Puffend opnemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
2 jaar geleden rond deze tijd.(oké uurtje later) zus in de stress geholpen of k eventueel aan t bevallen was, nu net mn vriend
Ik was me even aan t douchen, want had geen zin om tv te kijken, dus nu lekker mn bed in met een boek. Dinsdagavond is zn zwemavond, maar vorige week en vanavond durfde hij eigenlijk niet zo goed, want wat als. Dus hij whatsappte net of k nog niet bevallen was, maar k reageerde niet uiteraard, want douche. Hij gelijk huistelefoon bellen *lol*
Maar hij kan nog lekker rustig aan doen haha.
Word de kleine van jou snachts nog wakker?quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:56 schreef -DikkieDik- het volgende:
Klumsy & Keshet, wat fijn! Gefeliciteerd.
Gerb, wat een prachtig meisje.
MeNicole, mooie echo zeg.
Buikslapen doe ik niet. Slaap normaal half op mijn buik, half op mijn zij maar als ik dat nu doe, voel ik toch mijn banden wel. Vorige keer voelde dat ook niet prettig.
Slapen is ook weer raar. Helemaal knock-out gaan en dan midden in de nacht klaarwakker zijn
Gelukkig word ik wel wakker van mijn kindje.
Laatst bij de gyn, vroeg de verpleegkundige die erbij was of ik al iets voelde (20 weken was ik toen). Toen zei de gyn meteen: "Dat zou wel erg vroeg zijn!". Volgens hem kun je het meestal pas vanaf 22/23 weken voelen (bij een tweede overigens vaak wat sneller, maar dat terzijde).quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet niet of het heel laat is, het voelt wel zoik dacht hem steeds wel te voelen, maar dat was 't toch niet. Nu gisteravond herkende ik het.
Kijk, vergeleken bij meeste bovenstaande verhalen voel ik Caspertje laat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:31 schreef trui het volgende:
oh heerlijk is dat, die beweginkjes! (ik voelde ook beide keren niet veel eerder wat trouwens, is dat zo laat dan?)
hehehe herkenbaarquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Moet er hier wel bijzeggen dat ik Matthias ook nog heel lang voelde terwijl ie allang geboren was![]()
Spannend!quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:27 schreef Nanadu het volgende:
Succes vandaag fieder en omeltievo.
Ik ben inmiddels in het ziekenhuis en lig eerst aan de ctg. Hierna gaan ze de catheter plaatsen. Ik ben benieuwd wat het gaat doen.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:05 schreef Ticootje het volgende:
Baby is helemaal goedgekeurd. Alles op schema.
J. bleef maar herhalen, wow, wat gek... Dat je dat kan zien... En dan een minuut later, het is toch gek he??Heel aandoenlijk.
Nope... Maar dat wist ik al.. Maar de verloskundige hield juist heel erg de datum van de cyclus aan, terwijl precies de reden dat ik zwanger ben is dat mn cyclus niet klopte. Maar goed. Het scheelt 3 dagen. (mn normale cyclus is 26 dagen, dus de berekende datum klopte sowieso niet.) Maar overtijd lopen hou ik toch wel rekening mee. Ik laat de datum wel zo staan, tot ook de verloskundige m terug zet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Haha echt een eerste dus!! Maar fijn dat alles er goed uitzag!! Je datum nog hetzelfde?
16 januari. Ze staat er wel bij!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:19 schreef As1981 het volgende:
wat is je datum dan Tico zag je niet in de op staan.
Ja, dat gaat snel he?quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Leuke is dat hij gewoon niet had verwacht dat er al menselijke vormen in zaten. Maar het is gewoon helemaal af...
En volgens mij zelfs de tandjes al.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, dat gaat snel he?
Ik geloof bij 10 weken al helemaal af toch? Incl.nageltjes?
Wat ik vooral gek vond / vind , is dat buiten de vormen en het hartje , gewoon longetjes en maagje etc kunnen zien! en dat alles met geluidsgolfjesquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Leuke is dat hij gewoon niet had verwacht dat er al menselijke vormen in zaten. Maar het is gewoon helemaal af...
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:54 schreef As1981 het volgende:
ja dat wist ik eigenlijk ook niet zo. Maar op de echo gisteren konden we inderdaad ook al vingertjes zien.
ja bizar toch. Als ik dat dan vergelijk met de echo foto van mijzelf ruim 31 jaar geleden. Dat was 1 van de eerste. Daar zie ik niks menselijks in. Ik lijk daar op een eendquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat konden wij ook gisteren. Dat ie echt bij zijn neusje zat met zijn vingertjes. En ik vond het ook heel mooi om te zien dat ie al ging drinken. Mondje stukje open en vlak daarna kreeg ie de hik. Hele lichaampje sprong steeds op en neer. En dan even later zien dat het maagje gevuld was en 15 minuten later weer leeg was. Dat dat gewoon nu allemaal al werkt.
Jij mag pas als wij weten wie je bentquote:
He verspreek je dan eensquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:06 schreef -DikkieDik- het volgende:
Ik heb 7 augustus de intake en echo bij de vk. Ik vind het wel spannend. Vanochtend weer een test gedaan (de 4e) en de teststreep was nog donkerder en duidelijker dan de controlestreep.
Maar goed, na die datum kom ik uit de kast. tenzij ik me natuurlijk eerder verspreek
Ander gevoel nu?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:13 schreef Ticootje het volgende:
Oh en de kleine stuitert! En was aan het afzetten. Super grappig.
Begint te komen..quote:
quote:Van zwangerschap tot ouderschap
Voor zwangere vrouwen en hun partners
Zwanger zijn en een baby krijgen is een bijzondere ervaring voor beide ouders. Zeker bij het eerste kind zijn er vaak veel vragen.
Deze cursus bestaat uit negen bijeenkomsten waarin voorlichting wordt gegeven in combinatie met bewegingslessen.
Voorlichtingsbijeenkomsten in combinatie met bewegingslessen
Deze cursus is bedoeld voor ouders in verwachting van hun eerste baby. Beide ouders zijn welkom. U kunt starten met de cursus tussen de 24e en 28e week van de zwangerschap.
De cursus bestaat uit negen bijeenkomsten:
5 bijeenkomsten van twee uur en een kwartier: één uur voorlichting en één uur
bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen' en een korte pauze.
U krijgt informatie over de zwangerschap en bevalling, de kraamzorg, de uitzet,
de voeding van de baby, het consultatiebureau, verwachtingen van het
ouderschap. Daarnaast kunt u zelf onderwerpen inbrengen. De bijeenkomsten
worden geleid door afwisselend een fysiotherapeut, een verpleegkundige
kraamzorg, een lactatiekundige/diëtiste, een verloskundige en een Jeugdverpleegkundige.
4 bijeenkomsten van één uur: bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen`.
U oefent onder leiding van een fysiotherapeute: houdings-, ademhalings- en
ontspanningsoefeningen o.a. vanuit de Pilates bewegingsleer.
Klinkt interessant en uitgebreid Mango!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Mangostine het volgende:
Ben nu trouwens wel benieuwd naar de cursus, ik start op 30 juli.
[..]
Ik ook niet... Maar ik kan nog overstappenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik krijg deze keer eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Au
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
En de opkikkerrrrr wil nog niet echt helpen tot dusver![]()
En de liga ook niet
En het glas roosvicee ferro ook niet![]()
Adem in adem uit
Dat dus!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?
Ik krijg t sowieso niet vergoed, maar had er ook niet echt behoefte aan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef As1981 het volgende:
vorige keer geen cursus gevolgd, is niet mijn ding. Dus geen idee of het vergoed word.
Fijn Tico dat je gevoel iets aan het draaien is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |