abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114057597
Moet je niet gewoon ijzertabletten slikken? Dat scheelde hier in de energie al heel veel en nu heb ik ze ook al weer.
pi_114057607
je ijzer was 5.1??
ik mag hopen dat je met ijzermedicatie bent gestart? en ben je onder controle van de gyn nu?
:)
pi_114057620
Nah ik heb niet echt 'vreetbuien' ofzo. Da's een beetje het schrikbeeld dat ik altijd had als ik ooit zwanger zou raken :o
Ben nooit zo'n snoepkont geweest eigenlijk. Haal het ook niet in huis.

Ben in de eerste 12 weken wel 6 kilo afgevallen door braken. Van die 6 kilo inmiddels 4 kilo 'terug' gekregen en ben nu 24 weken dus dat vind ik ook niet zwaar overdreven veel, toch? :o .. Weeg nu 68 kg.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:16:52 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114057659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:15 schreef mignonne het volgende:
je ijzer was 5.1??
ik mag hopen dat je met ijzermedicatie bent gestart? en ben je onder controle van de gyn nu?
Nee floradix :') Dat gaat namelijk echt werken bij zulke waarden.. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114057674
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:15 schreef mignonne het volgende:
je ijzer was 5.1??
Dat dus
pi_114057737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee floradix :') Dat gaat namelijk echt werken bij zulke waarden.. :')
:')
floradix werkt überhaupt niet als je Hb te laag is. Het geeft je hooguit een heel klein pietsje ondersteuning als een opkikkertje als je Hb normaal is.

Twinkle ben je bij de gyn onder controle of een vk?
waarom slik je in vredesnaam geen ferrofumaraat met zo'n Hb?
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:19:56 #282
258612 nytar
boys boys boys
pi_114057802
wow! Wat een hoeveelheden krijgen jullie weg zeg! Ik eet 's morgens 2 boterhammen. Tussendoor fruit of ontbijtkoek. Dan 3 tot 5 boterhammen tussen de middag (ligt eraan of ik aan het werk ben) dan 's middags nog wat te snacken en 's avonds mn avondmaal. Meestal hoef ik 's avonds niks meer...

En over baby voelen. Nr 1 voelde ik met 18 weken en deze met 16 en mn man ook! Hij/zij is lekker beweeglijk!

Verder vreselijk veel zin in vrijdag, 20 weken echo!
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:20:30 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114057830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

floradix werkt überhaupt niet als je Hb te laag is. Het geeft je hooguit een heel klein pietsje ondersteuning als een opkikkertje als je Hb normaal is.

Bij mij begon de vk al te piepen vorige keer toen hij rond de 7 zat.. Dat ik plechtig moest beloven beter op mn voeding te letten.
Ijzerpillen zorgt voor dat je niet meer kunt poepen.. Gelukkig was het bij mij dus wel op te krikken door beter opletten wat je eet... Maar een waarde van 5.1... Dat trek je niet recht zonder medicatie.
pi_114057847
Hier was mijn hb 7.0 terwijl hij bij deze termijn 7.3 zou moeten zijn. Vorige zwangerschap ook te laag icm lage bloeddruk 1x flauwgevallen onder de douche. Benoemd dat ik het risico niet wilde nemen ivm dreumes en dus nu direct tabletten gekregen. Vind het bijzonder dat je bij 5.1 niets krijgt.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:21:51 #285
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114057896
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Afgezien van de ijzerwaarde, is ook de suikerwaarde wel erg laag als het niet nuchter geprikt is.
pi_114057914
Ik zal binnenkort bij controle ook eens vragen of ze mijn hb willen prikken. Vorige keer bijde vk kon de assistente dat zo even doen.
Hoe gaat dat eigenlijk als je onder controle van het ziekenhuis bent. Moet je dan van te voren zelf de vk bellen om af te stemmen hoe dat gaat met de nacontroles?
*poef* nu is het weg
pi_114057947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:14 schreef Ticootje het volgende:
Had je een waarde van 3.6 terwijl je al gegeten had??
Ja dus de vk zei toen al de lovende woorden: .. verbaast me dat je nog rechtop staat 8)7

Maar ik had toen wel al gegeten ja .. Ik ga nooit zonder eten naar het ziekenhuis want voor je het weet steken ze je helemaal lek. En ik ben al neit zo van de naalden en zulks :@

Dus dat gaat nog leuk worden _O-
pi_114057956
Ja ik heb normaal last van obstipatie maar in mijn zwangerschappen dus niet. Ook niet metcde tabletten. Dat was wel de reden waarom ik het vorige keer ook eerst moest proberen met floradix van de verloskundige. Bij overdracht naar het zh toen kreeg ik direct tabletten.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:23:34 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114057993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja dus de vk zei toen al de lovende woorden: .. verbaast me dat je nog rechtop staat 8)7

Maar ik had toen wel al gegeten ja .. Ik ga nooit zonder eten naar het ziekenhuis want voor je het weet steken ze je helemaal lek. En ik ben al neit zo van de naalden en zulks :@

Dus dat gaat nog leuk worden _O-
Succes bij de gyn.
pi_114058056
Geen idee kj, ik heb daar eigenlijk niets mee gedaan. Vorige keer halverwege maar heb ik toen ook niet gemeld, maar ja toen wisten ze het al. Misschien moet ik ze eens mailen.
pi_114058079
Woow serieus is het echt zo eng laag dan? :o :o .. Ik dacht dat het wel mee viel?

Ik zit nu in de overgangsfase tussen vk en gyn. Ben al 1 keer bij gyn geweest maar dat was meer informerend gesprekje. Ik moet daar de 25e weer heen.

VK heeft wel gezegd dat het bewaakt moest gaan worden door de gyn omdat ik een 'grensgeval' was voor ijzertabletten.

Maar da's echt de horror, heb nu al giga last van obstipatie en beginnende aambeien. Door elke dag 10 ml lactulose gaat het daar de laatste twee weken stukken beter mee!

Vroeger wel tabletten gehad, ijzer is altijd zwaktepunt geweest.
pi_114058085
Ijzertabletten kunnen inderdaad voor obstipatie zorgen, en ik heb er zelf ook voor gekozen om ze niet te slikken maar mijn Hb was 6.7 terwijl de randgrens 6.8 was. Dat is wel heel wat anders dan een Hb van 5.1 tijdens je zwangerschap.
Geen wonder dat je je beroerd voelt en duizelig bent en zulks. Zeker kortademig ook?
pi_114058261
Ja en ik moet elke dag 4 trappen op hier op kantoor omdat ik de lift voor geen meter vertrouw :') (hangt de halve tijd vast). Opzich .. de hoeveelheid energie .. Valt in mijn ogen best mee. Ik doe eerder rustig aan omdat ik last heb van mijn onderrug, daaraan merk ik vaak dat ik teveel gedaan heb.

Jullie doen em de ogen openen dames :@ .. Wat raar dat de vk het dan zo op zijn beloop heeft gelaten :o
pi_114058296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow serieus is het echt zo eng laag dan? :o :o .. Ik dacht dat het wel mee viel?

Ik zit nu in de overgangsfase tussen vk en gyn. Ben al 1 keer bij gyn geweest maar dat was meer informerend gesprekje. Ik moet daar de 25e weer heen.

VK heeft wel gezegd dat het bewaakt moest gaan worden door de gyn omdat ik een 'grensgeval' was voor ijzertabletten.

Maar da's echt de horror, heb nu al giga last van obstipatie en beginnende aambeien. Door elke dag 10 ml lactulose gaat het daar de laatste twee weken stukken beter mee!

Vroeger wel tabletten gehad, ijzer is altijd zwaktepunt geweest.
Je bent geen grensgeval meer voor tabletten hoor :D die had je gewoon moeten krijgen. Maarja recht op autonomie enzo hè.
De onder(!!)grens voor Hb bij iemand tussen de 17 en 21 weken ligt op 6.5 mmol/l ietsje daarna ligt de ondergrens op 6.3 mmol/l dan is 5.1 dus gewoon idd te laag.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:31:43 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114058398
Ik twijfel over overstappen naar een andere vk praktijk... Ik wacht de afspraak van volgende week nog af, maar ik heb gewoon een raar gevoel bij deze mensen.
pi_114058415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja en ik moet elke dag 4 trappen op hier op kantoor omdat ik de lift voor geen meter vertrouw :') (hangt de halve tijd vast). Opzich .. de hoeveelheid energie .. Valt in mijn ogen best mee. Ik doe eerder rustig aan omdat ik last heb van mijn onderrug, daaraan merk ik vaak dat ik teveel gedaan heb.

Jullie doen em de ogen openen dames :@ .. Wat raar dat de vk het dan zo op zijn beloop heeft gelaten :o
nouja heeft je vk het op zn beloop gelaten of heb jij zelf gezegd dat je geen tabletten wil slikken?
maar goed, je had beter voorgelicht moeten worden over risico's van bloedarmoede enzo.

ik zou als ik jou was als de donder die tabletten gaan slikken en hopen dat je Hb nog voldoende opkrikt voor de bevalling begint. Je verlies áltijd bloed bij je bevalling en jij kunt dat nu echt niet hebben.
Ik ben bij mijn bevalling 1600 cc verloren en mn Hb ging van 7.nogwat naar 4.9. Enig idee wat dat met jouw Hb zou doen?
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:33:24 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114058494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

nouja heeft je vk het op zn beloop gelaten of heb jij zelf gezegd dat je geen tabletten wil slikken?
maar goed, je had beter voorgelicht moeten worden over risico's van bloedarmoede enzo.

ik zou als ik jou was als de donder die tabletten gaan slikken en hopen dat je Hb nog voldoende opkrikt voor de bevalling begint. Je verlies áltijd bloed bij je bevalling en jij kunt dat nu echt niet hebben.
Ik ben bij mijn bevalling 1600 cc verloren en mn Hb ging van 7.nogwat naar 4.9. Enig idee wat dat met jouw Hb zou doen?
Jij verloor best veel bloed... Maar een normale bevalling verlies je volgens mij ook tussen de 300cc en 500cc...
pi_114058507
even ter nuance mbt die ijzermedicatie: vergeten jullie niet dat je ijzergehalte ook te hoog kan zijn? dat kan dus echt wel problemen geven, ook voor je kindje! laatste zwangerschap was mijn ijzer wat laag, maar niet absurd zo. wel was ik heel erg moe (en bleef maar afvallen terwijl ik vrat als een bootwerker met 4 volledige maaltijden per dag + tussendoortjes). dus de gyn schreef die ijzertabletten voor. toen ik eenmaal in het ziekenhuis lag bleek mijn ijzergehalte dusdanig hoog dat mijn bloed er stroperig van werd. het heeft toen iets van 6 zakjes plasma gekost om dat goed te krijgen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114058529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel over overstappen naar een andere vk praktijk... Ik wacht de afspraak van volgende week nog af, maar ik heb gewoon een raar gevoel bij deze mensen.
Als het niet goed voelt moet je overstappen. Ze moeten wel je bevalling doen straks!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:34:23 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114058560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:33 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Als het niet goed voelt moet je overstappen. Ze moeten wel je bevalling doen straks!!
Die doe ik zelf wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')