abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114051441
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:24 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

16 januari. Ze staat er wel bij!!
kijken is ook een vak.....bedankt
pi_114051464
Hormonen :Y :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114051537
:D

Tico, wat schattig O+
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:39:39 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114051791
Leuke is dat hij gewoon niet had verwacht dat er al menselijke vormen in zaten. Maar het is gewoon helemaal af...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114051864
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Leuke is dat hij gewoon niet had verwacht dat er al menselijke vormen in zaten. Maar het is gewoon helemaal af...
Ja, dat gaat snel he? :)
Ik geloof bij 10 weken al helemaal af toch? Incl.nageltjes?
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:42:35 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114051881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:42 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja, dat gaat snel he? :)
Ik geloof bij 10 weken al helemaal af toch? Incl.nageltjes?
En volgens mij zelfs de tandjes al.
pi_114052260
ja dat wist ik eigenlijk ook niet zo. Maar op de echo gisteren konden we inderdaad ook al vingertjes zien.
pi_114052318
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik vooral gek vond / vind , is dat buiten de vormen en het hartje , gewoon longetjes en maagje etc kunnen zien! en dat alles met geluidsgolfjes :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 11 juli 2012 @ 10:57:21 #159
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114052336
Son, gefeliciteerd met je zoon! Na vandaag kan je los :)

Ticootje, fijn, een goede echo. Idd bijzonder dat dan alles er al op en eraan zit. Helemaal als je een echo bij 8 weken en 10 weken naast elkaar legt, van een soort 'dingetje' naar gewoon een mini mensje!

Succes vandaag Nanadu! Hopelijk gaat 't een beetje snel.

Fieder en Omentielvo, succes bij de echo!

Ohja, en dus meld :). Hier gebeurt er nog maar weinig. Alleen een beurs gevoel down under en heel af en toe wat menstruatie achtige krampjes. Baby'tje is wel wat rustiger dus die krijgt nu toch echt minder bewegingsruimte. Morgen weer naar de verloskundige!
pi_114052543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 10:54 schreef As1981 het volgende:
ja dat wist ik eigenlijk ook niet zo. Maar op de echo gisteren konden we inderdaad ook al vingertjes zien.
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:06:05 #161
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114052554
Ik heb 7 augustus de intake en echo bij de vk. Ik vind het wel spannend. Vanochtend weer een test gedaan (de 4e) en de teststreep was nog donkerder en duidelijker dan de controlestreep.

Maar goed, na die datum kom ik uit de kast. tenzij ik me natuurlijk eerder verspreek

En mijn bakje yoghurt is ook niet zo goed gevallen. Het blijft nog net binnen maar ben sindsdien wel kotsmisselijk :r
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114052594
Ticootje wat fijn een goede echo

Ik heb Roan en Senna helemaal niet gevoeld, ik was toen 19 weken en 2 dagen toen Roan geboren werd. De placenta's lagen toen wel voor, ben benieuwd hoe de placenta dit keer ligt en hoe snel ik wat ga voelen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_114052617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.
ja bizar toch. Als ik dat dan vergelijk met de echo foto van mijzelf ruim 31 jaar geleden. Dat was 1 van de eerste. Daar zie ik niks menselijks in. Ik lijk daar op een eend :D
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:09:57 #164
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114052669
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

O+

ik wil oohook!
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114052688
nanadu veel succes! Hoop dat de katheter iets voor je wil doen!

Tico fijn dat je netjes op schema lag :)

Ja echt maf wat er iedere keer weer meer zichtbaar is op zo'n echo O+

Ik voel me niet zo heel goed .. lichtjes in mijn hoofd, sterretjes .. Ondanks dat ik zoveel eet en drink de laatste tijd (omdat dat moet van mezelf) .. Sjouw elke dag een heel overlevingspakket mee naar mijn werk. Hopen dat dat zo een beetje weg trekt :{ .. Even rondje koffie voor de collega's proberen :Y)
pi_114052721
Mijn moeder heeft 1 echofoto van mij waar je nog net mijn hoofdje kunt zien en dat ik 2 vingers in mijn mond heb. En dat heb ik na de geboorte ook nog jaren gedaan. Maar die echo is al zo vaag geworden dat je moet weten wat erop staat anders is het niet te zien meer!
pi_114052740
Misschien komen ze er ooit wel achter dat echo helemaal niet onschuldig is ;)

Tegelijk met het feit dat groente voor kinderen onder de 12 absoluut af te raden is. En dat de kinderen dus al die tijd goed hebben aangevoeld dat ze dat niet moesten eten ;)

Twinkle: wat meer zout? Bouillon bij de lunch oid? Dat hielp hier vaak.
pi_114052745
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:09 schreef -DikkieDik- het volgende:

[..]

O+

ik wil oohook!
Jij mag pas als wij weten wie je bent :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:13:24 #169
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114052790
Oh en de kleine stuitert! En was aan het afzetten. Super grappig.
pi_114052841
Ja ik ga mezelf even een Opkikkerrrrr geven :Y
pi_114052896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:06 schreef -DikkieDik- het volgende:
Ik heb 7 augustus de intake en echo bij de vk. Ik vind het wel spannend. Vanochtend weer een test gedaan (de 4e) en de teststreep was nog donkerder en duidelijker dan de controlestreep.

Maar goed, na die datum kom ik uit de kast. tenzij ik me natuurlijk eerder verspreek

He verspreek je dan eens :+ Mijn hormonen kunnen de nieuwsgierigheid niet aan.
Waren we de vorige keer tegelijk zwanger?
pi_114053084
Tico, wat leuk dat je een mooie echo had.

Sonnetje, gefeliciteerd met je zoon. Ik ben blij voor je dat er vandaag nog niks lijkt te gebeuren.

Ik heb dus net mijn echo gehad. Baby deed geloof ik ochtendgymanstiek en was dus erg druk. Maar ze zagen twee handjes, twee beentjes en een mooi kloppend hartje. Dus ik ben helemaal happy. Vandaag precies 12 weken.
pi_114053136
Jeeej fijn zo Omentielvo! *O*

Oww verhip .. Vergeet ik vandaag mijn eigen mijlpaal te vermelden :+ :@ .. vandaag 24 weken *O* *O* *O*
pi_114053138
Gefeliciteerd *O*
En nu lekker genieten! O+
pi_114053175
wat fijn Omentielvo.

Tico ook al een stuiterbal.

Ik ben ook nieuesgierig Dikkie Dik
pi_114053201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:13 schreef Ticootje het volgende:
Oh en de kleine stuitert! En was aan het afzetten. Super grappig.
Ander gevoel nu?
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:30:08 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114053326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:26 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ander gevoel nu?
Begint te komen..
pi_114053459
Tico! Fijn van de goede echo!
Zijn jullie wat aan het idee gewend?

Son gefeliciteerd met je peuter!

Kj je hebt caspertje gevoeld wat fijn!

Minidraak voelde ik vrij laat benieuwd wanneer ik deze ga voelen

ligt het aan mijn verzekering of zijn er bij meer de zwangerschapcursussen qua vergoeding geschrapt?
pi_114053538
Omentielvo ook een stuiter! *G*

En twinkle alweer 24wk

mn ud is ook niet aangepast maar op papier en in de computer staan verschillende data
pi_114053560
Tico en Omentielvo, ^O^ voor de goede echo's! Broed ze!

Dracu, moet ik eens nakijken of die cursussen inderdaad in mijn aanvullend pakket zitten. Maar ik heb niet zo'n ernstige eigen bijdrage, ¤ 25 per persoon.
pi_114053607
Haha, mijne vergoedt het wel alleen stond er het verkeerde logo op de factuur :')
Dus heb ik dat bedrijf die de facturatie regelt gevraagd of ze eenzelfde factuur op konden sturen, alleen dan met hun andere logo .. Toen was er ineens niks aan de hand :')

Ik heb mijzelf extra aanvullend verzekerd dit jaar, speciaal voor de zwangerschap. Achteraf gezien, buiten die cursus, niet nodig geweest want beval op medische gronden en maak verder geen gebruik van lactatiedeskundige of net wat ... Maja wist ik veel.

