Voor mij ook, hij heeft bronnen binnen de UCI?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:14 schreef marcodej het volgende:
Volgens Erik Dijkstra (RTL) had Gilbert vorig jaar zodanig schommelende bloedwaarden, dat hij een officiële waarschuwing van de UCI heeft gekregen. Daarna won hij geen koers meer.
Dit is nieuw voor mij?
Zal hij vast in Tour gehoord hebben. Fillemon vertelde op de radio dat al die pers onder elkaar vooral zit te roddelen en geruchten zitten te producerenquote:Op maandag 23 juli 2012 23:14 schreef marcodej het volgende:
Volgens Erik Dijkstra (RTL) had Gilbert vorig jaar zodanig schommelende bloedwaarden, dat hij een officiële waarschuwing van de UCI heeft gekregen. Daarna won hij geen koers meer.
Dit is nieuw voor mij?
Neem van mij aan , als dat écht zo was , dan had dat vorig jaar allang op de voorpagina van Het Laatste Nieuws gestaan ...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:14 schreef marcodej het volgende:
Dit is nieuw voor mij?
er is wel meer achter gehouden in het verleden!quote:Op maandag 23 juli 2012 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Neem van mij aan , als dat écht zo was , dan had dat vorig jaar allang op de voorpagina van Het Laatste Nieuws gestaan ...
Achter gehouden ? Als er ook maar iets was dat de Vlaamse pers vorig jaar over Gilbert had kunnen vinden dan had het hemelsbreed op de voorpagina gestaan hoor ...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is wel meer achter gehouden in het verleden!
dan hadden ze de bronnen niet!quote:Op maandag 23 juli 2012 23:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Achter gehouden ? Als er ook maar iets was dat de Vlaamse pers vorig jaar over Gilbert had kunnen vinden dan had het hemelsbreed op de voorpagina gestaan hoor ...
Zou het dan niet eerder zijn dat ze iets hadden wat de rest nog niet had, maar nu heeft de rest het ook?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat niet wegneemt dat ik ervan overtuigd ben dat Gilbert en Omega Pharma-Lotto vorig jaar "iets" in huis hadden dat de Lotto-ploeg dit jaar niet meer in huis heeft ... .
Blijkbaar hebben ze hun hele voorraad verkocht en was er niets meer over voor hun eigen ploeg, gezien hun spetterende Tour.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:27 schreef Wombcat het volgende:
[conspirancymodus]Geleverd door Omega Pharma om eerst te testen op de ploeg, en nu ze de ploeg niet meer sponsoren er maximale winst uitslaan door het aan iedereen te leveren.[/conspirancymodus]
Sporza (de TV) misschien wel , maar de geschreven Vlaamse pers ? Die zelfs oppergod Tom Boonen na zijn coke-affaires op de voorpagina afgebrand heeft ? Ik geloof nooit dat die Gilbert een hand boven het hoofd houden , eerder integendeel. Een Vlaamse krantenjournalist die Gilbert kan afmaken zal dat nooit of te nimmer laten liggen ...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:59 schreef Van_Poppel het volgende:
De Belgische wielerpers, met Vannieuwkerke en Wuijts voorop, houdt Gilbert de hand boven het hoofd.
Nadal? die trekt zich ineens terug met "ik ben moe"!quote:Op zondag 29 juli 2012 21:27 schreef Wombcat het volgende:
Daar zijn vast geen wielrenners tussen, want dan hadden we hun namen al wel geweten.
quote:Jonathan Vaughters geeft dopinggebruik als renner toe
De Amerikaan Jonathan Vaughters, momenteel teammanager van Garmin-Sharp, heeft zaterdag in de New York Times toegegeven dat hij als renner doping heeft gebruikt. 'Ik moest kiezen tussen mijn droom opgeven of valsspelen. Ik koos ervoor om te liegen', aldus Vaughters, die zich naar eigen zeggen altijd schuldig heeft gevoeld over de keuze die hij uiteindelijk maakte. 'Ik haatte het, maar ik was ambitieus.'
'Het schuldgevoel dat ik had, leidde me ertoe om te stoppen met koersen en een professioneel wielerteam te beginnen' waar die keuze niet moest gemaakt worden, gaat Vaughters door. Die keuze werd weggenomen voor zijn renners 'door strenge tests en een culturele verschuiving die de nadruk legde op proper koersen in plaats van winnen.'
Vaughters vertelt verder dat het in de jaren '90 en het begin van deze eeuw makkelijk was om de dopingregels te omzeilen. 'Bij het bekijken van de Olympische Spelen de voorbije twee weken was ik een beetje jaloers, omdat ik weet dat er sinds mijn periode als sporter enorme stappen zijn gezet door velen om doping uit sport te weren. Atleten hebben nu de wetenschap en het vertrouwen dat een wedstrijd proper kan worden gewonnen', aldus de Amerikaan, die zijn eigen dopinggebruik wijt aan de heersende cultuur en de lakse dopingcontroles in zijn tijd.
Vaughters pleit voor het voortzetten van de dopingstrijd, zodat atleten 'een eerlijke kans hebben wanneer ze proper in competitie uitkomen.' De Amerikaan was profrenner van 1994 tot 2003 en won onder meer twee ritten in de Dauphiné Libéré.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 16:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een vuile leugenaar met zijn schone team!!
Oud nieuws toch? Zal wel te maken hebben met de zaak tegen Armstrong.quote:
wat een lulquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:59 schreef TheArt het volgende:
Tyler Hamilton brengt een boek uit op 18 september, laat dat nou ook precies de verjaardag van Lance zijn
Nee!?!?! Het zal toch niet?quote:'Klöden, Kessler, Sinkewitz namen bloeddoping'
Andreas Klöden, Patrik Sinkewitz en Matthias Kessler worden verdacht van bloeddoping. Het Duitse antidopingagentschap NADA is een onderzoek gestart naar de drie renners, meldt Cyclingnews. Het genoemde trio zou zich in 2006 bediend hebben van bloeddoping. De aantijgingen komen voort uit een onderzoek door de openbaar aanklager van Freiburg, die het werk van twee Telekom-artsen analyseerde. Dit duo ging vrijuit, maar de zoektocht leverde wel nieuw bewijs tegen Klöden, Sinkewitz en Kessler op.
Kliniek in Freiburg
Sinkewitz zou het balletje aan het rollen hebben gebracht na zijn positieve test op testosteron in 2007. Hij zou de aanklager verteld hebben dat Klöden en Kessler in 2006 bloeddoping namen in een kliniek van de universiteit van Freiburg. Klöden heeft dopinggebruik altijd ontkend, maar schikte in 2009 wel een zaak door 25.000 euro naar een goed doel over te maken. Ook toen werd zijn naam genoemd in een onderzoek naar bloeddoping in Freiburg.
Kessler werd in 2007 ook betrapt op testosteron en keerde door een zware val niet meer terug na zijn schorsing.
Ik vrees dat je ook wat sarcasme mistquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat Klöden van dat zooitje van T-Mobile/Telekom als een van de weinige schoon zou zijn geweest.
Ahum..quote:"Het Britse Paralympisch Comité heeft zijn 300 atleten verboden aan 'boosting' te doen. Boosting is een vorm van doping waarbij verlamde atleten zichzelf pijn doen, om zo hun bloeddruk de hoogte in te jagen en beter te gaan presteren.
Boosting is een vorm van natuurlijke doping. Sommige paralympische atleten - volgens een kleinschalig onderzoek in Peking één op de zes - zijn bereid het te proberen. En daarvoor gaan ze ver: ze breken hun botten, leggen hun eigen testikels in de knoop, blokkeren hun katheters of dienen zichzelf elektroshocks toe. 'Alles om zichzelf pijn te doen', vertelt Craig Hunter, leider van het Britse team, aan de krant The Telegraph. 'Omdat ze verlamd zijn, voelen ze zelf geen pijn, maar de pijnprikkel creëert wel een adrenalinerush. Hun bloeddruk en hartslag schieten naar omhoog.'
Als resultaat zouden ze in staat zijn tot 15 procent beter te presteren. Een vorm van natuurlijke doping dus.
'Boosting is gevaarlijk', zegt Tim Decleir, begeleider van het Belgische paralympische team. 'Het kan leiden tot een hartaanval of een beroerte. Maar neen, wij waarschuwen onze atleten daar niet voor, omdat de praktijk vandaag héél uitzonderlijk is. We kennen onze atleten ook zo goed, dat we het zouden zien als hun bloeddruk plots keihard de hoogte zou inschieten. Maar mochten we iemand herhaaldelijk betrappen, zouden we die uit de selectie verwijderen.'
Ook het Internationaal Paralympisch Comité zegt dat ze 'atleten met een abnormaal hoge bloeddruk' zullen verbieden om mee te doen."
bron en meerquote:De Amerikaanse ex-wielrenner Lance Armstrong zal zijn zeven Tourtitels moeten inleveren. Dat heeft het Amerikaanse antidopingagentschap Usada tegenover Reuters gezegd. Armstrong maakte vandaag op zijn website bekend zijn strijd tegen het antidopingagentschap op te geven, nadat maandag zijn klacht tegen Usada was afgewezen door een rechtbank in Austin (Texas).
'In ieders leven komt een moment dat je tegen jezelf moet zeggen: genoeg is genoeg. Voor mij is dat moment nu gekomen.' Met die woorden begon Armstrong zijn verklaring waarom hij de strijd tegen Usada heeft opgegeven. In een reactie daarop besloot Usada zijn zeven Tourtitels af te nemen.
De 40-jarige Amerikaan zegt helemaal klaar te zijn met alle 'nonsens' die het dopingagentschap over hem heeft verspreid. 'De strijd heeft een enorme tol geëist van mijn gezin en mijn werk voor mijn foundation. Ik ben helemaal klaar met die onzin.'
Armstrong beschuldigde het Usada van schending van zijn grondwettelijke recht op een eerlijk proces. Hij noemde het onderzoek van het agentschap 'een ongefundeerde heksenjacht'. Maar die aanklacht werd maandag door rechter Sam Sparks afgewezen.
ik ben jaloers, het is me nog nooit gelukt!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:14 schreef Waaghals het volgende:
nou testikels in de knoop leggen,
dat ga ik eens proberen
Curieus verhaal.quote:Deense wielerofficial betrapt op doping
Sören Svenningsen heeft de wielersport vermoedelijk een curieuze primeur bezorgd. Hij is mogelijk de eerste official die betrapt is op doping.
Voor de Deense wielerbond DCU was de positieve test van het 47-jarige bestuurslid reden om hem per direct te ontheffen uit zijn functie. 'We zijn geschokt. Het is onvergeeflijk dat een bestuurslid van de Deense wielerbond positief is bevonden', reageerde een onthutste bondsvoorzitter Tom Lund woensdag.
Svenningsen was nog actief als veteraan. Een dopingcontrole na een wielerwedstrijd op 30 juni werd hem fataal. De controleurs troffen in zijn urine sporen van liefst drie verboden stimulantia aan.
quote:Fränk Schleck voor Luxemburgse Tuchtcommissie tegen doping
Fränk Schleck is verschenen voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping (CDD). Dat meldt de Luxemburgse website www.lessentiel.lu, die de informatie haalde van 'een bron dicht bij het onderzoek'.
De oudste van de broertjes Schleck werd positief bevonden op het gebruik van xipamide, op 14 juli tijdens de Ronde van Frankrijk, en moest woensdag verschijnen voor de Luxemburgse tuchtcommissie tegen doping. De commissie moet de strafmaat van Schleck bepalen, dat zal in de komende weken gebeuren.
Schleck zelf ontkende met klem dat hij doping had gebruikt en ging op zoek naar 'de wijze waarop de verboden stof in zijn lichaam was terecht gekomen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |