk zei toen al de lovende woorden: .. verbaast me dat je nog rechtop staat![]()
Maar ik had toen wel al gegeten ja .. Ik ga nooit zonder eten naar het ziekenhuis want voor je het weet steken ze je helemaal lek. En ik ben al neit zo van de naalden en zulks![]()
Dus dat gaat nog leuk worden
Je bent geen grensgeval meer voor tabletten hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow serieus is het echt zo eng laag dan?![]()
.. Ik dacht dat het wel mee viel?
Ik zit nu in de overgangsfase tussen vk en gyn. Ben al 1 keer bij gyn geweest maar dat was meer informerend gesprekje. Ik moet daar de 25e weer heen.
VK heeft wel gezegd dat het bewaakt moest gaan worden door de gyn omdat ik een 'grensgeval' was voor ijzertabletten.
Maar da's echt de horror, heb nu al giga last van obstipatie en beginnende aambeien. Door elke dag 10 ml lactulose gaat het daar de laatste twee weken stukken beter mee!
Vroeger wel tabletten gehad, ijzer is altijd zwaktepunt geweest.
nouja heeft je vk het op zn beloop gelaten of heb jij zelf gezegd dat je geen tabletten wil slikken?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja en ik moet elke dag 4 trappen op hier op kantoor omdat ik de lift voor geen meter vertrouw(hangt de halve tijd vast). Opzich .. de hoeveelheid energie .. Valt in mijn ogen best mee. Ik doe eerder rustig aan omdat ik last heb van mijn onderrug, daaraan merk ik vaak dat ik teveel gedaan heb.
Jullie doen em de ogen openen dames.. Wat raar dat de vk het dan zo op zijn beloop heeft gelaten
Jij verloor best veel bloed... Maar een normale bevalling verlies je volgens mij ook tussen de 300cc en 500cc...quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
nouja heeft je vk het op zn beloop gelaten of heb jij zelf gezegd dat je geen tabletten wil slikken?
maar goed, je had beter voorgelicht moeten worden over risico's van bloedarmoede enzo.
ik zou als ik jou was als de donder die tabletten gaan slikken en hopen dat je Hb nog voldoende opkrikt voor de bevalling begint. Je verlies áltijd bloed bij je bevalling en jij kunt dat nu echt niet hebben.
Ik ben bij mijn bevalling 1600 cc verloren en mn Hb ging van 7.nogwat naar 4.9. Enig idee wat dat met jouw Hb zou doen?
Als het niet goed voelt moet je overstappen. Ze moeten wel je bevalling doen straks!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel over overstappen naar een andere vk praktijk... Ik wacht de afspraak van volgende week nog af, maar ik heb gewoon een raar gevoel bij deze mensen.
Die doe ik zelf wel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:33 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Als het niet goed voelt moet je overstappen. Ze moeten wel je bevalling doen straks!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |