abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113531861

Laatste posts:

quote:
Raad van State zet systeem van 'whereabouts' op de helling

De Raad van State heeft vorige week een arrest geveld met mogelijk belangrijke gevolgen voor het systeem van de 'whereabouts'. Het arrest vernietigt een Vlaams besluit uit 2008, waarbij de herziene Wereldantidopingcode van kracht werd. Volgens de Raad van State kan dat enkel bij besluit van de Vlaamse regering. Onder meer tennissers Xavier Malisse en Yanina Wickmayer kwamen al in de problemen door de 'whereabouts'.
De Wereldantidopingcode werd in november 2007 aangepast door het WADA. Daarbij kwam er een belangrijke verandering in het deel over de meldplicht van de sporters. Die moesten hun verblijfsgegevens nog meer detailleren met het oog op onaangekondigde dopingcontroles. De herziene WADA-code werd overgenomen in het besluit van 17 december 2008 van het Vlaams departement Sport, en trad vanaf 1 januari 2009 in werking.

Foute procedure

Vier advocaten, onder wie Johnny Maeschalck, dienden op vraag van een aantal elitesporters drie jaar geleden een beroep tot nietigverklaring van het besluit in. Zij krijgen nu voor een groot deel gelijk van de Raad van State, die in het arrest van 15 februari stelt dat het afdwingbaar maken van de WADA-code enkel kan bij besluit van de Vlaamse regering. Die moet daarvoor bovendien eerst advies vragen bij de afdeling wetgeving van de Raad van State.

Regelgeving

De bal ligt nu dus in het kamp van de Vlaamse regering en haar minister van Sport Philippe Muyters. 'Het is nog te vroeg om iets te zeggen over de gevolgen, maar onze juridische dienst is hier volop mee bezig', reageert communicatiemedewerkster Tinne Stukkens. 'We zijn echter al lang aan het werken aan een vernieuwde regelgeving rond whereabouts. We moeten het nog uitzoeken, maar mogelijk kunnen we de twee in elkaar laten passen, en zou die nieuwe regelgeving het arrest van de Raad van State dus kunnen opvangen. De administratie legt momenteel de laatste hand aan die nieuwe regelgeving.'

Bekende zondaars

De meest bekende 'whereaboutszaak' is die van tennissers Xavier Malisse en Yanina Wickmayer. Zij werden een jaar geschorst wegens fouten in hun verblijfsgegevens. In eerste aanleg werd die schorsing opgeschort waardoor het duo kan blijven tennissen, maar het is nog wachten op een definitieve uitspraak. Mogelijk zal het arrest van de Raad van State daarop implicaties hebben.

Sportwereld
pi_113531909
waarom is zijn artsen titel hem niet ontnomen, met zulke praktijken?
pi_113533519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:08 schreef alpeko het volgende:
Geruckten :)
type foutje :D
pi_113534335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:45 schreef THEFXR het volgende:
Omdat een arts nu eenmaal mensen beter moet maken en je kunt zeggen wat je wilt maar Ferrari heeft heel wat renners beter gemaakt :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:41:40 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_113541512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Volgens mij is hij zelfs geschorst als arts ook ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 01:36:51 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_113542644
Ik vraag me toch altijd wel weer af wat 'contact' nu eigenlijk is. Dekker had natuurlijk ook het verhaal dat hij om ging met de zoon van Luigi Cecchini. Natuurlijk kan je vraagtekens plaatsen wat iemand doet met de zoon van een leerling van Ferrari, maar wat is daar juridisch gezien strafbaar aan?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_113741617
quote:
Drie Russische atletes betrapt op doping

Drie weken voor de start van de Olympische Spelen is de Russische atletiekselectie bij de vrouwen onthoofd. Drie succesvolle atletes zullen er in Londen niet bij zijn.

Zowel Europees kampioene marathon Natalia Yulamanova als Svetlana Klyuka, goed voor EK-zilver in 2006 (800m), en voormalig Europees indoorkampioene Yevgenia Zinurova (800m) zijn betrapt op doping en voor twee jaar geschorst. Dat maakte de Russische atletiekfederatie dinsdag bekend.

Klyuka en Zinurova zijn geschorst wegens abnormale waarden in hun bloedpaspoort. Marathonloopster Julamanova werd vorig jaar uitgeroepen tot Europees kampioene, uitgerekend nadat de Litouwse winnares in Barcelona Zivile Balciunaite uit de uitslag werd geschrapt nadat ze positief testte op anabolica.
pi_113759333
Alex Rasmussen 18 maanden geschorst.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_113766782
Alsnog?
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:59:44 #11
194695 franklop
Fran knock
pi_113766929
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:55 schreef Leatherface het volgende:
Alsnog?
yes, vormfouten van de UCI wegen niet op tegen de overtreding volgens het CAS, dus schorsing
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_113767204
Retroactief? Want in dat geval moeten ze de ploegentijdritzege in de Giro van Garmin schrappen. Of gewoon een schorsing die vandaag begint?
pi_113794147
Leipheimer, Zabriskie, Van de Velde en Hincapie zeggen dat Armstrong doping heeft gebruikt in ruil voor bizarre deal....

http://www.telegraaf.nl/t(...)ak-Armstrong___.html
pi_113794248
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 07:49 schreef Tricycle het volgende:
Leipheimer, Zabriskie, Van de Velde en Hincapie zeggen dat Armstrong doping heeft gebruikt in ruil voor bizarre deal....

http://www.telegraaf.nl/t(...)ak-Armstrong___.html
Vreemd verhaal, hoe gaat de UCI hiermee om? Renners die doorrijden in de Tour terwijl ze dopinggebruik zouden hebben toegegeven? En dat om Armstrong een hak te kunnen zetten door de USADA.. Ben bang dat dit de Tour erg gaat overschaduwen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_113794249
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:05 schreef Leatherface het volgende:
Retroactief? Want in dat geval moeten ze de ploegentijdritzege in de Giro van Garmin schrappen. Of gewoon een schorsing die vandaag begint?
Dat gaat waarschijnlijk op zijn Contadors. Overal schrappen, maar negeren dat hij invloed heeft gehad op het resultaat :')
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113794819
Sow Hincapie ook.... Dat was toch één van zijn grootste makkers die hem nu gaat verraden?
U MAD?
pi_113795126
Bullshit, alsof Hincapie Armstrong ooit zou verraden.

Hooguit is er zoveel bewijs tegen deze mannen dat men ze gaat dwingen om in augustus na de Tour en OS te bekennen dat ze ZELF doping hebben gebruikt, ga er persoonlijk niet vanuit dat ze Armstrong er ook bijlappen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_113795171
Wanneer gaat dat van USADA beginnen?

Wordt dan ook duidelijk waarom zoveel mensen Lance haten en hem het liefst zien hangen?
pi_113795537
Zou idd een té bizarre deal zijn.
pi_113795769
Hmm, geen enkele andere bron dan de Telegraaf te vinden..
pi_113795784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:03 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat gaat waarschijnlijk op zijn Contadors. Overal schrappen, maar negeren dat hij invloed heeft gehad op het resultaat :')
Maar dat is dus een contradictie van vanjewelste. Technisch gezien moet nu de ploegentijdritzege van Garmin worden geschrapt. Maar dan vervalt ook het resultaat van Hesjedal....
pi_113795934
Misschien nu toch een variant van het Landis (of was het Hamilton?) verhaal over systematische doping bij US Postal / Discovery?

Misschien dat deze mannen onder ede inderdaad de waarheid verteld hebben en het USADA met nog 4 extra verklaringen de zaak wel aandurft.

Dat ze nu een schorsing zouden krijgen 'wanneer het hen uitkomt', zal er misschien mee te maken hebben dat sommige zaken bijna 'vejaard' zijn (periode 2000-2001 of zo?).

Plus, als Hincapie dingen onder ede gevraagd zouden zijn dan zie ik hem wel de waarheid vertellen. Vriendschap ok, maar meineed plegen is wel een aardige stap verder voor vrienden... :P

Maar aangezien er geen andere bron is vind ik het een beetje sterk verhaal tot nu toe... :)
Jack does it in real time...
pi_113796091
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:50 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar dat is dus een contradictie van vanjewelste. Technisch gezien moet nu de ploegentijdritzege van Garmin worden geschrapt. Maar dan vervalt ook het resultaat van Hesjedal....
Misschien moet we een lobbygroep opstarten om de aanpak van doping mbt schorsingen e.d. maar eens te gaan veranderen. Het is een zootje momenteel imo.
pi_113796118
Bizarre deal, als het waar zou zijn. Maar Telegraaf heeft meestal wel goede bronnen wat dit betreft. En El Pais meldt wel dat de UCI de Amerikaanse dopingbond om opheldering gevraagd zou hebben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113796125
Ik dacht altijd dat er een verjaringstermijn is van zeven jaar. Althans voor wat betreft het met terugwerkende kracht diskwalificeren.

Maar het zou kunnen dat alsnog na meer dan zeven jaar een uitslag kan worden geschrapt indien binnen die tijdslimiet van zeven jaar het onderzoek is gestart.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:07:39 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113796248
Vaughters heeft maar 2 jaar bij Armstrong gereden (98-99).

Waarom zou die in godsnaam meewerken? Het lijkt me bizar dat ze nu alsnog plots bewijzen tegen die kerels hebben en dan niet tegen Armstrong. En spontaan gaan ze 't ook niet doen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113796304
Als je dit bericht erbij pakt...

Het zou kunnen dat de Telegraaf een roddelverhaal hierop heeft gebaseerd, maar dat lijkt me zelfs voor de Telgraaf zeer onwaarschijnlijk.
pi_113796395
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vaughters heeft maar 2 jaar bij Armstrong gereden (98-99).

Waarom zou die in godsnaam meewerken? Het lijkt me bizar dat ze nu alsnog plots bewijzen tegen die kerels hebben en dan niet tegen Armstrong. En spontaan gaan ze 't ook niet doen.
Misschien heeft Vaughters andere redenen? Proberen wat te redden van het huidige imago van het wielrennen / zijn team ofzo? Want als bekend wordt hoe wijdverbreid het dopinggebruik bij US Postal was zou je toch ook uitkomen bij de baas van "the clean team", nog los van Zabriskie en Vandevelde.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:25:58 #29
67640 SaintOfKillers
pi_113796832
Vaughters twitterde op donderdag 05-07-2012 om 10:18:17 Regarding the Dutch media report: No 6mos suspensions have been given to any member of Slipstream Sports. Today or at any future date. reageer retweet
Vaughters twitterde op donderdag 05-07-2012 om 10:18:59 .... Which is a total buzz kill, as I was online looking at a place in Bora Bora. reageer retweet
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113797055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:03 schreef Leatherface het volgende:
Ik dacht altijd dat er een verjaringstermijn is van zeven jaar. Althans voor wat betreft het met terugwerkende kracht diskwalificeren.

Maar het zou kunnen dat alsnog na meer dan zeven jaar een uitslag kan worden geschrapt indien binnen die tijdslimiet van zeven jaar het onderzoek is gestart.
Feiten die voor het verlopen van de verjaringstermijn gepleegd zijn kunnen wel gebruikt worden om zaken in latere jaren te ondersteunen (bv. het opzetten van een teamgeleid dopingprogramma in 1999 kan het gebruik van doping in 2005 ondersteunen), en belangrijker, volgens de USADA kan de verjaringstermijn volledig vervallen 'where reliance on the statute of limitations has been waived through false statements, fraudulent concealment or other wrongfull conduct.' In principe kan hij dus al zijn uitslagen verliezen.

Die deal van die schorsing die in september ingaat lijkt me onwaarschijnlijk. Maar dat die mannen gepraat hebben zou heel goed kunnen. het USADA had aangegeven dat 10 Amerikaanse (ex-)renners tegen Armstrong en de anderen getuigd hadden. Een paar daarvan kan je zo wel raden (Franky Andreu, Landis, Hamilton), maar daar zullen ongetwijfeld een paar van de bovenstaande namen ook bij zitten. Het was al bekend dat Hincapie voor de grand jury had getuigd, dus dat hij het ook voor het USADA doet is geen verrassing.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:43:48 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_113797310
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vaughters twitterde op donderdag 05-07-2012 om 10:18:17 Regarding the Dutch media report: No 6mos suspensions have been given to any member of Slipstream Sports. Today or at any future date. reageer retweet
Vaughters twitterde op donderdag 05-07-2012 om 10:18:59 .... Which is a total buzz kill, as I was online looking at a place in Bora Bora. reageer retweet
Maar ontkent dus niet dat er verklaringen zijn afgegeven. Zegt genoeg.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 juli 2012 @ 13:39:30 #32
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113803667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:43 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar ontkent dus niet dat er verklaringen zijn afgegeven. Zegt genoeg.
Leipheimer houdt het ook op geen commentaar ipv het te ontkennen. Maar omdat nou als bekentenis op te pakken is me ook een brug te ver :P.

Maar het zou een bizarre deal zijn waarmee ze bij de Tour niet blij zullen zijn. Die zullen nu alle druk gaan uitoefenen om de onderste steen boven te krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:13:06 #33
168304 Mani89
pi_113805294
http://nos.nl/video/39176(...)n-zaakarmstrong.html

:') wat een titel, niemand ontkent iets, ze onthouden enkel commentaar.

Lijkt me dat het verhaal dus gewoon klopt, zeker gezien precies die rijders zich onthouden van de OS.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:12:06 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113810536
Het is weer een corrupte bende, dat gehele doping onderzoek, ze moeten Amstrong wel hebben,zeg, hij is al een tijdje gestopt.
pi_113811658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:13 schreef Mani89 het volgende:
http://nos.nl/video/39176(...)n-zaakarmstrong.html

:') wat een titel, niemand ontkent iets, ze onthouden enkel commentaar.

Lijkt me dat het verhaal dus gewoon klopt, zeker gezien precies die rijders zich onthouden van de OS.
Video is defect ;(
Mart net bij 3fm, volgens hem hebben 3 van de 5 (weet niet welke 3) ten stelligste, ten stelligste ontkent gesprekken gehad te hebben met een anti dopingbureau.

Gevolgen van een gebroken hart vrees ik
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:42:05 #36
168304 Mani89
pi_113811855
Video is inderdaad van titel veranderd, verder heb ik alleen nog maar gehoord dat het verhaal over de schorsing onzin is, niet dat ze ook daadwerkelijk een verklaring hebben afgelegd.

Verder las ik op CN nog een interessante theorie, dat de bron van de Telegraaf Bruyneel is die daar columns schrijft en hiermee het USADA voor wil zijn, om de getuigen in diskrediet te brengen. Niet eens zo'n hele rare theorie.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:49:45 #37
67640 SaintOfKillers
pi_113812191
Het nieuwtje stond niet alleen in de Telegraaf, in mijn (Vlaams) krantje stond het deze morgen ook al gewoon. Volgens mij ligt de origine elders, niet bij de Telegraaf.
pi_113812825
De anderen online kranten die ik las en hier over schreven, (o.a. bndestem, VK etc) schreven in het artikel dat de telegraaf met dit artikel kwam
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:19:13 #39
67640 SaintOfKillers
pi_113813420
Dit stond in de papieren versie, die vannacht (of gisterenavond?, ik weet niet hoe snel dat gaat) werd gedrukt, toen stond er nog niets op een website dat kon worden overgenomen.
pi_113815992
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit stond in de papieren versie, die vannacht (of gisterenavond?, ik weet niet hoe snel dat gaat)
Meestal wordt de krant 's nacht gedrukt. Verspreiding gaat vanaf een uur of 3-4 's nachts. Drukken zit er in principe kort voor.
pi_113818050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:12 schreef THEFXR het volgende:
Het is weer een corrupte bende, dat gehele doping onderzoek, ze moeten Amstrong wel hebben,zeg, hij is al een tijdje gestopt.
Het is gewoon belangrijk dat hier de waarheid boven tafel komt. Als Armstrong onschuldig is, heeft ie hier zelf nog het meeste baat bij, dan kan er eindelijk een streep onder en kan die heksenjacht gestaakt worden. Moch ie wel schuldig zijn, dan is dat ook zeer belangrijk om op te helderen, want dan zou hij al die jaren de boel hebben lopen belazeren, en heeft ie 7 keer de Tour gewonnen door vals te spelen, ook niet mals natuurlijk. Het is hoe dan ook belangrijk voor de wielersport zelf, want dat begint na al die bewezen dopinggevallen, waaronder meerdere Tourwinnaars, een beetje een door junkies geregeerde freakshow te worden die geen mens meer serieus zou moeten nemen.

Als ze ooit weer een gerespecteerde sport willen worden, moet echt elke leugen, en elke vorm van bedrog boven water komen, eerder kan er geen schone start worden gemaakt. ikzelf ben altijd een liefhebber geweest van wielrennen, en volg de Tour al bijna 30 jaar dagelijks, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste jaren steeds meer mijn neus voor ophaal, vanwege het feit dat er op zo'n grote schaal word valsgespeeld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 juli 2012 @ 19:56:10 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113819440
er wordt al 30 jaar valsgespeeld
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_113819556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:56 schreef rubbereend het volgende:
Maar sinds de jaren '90 wel op veel grotere schaal (en met effectievere middelen) dan ooit tevoren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 5 juli 2012 @ 19:59:45 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_113819591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar sinds de jaren '90 wel op veel grotere schaal (en met effectievere middelen) dan ooit tevoren.
dat is dus al meer dan 20 jaar
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:00:47 #45
40566 Ericr
Livewrong
pi_113819643
In de laatste 30 jaar is er nooit zo weinig vals gespeeld als nu, ook af te meten aan de prestaties. Begin jaren 80 had je nog geen EPO maar dopinggebruik werd in die tijd nog vrij normaal gevonden met navenante (lage) straffen. Dat de prestaties in het EPO-tijdperk opeens omhoog gingen lag er niet aan dat ze ook opeens minder clean gingen rondrijden, de middelen veranderden hooguit. Het gebruik was voor die tijd zeker niet minder.

Een Winnen, Rooks, Ducrot, Bernardeau en nog legio andere renners hebben allang toegegeven dat ze tijdens hun carriere regelmatig doping gebruikten. Een Johan van der Velde zelfs zo erg dat hij verviel tot het junkiedom.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:51:50 #46
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113822028
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:56 schreef rubbereend het volgende:
lol, sinds 1886 al!
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:53:25 #47
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113822120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:00 schreef Ericr het volgende:
In de laatste 30 jaar is er nooit zo weinig vals gespeeld als nu, ook af te meten aan de prestaties. Begin jaren 80 had je nog geen EPO maar dopinggebruik werd in die tijd nog vrij normaal gevonden met navenante (lage) straffen. Dat de prestaties in het EPO-tijdperk opeens omhoog gingen lag er niet aan dat ze ook opeens minder clean gingen rondrijden, de middelen veranderden hooguit. Het gebruik was voor die tijd zeker niet minder.

Een Winnen, Rooks, Ducrot, Bernardeau en nog legio andere renners hebben allang toegegeven dat ze tijdens hun carriere regelmatig doping gebruikten. Een Johan van der Velde zelfs zo erg dat hij verviel tot het junkiedom.
Je vergeet alle doden die zijn gevallen :X
pi_113822323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je vergeet alle doden die zijn gevallen :X
Wat is nu je punt? Sport is nog nooit zo schoon geweest en wordt met de dag schoner maar het is nog steeds kut?
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:02:40 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113822586
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is nu je punt? Sport is nog nooit zo schoon geweest en wordt met de dag schoner maar het is nog steeds kut?
schoner? hoe kom je daar bij?
pi_113823037
Omdat de prestaties van de wielrenners beduidend langzamer zijn geworden. Schoner is wel een gevaarlijke statement

U?

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 05-07-2012 21:24:28 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:25:20 #51
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113823695
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:12 schreef opgebaarde het volgende:
Omdat de prestaties van de wielrenners beduidend langzamer zijn geworden. Schoner is wel een gevaarlijke statement

U?
ze zitten nu aan de gendoping, je kan de tour niet natural rijden
pi_113898272
quote:
Stages op grote hoogte zijn zorgenkind van dopingjagers

Dopingagenten zijn bezorgd over het feit renners hoogtestages gebruiken om dopingpraktijken te maskeren. 'Het is niet te controleren of de schommelingen in de bloedwaarden te wijten zijn aan hoogtestages of aan dopinggebruik.'

Al wie in deze Tour gensters wil slaan, ging de afgelopen maanden gericht op hoogtestage. Bradley Wiggings trok bijvoorbeeld naar de Teide, Vincenzo Nibali naar de Etna, en net als Jurgen Van den Broeck gingen ook Samuel Sanchez en Alejandro Valverde op stage in Sierra Nevada. Ook de Stelvio, denk maar aan Thomas De Gendt, is voor veel renners the place to be om te trainen.

En wie toch wil thuisblijven kan slapen in een hogedrukkamer, die toelaten om hoogtes van 2.000 tot 3.000 meter te simuleren. Een soort natuurlijke, toegelaten doping zeg maar. De theorie: op hoogte is de lucht ijler. Het lichaam past zich na een tijdje daaraan aan. Zo maken de nieren epo aan, dat bij iedereen van nature aanwezig is.

Dat stimuleert op zijn beurt het beenmerg om meer rode bloedcellen te vormen. En hoe meer rode bloedcellen, hoe beter het zuurstoftransport naar de spieren, hoe groter de uithouding. Hoe beter de conditie dus. Een uiting van die verandering zijn hogere hemoglobine- en hematocrietwaarden van het bloed.

Grotere foutenmarge

Kortom, hetzelfde effect dat ook (niet toegelaten) bloedtransfusie en (niet natuurlijk toegediende en niet-toegelaten) epo-gebruik bewerkstelligen. En daar wringt het schoentje. 'Renners kunnen hoogtestages of slapen in een hogedrukkamer misbruiken om doping te nemen', zegt de Zweedse professor Carsten Lundby in de Spaanse krant El Pais. 'Want op hun bloedpaspoort komt naast hun bloedwaarde een sterretje te staan. Want afgenomen op grote hoogte. Ze houden er eigenlijk weinig rekening mee.' Sinds kort kunnen renners worden gestraft op basis van verdachte, onnatuurlijk hoge schommelingen in het bloedpaspoort.

Lundby is er trouwens niet van overtuigd dat hoogtestages rendabel zijn. 'Het is in ieder geval geen alternatief voor bloeddoping. Ik heb het onderzocht: ik liet personen slapen in een hogedrukkamer en anderen niet en wat bleek: na vier weken was er nagenoeg geen verschil in hun bloedwaarden, laat staan in hun prestaties.'
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:20:19 #53
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_113898368
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:16 schreef wimderon het volgende:

[..]

goh verrassende conclusie
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  maandag 9 juli 2012 @ 15:59:40 #54
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_113971061
http://www.statesman.com/(...)gs_lawyers_file.html

Lance probeert via rechterlijk bevel het USADA te laten stoppen met het onderzoek
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  maandag 9 juli 2012 @ 17:10:34 #55
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113974255
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:59 schreef Sheepcidus het volgende:

Lance probeert via rechterlijk bevel het USADA te laten stoppen met het onderzoek
dat gaat niet helpen, vrees ik
  maandag 9 juli 2012 @ 23:53:01 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_113995040
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:59 schreef Sheepcidus het volgende:

afgeketst
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:43:21 #57
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_114024263
quote:
Danny‏@dnelissen

USADA spreekt levenslange schorsing US-Postal artsen uit. Dat betekent dat Del Moral ook niet meer met tennissers mag werken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_114024785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:43 schreef Szura het volgende:

[..]

Jammer voor Errani dan.
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 15:17:44 #59
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_114155837

38 bloedtesten van Armstrong, van de periode 2008-2012.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:54:09 #60
67640 SaintOfKillers
pi_114165296
http://www.cyclismas.com/2012/07/the-legend-of-the-500/

Iemand heeft uitgezocht hoe vaak Armstrong nu eigenlijk is getest. Het aantal (en het feit dat het niet eens in de buurt komt van 500) vind ik niet eens zo relevant, maar uit alles blijkt dat Armstrong zeker en vast niet vaker werd getest dan eender welke andere renner en dat hij (of eventueel zijn entourage, dat wil ik dan nog in het midden laten) mag ophouden met het dramatisch "meest gecontroleerde atleet uit de sportgeschiedenis" riedeltje.
pi_114177886
Wordt de gele trui niet elke dag getest?.

Tussen september 2008 en april 2009 heeft hij 24 onaangekondigde tests ondergaan in ieder geval.
pi_114177994
Maar goed, cyclingnews bericht nu dat fluctuaties in hematocrietwaarden de basis voor de zaak zouden zijn.

quote:
Hematocrit fluctuations said to be basis for case

Blood is at the heart of the USADA's case against Lance Armstrong, specifically 38 blood samples taken from 2008 to 2012, in the custody of the USADA, and which are said to show suspicious fluctuations, an American newspaper reported. The American anti-doping agency hopes to use those tests along with witnesses to establish that Armstrong used banned drugs or methods.

The samples were taken between October 16, 2008, and April 30, 2012, so they include his three “comeback” years of 2009 to 2011 with Astana and RadioShack. The samples were “subjected to a battery of scientific tests in accredited laboratories.,” and have since then been “carefully stored”, according to the New York Daily News. Fifteen of the tests date from 2010 to 2012.

According to the newspaper, the blood samples show major fluctuations in his hematocrit ratio. For example, it said, his hematocrit on May 31 2009, was 38.2% but 45.7% only a few weeks later, on June 16.

It is expected that Armsrong will challenge this evidence “by summoning medical experts who may say that a person's hematocrit score could conceivably jump 7.5 percentage points in 16 days because of external influences like changes in altitude and heavy perspiration.” For example, he was in Aspen, Colorado, USA, at nearly 8000 feet above sea level between the two above-mentioned tests.

USADA is expected to provide its own experts who will rebut that argument and claim that the numbers reflect the use of illegal products or methods.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:42:35 #63
40566 Ericr
Livewrong
pi_114178780
Ik was een paar weken op hoogte en had een hematrocriet van net boven de 50, zo vreemd lijkt die stijging me dus niet.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 01:00:03 #64
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114181926
Ach kom nou toch, waarom zou Armstrong in vredesnaam risico lopen door terug te keren als wielrenner en dan doping te gaan gebruiken.

Niet echt geloofwaardig allemaal.
pi_114190376
Sorry maar 'r kan toch nog veel meer worden getest? Off-ratio's of dat soort dingen, en dan kun je toch op basis daarvan bewijzen of iemand doping heeft gebruikt? Kan me herinneren dat in 2009 die van Lance net binnen de limieten zaten. Was toch toen al zo'n dopingjager die zei dat Lance doping had gebruikt in 2009 tijdens de Tour. Zijn waarden zouden verdacht zijn en net niet boven de normen uitkomen. Bovendien: er is toch het biologisch paspoort. Waarom wordt hij dan niet op basis daarvan geschorst...
  zaterdag 14 juli 2012 @ 13:25:18 #66
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114192139
Biologisch paspoort was in die tijd geen juridisch instrument, dan kan je niet met terugwerkende kracht schorsen dacht ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_114197715
http://www.cyclingnews.co(...)ation-into-armstrong

Meneer McCain, die niet eens een voorverkiezing van Bush kon winnen, meent weer te weten hoe het zit. Heeft hij zich niet druk te maken over belangrijker zaken?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:11:15 #68
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114199338
ik geloof dat Lance de politiek in wilde en zo proberen ze hem alsnog neer te halen.
pi_114332602
Frank Schleck betrapt op 14 juli op een vochtafdrijvend middel dat als maskeringsmiddel gebruikt kan worden. Xipamide.

UCI schorst hem niet maar vertrouwt erop dat zijn team maatregelen neemt.

[ Bericht 19% gewijzigd door marcodej op 17-07-2012 21:00:41 ]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:02:19 #70
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_114332994
Ha het is weer rustdag :D
Waarom geen schorsing?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:06:14 #71
14505 OProg
A Life in Music
pi_114333187
Misschien had hij nog een restje spul over dat hij kreeg voor die 7000 euro die hij toen naar Fuentes over had gemaakt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 juli 2012 @ 21:13:55 #72
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114333546
Laat ze Andy meteen simultaan schorsen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_114333629
Wel verrassend dat ze Frank nu pakken, de laatste jaren zijn het vooral de mindere goden die tijdens de tour worden gepakt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_114333630
De Schlecks toch _O-
pi_114333756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
De Schlecks toch _O-
Voorlopig nog maar eentje, maar dit betekent denk ik ook dat we van die andere ook niet veel meer hoeven te verwachten dit jaar.
Album top 100 2024
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 juli 2012 @ 21:18:38 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114333790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:17 schreef Felagund het volgende:

[..]

Voorlopig nog maar eentje, maar dit betekent denk ik ook dat we van die andere ook niet veel meer hoeven te verwachten dit jaar.
dat hoefde sowieso al niet. Hij was al klaar met dit seizoen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_114333817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:02 schreef Waaghals het volgende:
Ha het is weer rustdag :D
Waarom geen schorsing?
Kolobnev is ook nooit geschorst. Die werd vorig jaar, ook op de rustdag, weggestuurd en ontslagen na een positieve test op hetzelfde middel. Hij werd op medische grond vrijgesproken.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 17-07-2012 21:26:12 ]
pi_114333823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat hoefde sowieso al niet. Hij was al klaar met dit seizoen
Was het al zeker dat hij de Vuelta niet zou rijden dan?
Album top 100 2024
pi_114334545
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit zomaar het einde van Fränk en Andy in het wielerpeloton zou kunnen betekenen.
pi_114335199
Vochtafdrijvend middel, was dat om het verdriet vanwege het missen van Andy "af te drijven"? _O-
pi_114335242
Blijkbaar ook middel voor maskeren transfusies.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 juli 2012 @ 21:48:34 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114335273
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:19 schreef Felagund het volgende:

[..]

Was het al zeker dat hij de Vuelta niet zou rijden dan?
alsof Andy die serieus wil rijden :D

en nu al helemaal niet meer
DeLuna vindt me dik ;(
pi_114335522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:33 schreef TheArt het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit zomaar het einde van Fränk en Andy in het wielerpeloton zou kunnen betekenen.
Ik weet ook niet of ik daar echt rouwig om moet zijn, paar jaar geleden wel.
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:05:07 #85
14505 OProg
A Life in Music
pi_114336210
quote:
In het geval van Andy is er dan weinig verschil met dit seizoen.
pi_114336836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:06 schreef OProg het volgende:
Misschien had hij nog een restje spul over dat hij kreeg voor die 7000 euro die hij toen naar Fuentes over had gemaakt.
Ken dit verhaal niet of verzin je iets?

Van die plasmiddel word je heel moe, was voor paardenmiddel moet dit maskeren dan, een ADHD middel voor walvissen?
pi_114337079
quote:
Wat moeten ze dan met hun leven? Denk dat ze nog wel even doormodderen voor een wat aantrekkelijker pensioen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:24:59 #89
14505 OProg
A Life in Music
pi_114337294
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan met hun leven? Denk dat ze nog wel even doormodderen voor een wat aantrekkelijker pensioen.
Och, Ulrich vermaakt zich tegenwoordig ook prima. Volgens mij hebben die het overgrote deel van het jaar dezelfde soort instelling. :)
pi_114339631
quote:
Eerste wat ik ook zei, die gaan gewoon lekker vissen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:14:28 #91
67640 SaintOfKillers
pi_114340281
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:24 schreef OProg het volgende:

[..]

Och, Ulrich vermaakt zich tegenwoordig ook prima. Volgens mij hebben die het overgrote deel van het jaar dezelfde soort instelling. :)
Reclame maken voor de pharmaceutische industrie.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:43:32 #92
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114341879
quote:
Kwestie van tijd dat iemand als frank betrapt zou worden.

Of dacht er iemand serieus dat een Schleck, mandy of frank, clean zou zijn.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_114342101
Ik denk eigenlijk dat er in de topsport bijna niemand clean is :X
pi_114342117
Genot dat Fränk nu als een amateur betrapt wordt... _O-

Die hypocrisie dat sommigen op halve geruchten voor de bijl gingen in de Fuentes zaak en Fränk lekker ongestraft duizenden euro's aan Fuentes kon overmaken heb ik al nooit begrepen... Want de Schlecks zijn 'zulke leuke jongens' of zo... :') Karma blijkt dan wederom een bitch nu. :)

@Wombcat: ik geloof er (helaas) ook steeds minder in. Atletiek en zwemmen kunnen gewoon niet zo clean zijn als ze nu lijken... Qua atletiek is het misschien 'schoner' dan in de jaren '80, maar die prestaties zijn werkelijk waar bovenmenselijk.

Blijft gewoon een feit dat de hele dopingbestrijding een decentraal zootje is, wat een achterhoede gevecht voert. Te onaantrekkelijk vergeleken met commerciele farmaceutische bedrijven, te weinig geld, niet de beste talenten, bonden die hun eigen sporters de hand boven het hoofd houden... Het is gewoon niet te winnen op die manier van dopingzondaars. :{
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:51:39 #95
14505 OProg
A Life in Music
pi_114342250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:48 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk eigenlijk dat er in de topsport bijna niemand clean is :X
In het topvoetbal kan je beter niet al je geld besteden aan doping. :N

Je kan het beter gebruiken om tegenstanders om te kopen. :Y

:P :P
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:55:46 #96
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114342453
In atletiek worden maandelijks wereldtoppers betrapt. Minder in het nieuws, maar meer toppers dan in wielrennen.
And that is the news.''
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 juli 2012 @ 00:01:19 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114342729
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:51 schreef OProg het volgende:

[..]

In het topvoetbal kan je beter niet al je geld besteden aan doping. :N

Je kan het beter gebruiken om tegenstanders om te kopen. :Y

:P :P
gelukkig doen ze daar beiden
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 18 juli 2012 @ 00:02:54 #98
14505 OProg
A Life in Music
pi_114342807
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

gelukkig doen ze daar beiden
Je moet zoeken naar de gulden middenweg. Gelukkig is er dan ook iets meer geld voor handen als je voor dit soort complexe keuzes staat. ;)
pi_114342823
Mwah, wereldtoppers... Vooral blikken Russinnen die nog ergens een half Sovjet-programma hebben lopen in het midden van het land waar ze net doorhebben dat de muur is gevallen. :+

Al zijn Gatlin, Jones en anderen met de Balco affaire ook wel gepakt. :) Maar ja, net als die Turkse laatst die met een verschroeiende eindsprint iederen met meters klopte op de 1500 meter op het EK zonder dat ze dit jaar nog wedstrijden had gelopen... Yeah right. :')
  woensdag 18 juli 2012 @ 00:11:41 #100
14505 OProg
A Life in Music
pi_114343208
Die prachtige records in de atletiek uit jaren tachtig, die met name bij dames nog steeds staan als een huis.
  woensdag 18 juli 2012 @ 00:17:21 #101
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114343463
De jaren 80, beroemd vanwege de immer aanwezige rugwind.
And that is the news.''
  woensdag 18 juli 2012 @ 00:20:22 #102
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114343602
Is er al een statement van schleck zelf?
Zat het in de zwitsal doekjes van na een afdaling?
And that is the news.''
pi_114343987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Is er al een statement van schleck zelf?
Zat het in de zwitsal doekjes van na een afdaling?
Zijn goudvis had plasproblemen. :P
Album top 100 2024
pi_114344346
Gatlin loopt nu ook gewoon sneller dan voor z'n dopingschorsing, geloofwaardig :')
pi_114345090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Vochtafdrijvend middel, was dat om het verdriet vanwege het missen van Andy "af te drijven"? _O-
Heeft ie toch geen middelen voor nodig? Huilen gaat vanzelf wel bij die gasten.
pi_114345214
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:49 schreef DeeBee het volgende:

@Wombcat: ik geloof er (helaas) ook steeds minder in. Atletiek en zwemmen kunnen gewoon niet zo clean zijn als ze nu lijken... Qua atletiek is het misschien 'schoner' dan in de jaren '80, maar die prestaties zijn werkelijk waar bovenmenselijk.

Idd. Ook wielrennen is nu wel schoner dan in de jaren 90/00, maar ik geloof niet dat het nu schoon is.

En dan hebben ze het afgelopen zondag over 'fairplay' omdat ze niet willen aanvallen als Evans lek rijdt, en dan denk ik "jaja, maar ondertussen allemaal wel lekker slikken en spuiten. Hoezo fairplay?"

Ik vraag me echt af hoe die renners/atleten die pakken zichzelf nu zo voor de gek kunnen houden. Wel pakken, maar ondertussen ook verontwaardigd reageren als er over doping gerept wordt bij interviews. Die hebben dan echt een carrière als acteur misgelopen. Kunnen ze die filmpjes misschien nog als referentie gebruiken bij audities.
pi_114367861
Hèhè eindelijk. Ivailo Gabrovski, de Bulgaar die in Turkije vanuit het niets iedereen naar huis reed, is betrapt op EPO.

Ook bij de vrouwen een dopinggeval, niet toevallig ook iemand uit Oost-Europa. Rasa Leleivyte ook betrapt op EPO.
pi_114368026
Genot, zulke prutsers die vanuit het niets komen op een EPO-kuurtje aan het einde van hun carriere, wat dénk je dan?! :')
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:17:32 #109
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114368297
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:10 schreef TheArt het volgende:
Hèhè eindelijk. Ivailo Gabrovski, de Bulgaar die in Turkije vanuit het niets iedereen naar huis reed, is betrapt op EPO.

Ook bij de vrouwen een dopinggeval, niet toevallig ook iemand uit Oost-Europa. Rasa Leleivyte ook betrapt op EPO.
:? Toch regelmatig goed gereden in de Ronde van Bulgarije en Servie!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:18:29 #110
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114368361
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:13 schreef DeeBee het volgende:
Genot, zulke prutsers die vanuit het niets komen op een EPO-kuurtje aan het einde van hun carriere, wat dénk je dan?! :')
Heb je wellicht toch even het gevoel gehad van winnen :P Toch einde van je carriere :P
pi_114368459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:17 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

:? Toch regelmatig goed gereden in de Ronde van Bulgarije en Servie!
Dat vanuit het niets slaat op iedereen naar huis rijden, want hij heeft nog nooit op dit niveau mensen bergop zo belachelijk gemaakt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:20:32 #112
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114368489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:20 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat vanuit het niets slaat op iedereen naar huis rijden, want hij heeft nog nooit op dit niveau mensen bergop zo belachelijk gemaakt.
Was ook sarcastisch bedoeld :P Was misschien niet helemaal duidelijk.
pi_114368771
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:20 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Was ook sarcastisch bedoeld :P Was misschien niet helemaal duidelijk.
Ah ja, ik interpreteer em nu pas zo :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:53:03 #114
pi_114370530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:10 schreef TheArt het volgende:

Ik vraag me opeens spontaan af hoe het nog met die Tiernan-Locke zou zijn ...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:31:33 #115
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_114456684
quote:
Cycling on Eurosport‏@planetcycling

N. Gezzar #france #athletics positive with EPO!! Where is Damien Ressiot @lequipe ?? An entire page tomorrow? or is it only for cycling?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:37:32 #116
14505 OProg
A Life in Music
pi_114456916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:31 schreef Szura het volgende:

[..]

En waar blijven de busjes van de gendarmerie en de 30 cameraploegen?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:36:51 #117
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114471040
EPO is nog steed popu
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:37:32 #118
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114477408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:31 schreef Szura het volgende:

[..]

Uiteraard komt er een dag voor de OS op de voorpagina een artikel over dit dopinggeval. En wordt de OS zelf naar een mini artikeltje ergens verdwaald in het sportkatern verdreven. Oh nee, dat was met de Giro O-)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_114485947
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:37 schreef OProg het volgende:

[..]

En waar blijven de busjes van de gendarmerie en de 30 cameraploegen?
Idd. De arme drommel, hoe kan hij zich en zijn sport serieus genomen voelen als hij thuis in de woonkamer wacht op de hordes journalisten en een peleton agenten. Sad
  zaterdag 21 juli 2012 @ 03:23:47 #120
14505 OProg
A Life in Music
pi_114488118
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 01:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Idd. De arme drommel, hoe kan hij zich en zijn sport serieus genomen voelen als hij thuis in de woonkamer wacht op de hordes journalisten en een peleton agenten. Sad
Hij telt niet eens mee. ;( :'(
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:08:24 #121
40566 Ericr
Livewrong
pi_114489420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 00:38 schreef Columbiafan het volgende:
Gatlin loopt nu ook gewoon sneller dan voor z'n dopingschorsing, geloofwaardig :')
Iets langzamer, maar komt wel in de buurt van zijn geschrapte WR van 9,77.

Tegelijkertijd, Bolt loopt stukken sneller dan de betrapte Johnson (9,79), Montgomery (9,78) en Gatlin (9,77). Als je dan ziet dat de dopeurs met moeite elkaars records kunnen verbreken blijft het wat vreemd dat Bolt, Powell, Gay en Blake snellere tijden kunnen neerzetten. Een Carter en Mullings komen ook nog in de buurt, 6 man dus die net zo snel of sneller zijn dan gasten waarbij de doping uit de oren spoot.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:27:43 #122
14505 OProg
A Life in Music
pi_114507733
Nu op nederland 3 een hele boeiende docu over dopinggebruik in de atletiek op en in aanloop naar de spelen in Seoul 88.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:12:00 #123
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114509144
Was zeker een boeiende docu ja. Blijft toch altijd weer typerend hoe sporters met stalen gezich blijven beweren dat ze toen schoon waren :') Ik geloof alleen Da Silva.

En natuurlijk ook weer die enorme doofpot voor de spelen van Los Angeles.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:30:40 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114509672
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:12 schreef Redefine het volgende:
Was zeker een boeiende docu ja. Blijft toch altijd weer typerend hoe sporters met stalen gezich blijven beweren dat ze toen schoon waren :') Ik geloof alleen Da Silva.

En natuurlijk ook weer die enorme doofpot voor de spelen van Los Angeles.
idd, toen al groeihormonen uit dode mensen, lewis met een beugel in zijn bek, betrapt op 3 verboden middelen, christen zijn en toch nog keihard liegen/ontkennen!
respect to Ben
  zaterdag 21 juli 2012 @ 21:37:27 #125
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_114509880
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, toen al groeihormonen uit dode mensen, lewis met een beugel in zijn bek, betrapt op 3 verboden middelen, christen zijn en toch nog keihard liegen/ontkennen!
respect to Ben
Vooral die selectieve verontwaardigdheid. Het gebruik van Johnson een grote schande vinden, terwijl jezelf ook gebruikt (hebt). Ben is genaaid, door alleen hem te schorsen (wat ik wel al wist).
pi_114511089
Deze zat er al even aan te komen, getuige het feit dat hij opeens ontbrak in de Hongaarse olympische ploeg.
quote:
Fazekas opnieuw betrapt op doping

BOEDAPEST - De Hongaarse discuswerper Robert Fazekas hangt een levenslange schorsing boven het hoofd nadat hij voor de tweede keer is betrapt op doping. De atleet werd in 2004 zijn olympische titel ontnomen, toen hij in Athene weigerde voldoende urine af te staan voor een dopingcontrole. Dat staat gelijk aan een positieve test. De 36-jarige Hongaar is recentelijk betrapt op steroïden.

De Hongaarse atletiekbond bevestigde dat Fazekas dinsdag voor de tuchtcommissie moet verschijnen om zijn straf aan te horen.

Telesport
  zondag 22 juli 2012 @ 01:07:19 #127
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114518030
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:27 schreef OProg het volgende:
Nu op nederland 3 een hele boeiende docu over dopinggebruik in de atletiek op en in aanloop naar de spelen in Seoul 88.
Zeer boeiende documentaire. Volgens mij waren 6 van de 8 finalisten van de 100 meter op een of andere manier met doping in verband gebracht (geschorst of niet). Ik vond Lewis wel erg hypocriet. Lewis mocht geen eens deelnemen aan die spelen nadat er drie middelen in zijn urine waren gevonden. Verder vond ik het gewijs naar Johnson wel erg hypocriet van Lewis. Lewis vind ik echt een arrogant ventje.
  zondag 22 juli 2012 @ 10:17:01 #128
40566 Ericr
Livewrong
pi_114523223
De middelen die Lewis al dan niet opzettelijk gebruikt heeft vergelijken met de winstrol die Johnson had gebruikt _O- Lewis gebruikte middelen die later voor een gedeelte legaal werden om te gebruiken, Johnson gebruikte hormonale middelen waarvan de werking onomstreden is.

Natuurlijk had Lewis en meer dan 100 anderen ook geschorst moeten worden maar het klimaat rond doping was in die tijd gewoon geheel anders.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:03:27 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_114525291
Lewis gebruikte ook efedrine. Dat is weldegelijk doping.

Het middel is beter bekend als de inleider van de zwanenzang van Diego Maradona in 1994.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 22 juli 2012 @ 12:05:42 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_114525349
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 09:08 schreef Ericr het volgende:

[..]

Iets langzamer, maar komt wel in de buurt van zijn geschrapte WR van 9,77.

Tegelijkertijd, Bolt loopt stukken sneller dan de betrapte Johnson (9,79), Montgomery (9,78) en Gatlin (9,77). Als je dan ziet dat de dopeurs met moeite elkaars records kunnen verbreken blijft het wat vreemd dat Bolt, Powell, Gay en Blake snellere tijden kunnen neerzetten. Een Carter en Mullings komen ook nog in de buurt, 6 man dus die net zo snel of sneller zijn dan gasten waarbij de doping uit de oren spoot.
Bolt zijn WR is 2 tienden sneller dan het WR van Johnson maar interessant genoeg was de topsnelheid van beiden 44 km/h. Bolt zijn topsnelheid was marginaal hoger maar tikte niet de 45 km/h aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_114525897
Ik ben benieuwd naar die zes mogelijke dopinggevallen van 2004.
pi_114525995
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:27 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben benieuwd naar die zes mogelijke dopinggevallen van 2004.
Zat dat in diezelfde docu, dus in de atletiek 6 gevallen op de Spelen van 2004 of is dit ander nieuws?
pi_114526051
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:30 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zat dat in diezelfde docu, dus in de atletiek 6 gevallen op de Spelen van 2004 of is dit ander nieuws?
Het IOC bracht pas geleden naar buiten dat er zes nieuwe verdachte gevallen zijn na het hertesten van 100 A-stalen. Mits de B-stalen ook een positieve test opleveren, kunnen die sporters in kwestie alsnog een sanctie krijgen.
  zondag 22 juli 2012 @ 14:46:56 #134
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114529954
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 12:31 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het IOC bracht pas geleden naar buiten dat er zes nieuwe verdachte gevallen zijn na het hertesten van 100 A-stalen. Mits de B-stalen ook een positieve test opleveren, kunnen die sporters in kwestie alsnog een sanctie krijgen.
dat moeten ze gewoon standaard gaan doen, dat hertesten na 2 jaar ofzo
pi_114564099
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:27 schreef OProg het volgende:
Nog ergens te herzien?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_114564640
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nog ergens te herzien?
uitzendinggemist:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1275570
pi_114577654
En nog maar een geval in de atletiek:

quote:
Atlete Mariem Alaoui Selsouli is voor de tweede keer betrapt op het gebruik van doping. De Marokkaanse mist hierdoor de Olympische Spelen. In Londen gold ze als kandidate voor een medaille op de 1.500 meter.

De 28-jarige Selsouli zat tussen 2009 en 2011 al eens een schorsing uit vanwege het gebruik van epo. Dit jaar won ze zilver op de 1.500 meter bij het WK indoor. Eerder deze maand liep ze bij de Diamond League in Parijs met 8.34,47 de snelste tijd wereldwijd sinds 2006. Die tijd wordt echter niet erkend omdat ze na afloop van de wedstrijden in de Franse hoofdstad positief testte op een diureticum, een middel dat doping kan maskeren.
Selsouli wederom betrapt op doping
pi_114577723
Zelfde soort middel als Fränk Schleck toch?
Album top 100 2024
pi_114577805
Nou dat je het zegt, dat is inderdaad het geval.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:44:34 #140
39333 Zelva
pi_114577834
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:42 schreef Felagund het volgende:
Zelfde soort middel als Fränk Schleck toch?
Yep, maar die wordt voorlopig nog het hand boven het hoofd gehouden.
pi_114580844
Dat soort pakhazen, gewoon op dezelfde voet verder gaan ook en weer je oude tijden verpulveren alsof het niets is en dan weer betrapt worden, prutsers. :N

[ Bericht 1% gewijzigd door DeeBee op 24-07-2012 00:02:26 ]
pi_114581527
Zou deze atlete ook vergiftigd zijn?
Neil LOVES Carrots!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:12:16 #143
39333 Zelva
pi_114581885
Broer Mariem Andy Selsouli zegt dat ze absoluut onschuldig is.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:58:05 #144
pi_114584599
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:12 schreef Zelva het volgende:
Uiteraard ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 juli 2012 @ 23:13:55 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114585581
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:12 schreef Zelva het volgende:
:D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_114585594
Volgens Erik Dijkstra (RTL) had Gilbert vorig jaar zodanig schommelende bloedwaarden, dat hij een officiële waarschuwing van de UCI heeft gekregen. Daarna won hij geen koers meer.

Dit is nieuw voor mij?
  maandag 23 juli 2012 @ 23:15:43 #147
6941 APK
Factual, I think.
pi_114585662
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:14 schreef marcodej het volgende:
Volgens Erik Dijkstra (RTL) had Gilbert vorig jaar zodanig schommelende bloedwaarden, dat hij een officiële waarschuwing van de UCI heeft gekregen. Daarna won hij geen koers meer.

Dit is nieuw voor mij?
Voor mij ook, maar niet echt verbazingwekkend :+
Of eigenlijk wel, als je er over nadenkt...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 23 juli 2012 @ 23:19:37 #148
40566 Ericr
Livewrong
pi_114585856
quote:

Dit is nieuw voor mij?
Was gewoon vergiftigd!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:23:57 #149
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114586064
quote:

Dit is nieuw voor mij?
Hebben de aminozuren van Vansevenant er iets mee te maken? :+
  maandag 23 juli 2012 @ 23:24:13 #150
14505 OProg
A Life in Music
pi_114586076
quote:

Dit is nieuw voor mij?
Ik vraag me af waar hij die wijsheid vandaan heeft.
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 23:32:16 #151
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_114586464
quote:

Dit is nieuw voor mij?
Voor mij ook, hij heeft bronnen binnen de UCI?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 juli 2012 @ 23:33:40 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114586535
Hoe kunnen zijn bloedwaarden nou schommelen, hij reed altijd goed
DeLuna vindt me dik ;(
pi_114586586
Erik Dijkstra?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 23 juli 2012 @ 23:38:43 #154
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114586749
quote:

Dit is nieuw voor mij?
Zal hij vast in Tour gehoord hebben. Fillemon vertelde op de radio dat al die pers onder elkaar vooral zit te roddelen en geruchten zitten te produceren _O-
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 23 juli 2012 @ 23:46:53 #155
pi_114587086
quote:

Dit is nieuw voor mij?
Neem van mij aan , als dat écht zo was , dan had dat vorig jaar allang op de voorpagina van Het Laatste Nieuws gestaan ...

Wat niet wegneemt dat ik ervan overtuigd ben dat Gilbert en Omega Pharma-Lotto vorig jaar "iets" in huis hadden dat de Lotto-ploeg dit jaar niet meer in huis heeft ... Maar ik geloof niet dat ze er hem al dan niet bijna op gepakt zouden hebben en dat dan niet in de pers zou gekomen zijn ...
  maandag 23 juli 2012 @ 23:47:40 #156
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114587108
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Neem van mij aan , als dat écht zo was , dan had dat vorig jaar allang op de voorpagina van Het Laatste Nieuws gestaan ...
er is wel meer achter gehouden in het verleden!
pi_114587110
Ik snap trouwens wel waarom Gabrovski EPO kuurtje nam. Bij winst in Turkije kreeg hij een ton en een leuk appartementje tegenover het risico van 4000 euro boete bij een positieve test.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:49:14 #158
pi_114587169
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er is wel meer achter gehouden in het verleden!
Achter gehouden ? Als er ook maar iets was dat de Vlaamse pers vorig jaar over Gilbert had kunnen vinden dan had het hemelsbreed op de voorpagina gestaan hoor ...
  maandag 23 juli 2012 @ 23:59:58 #159
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_114587588
De Belgische wielerpers, met Vannieuwkerke en Wuijts voorop, houdt Gilbert de hand boven het hoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Van_Poppel op 24-07-2012 00:07:56 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 00:00:03 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114587590
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Achter gehouden ? Als er ook maar iets was dat de Vlaamse pers vorig jaar over Gilbert had kunnen vinden dan had het hemelsbreed op de voorpagina gestaan hoor ...
dan hadden ze de bronnen niet!
pi_114594587
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Wat niet wegneemt dat ik ervan overtuigd ben dat Gilbert en Omega Pharma-Lotto vorig jaar "iets" in huis hadden dat de Lotto-ploeg dit jaar niet meer in huis heeft ... .
Zou het dan niet eerder zijn dat ze iets hadden wat de rest nog niet had, maar nu heeft de rest het ook?

[conspirancymodus]Geleverd door Omega Pharma om eerst te testen op de ploeg, en nu ze de ploeg niet meer sponsoren er maximale winst uitslaan door het aan iedereen te leveren.[/conspirancymodus]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:31:50 #162
67640 SaintOfKillers
pi_114595729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:27 schreef Wombcat het volgende:
[conspirancymodus]Geleverd door Omega Pharma om eerst te testen op de ploeg, en nu ze de ploeg niet meer sponsoren er maximale winst uitslaan door het aan iedereen te leveren.[/conspirancymodus]
Blijkbaar hebben ze hun hele voorraad verkocht en was er niets meer over voor hun eigen ploeg, gezien hun spetterende Tour.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:33:21 #163
pi_114615685
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:59 schreef Van_Poppel het volgende:
De Belgische wielerpers, met Vannieuwkerke en Wuijts voorop, houdt Gilbert de hand boven het hoofd.
Sporza (de TV) misschien wel , maar de geschreven Vlaamse pers ? Die zelfs oppergod Tom Boonen na zijn coke-affaires op de voorpagina afgebrand heeft ? Ik geloof nooit dat die Gilbert een hand boven het hoofd houden , eerder integendeel. Een Vlaamse krantenjournalist die Gilbert kan afmaken zal dat nooit of te nimmer laten liggen ...
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:12:53 #164
39333 Zelva
pi_114654794
IAAF schorst negen atleten wegens doping

Inmiddels toch wel duidelijk welke sport nou eigenlijk het ergst uit de verboden ruif eet.
pi_114656627
De programma-directeur van het Russische (midden-)lange afstand-programma zal ondertussen ook wel ontslagen zijn!
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:58:10 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114656777
ze gebruiken toch allemaal, is een kwestie van goede medische begeleiding of je gepakt wordt of niet!
  zondag 29 juli 2012 @ 21:09:29 #167
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114819483
WADA: 107 athletes banned from Olympics for doping

http://www.cbssports.com/(...)-olympics-for-doping
pi_114820528
Daar zijn vast geen wielrenners tussen, want dan hadden we hun namen al wel geweten.
pi_114849619
Vroeg me af of dit interview met Angel Heredia wel eens in z'n geheel is gepost?

http://www.spiegel.de/spiegel/a-571031.html

Weet dat het heel oud is en dat het een bekende naam is, maar is toch wel topic-waardig (of niet)?
  maandag 30 juli 2012 @ 18:35:23 #170
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_114858255
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:27 schreef Wombcat het volgende:
Daar zijn vast geen wielrenners tussen, want dan hadden we hun namen al wel geweten.
Nadal? die trekt zich ineens terug met "ik ben moe"!
pi_114858313
Is Nadal een wielrenner? :P ;)

Ik bedoelde: als er wielrenners tussen hadden gezeten, dan hadden die namen allang breeduit in de pers gestaan.
pi_115461788
quote:
Jonathan Vaughters geeft dopinggebruik als renner toe

De Amerikaan Jonathan Vaughters, momenteel teammanager van Garmin-Sharp, heeft zaterdag in de New York Times toegegeven dat hij als renner doping heeft gebruikt. 'Ik moest kiezen tussen mijn droom opgeven of valsspelen. Ik koos ervoor om te liegen', aldus Vaughters, die zich naar eigen zeggen altijd schuldig heeft gevoeld over de keuze die hij uiteindelijk maakte. 'Ik haatte het, maar ik was ambitieus.'

'Het schuldgevoel dat ik had, leidde me ertoe om te stoppen met koersen en een professioneel wielerteam te beginnen' waar die keuze niet moest gemaakt worden, gaat Vaughters door. Die keuze werd weggenomen voor zijn renners 'door strenge tests en een culturele verschuiving die de nadruk legde op proper koersen in plaats van winnen.'

Vaughters vertelt verder dat het in de jaren '90 en het begin van deze eeuw makkelijk was om de dopingregels te omzeilen. 'Bij het bekijken van de Olympische Spelen de voorbije twee weken was ik een beetje jaloers, omdat ik weet dat er sinds mijn periode als sporter enorme stappen zijn gezet door velen om doping uit sport te weren. Atleten hebben nu de wetenschap en het vertrouwen dat een wedstrijd proper kan worden gewonnen', aldus de Amerikaan, die zijn eigen dopinggebruik wijt aan de heersende cultuur en de lakse dopingcontroles in zijn tijd.

Vaughters pleit voor het voortzetten van de dopingstrijd, zodat atleten 'een eerlijke kans hebben wanneer ze proper in competitie uitkomen.' De Amerikaan was profrenner van 1994 tot 2003 en won onder meer twee ritten in de Dauphiné Libéré.
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:28:04 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_115465903
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

wat een vuile leugenaar met zijn schone team!!
  zondag 12 augustus 2012 @ 16:33:09 #174
168304 Mani89
pi_115466094
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 16:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat een vuile leugenaar met zijn schone team!!
:') ..
pi_115505104
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Oud nieuws toch? Zal wel te maken hebben met de zaak tegen Armstrong.
pi_115535183
Tyler Hamilton brengt een boek uit op 18 september, laat dat nou ook precies de verjaardag van Lance zijn _O-
pi_115537568
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:59 schreef TheArt het volgende:
Tyler Hamilton brengt een boek uit op 18 september, laat dat nou ook precies de verjaardag van Lance zijn _O-
wat een lul :P
  maandag 20 augustus 2012 @ 21:47:10 #178
pi_115800612
Armstrong krijgt ongelijk van de rechter

Een rechtbank in Austin (Texas) heeft de klacht van Lance Armstrong tegen het Amerikaanse antidopingagentschap Usada afgewezen. De 40-jarige ex-renner verwijt het Usada een oneerlijk proces.

Volgens het Usada heeft Armstrong zich jarenlang gedopeerd. De huidige triatleet hangt een levenslange schorsing boven het hoofd en kan zijn zeven eindoverwinningen in de Tour kwijtspelen.

Door de uitspraak van de rechter kan de zaak tegen Armstrong doorgaan. De oud-renner kan wel nog beroep aantekenen bij het Hof van Beroep. Hij krijgt ook steun van de Amerikaanse wielerbond, die de zaak liever zelf wil behandelen.
pi_115899615
Bartolo Colon suspended 50 games for positive test

http://sports.yahoo.com/n(...)-073143482--mlb.html
pi_115904929
quote:
'Klöden, Kessler, Sinkewitz namen bloeddoping'

Andreas Klöden, Patrik Sinkewitz en Matthias Kessler worden verdacht van bloeddoping. Het Duitse antidopingagentschap NADA is een onderzoek gestart naar de drie renners, meldt Cyclingnews. Het genoemde trio zou zich in 2006 bediend hebben van bloeddoping. De aantijgingen komen voort uit een onderzoek door de openbaar aanklager van Freiburg, die het werk van twee Telekom-artsen analyseerde. Dit duo ging vrijuit, maar de zoektocht leverde wel nieuw bewijs tegen Klöden, Sinkewitz en Kessler op.

Kliniek in Freiburg
Sinkewitz zou het balletje aan het rollen hebben gebracht na zijn positieve test op testosteron in 2007. Hij zou de aanklager verteld hebben dat Klöden en Kessler in 2006 bloeddoping namen in een kliniek van de universiteit van Freiburg. Klöden heeft dopinggebruik altijd ontkend, maar schikte in 2009 wel een zaak door 25.000 euro naar een goed doel over te maken. Ook toen werd zijn naam genoemd in een onderzoek naar bloeddoping in Freiburg.

Kessler werd in 2007 ook betrapt op testosteron en keerde door een zware val niet meer terug na zijn schorsing.
Nee!?!?! Het zal toch niet? :o
pi_115905179
Kloden had ik altijd brandschoon ingeschat.
pi_115905521
Ik kan het me ook niet voorstellen. :')
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:52:54 #183
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115905574
Ik kan mij niet voorstellen dat Klöden van dat zooitje van T-Mobile/Telekom als een van de weinige schoon zou zijn geweest.
pi_115905659
2006 :')
Het grote Fuentes-jaar :')
pi_115906112
En de link tussen freiburg en fuentes was ook niet onbekend toch?
pi_115907296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat Klöden van dat zooitje van T-Mobile/Telekom als een van de weinige schoon zou zijn geweest.
Ik vrees dat je ook wat sarcasme mist :P
pi_115907441
Jeuj. *O* En wat houden we over nadat de einduitslag van de Tour 2006 opgeschoond is van Fuentes-klanten. 1 Pereiro, 2 Sastre. Nummer één en twee uit Spanje dus. :')
pi_115950932
quote:
"Het Britse Paralympisch Comité heeft zijn 300 atleten verboden aan 'boosting' te doen. Boosting is een vorm van doping waarbij verlamde atleten zichzelf pijn doen, om zo hun bloeddruk de hoogte in te jagen en beter te gaan presteren.

Boosting is een vorm van natuurlijke doping. Sommige paralympische atleten - volgens een kleinschalig onderzoek in Peking één op de zes - zijn bereid het te proberen. En daarvoor gaan ze ver: ze breken hun botten, leggen hun eigen testikels in de knoop, blokkeren hun katheters of dienen zichzelf elektroshocks toe. 'Alles om zichzelf pijn te doen', vertelt Craig Hunter, leider van het Britse team, aan de krant The Telegraph. 'Omdat ze verlamd zijn, voelen ze zelf geen pijn, maar de pijnprikkel creëert wel een adrenalinerush. Hun bloeddruk en hartslag schieten naar omhoog.'

Als resultaat zouden ze in staat zijn tot 15 procent beter te presteren. Een vorm van natuurlijke doping dus.

'Boosting is gevaarlijk', zegt Tim Decleir, begeleider van het Belgische paralympische team. 'Het kan leiden tot een hartaanval of een beroerte. Maar neen, wij waarschuwen onze atleten daar niet voor, omdat de praktijk vandaag héél uitzonderlijk is. We kennen onze atleten ook zo goed, dat we het zouden zien als hun bloeddruk plots keihard de hoogte zou inschieten. Maar mochten we iemand herhaaldelijk betrappen, zouden we die uit de selectie verwijderen.'

Ook het Internationaal Paralympisch Comité zegt dat ze 'atleten met een abnormaal hoge bloeddruk' zullen verbieden om mee te doen."
Ahum..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:14:23 #189
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_115951036
wtf
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:14:53 #190
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_115951059
nou testikels in de knoop leggen,
dat ga ik eens proberen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_115951678
WTF inderdaad.
pi_115970635
quote:
De Amerikaanse ex-wielrenner Lance Armstrong zal zijn zeven Tourtitels moeten inleveren. Dat heeft het Amerikaanse antidopingagentschap Usada tegenover Reuters gezegd. Armstrong maakte vandaag op zijn website bekend zijn strijd tegen het antidopingagentschap op te geven, nadat maandag zijn klacht tegen Usada was afgewezen door een rechtbank in Austin (Texas).

'In ieders leven komt een moment dat je tegen jezelf moet zeggen: genoeg is genoeg. Voor mij is dat moment nu gekomen.' Met die woorden begon Armstrong zijn verklaring waarom hij de strijd tegen Usada heeft opgegeven. In een reactie daarop besloot Usada zijn zeven Tourtitels af te nemen.

De 40-jarige Amerikaan zegt helemaal klaar te zijn met alle 'nonsens' die het dopingagentschap over hem heeft verspreid. 'De strijd heeft een enorme tol geëist van mijn gezin en mijn werk voor mijn foundation. Ik ben helemaal klaar met die onzin.'

Armstrong beschuldigde het Usada van schending van zijn grondwettelijke recht op een eerlijk proces. Hij noemde het onderzoek van het agentschap 'een ongefundeerde heksenjacht'. Maar die aanklacht werd maandag door rechter Sam Sparks afgewezen.
bron en meer
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:42:05 #193
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_115970914
je dacht wat gek dat niemand het erover heeft?

Lance Armstrong geeft gevecht met USADA op #2
DeLuna vindt me dik ;(
pi_115971812
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:14 schreef Waaghals het volgende:
nou testikels in de knoop leggen,
dat ga ik eens proberen
ik ben jaloers, het is me nog nooit gelukt!
pi_116037655
Ik ben wel een keer verkeerd gaan zitten.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:56:40 #196
66825 Reya
Fier Wallon
pi_116144664
quote:
Deense wielerofficial betrapt op doping

Sören Svenningsen heeft de wielersport vermoedelijk een curieuze primeur bezorgd. Hij is mogelijk de eerste official die betrapt is op doping.

Voor de Deense wielerbond DCU was de positieve test van het 47-jarige bestuurslid reden om hem per direct te ontheffen uit zijn functie. 'We zijn geschokt. Het is onvergeeflijk dat een bestuurslid van de Deense wielerbond positief is bevonden', reageerde een onthutste bondsvoorzitter Tom Lund woensdag.

Svenningsen was nog actief als veteraan. Een dopingcontrole na een wielerwedstrijd op 30 juni werd hem fataal. De controleurs troffen in zijn urine sporen van liefst drie verboden stimulantia aan.
Curieus verhaal.
pi_116159356
_O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 augustus 2012 @ 23:01:57 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_116169075
quote:
Fränk Schleck voor Luxemburgse Tuchtcommissie tegen doping

Fränk Schleck is verschenen voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping (CDD). Dat meldt de Luxemburgse website www.lessentiel.lu, die de informatie haalde van 'een bron dicht bij het onderzoek'.

De oudste van de broertjes Schleck werd positief bevonden op het gebruik van xipamide, op 14 juli tijdens de Ronde van Frankrijk, en moest woensdag verschijnen voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping. De commissie moet de strafmaat van Schleck bepalen, dat zal in de komende weken gebeuren.

Schleck zelf ontkende met klem dat hij doping had gebruikt en ging op zoek naar 'de wijze waarop de verboden stof in zijn lichaam was terecht gekomen'.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_116235723
Volgens Hamilton was Riis degene die hem met Fuentes in contact bracht. Zou ook de betaling voor trainingsadvies van F.Schleck verklaren (en Jaksche en Basso deden natuurlijk ook de Riis-Fuentes dubbel).
pi_116239385
Riis :r

[ Bericht 86% gewijzigd door JohnDDD op 31-08-2012 17:42:26 ]
pi_116241113
Hoewel ik hem een goede en sluwe ploegleider vind, moet ik zeggen dat het toch wel wrang is dat die Riis maar overal mee wegkomt.
pi_116298084
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:27 schreef Ereinion het volgende:
Volgens Hamilton was Riis degene die hem met Fuentes in contact bracht. Zou ook de betaling voor trainingsadvies van F.Schleck verklaren (en Jaksche en Basso deden natuurlijk ook de Riis-Fuentes dubbel).
En Riis voelde zich toch zo bedrogen door Basso :')
  zondag 2 september 2012 @ 11:30:12 #203
67640 SaintOfKillers
pi_116298250
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En Riis voelde zich toch zo bedrogen door Basso :')
Dat kan ook een andere oorzaak hebben. Misschien omdat hij de bekende "neem nooit de naam van je hond als codenaam" wijsheid had genegeerd.
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:15:59 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_116386302
http://www.wielerflits.nl(...)ingarts-fuentes.html

En weer een schepje er bovenop. Hoewel niet echt een nieuw schepje.
pi_116446816
quote:
Vaughters confirms past doping by Danielson, others at Garmin

Jonathan Vaughters of Garmin-Sharp has hired a number of ex-dopers to his team – and is one himself. He did not sign Jörg Jaksche when the German had served out his doping ban, but it had nothing to do with "omerta" or black-listing in the peloton – it was simply due to a personality conflict.

Writing openly in the Cyclingnews forum, Vaughters further said that Tom Danielson, Christian Vande Velde and David Zabriskie had doped in the past, bluntly discussed personalities on the team and discussed his standards for hiring riders, all the while relating virtually all of it to doping.

"CVV, Zabriskie, Danielson, while all clearly have a past, and from an ethical standpoint are no different from JJ, there is a very pragmatic difference," wrote Vaughters. "That difference is performance based. Basically, I knew from what my time at USPS, how "inside" or not those riders were. Based on this, I knew their transgressions, while ethically the same as JJ's, were much less in terms of enhancing performance. Therefore, I knew they could perform close to their enhanced level, clean."

He was specific about Danielson, and how he looked to solve the rider's problem. "So, Tommy D... Here's a guy that has used o2 vector doping, and with some success [Oxygen vector doping refers to increasing oxygen delivery to the muscles via increased hemoglobin, ed.]. But when you test him, without o2 vector doping, you quickly see this guy has massive aerobic ability. O2 transport isn't the limiting factor with his body/mind. However, he is not a mentally strong athlete. He succumbs to nerves and pressure very easily.

"So, in looking at his physiology and psychology, the rate limiting factor is the latter, not the former. So, working on that makes huge strides. Giving him o2 vector doping is akin to putting a bigger engine in a car with a flat tire, because you want it to go faster. yes, it will make the car with the flat tire go faster, but you could just go ahead and fix the flat tire instead?"

What are his requirements for hiring someone? Ex-doper or clean rider, "I treat them the same. With one condition: That they will ride clean on my team.

"How do I pick? Talent, work ethic, and personality. the above things aren't part of my consideration, because quite frankly taking the Sky/new suisse team stance on "we're hiring no one with a known history in doping" is just stupid in cycling today. It's just glorifying those who managed to slip by and damning those who got caught, even though the crime is exactly the same. It's ethically untenable for me.

"So, I do it in a way that i get some **** for hiring Millar and Dekker, and I get some **** for not hiring Jackshe [sic, ed.], but I can sleep knowing that I'm not choosing based on public perception or some BS PR strategy. Just on how they will ride, clean."

And when accused of writing specifically about some of his own riders while being vague about his own past, he wrote:

"I didn't go into any details about anyone. No names. Nothing. Same as me. All that will be public, eventually. That's been an inevitability for almost 3 yrs now. Just wait."

Why Jaksche didn't ride for Vaughters

Jaksche told Cyclingnews this week that he was unable to get a new contract after his ban expired due to hypocrisy within the sport. Vaughters, however, strongly denied that.

"Have any of you ever met Jackshe [sic, ed.]? Sorry, but his confession, level of transparency has nothing to do with my decision on him. Good for him to come clean!" he wrote. "I still would not hire the guy! I had my original $10M investor telling me I should hire hire him. And? Still I said NO! Why? Because he won't fit in and he won't perform well. That's my subjective judgement. Period."

Going into more detail, he said, "Jorge loved to gossip gossip gossip during his time in the peloton. He loved calling anyone and everyone else a doper. He was always intent on figuring out the new, next best method. He's a very smart guy.

"So, quite simply, I don't want that personality on my team.

"As for non-performance, Jorge didn't think of himself as a worker, he wanted to be a leader. I didn't think he had the physiological or social qualities to be a leader. Nor did I think he'd accept being a worker."

Vaughters also explained his reasons for signing David Millar and Thomas Dekker after they had returned from their doping bans. Millar had "physiological qualities to perform clean. Not as good as before, but damn good."

Dekker had the those same possibilities, but it "remains to be seen if he can handle the role shift now that he isn't quite as fast."

In fact, he was quite blunt in his assessment of the Dutch rider. "Thomas is an arrogant prick. Or was. hugely insecure guy. It's been a lot of work with him. A lot...."
pi_116449460
Dekker dus nog steeds een arrogante lul, zou me weinig verbazen als hij na dit jaar op zoek kan naar een nieuwe ploeg. Misschien dat hij wel eens de rol van werker op zich neemt maar ik neem aan dat Garmin genoeg van dat soort knechten kan vinden.

Nog een zinnetje over Dekker :

quote:
Dekker was also " all in" at times, and if you'll notice, he's struggling. I hope that will change, but we will see.
Had ook betrekking op Jaksche overigens, niet zo vreemd aangezien ze beiden graag bij Cecchini kwamen voor de goede koffie en zijn trainingsadviezen. Iets waar ze tegenwoordig zwemcoaches voor hebben.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:05:31 #207
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_116449712
Dat heeft Dekker wel nodig, iemand die hem even naar beneden haalt want door die docu heb ik niet het idee dat iemand in zijn omgeving dat zou doen.

Wel opmerkelijk wat die over Danielson heeft gezegd, dat is waarschijnlijk dus nog een van de 10 getuigen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 6 september 2012 @ 13:36:23 #208
168304 Mani89
pi_116457076
Respect voor Museeuw dat hij zo naar voren durft te treden.

quote:
Museeuw calls for doping confessions from past riders

Cycling “must break with the hyprocrisy” around doping

Doping and EPO were established in the peloton in the 1980s and 1990s, says Johan Museeuw, who has called on his former colleagues to confess their doping. The Belgian has in the past acknowledged his own doping use during his successful career.

"I am the first to admit it openly, and perhaps many people will blame me that I break the silence, but it must be: virtually everyone took doping at that time,” he told the Gazet van Antwerpen.

"We must break with the hypocrisy. The only way to come out of that murderous spiral is to break the silence, the silence that continues to haunt us.”

Everyone must confess to their part, he said. “If we do not then the borrowing into the past will continue. Only a collective mea culpa is the way to the future.”

Doping was a fact of life at that period, he said. “In the 80s and 90s everyone knew what each other was doing but never said a word about doping. Using doping was something everyone did. Eventually it became a part of your lifestyle."

But the peloton is cleaner now, he said. “Because it 'is' better, now. Never before has racing been so clean, I'm sure. But that data is completely snowed under” since many of those involved refused to tell the truth about “the things that went wrong in the past. The omerta of the past prevents cycling from now starting again with a clean slate."

Museeuw rode professionally from 1988 to 2004. Among his many victories, he won both Paris-Roubaix and the Tour of Flanders three times each.

http://www.cyclingnews.co(...)ons-from-past-riders
  donderdag 6 september 2012 @ 13:49:49 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_116457504
En ook de pers hier heeft het over genomen:

quote:
Museeuw: 'Alle wielrenners gebruikten doping'
Oud-wielrenner Johan Museeuw heeft donderdag in de Belgische krant Gazet van Antwerpen dopinggebruik nogmaals toegegeven. 'Misschien zullen veel mensen me kwalijk nemen dat ik de stilte doorbreek, maar het móét: doping nemen hoorde er destijds voor nagenoeg iedereen gewoon bij', zegt de Belg die eerder al opbiechtte in de herfst van zijn loopbaan een greep naar verboden middelen te hebben gedaan.

Museeuw hoopt dat zijn ex-collega's willen toegeven wat er in de jaren '80 en '90 in het peloton gebeurde. 'We moeten breken met de hypocrisie. De enige manier om uit die moordende spiraal te komen is een afrekening met de voortdurende ontkenning, het stilzwijgen dat ons maar blijft achtervolgen.'

'Iedereen wist het van elkaar maar er werd met geen woord over doping gerept', vervolgt Museeuw, die ook de affaire rond Lance Armstrong nog even aanstipt. 'Als dat de aanzet mag zijn om af te rekenen met de epo-jaren en alles wat er toen gebeurde, dan is dit gedoe toch nog ergens goed voor geweest.' Museeuw ziet de wielersport steeds schoner worden. 'Daar ben ik zeker van. Maar de omerta van vroeger belet dat er met een schone lei kan worden begonnen.'
Duidelijk verhaal.
pi_116458214
http://stevetilford.com/?p=21510

Veteraan Steve Tilford doet nog een duit in het zakje in de zaak Vaughters/Danielson.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:30:27 #211
39333 Zelva
pi_116458828
Who the fuck is Steve Tilford :')
pi_116459909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:30 schreef Zelva het volgende:
Who the fuck is Steve Tilford :')
4x veldrit kampioen USA en zowel op de weg, MTB als in het veldrijden succesvol. Won ooit (1983) de eerste USA MTB-titel. Rijdt nog steeds overigens.
pi_116460136
Vaughters zegt nu dat het "sheer stupidity" was om zo open te discussiëren op een internetforum, en dat hij "caught up in the debate" was.

Iets anders: Hamilton was in 2007 renner bij Tinkoff. Hamilton zegt nu dat Oleg Tinkoff zei "I don't care what you do, just dont get caught." Tinkoff is nu een van de hoofsponsoren van Riis...
pi_116460313
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:14 Fuentes ontmoet #Hamiilton tijdens de Tour '02, voor bloedtransfusies tijdens de rustdagen. Sms'jes op prepaid toestellen: 'The drive is 167 reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:49 kilometres long'. De tekst deed er niet toe. Het betekende dat #Hamilton naar een vooraf afgesproken hotel moest, naar kamernummer 167. reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:44:59 #Hamilton gaat met pet en zonnebril die hotels binnen. Hart bonkt als een idioot. Als Fuentes opendoet, 'I felt like hugging him.' reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:50:27 Het wielerpeloton kent de omerta, maar als je er middenin zit is het peloton juist 'positively chatty', aldus #Hamilton. Het peloton was... reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:51:25 'Facebook on wheels', de informatie vloog over en weer. De jacht naar het volgende wonderproduct was 'too tempting'. #Hamilton reageer retweet
Iets zegt mij dat ik dat boek van Hamilton wil gaan lezen...
  donderdag 6 september 2012 @ 15:13:28 #215
39333 Zelva
pi_116460327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

4x veldrit kampioen USA en zowel op de weg, MTB als in het veldrijden succesvol. Won ooit (1983) de eerste USA MTB-titel. Rijdt nog steeds overigens.
Was een retorische vraag.
pi_116460379
Vaughters probeert alvast damage control uit te voeren, weet waarschijnlijk ook wel welke onthullingen er komen uit de Usada-stukken.
pi_116461525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Ericr het volgende:
Vaughters probeert alvast damage control uit te voeren, weet waarschijnlijk ook wel welke onthullingen er komen uit de Usada-stukken.
Dat is ook meteen de enige interessante passage uit het stukje van die Tilford, dat voor de rest toch vooral verzuurd is.
pi_116461618
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:43 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is ook meteen de enige interessante passage uit het stukje van die Tilford, dat voor de rest toch vooral verzuurd is.
Toch ook wel begrijpelijk, als je zelf niet gebruikt (?) en je ziet alle bedriegers rijk worden.
pi_116461672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch ook wel begrijpelijk, als je zelf niet gebruikt (?) en je ziet alle bedriegers rijk worden.
Het hele verhaal hangt van aannames en (voor)oordelen over de persoon Danielson aan elkaar.
pi_116461869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Ericr het volgende:
Op zich een plausibele verklaring inderdaad, maar dan speelt hij het wel erg goed. Zijn posts kwamen meteen al op me over zoals hij het in zijn eigen verklaring zegt:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:07 schreef marcodej het volgende:
Vaughters zegt nu dat het "sheer stupidity" was om zo open te discussiëren op een internetforum, en dat hij "caught up in the debate" was.
Daarbij vind ik zijn opmerkingen over Dekker dan ook moeilijk te plaatsen. Maar die heeft JV dan maar bewust geslachtofferd neem ik aan?

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je altijd wel een negatieve samenzweerverklaring kunt vinden bij welke opmerking dan ook.
pi_116461959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het hele verhaal hangt van aannames en (voor)oordelen over de persoon Danielson aan elkaar.
Het hele verhaal staat of valt wat mij betreft met De Waarheid, die ik in dezen lastig te bepalen vind.
  donderdag 6 september 2012 @ 15:53:51 #222
39333 Zelva
pi_116461970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit dus ja. De afgunst of haat tegenover Danielson druipt van elk woord af.
pi_116463418
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:12 schreef marcodej het volgende:
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:14 Fuentes ontmoet #Hamiilton tijdens de Tour '02, voor bloedtransfusies tijdens de rustdagen. Sms'jes op prepaid toestellen: 'The drive is 167 reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:49 kilometres long'. De tekst deed er niet toe. Het betekende dat #Hamilton naar een vooraf afgesproken hotel moest, naar kamernummer 167. reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:44:59 #Hamilton gaat met pet en zonnebril die hotels binnen. Hart bonkt als een idioot. Als Fuentes opendoet, 'I felt like hugging him.' reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:50:27 Het wielerpeloton kent de omerta, maar als je er middenin zit is het peloton juist 'positively chatty', aldus #Hamilton. Het peloton was... reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:51:25 'Facebook on wheels', de informatie vloog over en weer. De jacht naar het volgende wonderproduct was 'too tempting'. #Hamilton reageer retweet
Iets zegt mij dat ik dat boek van Hamilton wil gaan lezen...
Ik ook. :D
pi_116463891
Verhaal over zijn ontmoeting met een woeste, licht naar alcohol ruikende Lance was ook wel sappig :9.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:43:22 #225
6941 APK
Factual, I think.
pi_116468595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:54 schreef Ericr het volgende:

Dekker dus nog steeds een arrogante lul, zou me weinig verbazen als hij na dit jaar op zoek kan naar een nieuwe ploeg. Misschien dat hij wel eens de rol van werker op zich neemt maar ik neem aan dat Garmin genoeg van dat soort knechten kan vinden.
Blijkbaar niet:

quote:
Dekker nog twee jaar bij Garmin.

Wielerploeg Garmin heeft het contract van Thomas Dekker met twee seizoenen verlengd.

De donderdag 28 jaar geworden coureur, die tussen juli 2009 en juli 2011 een dopingschorsing uitzat, rijdt nu tot eind 2014 in dienst van de Amerikaanse ploeg.

nos.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_116493056
Als ik wat rondzoek op internet over de geschiedenis van epo en de doping in die jaren met de italiaanse dokters dan lees je steeds dat de waalse pijl van 1994 met Berzin, Furlan en Argentin het grote epo moment was http://www.sportgeschiede(...)e-pijl-van-1994.aspx. Daar kan ik overigens geen beelden van vinden.

Maar nergens lees ik dezelfde achterdocht bij het mapei podium van 1996 in parijs roubaix. Dat is toch ook geen zuivere koffie geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Roubaix_1996
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:54:52 #227
67640 SaintOfKillers
pi_116493821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:36 schreef Mani89 het volgende:
Respect voor Museeuw dat hij zo naar voren durft te treden.

[..]

Ondertussen zijn er reacties en die zijn grotendeels... negatief.

Edwig Van Hooydonck (who else) vindt dat je renners als Museeuw geen platform meer moet geven en heeft liever dat er over de huidige generatie moet worden geschreven, want die verdienen het volgens hem tenminste.

Ook een hoop renners uit het huidige peloton worden het stilaan beu. Die zeggen dat de vorige generatie de dopingperiode al 10 jaar aan het afsluiten is en dat dit maar blijft duren.
pi_116494522
Tsja Museeuw. Die was nog journalisten aan het bedreigen een paar jaar terug toen ze het hadden over zijn dopinggebruik.
pi_116496689
ze zijn al 10 jaar bezig met het opschonen,maar de wielersport is niet meer te redden en bekentenissen uit het verleden helpen toch niets!
het zijn de doktoren die hun expirimenten moeten staken,maar die verdienen er teveel aan!
Je zou eigenlijk die doktoren en medicijnen fabrikanten moeten aanpakken,maar daar is teveel geld mee gemoeid!
pi_116497232
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef THEFXR het volgende:
ze zijn al 10 jaar bezig met het opschonen,maar de wielersport is niet meer te redden en bekentenissen uit het verleden helpen toch niets!
het zijn de doktoren die hun expirimenten moeten staken,maar die verdienen er teveel aan!
Je zou eigenlijk die doktoren en medicijnen fabrikanten moeten aanpakken,maar daar is teveel geld mee gemoeid!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit altijd vrij kansloze opmerkingen vindt. Je kan ook zeggen de sport an sich is niet meer te redden, want in zowat elke tak van sport wordt doping gebruikt. Het dopingvrij maken van de gehele sport, en dus ook het wielrennen, is een utopie. Het doel is gewoon om het zoveel mogelijk uit te bannen. Daarbij helpen, hoe vervelend het ook is, deze verhalen ook bij. De volgende stap is het definitief verwijderen van types als Riis uit de wielersport, want het is en blijft de schande als je dit soort verhalen ook weer leest dat deze man nog steeds in de sport aanwezig is.
pi_116497447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat ik dit altijd vrij kansloze opmerkingen vindt. Je kan ook zeggen de sport an sich is niet meer te redden, want in zowat elke tak van sport wordt doping gebruikt. Het dopingvrij maken van de gehele sport, en dus ook het wielrennen, is een utopie. Het doel is gewoon om het zoveel mogelijk uit te bannen. Daarbij helpen, hoe vervelend het ook is, deze verhalen ook bij. De volgende stap is het definitief verwijderen van types als Riis uit de wielersport, want het is en blijft de schande als je dit soort verhalen ook weer leest dat deze man nog steeds in de sport aanwezig is.
tjonge,tjonge, je begrijpt het niet, altijd maar de wielrenners in de beklaagdebank zetten, het ligt niet aan hun,maar aan het gehele circus erom heen!
pi_116497692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tjonge,tjonge, je begrijpt het niet, altijd maar de wielrenners in de beklaagdebank zetten, het ligt niet aan hun,maar aan het gehele circus erom heen!
Wat denk je dat ik met het laatste deel van mijn verhaal net bedoelde :X
pi_116498503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik met het laatste deel van mijn verhaal net bedoelde :X
wat bedoel je met kansloze opmerking? kan je niet accepteren dat je door topsporters en dan vooral alle wielrenners bedonderd wordt?
in 1903 reden ze de tour op cocaine
hier een overzicht (voor als je tijd over hebt ;) )
http://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France
pi_116498645
Succes Art
pi_116498699
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
Succes Art
Dit is hopeloos. Ga ik niet eens meer op in ook.
pi_116503007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:
Als ik wat rondzoek op internet over de geschiedenis van epo en de doping in die jaren met de italiaanse dokters dan lees je steeds dat de waalse pijl van 1994 met Berzin, Furlan en Argentin het grote epo moment was http://www.sportgeschiede(...)e-pijl-van-1994.aspx. Daar kan ik overigens geen beelden van vinden.

Maar nergens lees ik dezelfde achterdocht bij het mapei podium van 1996 in parijs roubaix. Dat is toch ook geen zuivere koffie geweest.

Omdat Parijs-Roubaix een wedstrijd is waar vaak de sterkste wint en doorgaans een elitegroepje met de sterkeren wegrijdt. Gezien die ploegsamenstelling toen was het geen verrassing dat ze zo dominant aanwezig waren (Ballerini was ook nog meegeweest als die niet meermaals was lekgereden en toen die niet mee was was dat een blok aan het been van Tschmil, Ekimov en Zanini). Waarmee ik niet zeg dat Mapei destijds zuivere koffie was, maar gezien de verhoudingen destijds was dat bij lange na niet zo opvallend als Gewiss in de Waalse Pijl.
pi_116503128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Omdat Parijs-Roubaix een wedstrijd is waar vaak de sterkste wint en doorgaans een elitegroepje met de sterkeren wegrijdt. Gezien die ploegsamenstelling toen was het geen verrassing dat ze zo dominant aanwezig waren (Ballerini was ook nog meegeweest als die niet meermaals was lekgereden en toen die niet mee was was dat een blok aan het been van Tschmil, Ekimov en Zanini). Waarmee ik niet zeg dat Mapei destijds zuivere koffie was, maar gezien de verhoudingen destijds was dat bij lange na niet zo opvallend als Gewiss in de Waalse Pijl.
aha heldere uitleg. Ik kan me het niet meer precies herinneren hoe het destijds allemaal ging en hoe de verhoudingen lagen. Alleen zat ik zo wat rond te lezen over epo en na het lezen van de 1,2,3 van gewiss bedacht ik me dat dat bij mapei ook zo gebeurt was.
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:11:40 #238
pi_116506617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:

Ik denk dat dat podium er vooral mee te maken had dat dat seizoen de beste kasseirenners gewoon in de Mapei-ploeg zaten. (wat niet wegneemt dat ze ook gedopeerd waren natuurlijk)
pi_116522255
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE88611Z20120907

UCI gaat de sancties van Usada tegen Armstrong niet aanvechten bij het CAS.

Ook in dat artikel :

quote:
McQuaid also asked the USADA to provide the UCI with three Garmin-Barracuda riders' files after their own team manager Jonathan Vaughters hinted this month that they had doped earlier in their careers.

"We need to see if Jonathan Vaughter's accusations have any substance so we can see if we take action against these riders," said McQuaid.
pi_116529473
Hoewel onrechtvaardig ten opzichte van de recente zondaars, denk ik dat er weinig anders opzit.

http://www.nu.nl/sport/29(...)-dopingzondaars.html

quote:
UCI denkt aan generaal pardon voor dopingzondaars

HOOFDDORP - Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielerunie UCI noemt het instellen van een generaal pardon voor dopingzondaars uit het verleden een optie.

Ik vermoed dat er ruimte voor is en ik denk dat de UCI het kan instellen, zegt McQuaid in een interview met Associated Press. Dit onderwerp zal ik later deze maand aankaarten bij het uitvoerend comité.

De bestuurder kan nog niet in detail treden over wie in aanmerking kan komen voor de amnestie en voor welke periode hij moet gelden. We moeten werken binnen de wereldwijde antidopingcode.

De UCI zal later deze maand ook beslissen of ze in beroep gaat tegen het besluit van het USADA om Lance Armstrong zijn zeven Tourzeges af te nemen.
Tevens gaat McQuaid kijken naar enkele uitlatingen van teammanager Jonathan Vaughters van Garmin-Sharp.

Die schreef eerder deze week op het forum van Cyclingnews dat drie van zijn renners, David Zabriskie, Tom Danielson en Christian Vande Velde, in het verleden doping hebben gebruikt.

Door: NUsport
pi_116529671
Bijzonder slecht idee! Vrijbrief om ook nu doping te gaan/blijven gebruiken omdat je er mee wegkomt. De beerput moet dus vooral open en niet weer worden gedempt net als er met de zaak Fuentes voor een groot deel is gedaan.
pi_116530161
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:12 schreef alpeko het volgende:
Bijzonder slecht idee! Vrijbrief om ook nu doping te gaan/blijven gebruiken omdat je er mee wegkomt. De beerput moet dus vooral open en niet weer worden gedempt net als er met de zaak Fuentes voor een groot deel is gedaan.
Lees even goed. Nergens staat dat de dopingzonders van nu niet bestraft moeten/gaan worden.
pi_116530315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lees even goed. Nergens staat dat de dopingzonders van nu niet bestraft moeten/gaan worden.
Hoe moet ik een pardon wel zien dan?
pi_116530736
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoe moet ik een pardon wel zien dan?
Nou ja, zie het zo. Een hele generatie is zo vergiftigd geweest dat je bij wijze van spreken een heel decennium aan uitslagen moet schrappen om het op te schonen. Dat is niet te verkopen, dan kun je beter maar met de nodige morele bezwaren een generaal pardon voor heel die lichting afkondigen.
pi_116530864
De UCi weet nog niet hoe en wanneer. Ze kunnen het zichzelf makkelijk maken door gewoon die verjaringsgrens van 8 jaar te gebruiken. dus alle vergrijpen van voor 2004 niet aanpakken.
pi_116531141
Ik ben het in die zin met alpeko eens dat het wel een vrijbrief is om te gebruiken wanneer het merendeel al gebruikt. Ik vind het wel een vreemd signaal. Ik zie de oplossing van het dopingprobleem -voor zover mogelijk- juist altijd in het structureel vasthouden en steeds weer hertesten van urine en bloed. (Heb het idee dat dat nu nauwelijks, en zeer willekeurig gebeurd.)
pi_116532275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, zie het zo. Een hele generatie is zo vergiftigd geweest dat je bij wijze van spreken een heel decennium aan uitslagen moet schrappen om het op te schonen. Dat is niet te verkopen, dan kun je beter maar met de nodige morele bezwaren een generaal pardon voor heel die lichting afkondigen.
Als het alleen om het niet schrappen van uitslagen gaat, ben ik er niet op tegen. Maar ik vrees dat dat ook gaat betekenen dat ze oude zaken laten rusten. Het zou goed voor de sport zijn als de waarheid rondom die jaren boven tafel komt. Ook om de sport te zuiveren van mensen als Bruyneel en Riis.
pi_116532580
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als het alleen om het niet schrappen van uitslagen gaat, ben ik er niet op tegen. Maar ik vrees dat dat ook gaat betekenen dat ze oude zaken laten rusten. Het zou goed voor de sport zijn als de waarheid rondom die jaren boven tafel komt. Ook om de sport te zuiveren van mensen als Bruyneel en Riis.
Daar ben ik het wel mee eens. Al die uitslagen schrappen is onbegonnen werk. Maar mensen als Riis, Saiz en Bruyneel horen inderdaad niet in het peloton thuis. Dat kun je niet meer verkopen.
pi_116532609
Generaal pardon voor iedereen tot aan, zeg, 2008. Dus inclusief nog actieve renners. Maar dan alleen als ze met hun volledige verhaal en alles wat ze weten voor de dag komen. Mocht daarna nog iets uitkomen, verdubbelt de straf. Geldt ook voor begeleiders. In zo'n geval kan ik het er nog wel mee eens zijn.
pi_116532631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Al die uitslagen schrappen is onbegonnen werk. Maar mensen als Riis, Saiz en Bruyneel horen inderdaad niet in het peloton thuis. Dat kun je niet meer verkopen.
Ben ik erg paranoia als ik het een bijzonder tijdstip vind, vlak voordat eventuele omkopings beschuldigingen rondom om UCI en Armstrong hard gemaakt kunnen gaan worden?
pi_116532685
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:49 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ben ik erg paranoia als ik het een bijzonder tijdstip vind, vlak voordat eventuele omkopings beschuldigingen rondom om UCI en Armstrong hard gemaakt kunnen gaan worden?
Nee, in Aigle ruiken ze onraad. Maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat amnestie an sich onlogisch is.
pi_116532874
Maar gaat die amnestie dan ook inhouden dat alle uitslagen weer in ere worden hersteld? Of gaat het dan alleen om de nog niet ontdekte/veroordeelde gevallen?
pi_116533287
Joh, straks vinden ze weer een nieuw doping product wat pas tientallen jaren later terug te vinden is. Krijg je weer hetzelfde. Gewoon straffen en schrappen. Ook de renners hebben het er naar gemaakt. Hoe oneerlijk tegen over de jonge profs die stopten omdat zij niet massaal aan de doping wilden.

Hypocriete eikels, alles moet maar weet in de doofpot.
pi_116533502
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:16 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Joh, straks vinden ze weer een nieuw doping product wat pas tientallen jaren later terug te vinden is. Krijg je weer hetzelfde. Gewoon straffen en schrappen. Ook de renners hebben het er naar gemaakt. Hoe oneerlijk tegen over de jonge profs die stopten omdat zij niet massaal aan de doping wilden.

Maar er zit nogal een verschil tussen moreel wenselijk en technisch uitvoerbaar.
pi_116533600
Armstrong moet gewoon het begin van e beerput zijn, niet het einde wat de ouwe ier en andere willen.

Ik zeg ook niet dat we nog even opzoek moeten naar indurains pies in een vriezer, maar wat naar boven komt kan best bestraft worden en zeker uit de uitslagen geschrapt worden.
pi_116533661
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:16 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

Dit inderdaad.
Door nu alles in de doofpot te stoppen, geef je een signaal af dat als iedereen gebruikt en de overgrote meerderheid niet direct gepakt wordt, maar pas jaren later, het dus OK is.
pi_116534136
quote:

dat hebben ze al!
pi_116534252
Riise loopt nog lekker rond anders.
pi_116534314
En daarom kan amnestie niet zonder een schuldbekentenis. Dat wisten ze in ZuidAfrika al.
  zaterdag 8 september 2012 @ 15:46:30 #260
pi_116535622
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:54 schreef thijsdetweede het volgende:
En daarom kan amnestie niet zonder een schuldbekentenis. Dat wisten ze in ZuidAfrika al.
Inderdaad, daarom kan ik ook beter leven met het idee dat Museeuw de kasseikoersen van zijn generatie domineerde dan met Armstrong die de Tour domineerde. Die eerste geeft - weliswaar ook onder het argument 'iedereen deed het' - tenminste toe dat hij zich zwaar gedopeerd heeft. Lance absoluut niet.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:29:13 #261
14505 OProg
A Life in Music
pi_116634659
quote:
Pozzato set to face CONI over Ferrari relationship
Filippo Pozzato will once again face the Italian Olympic Committee (CONI) at 1045am Tuesday after admitting to receiving training programs from the controversial and banned Dr Michele Ferrari from 2005 to 2009. Pozzato has already stood before CONI in late June with the Committee set to request a formal ban.

Pozzato has already been officially charged and the Farnese Vini-Selle Italia rider could receive a one-year ban from competition, as stated by the Italian Cycling Federation (FCI).

The FCI forbids all Italian UCI license holders from consulting with the Ferrari, who received a life ban in 2002. Pozzato admitted to working with the doctor after reports by La Repubblica of intercepted phone conversations where Pozzato allegedly requests the services of Ferrari.
- Niet wakker - dit is nu dus gewoon een mededeling. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door OProg op 11-09-2012 09:46:46 ]
pi_116634951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:29 schreef OProg het volgende:

[..]

An sich ook weer vreemd. Je zou die afwijkende bloedwaarden waarvoor hij al een schorsing heeft gehad toch wel aardig kunnen matchen met het contact met Ferrari.
Ben je niet in de war met Pellizotti of zit ik er nu helemaal naast?
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:46:18 #263
14505 OProg
A Life in Music
pi_116635001
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Pellizotti of zit ik er nu helemaal naast?
Zow. :') :')

Ik ben dus echt gewoon volledig niet wakker. Had het stukje gelezen en dacht ook echt dat het over Pellizotti ging. Zag zelfs zijn knar voor me. :')
pi_116645153
quote:
Wit-Russische coach dopeerde olympisch kampioene zonder haar medeweten

Nazdeya Ostapchuk, de Wit-Russiche kogelstootster die haar gouden medaille op de Olympische Spelen in Londen moest inleveren wegens dopinggebruik, heeft van het Wit-Russische Antidopingagentschap een schorsing van slechts één jaar gekregen. De atlete kwam er zo goedkoop van af omdat haar coach Alexander Yefimov beweert de doping zonder haar medeweten toegediend te hebben en er dus sprake is van verzachtende omstandigheden. Yefimov kreeg als hoofdbeschuldigde een schorsing van vier jaar. Dat maakte het Wit-Russische Antidopingagentschap dinsdag bekend.

'Yefimov deed het verboden product metenolone (een anabolische steroïde, red) in haar eten omdat hij verontrust was door haar middelmatige resultaten in de aanloop naar de Spelen. De coach ging te werk tijdens het trainingskamp in Wit-Rusland, enkele dagen voor de start van de Olympische Spelen', verduidelijkte de woordvoerder van het antidopingagentschap.

Nazdeya Ostapchuk had op 6 augustus olympisch goud veroverd in Londen, dankzij een worp over 21m36 in de finale. Uit een dopingcontrole van een dag voordien bleek echter dat er sporen van het verboden middel metenolone in haar urine zaten. Ook meteen na haar competitie moest ze een plasje afleveren, en ook dat bleek positief op hetzelfde middel.

Daarom besliste het IOC dat ze onmiddellijk gediskwalificeerd en uit de uitslag geschrapt werd en moest ze zo snel mogelijk haar medaille en olympisch diploma inleveren.
De Nieuw-Zeelandse wereldkampioene Valerie Adams, oorspronkelijk tweede met een worp over 20m70, werd zo de nieuwe olympisch kampioene. Het zilver ging naar de Russin Evgeniia Kolodko (20m48), het brons was voor de Chinese Gong Lijiao (20m22).
:')
pi_116646036
_O-

Nogmaals het bewijs dat het heel erg onwenselijk is om dopingzaken dus te blijven terugsturen naar nationale (corrupte) bonden...
pi_116646617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef DeeBee het volgende:
_O-

Nogmaals het bewijs dat het heel erg onwenselijk is om dopingzaken dus te blijven terugsturen naar nationale (corrupte) bonden...
Als ze het beiden zeggen lijkt het me sowieso juridisch gezien een verzachtende omstandigheid. Of is dat metenolone visueel of qua smaak te opvallend in een maaltijd? (Weet niet of dat juridisch gezien een verschil zou maken, aangezien ze dan wel zullen zeggen dat de coach zij dat het om een voedingssupplement ging...)
pi_116646948
Een verhaaltje van coach en pupil vind ik echt geen juridische verzachtende omstandigheid. Dat hangt iedereen op en de eerste dopingzondaar die gewoon toegeeft dat hij gepakt heeft moet nog geboren worden ongeveer... Als mensen excuses verzinnen over de snoepjes van hun Colombiaanse oma, dan heeft een 'alibi' met toevalligheden tussen coach en atleet voor mij echt amper waarde.

Maar het gaat erom dat het gewoon niet consequent is. Ostapchuk is een 'grote' (no pun intended) atleet in Wit-Rusland en dus slikt het comite zo'n excuusje natuurlijk als zoete koek en grijpen ze alles aan om haar maar 1 jaar te schorsen. Hetgeen ik ook met F. Schleck zie gebeuren, dat de Luxemburgse bond hem een tik op de vingers geeft en dat hij 'wel heel erg pech had met z'n eten' (of zo).

Die nationale bonden zijn amper onafhankelijk te noemen en daarom vind ik het erg gek dat de strafmaat aan hen wordt overgelaten. Centraliseer die hele procedure nu toch eens bij het IOC / WADA / wie dan ook en hou voor Olympische sporten dezelfde richtlijnen aan bijv. Dat zou al zoveel willekeur schelen...
pi_116647216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Een verhaaltje van coach en pupil vind ik echt geen juridische verzachtende omstandigheid. Dat hangt iedereen op en de eerste dopingzondaar die gewoon toegeeft dat hij gepakt heeft moet nog geboren worden ongeveer... Als mensen excuses verzinnen over de snoepjes van hun Colombiaanse oma, dan heeft een 'alibi' met toevalligheden tussen coach en atleet voor mij echt amper waarde.

Maar het gaat erom dat het gewoon niet consequent is. Ostapchuk is een 'grote' (no pun intended) atleet in Wit-Rusland en dus slikt het comite zo'n excuusje natuurlijk als zoete koek en grijpen ze alles aan om haar maar 1 jaar te schorsen. Hetgeen ik ook met F. Schleck zie gebeuren, dat de Luxemburgse bond hem een tik op de vingers geeft en dat hij 'wel heel erg pech had met z'n eten' (of zo).

Die nationale bonden zijn amper onafhankelijk te noemen en daarom vind ik het erg gek dat de strafmaat aan hen wordt overgelaten. Centraliseer die hele procedure nu toch eens bij het IOC / WADA / wie dan ook en hou voor Olympische sporten dezelfde richtlijnen aan bijv. Dat zou al zoveel willekeur schelen...
Ik vind het ook erg dubieus hoor, daar niet van. Maar het is wel enigszins verschillend, omdat het hier de coach is die zelf ook belang heeft bij ontkennen (door dit verhaal wordt hij zwaarder gestraft). Dus om de vergelijking met F. Schleck te trekken, dan zou er wel een ploegleider moeten zijn die de schuld op zich neemt en veel strenger gestraft wordt.
pi_116647358
Vergeet niet dat het Wit-Rusland is he? :P

Wat dat betreft zijn dat een beetje DDR-praktijken als een coach 'schuld bekent' in mijn ogen, dat is om het systeem een beetje in stand te houden eerder. Maar dat is mijn scepsis vooral...

En de vergelijking gaat over het handelen van de bonden, want in het verleden ook al hetzelfde is geweest (o.a. Spaanse wielerbond), maar er zal bij Schleck inderdaad vast een (ander) zwak excuus op tafel komen en daar zal er geen coach gedwongen kunnen worden tot een bekentenis. :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:16:38 #270
39333 Zelva
pi_116649344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef DeeBee het volgende:
_O-

Ze zijn dan wel weer zo slim om een jaar schorsing te geven, om niet teveel slapende honden wakker te maken.
pi_116649454
_O-
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:43:58 #272
14505 OProg
A Life in Music
pi_116652403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:

Dat hangt iedereen op en de eerste dopingzondaar die gewoon toegeeft dat hij gepakt heeft moet nog geboren worden ongeveer...
Filip Meirhaeghe gaf indertijd direct toe dat hij goud op de OS wilde pakken en gegokt had en verloren. :P
pi_116653548
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:26 schreef DeeBee het volgende:
Vergeet niet dat het Wit-Rusland is he? :P

Wat dat betreft zijn dat een beetje DDR-praktijken als een coach 'schuld bekent' in mijn ogen, dat is om het systeem een beetje in stand te houden eerder. Maar dat is mijn scepsis vooral...

De coach krijgt 4 jaar schorsing in dit geval. Dat vind ik dan wel weer positief (no pun intended).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2012 19:06:07 ]
pi_116655357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

:')
Dit is wel een :') waard inderdaad, maar ik vraag me serieus af of Ostapchuk wordt vrijgesproken als deze theorie plausibel bevonden wordt bij het TAS.
pi_116655891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Filip Meirhaeghe gaf indertijd direct toe dat hij goud op de OS wilde pakken en gegokt had en verloren. :P
Afgelopen zondag iemand meer die docu over Meirhaeghe op VRT gezien? Was best interessant.
pi_116656306
Het klinkt dubieus, maar op zich is deze zaak wel in overeenstemming met de WADA-code. Daar wordt een bijna identiek voorbeeld gegeven voor een geval van 'no significant fault or negligence'. Als de coach zonder medeweten van de atleet hem doping toedient geldt dat wel als verzachtende omstandigheid, maar omdat de atleet nog steeds zelf verantwoordelijk is voor zijn personeel (dus ook de coach) valt hem of haar nog wel wat aan te rekenen, waardoor maximaal een halvering van de schorsing kan volgen.

Het is ook niet zo dat de atleet hier helemaal gespaard wordt, die krijgt nog steeds een jaar schorsing en is haar Olympische medaille kwijt. Daarnaast is de coach dus ook nog 4 jaar geschorst. Of die coach het echt zonder medeweten van de atleet heeft toegediend zullen we wel nooit zeker weten, maar dan vind ik dit wel een rechtvaardige straf.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:15:00 #277
14505 OProg
A Life in Music
pi_116657282
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Afgelopen zondag iemand meer die docu over Meirhaeghe op VRT gezien? Was best interessant.
Nee. :o Was dat? :o
pi_116658072
Ging over zijn gehele carriere dus naast de successen kwamen ook z'n EPO gebruik en depressies aan bod.
pi_116658268
Aha het was een herhaling, kort fragment:
http://www.sporza.be/permalink/1.1348289
http://www.sporza.be/permalink/1.1348303

quote:
Goudkoorts is een vierdelige reeks portretten van opmerkelijke Belgische Olympiërs: Tia Hellebaut, Justine Henin, Filip Meirhaeghe en Jean-Marie Dedecker. Ze praten over hun prestaties op de Spelen en brengen op een ongedwongen manier het relaas van hun carrière. Elke maandag om 22.30u op Canvas.
pi_116690252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Daar zapte ik toevallig ook langs ja. Leuk om te zien. Wel een beetje een aparte gast tijdens zijn carriere. Maar erg intressant om te zien.
pi_116695622
Pozzato zal ook wel geschorst worden zeker? Als het je alleen om trainingsadvies te doen is ga je niet naar Ferrari. Dat is net zoiets als aan Holleeder vragen welke Vespa je moet kopen.
  woensdag 12 september 2012 @ 18:06:39 #282
pi_116695670
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:05 schreef eentwee het volgende:
Pozzato zal ook wel geschorst worden zeker? Als het je alleen om trainingsadvies te doen is ga je niet naar Ferrari. Dat is net zoiets als aan Holleeder vragen welke Vespa je moet kopen.
Hij is met terugwerkende kracht drie maanden geschorst hé ... Tot volgende week ... Maar verliest wel z'n uitslagen van de laatste maanden dus
pi_116699490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij is met terugwerkende kracht drie maanden geschorst hé ... Tot volgende week ... Maar verliest wel z'n uitslagen van de laatste maanden dus
En met de huidige regels wordt hij dus niet meer geselecteerd voor Italië.
  donderdag 13 september 2012 @ 13:59:48 #284
14505 OProg
A Life in Music
pi_116739706
quote:
'Vansevenant voerde wel degelijk doping in'

Wim Vansevenant, die enige tijd geleden werd vrijgesproken door de Belgische rechter over het vermeend invoeren van dopingproducten, zou volgens dopingonderzoeker Peter van Eenoo wel degelijk het product zou kunnen gekocht hebben als doping. Dit staat te lezen in het Nieuwsblad.

Volgens Van Eenoo bevat het van een Australisch bedrijf gekocht middel wel degelijk substantiële delen die kunnen worden gebruikt als doping. ''Het product in het pakje bevat wel degelijk een peptidehormoon,'' aldus Van Eenoo. Vansevenant zelf gaf in een eerder stadium aan dat hij het product gekocht zou hebben voor eigen gebruik tegen ouderdom. Hij zou zelf niet geweten hebben dat het om een mogelijk dopingproduct ging.

Wat de uitkomst ook zal zijn van de nieuwe ontwikkelingen, Vansevenant zelf zal niet meer veroordeeld kunnen worden omdat hij al eerder is vrijgesproken door de Belgische rechter. Vansevenant en zijn advocaat weigeren enig commentaar te geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116739968
Ik vind het anders volkomen plausibel dat je een monsterbedrag neerlegt voor een hoopje aminozuren!
  zondag 23 september 2012 @ 11:18:08 #286
pi_117142100
quote:
Eddy Merckx in frontale aanval tegen oud-wielerjournalist

In een telefoongesprek tijdens het Radio 1-programma Peeters en Partners haalde Eddy Merckx zondagochtend scherp uit naar Rik Vanwalleghem, directeur van het Centrum Ronde van Vlaanderen. 'De man die zegt dat ik drie keer zwaar positief geweest ben. Dat heeft u gezegd in Terzake.'

Toen Rik Vanwallegehem en Annemie Peeters zondagochtend naar Eddy Merckx wilden bellen, liep dat even anders dan gepland. 'We wilden met hem een interessante babbel hebben over het WK wielrennen in Qatar, dat in 2016 plaatsvindt', legt Rik Vanwallegehem uit. 'Maar plots confronteerde Merckx mij met uitspraken die ik enkele weken eerder had gedaan in het duidingsprogramma Terzake.'

'De man die zegt dat ik drie keer zwaar positief geweest ben. Dat heeft u gezegd in Terzake', begon Merckx het telefoongesprek. 'Ik ben een keer uit de Giro gezet en een keer heeft de dokter zich vergist. Als dat positief is? Ik dank u.'

'De beste renner van zijn generatie'

'Was Armstrong de beste in die zeven Tours omdat hij andere, betere pillen had? Of was hij zeven keer de beste omdat hij écht de beste was?', zei Vanwalleghem eind augustus in het duidingsprogramma. 'Laat mij even toe een vergelijking te maken met Eddy Merckx die drie keer hard gepakt geweest is op dopinggebruik. Niemand zal op basis van die drie positieve controles gaan besluiten dat zijn carrière één grote grap geweest is. Merckx was de beste renner van zijn generatie en wellicht van alle tijden. En dat geldt ook voor Armstrong op vlak van training, passie, perfectie, enzovoort.'

Een vergelijking die bij Merckx duidelijk in het verkeerde keelgat was geschoten. 'Hij vond het een schande dat ik ooit zoiets had durven zeggen.'

'Jammer'

'Toch had ik het zo niet bedoeld', beweert Vanwalleghem. 'Ik wou met die uitspraak net focussen op de authenticiteit van de wielersport, ondanks de almaar terugkerende dopingschandalen. Ik heb hem dus verdedigd. Daarom vind ik het jammer dat de boodschap bij hem verkeerd is overgekomen.'
pi_117549136
quote:
De Jamaicaanse atleten Dominique Blake en Ricardo Cunningham hebben een positieve dopingtest afgelegd. Dinsdag verschenen ze een eerste keer voor de Jamaicaanse antidopingcommissie, zo meldt de Jamaicain Observer op zijn website.

Dominique Blake (25) is een specialiste op de 400 meter. Ze stond als reserve ingeschreven voor het olympisch 4x400 meter-team maar kwam niet in actie in Londen. Ricardo Cunningham (32) is de nationaal kampioen op de 800 meter.

Het duo zou de positieve plas eind juni hebben afgeleverd op de Jamaicaanse kampioenschappen. Volgens de Jamaicain Observer testten ze beiden positief op pseudo-efedrine.

Die substantie werd in 2010 door het Wereldantidopingagentschap (WADA) opnieuw op de lijst met verboden middelen gezet.
pi_117549613
B-Jamaicanen die al positief testen... :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:12:54 #289
168304 Mani89
pi_117550279
En als de A-Jamaicanen positief testen ben ik bang dat we dat nooit te weten komen. Misschien een mysterieuze blessure die ze een paar maanden aan de kant houdt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:25:35 #290
40566 Ericr
Livewrong
pi_117550750
Een dopingmiddel van niks natuurlijk, maar positief is positief. Het is niet zo dat je opeens een paar tienden harder gaat lopen dankzij pseudo efedrine.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:37:53 #291
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117551202
quote:
10s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 15:53 schreef DeeBee het volgende:
B-Jamaicanen die al positief testen... :')
Die krijgen natuurlijk niet het echte dure spul.
pi_117553307
Of ze laten hiermee zien dat ze heus wel goed controleren en dat ze 'goed' bezig zijn, zodat mensen denken dat de a-jamaicanen echt wel schoon zijn.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:18:43 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117789183
Steve Houanard van AG2R is op EPO betrapt. :') In een buiten competitie controle.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:31:15 #294
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_117789791
Het wordt eens tijd dat ze die voetballers en tennisers bekend maken ipv het onder de grasmat te vegen!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:40:28 #295
40566 Ericr
Livewrong
pi_117793334
Leinders er uit bij Sky maar gelukkig hebben ze hun zwemcoach nog.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:03:53 #296
40566 Ericr
Livewrong
pi_117794591

Uit de oude doos, een artikel uit 1989. EPO werd overigens al genoemd in 1988 tijdens de OS van Calgary. Aangezien de pers meestal achterloopt qua berichtgeving mag duidelijk zijn dat EPO reeds eerder zijn intrede had gedaan in diverse sporten.
pi_117794933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 20:18 schreef Slobeend het volgende:
Steve Houanard van AG2R is op EPO betrapt. :') In een buiten competitie controle.
Werkte goed dan!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:11:40 #298
39333 Zelva
pi_117795054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Werkte goed dan!
Moest waarschijnlijk toch al weg bij AG2R, en dan proberen ze zich wanhopig zo nog in de kijker te rijden. Zie je wel vaker.
pi_117795064
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Werkte goed dan!
Einde contract, probeerde vast nog wanhopig een contractje te verdienen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:12:25 #300
39333 Zelva
pi_117795099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Einde contract, probeerde vast nog wanhopig een contractje te verdienen.
Ik was eerder :6
pi_117800620
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:03 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Uit de oude doos, een artikel uit 1989. EPO werd overigens al genoemd in 1988 tijdens de OS van Calgary. Aangezien de pers meestal achterloopt qua berichtgeving mag duidelijk zijn dat EPO reeds eerder zijn intrede had gedaan in diverse sporten.

Groetjes, Yvonne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')