abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116493056
Als ik wat rondzoek op internet over de geschiedenis van epo en de doping in die jaren met de italiaanse dokters dan lees je steeds dat de waalse pijl van 1994 met Berzin, Furlan en Argentin het grote epo moment was http://www.sportgeschiede(...)e-pijl-van-1994.aspx. Daar kan ik overigens geen beelden van vinden.

Maar nergens lees ik dezelfde achterdocht bij het mapei podium van 1996 in parijs roubaix. Dat is toch ook geen zuivere koffie geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Roubaix_1996
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:54:52 #227
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116493821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:36 schreef Mani89 het volgende:
Respect voor Museeuw dat hij zo naar voren durft te treden.

[..]

Ondertussen zijn er reacties en die zijn grotendeels... negatief.

Edwig Van Hooydonck (who else) vindt dat je renners als Museeuw geen platform meer moet geven en heeft liever dat er over de huidige generatie moet worden geschreven, want die verdienen het volgens hem tenminste.

Ook een hoop renners uit het huidige peloton worden het stilaan beu. Die zeggen dat de vorige generatie de dopingperiode al 10 jaar aan het afsluiten is en dat dit maar blijft duren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116494522
Tsja Museeuw. Die was nog journalisten aan het bedreigen een paar jaar terug toen ze het hadden over zijn dopinggebruik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116496689
ze zijn al 10 jaar bezig met het opschonen,maar de wielersport is niet meer te redden en bekentenissen uit het verleden helpen toch niets!
het zijn de doktoren die hun expirimenten moeten staken,maar die verdienen er teveel aan!
Je zou eigenlijk die doktoren en medicijnen fabrikanten moeten aanpakken,maar daar is teveel geld mee gemoeid!
pi_116497232
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef THEFXR het volgende:
ze zijn al 10 jaar bezig met het opschonen,maar de wielersport is niet meer te redden en bekentenissen uit het verleden helpen toch niets!
het zijn de doktoren die hun expirimenten moeten staken,maar die verdienen er teveel aan!
Je zou eigenlijk die doktoren en medicijnen fabrikanten moeten aanpakken,maar daar is teveel geld mee gemoeid!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit altijd vrij kansloze opmerkingen vindt. Je kan ook zeggen de sport an sich is niet meer te redden, want in zowat elke tak van sport wordt doping gebruikt. Het dopingvrij maken van de gehele sport, en dus ook het wielrennen, is een utopie. Het doel is gewoon om het zoveel mogelijk uit te bannen. Daarbij helpen, hoe vervelend het ook is, deze verhalen ook bij. De volgende stap is het definitief verwijderen van types als Riis uit de wielersport, want het is en blijft de schande als je dit soort verhalen ook weer leest dat deze man nog steeds in de sport aanwezig is.
pi_116497447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat ik dit altijd vrij kansloze opmerkingen vindt. Je kan ook zeggen de sport an sich is niet meer te redden, want in zowat elke tak van sport wordt doping gebruikt. Het dopingvrij maken van de gehele sport, en dus ook het wielrennen, is een utopie. Het doel is gewoon om het zoveel mogelijk uit te bannen. Daarbij helpen, hoe vervelend het ook is, deze verhalen ook bij. De volgende stap is het definitief verwijderen van types als Riis uit de wielersport, want het is en blijft de schande als je dit soort verhalen ook weer leest dat deze man nog steeds in de sport aanwezig is.
tjonge,tjonge, je begrijpt het niet, altijd maar de wielrenners in de beklaagdebank zetten, het ligt niet aan hun,maar aan het gehele circus erom heen!
pi_116497692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tjonge,tjonge, je begrijpt het niet, altijd maar de wielrenners in de beklaagdebank zetten, het ligt niet aan hun,maar aan het gehele circus erom heen!
Wat denk je dat ik met het laatste deel van mijn verhaal net bedoelde :X
pi_116498503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik met het laatste deel van mijn verhaal net bedoelde :X
wat bedoel je met kansloze opmerking? kan je niet accepteren dat je door topsporters en dan vooral alle wielrenners bedonderd wordt?
in 1903 reden ze de tour op cocaine
hier een overzicht (voor als je tijd over hebt ;) )
http://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France
pi_116498645
Succes Art
pi_116498699
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
Succes Art
Dit is hopeloos. Ga ik niet eens meer op in ook.
pi_116503007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:
Als ik wat rondzoek op internet over de geschiedenis van epo en de doping in die jaren met de italiaanse dokters dan lees je steeds dat de waalse pijl van 1994 met Berzin, Furlan en Argentin het grote epo moment was http://www.sportgeschiede(...)e-pijl-van-1994.aspx. Daar kan ik overigens geen beelden van vinden.

Maar nergens lees ik dezelfde achterdocht bij het mapei podium van 1996 in parijs roubaix. Dat is toch ook geen zuivere koffie geweest.

Omdat Parijs-Roubaix een wedstrijd is waar vaak de sterkste wint en doorgaans een elitegroepje met de sterkeren wegrijdt. Gezien die ploegsamenstelling toen was het geen verrassing dat ze zo dominant aanwezig waren (Ballerini was ook nog meegeweest als die niet meermaals was lekgereden en toen die niet mee was was dat een blok aan het been van Tschmil, Ekimov en Zanini). Waarmee ik niet zeg dat Mapei destijds zuivere koffie was, maar gezien de verhoudingen destijds was dat bij lange na niet zo opvallend als Gewiss in de Waalse Pijl.
pi_116503128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Omdat Parijs-Roubaix een wedstrijd is waar vaak de sterkste wint en doorgaans een elitegroepje met de sterkeren wegrijdt. Gezien die ploegsamenstelling toen was het geen verrassing dat ze zo dominant aanwezig waren (Ballerini was ook nog meegeweest als die niet meermaals was lekgereden en toen die niet mee was was dat een blok aan het been van Tschmil, Ekimov en Zanini). Waarmee ik niet zeg dat Mapei destijds zuivere koffie was, maar gezien de verhoudingen destijds was dat bij lange na niet zo opvallend als Gewiss in de Waalse Pijl.
aha heldere uitleg. Ik kan me het niet meer precies herinneren hoe het destijds allemaal ging en hoe de verhoudingen lagen. Alleen zat ik zo wat rond te lezen over epo en na het lezen van de 1,2,3 van gewiss bedacht ik me dat dat bij mapei ook zo gebeurt was.
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:11:40 #238
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_116506617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:

Ik denk dat dat podium er vooral mee te maken had dat dat seizoen de beste kasseirenners gewoon in de Mapei-ploeg zaten. (wat niet wegneemt dat ze ook gedopeerd waren natuurlijk)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_116522255
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE88611Z20120907

UCI gaat de sancties van Usada tegen Armstrong niet aanvechten bij het CAS.

Ook in dat artikel :

quote:
McQuaid also asked the USADA to provide the UCI with three Garmin-Barracuda riders' files after their own team manager Jonathan Vaughters hinted this month that they had doped earlier in their careers.

"We need to see if Jonathan Vaughter's accusations have any substance so we can see if we take action against these riders," said McQuaid.
pi_116529473
Hoewel onrechtvaardig ten opzichte van de recente zondaars, denk ik dat er weinig anders opzit.

http://www.nu.nl/sport/29(...)-dopingzondaars.html

quote:
UCI denkt aan generaal pardon voor dopingzondaars

HOOFDDORP - Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielerunie UCI noemt het instellen van een generaal pardon voor dopingzondaars uit het verleden een optie.

Ik vermoed dat er ruimte voor is en ik denk dat de UCI het kan instellen, zegt McQuaid in een interview met Associated Press. Dit onderwerp zal ik later deze maand aankaarten bij het uitvoerend comité.

De bestuurder kan nog niet in detail treden over wie in aanmerking kan komen voor de amnestie en voor welke periode hij moet gelden. We moeten werken binnen de wereldwijde antidopingcode.

De UCI zal later deze maand ook beslissen of ze in beroep gaat tegen het besluit van het USADA om Lance Armstrong zijn zeven Tourzeges af te nemen.
Tevens gaat McQuaid kijken naar enkele uitlatingen van teammanager Jonathan Vaughters van Garmin-Sharp.

Die schreef eerder deze week op het forum van Cyclingnews dat drie van zijn renners, David Zabriskie, Tom Danielson en Christian Vande Velde, in het verleden doping hebben gebruikt.

Door: NUsport
pi_116529671
Bijzonder slecht idee! Vrijbrief om ook nu doping te gaan/blijven gebruiken omdat je er mee wegkomt. De beerput moet dus vooral open en niet weer worden gedempt net als er met de zaak Fuentes voor een groot deel is gedaan.
pi_116530161
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:12 schreef alpeko het volgende:
Bijzonder slecht idee! Vrijbrief om ook nu doping te gaan/blijven gebruiken omdat je er mee wegkomt. De beerput moet dus vooral open en niet weer worden gedempt net als er met de zaak Fuentes voor een groot deel is gedaan.
Lees even goed. Nergens staat dat de dopingzonders van nu niet bestraft moeten/gaan worden.
pi_116530315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lees even goed. Nergens staat dat de dopingzonders van nu niet bestraft moeten/gaan worden.
Hoe moet ik een pardon wel zien dan?
pi_116530736
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoe moet ik een pardon wel zien dan?
Nou ja, zie het zo. Een hele generatie is zo vergiftigd geweest dat je bij wijze van spreken een heel decennium aan uitslagen moet schrappen om het op te schonen. Dat is niet te verkopen, dan kun je beter maar met de nodige morele bezwaren een generaal pardon voor heel die lichting afkondigen.
pi_116530864
De UCi weet nog niet hoe en wanneer. Ze kunnen het zichzelf makkelijk maken door gewoon die verjaringsgrens van 8 jaar te gebruiken. dus alle vergrijpen van voor 2004 niet aanpakken.
pi_116531141
Ik ben het in die zin met alpeko eens dat het wel een vrijbrief is om te gebruiken wanneer het merendeel al gebruikt. Ik vind het wel een vreemd signaal. Ik zie de oplossing van het dopingprobleem -voor zover mogelijk- juist altijd in het structureel vasthouden en steeds weer hertesten van urine en bloed. (Heb het idee dat dat nu nauwelijks, en zeer willekeurig gebeurd.)
pi_116532275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, zie het zo. Een hele generatie is zo vergiftigd geweest dat je bij wijze van spreken een heel decennium aan uitslagen moet schrappen om het op te schonen. Dat is niet te verkopen, dan kun je beter maar met de nodige morele bezwaren een generaal pardon voor heel die lichting afkondigen.
Als het alleen om het niet schrappen van uitslagen gaat, ben ik er niet op tegen. Maar ik vrees dat dat ook gaat betekenen dat ze oude zaken laten rusten. Het zou goed voor de sport zijn als de waarheid rondom die jaren boven tafel komt. Ook om de sport te zuiveren van mensen als Bruyneel en Riis.
pi_116532580
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als het alleen om het niet schrappen van uitslagen gaat, ben ik er niet op tegen. Maar ik vrees dat dat ook gaat betekenen dat ze oude zaken laten rusten. Het zou goed voor de sport zijn als de waarheid rondom die jaren boven tafel komt. Ook om de sport te zuiveren van mensen als Bruyneel en Riis.
Daar ben ik het wel mee eens. Al die uitslagen schrappen is onbegonnen werk. Maar mensen als Riis, Saiz en Bruyneel horen inderdaad niet in het peloton thuis. Dat kun je niet meer verkopen.
pi_116532609
Generaal pardon voor iedereen tot aan, zeg, 2008. Dus inclusief nog actieve renners. Maar dan alleen als ze met hun volledige verhaal en alles wat ze weten voor de dag komen. Mocht daarna nog iets uitkomen, verdubbelt de straf. Geldt ook voor begeleiders. In zo'n geval kan ik het er nog wel mee eens zijn.
pi_116532631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Al die uitslagen schrappen is onbegonnen werk. Maar mensen als Riis, Saiz en Bruyneel horen inderdaad niet in het peloton thuis. Dat kun je niet meer verkopen.
Ben ik erg paranoia als ik het een bijzonder tijdstip vind, vlak voordat eventuele omkopings beschuldigingen rondom om UCI en Armstrong hard gemaakt kunnen gaan worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')