quote:Van zwangerschap tot ouderschap
Voor zwangere vrouwen en hun partners
Zwanger zijn en een baby krijgen is een bijzondere ervaring voor beide ouders. Zeker bij het eerste kind zijn er vaak veel vragen.
Deze cursus bestaat uit negen bijeenkomsten waarin voorlichting wordt gegeven in combinatie met bewegingslessen.
Voorlichtingsbijeenkomsten in combinatie met bewegingslessen
Deze cursus is bedoeld voor ouders in verwachting van hun eerste baby. Beide ouders zijn welkom. U kunt starten met de cursus tussen de 24e en 28e week van de zwangerschap.
De cursus bestaat uit negen bijeenkomsten:
5 bijeenkomsten van twee uur en een kwartier: één uur voorlichting en één uur
bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen' en een korte pauze.
U krijgt informatie over de zwangerschap en bevalling, de kraamzorg, de uitzet,
de voeding van de baby, het consultatiebureau, verwachtingen van het
ouderschap. Daarnaast kunt u zelf onderwerpen inbrengen. De bijeenkomsten
worden geleid door afwisselend een fysiotherapeut, een verpleegkundige
kraamzorg, een lactatiekundige/diëtiste, een verloskundige en een Jeugdverpleegkundige.
4 bijeenkomsten van één uur: bewegingslessen zoals in de cursus 'fit bevallen`.
U oefent onder leiding van een fysiotherapeute: houdings-, ademhalings- en
ontspanningsoefeningen o.a. vanuit de Pilates bewegingsleer.
Klinkt interessant en uitgebreid Mango!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Mangostine het volgende:
Ben nu trouwens wel benieuwd naar de cursus, ik start op 30 juli.
[..]
Ik ook niet... Maar ik kan nog overstappenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:43 schreef freecell het volgende:
Ik krijg deze keer eigen bijdrage kraamzorg niet vergoed. Au
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:38 schreef Twinkle20 het volgende:
En de opkikkerrrrr wil nog niet echt helpen tot dusver![]()
En de liga ook niet
En het glas roosvicee ferro ook niet![]()
Adem in adem uit
Dat dus!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eet dan ook gewoon een boterham als je je slap voelt. Dat alles wat je opnoemt vult toch voor geen meter?
Ik krijg t sowieso niet vergoed, maar had er ook niet echt behoefte aan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:47 schreef As1981 het volgende:
vorige keer geen cursus gevolgd, is niet mijn ding. Dus geen idee of het vergoed word.
Fijn Tico dat je gevoel iets aan het draaien is.
Combineren kan prima, maar niet vanaf het begin. Dat trekt je productie niet / dan komt je productie niet goed op gang.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:52 schreef Mangostine het volgende:
Nouja ik heb denk ik wat omstreden ideeën over voeden, wil wel een combinatie van borst- en flesvoeding geven, maar daar heb ik dus wel hulp bij nodig. Ik wil kijken of ik een kraam kan krijgen die daar verstand van heeft, en krijg 2 lactatiekundige consults vergoed.
Kraamzorg heb ik me voor aangemeld ja, maar nemen zij nou automagisch contact op met mij?
En mijn schoonmoeder is consultatiebureau-arts, dus ik zit dicht bij de bron. Maar of ik daar nou zo blij mee ben.![]()
Bij mij zat de vk best te hameren op deelname aan een cursus, ik denk omdat het onze eerste is?
Ik wil rond 6 weken gaan afbouwen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Combineren kan prima, maar niet vanaf het begin. Dat trekt je productie niet / dan komt je productie niet goed op gang.
ik ben er ook niet hallelujah onder, geloof me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Solagratia het volgende:
Schoonmoeder die consultatiebureau-arts is lijkt me echt horror, maar dan projecteer ik dat op mijn schoonmoeder
Dat kan prima, maar verwacht niet dat je dan kan blijven borstvoeden. Je productie is met 6 weken simpelweg niet stabiel genoeg om voedingen te vervangen. Bij 6 weken zul je merken dat je heel snel zal terugvallen in productie, en dat je kindje een voeding aan de borst simpelweg te kort aan heeft.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:54 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik wil rond 6 weken gaan afbouwen...
Als leyla bij me kruipt in de ochtend moet ze nog altijd even naar mn borsten wijzen.. Ze weet gewoon nog dat ze dronk denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef Solagratia het volgende:
Hahaha Tico, ik hoef niet per se 2 jaar maar wel de 6 maanden volmaken en liefst het jaar. Maar ik weet niet of ik een derde ga maken als het niet lukt.
Is me aangeraden door de fysio. Denk dat het ook wel goed is. Even tijd voor ij en caspertje. Ik geloof dat ik met 28 weken begin.quote:Een goede conditie: Een pré voor zwangere vrouwen
Lekker in beweging blijven en de conditie op peil houden is voor iedereen belangrijk. Ook voor zwangere vrouwen. Voor zwangeren is het zelfs extra belangrijk om fit te zijn omdat je zorg hebt voor twee. Door tijdens de zwangerschap te blijven sporten zorg je ervoor dat je als zwangere een zo goed mogelijke conditie behoudt. Wel is het erg belangrijk dat het sporten verantwoord en onder begeleiding gebeurt.
Zwangerfit is een actieve zwangerschapsbegeleidingscursus. Deze cursus bestaat uit 10 lessen. Er wordt gewerkt in groepen van ongeveer tien aanstaande moeders, klein genoeg voor veel persoonlijke aandacht.
Het programma
Naast het sporten ben je ook actief bezig met de bevalling. Door middel van voorlichting en ademhalings- en ontspanningsoefeningen wordt je tijdens de cursus goed voorbereid op de bevalling. Tijdens de cursus is er ook een partneravond. Op deze avond is er veel aandacht voor het verloop van de bevalling en de rol van de partner hierbij. Na de bevalling sluiten wij de cursus af met een babyochtend.
Dat kan ook.. Als je rond 9 maanden gaat afbouwen, dan heb je wel kans dat je productie dat gaat trekken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb begrepen dat je zodanig kunt afbouwen dat je je kindje 2 keer zelf voedt. Dat is eigenlijk mijn streven, 's ochtends en 's avonds zelf blijven voeden. Maar dat is niet zo standaard en zulks. En heb ik dus hulp bij nodig, maar ik hoop dat het uberhaupt op een verantwoorde manier kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |