Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<------ ben ik. Lijkt wel op m'n UI
Absoluut niet je UI. Je lijkt meer op de fitte hardloopinstructrice die haar trouwe volgers wat lessen geeft
same here...ik dacht ook dat jij de instructrice was
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze + de foto waar jij ook op staat dan?
en bij mij de onder voorbehoud weg halen achter de Luxmore Grunt... inschrijving gelukt!!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze + de foto waar jij ook op staat dan?
Deze sowieso
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<------ ben ik. Lijkt wel op m'n UI
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk verslag. Ben trots op je. Goed van je dat je tot op je uiterste bent gegaan. Kun je in elk geval geen spijt van krijgen. Ja, behalve van de spierpijn misschien.
O trouwens. Ik neem het startnummer van Liesje68 over bij de Dam tot Damloop - 10 EM (als dat inderdaad goed gaat in september). Kun je dat ook veranderen? Het wordt mijn eerste evenement dan!
O trouwens. Ik neem het startnummer van Liesje68 over bij de Dam tot Damloop - 10 EM (als dat inderdaad goed gaat in september). Kun je dat ook veranderen? Het wordt mijn eerste evenement dan!
Oh, nu kun je ineens wel vrij krijgen van je baas?
Leuk geschreven Op het moment dat jij van het parcours afgaat is het bye bye, zwaai zwaai Dat is wel jammer
Da's idd jammer. Ik miste ook wel publiek langs het parcours, dat maakt het ook weer makkelijker met lopen... Nu was het best eenzaam, zeker omdat ik achteraan liep en praktisch niemand om me heen had.
Leuk verslag. Ben trots op je. Goed van je dat je tot op je uiterste bent gegaan. Kun je in elk geval geen spijt van krijgen. Ja, behalve van de spierpijn misschien.
Dank je Zware, vermoeide benen: check. Maar het was het dubbel en dwars waard
heb er ook zin in!! eerlijk gezegd nog meer dan de marathon want The Kepler Challenge en haar baby zusje The Luxmore Grunt zijn hier echt the be all and end all op hardloopgebied... 875m omhoog de berg op over 13.75km (en gelukkig er ook weer af)
heb er ook zin in!! eerlijk gezegd nog meer dan de marathon want The Kepler Challenge en haar baby zusje The Luxmore Grunt zijn hier echt the be all and end all op hardloopgebied... 875m omhoog de berg op over 13.75km (en gelukkig er ook weer af)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
ik zie dat wij Fok!kers het verder deze maand rustig hebben qua evenementen
Volgend jaar hebben we gewoon Team Fok! I (teamcaptain: MD) en Team Fok! II (teamcaptain: moi ) En we gaan het een beetje indelen zoals op de middelbare. Muntje gooien en dan mogen de teamcaptains om de beurt iemand kiezen
Op zaterdag 7 juli 2012 22:05 schreef Maraca het volgende: Volgend jaar hebben we gewoon Team Fok! I (teamcaptain: MD) en Team Fok! II (teamcaptain: moi ) En we gaan het een beetje indelen zoals op de middelbare. Muntje gooien en dan mogen de teamcaptains om de beurt iemand kiezen
Op zaterdag 7 juli 2012 22:05 schreef Maraca het volgende: Volgend jaar hebben we gewoon Team Fok! I (teamcaptain: MD) en Team Fok! II (teamcaptain: moi ) En we gaan het een beetje indelen zoals op de middelbare. Muntje gooien en dan mogen de teamcaptains om de beurt iemand kiezen
wacht eerst maar af of je wel wat te kiezen hebt om het team vol te krijgen
Op zaterdag 7 juli 2012 22:07 schreef Maraca het volgende: MD en ik doen dat achter de schermen, dus dan weet je niet of je een directe voorkeur was of .. geen directe voorkeur
Ben ik straks wéér tweede (of zelfs 3e, 4e of 5e) keuze voor jou
Of eerste Of je zit bij MD in het team Of we hebben 13 mensen
dan moet Yuki je vermoeide kuitjes maar masseren Maraca
oh ja, garmin linkje .. en wat mij nog het meeste van de finish bijstaat .. ze stonden me op te wachten om mee te rennen, en juist hierdoor voelde ik m'n lichaam helemaal niet meer, ik kreeg letterlijk vleugels, het leek wel alsof ik door het team naar de finish gedragen werd zo snel ging ik de laatste meters op de baan...
Ga jij er automatisch vanuit dat ik niet loop dan?
misschien houdt ze je express wel achter de hand als 13de persoon
ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord totdat het hier langs kwam. Maar na het team succes van vandaag moet je toch geen probleem zijn om teams vol te krijgen voor de andere evenementen?
Een Ekiden of andere estafette is natuurlijk heel tof, maar we kunnen ook gewoon eens met meer mensen een ander loopevenement gaan doen en dan van tevoren afspreken dat we elkaar daar zien enzo.
Alleen is die qua indeling: Totaal: 42,195 km (9,7km / 11,9km / 9,4km / 11,195km)
wel eerlijker verdeeld qua afstand
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Op zaterdag 7 juli 2012 22:26 schreef Yuki het volgende: Een Ekiden of andere estafette is natuurlijk heel tof, maar we kunnen ook gewoon eens met meer mensen een ander loopevenement gaan doen en dan van tevoren afspreken dat we elkaar daar zien enzo.
Op zaterdag 7 juli 2012 22:26 schreef Yuki het volgende: Een Ekiden of andere estafette is natuurlijk heel tof, maar we kunnen ook gewoon eens met meer mensen een ander loopevenement gaan doen en dan van tevoren afspreken dat we elkaar daar zien enzo.
Of zeg ik nu iets raars?
Nee hoor! In de OP staan al verschillende evenementen waar meerdere Fok!kers aan meedoen. Dat was toen ook een beetje mijn idee van die lijst
Of zeg ik nu iets raars?
En dan niet iets super groots als een damloop of 4 mijl, maar iets kleiners
Nee hoor! In de OP staan al verschillende evenementen waar meerdere Fok!kers aan meedoen. Dat was toen ook een beetje mijn idee van die lijst
Dit weet ik Alleen had ik niet de indruk dat er ook écht afgesproken wordt bij zoiets. Het lijkt meer het idee van "leuk als ik je tegenkom, dan zwaai ik wel ff" maar meer niet. Iets georganiseerder samen gaan lijkt mij wel tof
Die staat op m'n verlanglijstje voor volgend jaar Meeten?
[..]
[..]
Dit weet ik Alleen had ik niet de indruk dat er ook écht afgesproken wordt bij zoiets. Het lijkt meer het idee van "leuk als ik je tegenkom, dan zwaai ik wel ff" maar meer niet. Iets georganiseerder samen gaan lijkt mij wel tof
Yur en ik hebben slacker al georganiseerd ontmoet (2x ), en swets & E.T. laatst ook per ongeluk expres
Bij de BtB staat er wel een meet gepland tijdens de CPC van de laatste keer was ik slacker misgelopen, dus dat moeten we goedmaken!
Ik was vandaag ook heel blij met m'n meet met mossel. Samen die kant op (verdwaal je tenminste niet alleen ), beetje slap ouwehoeren om je zenuwen eruit te krijgen en sowieso gezellig.
Hield er zelfs een lift naar Den Haag aan over waarvoor grote dank, als je dit leest
Op zaterdag 7 juli 2012 22:32 schreef Yuki het volgende: Ik was vandaag ook heel blij met m'n meet met mossel. Samen die kant op (verdwaal je tenminste niet alleen ), beetje slap ouwehoeren om je zenuwen eruit te krijgen en sowieso gezellig.
Hield er zelfs een lift naar Den Haag aan over waarvoor grote dank, als je dit leest
Die is aan het bier
en ik ga mijzelf in het zweetpak hijsen... mooi weer dus lekker een rondje hobbelen
inderdaad..... welterusten allemaal, na gedane arbeid.....
enne Yuki en Maraca, geen stoute dromen he?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(hmm, misschien ben ik dan net op vakantie... even kijken wat de kosten zijn)
Moet ik er bij jou even "onder voorbehoud" bij zetten?
quote:
Nawoord Leuk dat je je hebt ingeschreven voor de Rabo Bridge to Bridge-loop op zondag 9 september 2012. Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving op het mailadres dat je hebt ingevuld.
Ik heb iig een startnummer En ja, ik loop onder voorbehoud
Gewoon don Yuki, mot je maar meer trainen Als je het niet probeert wordt je nooit kampon
Nou wil ik op 30 september wel 10 km kunnen lopen, maar weet niet of ik 3 weken eerder al zo'n afstand ga redden aangezien m'n schema mogelijk wat vertraging gaat oplopen.
Komende week sowieso even rustiger doen dan gepland, aangezien ik fysiek niet helemaal top ben. Die terugkerende hoofd- en keelpijn moeten er uit voor ik grotere afstanden ga trainen. En denk dat ik even wat extra rust pak om wat meer te kunnen herstellen. Loop nu een beetje tegen m'n grenzen aan geloof ik...
Nou wil ik op 30 september wel 10 km kunnen lopen, maar weet niet of ik 3 weken eerder al zo'n afstand ga redden aangezien m'n schema mogelijk wat vertraging gaat oplopen.
Komende week sowieso even rustiger doen dan gepland, aangezien ik fysiek niet helemaal top ben. Die terugkerende hoofd- en keelpijn moeten er uit voor ik grotere afstanden ga trainen. En denk dat ik even wat extra rust pak om wat meer te kunnen herstellen. Loop nu een beetje tegen m'n grenzen aan geloof ik...
Meis, effe rustig aan doen. Goed naar je lichaam luisteren. En als je al zegt dat je tegen je grenzen aanloopt, bedenk dan: Die wedstrijden zijn er volgend jaar ook Je hebt nog je hele leven om te kunnen lopen, dus geniet ervan en loop blessurevrij
Op zaterdag 7 juli 2012 23:03 schreef Jumparound het volgende: Gewoon don Yuki, mot je maar meer trainen Als je het niet probeert wordt je nooit kampon
Volgens m'n huidige schema zou ik op 9 september net 1 keer de 10 km aangetikt hebben en dat vind ik niet verstandig als ik een paar dagen later een evenement moet lopen. En aangezien ik dus voorzie dat m'n schema enige vertraging op gaat lopen...
Wil wel heel graag, maar denk dat ik té graag wil en dan loop je jezelf al snel kapot.
Meis, effe rustig aan doen. Goed naar je lichaam luisteren. En als je al zegt dat je tegen je grenzen aanloopt, bedenk dan: Die wedstrijden zijn er volgend jaar ook Je hebt nog je hele leven om te kunnen lopen, dus geniet ervan en loop blessurevrij
Dat laatste ben ik ook aan het instuderen
Dat dus de kortere afstand is net zo leuk en gaat ook over de twee bruggen. Dus nog steeds Bridge to Bridge!
Dat laatste ben ik ook aan het instuderen
Precies. Vind het wel moeilijk, want ik wil zó graag verder, harder, beter... Maar als ik verantwoord wil lopen (zonder blessures of overtraind raken), dan moet ik nu toch even aan de rem trekken denk ik. Helaas
SPOILER
Precies. Vind het wel moeilijk, want ik wil zó graag verder, harder, beter... Maar als ik verantwoord wil lopen (zonder blessures of overtraind raken), dan moet ik nu toch even aan de rem trekken denk ik. Helaas
Het is ook lastig.. Snap het volledig! Ik wil nu ook het liefste zoveel mogelijk lopen, hup op naar de 10km, daarna gelijk door naar de 15km. Puur omdat ik het niet wil missen.. Maarja, wat je zegt, verantwoord lopen is veel belangrijker. We moeten juist genieten en blij zijn dat het nu goed gaat.
Het is ook lastig.. Snap het volledig! Ik wil nu ook het liefste zoveel mogelijk lopen, hup op naar de 10km, daarna gelijk door naar de 15km. Puur omdat ik het niet wil missen.. Maarja, wat je zegt, verantwoord lopen is veel belangrijker. We moeten juist genieten en blij zijn dat het nu goed gaat.
Jup Daarom ben ik ook zo blij met dit topic. Motivatie om verder te gaan, maar ook genoeg gezond verstand om me te helpen tijdig af te remmen.
En zie edit van m'n vorige post; ik kan het me gewoon niet veroorloven om té ver te gaan.
Groningen vind ik net een brugbte ver. Arnhem is nog wel te doen.
daar dachten de engelsen anders over
Gelukkig wel ja. Heb al genoeg onprettige aanvaringen met duitsers gehad.
Hopelijk zit het weer een beetje mee morgen dan ga ik weer in je gebied lopen.
hoe laat?
oke, ik heb een bbq georganiseerd moet nu alleen wel 's ochtends lopen, naja... ook wel eens leuk
Deel van de route, zeg maar van kilometer 4 t/m 8 was een onderdeel van een walking track met veel trappen er in over de duintjes heen... niet bevorderlijk voor de snelheid maar wel een goede work-out.
doel was ook om doelloos te lopen, zonder tijd of vaste route gewoon lekker lopen om het lopen zelf en dat is prima gelukt vandaag
[ Bericht 32% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-07-2012 06:56:05 ]
Op zondag 8 juli 2012 06:29 schreef rechtsedirecte het volgende: succes Wiehoe! heb vanmorgen ook lekker een rondje gezworven..... nieuwe omgeving dus een paar keer verkeerd gelopen maar was super.
Deel van de route, zeg maar van kilometer 4 t/m 8 was een onderdeel van een walking track met veel trappen er in over de duintjes heen... niet bevorderlijk voor de snelheid maar wel een goede work-out.
doel was ook om doelloos te lopen, zonder tijd of vaste route gewoon lekker lopen om het lopen zelf en dat is prima gelukt vandaag
Dit soort routes maakt mij wel jaloers. Prachtig!
Dat was toch wel lekker zo vroeg lopen. De laatste uitgaansmensen en de eerste zondagswerkers kom je nog tegen. Rondje zelf was ook wel te doen al hoewel ik wel dagen heb dat ik mijn hartslag beter onder controle kan houden
Op zaterdag 7 juli 2012 23:03 schreef Jumparound het volgende: Gewoon don Yuki, mot je maar meer trainen Als je het niet probeert wordt je nooit kampon
ja ga lekker forceren. Superverstandig!
Doe lekker rustig aan Yuki en zorg dat je weer fit wordt . Alle wedstrijden die je dit jaar zou willen lopen zijn er volgend jaar ook nog. En het jaar daarna. En het jaar daarna .
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte sportliefde . Kijk dan hoe tof dit is. Maakt mijn dag gelijk weer goed.
ik heb eigenlijk nog meer respect voor de man die met haar mee loopt... coaches, trainers, verzorgers etc. staan bij mij net zo hoog op een voetstuk als de atleten.
Al die mensen die een uren en uren van hun vrije tijd opgeven om bijv. jeugdteams te trainen op een koude wintersavond
ik heb eigenlijk nog meer respect voor de man die met haar mee loopt... coaches, trainers, verzorgers etc. staan bij mij net zo hoog op een voetstuk als de atleten.
Al die mensen die een uren en uren van hun vrije tijd opgeven om bijv. jeugdteams te trainen op een koude wintersavond
kijken vrouwen dan echt als eerste naar het gezicht??
Op zondag 8 juli 2012 06:29 schreef rechtsedirecte het volgende: succes Wiehoe! heb vanmorgen ook lekker een rondje gezworven..... nieuwe omgeving dus een paar keer verkeerd gelopen maar was super.
RD, ik ben jaloers op jouw omgeving, en lopen om het lopen lijkt mij dan juist daar erg plezierig
dat is het ook hoor, op een gegeven moment liep ik wel steeds verder van mijn "losjes geplande" route vandaan en dat liep een beetje onrustig... zo van: 'kom ik nog wel een afslag tegen om weer de goede richting op te gaan'? anders zou ik zo'n 5km extra moeten lopen.... op zich geen probleem maar dat stond niet helemaal op de planning
Ik zit toch boordevol leuke ontwerp- ideeën voor hardlopers. Kleding en accessoires. Alleen ik kan het niet volbrengen om dat te ontwikkelen. Want geen geld en geen sponsors .
Op zondag 8 juli 2012 09:13 schreef CantFazeMe het volgende: Dit is toch erg. Verkouden worden in de zomer . Gisteren ook gewoon hardgelopen. Morgen weer; hopelijk ben ik er dan het snelst van af.
Ik was de laatste keer ook verkouden in hartje zomer: +35 graden en ik was verkouden...
Het plan was om al te gaan lopen, maar volgens buienradar komt er straks een "rode" wolk over over. Dan wacht ik liever nog even... Een beetje regen is niet erg, maar ik wil niet weggespoeld worden.
dat is het ook hoor, op een gegeven moment liep ik wel steeds verder van mijn "losjes geplande" route vandaan en dat liep een beetje onrustig... zo van: 'kom ik nog wel een afslag tegen om weer de goede richting op te gaan'? anders zou ik zo'n 5km extra moeten lopen.... op zich geen probleem maar dat stond niet helemaal op de planning
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Het zijn niet van die kleine afstanden ook
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens flink spierpijn!
Ik was de laatste keer ook verkouden in hartje zomer: +35 graden en ik was verkouden...
Het plan was om al te gaan lopen, maar volgens buienradar komt er straks een "rode" wolk over over. Dan wacht ik liever nog even... Een beetje regen is niet erg, maar ik wil niet weggespoeld worden.
komende weekend de Provinciale kampioenschappen cross-country en onze club is de organiserende club. het parkoers is 3km en omdat ik heel volwassen ben heb ik een veteranen start licensie... dit zou inhouden dat ik 9km zou moeten doen.. maar ik lees nu net dat het er een addertje onder het gras zit
quote:
The men’s teams race is over 12 km so any masters man would have to carry on and do the 4th lap First 4 from a club to count. (M19 can also continue for extra laps if they wish to count for teams race)
En omdat we maar een kleine club zijn betekent dat ik evengoed 12km moet doen voor "first 6 past the finish"
Ik heb voor het eerst in tijden weer eens flink spierpijn!
anders dan normaal gelopen?
Vrijdag lesje gedaan, gister natuurlijk die clinic gehad, en daarbij een stuk bootcamp training. Zal ook maar niet zeggen waar de meeste spierpijn zit
Moet jij nog zo veel km maken omdat je zo "volwassen" bent??
nee,omdat ik zo "volwassen" ben mag ik eigenlijk minder doen maar om mijn uitslag mee te laten tellen voor de clubteams uitslag moet ik voor straf een rondje extra doen
Bij de versnellingen mocht ik niet sprinten, helaas werd de 2e toch wel een sprint.. dat ging even te snel!
De verhalen en foto's van Ekiden zijn echt leuk!
toch prima gelopen? kan weinig gekke dingen ontdekken
nee,omdat ik zo "volwassen" ben mag ik eigenlijk minder doen maar om mijn uitslag mee te laten tellen voor de clubteams uitslag moet ik voor straf een rondje extra doen
Op zaterdag 7 juli 2012 22:17 schreef DJMO het volgende: oh ja, garmin linkje .. en wat mij nog het meeste van de finish bijstaat .. ze stonden me op te wachten om mee te rennen, en juist hierdoor voelde ik m'n lichaam helemaal niet meer, ik kreeg letterlijk vleugels, het leek wel alsof ik door het team naar de finish gedragen werd zo snel ging ik de laatste meters op de baan...
Dat was ook cool om te doen! Je liep alleen veel te hard voor ons! Wij hadden daar geen warming up voor gedaan, kun je daar volgende keer rekening mee houden? Thnx!
quote:
Op zaterdag 7 juli 2012 22:32 schreef Yuki het volgende: Ik was vandaag ook heel blij met m'n meet met mossel. Samen die kant op (verdwaal je tenminste niet alleen ), beetje slap ouwehoeren om je zenuwen eruit te krijgen en sowieso gezellig.
Op zondag 8 juli 2012 09:13 schreef CantFazeMe het volgende: Dit is toch erg. Verkouden worden in de zomer . Gisteren ook gewoon hardgelopen. Morgen weer; hopelijk ben ik er dan het snelst van af.
Ik ben ook snip- en snipverkouden nu. Bleegh.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Dat zojn de leuke dingen om te doen. Navigatie met mobieke telefoon zal ook wel niet lukken in dat gebied zeker.
Dat zojn de leuke dingen om te doen. Navigatie met mobieke telefoon zal ook wel niet lukken in dat gebied zeker.
dat moet wel lukken hoor, en de extra kilometers waren ook geen probleem geweest alleen als ik extra kilometers moet lopen wil ik wel graag weten hoeveel het er zijn voor mijn gemoedsrust
Op zondag 8 juli 2012 10:08 schreef Rammelaartje het volgende: Is het leuk als ik van iedere training een verslagje typ of wordt het niet gelezen?
Een keer samen lopen met mensen van hier lijkt me ook leuk. Midden van het land heeft ook mijn voorkeur
volgens mij wordt er een hoop terug gelezen, zeker nu we weer aardig slow chat vrij zijn. ik zou zeggen, doe het in een spoiler met een vermelding naar trainingsverslag dan kunnen mensen die het niet zo interessant vinden het over slaan.
Ik wil dit er eerst gewoon een tijdje in houden. De vakantie komt er aan en dan moet ik anderhalve week daarna nog weer 10 dagen naar het buitenland voor mijn werk, dus consolideren is op dit moment al lastig zat. En dan idd mss maar eens kijken of het uitgebreid kan worden.Maar eerst eens proberen nog wat sneller te lopen. Onder de 30 moet toch ook kunnen.
Op zondag 8 juli 2012 10:21 schreef Brighteyes het volgende: Ik wil dit er eerst gewoon een tijdje in houden. De vakantie komt er aan en dan moet ik anderhalve week daarna nog weer 10 dagen naar het buitenland voor mijn werk, dus consolideren is op dit moment al lastig zat. En dan idd mss maar eens kijken of het uitgebreid kan worden.Maar eerst eens proberen nog wat sneller te lopen. Onder de 30 moet toch ook kunnen.
Op zondag 8 juli 2012 10:21 schreef Brighteyes het volgende: Ik wil dit er eerst gewoon een tijdje in houden. De vakantie komt er aan en dan moet ik anderhalve week daarna nog weer 10 dagen naar het buitenland voor mijn werk, dus consolideren is op dit moment al lastig zat. En dan idd mss maar eens kijken of het uitgebreid kan worden.Maar eerst eens proberen nog wat sneller te lopen. Onder de 30 moet toch ook kunnen.
Mooi man, het schema er voor de tijd uit rennen
Het 5-10 km schema, ik zou gewoon telkens net wat verder rennen
Het klinkt goed, en ik kan me voorstellen dat je nog even zo wilt doortrainen. Misschien ga ik dat ook wel doen, ik heb het Honselaarboek hier immers ook liggen!
[ Bericht 23% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-07-2012 10:36:11 ]
afgaande op het enorme verval tussen de 3de en 4de km wel ja langzamer had hem sneller gemaakt
Maakt een nieuwe wedstrijd alleen maar spannender, want hieruit opmakende moet sub-25min haalbaar moeten zijn
zeker, ik denk dat een seconde of 7 langzamer in de eerste 3 kilometer minder verval had opgeleverd en uiteindelijk een nog snellere eindtijd maar ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk een verstandige opbouw van een wedstrijd is.
zeker, ik denk dat een seconde of 7 langzamer in de eerste 3 kilometer minder verval had opgeleverd en uiteindelijk een nog snellere eindtijd maar ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk een verstandige opbouw van een wedstrijd is.
Precies. Hoe vlakker hoe beter...Dan blijft nog wel de vorm/omstandigheden van de dag over...
inderdaad Lies, en is misschien nog moeilijker te leren dan het eerste Evy schema
Je loopt juist perfect in je trainingen. Je moet ook geen toptijden lopen tijdens je trainingen. Daar zijn je wedstrijden voor. Anders sloop je je lichaam teveel. Mooi toch die 5 km een afstand waarbij je vanaf het begin al bijna vol kan gaan. Top gelopen en op naar je volgende pr.
Je loopt juist perfect in je trainingen. Je moet ook geen toptijden lopen tijdens je trainingen. Daar zijn je wedstrijden voor. Anders sloop je je lichaam teveel. Mooi toch die 5 km een afstand waarbij je vanaf het begin al bijna vol kan gaan. Top gelopen en op naar je volgende pr.
+1! Ga zo door mossel! Die 25' zit er aan te komen...
Nou ja, dan mag je nog steeds tevreden zijn met de prestatie van de dag hoor! Je kan niet iedere x een record neer zetten.
Ben ik ook absoluut Vind t nog heel wat dat er 31:53 uit is gekomen, incl 2x wandelen, terwijl mn PR 31:24 is Zo zie je maar weer wat rustig trainen met je kan doen?
Ben ik ook absoluut Vind t nog heel wat dat er 31:53 uit is gekomen, incl 2x wandelen, terwijl mn PR 31:24 is Zo zie je maar weer wat rustig trainen met je kan doen?
Absoluut! Alle beginnende lopers moeten dat leren...ik heb ook gedacht dat het steeds harder moest... Als ik nu loop ( ok even niet ) dan loop ik maar heel weinig echt op volle snelheid...
Absoluut! Alle beginnende lopers moeten dat leren...ik heb ook gedacht dat het steeds harder moest... Als ik nu loop ( ok even niet ) dan loop ik maar heel weinig echt op volle snelheid...
goede tip ik ga morgen beginnen met een beginnersschema in 18 weken naar 10 km. Dus ik ben benieuwd. Morgen eerst 12 x 1 minuut lopen en dan 1/2 minuten wandelen. Wordt waarschijnlijk saai, maarja ik heb gelezen dat je gewoon rustig moet opbouwen
En ja. Als ik iets langzamer was gegaan, had ik inderdaad vast minder verval gehad. Ik troost me bij de gedachte dat het de eerste wedstrijd was, dat ik blijkbaar prima kan trainen en dat ik dus ook die wedstrijden wel leer opbouwen als ik die vaker ga lopen.
Ik ben super tevreden voor het het voor het eerst ging.
En ja. Als ik iets langzamer was gegaan, had ik inderdaad vast minder verval gehad. Ik troost me bij de gedachte dat het de eerste wedstrijd was, dat ik blijkbaar prima kan trainen en dat ik dus ook die wedstrijden wel leer opbouwen als ik die vaker ga lopen.
goede tip ik ga morgen beginnen met een beginnersschema in 18 weken naar 10 km. Dus ik ben benieuwd. Morgen eerst 12 x 1 minuut lopen en dan 1/2 minuten wandelen. Wordt waarschijnlijk saai, maarja ik heb gelezen dat je gewoon rustig moet opbouwen
Fijn een paar weken op vakantie, maar zat al een aantal weken te bedenken hoe dat samen gaat met mijn hardloopschema.
Mijn hardloopschema wordt aan de hand van de resultaten bijgewerkt en laat nou net midden in de vakantie zijn dat die resultaten vanaf de pc naar mijn horloge moeten worden gesynchroniseerd. En ik heb niet bepaald zin om tijdens de vakantie mijn laptop mee te nemen. En als ik dan niet synchroniseer dan zou die me wellicht wat schema's omlaag gooien.
Vanochtend dus de resultaten van de afgelopen maanden handmatig ingevoerd en vervolgens mijn huidige schema beëindigd en een nieuwe gestart. Gelijk een schema ontvangen die wat meer uitdaging heeft. Vier dagen in de week lopen
Hier leer je van, mossel! Maar nogmaals, puike prestatie!
Op zondag 8 juli 2012 11:02 schreef Wiehoe het volgende: Fijn een paar weken op vakantie, maar zat al een aantal weken te bedenken hoe dat samen gaat met mijn hardloopschema.
Mijn hardloopschema wordt aan de hand van de resultaten bijgewerkt en laat nou net midden in de vakantie zijn dat die resultaten vanaf de pc naar mijn horloge moeten worden gesynchroniseerd. En ik heb niet bepaald zin om tijdens de vakantie mijn laptop mee te nemen. En als ik dan niet synchroniseer dan zou die me wellicht wat schema's omlaag gooien.
Vanochtend dus de resultaten van de afgelopen maanden handmatig ingevoerd en vervolgens mijn huidige schema beëindigd en een nieuwe gestart. Gelijk een schema ontvangen die wat meer uitdaging heeft. Vier dagen in de week lopen
Zo lang je maar heel goed luistert naar je lichaam. Een keer een training overslaan als je last hebt van pijntjes is geen ramp
Op zondag 8 juli 2012 11:00 schreef Kwamo het volgende: Ik moet wel zeggen dat ik train om mijn vaste tempo / pace hoger te krijgen.
Doe ik ook, hoor! Maar als je meer traint krijg je een bredere basis en kun je meer... RD zal dat vast onderschrijven...Langzaam zal je basissnelheid omhoog kruipen.
Tja, ik heb gewoon voorgenomen (na alle adviezen ) om het gewoon goed te doen, ipv over een paar maanden/weken ineens geblesseerd op de bank te zitten waren anders verdomd dure schoenen
En de conditie die ik deze zomer moet opbouwen/bijhouden doe ik gewoon op de fiets en in het zwembad
Zo lang je maar heel goed luistert naar je lichaam. Een keer een training overslaan als je last hebt van pijntjes is geen ramp
Die wijze les heb ik al ondervonden toen ik bij gewoon doorlopen tijdens overbelasting een aantal maanden met shinsplints op de bank zat. Ik ben nu wel voorzichtig met pijntjes.
@ aldo: echt, langzaam opbouwen is niks mis mee. Natuurlijk zijn er toptalenten die veel sneller kunnen...Misschien kun je wat varieren als je wat langer bezig bent maar dan heb je geleerd om naar je lichaam te luisteren.
Op zondag 8 juli 2012 11:08 schreef Liesje68 het volgende: @ aldo: echt, langzaam opbouwen is niks mis mee. Natuurlijk zijn er toptalenten die veel sneller kunnen...Misschien kun je wat varieren als je wat langer bezig bent maar dan heb je geleerd om naar je lichaam te luisteren.
ja daarom en ach dan kan ik pas half/eind augustus 5km góed lopen, so be it
Die wijze les heb ik al ondervonden toen ik bij gewoon doorlopen tijdens overbelasting een aantal maanden met shinsplints op de bank zat. Ik ben nu wel voorzichtig met pijntjes.
Same here... Ik had ook iets beter op moeten letten... Nou ja, prioriteit nu is om weer te kunnen lopen....
Nee, plak er maar de maand juli aan en dan maar weer eens verder kijken. Balen is wel dat nadat ik vorige week 3x voorzichtig heb gelopen ik nu zelfs een pijnlijke voet/enkel heb bij lopen... Nu naar een arts gaan heeft weinig zin, die zegt toch 'hou maar rust' Deze pijn zegt me wel dat ik nu zeker niet hoef te gaan lopen.
Ach, dan maar niet en het einde van het jaar weer lekker gaan... Wel jammer, ik had me na deze winter enorm verheugd om te lopen dit voorjaar/deze zomer...
Oh ja, over de Zevenheuvelenloop. Ik ga definitief NIET meedoen. Werd me op het hart gedrukt door Yur zn trainer, dat ik het echt niet moet gaan doen zo snel. Ga eerst lekker de 10 km in mn benen krijgen, volgend jaar weer een kans
Op zondag 8 juli 2012 11:18 schreef GotC het volgende: Oh ja, over de Zevenheuvelenloop. Ik ga definitief NIET meedoen. Werd me op het hart gedrukt door Yur zn trainer, dat ik het echt niet moet gaan doen zo snel. Ga eerst lekker de 10 km in mn benen krijgen, volgend jaar weer een kans
Nee, plak er maar de maand juli aan en dan maar weer eens verder kijken. Balen is wel dat nadat ik vorige week 3x voorzichtig heb gelopen ik nu zelfs een pijnlijke voet/enkel heb bij lopen... Nu naar een arts gaan heeft weinig zin, die zegt toch 'hou maar rust' Deze pijn zegt me wel dat ik nu zeker niet hoef te gaan lopen.
Ach, dan maar niet en het einde van het jaar weer lekker gaan... Wel jammer, ik had me na deze winter enorm verheugd om te lopen dit voorjaar/deze zomer...
He meid Wat een ellende! Zo zonde dat het vorige week niet ging.. En rust houden, wat bagger dat je niet meer kan doen he? Ga je later ook naar een fysio voor oefeningen oid?
Op zondag 8 juli 2012 11:18 schreef GotC het volgende: Oh ja, over de Zevenheuvelenloop. Ik ga definitief NIET meedoen. Werd me op het hart gedrukt door Yur zn trainer, dat ik het echt niet moet gaan doen zo snel. Ga eerst lekker de 10 km in mn benen krijgen, volgend jaar weer een kans
Die Zevenheuvelenloop loopt niet weg. Volgend jaar nagel je hem!
Ik eis van de goden dat ze al die pijn bij je eens gaan weghalen.
He meid Wat een ellende! Zo zonde dat het vorige week niet ging.. En rust houden, wat bagger dat je niet meer kan doen he? Ga je later ook naar een fysio voor oefeningen oid?
Ben eigenlijk niet van plan om naar de fysio te gaan...het probleem is dat het om een kneusing van het bot gaat...dat moet er als het ware uit trekken. Hardlopen is daarom een 'no no ', iedere stap 3x mijn gewicht... Kan dus niet anders doen dan afwachten... voordeel is dat ik zo een mri kan laten maken op het werk om te zien hoe het er voor staat. De damloop al laten schieten maar mijn prioriteit is weer pijnvrij kunnen lopen. Ben er van overtuigd dat ik de damloop wel had kunnen lopen maar daarna... Pijnvrij kunnen lopen is het doel nu... daarna zien we wel weer.
het moeilijkste van zo'n langdurige blessure lijkt me het behouden van de wil om weer te gaan lopen...
Op zondag 8 juli 2012 11:27 schreef rechtsedirecte het volgende: het moeilijkste van zo'n langdurige blessure lijkt me het behouden van de wil om weer te gaan lopen...
Dat was ook cool om te doen! Je liep alleen veel te hard voor ons! Wij hadden daar geen warming up voor gedaan, kun je daar volgende keer rekening mee houden? Thnx!
Op zondag 8 juli 2012 11:38 schreef Wiehoe het volgende: Ik weet niet wie er een aantal dagen terug mee kwam, maar wat een grappige app op de android. Instant heart rate. Leuk voor als je geen HSM hebt.