abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116241113
Hoewel ik hem een goede en sluwe ploegleider vind, moet ik zeggen dat het toch wel wrang is dat die Riis maar overal mee wegkomt.
pi_116298084
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:27 schreef Ereinion het volgende:
Volgens Hamilton was Riis degene die hem met Fuentes in contact bracht. Zou ook de betaling voor trainingsadvies van F.Schleck verklaren (en Jaksche en Basso deden natuurlijk ook de Riis-Fuentes dubbel).
En Riis voelde zich toch zo bedrogen door Basso :')
  zondag 2 september 2012 @ 11:30:12 #203
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116298250
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En Riis voelde zich toch zo bedrogen door Basso :')
Dat kan ook een andere oorzaak hebben. Misschien omdat hij de bekende "neem nooit de naam van je hond als codenaam" wijsheid had genegeerd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 4 september 2012 @ 16:15:59 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_116386302
http://www.wielerflits.nl(...)ingarts-fuentes.html

En weer een schepje er bovenop. Hoewel niet echt een nieuw schepje.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116446816
quote:
Vaughters confirms past doping by Danielson, others at Garmin

Jonathan Vaughters of Garmin-Sharp has hired a number of ex-dopers to his team – and is one himself. He did not sign Jörg Jaksche when the German had served out his doping ban, but it had nothing to do with "omerta" or black-listing in the peloton – it was simply due to a personality conflict.

Writing openly in the Cyclingnews forum, Vaughters further said that Tom Danielson, Christian Vande Velde and David Zabriskie had doped in the past, bluntly discussed personalities on the team and discussed his standards for hiring riders, all the while relating virtually all of it to doping.

"CVV, Zabriskie, Danielson, while all clearly have a past, and from an ethical standpoint are no different from JJ, there is a very pragmatic difference," wrote Vaughters. "That difference is performance based. Basically, I knew from what my time at USPS, how "inside" or not those riders were. Based on this, I knew their transgressions, while ethically the same as JJ's, were much less in terms of enhancing performance. Therefore, I knew they could perform close to their enhanced level, clean."

He was specific about Danielson, and how he looked to solve the rider's problem. "So, Tommy D... Here's a guy that has used o2 vector doping, and with some success [Oxygen vector doping refers to increasing oxygen delivery to the muscles via increased hemoglobin, ed.]. But when you test him, without o2 vector doping, you quickly see this guy has massive aerobic ability. O2 transport isn't the limiting factor with his body/mind. However, he is not a mentally strong athlete. He succumbs to nerves and pressure very easily.

"So, in looking at his physiology and psychology, the rate limiting factor is the latter, not the former. So, working on that makes huge strides. Giving him o2 vector doping is akin to putting a bigger engine in a car with a flat tire, because you want it to go faster. yes, it will make the car with the flat tire go faster, but you could just go ahead and fix the flat tire instead?"

What are his requirements for hiring someone? Ex-doper or clean rider, "I treat them the same. With one condition: That they will ride clean on my team.

"How do I pick? Talent, work ethic, and personality. the above things aren't part of my consideration, because quite frankly taking the Sky/new suisse team stance on "we're hiring no one with a known history in doping" is just stupid in cycling today. It's just glorifying those who managed to slip by and damning those who got caught, even though the crime is exactly the same. It's ethically untenable for me.

"So, I do it in a way that i get some **** for hiring Millar and Dekker, and I get some **** for not hiring Jackshe [sic, ed.], but I can sleep knowing that I'm not choosing based on public perception or some BS PR strategy. Just on how they will ride, clean."

And when accused of writing specifically about some of his own riders while being vague about his own past, he wrote:

"I didn't go into any details about anyone. No names. Nothing. Same as me. All that will be public, eventually. That's been an inevitability for almost 3 yrs now. Just wait."

Why Jaksche didn't ride for Vaughters

Jaksche told Cyclingnews this week that he was unable to get a new contract after his ban expired due to hypocrisy within the sport. Vaughters, however, strongly denied that.

"Have any of you ever met Jackshe [sic, ed.]? Sorry, but his confession, level of transparency has nothing to do with my decision on him. Good for him to come clean!" he wrote. "I still would not hire the guy! I had my original $10M investor telling me I should hire hire him. And? Still I said NO! Why? Because he won't fit in and he won't perform well. That's my subjective judgement. Period."

Going into more detail, he said, "Jorge loved to gossip gossip gossip during his time in the peloton. He loved calling anyone and everyone else a doper. He was always intent on figuring out the new, next best method. He's a very smart guy.

"So, quite simply, I don't want that personality on my team.

"As for non-performance, Jorge didn't think of himself as a worker, he wanted to be a leader. I didn't think he had the physiological or social qualities to be a leader. Nor did I think he'd accept being a worker."

Vaughters also explained his reasons for signing David Millar and Thomas Dekker after they had returned from their doping bans. Millar had "physiological qualities to perform clean. Not as good as before, but damn good."

Dekker had the those same possibilities, but it "remains to be seen if he can handle the role shift now that he isn't quite as fast."

In fact, he was quite blunt in his assessment of the Dutch rider. "Thomas is an arrogant prick. Or was. hugely insecure guy. It's been a lot of work with him. A lot...."
pi_116449460
Dekker dus nog steeds een arrogante lul, zou me weinig verbazen als hij na dit jaar op zoek kan naar een nieuwe ploeg. Misschien dat hij wel eens de rol van werker op zich neemt maar ik neem aan dat Garmin genoeg van dat soort knechten kan vinden.

Nog een zinnetje over Dekker :

quote:
Dekker was also " all in" at times, and if you'll notice, he's struggling. I hope that will change, but we will see.
Had ook betrekking op Jaksche overigens, niet zo vreemd aangezien ze beiden graag bij Cecchini kwamen voor de goede koffie en zijn trainingsadviezen. Iets waar ze tegenwoordig zwemcoaches voor hebben.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:05:31 #207
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_116449712
Dat heeft Dekker wel nodig, iemand die hem even naar beneden haalt want door die docu heb ik niet het idee dat iemand in zijn omgeving dat zou doen.

Wel opmerkelijk wat die over Danielson heeft gezegd, dat is waarschijnlijk dus nog een van de 10 getuigen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 6 september 2012 @ 13:36:23 #208
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_116457076
Respect voor Museeuw dat hij zo naar voren durft te treden.

quote:
Museeuw calls for doping confessions from past riders

Cycling “must break with the hyprocrisy” around doping

Doping and EPO were established in the peloton in the 1980s and 1990s, says Johan Museeuw, who has called on his former colleagues to confess their doping. The Belgian has in the past acknowledged his own doping use during his successful career.

"I am the first to admit it openly, and perhaps many people will blame me that I break the silence, but it must be: virtually everyone took doping at that time,” he told the Gazet van Antwerpen.

"We must break with the hypocrisy. The only way to come out of that murderous spiral is to break the silence, the silence that continues to haunt us.”

Everyone must confess to their part, he said. “If we do not then the borrowing into the past will continue. Only a collective mea culpa is the way to the future.”

Doping was a fact of life at that period, he said. “In the 80s and 90s everyone knew what each other was doing but never said a word about doping. Using doping was something everyone did. Eventually it became a part of your lifestyle."

But the peloton is cleaner now, he said. “Because it 'is' better, now. Never before has racing been so clean, I'm sure. But that data is completely snowed under” since many of those involved refused to tell the truth about “the things that went wrong in the past. The omerta of the past prevents cycling from now starting again with a clean slate."

Museeuw rode professionally from 1988 to 2004. Among his many victories, he won both Paris-Roubaix and the Tour of Flanders three times each.

http://www.cyclingnews.co(...)ons-from-past-riders
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:49:49 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_116457504
En ook de pers hier heeft het over genomen:

quote:
Museeuw: 'Alle wielrenners gebruikten doping'
Oud-wielrenner Johan Museeuw heeft donderdag in de Belgische krant Gazet van Antwerpen dopinggebruik nogmaals toegegeven. 'Misschien zullen veel mensen me kwalijk nemen dat ik de stilte doorbreek, maar het móét: doping nemen hoorde er destijds voor nagenoeg iedereen gewoon bij', zegt de Belg die eerder al opbiechtte in de herfst van zijn loopbaan een greep naar verboden middelen te hebben gedaan.

Museeuw hoopt dat zijn ex-collega's willen toegeven wat er in de jaren '80 en '90 in het peloton gebeurde. 'We moeten breken met de hypocrisie. De enige manier om uit die moordende spiraal te komen is een afrekening met de voortdurende ontkenning, het stilzwijgen dat ons maar blijft achtervolgen.'

'Iedereen wist het van elkaar maar er werd met geen woord over doping gerept', vervolgt Museeuw, die ook de affaire rond Lance Armstrong nog even aanstipt. 'Als dat de aanzet mag zijn om af te rekenen met de epo-jaren en alles wat er toen gebeurde, dan is dit gedoe toch nog ergens goed voor geweest.' Museeuw ziet de wielersport steeds schoner worden. 'Daar ben ik zeker van. Maar de omerta van vroeger belet dat er met een schone lei kan worden begonnen.'
Duidelijk verhaal.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116458214
http://stevetilford.com/?p=21510

Veteraan Steve Tilford doet nog een duit in het zakje in de zaak Vaughters/Danielson.
  donderdag 6 september 2012 @ 14:30:27 #211
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_116458828
Who the fuck is Steve Tilford :')
pi_116459909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:30 schreef Zelva het volgende:
Who the fuck is Steve Tilford :')
4x veldrit kampioen USA en zowel op de weg, MTB als in het veldrijden succesvol. Won ooit (1983) de eerste USA MTB-titel. Rijdt nog steeds overigens.
pi_116460136
Vaughters zegt nu dat het "sheer stupidity" was om zo open te discussiëren op een internetforum, en dat hij "caught up in the debate" was.

Iets anders: Hamilton was in 2007 renner bij Tinkoff. Hamilton zegt nu dat Oleg Tinkoff zei "I don't care what you do, just dont get caught." Tinkoff is nu een van de hoofsponsoren van Riis...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116460313
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:14 Fuentes ontmoet #Hamiilton tijdens de Tour '02, voor bloedtransfusies tijdens de rustdagen. Sms'jes op prepaid toestellen: 'The drive is 167 reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:49 kilometres long'. De tekst deed er niet toe. Het betekende dat #Hamilton naar een vooraf afgesproken hotel moest, naar kamernummer 167. reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:44:59 #Hamilton gaat met pet en zonnebril die hotels binnen. Hart bonkt als een idioot. Als Fuentes opendoet, 'I felt like hugging him.' reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:50:27 Het wielerpeloton kent de omerta, maar als je er middenin zit is het peloton juist 'positively chatty', aldus #Hamilton. Het peloton was... reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:51:25 'Facebook on wheels', de informatie vloog over en weer. De jacht naar het volgende wonderproduct was 'too tempting'. #Hamilton reageer retweet
Iets zegt mij dat ik dat boek van Hamilton wil gaan lezen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 6 september 2012 @ 15:13:28 #215
39333 Zelva
pi_116460327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

4x veldrit kampioen USA en zowel op de weg, MTB als in het veldrijden succesvol. Won ooit (1983) de eerste USA MTB-titel. Rijdt nog steeds overigens.
Was een retorische vraag.
pi_116460379
Vaughters probeert alvast damage control uit te voeren, weet waarschijnlijk ook wel welke onthullingen er komen uit de Usada-stukken.
pi_116461525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Ericr het volgende:
Vaughters probeert alvast damage control uit te voeren, weet waarschijnlijk ook wel welke onthullingen er komen uit de Usada-stukken.
Dat is ook meteen de enige interessante passage uit het stukje van die Tilford, dat voor de rest toch vooral verzuurd is.
pi_116461618
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:43 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat is ook meteen de enige interessante passage uit het stukje van die Tilford, dat voor de rest toch vooral verzuurd is.
Toch ook wel begrijpelijk, als je zelf niet gebruikt (?) en je ziet alle bedriegers rijk worden.
pi_116461672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toch ook wel begrijpelijk, als je zelf niet gebruikt (?) en je ziet alle bedriegers rijk worden.
Het hele verhaal hangt van aannames en (voor)oordelen over de persoon Danielson aan elkaar.
pi_116461869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:14 schreef Ericr het volgende:
Op zich een plausibele verklaring inderdaad, maar dan speelt hij het wel erg goed. Zijn posts kwamen meteen al op me over zoals hij het in zijn eigen verklaring zegt:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:07 schreef marcodej het volgende:
Vaughters zegt nu dat het "sheer stupidity" was om zo open te discussiëren op een internetforum, en dat hij "caught up in the debate" was.
Daarbij vind ik zijn opmerkingen over Dekker dan ook moeilijk te plaatsen. Maar die heeft JV dan maar bewust geslachtofferd neem ik aan?

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je altijd wel een negatieve samenzweerverklaring kunt vinden bij welke opmerking dan ook.
pi_116461959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het hele verhaal hangt van aannames en (voor)oordelen over de persoon Danielson aan elkaar.
Het hele verhaal staat of valt wat mij betreft met De Waarheid, die ik in dezen lastig te bepalen vind.
  donderdag 6 september 2012 @ 15:53:51 #222
39333 Zelva
pi_116461970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dit dus ja. De afgunst of haat tegenover Danielson druipt van elk woord af.
pi_116463418
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:12 schreef marcodej het volgende:
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:14 Fuentes ontmoet #Hamiilton tijdens de Tour '02, voor bloedtransfusies tijdens de rustdagen. Sms'jes op prepaid toestellen: 'The drive is 167 reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:43:49 kilometres long'. De tekst deed er niet toe. Het betekende dat #Hamilton naar een vooraf afgesproken hotel moest, naar kamernummer 167. reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:44:59 #Hamilton gaat met pet en zonnebril die hotels binnen. Hart bonkt als een idioot. Als Fuentes opendoet, 'I felt like hugging him.' reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:50:27 Het wielerpeloton kent de omerta, maar als je er middenin zit is het peloton juist 'positively chatty', aldus #Hamilton. Het peloton was... reageer retweet
hetiskoers twitterde op donderdag 06-09-2012 om 11:51:25 'Facebook on wheels', de informatie vloog over en weer. De jacht naar het volgende wonderproduct was 'too tempting'. #Hamilton reageer retweet
Iets zegt mij dat ik dat boek van Hamilton wil gaan lezen...
Ik ook. :D
pi_116463891
Verhaal over zijn ontmoeting met een woeste, licht naar alcohol ruikende Lance was ook wel sappig :9.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:43:22 #225
6941 APK
Factual, I think.
pi_116468595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:54 schreef Ericr het volgende:

Dekker dus nog steeds een arrogante lul, zou me weinig verbazen als hij na dit jaar op zoek kan naar een nieuwe ploeg. Misschien dat hij wel eens de rol van werker op zich neemt maar ik neem aan dat Garmin genoeg van dat soort knechten kan vinden.
Blijkbaar niet:

quote:
Dekker nog twee jaar bij Garmin.

Wielerploeg Garmin heeft het contract van Thomas Dekker met twee seizoenen verlengd.

De donderdag 28 jaar geworden coureur, die tussen juli 2009 en juli 2011 een dopingschorsing uitzat, rijdt nu tot eind 2014 in dienst van de Amerikaanse ploeg.

nos.nl
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_116493056
Als ik wat rondzoek op internet over de geschiedenis van epo en de doping in die jaren met de italiaanse dokters dan lees je steeds dat de waalse pijl van 1994 met Berzin, Furlan en Argentin het grote epo moment was http://www.sportgeschiede(...)e-pijl-van-1994.aspx. Daar kan ik overigens geen beelden van vinden.

Maar nergens lees ik dezelfde achterdocht bij het mapei podium van 1996 in parijs roubaix. Dat is toch ook geen zuivere koffie geweest.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parijs-Roubaix_1996
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:54:52 #227
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116493821
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:36 schreef Mani89 het volgende:
Respect voor Museeuw dat hij zo naar voren durft te treden.

[..]

Ondertussen zijn er reacties en die zijn grotendeels... negatief.

Edwig Van Hooydonck (who else) vindt dat je renners als Museeuw geen platform meer moet geven en heeft liever dat er over de huidige generatie moet worden geschreven, want die verdienen het volgens hem tenminste.

Ook een hoop renners uit het huidige peloton worden het stilaan beu. Die zeggen dat de vorige generatie de dopingperiode al 10 jaar aan het afsluiten is en dat dit maar blijft duren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116494522
Tsja Museeuw. Die was nog journalisten aan het bedreigen een paar jaar terug toen ze het hadden over zijn dopinggebruik.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116496689
ze zijn al 10 jaar bezig met het opschonen,maar de wielersport is niet meer te redden en bekentenissen uit het verleden helpen toch niets!
het zijn de doktoren die hun expirimenten moeten staken,maar die verdienen er teveel aan!
Je zou eigenlijk die doktoren en medicijnen fabrikanten moeten aanpakken,maar daar is teveel geld mee gemoeid!
pi_116497232
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:30 schreef THEFXR het volgende:
ze zijn al 10 jaar bezig met het opschonen,maar de wielersport is niet meer te redden en bekentenissen uit het verleden helpen toch niets!
het zijn de doktoren die hun expirimenten moeten staken,maar die verdienen er teveel aan!
Je zou eigenlijk die doktoren en medicijnen fabrikanten moeten aanpakken,maar daar is teveel geld mee gemoeid!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit altijd vrij kansloze opmerkingen vindt. Je kan ook zeggen de sport an sich is niet meer te redden, want in zowat elke tak van sport wordt doping gebruikt. Het dopingvrij maken van de gehele sport, en dus ook het wielrennen, is een utopie. Het doel is gewoon om het zoveel mogelijk uit te bannen. Daarbij helpen, hoe vervelend het ook is, deze verhalen ook bij. De volgende stap is het definitief verwijderen van types als Riis uit de wielersport, want het is en blijft de schande als je dit soort verhalen ook weer leest dat deze man nog steeds in de sport aanwezig is.
pi_116497447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat ik dit altijd vrij kansloze opmerkingen vindt. Je kan ook zeggen de sport an sich is niet meer te redden, want in zowat elke tak van sport wordt doping gebruikt. Het dopingvrij maken van de gehele sport, en dus ook het wielrennen, is een utopie. Het doel is gewoon om het zoveel mogelijk uit te bannen. Daarbij helpen, hoe vervelend het ook is, deze verhalen ook bij. De volgende stap is het definitief verwijderen van types als Riis uit de wielersport, want het is en blijft de schande als je dit soort verhalen ook weer leest dat deze man nog steeds in de sport aanwezig is.
tjonge,tjonge, je begrijpt het niet, altijd maar de wielrenners in de beklaagdebank zetten, het ligt niet aan hun,maar aan het gehele circus erom heen!
pi_116497692
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tjonge,tjonge, je begrijpt het niet, altijd maar de wielrenners in de beklaagdebank zetten, het ligt niet aan hun,maar aan het gehele circus erom heen!
Wat denk je dat ik met het laatste deel van mijn verhaal net bedoelde :X
pi_116498503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:59 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik met het laatste deel van mijn verhaal net bedoelde :X
wat bedoel je met kansloze opmerking? kan je niet accepteren dat je door topsporters en dan vooral alle wielrenners bedonderd wordt?
in 1903 reden ze de tour op cocaine
hier een overzicht (voor als je tijd over hebt ;) )
http://en.wikipedia.org/wiki/Doping_at_the_Tour_de_France
pi_116498645
Succes Art
pi_116498699
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
Succes Art
Dit is hopeloos. Ga ik niet eens meer op in ook.
pi_116503007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:
Als ik wat rondzoek op internet over de geschiedenis van epo en de doping in die jaren met de italiaanse dokters dan lees je steeds dat de waalse pijl van 1994 met Berzin, Furlan en Argentin het grote epo moment was http://www.sportgeschiede(...)e-pijl-van-1994.aspx. Daar kan ik overigens geen beelden van vinden.

Maar nergens lees ik dezelfde achterdocht bij het mapei podium van 1996 in parijs roubaix. Dat is toch ook geen zuivere koffie geweest.

Omdat Parijs-Roubaix een wedstrijd is waar vaak de sterkste wint en doorgaans een elitegroepje met de sterkeren wegrijdt. Gezien die ploegsamenstelling toen was het geen verrassing dat ze zo dominant aanwezig waren (Ballerini was ook nog meegeweest als die niet meermaals was lekgereden en toen die niet mee was was dat een blok aan het been van Tschmil, Ekimov en Zanini). Waarmee ik niet zeg dat Mapei destijds zuivere koffie was, maar gezien de verhoudingen destijds was dat bij lange na niet zo opvallend als Gewiss in de Waalse Pijl.
pi_116503128
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Omdat Parijs-Roubaix een wedstrijd is waar vaak de sterkste wint en doorgaans een elitegroepje met de sterkeren wegrijdt. Gezien die ploegsamenstelling toen was het geen verrassing dat ze zo dominant aanwezig waren (Ballerini was ook nog meegeweest als die niet meermaals was lekgereden en toen die niet mee was was dat een blok aan het been van Tschmil, Ekimov en Zanini). Waarmee ik niet zeg dat Mapei destijds zuivere koffie was, maar gezien de verhoudingen destijds was dat bij lange na niet zo opvallend als Gewiss in de Waalse Pijl.
aha heldere uitleg. Ik kan me het niet meer precies herinneren hoe het destijds allemaal ging en hoe de verhoudingen lagen. Alleen zat ik zo wat rond te lezen over epo en na het lezen van de 1,2,3 van gewiss bedacht ik me dat dat bij mapei ook zo gebeurt was.
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:11:40 #238
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_116506617
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:

Ik denk dat dat podium er vooral mee te maken had dat dat seizoen de beste kasseirenners gewoon in de Mapei-ploeg zaten. (wat niet wegneemt dat ze ook gedopeerd waren natuurlijk)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_116522255
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE88611Z20120907

UCI gaat de sancties van Usada tegen Armstrong niet aanvechten bij het CAS.

Ook in dat artikel :

quote:
McQuaid also asked the USADA to provide the UCI with three Garmin-Barracuda riders' files after their own team manager Jonathan Vaughters hinted this month that they had doped earlier in their careers.

"We need to see if Jonathan Vaughter's accusations have any substance so we can see if we take action against these riders," said McQuaid.
pi_116529473
Hoewel onrechtvaardig ten opzichte van de recente zondaars, denk ik dat er weinig anders opzit.

http://www.nu.nl/sport/29(...)-dopingzondaars.html

quote:
UCI denkt aan generaal pardon voor dopingzondaars

HOOFDDORP - Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielerunie UCI noemt het instellen van een generaal pardon voor dopingzondaars uit het verleden een optie.

Ik vermoed dat er ruimte voor is en ik denk dat de UCI het kan instellen, zegt McQuaid in een interview met Associated Press. Dit onderwerp zal ik later deze maand aankaarten bij het uitvoerend comité.

De bestuurder kan nog niet in detail treden over wie in aanmerking kan komen voor de amnestie en voor welke periode hij moet gelden. We moeten werken binnen de wereldwijde antidopingcode.

De UCI zal later deze maand ook beslissen of ze in beroep gaat tegen het besluit van het USADA om Lance Armstrong zijn zeven Tourzeges af te nemen.
Tevens gaat McQuaid kijken naar enkele uitlatingen van teammanager Jonathan Vaughters van Garmin-Sharp.

Die schreef eerder deze week op het forum van Cyclingnews dat drie van zijn renners, David Zabriskie, Tom Danielson en Christian Vande Velde, in het verleden doping hebben gebruikt.

Door: NUsport
pi_116529671
Bijzonder slecht idee! Vrijbrief om ook nu doping te gaan/blijven gebruiken omdat je er mee wegkomt. De beerput moet dus vooral open en niet weer worden gedempt net als er met de zaak Fuentes voor een groot deel is gedaan.
pi_116530161
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:12 schreef alpeko het volgende:
Bijzonder slecht idee! Vrijbrief om ook nu doping te gaan/blijven gebruiken omdat je er mee wegkomt. De beerput moet dus vooral open en niet weer worden gedempt net als er met de zaak Fuentes voor een groot deel is gedaan.
Lees even goed. Nergens staat dat de dopingzonders van nu niet bestraft moeten/gaan worden.
pi_116530315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:41 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lees even goed. Nergens staat dat de dopingzonders van nu niet bestraft moeten/gaan worden.
Hoe moet ik een pardon wel zien dan?
pi_116530736
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoe moet ik een pardon wel zien dan?
Nou ja, zie het zo. Een hele generatie is zo vergiftigd geweest dat je bij wijze van spreken een heel decennium aan uitslagen moet schrappen om het op te schonen. Dat is niet te verkopen, dan kun je beter maar met de nodige morele bezwaren een generaal pardon voor heel die lichting afkondigen.
pi_116530864
De UCi weet nog niet hoe en wanneer. Ze kunnen het zichzelf makkelijk maken door gewoon die verjaringsgrens van 8 jaar te gebruiken. dus alle vergrijpen van voor 2004 niet aanpakken.
pi_116531141
Ik ben het in die zin met alpeko eens dat het wel een vrijbrief is om te gebruiken wanneer het merendeel al gebruikt. Ik vind het wel een vreemd signaal. Ik zie de oplossing van het dopingprobleem -voor zover mogelijk- juist altijd in het structureel vasthouden en steeds weer hertesten van urine en bloed. (Heb het idee dat dat nu nauwelijks, en zeer willekeurig gebeurd.)
pi_116532275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, zie het zo. Een hele generatie is zo vergiftigd geweest dat je bij wijze van spreken een heel decennium aan uitslagen moet schrappen om het op te schonen. Dat is niet te verkopen, dan kun je beter maar met de nodige morele bezwaren een generaal pardon voor heel die lichting afkondigen.
Als het alleen om het niet schrappen van uitslagen gaat, ben ik er niet op tegen. Maar ik vrees dat dat ook gaat betekenen dat ze oude zaken laten rusten. Het zou goed voor de sport zijn als de waarheid rondom die jaren boven tafel komt. Ook om de sport te zuiveren van mensen als Bruyneel en Riis.
pi_116532580
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als het alleen om het niet schrappen van uitslagen gaat, ben ik er niet op tegen. Maar ik vrees dat dat ook gaat betekenen dat ze oude zaken laten rusten. Het zou goed voor de sport zijn als de waarheid rondom die jaren boven tafel komt. Ook om de sport te zuiveren van mensen als Bruyneel en Riis.
Daar ben ik het wel mee eens. Al die uitslagen schrappen is onbegonnen werk. Maar mensen als Riis, Saiz en Bruyneel horen inderdaad niet in het peloton thuis. Dat kun je niet meer verkopen.
pi_116532609
Generaal pardon voor iedereen tot aan, zeg, 2008. Dus inclusief nog actieve renners. Maar dan alleen als ze met hun volledige verhaal en alles wat ze weten voor de dag komen. Mocht daarna nog iets uitkomen, verdubbelt de straf. Geldt ook voor begeleiders. In zo'n geval kan ik het er nog wel mee eens zijn.
pi_116532631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Al die uitslagen schrappen is onbegonnen werk. Maar mensen als Riis, Saiz en Bruyneel horen inderdaad niet in het peloton thuis. Dat kun je niet meer verkopen.
Ben ik erg paranoia als ik het een bijzonder tijdstip vind, vlak voordat eventuele omkopings beschuldigingen rondom om UCI en Armstrong hard gemaakt kunnen gaan worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')