Ik wil rond 6 weken gaan afbouwen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Combineren kan prima, maar niet vanaf het begin. Dat trekt je productie niet / dan komt je productie niet goed op gang.
ik ben er ook niet hallelujah onder, geloof me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Solagratia het volgende:
Schoonmoeder die consultatiebureau-arts is lijkt me echt horror, maar dan projecteer ik dat op mijn schoonmoeder
Dat kan prima, maar verwacht niet dat je dan kan blijven borstvoeden. Je productie is met 6 weken simpelweg niet stabiel genoeg om voedingen te vervangen. Bij 6 weken zul je merken dat je heel snel zal terugvallen in productie, en dat je kindje een voeding aan de borst simpelweg te kort aan heeft.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:54 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik wil rond 6 weken gaan afbouwen...
Als leyla bij me kruipt in de ochtend moet ze nog altijd even naar mn borsten wijzen.. Ze weet gewoon nog dat ze dronk denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Tico, ik hoef niet per se 2 jaar maar wel de 6 maanden volmaken en liefst het jaar. Maar ik weet niet of ik een derde ga maken als het niet lukt.
Is me aangeraden door de fysio. Denk dat het ook wel goed is. Even tijd voor ij en caspertje. Ik geloof dat ik met 28 weken begin.quote:Een goede conditie: Een pré voor zwangere vrouwen
Lekker in beweging blijven en de conditie op peil houden is voor iedereen belangrijk. Ook voor zwangere vrouwen. Voor zwangeren is het zelfs extra belangrijk om fit te zijn omdat je zorg hebt voor twee. Door tijdens de zwangerschap te blijven sporten zorg je ervoor dat je als zwangere een zo goed mogelijke conditie behoudt. Wel is het erg belangrijk dat het sporten verantwoord en onder begeleiding gebeurt.
Zwangerfit is een actieve zwangerschapsbegeleidingscursus. Deze cursus bestaat uit 10 lessen. Er wordt gewerkt in groepen van ongeveer tien aanstaande moeders, klein genoeg voor veel persoonlijke aandacht.
Het programma
Naast het sporten ben je ook actief bezig met de bevalling. Door middel van voorlichting en ademhalings- en ontspanningsoefeningen wordt je tijdens de cursus goed voorbereid op de bevalling. Tijdens de cursus is er ook een partneravond. Op deze avond is er veel aandacht voor het verloop van de bevalling en de rol van de partner hierbij. Na de bevalling sluiten wij de cursus af met een babyochtend.
Dat kan ook.. Als je rond 9 maanden gaat afbouwen, dan heb je wel kans dat je productie dat gaat trekken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb begrepen dat je zodanig kunt afbouwen dat je je kindje 2 keer zelf voedt. Dat is eigenlijk mijn streven, 's ochtends en 's avonds zelf blijven voeden. Maar dat is niet zo standaard en zulks. En heb ik dus hulp bij nodig, maar ik hoop dat het uberhaupt op een verantwoorde manier kan.
Dat had ik toen mijn oudste meer dan een jaar was,toen stopte hij met drinken overdag.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb begrepen dat je zodanig kunt afbouwen dat je je kindje 2 keer zelf voedt. Dat is eigenlijk mijn streven, 's ochtends en 's avonds zelf blijven voeden. Maar dat is niet zo standaard en zulks. En heb ik dus hulp bij nodig, maar ik hoop dat het uberhaupt op een verantwoorde manier kan.
+1 en ik weet zeker dat ik geen derde ga maken. Ik denk dat ik sowieso weer (als mijn lichaam het trekt) een half jaar wil volmaken, liever ook langer maar als dat niet gaat nog wel de voedingen 's ochtends, 's avonds en 's nachts.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Tico, ik hoef niet per se 2 jaar maar wel de 6 maanden volmaken en liefst het jaar. Maar ik weet niet of ik een derde ga maken als het niet lukt.