Ik krijg max 200 euro (en cursus kost 199) en ik zit bij OHRA.

tico fijn dat het gevoel nu toch begint te komen, nu je het kindje hebt zien springen en doen :)
pi_114053636
Ben nu trouwens wel benieuwd naar de cursus, ik start op 30 juli.

quote:
Van zwangerschap tot ouderschap
Voor zwangere vrouwen en hun partners

Zwanger zijn en een baby krijgen is een bijzondere ervaring voor beide ouders. Zeker bij het eerste kind zijn er vaak veel vragen.
Deze cursus bestaat uit negen bijeenkomsten waarin voorlichting wordt gegeven in combinatie met bewegingslessen.

Voorlichtingsbijeenkomsten in combinatie met bewegingslessen
Deze cursus is bedoeld voor ouders in verwachting van hun eerste baby. Beide ouders zijn welkom. U kunt starten met de cursus tussen de 24e en 28e week van de zwangerschap.

De cursus bestaat uit negen bijeenkomsten:

5 bijeenkomsten van twee uur en een kwartier: één uur voorlichting en één uur
bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen' en een korte pauze.
U krijgt informatie over de zwangerschap en bevalling, de kraamzorg, de uitzet,
de voeding van de baby, het consultatiebureau, verwachtingen van het
ouderschap. Daarnaast kunt u zelf onderwerpen inbrengen. De bijeenkomsten
worden geleid door afwisselend een fysiotherapeut, een verpleegkundige
kraamzorg, een lactatiekundige/diëtiste, een verloskundige en een Jeugdverpleegkundige.

4 bijeenkomsten van één uur: bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen`.
U oefent onder leiding van een fysiotherapeute: houdings-, ademhalings- en
ontspanningsoefeningen o.a. vanuit de Pilates bewegingsleer.
pi_114053639
En de opkikkerrrrr wil nog niet echt helpen tot dusver :{
En de liga ook niet
En het glas roosvicee ferro ook niet :{

Adem in adem uit
pi_114053714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Mangostine het volgende:
Ben nu trouwens wel benieuwd naar de cursus, ik start op 30 juli.

[..]

Klinkt interessant en uitgebreid Mango!
Alleen ben je dan al best vergevorderd in je zwangerschap toch? Een deel van de informatie zal waarschijnlijk wel al bekend zijn inmiddels of niet?
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:41:55 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114053766
Ik vind de cursussen onwijs duur en ik krijg ze niet vergoed.. Laat dan maar.
pi_114053789
Ik ben dan bijna 30 weken, dus wel iets verder ja. Kijken of ik de 9 weken volmaak :)
En verder denk ik dat veel al bekend is ja, maar heb me er zelf nog niet heel actief in verdiept, dus het zal altijd wel wat opleveren.
Ben ook benieuwd naar de medezwangeren.
pi_114053814
Ik krijg deze keer eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Au :X
pi_114053857
Kraamzorg, voeding, consultatiebureau, weet ik echt veel te weinig van bijvoorbeeld. Ik ben een beetje laks :@ Het is te hopen dat ik de uitzet tegen die tijd een beetje in mijn hoofd heb.
pi_114053901
O ja daar is de uitgebreide verzekering dan weer wel goed voor .. Krijg dat gelukkig wel vergoed.
Zie je, toch niet helemaal voor niets afgesloten dus :)

Ja medezwangeren vind ik wel leuk Mango! Ik mag vanavond weer :)
Gewoon kletsen met anderen hoe zij het ervaren en hoe zij dingen aanpakken enzo.

Tja en weet je, baadt het niet dan schaadt het niet he ;) .. Je zult altijd weer dingen horen en leren waarvan je dacht: Goh, dat wist ik niet? :Y
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:45:58 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114053948
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik krijg deze keer eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Au :X
Ik ook niet... Maar ik kan nog overstappen :')
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:46:39 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114053976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
En de opkikkerrrrr wil nog niet echt helpen tot dusver :{
En de liga ook niet
En het glas roosvicee ferro ook niet :{

Adem in adem uit
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?
pi_114054000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?
Dat dus!

En bedankt voor de felicitaties :* O+
pi_114054015
vorige keer geen cursus gevolgd, is niet mijn ding. Dus geen idee of het vergoed word.

Fijn Tico dat je gevoel iets aan het draaien is.
pi_114054032
Oww over dat voeden, daar heb ik ook de ballen verstand van hoor :+
Zit hier weleens in het FV-topic, want ik ga zeker niet voor BV. En dan lees ik dat allemaal en dan denk ik .. Dat leert de kraamverzorger me wel tegen die tijd :+ .. Heeft niet zoveel zin om je daar van tevoren al zorgen over te maken denk ik, komt vast wel op zijn pootjes terecht.

Aangemeld voor de kraamzorg heb je toch wel al lijkt me? Want volgens mij moet je dat in een vrij vroeg stadium al geregeld hebben.

En consultatiebureau .. Ik heb in samenspraak met de vk besloten dat ik van tevoren al kennis maak met de verpleegkundige aldaar (mede vanwege mijn psychische achtergrond). Ik zeg niet dat het gebeurt, maar mocht mijn psyche mij (deels) in de steek laten, dan heeft mijn man altijd direct een contactpersoon waar hij bij terecht kan. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat alles goed zal komen :)
pi_114054094
Oww en boterhammetjes zijn al op :+ (4 stuks met snijworst)
Ik zei al .. sjouw ieere dag een heel overlevingspakket mee
pi_114054110
Ik twijfel over een zwangerschapscursus. Bij Amy hebben we 'samen bevallen' gedaan en dat was echt een hele leuke cursus. Maar om dat nou nog eens te doen is ook een beetje nutteloos. Al was de massageavond (mannen leerden massagetechnieken voor tijdens de weeën) wel fantastisch :+ Tijdens de bevalling ook goed gebruik van gemaakt. Ik heb geen zin in een cursus met alleen vrouwen. Misschien iets van zwangerschapszwemmen maar dat is weer op tijden die niet uitkomen. Dus ik denk dat ik ineens 40 weken ben en dan denk 'oh ja zwangerschapscursus'

Tico, wat fijn een goede echo! Het blijft bijzonder he zo'n springend wezentje.

Omentielvo, ook fijn een goede echo!

Son, gefeliciteerd met je grote knul O+ En laat de dame maar komen!

Ik zit in de verhuisrotzooi en dat kunnen mijn hormonen niet aan. Dus doe ik nu helemaal niets meer want ik overzie het niet meer. Ik gooi gewoon alles weg denk ik :+
pi_114054149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef As1981 het volgende:
vorige keer geen cursus gevolgd, is niet mijn ding. Dus geen idee of het vergoed word.

Fijn Tico dat je gevoel iets aan het draaien is.
Ik krijg t sowieso niet vergoed, maar had er ook niet echt behoefte aan.
Althans dit keer wilde ik wel, maar meer voor het even bezig zijn met baby. Mja die tijden vond.k niet ideaal enzo. Uiteindelijk dus maar niet gedaan.
pi_114054233
Nouja ik heb denk ik wat omstreden ideeën over voeden, wil wel een combinatie van borst- en flesvoeding geven, maar daar heb ik dus wel hulp bij nodig. Ik wil kijken of ik een kraam kan krijgen die daar verstand van heeft, en krijg 2 lactatiekundige consults vergoed.

Kraamzorg heb ik me voor aangemeld ja, maar nemen zij nou automagisch contact op met mij?

En mijn schoonmoeder is consultatiebureau-arts, dus ik zit dicht bij de bron. Maar of ik daar nou zo blij mee ben. :')

Bij mij zat de vk best te hameren op deelname aan een cursus, ik denk omdat het onze eerste is?
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:53:14 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114054262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 11:52 schreef Mangostine het volgende:
Nouja ik heb denk ik wat omstreden ideeën over voeden, wil wel een combinatie van borst- en flesvoeding geven, maar daar heb ik dus wel hulp bij nodig. Ik wil kijken of ik een kraam kan krijgen die daar verstand van heeft, en krijg 2 lactatiekundige consults vergoed.

Kraamzorg heb ik me voor aangemeld ja, maar nemen zij nou automagisch contact op met mij?

En mijn schoonmoeder is consultatiebureau-arts, dus ik zit dicht bij de bron. Maar of ik daar nou zo blij mee ben. :')

Bij mij zat de vk best te hameren op deelname aan een cursus, ik denk omdat het onze eerste is?
Combineren kan prima, maar niet vanaf het begin. Dat trekt je productie niet / dan komt je productie niet goed op gang.
pi_114054279
Schoonmoeder die consultatiebureau-arts is lijkt me echt horror, maar dan projecteer ik dat op mijn schoonmoeder :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')