abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2012 @ 23:48:43 #1
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112408193
Mijn 'beste' vriend en ik, kennen elkaar ongeveer een jaar of 7.
Toen ik hem leerde kennen blowde hij nog redelijk veel met vrienden van hem en is toen gestopt.
Ik heb toen tegen hem gezegd dat als hij weer gaat blowen in niet meer langs kom omdat ik niet tegen die lucht kan en ik niet wil zien hoe hij veranderd.
Ja nu klink ik als een oud wijf, maar ik zie hem als een broer en wil ook het beste voor hem. Ik heb liever niet dat hij blowt omdat hij er erg door veranderde in die tijd.

Anyway... een paar maanden terug kwam ik onverwachts langs op vrijdagavond en ik rok een sterke blow lucht.. ik heb hem toen gevraagd of hij aan het blowen was en hij loog toen glashard tegen me dat hij dat niet deed en niet wist waar die lucht vandaan kwam.

Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
Hij heeft ook een kitten en daarom vind ik het ook echte dom dat hij weer blowt.
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.

Vanavond was het weer raak zoals wel vaker.. we waren dumpert aan het kijken en zegt ineens of er niks leukers is dan dat.. ik keek even verder en ineens begint hij te zuchten en te steunen dat ik mijn zin niet moet doordrijven :{ ik zat alleen maar te klikken op dumpert dus meer deed ik niet. Toen sprak ik hem aan dat hij de laatste tijd wel erg agressief bezig is, en erg verandert is. Hij ontkende dat en werd een beetje pissig. Hij zei toen dat ik maar beter weg kon gaan omdat meneer geen zin had in een nutteloze discussie. Toen ik zei dat hij wilde dat ik wegging omdat hij dan kon blowen en dat hij onze vriendschap wel heel erg op het spel zet zo, antwoordde hij met ja dat komt door jou omdat je zo blijft door zeuren.

ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint.
In het weekend zit hij de hele dag binnen te gamen en te blowen..

Waarom heeft hij zelf niet door dat hij verandert is?? Ik ben niet de enige die het zegt in zijn omgeving en ik zit er steeds meer over na te denken om hem links te laten liggen.

Iemand ervaring met een soort gelijk verhaal??
pi_112408371
Weet niet hoe oud die is maar meestal stop je wel met dat elke dag veel blowen. ten minste in mijn omgeving.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:58:22 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112408716
Ik rook elke dag een paar dat is wel relaxt hoor. Agressief van blowen lijkt me trouwens vrij sterk, eerder omdat hij het dan een tijdje niet zou kunnen doen dat hij dan agressief wordt. Mja, het is maar net hoe je het bekijkt, hij ziet het als rustig aan doen, jij als zijn leven vergallen. En waarom zou jij hem moeten vertellen hoe hij leeft? ik neem aan volwassen?
To doom or not to doom
  zondag 3 juni 2012 @ 23:58:28 #4
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112408719
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Weet niet hoe oud die is maar meestal stop je wel met dat elke dag veel blowen. ten minste in mijn omgeving.
26 is hij..
pi_112408726
Ik heb een zelfde soort vriend, en zelfs op mijn verjaardag ging het nog mis tijdens mijn feest.
Ik heb onderhand geleerd om het maar te laten zoals het is.
Als ik accepteer dat hij per se moet blowen, dan loopt alles stukken beter.
Zelf "blow" ik ook, maar ten eerste nooit bij anderen en ten tweede alleen net voor het slapen gaan, en dan nog is het maximaal 0,2 gram per keer.

Als jij de vriendschap niet kwijt wilt, dan zou ik er mee leren leven. Hij mag ten slotte zelf bepalen wat hij doet. Kun je daar niet mee om gaan dan moet je hem minder vaak zien.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  maandag 4 juni 2012 @ 00:00:26 #6
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112408801
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef bambino het volgende:

Als jij de vriendschap niet kwijt wilt, dan zou ik er mee leren leven. Hij mag ten slotte zelf bepalen wat hij doet. Kun je daar niet mee om gaan dan moet je hem minder vaak zien.
Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
pi_112408885
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
Ja maar ik neem aan dat hij dan ook gewoon een leuk weekend heeft lijkt mij. :)
pi_112408969
quote:

[..]

Ja dat zal best, en ik snap ook dat jij het kut vind dat het niet "normaler" met hem gaat.
Maar hij ziet dit als zijn leven, en blijkbaar voelt hij zich prettig genoeg om zo door te gaan.
Hij komt er echt nog wel een keer achter dat het anders kan, maar dat is niet aan jou.
Je moet hem of accepteren dat hij zo is, en gezellig daar heen gaan en leuke dingen doen. Of zeggen ik kan niet met iemand zoals jou overweg omdat ...... <vul reden in>.
En dan moet je er ook klaar mee zijn.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_112408976
tja hij zal er toch zelf achter moeten komen dat t niet zon slim idee is. als jij je als beste maatje tegen m gaat keren hierdoor stoot hij je alleen maar af. mensen moeten zelf willen stoppen/minderen, anders heeft geen enkele zin
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_112409727
Ja het begint bij hem zelf en wanneer hij er zelf klaar voor is,
je kan niet iemand in 1x zomaar veranderen dat gaat gewoon niet.
pi_112410859
Jezelf teveel bezighouden met anderen is ook erg vervelend.
Beter zeg je gewoon waar het op staat: Ik wil je niet meer zien zolang je blowt, om die en die reden, en ik vind het heel jammer dat ik dat moet doen maar je veranderd op die en die manier en dat kan ik niet in mijn leven hebben.
Rustig aan.
pi_112410900
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
  maandag 4 juni 2012 @ 01:02:49 #13
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112410910
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
Jij hebt dus geen vrienden zo te lezen..
pi_112410942
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Kweet niet hoe klein jouw wereld is. :')
Rustig aan.
pi_112411007
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef A-mineur het volgende:
Ik rook elke dag een paar dat is wel relaxt hoor. Agressief van blowen lijkt me trouwens vrij sterk, eerder omdat hij het dan een tijdje niet zou kunnen doen dat hij dan agressief wordt. Mja, het is maar net hoe je het bekijkt, hij ziet het als rustig aan doen, jij als zijn leven vergallen. En waarom zou jij hem moeten vertellen hoe hij leeft? ik neem aan volwassen?
Ze kan hem niet vertellen wat hij wel of niet mag doen, maar wel dat ze geen contact wil wanneer hij blowt. Niet elke blower is onschuldig en heeft het in de hand. Ik heb er mensen ook door zien veranderen, en dat is niet tof.
pi_112411015
je klinkt als zijn vriendin , maar je bent het niet :)

Oftwel alleen de lasten en niet de lusten :+
pi_112411030
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
je klinkt als zijn vriendin , maar je bent het niet :)

Oftwel alleen de lasten en niet de lusten :+
:D
Rustig aan.
pi_112411031
quote:
Onvoorwaardelijke vriendschap geloof ik niet in.
pi_112411042
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:02 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Ja maar ik neem aan dat hij dan ook gewoon een leuk weekend heeft lijkt mij. :)
Ik betwijfel het, klinkt meer als vluchtgedrag.
pi_112411061
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, klinkt meer als vluchtgedrag.
Dan is dat nog zijn keuze.

Leuker alleen mét blowen dan zonder.
pi_112411078
quote:

[..]

Ik snap niet eens wat ermee bedoelt wordt, lijkt me dat het woord ''onvoorwaardelijke vriendschap'' nogal subjectief geïnterpreteerd wordt.
Rustig aan.
pi_112411177
quote:

[..]

Misschien kan je deal met hem sluiten, ontmaagd hem en als tegenprestatie moet hij stoppen met blowen.
  maandag 4 juni 2012 @ 01:21:49 #23
224960 highender
Travellin' Light
pi_112411326
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:15 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Misschien kan je deal met hem sluiten, ontmaagd hem en als tegenprestatie moet hij stoppen met blowen.
Dat lijkt me geen goede deal voor hem, of bedoel je stoppen met blowen voor een week of zo :) . Als ze echt zo een goede vriendin is dan zou ze hem zo en zo kunnen ontmaagden, wie weet gaat hij dan vanzelf stoppen met blowen. En anders moet zij ook maar eens een jointje meeroken, dan maakt ze zich misschien wat minder druk om hem...
pi_112411422
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:21 schreef highender het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen goede deal voor hem, of bedoel je stoppen met blowen voor een week of zo :) . Als ze echt zo een goede vriendin is dan zou ze hem zo en zo kunnen ontmaagden, wie weet gaat hij dan vanzelf stoppen met blowen. En anders moet zij ook maar eens een jointje meeroken, dan maakt ze zich misschien wat minder druk om hem...
Ik bedoel natuurlijk dat hij ná de sex gelijk een joint opsteekt :D

TS moet hem sowieso als "beste" vriend hiermee helpen.
pi_112411498
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:10 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dan is dat nog zijn keuze.

Leuker alleen mét blowen dan zonder.
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
pi_112411513
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
Strawwwy, je nuanceert weer lekker :)
Rustig aan.
pi_112411710
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaring :)
pi_112411774
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:41 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaring :)
Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.
Rustig aan.
pi_112411783
quote:

[..]

Niet veel, wel een hoop kennissen. ;)
pi_112411876
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.
Jup.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 01:58:04 #31
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112411952
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
pi_112412001
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.

Het lijkt me hier een én én situatie :)
pi_112412684
quote:

[..]

Nee sorry maar hij heeft gewoon gelijk. In vriendschap is het normaal om je vrienden te proberen helpen maar als ze herhaaldelijk zeggen er niet van gediend te zijn moet je niet doorzeuren.

Je hebt de opties om hem te accepteren of de vriendschap te verbreken. Maar dit zeuren zou ik ook niet leuk vinden.

Fyi, ik heb ook zo'n vriend. Lang mee samen gechilld elke dag maar sinds we niet meer op hetzelfde stuk grond wonen (campus) is hij soms maanden onbereikbaar en zit hij gewoon kansloos te blowen. Ik vind het echt oliedom en nutteloos maar wat kan je ertegen doen... Als hij zo af en toe belt zijn we even goede vrienden en anders is het zijn eigen keuze.
pi_112414347
quote:

[..]

grappig, je bent mij aan het beschrijven :'(

Het blowen geeft gewoon een lekkere 'escape', ipv buiten te zijn kijkend naar al die stelletjes en depresief te worden gewoon lekker binnen al je gevoelens weg blowen en beetje gamen. Het is heel moeilijk om er weer uit te komen.
  maandag 4 juni 2012 @ 10:09:27 #35
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112414729
quote:

[..]

Vriendschap is ook elkaar kunnen zeggen waar het op staat zonder dat mensen boos op elkaar worden. Ik vind het trouwens een uitermate slechte zet, ga je eerst huilie doen dat je maatje blowt, en vervolgens kaffer je iemand af met een reactie die eigenlijk best wel logisch is.

Ik heb ook vrienden die niet van blowen houden, dan ga ik ff lekker buiten paffen of ik wacht ff tot ik alleen ben. Het is geven en nemen.
To doom or not to doom
  maandag 4 juni 2012 @ 11:53:32 #36
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112418091
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:48 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

grappig, je bent mij aan het beschrijven :'(

Het blowen geeft gewoon een lekkere 'escape', ipv buiten te zijn kijkend naar al die stelletjes en depresief te worden gewoon lekker binnen al je gevoelens weg blowen en beetje gamen. Het is heel moeilijk om er weer uit te komen.
Oke ben dit soort onzin zat, ga denk ik straks een topic openen hier over...
  maandag 4 juni 2012 @ 13:05:02 #37
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112420994
quote:
13s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
...
Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
Hij heeft ook een kitten en daarom vind ik het ook echte dom dat hij weer blowt.
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.
...
Dit is in ieder geval volledige nonsens. Mijn katten zijn allebei stokoud geworden, ruim over de 20 jaar, met hun blowende baasje. En het is volkomen in de aard van de natuur, dat kittens druk zijn en als een malle spelen op een manier die op een mens agressief overkomt.

Dat je een probleem hebt met een blowende vriend vind ik eerlijk gezegd jouw probleem, maar ook jouw keuze, dat moet je zelf weten. Maar dit verhaal over die kitten is gewoon malligheid. Het zou hooguit een probleem zijn als de kitten languit stoned en lui op de bang ligt te staren. Niet dat de kitten gewoon doet wat ie moet doen op zijn leeftijd: spelen, klieren en ravotten.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 4 juni 2012 @ 13:12:28 #38
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112421275
quote:

[..]

Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.

Als je de bezorgde vriendin wil uithangen, neem hem dan gewoon lekker mee naar buiten als dat goed voor hem is, maar dit gedoe over dat blowen komt alleen omdat JIJ er een probleem van maakt, het is geen intrinsiek probleem.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112421403
quote:
Ook onvoorwaardelijke steun als je een vriend(in) hebt die pedo neigingen heeft(extreem voorbeeld!)

Zelfs onvoorwaardelijke steun heeft grenzen, ik vind dat TS die gast terecht mag wijzen, want als vrienden zou je gewoon eerlijk moeten kunnen zeggen hoe iemand zich gedraagt. Dat kan fftjes kut zijn dat je wordt aangesproken op je gedrag, maar daar moet die vriend zich maar doorheen bijten.
pi_112421813
Apart om dit eens aan de andere kant te lezen.... Ben destijds veel "vrienden" verloren omdat ze mij te veranderd vonden. Zij zijn destijds gestopt met blowen en ik doe het nog steeds.

Het is gewoon een hardnekkig gerucht dat iedereen die (dagelijks) blowt, maar meteen een uitkering heeft en bij zn ouders op zn kamer de hele dag op de bank ligt ofzo...
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 14:37:25 #41
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112424904
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Je moet het probleem dat aanzet tot blowen doorbreken om de cirkel te doorbreken. Zorg je ervoor dat ie niet meer mag blowen dan zoekt ie wel een andere manier om het echte probleem niet onder ogen te komen, drank of andere drugs, nog meer achter de pc.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:56:05 #42
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112453447
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.

Als je de bezorgde vriendin wil uithangen, neem hem dan gewoon lekker mee naar buiten als dat goed voor hem is, maar dit gedoe over dat blowen komt alleen omdat JIJ er een probleem van maakt, het is geen intrinsiek probleem.
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.
En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
pi_112454564
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:

[..]

En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
Wat is nu het "probleem" dan.

Volgens mij raakt hij jou kwijt door jouw gedrag.

In hoeverre heb jij er last van dat hij blowt ?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:21:44 #44
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112464172
quote:

[..]

Hijzelf ook niet, want hij schopt zijn vrienden eruit als ze niet onvoorwaardelijk doen wat hij wil. :P

On topic: hij kan alleen stoppen wanneer hij zelf inziet dat het niet goed voor hem is. Blijkbaar moet hij nog iets dieper. Aan jou de keuze of je hem erbij wil bijstaan of niet.
pi_112464320
Kies voor jezelf. Je hebt overduidelijk de fase waarin je met mensen die de godganse dag stoned zijn optrekt achter je gelaten. Daar hoort soms een hard afscheid van iemand die je al jaren kent bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2012 09:30:15 ]
pi_112464979
ben ik nou de enige die zoiets heeft van "ts overdrjft en bemoeit zich met dingen op een nare manier" :?

als ik naar dit door ts aangehaalde voorbeeld kijk:
quote:
Vanavond was het weer raak zoals wel vaker.. we waren dumpert aan het kijken en zegt ineens of er niks leukers is dan dat.. ik keek even verder en ineens begint hij te zuchten en te steunen dat ik mijn zin niet moet doordrijven :{ ik zat alleen maar te klikken op dumpert dus meer deed ik niet. Toen sprak ik hem aan dat hij de laatste tijd wel erg agressief bezig is, en erg verandert is
dan denk ik toch ook "rot op ts en ga ergens anders zinloos zitten klikken op dumpert (! :') ) en laat mij met rust :* en dan dat gezeur over die kitten.

lieve ts; get a life of your own :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:26:11 #47
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_112465753
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:

[..]

"helpen" ja .....

Volgens mij past hij gewoon niet zo in jouw plaatje van wat normaal is en wat mensen zouden moeten doen. Dat steekt je, en dus wil je hem veranderen naar jouw beeld. Dat vertaal je zelf als 'helpen', maar dat ziet hij natuurlijk niet zo. Jij bent namelijk degene met het probleem hier, niet hij.

Ik zou ook strontziek van je worden eerlijk gezegd. Misschien moet je hem gewoon accepteren hoe hij is en wat hij leuk vindt, en als dat een tijdje goed gaat eerlijk met hem praten.

Jij moet hem niet proberen te veranderen, hij moet willen veranderen. En niks is minder inspirerend of motiverend dan een zeikwijf die je wilt 'helpen' door te klagen.
Ik heb geen signature.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:33:21 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112465977
Wat een vriendelijkheid alom weer. :P
Maar er wordt wel een punt gemaakt. Waar ligt de grens tussen helpen en iemand jouw wil opleggen? Als hij niet op jouw hulp zit te wachten, is waarschijnlijk het laatste aan de hand.
Wat niet betekent dat je je zorgen niet mag uiten en er niet over mag praten met hem, maar wat hij daarmee doet is zijn beslissing. Daar heb je je bij neer te leggen tot hij het anders ziet.
Je kan alleen je eigen handelen sturen. Dus ga je het contact verbreken of niet? :)
pi_112466379
En dan te bedenken dat ze niet eens het bed delen. :') Die jongen is beter af zonder jou TS.
pi_112472193
Heb precies zo een vriend, tot aan de katten aan toe. Ken hem al 8 jaar en is in die tijd 0,0 veranderd, ondanks pogingen van mij en 2 andere gemeenschappelijke vrienden. Wij zijn destijds tot de conclusie gekomen dat hij nooit gaat veranderen tenzij hij een vriendin krijgt. Maar aangezien hij zich nooit buiten begeeft, behalve voor werk, gaat dat nooit gebeuren. Ik zou hem maar accepteren zoals hij is, want veranderen gaat heel lastig worden. En hoe ouder iemand is, hoe lastiger het is zijn gewoonten te veranderen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:32:20 #51
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112472942
quote:
ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint.
In het weekend zit hij de hele dag binnen te gamen en te blowen..
Zijn leven verknallen terwijl ie blijkbaar gewoon dagelijks naar zijn werk gaat en pas daarna thuis een joint rookt ? :D

In het weekend binnen zitten gamen en blowen is ook vrij weinig mis mee lijkt me, hou ik zelf ook van, maar het moet niet zo zijn dat dit het enige is wat ie doet natuurlijk.

Als jij een goede vriendin van hem bent zou het je imo sieren als je hem vrij laat in zijn keuzes, en hem hooguit af en toe mee naar buiten sleurt om iets leuks te gaan doen zodat ie niet alleen maar binnen zit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:32:57 #52
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112472966
Misschien is hij er laatst achtergekomen dat er absoluut 0 kans is dat je met hem het bed in duikt, daarom is hij pissig op je, en zijn verdriet blowt hij weg.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_112472988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:32 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Misschien is hij er laatst achtergekomen dat er absoluut 0 kans is dat je met hem het bed in duikt, daarom is hij pissig op je, en zijn verdriet blowt hij weg.
Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eens :D
pi_112473011
's avonds en in het weekend gamen en blowen klinkt mij persoonlijk in de oren als de hemel O+ :@ :s)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:34:44 #55
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112473044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:15 schreef Pharmacist het volgende:
Heb precies zo een vriend, tot aan de katten aan toe. Ken hem al 8 jaar en is in die tijd 0,0 veranderd, ondanks pogingen van mij en 2 andere gemeenschappelijke vrienden. Wij zijn destijds tot de conclusie gekomen dat hij nooit gaat veranderen tenzij hij een vriendin krijgt. Maar aangezien hij zich nooit buiten begeeft, behalve voor werk, gaat dat nooit gebeuren. Ik zou hem maar accepteren zoals hij is, want veranderen gaat heel lastig worden. En hoe ouder iemand is, hoe lastiger het is zijn gewoonten te veranderen.
Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.

Bij mijn broer was dit ook zo een beetje, blowde wel niet, maar was voor de rest ook maar een type nerd die heel de dag maar achter de PC hangt en voor de rest werkt. Totdat hij een vriendin kreeg en op zijn werk wat meer met collega's omging. Het punt is dus, de verandering moet vanuit iemand zelf komen.
To doom or not to doom
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:34:51 #56
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112473048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:33 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eens :D
Nu niet meer nee...
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_112473051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:33 schreef jerney het volgende:
Wat een vriendelijkheid alom weer. :P
Maar er wordt wel een punt gemaakt. Waar ligt de grens tussen helpen en iemand jouw wil opleggen? Als hij niet op jouw hulp zit te wachten, is waarschijnlijk het laatste aan de hand.
Wat niet betekent dat je je zorgen niet mag uiten en er niet over mag praten met hem, maar wat hij daarmee doet is zijn beslissing. Daar heb je je bij neer te leggen tot hij het anders ziet.
Je kan alleen je eigen handelen sturen. Dus ga je het contact verbreken of niet? :)
Top post...
Ik zou het zo interpreteren als ik TS was:
Je zorgen uiten in een brief en door de brievenbus heen gooien, eventueel met de melding dat je hem niet kunt zien omdat hij voor jou zo anders is door de wiet en dat je hem wel zou willen helpen om er vanaf te komen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:36:31 #58
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112473121
Misschien moet de TS eens een keertje met die vriend meeblowen.
pi_112473198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.

Bij mijn broer was dit ook zo een beetje, blowde wel niet, maar was voor de rest ook maar een type nerd die heel de dag maar achter de PC hangt en voor de rest werkt. Totdat hij een vriendin kreeg en op zijn werk wat meer met collega's omging. Het punt is dus, de verandering moet vanuit iemand zelf komen.
En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:39:10 #60
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112473228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
To doom or not to doom
pi_112473253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
Jepjep.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:43:05 #62
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112473389
TS, suggereer anders een keertje om paddo's te gaan eten. Minder slecht voor je, en bovendien veel leuker. Na 1 x wil hij niet meer anders :)
pi_112473397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:
Waar zat je aan te denken? "Iets suggereren waardoor dat niet meer nodig is" klinkt heel vaag.

Hetgeen wat ik had geprobeerd was hem uitnodigen voor gezamelijke vakanties en (toen we jonger waren) dancefeesten (Armada-night in A'dam). Vakantie zat hij echter niet op te wachten omdat dat te lang zonder WoW was. Toch denk ik wel dat als je iets wil proberen, gezamelijke activiteiten het beste zijn.
pi_112473635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:
TS, suggereer anders een keertje om paddo's te gaan eten. Minder slecht voor je, en bovendien veel leuker. Na 1 x wil hij niet meer anders :)
_O-
Tevens niet verslavend, laat staan dat het uberhaupt werkt omdat er gewenning optreedt voor psilocobine, de werkzame stof van paddo's.
Rustig aan.
pi_112474383
waarom zou je iemand willen 'sturen' (wat me evengoed nogal dwingend overkomt) als die braaf een baan heeft en kennelijk best tevreden is?

ts, voel jij je wel helemaal ok? misschien een beetje depri? aandacht tekort? je projecteert wellicht een beetje
pi_112474571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef simmu het volgende:
's avonds en in het weekend gamen en blowen klinkt mij persoonlijk in de oren als de hemel O+ :@ :s)
O+

Trouwen ?
pi_112474644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:07 schreef simmu het volgende:
waarom zou je iemand willen 'sturen' (wat me evengoed nogal dwingend overkomt) als die braaf een baan heeft en kennelijk best tevreden is?

ts, voel jij je wel helemaal ok? misschien een beetje depri? aandacht tekort? je projecteert wellicht een beetje
Goede vraag :). Aan de andere kant kan je je afvragen of het blowen en gamen op de lange termijn wel goed is. Op een zeker moment zullen al zijn vrienden een familie opbouwen en hij zal vereenzamen. Ik denk dat hij dat zelf ook wel ziet. Heeft TS dat soort gesprekken wel eens? Hoe ziet de vriend van TS zichzelf over 10 jaar?
pi_112474657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

psilocobine, de werkzame stof van paddo's.
psilocybine
pi_112474680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:13 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

O+

Trouwen ?
alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemt :P
maar ik vrees dat mijn vent het niet lollig vindt dattie zn neverwinternights maatje dan kwijt is _O- van de zomer trouwens een nieuwe baldurs gate!!! *O*
pi_112474768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef simmu het volgende:

[..]

alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemt :P
maar ik vrees dat mijn vent het niet lollig vindt dattie zn neverwinternights maatje dan kwijt is _O- van de zomer trouwens een nieuwe baldurs gate!!! *O*
Geen probleem , geef zijn nummer maar :D
pi_112474834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Goede vraag :). Aan de andere kant kan je je afvragen of het blowen en gamen op de lange termijn wel goed is. Op een zeker moment zullen al zijn vrienden een familie opbouwen en hij zal vereenzamen. Ik denk dat hij dat zelf ook wel ziet. Heeft TS dat soort gesprekken wel eens? Hoe ziet de vriend van TS zichzelf over 10 jaar?
mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussie >:)
pi_112474910
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.

Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.

Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2012 14:22:20 ]
pi_112474928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:19 schreef simmu het volgende:

[..]

mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussie >:)
Het gaat natuurlijk om de levensstijl als kluizenaar, niet het blowen ;).
pi_112475005
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.

Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.

Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
Het is nieteens haar vriend, dat is het juist.
pi_112475296
quote:

wat pharmacist en ik al zeggen: het gaat niet om het blowen, het gaat om de levensstijl. daarnaast zit er nogal een wereld van verscil tussen "'s avonds na je werk een jointje" en "15 joints per dag". iemand die 's avonds voor het slapengaan 1 borrel drinkt noemen we doorgaans dan ook niet direct een doorgewinterde alcoholist met een groot probleem die direct moet afkicken....
pi_112475347
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:59 schreef kingtoppie het volgende:
Jezelf teveel bezighouden met anderen is ook erg vervelend.
Beter zeg je gewoon waar het op staat: Ik wil je niet meer zien zolang je blowt, om die en die reden, en ik vind het heel jammer dat ik dat moet doen maar je veranderd op die en die manier en dat kan ik niet in mijn leven hebben.
Dit lijkt me een prima advies. Heel duidelijk. En dan laat je de persoon, die blowt toch gewoon in zijn waarde en tevens blijf je trouw aan jezelf en aan je eigen normen en waarden. ^O^
pi_112475577
quote:

[..]

.... Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.

...
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.
Hij gebruikte joints trouwens als zelfmedicatie vanwege meerdere (gediagnosticeerde) psychiatrische stoornissen.
Maar waarom dan toch je geest verdoven met die zooi? Beter dat hij gewone reguliere medicatie zou slikken.

Maar goed, da's allemaal offtopic geblaat van mijn kant :P
pi_112475683
quote:

[..]

Klopt, maar iemand die in het weekend wat biertjes drinkt is niet verslaafd en je karakter hoeft daar niet blijvend door te veranderen. Bij iemand die elke dag blowt is die kans toch aanzienlijk groter. Iemand die zich elke dag klem zuipt zou ik, en TS waarschijnlijk, ook geen vrienden mee kunnen zijn. Jij wel? De vergelijking van wat biertjes in het weekend is niet fair. Daar zullen niet veel mensen een probleem van maken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:37:10 #79
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112475723
quote:

Een ochtendhumeur hebben zoveel mensen, ook niet blowers.
Zelf blow ik bijna 18 jaar en ik heb helemaal geen last van een ochtendhumeur.

Verder heb je goed de krant gelezen zo te zien met je 'de wiet van nu is gewoon een harddrug'. :P
(Slaat nml. ook nergens op)

En wat je bedoelt met dat blowers geen verantwoordelijkheid durven te nemen over hun eigen leven, echt geen idee...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:38:12 #80
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112475786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
Maar waarom dan toch je geest verdoven met die zooi? Beter dat hij gewone reguliere medicatie zou slikken.
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......
pi_112475846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......
Je problemen wegblowen is ook niet zonder bijwerkingen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:40:11 #82
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112475890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je problemen wegblowen is ook niet zonder bijwerkingen.
Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.
pi_112475952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus psychiatrische patienten zijn in jouw optiek beter af met blowen dan met medicijngebruik?
-O-
pi_112475989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:42:05 #85
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112475991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:41 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dus psychiatrische patienten zijn in jouw optiek beter af met blowen dan met medicijngebruik?
-O-
Ik denk dat het voor sommige aandoeningen inderdaad een betere optie zou zijn ja.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.
Dat vraag ik me af, veel van die middelen hebben invloed op allerlei stofjes die je humeur bepalen (serotonine, dopamine bv.), en dus kun je imo weldegelijk veranderen qua persoonlijkheid.
pi_112476073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

...

Verder heb je goed de krant gelezen zo te zien met je 'de wiet van nu is gewoon een harddrug'. :P
(Slaat nml. ook nergens op)

...
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend. ;)
pi_112476131
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor sommige aandoeningen inderdaad een betere optie zou zijn ja.
Opmerkelijk... Ik heb juist mensen voor onbepaalde tijd in de psychiatrie zien belanden als gevolg van psychoses veroorzaakt door drugsgebruik. Het is dus duidelijk niet zonder gevaar.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:47:13 #88
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112476246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend. ;)
Je weet ook dat er minstens 30 werkbare stoffen in wiet zitten, en dat THC er daar maar 1 van is?

Je 2e stelling klopt, als je de Opsteltens van deze wereld blind gelooft.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 14:48:05 #89
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112476308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:45 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Opmerkelijk... Ik heb juist mensen voor onbepaalde tijd in de psychiatrie zien belanden als gevolg van psychoses veroorzaakt door drugsgebruik. Het is dus duidelijk niet zonder gevaar.
Dat kan, ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat het voor iedereen een goed middel is en dat het zonder gevaar is. ;)
pi_112476474
laat die jongen toch lekker blowen, laat hem weten dat je gewoon altijd zn vriend blijft, wat ie ook doet (want ZO hoort dat,.als je een echte vriend bent) en sleep hem een keer mee ergens naartoe, zodat ie een sociaal leven heeft. dan doe je tenminste echt iets voor hem, waar ie wat aan heeft.

en verder verplicht niks je om in zijn blowlucht te gaan zitten natuurlijk, spreek dan met hem af dat ie niet blowt als jij er bent, of spreek met hem af als ie niet blowt, overdags ofzo.

ik snap best dat je bezorgd bent, en dat mag je ook best zeggen, maar echte vrienden gaan niet van elkaar lopen eisen dat ze moeten veranderen. bovendien, zoals anderen al gezegd hebben, is het blowen niet zozeer het probleem. die jonegn heeft andere problemen, en blowd om ermee om te kunnen gaan. zoek eens uit waarom ie zo ongelukkig is en probeer een positieve manier te vinden om daar wat aan te doen. nu denk je aleen maar aan jezelf en dat jij ergens niet tegenkunt.
pi_112477132
quote:
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.
Hij gebruikte joints trouwens als zelfmedicatie vanwege meerdere (gediagnosticeerde) psychiatrische stoornissen.

Hoe oud/jong ben jij eigenlijk?
Ja, ik generaliseer.
pi_112477207
quote:
:') :') :') :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112477215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef okiokinl het volgende:
zoek eens uit waarom ie zo ongelukkig is en probeer een positieve manier te vinden om daar wat aan te doen.
26, maagd, nooit gezoend, nooit relatie gehad... wat zou het probleem toch kunnen zijn... :P
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:11:09 #94
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112477433
Dat hij zo doet ligt aan hem, niet aan het blowen
O)))
pi_112479604
Inderdaad, het is nogal makkelijk om het blowen er de schuld van te geven.

quote:

[..]

:')
quote:

[..]

:') :')
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Hier in de shop zitten ook vaak honden van de medewerkers, dat zijn zwaar agressieve beesten door al die gifwalmen.
celebrate your money
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:30:59 #96
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112480790
quote:

[..]

Nu ben je gewoon echte keiharde leugens aan het vertellen om je eigen wereldbeeld goed te praten.
pi_112480851
quote:

[..]

jajoh? hoe dan? wat is er dan anders?
pi_112480924
Niet zo happen mensen. Je maag zit zo vol van al die domheid.
pi_112480976
Die fucking fabeltjes altijd over het gebruiken van wiet. :')
Fucking moraalriddertjes :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112481148
quote:

Je bent onwetend en bevooroordeeld door slechte ervaringen uit je omgeving... dat moet je niet te veel als waarheid aanzien, niet iedereen is zoals jouw ex. Ik merk ook dat ik minder goed uitgerust ben na een avond blowen, maar dat betekent niet dat ik last heb van een ochtendhumeur... is namelijk niet zo. De meeste drugs hebben zo z'n bijwerkingen, net als dat je soms hoofdpijn hebt na een avond drinken.

Je ziet alle blowers als mensen die vluchten in drugs? Jouw vriend was verslaafd, een heleboel mensen kunnen er wél mee omgaan!

En dat wiet nu harddrugs zou zijn slaat helemaal nergens op, de scheiding softdrugs-harddrugs is sowieso vaag, en waarom zijn harddrugs per definitie slechter dan softdrugs? Dat is helemaal niet zo gemakkelijk onder te verdelen.
pi_112481163
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Precies. Vluchtgedrag.

En verder vind ik het wat raar dat je hem zo onder druk zet. Je kan hem vragen niet te blowen als jij er bent, maar verder is het toch zijn leven? Raakt hij jou dalijk ook nog kwijt, daar gaat hij niet beter van worden.

Dus als je hem wil helpen, vraag hem dan eens wat er met hem aan de hand is. En help hem met de achterliggende zaken.

Overigens is dat blowen niet zo schadelijk an sich, wat wel schadelijk is, is zijn vluchtgedrag. En voor die kitten, tsja, meeroken is ook ongezond, maar erger dan dat is het niet.
Whatever...
pi_112481327
Kittens hebben bijna altijd drukke en wilde buien.
pi_112481367
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:42 schreef Lokasenna het volgende:
Kittens hebben bijna altijd drukke en wilde buien.
NEE!!! Het komt door de DRUUUUGKS!!! :r :r :r
pi_112481424
als je wilt dat die kitten kalmeert ken je hem/haar wellicht beter een stukkie spacecake geven }) *)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:45:57 #105
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112481458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Precies. Vluchtgedrag.

Ik noem het hobbies eigenlijk. :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:56:52 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112481876
quote:

[..]

Dus Bier = softdrugs en Jenever = harddrugs.

De gebruiker bepaald hoeveel werkzame stof hij binnenkrijgt, de rest is propaganda.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:18:31 #107
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112487846
Iedereen zegt dat ik hem mee moet slepen om leuke dingen te doen.. dat wil hij niet want dan haalt hij het smoesje aan dat hij niet weg wil vanwege de kat.

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven. Met hem praten lukt ook niet want als ik vraag wat hem dwars zit of wat er aan de hand is, zegt hij dat er niks is.
Terwijl ik wel degelijk aan hem merk dat er iets is, maar dat wil hij blijkbaar niet vertellen.

Hij is zeker wel veranderd sinds het blowen.. dat is duidelijk te merken en niet alleen door mij, maar ook door andere mensen die hem regelmatig spreken.
pi_112488268
je klinkt anders wel verschrikkelijk drammerig. en verder heb je ook een hele hoop domme vooroordelen over weed. lees je eens in en probeer het dan nog eens bij hem. en als hij er dan weer niet op ingaat laat het dan ipv zo enorm door te zeuren.
pi_112488278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:
Iedereen zegt dat ik hem mee moet slepen om leuke dingen te doen.. dat wil hij niet want dan haalt hij het smoesje aan dat hij niet weg wil vanwege de kat.

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven. Met hem praten lukt ook niet want als ik vraag wat hem dwars zit of wat er aan de hand is, zegt hij dat er niks is.
Terwijl ik wel degelijk aan hem merk dat er iets is, maar dat wil hij blijkbaar niet vertellen.

Hij is zeker wel veranderd sinds het blowen.. dat is duidelijk te merken en niet alleen door mij, maar ook door andere mensen die hem regelmatig spreken.
• je legt je wil wel op. jij wil dat hij stopt met blowen. jij wil met hem praten. jij hebt een probleem. die gozer niet. die is vredig (met een werkend leven) al gamend aan het blowen. dat jij dat niet leuk vindt, is jouw probleem. niet het zijne.

• je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. er is niet iets met hem aan de hand omdat hij blowt, hooguit is er iets met aan aan de hand en blowt hij daarom. oorzaak en gevolg. niet andersom. en wellicht is er weinig mis behalve dat hij dingen even beu is. ik kan me er prima iets bij voorstellen dat als je overdag werkt, je 's avonds al gamend een joint wil. en als goedbedoelende vrienden daar dan constant boven hangen zou ik dat vlot goed beu zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 05-06-2012 19:33:21 ]
pi_112488620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nergens last van vriend.
Rustig aan.
pi_112488667
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nergens last van vriend.
ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan verantwoord weedgebruik.
pi_112488729
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:33 schreef dawg het volgende:

[..]

ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan verantwoord weedgebruik.
Daar ben ik ook wel redelijk van overtuigd ja.
pi_112488797
quote:

[..]

Ik denk dat het allebei nauwelijks schadelijk is eigenlijk.
Rustig aan.
pi_112488992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat het allebei nauwelijks schadelijk is eigenlijk.
ad's zijn verslavender dan weed, je mag niet voor niets niet accuut stoppen, je moet afbouwen. verder veranderen ze de chemie in je hersenen, mbt neurotransmitters.

weed wordt tegenwoordig wel kunstmatig gekweekt maar dan nog is een het een plant. fabels als harddrugs en 'je kunt er schizofrenie en psychoses door krijgen', etc, zijn pure propaganda.
pi_112489138
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:39 schreef dawg het volgende:

[..]

ad's zijn verslavender dan weed, je mag niet voor niets niet accuut stoppen, je moet afbouwen. verder veranderen ze de chemie in je hersenen, mbt neurotransmitters.

weed wordt tegenwoordig wel kunstmatig gekweekt maar dan nog is een het een plant. fabels als harddrugs en 'je kunt er schizofrenie en psychoses door krijgen', etc, zijn pure propaganda.
Lichamelijk verslavend ja, dat zegt tamelijk weinig naar mijn mening.
De chemie van je hersenen veranderen lijkt me niet per definitie erg.
Harddrugs is slechts een politiek verzonnen benaming voor bepaalde drugs.
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:44:46 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489213
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

NEE!!! Het komt door de DRUUUUGKS!!! :r :r :r
Mijn poes slaapt op de stoel, tijd voor meer drugs!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:46:03 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489274
quote:

[..]

ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan elke vorm van weedgebruik.
pi_112489617
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mijn poes slaapt op de stoel, tijd voor meer drugs!
Ik ben al de hele avond aan de drugs.... want IK HEB GEEN KAT!!! :o Jajaja.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:55:18 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489749
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik ben al de hele avond aan de drugs.... want IK HEB GEEN KAT!!! :o Jajaja.
HET BEEST IS LOSSS
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:55:37 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489763
Heb je wel khat? De overheid heeft dankzij een verbod op khat de handel erin erg lucreatief gemaakt
pi_112489831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

ligt eraan met welk doel, maar het is meer om aan te geven dat ad's verre van onschuldig zijn, ondanks het massale gebruik.

quote:
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
uhh nee. predispositie is een vereiste.

niet vrolijk zijn en alles wordt ontraden, dat zegt vind ik niet zoveel.
pi_112490000
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:57 schreef dawg het volgende:

[..]

ligt eraan met welk doel, maar het is meer om aan te geven dat ad's verre van onschuldig zijn, ondanks het massale gebruik.
Dat heb je dus niet gedaan omdat het niet per definitie ''erg'' is.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:04:57 #123
pi_112490198
quote:

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
Er is niets mis met goede drugs.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:05:20 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112490217
mierenneukerij, wiet is ontschuldig, klaar, ts is een labiel claimend wijf dat iets te zeggen wilt hebben over mensen waar ze niets mee te maken wilt hebben.
pi_112490365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat heb je dus niet gedaan omdat het niet per definitie ''erg'' is.
daarover verschillen we dus van mening. ik vind dat nogal wat, als medicatie dat effect heeft. maar goed, mensen die het zelf slikken kijken er logischerwijs anders tegenaan.
pi_112490534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.

Bij sommige verslavingen is dat inderdaad zo erg.

Bij Wiet overigens niet.
Whatever...
pi_112490746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.

Bij sommige verslavingen is dat inderdaad zo erg.

Bij Wiet overigens niet.
Ja... Dus?

Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
Rustig aan.
pi_112490980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja... Dus?

Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.

Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
Whatever...
pi_112491051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.

Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
En nu als je er normaal mee omgaat...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja... Dus?

Of kan je niet lezen...
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:23:47 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112491177
quote:

[..]
Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.

Problem?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:25:21 #131
pi_112491265
quote:

[..]

Ik heb jaren niet gefietst, maar laatst met mooi weer zat ik per ongeluk op een fiets en ik fietste zo maar weer, zonder er bij na te denken. :o

Ik ken iemand die sinds zijn 16e geen piano meer heeft gespeeld, maar als ouwe man van 50 bij een kennis een piano zag staan en zo maar meteen een deuntje speelde. :o

Een oom van mij die jarenlang in Nieuw Zeeland heeft gewoond en al die tijd geen Nederlands heeft gepraat was een tijd terug op bezoek en hij sprak zo maar Nederlands :o

Junks! Allemaal, stuk voor stuk. :(
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:31:33 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112491587
Klopt.
pi_112492493
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.

Problem?
Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.

Je zou hard werken en naar je werk fietsen of rijden een verslaving kunnen noemen als het slecht voor je is en je maar niet kan stoppen...
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:05:34 #134
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112493506
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:26 schreef dawg het volgende:
je klinkt anders wel verschrikkelijk drammerig. en verder heb je ook een hele hoop domme vooroordelen over weed. lees je eens in en probeer het dan nog eens bij hem. en als hij er dan weer niet op ingaat laat het dan ipv zo enorm door te zeuren.
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:07:00 #135
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112493593
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
mierenneukerij, wiet is ontschuldig, klaar, ts is een labiel claimend wijf dat iets te zeggen wilt hebben over mensen waar ze niets mee te maken wilt hebben.
ga jij maar in de zandbak spelen..
pi_112493612
Je hebt zelf geblowd en kan nu niet meer tegen die lucht?
celebrate your money
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:08:44 #137
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112493706
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef leRomein het volgende:
Je hebt zelf geblowd en kan nu niet meer tegen die lucht?
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:09:33 #138
274453 okiokinl
blablabla
pi_112493765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
hmm.. dus misschien projecteer je je eigen verleden een beetje op hem?
pi_112493793
quote:

[..]

hij is jou niet. jij ziet een probleem, hij niet. verder, zie simmu.
pi_112493840
quote:

[..]

Achja, je intentie is goed. Ik denk dat je aanpak wat ander kan..

Overigens heb ik ook een paar jaar elke dag geblowd en inmiddels manager en succesvol. Dus achja, het is een kwestie van doen wat op dat moment kan. Ik heb enorm genoten van mijn blowtijd. Nu ben ik behoorlijk sportief en rook niet en drink amper. Ik mis het blowen niet, maar heb ook geen spijt. Het was een mooie tijd. En oja, van de xtc, coke etc heb ik ook geen spijt, ik heb gewoon genoten van wat het leven me biedt. Nu geniet ik weer van andere dingen.

Verslaving zit vooral in je kop. Als je beslist dat je niet meer verslaafd bent kan dat gewoon.
Whatever...
pi_112494652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
Oke, ik vond het alleen een beetje vreemd omdat je in de openingspost zei dat je niet tegen die lucht kan. Maar dat je wilt dat ie stopt met blowen omdat je ziet dat hij veranderd is, is naar mijn idee niet echt een redelijke wens. Mensen veranderen nou eenmaal en cannabisgebruik hiervan de schuld geven is niet zomaar terecht. Natuurlijk kan een overmatig consumptiegedrag negatieve effecten hebben op iemands geestelijke gesteldheid. Maar doordeweeks werken en 's avonds een joint opsteken is in de meeste gevallen weinig mee mis hoor. En dat je om het feit dat hij weer blowt nu ontzettend kwaad bent en hier zelfs ruzie met hem om hebt gehad vind ik eerlijk gezegd ook nogal overdreven.
celebrate your money
pi_112494804
quote:

[..]

maar hij is niet jij. je projecteert
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:33:41 #143
pi_112495223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Dan moet je je concentreren op de depressie zelf, niet op de symptomen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:21:52 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.

Je zou hard werken en naar je werk fietsen of rijden een verslaving kunnen noemen als het slecht voor je is en je maar niet kan stoppen...
Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:22:30 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef Amnistia het volgende:

[..]

ga jij maar in de zandbak spelen..
oh gossie, mogen mensen die het wel snappen niet reageren?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:23:39 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498141
quote:

[..]

ah daar is de aap, een gevalletje van ik kan er niet mee omgaan dus niemand mag het gebruiken :')
pi_112498170
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
Flikker op met je getroll.
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:00:41 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112500480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Flikker op met je getroll.
Nuff said.

Als je logica niet toepasselijk is op iets anders dan drugs ligt dat vooral niet aan je invalide logica maar aan ons.

_O-
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:08:46 #149
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112501006
Je hoeft haar ook niet zo aan te vallen als ze om help vraagt, misschien weet ze wel niet beter. Het blijft R&P, geen KLB of NWS natuurlijk,
O)))
pi_112508924
quote:

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
En wie wil dat? Juist, jij.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:36:05 #151
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112513315
Ow dus ik mag nu ineens helemaal niks meer willen? Beetje achterlijk vind je niet..
Iedereen wilt dingen.. en IK WIL hem helpen..want daar zijn vrienden voor..
pi_112513630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:36 schreef Amnistia het volgende:
Ow dus ik mag nu ineens helemaal niks meer willen? Beetje achterlijk vind je niet..
tsja, och. ik wil ook wel graag dat mijn vent (en vader van onze 3 kinderen) iets doet of juist laat. desondanks is het nog steeds zeer not done (zelfs in zo'n relatie!) om dat dan maar af te dwingen. zelfs als ik zie dat het helemaal de verkeerde kant opgaat. je kan dit soort dingen niet afdwingen, hoe graag je iets ook wil en welke redenen je daar ook voor hebt. feitelijk boeit dat gewoon niet. het is niet jouw leven, het is zijn leven.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:46:04 #153
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112513701
Je kan voor iemand klaar willen staan en dat is een mooie eigenschap, maar je kan niet iemand oppakken, wat door elkaar rammelen, vertellen wat die volgens jou niet mag en wel moet doen en dan op een andere plaats neerzetten.

Nouja, je kan dat wel doen, maar wie houd je dan voor de gek? :P
pi_112513739
quote:
Wie ben jij om te bepalen hoe hij moet leven? Jij noemt het helpen, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar irritant, en terecht. Vrienden tonen begrip en respecteren elkaars besluiten. Jij bent geen echte vriend, eerder een egoïst.
pi_112519186
quote:
Hij is een gast, misschien ziet hij met dingen die hij jou niet gaat vertellen. Tenzij die homo is en niet op vrouwen valt zou ik het met rust laten tenzij je je vriendschap op het spel wil zetten. Misschien heeft hij een oogje op jouw, weet jij veel of zit hij ergens anders mee. Laat het gewoon rusten ten behoeve van je leuke vriendschap
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:14:27 #156
274453 okiokinl
blablabla
pi_112519618
quote:
okee je krijgt nu natuurlijk een hoop shit over je heen hier,
natuurlijk mag je willen helpen. maar misschien help je verkeerd, dat is een beetje het punt. als je hulp averechts werkt, dat wil je ook niet, toch?

afdwingen gaat gewoon niet werken, en dan raak je waarschijnlijk je vriend kwijt.
die jongen is 26, maagd en teruggetrokken. dat is het probleem, en daar kun je iets aan doen, op een positieve manier. gewoon praten, over wat ie wil en waarom ie vastzit, ga leuke dingen doen met hem, stimuleer hem om vrienden te maken, een meisje te vinden, een actief leven te leiden.
pi_112519749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:

[..]

okee je krijgt nu natuurlijk een hoop shit over je heen hier,
natuurlijk mag je willen helpen. maar misschien help je verkeerd, dat is een beetje het punt. als je hulp averechts werkt, dat wil je ook niet, toch?

afdwingen gaat gewoon niet werken, en dan raak je waarschijnlijk je vriend kwijt.
die jongen is 26, maagd en teruggetrokken. dat is het probleem, en daar kun je iets aan doen, op een positieve manier. gewoon praten, over wat ie wil en waarom ie vastzit, ga leuke dingen doen met hem, stimuleer hem om vrienden te maken, een meisje te vinden, een actief leven te leiden.
maar wat nou als die jongen alleen wil zijn? ik heb ook periodes in mijn leven (nu bijvoorbeeld :P ) dat ik gewoon geen mensen om me heen wil (of verdraag). wat is er dan mis mee om daar wat in mee te veren?

hulp moet je geven als die gevraagd wordt, niet wanneer jij die hulp nodig vindt
pi_112521461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen hoe hij moet leven? Jij noemt het helpen, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar irritant, en terecht. Vrienden tonen begrip en respecteren elkaars besluiten. Jij bent geen echte vriend, eerder een egoïst.
Blijft dit altijd staan volgens jou, ook als iemand zichzelf werkelijk kapot maakt? Een junkie zal niet snel toegeven dat hij een probleem heeft. Je hebt verder wel gelijk dat TS niks kan afdwingen, maar het is de grootste onzin om iemands drugsprobleem maar gewoon te accepteren. Je mag best grenzen trekken voor jezelf.
pi_112521554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:

Hier ben ik het wel mee eens. Maar het is ook logisch als TS dat niet zou kunnen opbrengen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:56:36 #160
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112521611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijft dit altijd staan volgens jou, ook als iemand zichzelf werkelijk kapot maakt? Een junkie zal niet snel toegeven dat hij een probleem heeft. Je hebt verder wel gelijk dat TS niks kan afdwingen, maar het is de grootste onzin om iemands drugsprobleem maar gewoon te accepteren. Je mag best grenzen trekken voor jezelf.
Er is nergens te lezen dat de vriend van TS zichzelf kapot maakt hoor....
pi_112521651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er is nergens te lezen dat de vriend van TS zichzelf kapot maakt hoor....
Ach ja, dat is subjectief. Ik vind het daar wel op lijken. Ontwijkend gedrag, alles wegblowen...

Maar het was meer bedoeld als een theoretisch geval, of zijn punt dan ook zou blijven staan.
pi_112521689
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ach ja, dat is subjectief. Ik vind het daar wel op lijken. Ontwijkend gedrag, alles wegblowen...
Nou poepoe, wat zelfdestructief. :{
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:00:12 #163
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112521775
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus als iemand na zijn werk overdag, s'avonds thuis gaat zitten, een joint op steekt en gaat gamen is het volgens jou zelfdestructief?

Benieuwd dan wat je vindt van de mensen die na hun werk een biertje/wijntje drinken en tv gaan kijken. :P
pi_112521831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

je zal wel moeten ben ik bang. dit is een bekend probleem uit de verslavingszorg. zolang iemand niet geholpen wil worden (om wat voor reden dan ook) kan die persoon ook niet geholpen worden.
pi_112522644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:01 schreef simmu het volgende:

[..]

je zal wel moeten ben ik bang. dit is een bekend probleem uit de verslavingszorg. zolang iemand niet geholpen wil worden (om wat voor reden dan ook) kan die persoon ook niet geholpen worden.
Alles heeft effect op een persoon, maar het moet wel vanuit het persoon zelf komen..
Betekent dit dat je er niet voor zorgen dat dat persoon vanuit zichzelf die conclusie gaat trekken?
Kan je er niet voor zorgen dat je iemand laat inzien dat jij het erg vindt om die en die reden... Kan dat er niet voor zorgen dat iemand over zichzelf gaat nadenken en denkt: ''verdomme fuck it dit gaat niet goed''

Ik denk van wel, maarja.
Rustig aan.
pi_112522776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Alles heeft effect op een persoon, maar het moet wel vanuit het persoon zelf komen..
Betekent dit dat je er niet voor zorgen dat dat persoon vanuit zichzelf die conclusie gaat trekken?
Kan je er niet voor zorgen dat je iemand laat inzien dat jij het erg vindt om die en die reden... Kan dat er niet voor zorgen dat iemand over zichzelf gaat nadenken en denkt: ''verdomme fuck it dit gaat niet goed''

Ik denk van wel, maarja.
mnja, dan kom je uit op dat hele interventiegedoetje.

nou ja. enige ervaring die ik heb met verslaving is de beste maat van mijn oom. die zit al decennia aan de heroine. there's no stopping him :N heel, heel, heel triest verhaal. toen ik nog studeerde kwam ik hem nog wel eens tegen op rotterdam cs. doodenge gozer was het geworden. zo'n echte ouwe keiharde junk die in zn nek en voeten spuit. *ril* :r

[ Bericht 4% gewijzigd door simmu op 06-06-2012 15:33:28 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:12:08 #167
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112524998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk van wel, maarja.
Ik denk ook van wel, maar ik denk niet dat het zin heeft om die boodschap steeds op dezelfde manier te willen brengen. Dan werkt die manier blijkbaar niet en dat pushen zal alleen maar voor ergernis zorgen.

Daarnaast denk ik ook dat het verstandig is jezelf ook steeds in vraag te blijven stellen. Heeft die ander echt een probleem of triggert zijn gedrag iets bij mij waar ik zelf nog werk aan de winkel heb?

Als je denkt dat wat hij doet toch echt niet goed is voor hem, blijf dan naar nieuwe manieren zoeken om het bespreekbaar te maken, maar laat het onderwerp tussendoor vooral ook los! Doe ook gewoon nog plezierige dingen met die persoon zonder constant die focus op dat onderwerp te leggen.

Anders gaat hij jouw gezicht alleen maar met een hoop gezeik associeren en neemt hij toch niets meer van je aan.
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:20:34 #168
274453 okiokinl
blablabla
pi_112528108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:17 schreef simmu het volgende:

[..]

maar wat nou als die jongen alleen wil zijn? ik heb ook periodes in mijn leven (nu bijvoorbeeld :P ) dat ik gewoon geen mensen om me heen wil (of verdraag). wat is er dan mis mee om daar wat in mee te veren?

hulp moet je geven als die gevraagd wordt, niet wanneer jij die hulp nodig vindt
dat kan natuurlijk, maar je kunt toch praten en luisteren? praten is altijd okee, tussen vrienden. zelfs al komt er niks uit, dan krijg je toch even je gedachten op een rijtje.
het is veel erger als die jongen helemaal niemand meer ziet.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:12:07 #169
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112571199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk, maar je kunt toch praten en luisteren? praten is altijd okee, tussen vrienden. zelfs al komt er niks uit, dan krijg je toch even je gedachten op een rijtje.
het is veel erger als die jongen helemaal niemand meer ziet.
Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:14:36 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112571303
Geef hem dan zijn rust, ga je met je eigen bemoeien
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:16:29 #171
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112571386
Laat het dan even rusten.
Je kunt proberen eerst allerlei activiteiten voor te stellen die jullie bij hem thuis kunnen doen... Filmpje kijken, samen gamen, kolonisten, weet ik het... En na een tijdje proberen te verplaatsen naar de buitenwereld.
Kleine stapjes. Hij heeft nu behoefte aan rust, dat geeft hij aan. Dus help je hem op het moment even het meest door mee te stappen in zijn wereld, denk ik.
pi_112572312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:16 schreef jerney het volgende:
Laat het dan even rusten.
Je kunt proberen eerst allerlei activiteiten voor te stellen die jullie bij hem thuis kunnen doen... Filmpje kijken, samen gamen, kolonisten, weet ik het... En na een tijdje proberen te verplaatsen naar de buitenwereld.
Kleine stapjes. Hij heeft nu behoefte aan rust, dat geeft hij aan. Dus help je hem op het moment even het meest door mee te stappen in zijn wereld, denk ik.
Ik denk, dat jij het juiste denkt, denk ik.
Rustig aan.
pi_112572413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
Wat als die rust nou juist is wat hij op dit moment leuk vind? Wil je hem dat ontnemen omdat het niet aansluit op jouw idee van wat leuk is?

Een goede vriend is in mijn ogen iemand die zijn mening geeft aan zijn vrienden, maar die niet opdringt. Iemand die de ander de ruimte geeft in wat het ook moge zijn dat diegene nastreeft. Misschien is het een goed idee voor jou om niet langer te zeggen wat jouw vriend na moet streven, maar te vragen naar wat hij na wíl streven. Minder praten, meer luisteren. Want dat doen vrienden ook. :)
pi_112572783
Misschien een ideetje om weer te beginnnen met blowen, heb je meteen iets leuks om samen met hem te doen.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:51:11 #175
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112572875
Even een verslaving terzijde, je moet niet het contact met iemand willen verbreken puur omdat iemand blowt. Als hij nog steeds dezelfde leuke en gezellige gozer is, waarom zou dat blowen dan een breekpunt moeten zijn? Is hij er echter wel veel door veranderd en is het gewoon niet fijn meer om tijd met hem door brengen, dan verbreek je het contact niet per se vanwege het blowen, maar omdat het niet meer klikt tussen jullie. Dat dit (waarschijnlijk) veroorzaakt wordt door het blowen, dat is een tweede.

Een vriend van mij neemt ook wel eens een jointje, maar is nog steeds een prima gast. Mijn jongere broer daarentegen wordt er gewoon nog vervelender van dan hij al is. Daarom wil ik hem niet meer zien, omdat hij een klootzak is, niet omdat hij blowt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_112573665
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus als iemand na zijn werk overdag, s'avonds thuis gaat zitten, een joint op steekt en gaat gamen is het volgens jou zelfdestructief?

Benieuwd dan wat je vindt van de mensen die na hun werk een biertje/wijntje drinken en tv gaan kijken. :P
Nee, dan niet. Want dan verdraai je het verhaal namelijk om het minder ernstig te laten klinken.
pi_112573807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dan niet. Want dan verdraai je het verhaal namelijk om het minder ernstig te laten klinken.
Wut?
pi_112575108
Na een dag noeste arbeid een welverdiende jonko opsteken is natuurlijk ook vrij ernstig, daar moet je zeker geen grappen over maken. Honderdduizenden slachtoffers zijn al ten prooi gevallen aan de levensgevaarlijke cannabisplant.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:43:40 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112575131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is blowen niet erg maar het niet werken?
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:10:50 #180
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112578421
Het gaat erom dat hij erg veranderd is door het blowen... vanaf het moment dat hij weer begonnen is met blowen is hij veranderd... Het gaat er niet om of mensen het er mee eens zijn dat hij blowt ja of nee.
Ik vraag tips/hulp en niet of hij wel of niet mag blowen van jullie.
En buiten dat is blowen wel degelijk schadelijk :

Lusteloos, neerslachtig, depressief door blowen en stoppen met school/werk
Naast het grote probleem dat blowen kan leiden tot schizofrenie en persoonlijkheidsstoornissen, kleven er nogal wat subproblemen aan vast. Regelmatig komt het voor dat jongeren die blowen, hier op den duur zo passief en lusteloos van worden, dat zij stoppen met school/werk. Zij verliezen een doel in het leven, en worden depressief. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel: ze gaan meer blowen om te vluchten van deze gevoelens van depressiviteit en om te vluchten van de doelloosheid in hun bestaan. Als er al geen persoonlijkheidsstoornis ontstaat, bijvoorbeeld schizofrenie, is hun geest iniedergeval labiel geworden.

Bron: mens en gezondheid.nl

En dat is hetgene dat nu aan het beginnen is.. de depressie is er al.
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:12:23 #181
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112578829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:10 schreef Amnistia het volgende:
Het gaat erom dat hij erg veranderd is door het blowen... vanaf het moment dat hij weer begonnen is met blowen is hij veranderd... Het gaat er niet om of mensen het er mee eens zijn dat hij blowt ja of nee.
Jouw laten inzien dat hij jouw hulp niet nodig heeft is misschien wel de beste tip die men hier kan geven. ;)

quote:

Naast het grote probleem dat blowen kan leiden tot schizofrenie en persoonlijkheidsstoornissen, kleven er nogal wat subproblemen aan vast. Regelmatig komt het voor dat jongeren die blowen, hier op den duur zo passief en lusteloos van worden, dat zij stoppen met school/werk. Zij verliezen een doel in het leven, en worden depressief. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel: ze gaan meer blowen om te vluchten van deze gevoelens van depressiviteit en om te vluchten van de doelloosheid in hun bestaan. Als er al geen persoonlijkheidsstoornis ontstaat, bijvoorbeeld schizofrenie, is hun geest iniedergeval labiel geworden.

En daar kan maar 1 persoon iets aan veranderen: hijzelf. Hij moet hulp willen hebben alvorens zijn probleem op te lossen, anders kan toch niemand hem helpen. Zolang hij niet ziet dat hij een probleem heeft en dit gedrag volhoudt, zal jij alsmaar een probleem maken en nee op het rekest krijgen, hoe vaak en veel je het ook probeert. En dat is jouw vicieuze cirkel met het leed van de ander als drug.
pi_112579533
quote:

Er wordt volgens mij ook niet beweerd dat cannabisconsumptie geheel onschadelijk is. Het gaat erom dat jouw aanpak ten aanzien van zijn probleem misschien alleen maar averechts werkt, dat is wat de meesten hier proberen duidelijk te maken denk ik.
celebrate your money
pi_112580038
quote:

nou kan je wel vooroordelen quoten, maar het is nog altijd niet correct.

blowen leidt niet tot schizofrenie :N als je de genen hebt die schizofrenie beinvloeden kan blowen ertoe leiden dat de schizofrinie getriggerd wordt. valt schizofrinie eigenlijk wel onder de noemer persoonlijkheidsstoornis? ik denk dan meer aan geestesziekte eerlijk gezegd.

maar goed. je quote stront.
pi_112581181
quote:
Echte vrienden wijzen elkaar niet de deur want die steunen elkaar onvoorwaardelijk ;)
pi_112581268
Die info-nu-sites zijn zeker niet betrouwbare bronnen inderdaad. Wat een poep wordt hier verkondigd bijvoorbeeld. Dit bijvoorbeeld:
quote:
Cannabis en jongeren
Onderzoek wijst steeds vaker uit dat cannabis de structuur van de hersenen van jongeren blijvend beschadigd. Ook hebben jonge mensen meer kans op cannabis psychosen en afhankelijkheid.
Ik wil wel eens dat onderzoek zien, wat steeds vaker laat zien dat de hersenstructuur blijvend beschadigd wordt :')

Het RIVM, wat volgens mij toch redelijk betrouwbaar zou moeten zijn, zegt in een samenvatting van dit onderzoek over de risico's van cannabis het volgende:

quote:
Afhankelijkheid van cannabis vormt een probleem voor een klein deel van de gebruikers.
Cannabisgebruikers die bij voorkeur cannabis met een hoog THC-gehalte consumeren en juist een
sterk effect nastreven lopen een relatief grote kans afhankelijk te worden. Maar andere factoren zoals
een vroege startleeftijd, frequent gebruik en omgevingsfactoren zijn eveneens belangrijke
determinanten voor het ontstaan van afhankelijkheid. Dat het gestegen THC-gehalte van nederwiet
heeft bijgedragen aan de toegenomen hulpvraag is niet door onderzoeksgegevens onderbouwd, maar
dit kan niet op voorhand uitgesloten worden. De toegenomen hulpvraag zou te maken kunnen hebben
met een toename van het probleemgebruik (en dat zou weer deels kunnen samenhangen met het hoge
THC-gehalte), maar evenzeer met een veranderd verwijzingsgedrag binnen de gezondheidszorg,
justitie en maatschappelijke zorg en met een verminderde maatschappelijke acceptatie van de
cannabisproblematiek.
De acute toxiciteit wordt als gering ingeschat. Het aantal incidenten als gevolg van cannabisgebruik is
dan ook klein, vooral in verhouding tot de omvang van het gebruik. Maar er zijn risicogroepen, met
name individuen die bekend zijn met psychotische aandoeningen en met sommige vormen van
hartafwijkingen.
Cannabisgebruik draagt bij aan het risico op het ontwikkelen van psychotische stoornissen, met name
bij kwetsbare individuen. Dit zijn vooral personen die al te maken hebben gehad met psychotische
symptomen of familie hebben met een psychotische stoornis. Omdat schizofrenie zich meestal in de
leeftijd van 15 tot 22 jaar ontwikkelt (hetgeen verband houdt met de ontwikkeling van het brein in deze
periode), zijn jongeren kwetsbaarder dan volwassenen. Ook tonen sommige studies een (zwak)
verband aan tussen cannabisgebruik en depressie, maar de resultaten van onderzoek zijn minder
consistent.
En de beweringen dat de THC-waarden in de Nederwiet de laatste paar jaar explosief gestegen zouden zijn, waardoor het nu toch zeker wel een hard drug is, zijn ook uit de lucht gegrepen. Het gehalte is in de afgelopen dertig jaar wel toegenomen (de wiet is kwalitatief beter geworden, je hoeft er nu minder van te roken om een zelfde effect te bereiken en dat is alleen maar beter voor de longen), maar de afgelopen jaren redelijk stabiel.

celebrate your money
pi_112581668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:09 schreef leRomein het volgende:
En de beweringen dat de THC-waarden in de Nederwiet de laatste paar jaar explosief gestegen zouden zijn, waardoor het nu toch zeker wel een hard drug is, zijn ook uit de lucht gegrepen. Het gehalte is in de afgelopen dertig jaar wel toegenomen (de wiet is kwalitatief beter geworden, je hoeft er nu minder van te roken om een zelfde effect te bereiken en dat is alleen maar beter voor de longen), maar de afgelopen jaren redelijk stabiel.

[ afbeelding ]
THC is alleen niet de enige stof die toeneemt bij het kweken. In een docu over plantaardige psychotrope stoffen zag ik dat het gepaard gaat met de productie van stoffen in de wietplant die paranoia en angst zouden veroorzaken.

Gewoon minder erin stoppen dus, zoals je zegt. ;)
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:22:19 #188
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112581908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:48 schreef simmu het volgende:

[..]

nou kan je wel vooroordelen quoten, maar het is nog altijd niet correct.

blowen leidt niet tot schizofrenie :N als je de genen hebt die schizofrenie beinvloeden kan blowen ertoe leiden dat de schizofrinie getriggerd wordt. valt schizofrinie eigenlijk wel onder de noemer persoonlijkheidsstoornis? ik denk dan meer aan geestesziekte eerlijk gezegd.

maar goed. je quote stront.
Inderdaad. Schizofrenie is zeker geen persoonlijkheidsstoornis en daar ben je gevoelig voor of niet. Wat een bullshitsite.
Maar als het in je familie zit, zoals bij mij, kun je beter niet regelmatig blowen, nee. :D
pi_112584162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Gray het volgende:

[..]

THC is alleen niet de enige stof die toeneemt bij het kweken. In een docu over plantaardige psychotrope stoffen zag ik dat het gepaard gaat met de productie van stoffen in de wietplant die paranoia en angst zouden veroorzaken.

Gewoon minder erin stoppen dus, zoals je zegt. ;)
Klopt, CBD is oa belangrijk. Cannabidiol zit bojvoorbeeld veel in white widow, wiet waar je half van KO gaat is rijk aan CBD.

Verder is er geen causaal verband aangetoond tussen blowen en psychische stoornissen. Er is een lichte correlatie. Helaas zijn sociale wetenschappers erg slecht in hypotheses toetsen.. een correlatie kan net zo goed betekenen dat mensen emt stoornissen wiet gebruiken. Misschien wel omdat ze zich daar beter van voelen... Zelfmedicatie wordt dat genoemd.

maargoed. Ook hier veel informatie erg getint door anit- en pro- wiet groepen. Ikzelf blow al jaren niet meer, maar vind het stukken minder erg dan alcohol qua effect. Ook qua schade en verslaving is het veel minder problematisch dan alcohol.

TS lijkt nogal wat propaganda na te blaten.
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:17:14 #190
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112584671
quote:

Doe ons, jezelf maar VOORAL JE VRIEND EEN LOL en houd op met deze onzin te verkondigen, buiten dat het niet waar is het is uiterst kinderachtig om iemand zo te behandelen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:18:00 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112584706
Ik begin wel steeds meer te snappen waarom die vriend ts helemaal niet wilt zien ( :D ).
pi_112584759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, CBD is oa belangrijk. Cannabidiol zit bojvoorbeeld veel in white widow, wiet waar je half van KO gaat is rijk aan CBD.

Verder is er geen causaal verband aangetoond tussen blowen en psychische stoornissen. Er is een lichte correlatie. Helaas zijn sociale wetenschappers erg slecht in hypotheses toetsen.. een correlatie kan net zo goed betekenen dat mensen emt stoornissen wiet gebruiken. Misschien wel omdat ze zich daar beter van voelen... Zelfmedicatie wordt dat genoemd.
Prachtig concept vind ik dat! :D

quote:
maargoed. Ook hier veel informatie erg getint door anit- en pro- wiet groepen. Ikzelf blow al jaren niet meer, maar vind het stukken minder erg dan alcohol qua effect. Ook qua schade en verslaving is het veel minder problematisch dan alcohol.
Vind het ook een fijnere drug dan alcohol, maar doe beiden weinig tegenwoordig, omdat ik erg kan genieten van de helderheid van geest. Die state of mind is al verwonderlijk genoeg. :)
pi_112584814
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
Ik begin wel steeds meer te snappen waarom die vriend ts helemaal niet wilt zien ( :D ).
Zelfmedicatie tegen TS. :P
pi_112584972
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
Ik dacht precies hetzelfde. :') Zo'n vermoeiend kind zit niemand op te wachten. Rook je even wat of drink je even een biertje en dan komt die draak weer aanzetten met dit soort bocht.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:27:44 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112585146
Het is een beetje als de vervelende oma, die er wel altijd is maar niemand heeft dr uitgenodigd, en terwijl ze aan dr borrel of wijntje zit zeurt ze over de jeugd en dat ze maar slecht bezig zijn, en roken en slecht bezig zijn :')
pi_112585634
quote:
Toen ik hem leerde kennen blowde hij nog redelijk veel met vrienden van hem en is toen gestopt.
Ik heb toen tegen hem gezegd dat als hij weer gaat blowen in niet meer langs kom omdat ik niet tegen die lucht kan en ik niet wil zien hoe hij veranderd.
Haar mening was dus vanaf het begin van hun vriendschap al duidelijk
Het is duidelijk dat die vriend het wel best vindt, hij heeft allang genoeg van haar gedram. Hij geeft derhalve dus geen gehoor aan haar verzoek. Case closed, zou je denken. Maar dan:

quote:
Anyway... een paar maanden terug kwam ik onverwachts langs op vrijdagavond
quote:
quote:
Als ik langs ga in de avond dan
quote:
Vanavond was het weer raak zoals wel vaker
Snap je de hint nog niet? Hij heeft geen zin in jou. En die energie die je steekt in die hulp kan je beter in jezelf steken. Nieuwe vrienden maken bijvoorbeeld.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:46:06 #197
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_112586107
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:49 schreef leRomein het volgende:
Misschien een ideetje om weer te beginnnen met blowen, heb je meteen iets leuks om samen met hem te doen.
Kijk, jij denkt tenminste in oplossingen.
pi_112586165
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:46 schreef Fairfax het volgende:

[..]

Kijk, jij denkt tenminste in oplossingen.
Ja ik probeer een beetje mee te denken met de minder goed voorgelichte medemens.
celebrate your money
pi_112586236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Prachtig concept vind ik dat! :D

[..]

Vind het ook een fijnere drug dan alcohol, maar doe beiden weinig tegenwoordig, omdat ik erg kan genieten van de helderheid van geest. Die state of mind is al verwonderlijk genoeg. :)
Me too, maar kan het kwaad van wiet niet inzien. Wie door wiet problemen krijgt, was met iets anders nog veel slechter af geweest, denk aan McDonalds, Jenever of porno...

Anyway; zelfmedicatie met wiet is stukken minder schadelijk dan de alom geaccepteerde temazepam en antidepressiva. Misschien moeten we daar eens wat minder van verstrekken.
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:05:17 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112587246
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Anyway; zelfmedicatie met wiet is stukken minder schadelijk dan de alom geaccepteerde temazepam en antidepressiva. Misschien moeten we daar eens wat minder van verstrekken.
Dat doen we nu ook, en als we het doen mogen ze het allemaal zelf betalen..

Alleen vergeten we ook dat mensen gewoon medicatie nodig hebben en zonder alternatief krijgen we alleen maar een wildgroei van mensen die tussen wal en schip belanden..
pi_112587625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:05 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat doen we nu ook, en als we het doen mogen ze het allemaal zelf betalen..

Alleen vergeten we ook dat mensen gewoon medicatie nodig hebben en zonder alternatief krijgen we alleen maar een wildgroei van mensen die tussen wal en schip belanden..
Sommige mensen wel, heel veel mensen niet. Heel veel mensen hebben wat aandaxcht, liefde en een schop onder hun kont nodig.

Een pilletje gaat je problemen nooit helemaal oplossen

Zo hebben ze mij ooit aan de ritalin gezet, klerezooi. Je blijft er lekker dun van, maae verder...
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:12:05 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112587701
Hij heeft zichzelf al min of meer kapot geblowd, velen zullen het ontkennen, meeste daarvan zijn chronische gebruikers. Er komen steeds meer lange termijn studies die aantonen dat de effecten van thc op de hersenen structurele veranderingen laten zien.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112588268
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Re het volgende:
Hij heeft zichzelf al min of meer kapot geblowd, velen zullen het ontkennen, meeste daarvan zijn chronische gebruikers. Er komen steeds meer lange termijn studies die aantonen dat de effecten van thc op de hersenen structurele veranderingen laten zien.
Als ze studies doen naar werken en stress zul je zien dat die nog veel ernstiger gevolgen hebben. Maargoed, laat eens wat harde bewijzen zien? Liefst een review met daarin meerdere artikelen die dezelfde conclusie trekken, graag met fysiologische en neurologische data.
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:31:53 #204
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112588988
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sommige mensen wel, heel veel mensen niet. Heel veel mensen hebben wat aandaxcht, liefde en een schop onder hun kont nodig.

Zo hebben ze mij ooit aan de ritalin gezet, klerezooi. Je blijft er lekker dun van, maae verder...
Nee niet iedereen maar de mensen die daar behoefte aan hebben moeten niet in een hoekje geduwd worden daardoor je een drempel creeert die mensen ervan weerhoudt hulp te zoeken, en de grap is, je ziet nu al een stijging van het aan 'gekken' op straat.
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:34:47 #205
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112589178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als ze studies doen naar werken en stress zul je zien dat die nog veel ernstiger gevolgen hebben. Maargoed, laat eens wat harde bewijzen zien? Liefst een review met daarin meerdere artikelen die dezelfde conclusie trekken, graag met fysiologische en neurologische data.
Dat is niet eens zo moeilijk, maar het vinden van een onderzoek dat daadwerkelijk andere factoren uit kan sluiten en over lange termijn wetenschappelijke conclusies kan trekken is gewoon niet te doen.
pi_112589342
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Same here. Een blowtje de avond ervoor werkte beter voor de rust dan 4x ritalin of een concerta per dag. :7

quote:
De vraag is uiteindelijk: is het kwalijk? *)
pi_112589515
quote:
Wanneer ben je ongeveer kapot geblowd trouwens? Als die kerel zich kan vermaken door wiet te roken en te gamen is dat toch prima. Sociale interactie is belangrijk, maar als de vriend van TS geen behoefte heeft aan meer contact en niet aan hulp omtrent zijn cannabisgebruik, dan houdt het op. Mocht hij wel over zijn eventuele problemen willen praten, dan moet hij het gevoel hebben er bij haar terecht mee te kunnen en dat werkt denk ik niet goed als hem opgelegd wordt dat ie stopt met blowen.

[ Bericht 0% gewijzigd door leRomein op 07-06-2012 22:42:27 (typfouten, high as fuck, goed kapot geblowd) ]
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:41:01 #208
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112589576
Slaapmedicatie fuckt je tot op de dag van vandaag nog met halveringstijden, en je mag de volgende dag niet rijden ook, dan maar minder schone longer maar een heldere geest.
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:44:53 #209
pi_112589839
quote:
Zoals veroudering structurele veranderingen laat zien? of leren?
quote:
Neurale plasticiteit

Neurale plasticiteit (ook wel aangeduid als neuroplasticiteit, corticale plasticiteit of kortweg plasticiteit) duidt op veranderingen in de organisatie van de hersenen van individuen als gevolg van ontwikkeling, leren of ervaring.
Of therapie?

quote:
Cognitieve gedragstherapie zorgt voor structurele verandering hersenen

Onderzoekers van de Radboud Universiteit Nijmegen hebben als eersten aangetoond dat behandeling van patiënten met cognitieve gedragstherapie een structurele verandering in de hersenen teweegbrengt. Zij stelden vast dat bij patiënten met het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS) na negen maanden cognitieve gedragstherapie de hoeveelheid grijze stof in de prefrontale cortex was toegenomen. Daarmee tonen ze aan dat de (eerder gevonden) afname van grijze stof bij CVS-patiënten in elk geval voor een deel omkeerbaar is.
pi_112590545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee niet iedereen maar de mensen die daar behoefte aan hebben moeten niet in een hoekje geduwd worden daardoor je een drempel creeert die mensen ervan weerhoudt hulp te zoeken, en de grap is, je ziet nu al een stijging van het aan 'gekken' op straat.
Het is altijd een kwestie van balans. Niet te veel , maar ook niet te weinig mensen die pillen geven. Het is nu al erg duidelijk dat psychotherapeutische medicijnen vrijwel altijd heel wat minder onschuldig zijn dan een jointje.

Ik rook zelf trouwens niets. Dus ik ben gen blower.
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 23:04:53 #211
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112591177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is altijd een kwestie van balans. Niet te veel , maar ook niet te weinig mensen die pillen geven. Het is nu al erg duidelijk dat psychotherapeutische medicijnen vrijwel altijd heel wat minder onschuldig zijn dan een jointje.

Ik rook zelf trouwens niets. Dus ik ben gen blower.
Klopt maar wanneer je huisarts weigert het probleem te erkennen en dus niets voorschrijft omdat de verzekering liever minder medicatie wilt verstrekken voelen mensen zich niet geholpen en gaan ze of zelf wat knutselen of gewoon geen hulp zoeken.. Beide is niet wenselijk
pi_112592458
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
Slaapmedicatie fuckt je tot op de dag van vandaag nog met halveringstijden, en je mag de volgende dag niet rijden ook, dan maar minder schone longer maar een heldere geest.
Plus: blowen is cool!
pi_112594342
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Klopt maar wanneer je huisarts weigert het probleem te erkennen en dus niets voorschrijft omdat de verzekering liever minder medicatie wilt verstrekken voelen mensen zich niet geholpen en gaan ze of zelf wat knutselen of gewoon geen hulp zoeken.. Beide is niet wenselijk
Nu ik zelf wat aanknutsel met kruiden en dergelijke gaat het wel een stukje beter beter met me dan in de periode dat ik slaapmedicatie kreeg. Maar er zullen vast mensen zijn die er wel baat bij hebben.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:39:43 #214
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112595925
Geef hem een blowjob voor elke dag dat hij stopt
O)))
  vrijdag 8 juni 2012 @ 01:01:38 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112596600
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:24 schreef Gray het volgende:

[..]

Plus: blowen is cool!
Nou :')
pi_112596639
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 01:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nou :')
:+
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:46:56 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112600630
altijd leuk die reacties te zien als je eens iets probeert te zeggen over de schadelijkheid van blowen... maar goed, idd die vriend van TS moet gewoon lekker zijn gang gaan, een drop-out of society is het toch al
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:48:03 #218
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112600650
quote:
Wat is jouw definitie van ''zichzelf kapot geblowd'' ?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:55:18 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112600771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van ''zichzelf kapot geblowd'' ?
o.a. sociale isolatie, depressie, jarenlang chronisch gebruik
pi_112600868
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:

[..]

ook hier de opmerking: niet oorzaak en gevolg door elkaar halen. want blowt iemand om de pijn te verzachten of komt die pijn door het blowen
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:02:11 #221
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112600934
quote:

[..]

Die derde slaat nergens op, jarenlang chronisch gebruik is niet per definitie negatief.

De eerste twee hoeven helemaal niets met blowen te maken te hebben, ik ken een heleboel chronische blowers, maar niemand die in een sociaal isolement zit of depressief is.

Denk zelf dat het veel meer te maken heeft met de persoonlijkheid van iemand, en niet met wiet an sich.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:10:42 #222
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601113
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:02 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die derde slaat nergens op, jarenlang chronisch gebruik is niet per definitie negatief.

De eerste twee hoeven helemaal niets met blowen te maken te hebben, ik ken een heleboel chronische blowers, maar niemand die in een sociaal isolement zit of depressief is.

Denk zelf dat het veel meer te maken heeft met de persoonlijkheid van iemand, en niet met wiet an sich.
zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal

Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:12:08 #223
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601152
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:59 schreef simmu het volgende:

[..]

ook hier de opmerking: niet oorzaak en gevolg door elkaar halen. want blowt iemand om de pijn te verzachten of komt die pijn door het blowen
genoeg studies die aangetoond hebben dat chronisch (als in jaren lang, elke dag) cannabisgebruik leidt tot depressies...
pi_112601172
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:12 schreef Re het volgende:

[..]

genoeg studies die aangetoond hebben dat chronisch (als in jaren lang, elke dag) cannabisgebruik leidt tot depressies...
Welke dan?
pi_112601390
quote:

[..]

dat is geen antwoord op mijn vraag. daarnaast is er voor alles wat je wilt wel een studie te vinden die dat wat je wilt dan aantoont. dus? dat pleit eerder voor fatsoenlijk wiskundig onderwijs voordat iemand zich onderzoeker mag noemen :')
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:22:35 #226
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112601408
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:

[..]

zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal

Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.
In plaats van steeds te refereren naar die studies zou ik die onderzoeksresultaten weleens willen zien.

En ja tuurlijk is het niet goed om de godganse dag achter de PC te zitten, niemand beweert hier ook anders.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:27:31 #227
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112601511
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:46 schreef Re het volgende:
altijd leuk die reacties te zien als je eens iets probeert te zeggen over de schadelijkheid van blowen... maar goed, idd die vriend van TS moet gewoon lekker zijn gang gaan, een drop-out of society is het toch al
Ik zal nooit beweren dat elke dag blowen goed voor je is, maar als zo'n site vol staat met bullshit, mag dat toch ook gezegd worden?

Ik heb, na het ziektebed en de dood van mijn vader, mezelf ook een aantal jaar verdoofd met dat spul. En ik wist maar al te goed dat ik aan het vluchten was. Omdat schizofrenie bij mij in de familie zit, had het op een geteven moment ook wel z'n effect. Ik kreeg last van betrekkingsideeën en werd paranoide.
Tien ik dat zelf door kreeg, zag ik pas in dat het tijd werd om mijn verdriet zelf te gaan verwerken.

Zolang die vriend zelf de keuze niet maakt, kun je hoog en laag springen, hij zal toch doorgaan. Wees er liever voor hem en pak het wat subtieler aan.
pi_112601525
quote:

[..]

natuurlijk is het niet goed om elke dag de hele dag stoned achter de computer te zitten. maar dan nogmaals in de herhaling: doet iemand dat omdat die persoon perse wenst te blowen, of omdat die persoon iets in zijn/haar leven wil ontlopen (wat dus niets met het blowen an sich te maken heeft). dus; waarom blowt die persoon dan elke dag zoveel? natuurlijk komen daar problemen van, maar de grote vraag is dan wat de oorzaak is van die problemen. het blowen of dat wat leidde tot het blowen.

volgens de op is er trouwens geen sprake van elke dag de hele dag stoned achter de computer zitten hoor ;)

daarnaast wil ik nog een nuance aanbrengen, want er zijn een heleboel dingen die slecht voor je zijn wanneer je daar (te) veel gebruik van maakt. hell, je kan doodziek worden van elke dag 1 cup a soupje :o
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:29:12 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601553
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:13 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Welke dan?
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm

samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie

http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf

maar goed zal allemaal wel government controlled zijn etc. genoeg bewijzen op het internet dat het niet zo is, maar daar zijn de definitied van chronisch gebruik erg soepel en ook in landen waar het thé gehalte gemiddeld 5% is niet 20%
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:34:51 #230
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112601681
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:

[..]

samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie
Erm, dit gaat over mensen die dagelijks 5 joints of meer roken, dat noem ik geen chronisch gebruik, dat noem ik overmatig gebruik....

En er worden ook geen conclusies aan het onderzoek verbonden voor zover ik lees.

quote:
En hier staat notabene dat een depressie niet direct gelinkt kan worden aan cannabis...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:35:07 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601696
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:28 schreef simmu het volgende:

[..]

natuurlijk is het niet goed om elke dag de hele dag stoned achter de computer te zitten. maar dan nogmaals in de herhaling: doet iemand dat omdat die persoon perse wenst te blowen, of omdat die persoon iets in zijn/haar leven wil ontlopen (wat dus niets met het blowen an sich te maken heeft). dus; waarom blowt die persoon dan elke dag zoveel? natuurlijk komen daar problemen van, maar de grote vraag is dan wat de oorzaak is van die problemen. het blowen of dat wat leidde tot het blowen.

volgens de op is er trouwens geen sprake van elke dag de hele dag stoned achter de computer zitten hoor ;)

daarnaast wil ik nog een nuance aanbrengen, want er zijn een heleboel dingen die slecht voor je zijn wanneer je daar (te) veel gebruik van maakt. hell, je kan doodziek worden van elke dag 1 cup a soupje :o
oh zekers, het zogenaamde coping mechanism en depressie icm gebruik van cannabis is zeker aangetoond, des te meer voor TS zijn vriend dus iets om misschien hulp te laten zoeken. En ik zelf ben verre van anti blowen, graag zelf, kan zeer ontspannend werken
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:37:23 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Erm, dit gaat over mensen die dagelijks 5 joints of meer roken, dat noem ik geen chronisch gebruik, dat noem ik overmatig gebruik....

En er worden ook geen conclusies aan het onderzoek verbonden voor zover ik lees.

[..]

En hier staat notabene dat een depressie niet gelinkt is aan cannabis...
beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijk :)

maar geloof wat je wil geloven, cannabis is niet schadelijk, zeker met de huidige concentraties THC is het een lief onschuldig goedje wat niet leidt tot sociale isolatie en depressie *O*
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:38:58 #233
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112601779
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijk :)

maar geloof wat je wil geloven, cannabis is niet schadelijk, zeker met de huidige concentraties THC is het een lief onschuldig goedje wat niet leidt tot sociale isolatie en depressie *O*
Ik geloof zeker wat ik wil geloven, en je legt me woorden in de mond. (ik heb nergens gezegd dat cannabis niet schadelijk is...)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:42:14 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik geloof zeker wat ik wil geloven, en je legt me woorden in de mond. (ik heb nergens gezegd dat cannabis niet schadelijk is...)
en ik zeg alleen dat long term chronisch gebruik slecht is... lekker af en toe blowen is prima, geen enkel probleem, jezelf dagelijks opsluiten op je kamer en dat tig jaar volhouden is niet gezond... eigen keuze, dat zeker, maar dan niet vreemd opkijken dat je sociale leven kapot is, je met een verslaving zit en je gewoon een lowlife bent geworden...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:49:20 #235
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112602011
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:42 schreef Re het volgende:

[..]

en ik zeg alleen dat long term chronisch gebruik slecht is... lekker af en toe blowen is prima, geen enkel probleem, jezelf dagelijks opsluiten op je kamer en dat tig jaar volhouden is niet gezond... eigen keuze, dat zeker, maar dan niet vreemd opkijken dat je sociale leven kapot is, je met een verslaving zit en je gewoon een lowlife bent geworden...
Langdurig chronisch gebruik =/= jezelf opsluiten op je kamer ?
pi_112602069
jongens, jullie kissebissen over futiliteiten terwijl jullie (en ik) het eigenlijk gewoon eens zijn. niks mis met een jointje nu en dan, maar wanneer je alleen maar elke dag de ochtend begint met een dikke joint en je huis niet meer uitkomt, gaat het gewoon fout.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:54:16 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112602145
TS haar vriend is gewoon een klassiek geval wat fout gaat lopen, geen vrienden, sociaal isolement etc... dan kun je volhouden dat blowen daar niets mee heeft te maken maar is zie dat toch anders... maar goed ieder zijn mening
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:54:45 #238
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112602163
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:51 schreef simmu het volgende:
jongens, jullie kissebissen over futiliteiten terwijl jullie (en ik) het eigenlijk gewoon eens zijn. niks mis met een jointje nu en dan, maar wanneer je alleen maar elke dag de ochtend begint met een dikke joint en je huis niet meer uitkomt, gaat het gewoon fout.
Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.
Ook iemand die elke dag blowt (na werk/school welteverstaan) kan een prima sociaal leven hebben, en ook succesvol zijn in het bedrijfsleven bv.

Iemand die idd. van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat blowt, niet werkt of naar school gaat en de hele dag binnen zit, tsja, dat is natuurlijk niet best, maar heeft dat met het blowen te maken of met de persoonlijkheid van die persoon ? ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:57:27 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112602229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.
Ook iemand die elke dag blowt (na werk/school welteverstaan) kan een prima sociaal leven hebben, en ook succesvol zijn in het bedrijfsleven bv.

Iemand die idd. van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat blowt, niet werkt of naar school gaat en de hele dag binnen zit, tsja, dat is natuurlijk niet best, maar heeft dat met het blowen te maken of met de persoonlijkheid van die persoon ? ;)
ja dat is het principe dat niet iedereen die rookt longkanker krijgt... nee idd niet iedereen die chronisch blowt zal daar hinder van ondervinden, prima, maar deze jongen isoleert zich, blowt elke dag zodra die de kans krijgt en dan noemen we dat... gezond normaal gedrag?
pi_112602311
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat is het principe dat niet iedereen die rookt longkanker krijgt... nee idd niet iedereen die chronisch blowt zal daar hinder van ondervinden, prima, maar deze jongen isoleert zich, blowt elke dag zodra die de kans krijgt en dan noemen we dat... gezond normaal gedrag?
dat weten we niet he. we zien hier het verhaal vanuit ts, die toch wel een beetje, ehm, een gekleurde mening over blowen heeft. die jongen gaat braaf elke dag naar zn werk, wie weet heeft hij best vrienden, maar ziet ts die niet omdat hij ts ontwijkt met haar zeurgedrag :P dat weten we allemaal niet
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:00:44 #241
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112602330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En niet iedereen die een pakje per dag cigaretten rookt krijgt longkanker, niet iedereen die zijn tanden nooit poets krijgt gatjes, niet iedereen die drinkt wordt alcoholist, niet iedereen die zijn bil haren scheert krijgt last van de kriebels, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:02:36 #242
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112602386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:00 schreef simmu het volgende:

[..]

dat weten we niet he. we zien hier het verhaal vanuit ts, die toch wel een beetje, ehm, een gekleurde mening over blowen heeft. die jongen gaat braaf elke dag naar zn werk, wie weet heeft hij best vrienden, maar ziet ts die niet omdat hij ts ontwijkt met haar zeurgedrag :P dat weten we allemaal niet
Hoe dan ook, ik zou meerdere malen per dag blowen niet goed praten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:07:31 #243
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112607238
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:13:17 #244
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112607484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..
Had hij je uitgenodigd?
O)))
pi_112607544
quote:
als jij ongevraagd bij mij voor de deur staat en dan zo'n houding hebt, dan had ik je gewoon direct gevraagd te vertrekken en kwam je er daarna niet in :*

maar goed, da's niet zo relevant, want wij roken hier niet binnen. wel hebben we inmiddels een kekke rookkamer :P
pi_112620739
quote:

[..]

Dat overmatige consumptie zou kunnen leiden tot depressies is naar mijn idee zeer aannemelijk, maar zoals jij het stelt lijkt het bijna alsof iedere dagelijkse blower op den duur depressief wordt. Zoals ik op de vorige pagina uit een samenvatting (ook uit 2008, weet niet of de door jou geplaatste studies hierbij ook zijn betrokken) van het RIVM quotte, zeggen zij over het verband cannabis/depressie:
quote:
Ook tonen sommige studies een (zwak)
verband aan tussen cannabisgebruik en depressie, maar de resultaten van onderzoek zijn minder
consistent.
Daaruit kun je dus niet zonder meer afleiden dat cannabisgebruik depressie tot gevolg heeft. Maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat teveel sterke wiet roken slecht kan zijn voor iemands geestelijke toestand.

quote:
In je eigen huis zitten en geen joint mogen opsteken omdat een (onverwacht op bezoek gekomen?) vriendin er bezwaar tegen heeft is ook niet echt leuk natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door leRomein op 08-06-2012 17:27:48 ]
celebrate your money
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:00:10 #247
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112622953
quote:

[..]

He dan heb ik mijzelf kapot geblowed, stoer! Ik ben namelijk een eikel en erg op mijzelf dus ik spring graag in een sociale isolatie, had een halve depressie aan mijn insomnia overgehouden en ben toen na proberen van reguliere medicatie maar wiet gaan gebruiken omdat 1) ze niet goed aansloegen 2) het onmogelijk maakte om nog normaal te leven.

Als dat jezelf kapot blowen is heb ik er vrede mee _O-
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:02:51 #248
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112623116
quote:

[..]

Er komen per definitie altijd meer studies uit over onderwerp X, zo werkt tijd nu eenmaal. Ik zit elke dag voor mijn computer, al is het maar voor mn werk, ben ik nu slecht bezig? Of ben je alleen fout als je stoned achter de computer zit? :')

Noem maar één onderzoek wat een causaal verband aantoont EN andere oorzaken uitsluit. _O-
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:05:28 #249
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112623257
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

Zo zijn we daar eindelijk mee klaar. Op naar het volgende wereldprobleem.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:15:26 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112623687
ja, heb je je zegje weer gezegd, is alles eruit jongen... mooi :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:17:02 #251
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112623768
Ik had niets meer van je verwacht..
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:21:04 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112624022
a gossie, en idd cannabis heeft zeer veel goede eigenschappen o.a. bij pijn, het is een mooi stofje. En het maakt me niet zoveel uit of je elke dag lekker stoned achter je computer zit, of dat je elke dag 10 blikkies bier achterover ketst of dat je lekker een lijntje speed en/of coke naar binnen snorkelt. Als je op een gegeven moment weer het licht ziet en om je heen kijkt dan merk je vanzelf wel wat de schade is. Of niet, even goede vrienden hoor.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:29:47 #253
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112624451
Leuk verhaal grootmoeder, heeft u nog meer verhalen van lang lang geleden uit landen hier ver ver vandaan?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:30:31 #254
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112624489
flikker op wil je :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:44:55 #255
pi_112625255
quote:
Het is mij duidelijk: hij stelt je bezoek niet op prijs.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:09:52 #256
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112630421
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:30 schreef Re het volgende:
flikker op wil je :)
Goed voorbeeld doet volgen.
pi_112631741
quote:

[..]

De vraag is: zitten die mensen stoned achter de computer omdat ze anders depressief op de bank zouden liggen? Of zouden ze anders 'gewoon' meedoen aan de maatschappij. Niet echt te meten en zeker neit te concluderen; dus nogal speculatief.

Ik beweer niet dat blowen gezond is, ik beweer dat de schadelijkheid wordt overdreven en wordt verward met oorzaak en gevolg. Als jij rustig wordt van blowen en dit liever doet dan ritalin slikke is het maar de vraag wat de minst slechte optie is.

En stress is keihard aangetoond de meest ongezonde optie van allemaal. Dus een beetje relaxen met een jointje op zijn tijd zou nog wel eens heel veel andere shit kunnen voorkomen. net zo speculatief als die schadelijke effecten.

Ik begrijp overigens wel wat je bedoelt (tenminste, dat denk ik), geheel onschuldig is niets. Dat ben ik wel met je eens. Ik vind blowen alleen de minst slechte optie, als je dan toch wil genieten is het een relatief veilig genotsmiddel, dit itt alcohol en sigaretten of veel zwaardere middelen.
Whatever...
pi_112631921
Blowen is relaxt.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:01:44 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112633138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:37 schreef Spanky78 het volgende:

En stress is keihard aangetoond de meest ongezonde optie van allemaal. Dus een beetje relaxen met een jointje op zijn tijd zou nog wel eens heel veel andere shit kunnen voorkomen. net zo speculatief als die schadelijke effecten.

dat zeg ik dan toch ook precies, zo een jointje op zijn tijd, ik zou niet weten wat daar nou slecht aan is en dat is zelfs ook aangetoond... het verandert natuurlijk als het een obsessieve verslaving wordt, je moet elke dag blowen, zonder lukt het niet meer om te slapen, om te ontspannen, om de wereld aan te kunnen
pi_112633815
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:01 schreef Re het volgende:

[..]

dat zeg ik dan toch ook precies, zo een jointje op zijn tijd, ik zou niet weten wat daar nou slecht aan is en dat is zelfs ook aangetoond... het verandert natuurlijk als het een obsessieve verslaving wordt, je moet elke dag blowen, zonder lukt het niet meer om te slapen, om te ontspannen, om de wereld aan te kunnen
Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.
pi_112633887
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.
idd! ^O^
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:20:56 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112634274
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar goed ik ga niet opnieuw beginnen
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:22:29 #263
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_112634342
zonder het hele topic gelezen te hebben, maar alleen de OP:

je klinkt meer als zijn moeder dan als een vriendin :{
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_112638190
Ook alleen op gelezen: TS is een zeikwief. laat hem het lekker zelf weten wat ie doet.

als iemand de gansedag hard gewerkt heeft kan het soms heerlijk zijn om ff te relaxen met een blowtje.
There are only 151 Pokémon.
pi_112649082
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries! :X
pi_112652258
quote:

[..]

M.A.W.; leven bestaat uit die persoon en zijn/haar joint, verder past daar niets en niemand tussen. Pijnlijk voor de mensen die echt om zo'n persoon geven want je doorbreekt never nooit niet de denkwijze en paranoide gedachtes van zo'n persoon.
pi_112654466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries! :X
Ik droom nog steeds maar ik herinner het me meestal nauwelijks tot niet als ik wakker word. De laatste keer dat ik een consumptiepauze heb ingelast heeft het mijn dromen niet beïnvloed trouwens.
celebrate your money
pi_112654757
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:11 schreef leRomein het volgende:

[..]

Ik droom nog steeds maar ik herinner het me meestal nauwelijks tot niet als ik wakker word. De laatste keer dat ik een consumptiepauze heb ingelast heeft het mijn dromen niet beïnvloed trouwens.
Relaxt voor je, want het waren echt heftige nare dromen. Hoor het ook van een vriend van me die onlangs gestopt is.

Duurde bij mij echt 1-2 weken eer ik weer dromen kon (herinneren?).
pi_114518932
Ik vind wel je kan soms wel heel erg eng dromen,
en dan ook nog eens heel erg levensecht naar je gevoel!
  zondag 22 juli 2012 @ 01:52:17 #270
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_114519054
Herkenbaar dit heb dit ook meegemaakt met mensen in mijn omgeving.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_114519148
Ja en het gekke is als je dus wel blowt dan droom je dus eigenlijk niet,
of je weet het gewoon totaal niet meer kan ook.
  zondag 22 juli 2012 @ 02:48:24 #272
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_114520150
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 01:47 schreef Martin1234 het volgende:
Ik vind wel je kan soms wel heel erg eng dromen,
en dan ook nog eens heel erg levensecht naar je gevoel!
Dromen zijn altijd levensecht
O)))
pi_114553442
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 02:48 schreef arucard het volgende:

[..]

Dromen zijn altijd levensecht
Daarom zeg ik het ook erbij.
pi_114562032
quote:

Wat lultjik nou allemaal over harddrugs enzo man? -_- Als een blowtje nu sterker os dan vroeger betekend dat alleen maar dat je minder hoeft te blowen om 'maximaal' stoned of high te worden... Veranderd niks aan de substantie of de werking er van. Net als bier met sterke whisky vergelijken. Als je dronken wilt worden drink je dus of 20 bier of 5 whisky. Het is en blijft een soft drug itt alcohol, wat nog veel en veel vaker gebruikt word om te 'ontsnappen aan de werkelijkheid'.
pi_114563493
maar ts, hoe istie nu? met jou en die vriend van je?
  maandag 23 juli 2012 @ 13:59:39 #276
379186 wstam88
Candy Walls
pi_114564396
"ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint."

Lijkt me eerder dat je boos bent om je eigen opvatting, niet om zijn werkelijkheid.
En hoe kan men teleurgesteld raken zonder verwachting te hebben?
Down the lane I'll walk with my sweet Mary,
Hair of gold and lips like cherries,
It's good to touch the green, green,grass of home.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:01:03 #277
37769 erodome
Zweefteef
pi_114564436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Was dat anders dan toen hij een maand geleden niet blowde?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_114564439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Bullshit.
pi_114565003
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:01 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Bullshit.
Niet voor een aantal bekenden en ikzelf.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:36:14 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_114565426
Ik droomde gewoon nog toen ik blowde, maar toen ik stopte wel hele heftige dromen gehad de eerste dagen, vreemde, negatieve dromen.
Na een paar nachten ging dat weer terug naar normaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:45:51 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114565739
dat komt waarschijnlijk omdat je gedesensitiseerde canabinoid receptoren in je limbische systeem weer gaan functioneren
pi_114565886
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Niet voor een aantal bekenden en ikzelf.
Wel voor een aantal bekenden en mijzelf. :)
  maandag 23 juli 2012 @ 17:17:22 #283
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_114570287
Ik mag mezelf denk ik wel ervaringsdeskundige noemen inmiddels :) en ik denk idd ook dat cannabis slecht voor je kan zijn als je aanleg hebt voor bepaalde stoornissen of de hele dag door niets anders doet dan blowen. Wat dat betreft is het niet anders dan andere substanties die je gestel beinvloeden. Of dat nou alcohol, medicijnen, drugs of koffie is. In essentie is de werking gelijk van al deze stoffen. Je neemt het tot je en het heeft bepaalde effecten, geestelijk en lichamelijk gezien.

Ik vind dit specifieke vraagstuk een moeilijke kwestie. Veranderd iemand door blowen? Uitgaande van een standaard mens denk ik van niet. Een extravert wordt niet zomaar een introvert. In mijn oude vriendengroep blowden we er lustig op los en eigenlijk is er vrijwel niemand in een sociaal isolement terecht gekomen. We zijn allemaal hoger opgeleid, hebben banen op dito niveau, relaties en sociale netwerken. We roken allemaal nog weleens, al is het niet meer zoveel als we ooit deden. Die tijd hebben we simpelweg niet meer over.

Er zijn er echter wel een paar die zichzelf nooit ontplooid hebben. Zij hebben een dead-end job, geen diploma's, zitten meer achter tv of pc dan in de buitenlucht en hebben eigenlijk geen sociaal netwerk afgezien van familie. Het zijn echter allebei zeer introverte personen van kinds af aan, hebben geen of weinig behoefte aan sociale banden en zijn eigenlijk het meest gelukkig als ze hun leven in de luwte kunnen leven. Zij waren al zo voordat ze ooit een joint hebben opgestoken, dus ik denk niet dat het veroorzaakt is door wiet al zullen we dat nooit zeker weten natuurlijk.

Dus tsja, de vraag is of de vriend van TS idd een bruisende, extraverte persoonlijkheid was voordat hij blowde en nu een lethargisch stuk verdriet is geworden daardoor, of dat hij stiekem altijd al een huismus is geweest en puur zn jointjes erbij rookt uit gewoonte en omdat het lekker is om te gamen met een stonede kop. Bij de personen uit onze vriendengroep hebben we deze discussie ook weleens gevoerd, maar zij geven aan zelf absoluut geen problemen te hebben met hoe zij hun leven vorm geven. Als ze het over mochten doen, deden ze het gewoon weer hetzelfde.

Er is pas een probleem als het lijdend voorwerp het zelf ervaart als een probleem. Tot die tijd is het alleen een probleem in het hoofd van TS. Het is nobel dat TS zich wil inzetten om iemand te helpen, maar als er geen hulp nodig is dan ben je gewoon je tijd aan het verdoen.

Het kan me niet schelen hoeveel wiet je rookt, maar als je behoefte hebt aan meer activiteit, een sociaal leven en een vriendin, dan ga je hier wel naar op zoek. Stoned of niet. Als deze behoefte er niet is, dan is die behoefte er gewoon niet. Dat is niet goed of fout, dat is een keuze, ook al is dat soms lastig te begrijpen. Heeft vriend van TS wellicht een autistische stoornis of misschien Asperger ofzo? Die twee vrienden van mij wel namelijk en dat verklaart hun sociale isolement een stuk beter dan het roken van jointjes mijns inziens...

Over het dromen: ik denk wel dat je nog droomt, anders wordt je helemaal gek. Maar aangezien het je korte termijn geheugen verstoort, onthoud je de dromen minder goed. Ik heb zelf nooit nachtmerries gehad na een periode niet roken overigens, wel hele levendige dromen die na een tijdje in intensiteit wat afnemen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:22:06 #284
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114600176
Blowen is relaxt, zeker met dit mooie weer en dan lekker de natuur in. O+

Maar bij teveel gebruik, minimaal dagelijks moeten gebruiken stomp je wel behoorlijk af hoor. Dat is zonde want dan maak je geen echte gevoelens meer mee. Daarnaast natuurlijk nog een behoorlijke aanslag op je geheugen.
Ik blow nog steeds wel eens, in de weekenden is dat lekker ontspannen.
The truth was in here.
pi_114600614
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Maar onze geestelijke heeft wel een goed punt dat veel blowen een uiting is van andere problematiek. Daar moet meestal eerst aan gewerkt worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:57 #286
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114607655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef Bastard het volgende:
Blowen is relaxt, zeker met dit mooie weer en dan lekker de natuur in. O+

Maar bij teveel gebruik, minimaal dagelijks moeten gebruiken stomp je wel behoorlijk af hoor. Dat is zonde want dan maak je geen echte gevoelens meer mee. Daarnaast natuurlijk nog een behoorlijke aanslag op je geheugen.
Ik blow nog steeds wel eens, in de weekenden is dat lekker ontspannen.
Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoor :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:24:50 #287
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114607739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoor :')
Ik bedoel meer emotionele gevoelens. Het is meer een beleving van "het zal wel" .
Pijn komt inderdaad nog goed door, zingt ook lekker na :X :D
The truth was in here.
pi_114607897
Ik snap de frustratie TS maar uiteindelijk is het helaas zo dat mensen hunzelf tegen moeten komen en tegen de lamp moeten lopen. Pas dan komt het besef pas en zien ze in wat ze wel en niet fout hebben gedaan...succes iig!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:51:08 #289
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_114613882
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
maar ts, hoe istie nu? met jou en die vriend van je?
Nou we zeggen alleen nog maar hoi als we elkaar tegenkomen en voor de rest spreek ik hem niet meer. Als hij thuis komt van zijn werk (17.00) is het eerste wat hij doet een joint draaien. En dat is niet de enigste helaas. Ik ben er klaar mee. Alles wat ik zeg is fout, zie ik verkeerd of is niet waar.
Ik kijk wel wanneer ik weer iets van hem hoor uit zichzelf.. en zo niet? Nou ja dan maar niet. Hij wil geen hulp of vrienden (ik was de enigste) dus dan laat ik hem maar.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:57:49 #290
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_114614162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:17 schreef VaLkyRie het volgende:

Dus tsja, de vraag is of de vriend van TS idd een bruisende, extraverte persoonlijkheid was voordat hij blowde en nu een lethargisch stuk verdriet is geworden daardoor, of dat hij stiekem altijd al een huismus is geweest en puur zn jointjes erbij rookt uit gewoonte en omdat het lekker is om te gamen met een stonede kop.
'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.

quote:
Het kan me niet schelen hoeveel wiet je rookt, maar als je behoefte hebt aan meer activiteit, een sociaal leven en een vriendin, dan ga je hier wel naar op zoek. Stoned of niet. Als deze behoefte er niet is, dan is die behoefte er gewoon niet. Dat is niet goed of fout, dat is een keuze, ook al is dat soms lastig te begrijpen. Heeft vriend van TS wellicht een autistische stoornis of misschien Asperger ofzo?
Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.
pi_114614445
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf

maar goed zal allemaal wel government controlled zijn etc. genoeg bewijzen op het internet dat het niet zo is, maar daar zijn de definitied van chronisch gebruik erg soepel en ook in landen waar het thé gehalte gemiddeld 5% is niet 20%
De correlatie is duidelijk, maar causaal verband is niet aan te tonen. Daarvoor zou je een echte interventiestudie moeten doen. Zijn mensen meer of minder depressief in een dubbelblinde studie? We hebben het even niet ove rmogelijke bias of sturing in de studie zelf (men vindt nogal graag hetgeen waar men naar op zoek is).

Dat gaat nooit door een ethische commissie komen. Mijn idee is dat mensen vaker blowen als zelfmedicatie, dan dat ze door blowen getikt raken. Enige zaken die wel bewezen zijn gaan over schizofrenie en het krijgen van psychoses. Als je aanleg hebt, kan het door blowen gemakkelijker loskomen...
Whatever...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:21:28 #292
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_114615164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:

[..]

'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.

[..]

Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.
Even zomaar uit de losse heup geschoten: is deze jongen toevallig verliefd op je geweest? Dat hij daarom veel met je optrok en samen boodschappen ging doen? Misschien issie er nu achter dat er nooit iets zal zijn tussen jullie en heeft ie gewoon geen belangstelling meer in je. Kan me nog voorstellen dat een doorgewinterde blower zal stoppen voor een geliefde, maar toch zeker niet voor een vriendin waar niet meer in zit dan samen dumpert kijken en naar de appie gaan. No offence.

Denk idd niet dat ie lekker in zn vel zit, maar misschien ben jij daar wel meer de reden van dan de wiet. Ik speculeer maar wat hoor maar vind het niet onwaarschijnlijk.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:32:29 #293
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114615642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:

[..]

[..]
ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet..
Hookay..
pi_114630406
TS. ik zou hem met rust laten !!