Dat wou ik eigenlijk ook, maar begrijp dat dat dus ingewikkeld ligtquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
ik weet wel hoe het moet maar ik vind het zo leuk om dat, zoals bij Noortje, bij iemand thuis te doen met andere moeders en baby's. Gewoon om er samen met de baby een uitje van te maken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:25 schreef As1981 het volgende:
becky maseren kan prima thuis. Ik heb een mini cursus gehad bij Yaro om hem te leren ontspannen. We deden dit elke dag tot een maand of 4/4,5. Was heerlijk. Ga dat straks ook doen. Maar als je het bij Noortje heb gedaan weet je toch hoe het moet? Wil het je anders best leren, vond het een verrijking.
oh oke als in kader van een cursus. Kom je het hier doen. spelen Yaro en Noortje samenquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:26 schreef becky27 het volgende:
[..]
ik weet wel hoe het moet maar ik vind het zo leuk om dat, zoals bij Noortje, bij iemand thuis te doen met andere moeders en baby's. Gewoon om er samen met de baby een uitje van te maken.
4 boterhammen een liga en een opkikker een overlevingspakket noemen. 4 boterhammen over een hele dag vind ik behoorlijk weinig, zeker als je zwanger bent.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww en boterhammetjes zijn al op(4 stuks met snijworst)
Ik zei al .. sjouw ieere dag een heel overlevingspakket mee
pff zit al vol als ik het lees. Alhoewel ik nu wel meer keer per dag moet eten. Maar je heb zeker een punt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
4 boterhammen een liga en een opkikker een overlevingspakket noemen. 4 boterhammen over een hele dag vind ik behoorlijk weinig, zeker als je zwanger bent.
Ik noem het een overlevingspakket als je minimaal een half brood meeneemt. Wat gezonds, dus stukken fruit voor een lekkere vruchtensalade. Ontbijtkoek plakken als je je slapjes voelt. Wat dextro als ontbijtkoek niet werkt. En natuurlijk drinken, veel drinken.
Maar 6 weken borstvoeding is toch ook hartstikke goed? Je geeft je kindje sowieso altijd de beste start mee, als je er überhaupt aan begint. De een vind het bij 6 weken genoeg en de ander laat het aan het kind zelf.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:16 schreef Zolena het volgende:
[..]
Dat wou ik eigenlijk ook, maar begrijp dat dat dus ingewikkeld ligt, ach ja, het is ook sowieso maar afwachten of het lukt natuurlijk.
En ik ben ook net begonnen met een zwangerschapsgymcursus, vind zelf nu vooral handig dat ze het hebben over je lichaamshouding en hoe je bekkenklachten en rugklachten kunt voorkomen (+ verplicht oefeningen daarvoor doen). Maar er komen ook andere vast nuttige onderwerpen aan bod.
Ik eet geen half brood hoor. Maar 4 boterhammen vind ik gewoon weinig. En dus niet raar dat als je je slapjes en duizelig voelt en je dan een opkikker gaat drinken, en dan denken dat dat werkt. Je lichaam geeft met zulke signalen gewoon af dat je moet eten.. En een opkikker is geen vulling.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:35 schreef As1981 het volgende:
[..]
pff zit al vol als ik het lees. Alhoewel ik nu wel meer keer per dag moet eten. Maar je heb zeker een punt.
Kraamzorg moet ik ook nog regelen.
Maar het kan ook goed zijn, dat je in de kraamperiode al een keertje moet kolven als je flinke stuwing hebt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef Mangostine het volgende:
Ik zie gewoon zo op tegen het kolven.Dat ga ik dus op mijn werk echt niet doen, hannesen met kolfmomenten op mijn kantoor en flessen die gekoeld moeten worden etc.
Neeeee, ook niet alleen die 4 boterhammen natuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
4 boterhammen een liga en een opkikker een overlevingspakket noemen. 4 boterhammen over een hele dag vind ik behoorlijk weinig, zeker als je zwanger bent.
Ik noem het een overlevingspakket als je minimaal een half brood meeneemt. Wat gezonds, dus stukken fruit voor een lekkere vruchtensalade. Ontbijtkoek plakken als je je slapjes voelt. Wat dextro als ontbijtkoek niet werkt. En natuurlijk drinken, veel drinken.
Ik heb op de meest rare plekken gekolfd. En ik ben super super blij met mn goede kolf, dat ik niet perse netstroom nodig heb. Ik duik een hok in en 10 minuten later ben ik klaar. Melk in het koeltasje wat gewoon in de rugzak zit en klaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |