abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116532685
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:49 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ben ik erg paranoia als ik het een bijzonder tijdstip vind, vlak voordat eventuele omkopings beschuldigingen rondom om UCI en Armstrong hard gemaakt kunnen gaan worden?
Nee, in Aigle ruiken ze onraad. Maar dat hoeft dan toch niet te betekenen dat amnestie an sich onlogisch is.
pi_116532874
Maar gaat die amnestie dan ook inhouden dat alle uitslagen weer in ere worden hersteld? Of gaat het dan alleen om de nog niet ontdekte/veroordeelde gevallen?
pi_116533287
Joh, straks vinden ze weer een nieuw doping product wat pas tientallen jaren later terug te vinden is. Krijg je weer hetzelfde. Gewoon straffen en schrappen. Ook de renners hebben het er naar gemaakt. Hoe oneerlijk tegen over de jonge profs die stopten omdat zij niet massaal aan de doping wilden.

Hypocriete eikels, alles moet maar weet in de doofpot.
pi_116533502
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:16 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Joh, straks vinden ze weer een nieuw doping product wat pas tientallen jaren later terug te vinden is. Krijg je weer hetzelfde. Gewoon straffen en schrappen. Ook de renners hebben het er naar gemaakt. Hoe oneerlijk tegen over de jonge profs die stopten omdat zij niet massaal aan de doping wilden.

Maar er zit nogal een verschil tussen moreel wenselijk en technisch uitvoerbaar.
pi_116533600
Armstrong moet gewoon het begin van e beerput zijn, niet het einde wat de ouwe ier en andere willen.

Ik zeg ook niet dat we nog even opzoek moeten naar indurains pies in een vriezer, maar wat naar boven komt kan best bestraft worden en zeker uit de uitslagen geschrapt worden.
pi_116533661
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:16 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

Dit inderdaad.
Door nu alles in de doofpot te stoppen, geef je een signaal af dat als iedereen gebruikt en de overgrote meerderheid niet direct gepakt wordt, maar pas jaren later, het dus OK is.
pi_116534136
quote:

dat hebben ze al!
pi_116534252
Riise loopt nog lekker rond anders.
pi_116534314
En daarom kan amnestie niet zonder een schuldbekentenis. Dat wisten ze in ZuidAfrika al.
  zaterdag 8 september 2012 @ 15:46:30 #260
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_116535622
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:54 schreef thijsdetweede het volgende:
En daarom kan amnestie niet zonder een schuldbekentenis. Dat wisten ze in ZuidAfrika al.
Inderdaad, daarom kan ik ook beter leven met het idee dat Museeuw de kasseikoersen van zijn generatie domineerde dan met Armstrong die de Tour domineerde. Die eerste geeft - weliswaar ook onder het argument 'iedereen deed het' - tenminste toe dat hij zich zwaar gedopeerd heeft. Lance absoluut niet.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:29:13 #261
14505 OProg
A Life in Music
pi_116634659
quote:
Pozzato set to face CONI over Ferrari relationship
Filippo Pozzato will once again face the Italian Olympic Committee (CONI) at 1045am Tuesday after admitting to receiving training programs from the controversial and banned Dr Michele Ferrari from 2005 to 2009. Pozzato has already stood before CONI in late June with the Committee set to request a formal ban.

Pozzato has already been officially charged and the Farnese Vini-Selle Italia rider could receive a one-year ban from competition, as stated by the Italian Cycling Federation (FCI).

The FCI forbids all Italian UCI license holders from consulting with the Ferrari, who received a life ban in 2002. Pozzato admitted to working with the doctor after reports by La Repubblica of intercepted phone conversations where Pozzato allegedly requests the services of Ferrari.
- Niet wakker - dit is nu dus gewoon een mededeling. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door OProg op 11-09-2012 09:46:46 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116634951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:29 schreef OProg het volgende:

[..]

An sich ook weer vreemd. Je zou die afwijkende bloedwaarden waarvoor hij al een schorsing heeft gehad toch wel aardig kunnen matchen met het contact met Ferrari.
Ben je niet in de war met Pellizotti of zit ik er nu helemaal naast?
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:46:18 #263
14505 OProg
A Life in Music
pi_116635001
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met Pellizotti of zit ik er nu helemaal naast?
Zow. :') :')

Ik ben dus echt gewoon volledig niet wakker. Had het stukje gelezen en dacht ook echt dat het over Pellizotti ging. Zag zelfs zijn knar voor me. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_116645153
quote:
Wit-Russische coach dopeerde olympisch kampioene zonder haar medeweten

Nazdeya Ostapchuk, de Wit-Russiche kogelstootster die haar gouden medaille op de Olympische Spelen in Londen moest inleveren wegens dopinggebruik, heeft van het Wit-Russische Antidopingagentschap een schorsing van slechts één jaar gekregen. De atlete kwam er zo goedkoop van af omdat haar coach Alexander Yefimov beweert de doping zonder haar medeweten toegediend te hebben en er dus sprake is van verzachtende omstandigheden. Yefimov kreeg als hoofdbeschuldigde een schorsing van vier jaar. Dat maakte het Wit-Russische Antidopingagentschap dinsdag bekend.

'Yefimov deed het verboden product metenolone (een anabolische steroïde, red) in haar eten omdat hij verontrust was door haar middelmatige resultaten in de aanloop naar de Spelen. De coach ging te werk tijdens het trainingskamp in Wit-Rusland, enkele dagen voor de start van de Olympische Spelen', verduidelijkte de woordvoerder van het antidopingagentschap.

Nazdeya Ostapchuk had op 6 augustus olympisch goud veroverd in Londen, dankzij een worp over 21m36 in de finale. Uit een dopingcontrole van een dag voordien bleek echter dat er sporen van het verboden middel metenolone in haar urine zaten. Ook meteen na haar competitie moest ze een plasje afleveren, en ook dat bleek positief op hetzelfde middel.

Daarom besliste het IOC dat ze onmiddellijk gediskwalificeerd en uit de uitslag geschrapt werd en moest ze zo snel mogelijk haar medaille en olympisch diploma inleveren.
De Nieuw-Zeelandse wereldkampioene Valerie Adams, oorspronkelijk tweede met een worp over 20m70, werd zo de nieuwe olympisch kampioene. Het zilver ging naar de Russin Evgeniia Kolodko (20m48), het brons was voor de Chinese Gong Lijiao (20m22).
:')
pi_116646036
_O-

Nogmaals het bewijs dat het heel erg onwenselijk is om dopingzaken dus te blijven terugsturen naar nationale (corrupte) bonden...
Jack does it in real time...
pi_116646617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef DeeBee het volgende:
_O-

Nogmaals het bewijs dat het heel erg onwenselijk is om dopingzaken dus te blijven terugsturen naar nationale (corrupte) bonden...
Als ze het beiden zeggen lijkt het me sowieso juridisch gezien een verzachtende omstandigheid. Of is dat metenolone visueel of qua smaak te opvallend in een maaltijd? (Weet niet of dat juridisch gezien een verschil zou maken, aangezien ze dan wel zullen zeggen dat de coach zij dat het om een voedingssupplement ging...)
pi_116646948
Een verhaaltje van coach en pupil vind ik echt geen juridische verzachtende omstandigheid. Dat hangt iedereen op en de eerste dopingzondaar die gewoon toegeeft dat hij gepakt heeft moet nog geboren worden ongeveer... Als mensen excuses verzinnen over de snoepjes van hun Colombiaanse oma, dan heeft een 'alibi' met toevalligheden tussen coach en atleet voor mij echt amper waarde.

Maar het gaat erom dat het gewoon niet consequent is. Ostapchuk is een 'grote' (no pun intended) atleet in Wit-Rusland en dus slikt het comite zo'n excuusje natuurlijk als zoete koek en grijpen ze alles aan om haar maar 1 jaar te schorsen. Hetgeen ik ook met F. Schleck zie gebeuren, dat de Luxemburgse bond hem een tik op de vingers geeft en dat hij 'wel heel erg pech had met z'n eten' (of zo).

Die nationale bonden zijn amper onafhankelijk te noemen en daarom vind ik het erg gek dat de strafmaat aan hen wordt overgelaten. Centraliseer die hele procedure nu toch eens bij het IOC / WADA / wie dan ook en hou voor Olympische sporten dezelfde richtlijnen aan bijv. Dat zou al zoveel willekeur schelen...
pi_116647216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:
Een verhaaltje van coach en pupil vind ik echt geen juridische verzachtende omstandigheid. Dat hangt iedereen op en de eerste dopingzondaar die gewoon toegeeft dat hij gepakt heeft moet nog geboren worden ongeveer... Als mensen excuses verzinnen over de snoepjes van hun Colombiaanse oma, dan heeft een 'alibi' met toevalligheden tussen coach en atleet voor mij echt amper waarde.

Maar het gaat erom dat het gewoon niet consequent is. Ostapchuk is een 'grote' (no pun intended) atleet in Wit-Rusland en dus slikt het comite zo'n excuusje natuurlijk als zoete koek en grijpen ze alles aan om haar maar 1 jaar te schorsen. Hetgeen ik ook met F. Schleck zie gebeuren, dat de Luxemburgse bond hem een tik op de vingers geeft en dat hij 'wel heel erg pech had met z'n eten' (of zo).

Die nationale bonden zijn amper onafhankelijk te noemen en daarom vind ik het erg gek dat de strafmaat aan hen wordt overgelaten. Centraliseer die hele procedure nu toch eens bij het IOC / WADA / wie dan ook en hou voor Olympische sporten dezelfde richtlijnen aan bijv. Dat zou al zoveel willekeur schelen...
Ik vind het ook erg dubieus hoor, daar niet van. Maar het is wel enigszins verschillend, omdat het hier de coach is die zelf ook belang heeft bij ontkennen (door dit verhaal wordt hij zwaarder gestraft). Dus om de vergelijking met F. Schleck te trekken, dan zou er wel een ploegleider moeten zijn die de schuld op zich neemt en veel strenger gestraft wordt.
pi_116647358
Vergeet niet dat het Wit-Rusland is he? :P

Wat dat betreft zijn dat een beetje DDR-praktijken als een coach 'schuld bekent' in mijn ogen, dat is om het systeem een beetje in stand te houden eerder. Maar dat is mijn scepsis vooral...

En de vergelijking gaat over het handelen van de bonden, want in het verleden ook al hetzelfde is geweest (o.a. Spaanse wielerbond), maar er zal bij Schleck inderdaad vast een (ander) zwak excuus op tafel komen en daar zal er geen coach gedwongen kunnen worden tot een bekentenis. :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:16:38 #270
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_116649344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef DeeBee het volgende:
_O-

Ze zijn dan wel weer zo slim om een jaar schorsing te geven, om niet teveel slapende honden wakker te maken.
pi_116649454
_O-
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:43:58 #272
14505 OProg
A Life in Music
pi_116652403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef DeeBee het volgende:

Dat hangt iedereen op en de eerste dopingzondaar die gewoon toegeeft dat hij gepakt heeft moet nog geboren worden ongeveer...
Filip Meirhaeghe gaf indertijd direct toe dat hij goud op de OS wilde pakken en gegokt had en verloren. :P
pi_116653548
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:26 schreef DeeBee het volgende:
Vergeet niet dat het Wit-Rusland is he? :P

Wat dat betreft zijn dat een beetje DDR-praktijken als een coach 'schuld bekent' in mijn ogen, dat is om het systeem een beetje in stand te houden eerder. Maar dat is mijn scepsis vooral...

De coach krijgt 4 jaar schorsing in dit geval. Dat vind ik dan wel weer positief (no pun intended).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2012 19:06:07 ]
pi_116655357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

:')
Dit is wel een :') waard inderdaad, maar ik vraag me serieus af of Ostapchuk wordt vrijgesproken als deze theorie plausibel bevonden wordt bij het TAS.
pi_116655891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Filip Meirhaeghe gaf indertijd direct toe dat hij goud op de OS wilde pakken en gegokt had en verloren. :P
Afgelopen zondag iemand meer die docu over Meirhaeghe op VRT gezien? Was best interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')